Je spreekt jezelf tegen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:14 schreef MMaRsu het volgende:
graphics > gameplay...
als jij anders denkt ben je imo pas wereldvreemd. Maargoed misschien ben jij ook zo iemand die liever fifa speelt omdat dat er toch beter uitziet dan pro evo
quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:04 schreef chibibo het volgende:
[..]
Maar dan wel het soort charisma dat in een Resident Evil-spel niet zou misstaan.
Mee eens. Microsoft en Sony lijken de geijkte paden te bewandelen, terwijl Nintendo hier van af wil wijken. Los gezien van de vraag of ze dit op de goede manier doen, heb ik daar wel respect voor.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:19 schreef BMH het volgende:
Nintendo op dit moment: Vernieuwing > gameplay
Helemaal niets mis mee imo. Nintendo is aan het zoeken naar een basis om nieuwe ganeplay mee te maken. Dit gaat gepaart met vallen en opstaan.
quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:11 schreef TC03 het volgende:
Wereldvreemd dus. Dat is echt die cliché gedachte uit 2002 "GAMEPLAY BOVEN GRAPHICS!!1 OENE!!"
Zucht. Dat is iets heel anders. Miyamoto zegt hier min of meer dat de specs niks uitmaken en dat de games het hem zullen gaan doen voor de Revolution. Dat vind ik echt dom, dan is die nieuwe console overbodig.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:14 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Uuuh. De PS2 is toch ook niet zo krachtig als de Xbox? En iedereen vindt het wel prima dat de PS2 niet de mooiste graphics heeft, want de PS2 heeft namelijk wel lekker veel games met goede gameplay.Ja, echt "wereldvreemd" hoor.
Tegen wie heb je het? Ik heb dat nooit gezegd namelijk.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:14 schreef MMaRsu het volgende:
graphics > gameplay...
als jij anders denkt ben je imo pas wereldvreemd. Maargoed misschien ben jij ook zo iemand die liever fifa speelt omdat dat er toch beter uitziet dan pro evo
Nintendo wil het altijd anders doen, dat is ook de reden waarom ze de eeuwige derde zullen blijven als ze zo doorgaan. Dat is gewoon dom, aangezien de gamer over het algemeen geen behoefte heeft aan zulke vernieuwingen. De gmiddelde spelletjesspeler wil vanuit de luie stoel leuke spelletjes spelen met een beetje aardige graphics.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:30 schreef chibibo het volgende:
[..]
Mee eens. Microsoft en Sony lijken de geijkte paden te bewandelen, terwijl Nintendo hier van af wil wijken. Los gezien van de vraag of ze dit op de goede manier doen, heb ik daar wel respect voor.
Overigens wil dit niet zeggen dat er op de Playstation 3 en de Xbox 360 geen innovatie kan plaatsvinden, maar die zal eerder uit de hoek van de developers moeten komen, of in de vorm van add-ons (al dan niet ontwikkeld door 3e partijen).
quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:11 schreef TC03 het volgende:
Wereldvreemd dus. Dat is echt die cliché gedachte uit 2002 "GAMEPLAY BOVEN GRAPHICS!!1
Ja dus? Een cliché opmerking is een doorgekauwde opmerking die te pas en te onpas gebruikt wordt.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:47 schreef MMaRsu het volgende:
Ow dat heb je wel gezegd hoor, of iig dat het een clichégedachte uit 2002 is
[..]
Met het eerste deel van je post ben ik het eens, ik vind er alleen wel iets mis mee. Spellen als Donkey Kong Jungle Beat, en Yoshi Touch and Go, zijn een half uurtje leuk, maar als het nieuwe er af is, blijken ze maar heel erg weinig te bieden op het gebied van gameplay. Ik hoop dat er bij de launch van de Revolution wat meer te bewonderen valt dan wat geupdate techdemo's. Ik hoop dat ze nu ook met een echte revolutie komen, die voor echt andere gameplay kan zorgen, iets waar imo gyrocontrols of een touchscreen niet toe in staat zijn.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:19 schreef BMH het volgende:
Nintendo op dit moment: Vernieuwing > gameplay
Helemaal niets mis mee imo. Nintendo is aan het zoeken naar een basis om nieuwe ganeplay mee te maken. Dit gaat gepaart met vallen en opstaan.
Nee hoor. Nintendo houdt erg van cutting-edge technologie. Iwata heeft dat al meerdere keren gezegd, hij (en Miyamoto) vindt gewoon dat alleen betere graphics niet goed genoeg zijn.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zucht. Dat is iets heel anders. Miyamoto zegt hier min of meer dat de specs niks uitmaken en dat de games het hem zullen gaan doen voor de Revolution. Dat vind ik echt dom, dan is die nieuwe console overbodig.
Volgens mij bedoel je, graphics< gameplayquote:Op donderdag 30 juni 2005 20:14 schreef MMaRsu het volgende:
graphics > gameplay...
Als Nintendo dat niet had gedaan zat je nu nog als een Neanderthaler te gamen. Het blijkt ook wel dat de gamer wél behoefte heeft aan zulke vernieuwingen, kijk maar eens naar de DS als recent voorbeeld. Daarnaast heeft Nintendo de analoge stick volledig ingevoerd bij het gamen etc etc.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:43 schreef TC03 het volgende:
Nintendo wil het altijd anders doen, dat is ook de reden waarom ze de eeuwige derde zullen blijven als ze zo doorgaan. Dat is gewoon dom, aangezien de gamer over het algemeen geen behoefte heeft aan zulke vernieuwingen. De gmiddelde spelletjesspeler wil vanuit de luie stoel leuke spelletjes spelen met een beetje aardige graphics.
Nee. Hoe mooier de graphics hoe meer tijd daarin gaat zitten hoe minder gameplay. Kijk maar naar gta:sa. Geen topkwaliteit graphics maar een geweldige gameplay. Football Manager 2005 idem dito, bijna geen graphics, maar pure gameplay. Neem dan een Doom 3. Prachtige graphics maar een gameplay om te huilen. Nintendo wil m.i. gaan voor een compromis, zodat de graphics er goed genoeg uitzien, geen wereldtop, maar er genoeg tijd kan worden bestaat aan het maken van gameplay ipv textures. En Nintendo wil een prjisklasse lager zitten dan xbox360 en PS3.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:11 schreef TC03 het volgende:
Wereldvreemd dus. Dat is echt die cliché gedachte uit 2002 "GAMEPLAY BOVEN GRAPHICS!!1 OENE!!"
Goede spellen kunnen op elke console gemaakt worden, het enige wat een nieuwe console biedt is betere specs voor mooiere graphics.
Je voorbeelden zijn hier wel heel selectief. Je kon hier ook spellen als Resident Evil 4, Metroid Prime, Riddick, Ninja Gaiden, Splinter Cel, of (waarschijnlijk) de nieuwe Zelda noemen, van spellen die schitterende graphics hebben, maar ook een erg goede gameplay. Ik zie niet in waarom die 'keuze' gemaakt zou moeten worden, het is geen zero sum game.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:20 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee. Hoe mooier de graphics hoe meer tijd daarin gaat zitten hoe minder gameplay. Kijk maar naar gta:sa. Geen topkwaliteit graphics maar een geweldige gameplay. Football Manager 2005 idem dito, bijna geen graphics, maar pure gameplay. Neem dan een Doom 3. Prachtige graphics maar een gameplay om te huilen. Nintendo wil m.i. gaan voor een compromis, zodat de graphics er goed genoeg uitzien, geen wereldtop, maar er genoeg tijd kan worden bestaat aan het maken van gameplay ipv textures. En Nintendo wil een prjisklasse lager zitten dan xbox360 en PS3.
Zeker, sommige games presteren het inderdaad om beide goed te combineren. Maar het ging er mij om dat iemand beweerde dat goede graphics == goede gameplay en dat zonder goede graphics je geen goede games kan hebben. Zoals je zelf al zegt, de huidige games zien er al hartstikke goed uit. Ik zie dus geen echte noodzaak om nóg mooiere graphics nodig te moeten hebben om een goede console te kunnen afleveren.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:40 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Je voorbeelden zijn hier wel heel selectief. Je kon hier ook spellen als Resident Evil 4, Metroid Prime, Riddick, Ninja Gaiden, Splinter Cel, of (waarschijnlijk) de nieuwe Zelda noemen, van spellen die schitterende graphics hebben, maar ook een erg goede gameplay. Ik zie niet in waarom die 'keuze' gemaakt zou moeten worden, het is geen zero sum game.
Je hebt altijd slechte en goede games, met slechte en goede graphics. Goede graphics gaan makkelijk samen met goede gameplay. Neem bijvoorbeeld Battlefield 2, Far Cry, Half-Life 2, Splinter Cell: CT. Allemaal prachtige games met idem gameplay.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:20 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee. Hoe mooier de graphics hoe meer tijd daarin gaat zitten hoe minder gameplay. Kijk maar naar gta:sa. Geen topkwaliteit graphics maar een geweldige gameplay. Football Manager 2005 idem dito, bijna geen graphics, maar pure gameplay. Neem dan een Doom 3. Prachtige graphics maar een gameplay om te huilen. Nintendo wil m.i. gaan voor een compromis, zodat de graphics er goed genoeg uitzien, geen wereldtop, maar er genoeg tijd kan worden bestaat aan het maken van gameplay ipv textures. En Nintendo wil een prjisklasse lager zitten dan xbox360 en PS3.
Verder zei je het zelf al. Nintendo wil er een familieconsole van maken, niet een geekie 18-30 jarige man console. De enige die zo hameren op graphics zijn namelijk mannelijke gamers in de pubertijd. Ik zie mijn ouders echt niet zeuren over de graphics va een mario kart, terwijl ze het er wel veel lol aan kunnen beleven. Dát is wat Nintendo wil brengen. Imo een prima strategie. Ze zullen inderdaad het 18-30 jarige mannelijke deel van de markt voor een deel niet aanspreken, maar daar is Nintendo toch al nooit sterk in geweest dus zo'n ramp is dat niet.
Verder irriteer ik me echt aan mensen die zeggen OMFGz0rz Nintendo zegt niet dat hun graphics teh beste zijn!!11!!! nu worden ze meteen teh suckz0rz!!!1!!!
omdat nintendo niet de volledige nadruk legt op de specs betekent het nog niet dat hun graphics slecht zullen worden. De specs van de Revolution zijn nog niet eens bekend dus wie weet wat het ding kan. Ik snap niet hoe mensne kunnen beredeneren dat de graphics van de Revolution slecht worden omdat Nintendo zegt andere dingen belangrijker te vinden. Het is echt niet dat ze teruggaan naar het NES tijdperk ofzo. Sowieso vragen de meeste Nintendo games niet om de graphcis die xbox games wel nodig hebben. Ik zou er genoegen mee nemen als alles bij gamecube kwaliteit blijft en alleen allemaal wat scherper wordt. Maargoed, ik ben dan ook een gamer die is afgehaakt omdat de meeste games me niet meer kunnen boeien, waar Nintendo games me dat nog wel kunnen doen.
Dat beweerde ik helemaal nietquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Zeker, sommige games presteren het inderdaad om beide goed te combineren. Maar het ging er mij om dat iemand beweerde dat goede graphics == goede gameplay en dat zonder goede graphics je geen goede games kan hebben. Zoals je zelf al zegt, de huidige games zien er al hartstikke goed uit. Ik zie dus geen echte noodzaak om nóg mooiere graphics nodig te moeten hebben om een goede console te kunnen afleveren.
Dat kan je nog niet weten, maar ik ging alleen maar af op het artikel en wat Miyamoto daarin zei.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:20 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Verder irriteer ik me echt aan mensen die zeggen OMFGz0rz Nintendo zegt niet dat hun graphics teh beste zijn!!11!!! nu worden ze meteen teh suckz0rz!!!1!!!
omdat nintendo niet de volledige nadruk legt op de specs betekent het nog niet dat hun graphics slecht zullen worden. De specs van de Revolution zijn nog niet eens bekend dus wie weet wat het ding kan. Ik snap niet hoe mensne kunnen beredeneren dat de graphics van de Revolution slecht worden omdat Nintendo zegt andere dingen belangrijker te vinden. Het is echt niet dat ze teruggaan naar het NES tijdperk ofzo. Sowieso vragen de meeste Nintendo games niet om de graphcis die xbox games wel nodig hebben. Ik zou er genoegen mee nemen als alles bij gamecube kwaliteit blijft en alleen allemaal wat scherper wordt. Maargoed, ik ben dan ook een gamer die is afgehaakt omdat de meeste games me niet meer kunnen boeien, waar Nintendo games me dat nog wel kunnen doen.
Dat zijn relatief kleine veranderingen aan de controller, waar niks mis mee is. En wederom: ik ga ging alleen maar af op wat Miyamoto zei in dat artikel, en daar kwam het op mij over alsof goede specs geen prioriteit hebben op de Revolution. Dat vind ik dus nogal dom, aangezien de specs vaak het enige zijn waarin een console vernieuwend is.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:28 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Als Nintendo dat niet had gedaan zat je nu nog als een Neanderthaler te gamen. Het blijkt ook wel dat de gamer wél behoefte heeft aan zulke vernieuwingen, kijk maar eens naar de DS als recent voorbeeld. Daarnaast heeft Nintendo de analoge stick volledig ingevoerd bij het gamen etc etc.
En volgens mij komt Nintendo ook met leuke spelletjes met aardige graphics, dus ik mis je punt even
Dat bedoel ikquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:35 schreef YourMaster het volgende:
Een hoop rekenkracht kan buiten voor betere graphics natuurlijk ook gebruikt worden voor betere gameplay. Het is daarom helemaal niet onverstandig voor de consolemaker om hun console zo krachtig mogelijk te maken. Een enorm krachtige console zal spelwerelden mogelijk maken die echt niet mogelijk waren de vorige generatie, innovatie dus.
Daar hoort volgens mij dan ook de focus te liggen bij de grote 3, kracht.
Andere zaken zoals een innovatieve controller of multimediaopties zijn dan de extra's die bij een ongeveer gelijke rekenkracht de knoop door kunnen hakken.
Mag ik je hierop wijzen:quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:35 schreef YourMaster het volgende:
Een hoop rekenkracht kan buiten voor betere graphics natuurlijk ook gebruikt worden voor betere gameplay. Het is daarom helemaal niet onverstandig voor de consolemaker om hun console zo krachtig mogelijk te maken. Een enorm krachtige console zal spelwerelden mogelijk maken die echt niet mogelijk waren de vorige generatie, innovatie dus.
Daar hoort volgens mij dan ook de focus te liggen bij de grote 3, kracht.
Andere zaken zoals een innovatieve controller of multimediaopties zijn dan de extra's die bij een ongeveer gelijke rekenkracht de knoop door kunnen hakken.
http://arstechnica.com/articles/paedia/cpu/xbox360-2.ars/7quote:At any rate, Playstation 3 fanboys shouldn't get all flush over the idea that the Xenon will struggle on non-graphics code. However bad off Xenon will be in that department, the PS3's Cell will probably be worse. The Cell has only one PPE to the Xenon's three, which means that developers will have to cram all their game control, AI, and physics code into at most two threads that are sharing a very narrow execution core with no instruction window. (Don't bother suggesting that the PS3 can use its SPEs for branch-intensive code, because the SPEs lack branch prediction entirely.) Furthermore, the PS3's L2 is only 512K, which is half the size of the Xenon's L2. So the PS3 doesn't get much help with branches in the cache department. In short, the PS3 may fare a bit worse than the Xenon on non-graphics code, but on the upside it will probably fare a bit better on graphics code because of the seven SPEs
enquote:Gameplay code will get slower and harder to write on the next generation of consoles. Why is this?[...]
beide van http://www.gamespot.com/news/2005/03/18/news_6120449.htmlquote:' "Rumors" which happen to be from people who are actually working on these chips, is that straight line gameplay code runs at 1/3 to 1/10 the speed at the same clock rate on an in order core as an out of order core.
This means that your new fancy 2 plus gigahertz CPU, and its Xenon, is going to run code as slow or slower than the 733 megahertz CPU in the Xbox 1. The PS3 will be even worse.
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:06 schreef BMH het volgende:
Jongens wat een text. Straks gaan de mensen nog denken dat we wat te zeggen hebben!
Nintendo heeft gelijk.. Anderen stelen hun ideeën:
[afbeelding]
Asterixquote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:06 schreef BMH het volgende:
Jongens wat een text. Straks gaan de mensen nog denken dat we wat te zeggen hebben!
Nintendo heeft gelijk.. Anderen stelen hun ideeën:
[afbeelding]
Er is een tijd terug een spel uitgebracht waarmee je delen van muren weg kon schieten, Red Faction ofzo.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:35 schreef YourMaster het volgende:
Een hoop rekenkracht kan buiten voor betere graphics natuurlijk ook gebruikt worden voor betere gameplay.
Xenos chip, vet. Krijg je er ook twee koffiebekers bij?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:07 schreef Kill_em_all het volgende:
@ethiraseth:
Dat stukje over de ps3 slaat nergens op. De xenos chip is, zelfs als de cell ook gfx gaat berekenen sterker dan wat er in de ps3 komt (wat namelijk tech van nu is). Anders moet je even de artikelen op beyond3d en anandtech lezen, die gasten hebben er echt ontelbaar meer verstand van dan aarstechnica.
IMO heeft gameplay niks met gfx of rekenkracht te maken. Voor mij is gameplay een feel die de besturing van een game heeft en hoe je die bestuurd. Of je dan killer gfx of enorme crap gfx heb verandert daar niks aan.
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 00:42 schreef Ruzbeh het volgende:
We zitten nu al op 2 juli. De tijd vliegt.
Even een samevatting van Nintendo deze jaar en de concurrenten over next-gen consoles:
Sony: Uuuh. Mooi he, die renders?
Microsoft: Gaaf he!?!? Let maar niet op de framerate!
Nintendo: CYA NEXT YEAR!!!
Enige dat ik wil weten is welke retrogames er komen en hoeveel ze gaan kosten. Voor de rest zie ik het allemaal wel en heb ik er wel redelijk vertrouwen in.quote:Nintendo kan trouwens alle info over de Rev deze jaar kwijtraken, dat heeft Iwata gezegd, en ze gaan ook de info geven maar ik geloof niet dat ze info over de controller vrijgeven. Kan natuurlijk wel... Maar ik word wel blij met info over de specs, wat de Rev allemaal kan, hoe duur die NES, SNES en N64 games gaan kosten.. etc.
Ja, dat sowieso. Dankzij dat hele retrogames gebeuren wordt denk ik de Rev de tweede console, na de NES, die me vader leuk gaat vinden. Ik vond het met name pijnlijk hoe hij Mario 64 totaal niet leuk vond, terwijl me pa echt een Mario liefhebber is.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 00:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
Enige dat ik wil weten is welke retrogames er komen en hoeveel ze gaan kosten. Voor de rest zie ik het allemaal wel en heb ik er wel redelijk vertrouwen in.
Tuurlijk mag je me daar op wijzen. En dat valt voor mij nog steeds onder betere specs, als Sony of MS hun consoles op zo'n manier maken dat er geen fatsoenlijk spel op te maken valt hebben ze een waardeloze machine neergezet. Ik moet echter nog maar zien of dat daadwerkelijk ook gebeurt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:55 schreef ethiraseth het volgende:Mag ik je hierop wijzen:
[..]
krachtigere console betekent niet automatisch betere AI e.d. Zelfs programmeurs hebben zo hun twijfels over de mogelijkheden voor betere AI op de PS3 en Xbox360. En dat is waar ik bang voor ben. Dat de Ps3 en xbox360 inderdaad niet meer kunnen dan wat de huidige consoles kunnen, alleen een tikje mooier.
Tjaquote:Op zaterdag 2 juli 2005 00:42 schreef Ruzbeh het volgende:
We zitten nu al op 2 juli. De tijd vliegt.
Even een samevatting van Nintendo deze jaar en de concurrenten over next-gen consoles:
Sony: Uuuh. Mooi he, die renders?
Microsoft: Gaaf he!?!? Let maar niet op de framerate!
Nintendo: CYA NEXT YEAR!!!
Nintendo kan trouwens alle info over de Rev deze jaar kwijtraken, dat heeft Iwata gezegd, en ze gaan ook de info geven maar ik geloof niet dat ze info over de controller vrijgeven. Kan natuurlijk wel... Maar ik word wel blij met info over de specs, wat de Rev allemaal kan, hoe duur die NES, SNES en N64 games gaan kosten.. etc.
quote:This controller actually looks promising, considering it matches what that one guy said he saw when he went to Japan.
Ik host ze niet. Ik steel die plaatjes gewoon van een ander forum en heb geen zin om te ze mirroren.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:02 schreef MMaRsu het volgende:
waarom host iedereen bij imageshack als ze toch niet te zien zijn ? Host ze dan bij photobucket.com ofzo...
Als ze los kunnen zullen ze sowieso ieder een apart batterijcompartiment hebben, dus dat is niet zo'n probleem. En signalen van knoppen kunnen dan wel draadloos of via de Rev naar elkaar toe.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:11 schreef Erwtensoep het volgende:
Volgens mij kun je niet normaal stroom door magneten laten lopen
Hehe, beetje berichten melden bij Gameqube hequote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:33 schreef Tware het volgende:
ik denk wel dat daar die echt zou kunnen zijn, aangezien de X en Y knoppen zitten omgekeerd ten opzichte van de x en y as(net zoals bij de ds
)
Tussen de 8 en 32 MB ongeveer.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 22:26 schreef Slomy het volgende:
Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar heb toch een vraag:
De revolution zou dis 512mb flash geheugen gaan krijgen. Heeft iemand enig idee hoeveel bv. een n64 game in beslag neemt? Het lijkt namelijk zo weinig.
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:13 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Hehe, beetje berichten melden bij Gameqube he
Dit is een mockup van iemand van het Mozlapunk web log-forum geloof ik.
Nutteloos niet. Wel nepquote:Op zondag 3 juli 2005 03:00 schreef Ruzbeh het volgende:
Voor in het geval dat het hier wordt gepost, de gerucht dat de Rev draadloos beelden kan sturen naar meerdere televisies tegelijk is nep. De technologie daarvoor staat in z'n kinderschoenen. Ennnn. Zo dom is Nintendo niet. En het is nutteloos.
Ik sluit het niet uit, maar ik acht het onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:17 schreef YourMaster het volgende:
Wie denken trouwens allemaal dat in Augustus de revolutie aan het publiek wordt getoond?
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:55 schreef ethiraseth het volgende:
[Dat de Ps3 en xbox360 inderdaad niet meer kunnen dan wat de huidige consoles kunnen, alleen een tikje mooier.
quote:BioGraphic Technologies AI.implant SDK for Xbox 360
posted by Chairman Steve - Monday, June 06, 2005 - print
AI.implant tool and middleware solution enables game developers to exploit the powerful parallel architecture of next generation Xbox platform for cutting-edge game AI and real-time crowd simulation
BGT BioGraphic Technologies, the leader in real-time artificial intelligence (AI) tools and middleware, announced today that its AI.implant SDK will enable unmatched functionality and performance for game developers targeting the Xbox 360 video game and entertainment system from Microsoft. As a result, users of the Xbox 360 will be able to interact with the most intelligent NPCs available on any platform.
As the games industry's leading AI SDK, AI.implant is uniquely equipped to exploit the parallel architecture of the new Xbox. "BGT is a recognized pioneer in AI middleware and we are delighted to have them as the first AI middleware on the next generation Xbox platform," said Tracey Frankcom, program manager, Xbox Tools and Middleware. "AI.implant will allow game developers to do in real-time what they could only previously visualize using pre-rendered cinematics."
"It is truly exciting to see the hardware catch up to dreams of game AI developers” said Dr. Paul Kruszewski, President and founder of BGT. “The Xbox 360 is the first available game console system to enable game developers to do dynamic navigation in large 3D worlds and real-time crowd simulation."
Ik zit prima hoor,quote:Op maandag 4 juli 2005 17:30 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Volgens mij zit je in het verkeerde topique Daggla
Jawel, het was niet mogelijk dit op de huidige generatie XBOX te laten draaien.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:37 schreef speknek het volgende:
Het klopt alleen niet echt wat je probeert te bewijzen. Het is gewoon een goede SDK volgens hun. Dus de AI wordt beter, maar het is niet iets innovatiefs.
Ja, tuurlijk. Betere AI. Daar gaat iedereen van kwijlen hoor.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jawel, het was niet mogelijk dit op de huidige generatie XBOX te laten draaien.
Ergo, next gen is meer dan alleen mooiere plaatjes..
Uh, ja indd betere AI lijkt me nogal fukking belangrijk. Jou niet danquote:Op maandag 4 juli 2005 17:51 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Betere AI. Daar gaat iedereen van kwijlen hoor.
En tuurlijk is next-gen meer dan alleen mooiere plaatjes. Ik neem aan dat next-gen ook betere geluid heeft.
Nee duh. Het gaat er toch om dat het weer de standaard verbetering van meer en beter is.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jawel, het was niet mogelijk dit op de huidige generatie XBOX te laten draaien.
Ergo, next gen is meer dan alleen mooiere plaatjes..
Als je dat artikeltje leest dan gaat het wel wat verder dan alleen maar een beethje betere AI.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:05 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Nee duh. Het gaat er toch om dat het weer de standaard verbetering van meer en beter is.
Het is toch logisch dat er verbeteringen in bijvoorbeeld de AI komen bij next-gen consoles? Gewoon de volgende logische stap voorwaarts.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Als je dat artikeltje leest dan gaat het wel wat verder dan alleen maar een beethje betere AI.
Whatever floats your boat. Ik vond de AI bijv. in Max Payne 2 prima. Ik word vooral van die voice-overs heel vrolijk.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:58 schreef EmjaY het volgende:
[..]
Uh, ja indd betere AI lijkt me nogal fukking belangrijk. Jou niet dan![]()
![]()
Ik vind Revolution eerlijk gezegd een baggernaam voor een console. Een Revolution? Tuurlijk. 'Revolution' of 'Revolutie' is wel een heel groot woord voor een game console. Te groot. Nintendo Revolution of Revolution? Nope, dat wordt niks.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:32 schreef Xrenity het volgende:
Gewoon Revolution tbhKlinkt heel gaaf iig
En anders laat ik het aan het Nintendo team over, die worden daar immers voor betaald
Nintendo Levolution?quote:Op maandag 4 juli 2005 18:55 schreef Tomasso het volgende:
Doe dan Nintendo Levolution. Kunnen de Japanners hem ook uitspreken![]()
Een press release van het bedrijf dat de betreffende SDK ontwikkeld heeft. Niet verbazingwekkend dat ze het zo ophemelen.quote:
Psstquote:
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:29 schreef MMaRsu het volgende:
Leuke feature over Nintendo ON + Interview met de maker.
http://www.1up.com/do/feature?pager.offset=0&cId=3141783
Dat zijn beelden van Metriod Prime Hunters voor de DS, dit is een van de andere bounty hunters waar je in multiplayer mee zou kunnen spelen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 11:01 schreef Tware het volgende:
Op de Nintendo press conference van de E3 zag je tussendoor nog wat merkwaardige beelden van een game die ik niet kon thuisbrengen (Ign filmpje 2:11-2:12). De game ziet er aardig goed uit. Zou dit een revolution game zijn? Let maar eens de details van het zand bijv:
afbeelding
afbeelding
afbeelding
Zouden dit dan de eerste echte revolution in game beelden zijn?
Jaa ik weet hetquote:Op dinsdag 5 juli 2005 11:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Psst
http://games.fok.nl/submits.php
Psst, er staat een spelfoutjequote:Op dinsdag 5 juli 2005 11:32 schreef Aram_NintendoDS het volgende:
[..]
Dat zijn beelden van Metriod Prime Hunters voor de DS, dit is een van de andere bounty hunters waar je in multiplayer mee zou kunnen spelen.
Klik maar op de gele dude in het menu, je kunt dan nog even verder zoeken voor die beelden want het klopt wel dat ze te zien waren op de E3.
Http://www.metriodhunters.com
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 | [img]http://members.home.nl/vhoti/revo3.jpg[/img] [b]Internal Hardware:[/b] [*] IBM developed CPU: "Broadway" [url=http://cube.ign.com/articles/594/594935p1.html][Source][/url] [*] ATI developed GPU: "Hollywood" [url=http://cube.ign.com/articles/594/594935p1.html][Source][/url] [*] MoSys 1T-SRAM [url=http://cube.ign.com/articles/611/611577p1.html][Source][/url] [*] 512MB internal flash memory to store downloaded content [url=http://cube.ign.com/articles/615/615089p1.html][Source][/url] [b]Appearance:[/b] [*] The height of 3 DVD cases stacked together [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [*] Slightly longer than a DVD case [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [*] Horizontal or vertical orientation [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [b]Displays:[/b] [*] Televisions & Computer Monitors [url=http://cube.ign.com/articles/522/522136p1.html][Source][/url] [*] Only one display [url=http://cube.ign.com/articles/522/522136p1.html][Source][/url] [b]Controllers:[/b] [*] The controllers will be wireless [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=02ea1a40-ac09-4cdf-9548-91e5a4e78746&page=currentNews][Source][/url] [*] 4 wired Gamecube controller ports [url=http://nintendo.co.jp/n10/e3_2005/revo/index.html][Source][/url] [b]Media:[/b] [*] 12cm double layered optical discs for Revolution games [url=http://www.nintendo-europe.com/NOE/en/GB/news/article.do?elementId=tBCyZg_nzP6FvDl_HUGQCzIeLq33XOaa][Source][/url] [*] 8cm Gamecube disks [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [*] Self-loading media drive that accepts both Rev and GC discs[url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [*] SD card reader to expand internal storage[url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=02ea1a40-ac09-4cdf-9548-91e5a4e78746&page=currentNews][Source][/url] [b]Backwards Compatibility:[/b] [*] Will be able to play Gamecube games [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [*] Super backwards compatibiliy: play NES, SNES, and N64 games by downloading over the internet. [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=5aa8631e-d4a0-45d9-a88c-e5931b807091][Source][/url] [b]Networking:[/b] [*] Wireless internet compatibility out of the box [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [*] Wireless networking technology by Broadcom [url=http://cube.ign.com/articles/605/605846p1.html][Source][/url] [*] Will wirelessly connect with the Nintendo DS [url=http://ve3d.ign.com/articles/611/611191p1.html][Source][/url] [b]Other details:[/b] [*] 2 Gamecube Memory card slots [url=http://nintendo.co.jp/n10/e3_2005/revo/index.html][Source][/url] [*] 2 USB 2.0 ports [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=02ea1a40-ac09-4cdf-9548-91e5a4e78746&page=currentNews][Source][/url] [*] Can play movies and other DVD content with attachment [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=5aa8631e-d4a0-45d9-a88c-e5931b807091][Source][/url] [*] Quiet [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [*] Low power consumption [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [*] Quick start-up time [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [b]Release date:[/b] [*] 2006 [url=http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=9594f668-5342-4b38-8eb1-d6bf479c4139][Source][/url] [b]Oude topics[/b][sub] [url=http://forum.fok.nl/topic/672227][1][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/693413][2][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/698283][3][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/700820][4][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/701722][5][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/702075][6][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/702097][7][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/702109][8][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/702124][9][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/702135][10][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/702213][11][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/702527][12][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/702857][13][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/703027][14][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/703152][15][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/703189][16][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/703250][17][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/703719][18][/url] | [url=http://forum.fok.nl/topic/707063][19][/url][/sub] [img]http://i21.photobucket.com/albums/b270/Falafelkid/Revoaddownsized.jpg[/img] [img]http://www.yukihime.com/board/chevolution.jpg[/img] |
quote:
Ik vind de GC controller wel mooi en fijn, de Xbox controller ligt ook goed in de hand en ziet er niet kinderachtig uit. Die van de PS2 vind ik echter net een goedkoop stuk speelgoed, veel te lichtquote:Op dinsdag 5 juli 2005 18:48 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe 'stoer' de controller er gaat uitzien. De Gamecube ziet er uit als een speelgoed (en dat hoort eigelijk ook), en de controller ook. De Revolution ziet er heel stoer uit, dus gaat die controller er ook heel stoer uit zien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |