Alleen als je een Pools hoertje wil.quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Heb je je paspoort nodig?
God oh god altijd dat gezeur weerquote:Op woensdag 1 juni 2005 14:39 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
oh, ergens gelezen. Zeg dat dan, nu geloof ik je meteen.
Nee dan heb je een postordercatalogus nodig. Dat is wat andersquote:Op woensdag 1 juni 2005 14:46 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
Alleen als je een Pools hoertje wil.
Het is heel erg relevant. Geen onderbouwing is geen bewijs. Ik wil de redenering zien dat het richting de vijf gulden moet voor de kosten gecompenseerd zijn. Er is niks wetenschappelijks aan om even aan te nemen dat het bedrag van vijf euro wel in de goede richting zit.quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
God oh god altijd dat gezeur weer.
Om de negatieve externe effecten van autoverkeer te kunnen compenseren is geld nodig. Een of andere verstandige wetenschapper heeft eens berekend hoeveel. Daarna reken je dat om naar een toeslag per liter benzine. Wie dat heeft berekend en wanneer weet ik zo niet meer maar is ook niet bijster relevant.
Waar het om gaat is dat wanneer je alle negatieve externe effecten van autoverkeer wilt meerekenen in de brandstofprijs (wat me toch niet oneerlijk lijkt) die prijs flink hoger zal worden.
En, wie is de nieuwe bruid?quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee dan heb je een postordercatalogus nodig. Dat is wat anders.
In Kiev waren de huwelijksbureautjes vrij eenvoudig te vinden.
Drogredenquote:Op woensdag 1 juni 2005 14:49 schreef Monidique het volgende:
Underworld_ kan wel aantonen dat de literprijs voldoende is om alle schade te vergoeden.
Je kan toch niet verwachten dat ik alles wat ik 3 jaar geleden heb gelezen nog uit m'n hoofd weetquote:Op woensdag 1 juni 2005 14:48 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
Het is heel erg relevant. Geen onderbouwing is geen bewijs. Ik wil de redenering zien dat het richting de vijf gulden moet voor de kosten gecompenseerd zijn. Er is niks wetenschappelijks aan om even aan te nemen dat het bedrag van vijf euro wel in de goede richting zit.
http://www.poolsehoeren.nl/quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Deze tatyana lijkt me wel wat.
[afbeelding]
quote:[...].
Die euro per liter is niet genoeg om die schade te betalen?
Ronald, Held!quote:Fred Flintstone (31 mei)
Het is een gelopen zaak. Frankrijk stemt tegen, Nederland tegen, dan Denemarken, en de Engelsen zullen niet meer mogen stemmen, maar zouden anders zeker tegen stemmen. België staat met zijn rug naar Europa toe.
De ja-campagne doet denken aan de klassieke Fred Flintstone-scène: hij rent van een rots, hangt een moment stil in de lucht, maar zijn benen hollen nog even door, omdat hij niet ziet wat ieder ander al door heeft.
Dus je ziet hoe alle TV programma’s geheel volgens plan de ja-campagne uitrollen. Je ziet hoe Femke Halsema, anders zo’n flinke meid, geheel volgens draaiboek de folder van de ja-campagne voordraagt, terwijl op het andere net Freek de Jonge probeert wat Herman van Veen niet gelukt was.
Je hoort Van Aartsen wanhopig brullen dat de Franse tegenstemmers allemaal communisten en racisten zijn, 70% opkomst waarvan 55% racisten en communisten (vorige week prees hij nog het nivo van het Franse debat, iedereen had vijf boeken over de Grondwet gelezen, konden wij een voorbeeld aan nemen!).
Je hoort dat Balkenende voor het eerst toestemming van zijn campagnebaas heeft gekregen om "Grondwet" te zeggen, driemaal achter elkaar; wat een opluchting na twee maanden “grondwettelijk verdrag” te hebben moeten zeggen. Je ziet vanochtend Wim Kok in een Volkskrant-advertentie oproepen om voor te stemmen (exorbitante zelfverrijking van een Kamermeerderheid die zichzelf advertentiegeld toedeelt).
Je hoort het betaalde radiospotje van Lodewijk de Waal (“De FNV geeft geen stemadvies. Maar de Grondwet is wel goed voor ons”. Je weet dat de meerderheid van zijn leden tegen gaat stemmen). Je ziet de beentjes machteloos trappelen in de lucht.
Er is geen reden tot vreugde. Belangrijker dan het verwerpen van deze Grondwet is de kloof die blijkt te bestaan tussen volksvertegenwoordigers, hoofdredacteuren en vakbondsleiders en het volk waarvoor ze werken.
Alle reacties op het Franse nee waren neerbuigend: het was angst, het was eigenlijk gericht tegen Chirac, ze hadden het niet gesnapt; als ze ja hadden gestemd waren het typisch Franse intellectuelen geweest. Niemand die een moment overweegt dat de Fransen na al die boeken misschien een goede keuze gemaakt hebben. Die neerbuigendheid zie je bij het hele politiek-journalistieke complex. Die houding is het probleem.
Vanavond is de laatste kans om de beentjes te zien. Komt dat zien. Het heeft iets naargeestigs.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:49 schreef Monidique het volgende:
Underworld_ kan wel aantonen dat de literprijs voldoende is om alle schade te vergoeden.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:58 schreef Johan_de_With het volgende:
Kaalheil's bestand van huilie-plaatjes is onuitputtelijk..
Inderdaad, als je iets beweert moet je het kunnen onderbouwen. Om de vraag om het te onderbouwen te counteren met: 'bewijs jij maar dat het niet zo is.' is een drogreden.quote:
Oh, die huisgenoot heb ik eens bij SBS6 gezien.quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:59 schreef Johan_de_With het volgende:
Mijn homofiele huisgenoot beweert overigens dat hij zich door Oudkerk, Peper en anderen heeft laten nemen.
Zo op het oog lijkt het me de ideale slaapkamerpartner, maar volgens mij zijn die types eerst opgebruikt in de lokale sexhuizen en niet meer zo interessant om te laten blijven.quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Deze tatyana lijkt me wel wat.
[afbeelding]
Nee hoor, ik counter de vraag om het te onderbouwen niet, zie mijn vorige relevante post.quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:00 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
Inderdaad, als je iets beweert moet je het kunnen onderbouwen. Om de vraag om het te onderbouwen te counteren met: 'bewijs jij maar dat het niet zo is.' is een drogreden.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee hoor, ik counter de vraag om het te onderbouwen niet, zie mijn vorige relevante post.
Zeg toch liever staven dan onderbouwen. Het enige dat nog erger is; ''inhoudelijke onderbouwing''.quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:00 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
Inderdaad, als je iets beweert moet je het kunnen onderbouwen. Om de vraag om het te onderbouwen te counteren met: 'bewijs jij maar dat het niet zo is.' is een drogreden.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:59 schreef Johan_de_With het volgende:
Mijn homofiele huisgenoot beweert overigens dat hij zich door Oudkerk, Peper en anderen heeft laten nemen.
Listen duckie, ik ga zo het monster de nek omdraaien met mijn onfeilbare ''NEE'', maar ik zit eerst nog een minuut of tien geile wijven te kijken in de UB.quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:04 schreef chairman.fx het volgende:
Johantje, wat heb je nou gestemd?
1e keer?quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:06 schreef Johan_de_With het volgende:
Heb je echt geen paspoort nodig?
Waarom laat je hem niet kennis maken met een ijzeren honkbalknuppel? Dan zal hij tenminste de volgende keer het laten zulke ranzige opmerkingen te maken.quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:59 schreef Johan_de_With het volgende:
"De voorzitter van het stembureau is bevoegd van u te verlangen dat u zich identificeert"quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:06 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Listen duckie, ik ga zo het monster de nek omdraaien met mijn onfeilbare ''NEE'', maar ik zit eerst nog een minuut of tien geile wijven te kijken in de UB.
Dat staat er, uiteraard, bij mij ook en ik heb ook nog nooit mijn paspoort laten zien.quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
"De voorzitter van het stembureau is bevoegd van u te verlangen dat u zich identificeert"
Staat er op mijn stembiljet, dat je in elk geval wel nodig hebt.
Maar heb tot nu toe nooit een ID laten zien bij het stemmen.
Wat maakt dat precieze bedrag nou uitquote:Op woensdag 1 juni 2005 15:03 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
Geef maar gewoon antwoord hoe hoog de benzine prijs moet zijn om de kosten te compenseren. Iets roepen zonder onderbouwing heb ik niks aan. Johan ook niet.
Deze is nu uiteraard al aanzienlijk hoger agv accijnzen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat maakt dat precieze bedrag nou uit?
Het gaat om het principe dat de benzineprijs, wil je alles meenemen, gewoon een stuk hoger moet zijn. Of dat nou 2 of 3 euro is lijkt me minder relevant.
haha, ze hebben wel een ernstig vrouwenoverschot aldaar. En veel mooie vrouwenquote:Op woensdag 1 juni 2005 15:01 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Zo op het oog lijkt het me de ideale slaapkamerpartner, maar volgens mij zijn die types eerst opgebruikt in de lokale sexhuizen en niet meer zo interessant om te laten blijven.
De lekkerster zijn ook vaak van die vrouwen van achter in de 20 die het liefst willen settelen en kindertjes willen baren tegen zo'n beetje elke prijs denkbaar.
slechts 1 / 500.000 maakt het als internationaal tennissterretjequote:Op woensdag 1 juni 2005 15:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
haha, ze hebben wel een ernstig vrouwenoverschot aldaar. En veel mooie vrouwen.
Inderdaad. Maar voor compensatie nog niet hoog genoeg denk ik.quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:13 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Deze is nu uiteraard al aanzienlijk hoger agv accijnzen.
Hey, slaapkopje, ik kan geen antwoord geven want ik weet niet hoe hoog de benzineprijs moet zijn, noch beweer ik dat te weten. Maar ik, en Johan ook, kan dus concluderen dat je mijn post niet zult beantwoorden.quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:03 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
Geef maar gewoon antwoord hoe hoog de benzine prijs moet zijn om de kosten te compenseren. Iets roepen zonder onderbouwing heb ik niks aan. Johan ook niet.
Triestquote:Op woensdag 1 juni 2005 15:20 schreef Johan_de_With het volgende:
En daar gaat weer een lid van de intelligentsia verraad plegen aan zijn stand..
Johen, ga nou gewoon nee stemmenquote:Op woensdag 1 juni 2005 15:16 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Heb je ook een paspoort nodig voor de hoeren?
Toch blijft het triest dat jij je verlaagt tot het niveau van Le Penquote:Op woensdag 1 juni 2005 15:24 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Jij bent niet van mijn stand, Che-instromer..
Ach wat, hij gaat ook vast TEGEN stemmen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch blijft het triest dat jij je verlaagt tot het niveau van Le Pen.
Soms, als je het kaartje meeneemt dan vraagt hij het meestal niet. Maar het kan wel.quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:06 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Listen duckie, ik ga zo het monster de nek omdraaien met mijn onfeilbare ''NEE'', maar ik zit eerst nog een minuut of tien geile wijven te kijken in de UB.
Europa zal overspoelt worden door Jamba-kikkersquote:Op woensdag 1 juni 2005 16:11 schreef chairman.fx het volgende:
Misschien moet ik dan toch maar gaan stemmen, al is het alleen maar om de stem van Johan te compenseren.!
verman jezelfquote:Op woensdag 1 juni 2005 16:51 schreef Monidique het volgende:
Ik heb niet gestemd. Nog niet.
Ja, hij heeft het aan zijn rug heb ik begrepen. Dan zal ie vanavond ook wel niet naar Artis komen vrees ikquote:Op woensdag 1 juni 2005 16:53 schreef pberends het volgende:
Jan Marijnissen (SP) niet naar de stembus
Beterschap.
Ik kan mijzelf wel vermannen, voorzover dat biologisch nog mogelijk is, maar ik zit nu in De Grote Stad en daar woon ik niet. Vanavond pas dus.quote:
het kan tot 21.00quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik kan mijzelf wel vermannen, voorzover dat biologisch nog mogelijk is, maar ik zit nu in De Grote Stad en daar woon ik niet. Vanavond pas dus.
Het is niet bindend, het wordt niet bindend en ze zullen het met matige excuses gewoon negeren.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:02 schreef pberends het volgende:
Godverdomme wat is het forum toch sloom.
Overigens heeft 31% al gestemd; waardoor 1 eis van het CDA voldaan is; namelijk de 30 % drempel. Het referendum wordt steeds bindender.
Gewoon, de noppen aan de vierde official laten zien, en wachten totdat de andere stem buiten het veld staat.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:17 schreef Monidique het volgende:
Hoe wordt een blanco stem gewisseld, Johan?
En ik ben er wat trotskist op.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:11 schreef du_ke het volgende:
Minderwaardig Johan, minderwaardig.
Ik zag alleen "Voor" en "Tegen".quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Op het laatste moment dacht ik; ''Voorwaar, ik stem blanco!''
Tja, dan moest je maar niet in een pepermuntfabriek gaan werken.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:19 schreef Sidekick het volgende:
Vandaag met een collega gesproken over de grondwet. Hij is een tegenstander omdat wanneer Amerika een oorlog start, 9 landen dit niet kunnen tegenhouden, alvorens hij de vraag stelde of Amerika wel in de EU zit.
Dan woon jij in de verkeerde wijk.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:27 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik zag alleen "Voor" en "Tegen".
In een prachtige wijkquote:Op woensdag 1 juni 2005 17:31 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dan woon jij in de verkeerde wijk.
Ze dachten zeker dat je voor JFK ging stemmen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:32 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
In een prachtige wijk.
De mensen van het stembureau vroegen nog "was jij niet dood?". Ik zei "Ja" en mocht doorlopen. Flexibel hè.
Bolkestein had beter kunnen zeggen dat wij met Balkenende een modderfiguur slaan in de wereldquote:Prime Minister Jan Peter Balkenende voted at his local polling station near Rotterdam and quipped to reporters and photographers: "You did note correctly that that was a 'Yes' vote, right?"
Wat heb je ontdekt?quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:43 schreef Mutant01 het volgende:
AHAHHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:kusjes en beterschap voor Jan M.
Reactie van pberends — woensdag 1 juni 2005 @ 17.49
Ik zie ze eigenlijk alleen 's zomers als ik nu en dan de post bij mijn ouders kom sorteren, en meer van dat soort dingen. Steevast stierenbreed en erg luidruchtig (ik zie ze blijkbaar alleen als ze van hun werk en de kroeg komen) en gekleed als hooligans. Overigens zonder iets te misdoen, geloof ik.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:48 schreef Mutant01 het volgende:
Trouwens...ligt het nou aan mij....of wordt Nederland overspoeld door Polen.
Ja, ze werken hard dan wij, en daarom stem ik tegenquote:Op woensdag 1 juni 2005 17:52 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik zie ze eigenlijk alleen 's zomers als ik nu en dan de post bij mijn ouders kom sorteren, en meer van dat soort dingen. Steevast stierenbreed en erg luidruchtig (ik zie ze blijkbaar alleen als ze van hun werk en de kroeg komen) en gekleed als hooligans. Overigens zonder iets te misdoen, geloof ik.
Rofl, moet je eens naar de randstad komen, daar zitten ze het hele jaar!quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:52 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik zie ze eigenlijk alleen 's zomers als ik nu en dan de post bij mijn ouders kom sorteren, en meer van dat soort dingen. Steevast stierenbreed en erg luidruchtig (ik zie ze blijkbaar alleen als ze van hun werk en de kroeg komen) en gekleed als hooligans. Overigens zonder iets te misdoen, geloof ik.
ik zit in de Randstad, maar een relatief rustig deel ervan.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Rofl, moet je eens naar de randstad komen, daar zitten ze het hele jaar!
Leugens, ze zitten in de Randstad en ze zijn crimineel!quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:56 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
ik zit in de Randstad, maar een relatief rustig deel ervan.. Ze zitten geloof ik vooral in het Westland.
De Joegoslavische straatkrantverkopers die worden gehuurd om een schutting aan te leggen en in het voorbijgaan die van jou verramponeren, die zijn crimineel!quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leugens, ze zitten in de Randstad en ze zijn crimineel!
quote:Een moslim is gewoon een potentiele moordenaar en deze turk bewijs mijn stelling.
Sorry, dat had ik nog niet gezien.quote:
Le Penquote:Op woensdag 1 juni 2005 18:19 schreef Johan_de_With het volgende:
en geen dwingende reden zag om de samenwerking te vernauwen.
Als het in een POL-topic is gepost, meld je het dan even snel?quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:12 schreef Johan_de_With het volgende:
Raad het Citaat (Mutant mag niet meedoen);
[..]
Ik zou zeggen DrW, maar die vergeet alleen t'tjes aan het einde van werkwoorden.quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:12 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Boze Balkenende om advies Europa
Hij heeft zich laten filmen. Wilders niet overigensquote:Op woensdag 1 juni 2005 18:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Echt fijn dat Europa
Zou Balkie stiekem gewoon tegen hebben gestemd?
Ik zal geen geintjes meer vertellen, Johan.quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:53 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hoe wilde je die bestrijden met het voorgesteld verdrag?
Wilders was natuurlijk bang voor een aanslagquote:Op woensdag 1 juni 2005 18:53 schreef RichardQuest het volgende:
Hij heeft zich laten filmen. Wilders niet overigens"Beetje privacy graag"
Vertel dan maar waarom je voor was.quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:54 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik zal geen geintjes meer vertellen, Johan.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
stoer, ik was 210quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:50 schreef pberends het volgende:
http://www.janmarijnissen.nl/weblog/2005/06/01/stemmen/
[..].
Om besluitvorming in Europa democratischer, dan wel eerlijker te laten verlopen. En om landen juridisch te binden aan grondrechten.quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:56 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Vertel dan maar waarom je voor was.
Wat is het verschil?quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:04 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Om besluitvorming in Europa democratischer, dan wel eerlijker te laten verlopen.
Een boze of een vriendelijke balkenendequote:
quote:
Beetje nutteloze vraag dan...quote:http://www.grondweteuropa.nl/ enige malen heb doorgenomen
Waarom? Daar staat naar ik meen geen lemma over het verschil tussen eerlijker en democratischer.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:09 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
[..]
Beetje nutteloze vraag dan...
Oh, ik dacht dat je het verschil tussen nu en na invoering van de grondwet bedoelde.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:12 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waarom? Daar staat naar ik meen geen lemma over het verschil tussen eerlijker en democratischer..
Zo is dat, geen hond die je nu nog van recalcitrant gedrag kan beschuldigen vanwege je nee-stemquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:09 schreef Drugshond het volgende:
Zo net thuis en ff mijn stem uitbrengen.
Het wordt uiteindelijk toch een "Nee"
Reden : De discussie van de Europese commissie met betrekking tot de hypotheekaftrek die vandaag weer is ontstaan. Nederland heeft nu nog een 'veto' stem en zou bij een 'ja' van de grondwet deze discussie in het nadeel van de huizenbezitter kunnen uitvallen (bij een meerderheidsstem). Omdat Nederland uniek is met betrekking tot de aftrek van de hypotheekrentie in vergelijking tot de rest van Europa..
Als ze vandaag de hypotheekaftrek afschaffen, dan is morgen heel Nederland failliet. Of dat worden veel kartonnen 'PC' dozen op straat.
Nederland != Europa (en gelet op een aantal bepalingen zal dat altijd wel zo blijven), en ik wil geen dief zijn van mijn eigen portomonee.
![]()
Hey mafketel, over het fiscale beleid bestaat in de grondwet een veto. Een prima voorbeeld toch?quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:09 schreef Drugshond het volgende:
Zo net thuis en ff mijn stem uitbrengen.
Het wordt uiteindelijk toch een "Nee"
Reden : De discussie van de Europese commissie met betrekking tot de hypotheekaftrek die vandaag weer is ontstaan. Nederland heeft nu nog een 'veto' stem en zou bij een 'ja' van de grondwet deze discussie in het nadeel van de huizenbezitter kunnen uitvallen (bij een meerderheidsstem). Omdat Nederland uniek is met betrekking tot de aftrek van de hypotheekrentie in vergelijking tot de rest van Europa..
Stem dan voorquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:09 schreef Drugshond het volgende:
Nederland != Europa (en gelet op een aantal bepalingen zal dat altijd wel zo blijven), en ik wil geen dief zijn van mijn eigen portomonee.
![]()
Je krijgt een waarde cheque die je komende zondag kunt uitgevenquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ook net gestemd, grondwet: tegen, elke zondag koopzondag: voor. Krijg ik nu een pluim?
Oh ja, in Utrechtquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ook net gestemd, grondwet: tegen, elke zondag koopzondag: voor. Krijg ik nu een pluim?
Daar doe ik het voorquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:26 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je krijgt een waarde cheque die je komende zondag kunt uitgeven
Je zou dus exact het tegenovergestelde gestemd hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:28 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Oh ja, in UtrechtIk denk dat ik daar tegen zou stemmen als het in Eindhoven ter sprake kwam.
Ik ben de neoliberaal in het Balkenendekamp dat dieren wil mishandelen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:29 schreef Harry_Sack het volgende:
iedereen is solidair, behalve RichardQuest
Blijkbaar....mede omdat ik een teringhekel heb aan het volk dat op zondagmiddag met 20 tassen rotzooi naar huis rijdt.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je zou dus exact het tegenovergestelde gestemd hebben.![]()
Vroegah was RQ nog een student, nu is die omgeluld.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:29 schreef Harry_Sack het volgende:
iedereen is solidair, behalve RichardQuest
Hij denkt vast dat ie er al isquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Vroegah was RQ nog een student, nu is die omgeluld.
Echt goeie reclame op de dag van het referendumquote:Op woensdag 1 juni 2005 18:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Op mijn stagebedrijf is bijna iedereen tegen. "De hoge heren" en zo.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Vroegah was RQ nog een student, nu is die omgeluld.
Tsjah, aan de andere kant is het nogal hautain om mensen te weerhouden te werken als ze dat willen, helemaal als ze werkloos zijn en dit ze aan werk kan helpen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:32 schreef RichardQuest het volgende:
Blijkbaar....mede omdat ik een teringhekel heb aan het volk dat op zondagmiddag met 20 tassen rotzooi naar huis rijdt.
Dat verbaast me niks, Europa is een geografische unie. Dat dan weer wel.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:32 schreef RichardQuest het volgende:
Bij mij stond er geen wachtrij, alleen mijn oud-Aardrijkskundeleraar stond wel achter mij. Hij is ook voor.
Nee, Barosso dan met zijn extra miljard, nog geen week voordat het referendum gehouden zou wordenquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:34 schreef pberends het volgende:
[..]
Echt goeie reclame op de dag van het referendum![]()
![]()
.
"Nee, Brussel bemoeit zich alleen op terreinen waar het wat mee te maken heeft"![]()
.
nee, niksquote:
Kroes en Artisquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:34 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Nee, Barosso dan met zijn extra miljard, nog geen week voordat het referendum gehouden zou worden
Genoeg ander werk dat wel op zondag kan. Het lijkt me sterk dat mensen alleen op zondag kunnen werken, niet?quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Tsjah, aan de andere kant is het nogal hautain om mensen te weerhouden te werken als ze dat willen, helemaal als ze werkloos zijn en dit ze aan werk kan helpen.
Ik denk dat al mijn oud-leraren wel voor zijn, behalve Lardinoisquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat verbaast me niks, Europa is een geografische unie. Dat dan weer wel.![]()
weet ik, dit mag dan wel wat kostenquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Kroes en Artis.
De SP houdt zijn bijeenkomst vanavond trouwens in Artis. Cool gedaan.
Zeker een overheidsinstelling?quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:34 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Op mijn stagebedrijf is bijna iedereen tegen. "De hoge heren" en zo.
het hoeft geen 'fierce creatures' te worden inderdaad en goudapen blijf je altijd houdenquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:42 schreef RichardQuest het volgende:
Ze zullen wel claimen dat Artis gered is.
Alleen voor de kantine-faciliteiten en de state-of-the-art pc's.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:44 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Nee, daar zou ik niet graag willen werken, jij wel? Standaard industrieel bedrijf.
Vrijdagmiddagborrelsquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Alleen voor de kantine-faciliteiten en de state-of-the-art pc's.
Ook prima, lekker vroeg uit.quote:
quote:Eichel onder druk na vermeende uitspraken over euro
Uitgegeven: 1 juni 2005 18:51
BERLIJN - In Duitsland is woensdag ophef ontstaan over uitspraken die minister Hans Eichel van Financiën zou hebben gedaan over de euro en de Europese monetaire unie.
Volgens het Duitse weekblad Stern heeft Eichel in een gesprek met de Duitse centralebankpresident Axel Weber gezegd dat hij de euro als belangrijkste oorzaak ziet voor de aanhoudende zwakte van de economie in Duitsland. Ook zou hij aanwezig zijn geweest bij een vergadering waar over de ineenstorting van de Europese monetaire unie werd gesproken.
Stern stelt verder dat de Duitse regering de schuld voor de zwakke economie wil afwentelen op de euro. Eichel ontkende via zijn woordvoerder deze uitspraken te hebben gedaan. Een woordvoerder van de Bundesbank noemde het Stern-verhaal, dat donderdag in zijn geheel wordt gepubliceerd, ,,absurd''.
Tfoe.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:50 schreef Monidique het volgende:
'k Hei nie voor en 'k hei nie teuge stemt, woôn blanco.
Dat laatste is helemaal schandelijkquote:In de Zuid-Iraanse stad Ravar zijn vandaag drie mannen opgehangen. Ze waren veroordeeld voor de verkrachting van een Iraanse vrouw en diefstal van een schaap.
Even reacties uitlokken:quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:57 schreef pberends het volgende:
Iran hangt drie verkrachters op
[..]
Dat laatste is helemaal schandelijk.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:57 schreef pberends het volgende:
Kunnen ze trouwens ook de dubbele doodstraf opgelegd krijgen??
dodstraf voor die Terroristquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:57 schreef pberends het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:57 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, ik durf te wedden dat veel mensen het niet eens opgemerkt hebben.quote:
Dit is mijn tweedequote:Op woensdag 1 juni 2005 20:05 schreef MrX1982 het volgende:
Het is trouwens mijn 4de stem die ik in mijn leven heb uitgebracht
Vergeet de Polen niet.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:34 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Op mijn stagebedrijf is bijna iedereen tegen. "De hoge heren" en zo.
Ik bespeur bij mij een verwijdering van de VVDquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:12 schreef Johan_de_With het volgende:
Dit is voor mij ook de vierde keer, geloof ik. Ik bespeur een duidelijke verwijdering van het CDA in mijn stemgedrag,.
Interessantquote:'Toen heeft Hitler zijn hond Blondie vergiftigd. Hij vertrouwde het gif niet dat Himmler hem gegeven had en probeerde het op zijn hond uit. Het vergif werkte heel goed.' Traudl Junge. In deze documentaire spreekt de 81-jarige Traudl Junge voor het eerst voor de camera over haar leven. Junge was vanaf 1942 tot aan de dood van Hitler zijn privé-secretaresse. Ze werkte met hem in zijn hoofdkwartier Obersalzberg, zijn Beierse residentie in Berchtesgaden en ook tijdens de laatste weken van het nazi-regime in Hitlers bunker in Berlijn. Hij dicteerde zijn laatste wil en testament aan haar.
Even kijken: drie keer landelijk, twee keer provinciaal, twee keer regionaal, een keer europees en nu in een referendum. 9 keer dus.quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:05 schreef MrX1982 het volgende:
Het is trouwens mijn 4de stem die ik in mijn leven heb uitgebracht
Misschien kan je Sidekick inhuren.quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:25 schreef Johan_de_With het volgende:
Werkstukken weigeren zichzelf te schrijven.
7 jaar ja. Bij mij ook. Welk referendum heb je nog meer gehad dan?quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:27 schreef zakjapannertje het volgende:
dit is trouwens mijn 10e keer als ik het goed heb, in 6 7 jaar tijd, exclusief waterschap want dat weet ik niet hoe vaak dat wordt gehouden, en daarin dus 2 referenda
Je bent al een door de wol geverfde stemmerquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:26 schreef sizzler het volgende:
Even kijken: drie keer landelijk, twee keer provinciaal, twee keer regionaal, een keer europees en nu in een referendum. 9 keer dus.
beperkt burgemeestersreferendum gehad, dat werd uiteindelijk ongeldig verklaard omdat het de kiesdrempel van iets van 25 procent niet haalde, wel werd de winnaar burgemeester uiteindelijkquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:28 schreef sizzler het volgende:
[..]
7 jaar ja. Bij mij ook. Welk referendum heb je nog meer gehad dan?
Laat het schrijven door Bansheeboy, dan komt er iets goeds van.quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:32 schreef chairman.fx het volgende:
Essay: Waarom zijn Nee stemmers zo dom?
Racist!quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:12 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Tuurlijk :quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:22 schreef RichardQuest het volgende:
Hey mafketel, over het fiscale beleid bestaat in de grondwet een veto. Een prima voorbeeld toch?
http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1216618quote:NEW YORK - Er waren ongeveer 400 slaven betrokken bij de bouw van het Capitool in Washington, waar het Amerikaanse Congres is ondergebracht.
.
Woensdag werd een werkgroep geïnstalleerd die moet bezien hoe men deze duistere bladzijde van Amerika’s geschiedenis belicht en herdenkt.
.
Vijf jaar geleden werd er al een wetje aangenomen voor dit project. „Het duurde even voordat wij nu eindelijk een werkgroep hebben die met aanbevelingen zal komen over de wijze waarop men dit aspect van onze geschiedenis aan het publiek bekendmaakt. Het Capitool is een van de symbolen van onze vrijheid. Dat er bij de bouw slavenarbeid gebruikt werd is een smet op onze geschiedenis”, aldus John Lewis, een van de twee voorzitters van de werkgroep.
.
Historici wijzen erop dat de inzet van slaven in 1790, toen tot de bouw van het Capitool besloten werd, normaal was. Ook het Witte Huis werd met slavenarbeid gebouwd. De stad Washington ligt tussen de staten Maryland en Virginia, waar het houden van slaven was toegestaan. Volgens historische documenten van het ministerie van Financiën verhuurden boeren in de omgeving hun slaven aan de overheid voor 55 dollar per jaar voor de bouwprojecten in Washington.
Eerder ranzig,quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Weet je hoe hij aan zijn bijnaam gekomen is? Nogal *ahum* apart zeg maar.
Zo las ik ook een mooi stukje,quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:26 schreef Monidique het volgende:
In de Volkskrant van vandaag stond een ingezonden brief en met de inhoud was ik het wel eens. Telkens horen we dat deze grondwet beter is dan het Verdrag van Nice en de keuze dus is tussen de grondwet en Nice. We hadden eigenlijk folders moeten hebben waarin punt voor punt Nice met deze voorgestelde grondwet werd vergeleken.
Ik vind haar eng, serieus.quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:01 schreef pberends het volgende:
Ahhhhhhhh, die Iraanse hoer Karimi moet bijna huilen![]()
![]()
.
Koppijn veroorzakendquote:Op woensdag 1 juni 2005 21:07 schreef pberends het volgende:
Kankers, wat heeft die Karimi een irritant accent.
Hoeveel bevriende landen houden we met een "Nee"? Nederland is nou eenmaal een "internationaal land", nu kunnen we minder meepraten over onze omgeving, die zo belangrijk voor ons is. Bijvoorbeeld die infrastructuur ij Spanje waar je laatst over zeurde, dat is in óns belang.quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:49 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Tuurlijk :Een veto over een homohuwelijk Een veto over het liberale drugsbeleid. Een veto over de aftrek van de hypotheekrente Een veto over de euthanasie wetgeving. Een veto behouden bij de besluitvorming over de meerjarenbegroting.
[afbeelding]
Hoeveel bevriende landen hebben we straks nog in Europa, die bovenstaande items ondanks tegenzin blijven ondersteunen in de toekomst.
Eerder andersom, zoals de nieuwe moderniteit in Turkije. Als het maar goed geregeld wordt, en de grondwet is er een mooi hulpmiddel boorquote:Je hoort nu bijna wekelijks argumenten van andere landen die haaks staan op de vrijgevochten principes van Nederland.
Die hoer lult er ook weer omheen met het "smaakt naar meer".quote:
Bos was voor, op het verkeerde paard gewed.quote:
Onzin, als Spanje hun benzine prijzen zouden verhogen (nu de laagste in heel Europa) hadden ze deze projecten autonoom kunnen uitvoeren. Zonder 1 ct Europese hulp.quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:08 schreef RichardQuest het volgende:
Hoeveel bevriende landen houden we met een "Nee"? Nederland is nou eenmaal een "internationaal land", nu kunnen we minder meepraten over onze omgeving, die zo belangrijk voor ons is. Bijvoorbeeld die infrastructuur ij Spanje waar je laatst over zeurde, dat is in óns belang.
Turkije is nicht an die frage...... Ze zeuren over betere grenzen ter bevoordering van onze veiligheid.quote:Eerder andersom, zoals de nieuwe moderniteit in Turkije. Als het maar goed geregeld wordt, en de grondwet is er een mooi hulpmiddel boor
Is zo, en door de grondwet is macht internationaler verdeeld, oftewel, tenzij Spanje het vetoot kan Brussel die accijns egaliseren.quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Onzin, als Spanje hun benzine prijzen zouden verhogen (nu de laagste in heel Europa) hadden ze deze projecten autonoom kunnen uitvoeren. Zonder 1 ct Europese hulp.![]()
Was slechts een voorbeeld dat Europa cultuur exporteert in plaats van importeert.quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:17 schreef Drugshond het volgende:
Turkije is nicht an die frage
Door de grondwet heeft Nederland invloed op de Poolse grensbewaking. Nu niet.quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:17 schreef Drugshond het volgende:
...... Ze zeuren over betere grenzen ter bevoordering van onze veiligheid.
Heeft Turkije wel waterdichte grenzen ?!.. Polen ?! (is ook highly questionable)..
De uitbreiding van de EU heeft nog steeds een veto in de grondwet en wordt alleen maar transparanter.quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:17 schreef Drugshond het volgende:
Ze hadden beter moeten nadenken over de snelheid van groei over Europa. Je kunt niet het ene willen en het andere verzaken. En toch beloven dat het allemaal goed komt.
Als de EU zo blijft door ontwikkelen, dan zijn we binnen 5-10 jaar uit de EU grondwet gestaptquote:Op woensdag 1 juni 2005 21:22 schreef RichardQuest het volgende:
........
Ja, nu gaan ze het allemaal rechtlullen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:26 schreef RichardQuest het volgende:
Kijk, Dittrich neemt z'n verlies ridderlijk op
Bronquote:«Non» à plus de 60% aux Pays-Bas, selon les premières estimations
Trois jours après les Français, les Néerlandais ont nettement rejeté la Constitution européenne lors de leur référendum aujourd'hui, le non obtenant 63% voix selon les estimations de l'institut de sondage Interview/NSS. La participation a atteint 62%, soit plus que le seuil de 30% au delà duquel la majorité du parlement a dit vouloir prendre en compte le résultat de ce référendum consultatif, selon Interview/NSS. Cet institut était le seul à réaliser des sondages sortie des urnes, pour l'agence de presse ANP et la radio-télévision publique NOS.
Avec AFP.
Cette participation serait de 10 points supérieure à celle des élections européennes de juin 2004 à la même heure.
Quelque 11,6 millions de Néerlandais étaient appelés aux urnes. Les bureaux de vote ont ouvert à 7h30 et fermeront à 21h00. Les premières estimations de résultat devraient être connues presque immédiatement. En France, le non a gagné avec 54,87% des suffrages.
«J'ai voté non car je n'ai pas confiance dans le gouvernement», déclare un retraité de 65 ans dans un bureau de vote du centre d'Amsterdam. Il se dit aussi mécontent de l'élargissement de l'UE à 25 pays, refusant notamment «les Polonais, à 98% très catholiques et superstitieux».
Gérante d'un «coffee shop» à Amsterdam, débit légal de vente de marijuana et de haschich, Patricia Nederveld, ira voter non «parce que tout est devenu plus cher» avec l'euro.
Le référendum, le premier à l'échelle nationale en quelque 200 ans d'histoire moderne du royaume, est consultatif. Mais la plupart des partis politiques ont indiqué qu'ils respecteraient le résultat si la participation excédait les 30%. Les sondages prévoient entre 45% et 50% de participation.
«Les citoyens sont devant un choix historique», titre le quotidien chrétien centriste Trouw. C'est «l'heure de vérité», pour le journal centriste Algemeen Dagblad.
Le premier ministre néerlandais Jan Peter Balkenende a lancé mardi soir un ultime appel à ses compatriotes pour qu'ils votent «oui pour faire progresser l'économie».
«L'avenir des Pays-Bas est en Europe», a répété à la télévision M. Balkenende, disant «comprendre» les craintes d'une partie de ses compatriotes sur la perte d'influence des Pays-Bas au sein d'une Union à 25 pays, mais ne pas la partager.
Dimanche soir, après le non français, M. Balkenende avait déclaré que «les Néerlandais ne doivent pas prendre de leçon des Français, ils doivent faire leur propre choix».
Mais l'impopulaire gouvernement Balkenende (19% de satisfaits), ainsi que les «technocrates de Bruxelles» sont des épouvantails brandis par les partisans du non.
Un non ne fera toutefois pas tomber le gouvernement de La Haye, à la différence de ce qui s'est passé à Paris mardi. En effet, quelque 80% des élus soutiennent le oui, et c'est le parlement, contre l'avis du gouvernement, qui est à l'origine du référendum.
La campagne n'a démarré qu'il y a environ trois semaines, lorsque les sondages ont révélé un fort rejet du texte. Mais à la néerlandaise, discrètement.
Selon les sondages, les Néerlandais redoutent une dissolution de leur petit pays dans l'Europe élargie, et une intervention de Bruxelles sur des dossiers comme la politique libérale en matière de drogues douces, le mariage ouvert aux homosexuels ou l'euthanasie autorisée sous condition.
Ils voient une preuve de la malhonnêteté des politiques dans l'aveu de l'ancien directeur de la Banque centrale néerlandaise selon lequel le florin avait été sous évalué par rapport au deutschemark lors du passage à l'euro. Cela confirme l'opinion des consommateurs sur la hausse des prix. En outre, les Néerlandais sont les plus gros contributeurs nets au budget de l'UE.
Parmi les autres raisons du non figurent la crainte de l'étranger et une possible adhésion de la Turquie.
Le camp hétéroclite du non rassemble les protestants les plus rigoristes, les populistes, le Parti socialiste, petite formation très à gauche, et le député d'extrême droite Geert Wilders, soit 22 des 150 sièges du parlement.
Zit ook in die richting plus uiteraard nog tweemaal voor het waterschap.quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:26 schreef sizzler het volgende:
[..]
Even kijken: drie keer landelijk, twee keer provinciaal, twee keer regionaal, een keer europees en nu in een referendum. 9 keer dus.
Dan zijn we een debiel land. Tevens: met de grondwet konden we met schone handen uit de EU stappen. Maar jij hebt tegen gestemdquote:Op woensdag 1 juni 2005 21:29 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Als de EU zo blijft door ontwikkelen, dan zijn we binnen 5-10 jaar uit de EU grondwet gestapt
Die landen komen niet zo overeen als Europa, kom op zeg. Ten tweede zijn het landen die óf in oorlog zijn óf problemen met mensenrechten hebben. Natuurlijk gaan die zich niet verenigen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:29 schreef Drugshond het volgende:
Listen up :
Hoeveel verdragen zijn er tussen China, India, Vietnam, Cambodja, Singapore, Malaysie ?!. (antw = 0).
En heeft het een negatief effect - antwoord = 'Non".
Kom we gaan oorlogje spelen, en daarna een biertje drinken.quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:50 schreef kLowJow het volgende:
Ik snap niet dat Nederland "nee" stemt terwijl ik "ja" stem. Ik sta te ver van de burgers af
Nee joh, het is de Nederlanders gewoon niet goed uitgelegdquote:Op woensdag 1 juni 2005 21:50 schreef kLowJow het volgende:
Ik snap niet dat Nederland "nee" stemt terwijl ik "ja" stem. Ik sta te ver van de burgers af
Inderdaad flauw, om de "slechte" campagne de schuld te geven, alsof burgers marionetten zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nee joh, het is de Nederlanders gewoon niet goed uitgelegd
Bij mijn weten registreerdt het NRC of de Volkskrant dat (achteraf).quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:59 schreef MrX1982 het volgende:
Waar kan je de uitslagen per gemeente zien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |