ik vind 'm heel erg vetquote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:20 schreef Radjesh het volgende:
damn
Als je wat faked, fake dan iets moois, die controller ziet er niet uit![]()
pfff, die is denk ik zelfs voor mij te ingewikkeld. Als Nintendo zou denken dat deze eenvoudig is zijn ze denk ik wel heel ver heen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:17 schreef Tomasso het volgende:
En nog een fake pic van de controller (het houdt ook nooit op he)
[afbeelding]
Goed gezien.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:38 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb het trouwens allemaal niet echt meer gevolgd sinds de E3, maar het revolutionaire is dus nog niet bekend als ik het goed heb?
Gaat snel hequote:
We zaten nu op nummer 3 ofzo als het niet voor die E3 press conference was.quote:
Ik moet zeggen dat hij er inderdaad wel leuk uitziet jaquote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:41 schreef RaymanNL het volgende:
Die controller heeft toch wel iets leuks![]()
Helemaal niks. Alleen dat het uiteindelijk allemaal zal tegenvallen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:31 schreef jimjim1983 het volgende:
zijn er alweer geruchten over de bekendmaking van het revolutionaire?
zoals verwacht dusquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Helemaal niks. Alleen dat het uiteindelijk allemaal zal tegenvallen.
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Helemaal niks. Alleen dat het uiteindelijk allemaal zal tegenvallen.
SpaceWorld? Hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:49 schreef MMaRsu het volgende:
* MMaRsu schopt nikk..
Btw spaceworld komt elke dag dichtbij!
Inderdaad. Waar valt/viel die te zien danquote:
hieroquote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:07 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Inderdaad. Waar valt/viel die te zien dan
Omdat ik er vanuit ga dat Nintendo een blowout houdt op Spaceworld met speelbare Revoquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
SpaceWorld? Hoe kom je daarbij?
Ik verwacht toch minstens speelbare games dan. Nu kan je ook met de revo spelen als je wilt.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:10 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Omdat ik er vanuit ga dat Nintendo een blowout houdt op Spaceworld met speelbare Revo![]()
quote:
Laat je fantasie gaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:22 schreef gamecube_master het volgende:
Maar ff serieus, is die poster echt? En "think outside the box", wat moeten we hier van verwachten?
ook omdat "box" in de led kleur is van de revo, dat het meer gaat om wat er buiten de revo gebeurdquote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:30 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Laat je fantasie gaan.
Maar ik denk gewoon dat ze bedoelen dat ze een andere weg inslaan, dus niet in hetzelfde straatje blijven, en dus "outside the box" hebben gedacht.
Hoe kom jij eigenlijk aan die reclame? En wat is het nou precies, een scan (en zoja, welk blad) of een poster die ergens opgehangen is ofzo (of tijdens drukken ervan is gefotografeerd)quote:
Xrenity kwam ermee.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:58 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
Hoe kom jij eigenlijk aan die reclame? En wat is het nou precies, een scan (en zoja, welk blad) of een poster die ergens opgehangen is ofzo (of tijdens drukken ervan is gefotografeerd)
Van die advertentie zei ik al dat die nep was, het staat er zelfs bij. Lees de disclaimer maar eens. Maar ik vond hem mooi genoeg om hem toch ff te vermeldenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:02 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Think outside of the box (origineeeel) en Xenias.
Nee, ja, nee, Retro Studios gaat even een game maken die begint met de 'X'.
![]()
Think outside of the box (origineeeelquote:
hahaquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Kan deze plaatje a.u.b. onderaan de startpost geplaatst worden als een soort van afsluiter?
[afbeelding]
Done.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Kan deze plaatje a.u.b. onderaan de startpost geplaatst worden als een soort van afsluiter?
[afbeelding]
Wat is er mis met die controllers?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:02 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Mooie poster
Maar die controllers..
Mooi?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:06 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Dat fake (maar wel mooi) logo wat groter voor de liefhebbers
:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ligt aan je eigen smaak hequote:
Dus de kans is groter dat hij toch fake isquote:
Je hebt het wel naar je zin hequote:
Doet me denken aan HL2. "Rise and shine Mr. Freeman, rise and shine."quote:
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:52 schreef Tomasso het volgende:
Dus de kans is groter dat hij toch fake is
van een blog.quote:Well, it looks pretty well done. But I myself don´t think March 2006 is realistic at all. And even if it was, I don´t think there would be ad campaigns floating around this early. You wouldn´t even contact an advertising agency this soon, I guess. Any thoughts on that?
Heeft Reggie hier gezegd. (****) kon hij niet verstaanquote:As you can see, Revolution will more than hold it's own in graphical performance.
But what we also know is what you publishers and developers see when you look at the specsheets of our competitors' new systems. Larger budget, higher staffing, steeper learning curves and longer production schedules. Nintendo Revolution is designed to be none of these. Our continuous decision was to take a different path. Certainly, Revolution will be the hall for stunning new game masterpieces from Nintendo and our third parties. In fact the balance build into Revolution, makes it a perfect choice to achieve your highest creative goal. But if your budgets are a little more bottom, our directions also invisions the creation of much better game experiences, with much less (*****). We think the time-frame needed to create a Nintendo Revolution game, should be substantially shorter then for all of our competitors. In fact, we think Revolution is the best new console for game development partners, no matter what type of game you’re making. Finally, for all you retail partners, I can hear you whispering under your breath: “Don’t tell me about developing games, just tell me what games you’re gonna deliver.”. Well, let’s talk about that. First, we expect great third party support we now have on gamecube, will be both stronger and earlier on Revolution. And we will be more aggressive than ever, in having our own in-house-stars (*****).You can expect new Nintendo intellectual properties in the lost window. Our franchise stars are about to make some new friends. And you should know, that development of new revolution titles is already underway.
Zou wel mooie zijn. Box slaat in dat geval ook op de xBOX 360.quote:This was sent to us from an unconfirmed source via email. It is pure speculation however. The individual claims to have access to non-public info, but says he only works in marketing and not in actual development. Apparently, it depicts an ad campaign to be launched at the same time as the Xbox 360 release later this year.
quote:Well, let’s talk about that. First, we expect great third party support we now have on gamecube,
quote:will be both stronger and earlier on Revolution. And we will be more aggressive than ever, in having our own in-house-stars (*****).You can expect new Nintendo intellectual properties in the lost window. Our franchise stars are about to make some new friends. And you should know, that development of new revolution titles is already underway.
http://gamesradar.msn.co.uk/news/default.asp?pagetypeid=2&articleid=3quote:Full Revolution controller details finally revealed
[24/06/05 18:27]
Patent office registration blows the lid off top-secret control device
The controller for Nintendo's upcoming Revolution console will feature gyroscopic, tilt-sensitive technology, an LCD touch screen, and a greatly reduced number of face buttons, according to documentation on the US patent website.
The patent document - which calls the Revolution "the game device" and refers to the controller as a "housing held by a player" and "the handheld game device" - intricately describes key aspects of the controller's functionality.
The patent primarily focuses on the controller's gyroscopic ability, describing the function as, "a tilt sensor provided on the housing, a viewpoint coordinates determination mechanism for determining viewpoint coordinates in accordance with an output value of the tilt sensor."
Which is a needlessly complicated way of saying that tilting the controller affects on-screen action.
"The game system allows the player to feel as if the three-dimensional game space is tilted in accordance with a tilt of a game device, etc., with a minimal processing burden," the document clarifies.
Hidden beneath a wealth of nonsensical technical speak lay further details of interest, which describe the layout of the controller's face buttons and confirm the existence of an LCD screen on the device.
"The handheld game device includes a rectangular housing. The housing has the liquid crystal display," the document confirms.
The text then describes the number of buttons on the controller face revealing their position:
"A direction instruction switch [d-pad], a start switch, and a select switch are placed on the left side of the LCD, movement instruction switches (A button) and (B button) are placed on the right side of the LCD, and, if necessary, other movement instruction switches R and L are placed on the right and left ends of the upper side of the housing, respectively."
This confirms Nintendo's new controller features just a d-pad, with two face buttons, two shoulder buttons and start and select buttons. It would appear the tilting mechanism acts as a substitute for an analogue stick, removing the need for it altogether.
"The handheld game device includes a control circuit (for example, a CPU chip) having a CPU core," the document continues. "An LCD controller, a work RAM, a video RAM, and an interface circuit are connected to the CPU core via a bus (an address bus and a data bus."
"LCD controller" seemingly confirming the screen will indeed be a touch screen while the rest of the text indicates the controller has enough processing power of its own to run graphical routines and mini games on the LCD screen.
The controller will also accommodate a cartridge slot according to the document, "The handheld game device has a cartridge insertion slot formed in the upper side thereof for removably inserting the game cartridge."
This most likely a memory card device according to the patent document, which says, "A desired cartridge is connected to the connector as a preparation for starting a game. As a result, the player (user) is allowed to play his/her desired game by changing the cartridge."Which sort of describes the ability for different players to boot up their own save games from their own memory cartridges.
So there we have it. A controller with a reduced number of face buttons and a touch screen that allows gamers to look around, move, and affect their level of acceleration, by tilting the controller.
Now all we need are pictures. Which shouldn't be too long – the intricate descriptions in the patent document should be enough to ensure bedroom designers come up with a multitude of fakes sooner rather than later.
"Verder staat er in het document dat de controller een CPU bevat, een LCD controller, werkgeheugen en videogeheugen. Een LCD controller conformeert eigenlijk het bestaan van een LCD touchscreen scherm op de controller en de CPU zou het mogelijk maken om op de controller eigen grafische dingen te laten zien zoals mini-games."quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:15 schreef Kill_em_all het volgende:
Uhm ze hebben al meerdere malen gezegd dat er absoluut GEEN touchscreen op de controller zal komen dus het zal wel nep zijn. Ook de bron is nou niet bepaald van een bekende en betrouwbare bron.
Ik pas het even aan, dank Ruzbehquote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:40 schreef Ruzbeh het volgende:
Vertaling: OK MOVE ALONG NOTHING TO SEE HERE
Kijk op eens op de vorige paginaquote:
Dat wel interessant iddquote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:57 schreef Tware het volgende:
Ik heb de patent nog eens opgezocht en doorgelezen, enhet lijkt er trouwens op dat dit wél de controller is hoor
Zo is sie korter
ze spreken bij de patent over 3d beelden, dvd speler (dus iig geen gba game), gyroscoop, tilt sensor en acceleration sensor. (dus de controller meet ook nog hoe snel je m beweegt).
Hier verneukt ie de layout niet hoor.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:09 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Dat wel interessant idd
(Wil je wel ff die link wat korter maken, anders verneukt het die mooie layout![]()
Aaahhh het valt wel mee:quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hier verneukt ie de layout niet hoor.IE
Dat is nog steeds dezelfde, en bij de images kan je zien bij het 2e plaatje dat het gaat om de GBA en de GameCube.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:57 schreef Tware het volgende:
Ik heb de patent nog eens opgezocht en doorgelezen, enhet lijkt er trouwens op dat dit wél de controller is hoor
Bla, dit is een extreem lange link die de lay-out verneukt.
ze spreken bij de patent over 3d beelden, dvd speler (dus iig geen gba game), gyroscoop, tilt sensor en acceleration sensor. (dus de controller meet ook nog hoe snel je m beweegt).
Ik zeg toch met IE. FireFox is echt zo nutteloosquote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:14 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Aaahhh het valt wel mee:
[[url=http://img300.echo.cx/img300/5607/valtwelmee0zw.th.jpg]afbeelding][/URL]![]()
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik zeg toch met IE. FireFox IE is echt zo nutteloos![]()
Goed nieuws!quote:RFA: The thing that I always find surprising, and certainly in the last year I've had wonderful opportunities to spend quality time with a number of our key third-party publishers, is when you sit down and share the innovation with them, just how excited they get. I saw it firsthand with DS; we're seeing it now with Revolution. The fact that you and your fans haven't seen the controller doesn't mean that no one else has.
Staat in dat 1up.com interviewquote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:49 schreef Tware het volgende:
waar heb je dat vandaan?
Gamespot over de poster:quote:Now, the main tagline is the same as the first one, which seems to suggest that (if real) these posters would still be at approval stage. Below it reads ´get ready for change´, perhaps a tad too similar to Sony´s PS3 teaser poster campaign before the E3, reading Welcome chang3.
However, chatting to Phalanx from Revolutionrumors yesterday, I already started to feel that there was more to the first poster than I had initially thought. Look at the translucent effect. Especially the Nintendo logo seems to glow. That is probably because the poster is semi-translucent and there is a light source behind it. Also, it is clear that the poster is printed out at very high resolution and considerable size. You can tell by the person´s reflection in it and the relatively high resolution of the original. Let´s summarize:
* The translucent effect suggests it is printed on special paper.
* The translucent effect also suggests a light source behind the poster.
* The resolution and reflection of a person suggest it is quite big.
* The reflection of a person suggest it is behind glass.
Now any of of these points individually would have meant that a potential faker had gone to a lot of trouble to make sure his little creation would really stand out and be deemed authentic. But given all of these in combination, I simply don´t see how this could be a fake at all. The second one may have very low resolution and does not allow a thorough analysis. But it does further support my conclusion from the first poster, though. Especially poster number one is a far cry from a Photoshop job, it involves professional print jobs and professional display cases. I am not totally convinced, but I regard these posters as authentic.
I believe they are leaked entries in a competition, where various advertising companies prepare campaigns and the winner is given the actual contract. That would also explain the timing, which initially seemed suspiciously early to me.
quote:RUMOR #3: A leaked teaser poster for the Nintendo Revolution reveals it will launch in March 2006.
Source: A slew of forums which trace back to Japanese game-site Quiter.
The official story: US Nintendo reps declined to comment on the poster.
What we heard: One of the few facts Nintendo has made official about the Revolution month is that it will ship in 2006. However, that 365-day-long release window has sparked much speculation. Since the company divulged so few details at its E3 press conference, the majority opinion was that the console is not very far along in development and will probably launch in Q4 2005. That said, some industry insiders believe it may ship sooner than expected. The latter theory got some additional ammo this week, when what looks like a Revolution teaser poster hit the Web. Written in English, the all-black poster bears the tag line "THINK OUTSIDE THE BOX," over the sentences, "A NEW EXPERIENCE IS COMING" and "THE REVOLUTION STARTS MARCH 2006." Underneath is an outline of the Revolution's distinctive front, with the control buttons below the DVD drive's long blue LED--the same blue as the words "BOX" and "REVOLUTION." At the poster's bottom is the official seal of approval, a red-and-white Nintendo logo. While professional-looking, the poster does raise a few red flags. Its design looks eerily reminiscent of the PlayStation 3 teaser posters Sony plastered E3 with, and its uninspired tagline could be thought up by a ad-agency intern. It's a little obvious, even for Nintendo. But if the poster is legit, then the Revolution will likely ship before the PlayStation 3's "Spring 2006" launch, implying a Q2 release. It would also mean that Nintendo could soon stage a surprise demonstration of the power of its fully operational next-gen console, blindsiding skeptics and energizing the faithful. But unless you're a devout Nintendan, one image isn't enough to go on, even though such a scenario would further liven up an already exciting 2005.
Bogus or not bogus?: We'll see in the coming months.
Gaaaast.quote:Op zondag 26 juni 2005 16:02 schreef Ruzbeh het volgende:
Posters...
Launch date...
Saai, ook al is het waar. Ik wil spannende info enzo.
Die posters zijn best spannend inderdaad, stel dat het echt isquote:Op zondag 26 juni 2005 16:05 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Gaaaast.
Een launch van maart 2006 zou niet verkeerd zijn.
Ga jij maar lekker op zoek naar spannende info![]()
Gelekte posters zijn cool!
Ja? Wat is er dan?quote:Op zondag 26 juni 2005 16:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Die posters zijn best spannend inderdaad, stel dat het echt is![]()
Hoe weet je nou dat ze nep zijn? En kom nou niet weer met het argument dat je nu nog reclame gaat maken...quote:Op zondag 26 juni 2005 16:21 schreef Ruzbeh het volgende:
Het is helemaal niet cool!
En spannend zeker niet.En daarnaast zijn ze toch wel nep. Jullie slikken wel zo'n beetje alles door.
quote:What I can tell you is the other time that Sony tried this strategy, it failed miserably. And it's called the PSX.
de psx is geflopt volgens hem?quote:Op zondag 26 juni 2005 18:21 schreef MMaRsu het volgende:
Trouwens, Reggie dissed sony ook nog in dat interview op 1up :
[..]
aha. dus die Reggie is een noob.quote:Op zondag 26 juni 2005 18:37 schreef Xrenity het volgende:
[..]
de PSX ja. Die die PlayStation die door noobs PSX genoemd wordt
Nee, hij doelde op de PSX.quote:Op zondag 26 juni 2005 18:40 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
aha. dus die Reggie is een noob.
beetje dom om de playstation een mislukking te noemen.
quote:EGM: How do you feel, then, if a gamer wants the fluff of say, PS3, if that means you will be the second machine that they buy, possibly the third machine?
RFA: The interesting thing, and I like to believe that outside of my role as a Nintendo executive that I'm a pretty rational consumer, especially in the electronic space. I own an iPod, I believe that for a music library that is by far the best device. There are better, smarter devices out there that can connect my iPod to an amplifier to play music on my home stereo, than to go buy a $500 machine that does a whole bunch of other things that I don't need.
So, I mean, I think fundamentally, that's the piece that the consumer, frankly, is going to vote with their dollar as to what makes sense. What I can tell you is the other time that Sony tried this strategy, it failed miserably. And it's called the PSX. So I think that the consumer will vote with their dollar when everything comes out and everything is known. We do believe a center-of-the-plate gaming strategy is going to make sense in this marketplace. Especially when it's supported with fantastic software.
quote:Op zondag 26 juni 2005 18:40 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
aha. dus die Reggie is een noob.
beetje dom om de playstation een mislukking te noemen.
dude!quote:Op zondag 26 juni 2005 18:40 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
aha. dus die Reggie is een noob.
beetje dom om de playstation een mislukking te noemen.
Ja, hij denkt dat echt. Waarom allemaal apparatuur erbij hebben die je toch al in huis hebt dat er ook nog eens speciaal is voor gemaakt, en ook nog eens goedkoper?quote:Op zondag 26 juni 2005 19:03 schreef piet_pelle het volgende:
Dus Reggie denkt echt dat Sony ( en dan eigenlijk ook Microsoft)een verkeerde richting inslaan met hun multimedia stuff?
Volgens mij probeerd iemand zich in te dekken omdat hun console niks extra's te bieden heeft.
Nintendo zegt dat de concurrenten niets vernieuwend doen. Enige waar sony & m$ op focussen is 1080p high definition gaming. Nintendo wil mensen die nog nooit hebben gegamed (of gestopt zijn met de komst van 3d/ingewikkelde games) weer aan het gamen zetten met makkelijk te spelen games.quote:Op zondag 26 juni 2005 19:03 schreef piet_pelle het volgende:
Dus Reggie denkt echt dat Sony ( en dan eigenlijk ook Microsoft)een verkeerde richting inslaan met hun multimedia stuff?
Volgens mij probeerd iemand zich in te dekken omdat hun console niks extra's te bieden heeft.
Dat multimedia stuff zijn gewoon extras die niet veel invloed hebben op verkopen. Oftewel, 90-99% kopers van PS3/360s koopt zo'n ding omdat ze next-gen games willen, of dat nou wel of geen multimedia dingen heeft maakt hun niks uit, ze willen gewoon next-gen games spelen.quote:Op zondag 26 juni 2005 19:03 schreef piet_pelle het volgende:
Dus Reggie denkt echt dat Sony ( en dan eigenlijk ook Microsoft)een verkeerde richting inslaan met hun multimedia stuff?
Volgens mij probeerd iemand zich in te dekken omdat hun console niks extra's te bieden heeft.
Hoe weet je nou dat ze nep zijn? En kom nou niet weer met het argument dat je nu nog reclame gaat maken...quote:Op zondag 26 juni 2005 16:21 schreef Ruzbeh het volgende:
Het is helemaal niet cool!
En spannend zeker niet.En daarnaast zijn ze toch wel nep. Jullie slikken wel zo'n beetje alles door.
Dat is zodat je kunt gamen met je eigen muziek. Of wil je liever gebonden zijn aan de muziek van de game zelf?quote:Op zondag 26 juni 2005 20:21 schreef MMaRsu het volgende:
Precies hetzelfde als wat Reggie zegt, Ik heb een Ipod waar ik 20gb aan muziek op heb staan, en niks meer op mijn computer. Ik hoef het ook niet op mijn Xbox360 af kunnen spelen, want als ik hem aansluit op mijn pc gaat dit net zo makkelijk.
Eigen muziek is leuk bij sport games. Maar niet games met een eigen sfeer en thema zoals avonturen games of epische games.quote:Op zondag 26 juni 2005 22:34 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Dat is zodat je kunt gamen met je eigen muziek. Of wil je liever gebonden zijn aan de muziek van de game zelf?
Plus die multimedia shit betaal je helemaal niet extra voor. De X360 wordt maar iets van 300 dollar terwijl er wel godse dure hardware in zit, dus alles wat ze er extra in stoppen is mooi meegenomen.
Als jij een fantasy game speelt die zich afspeelt in de middeleeuwen en je draait er rap muziek achter. Dan verpest je de sfeer die de developer heeft ontwikkeld voor de game.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:14 schreef piet_pelle het volgende:
En alle games hebben een thema behalve sportgames?
Racen, vechten, schieten, party ook?
Ik heb een hoop games waarbij ik graag mijn eigen muziek luister, meer dan zonder.
Je meent het? Er zijn wel meer games dan rpg's of resident evil waar je het van de ingame muziek moet hebben.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:19 schreef BMH het volgende:
[..]
Als jij een fantasy game speelt die zich afspeelt in de middeleeuwen en je draait er rap muziek achter. Dan verpest je de sfeer die de developer heeft ontwikkeld voor de game.
Pure gamelastering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |