abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27544628
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws. Alles is welkom, vooral contramine.

Voor het echte slappe persoonlijke ballen en eikelen, is er het IRC-kanaal, genaamd #pol.
  woensdag 1 juni 2005 @ 14:45:00 #2
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27544656
whehehe
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 1 juni 2005 @ 14:45:20 #3
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27544670
pi_27544712
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Heb je je paspoort nodig?
Alleen als je een Pools hoertje wil.
pi_27544716
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:39 schreef chairman.fx het volgende:

[..]

oh, ergens gelezen. Zeg dat dan, nu geloof ik je meteen.
God oh god altijd dat gezeur weer .

Om de negatieve externe effecten van autoverkeer te kunnen compenseren is geld nodig. Een of andere verstandige wetenschapper heeft eens berekend hoeveel. Daarna reken je dat om naar een toeslag per liter benzine. Wie dat heeft berekend en wanneer weet ik zo niet meer maar is ook niet bijster relevant.

Waar het om gaat is dat wanneer je alle negatieve externe effecten van autoverkeer wilt meerekenen in de brandstofprijs (wat me toch niet oneerlijk lijkt) die prijs flink hoger zal worden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_27544739
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:45 schreef Harry_Sack het volgende:
whehehe
Ja, precies zoals ik het zeg. .
pi_27544760
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:46 schreef chairman.fx het volgende:

[..]

Alleen als je een Pools hoertje wil.
Nee dan heb je een postordercatalogus nodig. Dat is wat anders .

In Kiev waren de huwelijksbureautjes vrij eenvoudig te vinden .
pi_27544797
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

God oh god altijd dat gezeur weer .

Om de negatieve externe effecten van autoverkeer te kunnen compenseren is geld nodig. Een of andere verstandige wetenschapper heeft eens berekend hoeveel. Daarna reken je dat om naar een toeslag per liter benzine. Wie dat heeft berekend en wanneer weet ik zo niet meer maar is ook niet bijster relevant.

Waar het om gaat is dat wanneer je alle negatieve externe effecten van autoverkeer wilt meerekenen in de brandstofprijs (wat me toch niet oneerlijk lijkt) die prijs flink hoger zal worden.
Het is heel erg relevant. Geen onderbouwing is geen bewijs. Ik wil de redenering zien dat het richting de vijf gulden moet voor de kosten gecompenseerd zijn. Er is niks wetenschappelijks aan om even aan te nemen dat het bedrag van vijf euro wel in de goede richting zit.
pi_27544813
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee dan heb je een postordercatalogus nodig. Dat is wat anders .

In Kiev waren de huwelijksbureautjes vrij eenvoudig te vinden .
En, wie is de nieuwe bruid?
pi_27544814
Underworld_ kan wel aantonen dat de literprijs voldoende is om alle schade te vergoeden.
pi_27544829
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:49 schreef Monidique het volgende:
Underworld_ kan wel aantonen dat de literprijs voldoende is om alle schade te vergoeden.
Drogreden
pi_27544928
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:49 schreef chairman.fx het volgende:

[..]

Drogreden
! Inderdaad! ! ! ! !
pi_27544948
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:49 schreef chairman.fx het volgende:

[..]

En, wie is de nieuwe bruid?
Deze tatyana lijkt me wel wat .

pi_27545009
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:48 schreef chairman.fx het volgende:

[..]

Het is heel erg relevant. Geen onderbouwing is geen bewijs. Ik wil de redenering zien dat het richting de vijf gulden moet voor de kosten gecompenseerd zijn. Er is niks wetenschappelijks aan om even aan te nemen dat het bedrag van vijf euro wel in de goede richting zit.
Je kan toch niet verwachten dat ik alles wat ik 3 jaar geleden heb gelezen nog uit m'n hoofd weet ?

Maar ik zou zeggen trap google aan als je zo benieuwd bent .
  woensdag 1 juni 2005 @ 14:55:54 #15
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27545029
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

[afbeelding]
http://www.poolsehoeren.nl/
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_27545033
Maar even zonder gekhei. De vraagstelling suggereert volgens mij, en ik denk dat anderen dat zullen beamen, dat die euro per liter genoeg is of dat degene die de vraag stelt toch wel kan aangeven waarom het zo absurd (zie: " ") is dat minimaal bijna 2,5 euro per liter nodig is om de schade te vergoeden.
quote:
[...]

.

Die euro per liter is niet genoeg om die schade te betalen?
  woensdag 1 juni 2005 @ 14:56:10 #17
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27545044
quote:
Fred Flintstone (31 mei)
Het is een gelopen zaak. Frankrijk stemt tegen, Nederland tegen, dan Denemarken, en de Engelsen zullen niet meer mogen stemmen, maar zouden anders zeker tegen stemmen. België staat met zijn rug naar Europa toe.

De ja-campagne doet denken aan de klassieke Fred Flintstone-scène: hij rent van een rots, hangt een moment stil in de lucht, maar zijn benen hollen nog even door, omdat hij niet ziet wat ieder ander al door heeft.

Dus je ziet hoe alle TV programma’s geheel volgens plan de ja-campagne uitrollen. Je ziet hoe Femke Halsema, anders zo’n flinke meid, geheel volgens draaiboek de folder van de ja-campagne voordraagt, terwijl op het andere net Freek de Jonge probeert wat Herman van Veen niet gelukt was.

Je hoort Van Aartsen wanhopig brullen dat de Franse tegenstemmers allemaal communisten en racisten zijn, 70% opkomst waarvan 55% racisten en communisten (vorige week prees hij nog het nivo van het Franse debat, iedereen had vijf boeken over de Grondwet gelezen, konden wij een voorbeeld aan nemen!).

Je hoort dat Balkenende voor het eerst toestemming van zijn campagnebaas heeft gekregen om "Grondwet" te zeggen, driemaal achter elkaar; wat een opluchting na twee maanden “grondwettelijk verdrag” te hebben moeten zeggen. Je ziet vanochtend Wim Kok in een Volkskrant-advertentie oproepen om voor te stemmen (exorbitante zelfverrijking van een Kamermeerderheid die zichzelf advertentiegeld toedeelt).

Je hoort het betaalde radiospotje van Lodewijk de Waal (“De FNV geeft geen stemadvies. Maar de Grondwet is wel goed voor ons”. Je weet dat de meerderheid van zijn leden tegen gaat stemmen). Je ziet de beentjes machteloos trappelen in de lucht.

Er is geen reden tot vreugde. Belangrijker dan het verwerpen van deze Grondwet is de kloof die blijkt te bestaan tussen volksvertegenwoordigers, hoofdredacteuren en vakbondsleiders en het volk waarvoor ze werken.

Alle reacties op het Franse nee waren neerbuigend: het was angst, het was eigenlijk gericht tegen Chirac, ze hadden het niet gesnapt; als ze ja hadden gestemd waren het typisch Franse intellectuelen geweest. Niemand die een moment overweegt dat de Fransen na al die boeken misschien een goede keuze gemaakt hebben. Die neerbuigendheid zie je bij het hele politiek-journalistieke complex. Die houding is het probleem.

Vanavond is de laatste kans om de beentjes te zien. Komt dat zien. Het heeft iets naargeestigs.
Ronald, Held!
  woensdag 1 juni 2005 @ 14:56:26 #19
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27545061
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:49 schreef Monidique het volgende:
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_27545096
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:56 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

[afbeelding]
QED.
pi_27545111
pi_27545138
Kaalheil's bestand van huilie-plaatjes is onuitputtelijk. .
pi_27545166
Mijn homofiele huisgenoot beweert overigens dat hij zich door Oudkerk, Peper en anderen heeft laten nemen.
  woensdag 1 juni 2005 @ 15:00:27 #24
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
  woensdag 1 juni 2005 @ 15:00:31 #25
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27545193
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:58 schreef Johan_de_With het volgende:
Kaalheil's bestand van huilie-plaatjes is onuitputtelijk. .

pi_27545212
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Inderdaad! !
Inderdaad, als je iets beweert moet je het kunnen onderbouwen. Om de vraag om het te onderbouwen te counteren met: 'bewijs jij maar dat het niet zo is.' is een drogreden.
pi_27545217
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:59 schreef Johan_de_With het volgende:
Mijn homofiele huisgenoot beweert overigens dat hij zich door Oudkerk, Peper en anderen heeft laten nemen.
Oh, die huisgenoot heb ik eens bij SBS6 gezien.
  woensdag 1 juni 2005 @ 15:01:18 #28
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27545221
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

[afbeelding]
Zo op het oog lijkt het me de ideale slaapkamerpartner, maar volgens mij zijn die types eerst opgebruikt in de lokale sexhuizen en niet meer zo interessant om te laten blijven.

De lekkerster zijn ook vaak van die vrouwen van achter in de 20 die het liefst willen settelen en kindertjes willen baren tegen zo'n beetje elke prijs denkbaar.
  woensdag 1 juni 2005 @ 15:02:14 #29
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27545257
pi_27545258
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:00 schreef chairman.fx het volgende:

[..]

Inderdaad, als je iets beweert moet je het kunnen onderbouwen. Om de vraag om het te onderbouwen te counteren met: 'bewijs jij maar dat het niet zo is.' is een drogreden.
Nee hoor, ik counter de vraag om het te onderbouwen niet, zie mijn vorige relevante post.
  woensdag 1 juni 2005 @ 15:03:19 #31
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27545300
pi_27545306
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee hoor, ik counter de vraag om het te onderbouwen niet, zie mijn vorige relevante post.

Geef maar gewoon antwoord hoe hoog de benzine prijs moet zijn om de kosten te compenseren. Iets roepen zonder onderbouwing heb ik niks aan. Johan ook niet.
pi_27545345
Johantje, wat heb je nou gestemd?
pi_27545391
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:00 schreef chairman.fx het volgende:

[..]

Zeg toch liever staven dan onderbouwen. Het enige dat nog erger is; ''inhoudelijke onderbouwing''.
  woensdag 1 juni 2005 @ 15:05:51 #35
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27545410
quote:
pi_27545421
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:04 schreef chairman.fx het volgende:
Johantje, wat heb je nou gestemd?
Listen duckie, ik ga zo het monster de nek omdraaien met mijn onfeilbare ''NEE'', maar ik zit eerst nog een minuut of tien geile wijven te kijken in de UB.
Heb je echt geen paspoort nodig?
pi_27545452
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:05 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

[afbeelding]
Die is dan wel weer geestig.
pi_27545569
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:07 schreef Johan_de_With het volgende:

blaat
  woensdag 1 juni 2005 @ 15:10:40 #39
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27545580
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:06 schreef Johan_de_With het volgende:
1e keer?
  woensdag 1 juni 2005 @ 15:11:16 #40
93744 Finder_elf_towns
pi_27545596
quote:
Waarom laat je hem niet kennis maken met een ijzeren honkbalknuppel? Dan zal hij tenminste de volgende keer het laten zulke ranzige opmerkingen te maken.
pi_27545598
quote:

[..]

Listen duckie, ik ga zo het monster de nek omdraaien met mijn onfeilbare ''NEE'', maar ik zit eerst nog een minuut of tien geile wijven te kijken in de UB.
"De voorzitter van het stembureau is bevoegd van u te verlangen dat u zich identificeert"

Staat er op mijn stembiljet, dat je in elk geval wel nodig hebt.

Maar heb tot nu toe nooit een ID laten zien bij het stemmen.
  woensdag 1 juni 2005 @ 15:11:43 #42
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27545615

ik lach toch..
pi_27545640
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

"De voorzitter van het stembureau is bevoegd van u te verlangen dat u zich identificeert"

Staat er op mijn stembiljet, dat je in elk geval wel nodig hebt.

Maar heb tot nu toe nooit een ID laten zien bij het stemmen.
Dat staat er, uiteraard, bij mij ook en ik heb ook nog nooit mijn paspoort laten zien.

Net zo'n nutteloos zinnetje als ''de eigenaar is bevoegd u uit het pand te te laten verwijderen.'' .
pi_27545647
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:03 schreef chairman.fx het volgende:

[..]

Geef maar gewoon antwoord hoe hoog de benzine prijs moet zijn om de kosten te compenseren. Iets roepen zonder onderbouwing heb ik niks aan. Johan ook niet.
Wat maakt dat precieze bedrag nou uit ?

Het gaat om het principe dat de benzineprijs, wil je alles meenemen, gewoon een stuk hoger moet zijn. Of dat nou 2 of 3 euro is lijkt me minder relevant.
  woensdag 1 juni 2005 @ 15:13:48 #45
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27545681
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat maakt dat precieze bedrag nou uit ?

Het gaat om het principe dat de benzineprijs, wil je alles meenemen, gewoon een stuk hoger moet zijn. Of dat nou 2 of 3 euro is lijkt me minder relevant.
Deze is nu uiteraard al aanzienlijk hoger agv accijnzen.
pi_27545720
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:01 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Zo op het oog lijkt het me de ideale slaapkamerpartner, maar volgens mij zijn die types eerst opgebruikt in de lokale sexhuizen en niet meer zo interessant om te laten blijven.

De lekkerster zijn ook vaak van die vrouwen van achter in de 20 die het liefst willen settelen en kindertjes willen baren tegen zo'n beetje elke prijs denkbaar.
haha, ze hebben wel een ernstig vrouwenoverschot aldaar. En veel mooie vrouwen .
pi_27545759
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:10 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

1e keer?
Heb je ook een paspoort nodig voor de hoeren?
  woensdag 1 juni 2005 @ 15:16:30 #48
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27545770
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

haha, ze hebben wel een ernstig vrouwenoverschot aldaar. En veel mooie vrouwen .
slechts 1 / 500.000 maakt het als internationaal tennissterretje
pi_27545791
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:13 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Deze is nu uiteraard al aanzienlijk hoger agv accijnzen.
Inderdaad. Maar voor compensatie nog niet hoog genoeg denk ik.
pi_27545880
En daar gaat weer een lid van de intelligentsia verraad plegen aan zijn stand. .
pi_27545889
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:03 schreef chairman.fx het volgende:

[..]

Hey, slaapkopje, ik kan geen antwoord geven want ik weet niet hoe hoog de benzineprijs moet zijn, noch beweer ik dat te weten. Maar ik, en Johan ook, kan dus concluderen dat je mijn post niet zult beantwoorden.
pi_27545939
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:20 schreef Johan_de_With het volgende:
En daar gaat weer een lid van de intelligentsia verraad plegen aan zijn stand. .
Triest .
  woensdag 1 juni 2005 @ 15:23:35 #53
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27546000
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:16 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Heb je ook een paspoort nodig voor de hoeren?
Johen, ga nou gewoon nee stemmen
pi_27546019
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Triest .
Jij bent niet van mijn stand, Che-instromer. .
pi_27546154
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:24 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Jij bent niet van mijn stand, Che-instromer. .
Toch blijft het triest dat jij je verlaagt tot het niveau van Le Pen .
pi_27546169
Maar ik ga even boodschappen doen en onderweg lekker stemmen .
pi_27546286
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Toch blijft het triest dat jij je verlaagt tot het niveau van Le Pen .
Ach wat, hij gaat ook vast TEGEN stemmen.
pi_27546345
Ik ga blanco stemmen, als ik ga stemmen.
  woensdag 1 juni 2005 @ 15:32:36 #59
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27546367
Cool, Atzo op de BBC waarom hij gefaald heeft
  woensdag 1 juni 2005 @ 15:35:35 #60
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27546486
pi_27546971
[EU] Hoe verantwoorden totaal verschillende partijen dat...

Vrijheid van meningsuiting is volgens speedfreak1 een unvierseel grondrecht en geen ideologisch grondrecht. Ik had geen zin om daar op te reageren in een EU-topic, dus doe ik het hier maar. Misschien kijkt speedfreak1 nog in dit topic af en toe.

Zolang niet in de sterren geschreven staat dat vrijheid van meningsuiting vanzelfsprekend is, zal het een onderdeel van een ideologie zijn. Hij lijkt dit zelf al te beseffen door erop te wijzen dat het in ieder West-Europees land politiek onderschreven wordt; een universeel grondrecht zou overal politiek onderschreven worden.
pi_27547739
quote:

[..]

Soms, als je het kaartje meeneemt dan vraagt hij het meestal niet. Maar het kan wel.
pi_27547931
Misschien moet ik dan toch maar gaan stemmen, al is het alleen maar om de stem van Johan te compenseren. !
  woensdag 1 juni 2005 @ 16:16:39 #65
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27548125
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 16:11 schreef chairman.fx het volgende:
Misschien moet ik dan toch maar gaan stemmen, al is het alleen maar om de stem van Johan te compenseren. !
Europa zal overspoelt worden door Jamba-kikkers
pi_27548231
Het is gelukt, was erg rustig trouwens bij het stemlokaal.
pi_27548700
Ik heb niet gestemd. Nog niet.
  woensdag 1 juni 2005 @ 16:51:55 #68
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27548724
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 16:51 schreef Monidique het volgende:
Ik heb niet gestemd. Nog niet.
verman jezelf
pi_27548766
Ik ook niet, ik ga niet stemmen.

oí/oí
  woensdag 1 juni 2005 @ 16:55:50 #72
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27548849
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 16:53 schreef pberends het volgende:
Jan Marijnissen (SP) niet naar de stembus

Beterschap .
Ja, hij heeft het aan zijn rug heb ik begrepen. Dan zal ie vanavond ook wel niet naar Artis komen vrees ik

Zou de PvdD eigenlijk een overwinningsfeestje vieren? Dat lijkt me een stuk leuker dan dat van de sp eigenlijk
pi_27548904
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 16:51 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

verman jezelf
Ik kan mijzelf wel vermannen, voorzover dat biologisch nog mogelijk is, maar ik zit nu in De Grote Stad en daar woon ik niet. Vanavond pas dus.
  woensdag 1 juni 2005 @ 17:00:51 #74
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27549000
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 16:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik kan mijzelf wel vermannen, voorzover dat biologisch nog mogelijk is, maar ik zit nu in De Grote Stad en daar woon ik niet. Vanavond pas dus.
het kan tot 21.00
  woensdag 1 juni 2005 @ 17:01:42 #75
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27549027
Zo. Ik heb mijn principes weer verloochend.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_27549068
Godverdomme wat is het forum toch sloom.

Overigens heeft 31% al gestemd; waardoor 1 eis van het CDA voldaan is; namelijk de 30 % drempel. Het referendum wordt steeds bindender .
pi_27549151
Waarom heb ik m'n oproepkaart nou "apart gelegd"?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_27549160
Ha, gevonden! Hoppa.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_27549231
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:02 schreef pberends het volgende:
Godverdomme wat is het forum toch sloom.

Overigens heeft 31% al gestemd; waardoor 1 eis van het CDA voldaan is; namelijk de 30 % drempel. Het referendum wordt steeds bindender .
Het is niet bindend, het wordt niet bindend en ze zullen het met matige excuses gewoon negeren.
pi_27549266
Op het laatste moment dacht ik; ''Voorwaar, ik stem blanco!'', maar dan wordt mijn, mogelijk foute, stem gewisseld voor andermans feilbare stem. En dat kon ik niet toestaan.
En daarna heb ik Hollandse Haring gegeten, .
  woensdag 1 juni 2005 @ 17:10:47 #81
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27549306
het forum is weer baggertraag
pi_27549317
Minderwaardig Johan, minderwaardig.
pi_27549493
Hoe wordt een blanco stem gewisseld, Johan?
  woensdag 1 juni 2005 @ 17:19:17 #84
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27549535
Vandaag met een collega gesproken over de grondwet. Hij is een tegenstander omdat wanneer Amerika een oorlog start, 9 landen dit niet kunnen tegenhouden, alvorens hij de vraag stelde of Amerika wel in de EU zit.

Toch wel aardig dat iemand toch enige kennis van de subsidiariteitstoets heeft opgedaan.
  woensdag 1 juni 2005 @ 17:20:35 #85
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27549572
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:17 schreef Monidique het volgende:
Hoe wordt een blanco stem gewisseld, Johan?
Gewoon, de noppen aan de vierde official laten zien, en wachten totdat de andere stem buiten het veld staat.
pi_27549658
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:11 schreef du_ke het volgende:
Minderwaardig Johan, minderwaardig.
En ik ben er wat trotskist op. .
pi_27549762
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Op het laatste moment dacht ik; ''Voorwaar, ik stem blanco!''
Ik zag alleen "Voor" en "Tegen".
  woensdag 1 juni 2005 @ 17:30:04 #88
93744 Finder_elf_towns
pi_27549826
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:19 schreef Sidekick het volgende:
Vandaag met een collega gesproken over de grondwet. Hij is een tegenstander omdat wanneer Amerika een oorlog start, 9 landen dit niet kunnen tegenhouden, alvorens hij de vraag stelde of Amerika wel in de EU zit.
Tja, dan moest je maar niet in een pepermuntfabriek gaan werken.
pi_27549858
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:27 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik zag alleen "Voor" en "Tegen".
Dan woon jij in de verkeerde wijk.
pi_27549902
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:31 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dan woon jij in de verkeerde wijk.
In een prachtige wijk .

De mensen van het stembureau vroegen nog "was jij niet dood?". Ik zei "Ja" en mocht doorlopen. Flexibel hè.
pi_27549936
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:32 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

In een prachtige wijk .

De mensen van het stembureau vroegen nog "was jij niet dood?". Ik zei "Ja" en mocht doorlopen. Flexibel hè.
Ze dachten zeker dat je voor JFK ging stemmen.
pi_27550150
CNN:
quote:
Prime Minister Jan Peter Balkenende voted at his local polling station near Rotterdam and quipped to reporters and photographers: "You did note correctly that that was a 'Yes' vote, right?"
Bolkestein had beter kunnen zeggen dat wij met Balkenende een modderfiguur slaan in de wereld .
pi_27550197
AHAHHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!
Allah Al Watan Al Malik
pi_27550213
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:43 schreef Mutant01 het volgende:
AHAHHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat heb je ontdekt?
pi_27550223
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:44 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat heb je ontdekt?
De topictitel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_27550236
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De topictitel.
Die r03l33rd.
pi_27550276
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:45 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Die r03l33rd.
Wat heb je gekozen. Ja of nee?
Allah Al Watan Al Malik
pi_27550305
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat heb je gekozen. Ja of nee?
Nee, na lang aarzelen.
pi_27550322
Trouwens...ligt het nou aan mij....of wordt Nederland overspoeld door Polen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_27550358
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:47 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nee, na lang aarzelen.
Waaom?
pi_27550376
http://www.janmarijnissen.nl/weblog/2005/06/01/stemmen/
quote:
kusjes en beterschap voor Jan M.

Reactie van pberends — woensdag 1 juni 2005 @ 17.49
.
pi_27550404
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:48 schreef Mutant01 het volgende:
Trouwens...ligt het nou aan mij....of wordt Nederland overspoeld door Polen.
Ik zie ze eigenlijk alleen 's zomers als ik nu en dan de post bij mijn ouders kom sorteren, en meer van dat soort dingen. Steevast stierenbreed en erg luidruchtig (ik zie ze blijkbaar alleen als ze van hun werk en de kroeg komen) en gekleed als hooligans. Overigens zonder iets te misdoen, geloof ik.
pi_27550443
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:52 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik zie ze eigenlijk alleen 's zomers als ik nu en dan de post bij mijn ouders kom sorteren, en meer van dat soort dingen. Steevast stierenbreed en erg luidruchtig (ik zie ze blijkbaar alleen als ze van hun werk en de kroeg komen) en gekleed als hooligans. Overigens zonder iets te misdoen, geloof ik.
Ja, ze werken hard dan wij, en daarom stem ik tegen Werk
pi_27550461
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:52 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Rofl, moet je eens naar de randstad komen, daar zitten ze het hele jaar!
Allah Al Watan Al Malik
pi_27550493
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Rofl, moet je eens naar de randstad komen, daar zitten ze het hele jaar!
ik zit in de Randstad, maar een relatief rustig deel ervan. . Ze zitten geloof ik vooral in het Westland.
pi_27550500
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:56 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

ik zit in de Randstad, maar een relatief rustig deel ervan. . Ze zitten geloof ik vooral in het Westland.
Leugens, ze zitten in de Randstad en ze zijn crimineel!
Allah Al Watan Al Malik
pi_27550511
Ik zit trouwens al met smart te wachten op de 'straatdeskundigen' die geïnterviewd gaan worden voor tv.
pi_27550525
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Leugens, ze zitten in de Randstad en ze zijn crimineel!
De Joegoslavische straatkrantverkopers die worden gehuurd om een schutting aan te leggen en in het voorbijgaan die van jou verramponeren, die zijn crimineel!
pi_27550794
pi_27550887
Raad het Citaat (Mutant mag niet meedoen);
quote:
Een moslim is gewoon een potentiele moordenaar en deze turk bewijs mijn stelling.
pi_27551075
Weiger je me bewust antwoord te geven?
pi_27551079
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 18:09 schreef RichardQuest het volgende:
Johan?
Sorry, dat had ik nog niet gezien.
Omdat ik http://www.grondweteuropa.nl/ enige malen heb doorgenomen en geen dwingende reden zag om de samenwerking te vernauwen. Ik heb nu geen tijd om er erg diep op in te gaan.
pi_27551125
Tegen zat rechts.

Wat stigmatiserend
pi_27551239
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 18:19 schreef Johan_de_With het volgende:

en geen dwingende reden zag om de samenwerking te vernauwen.
Le Pen
  woensdag 1 juni 2005 @ 18:34:09 #115
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27551443
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 18:12 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Als het in een POL-topic is gepost, meld je het dan even snel?
  woensdag 1 juni 2005 @ 18:39:26 #116
93744 Finder_elf_towns
  woensdag 1 juni 2005 @ 18:41:10 #117
93744 Finder_elf_towns
pi_27551629
quote:
[..]
Ik zou zeggen DrW, maar die vergeet alleen t'tjes aan het einde van werkwoorden.
  woensdag 1 juni 2005 @ 18:48:35 #118
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_27551805
tvpee, zeg ja!
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_27551822
pi_27551939
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 18:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Boze Balkenende om advies Europa

Echt fijn dat Europa
Zou Balkie stiekem gewoon tegen hebben gestemd?
pi_27551973
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 18:26 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Le Pen
Hoe wilde je die bestrijden met het voorgesteld verdrag?
pi_27551975
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 18:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Echt fijn dat Europa
Zou Balkie stiekem gewoon tegen hebben gestemd?
Hij heeft zich laten filmen. Wilders niet overigens "Beetje privacy graag"
pi_27551994
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 18:53 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Hoe wilde je die bestrijden met het voorgesteld verdrag?
Ik zal geen geintjes meer vertellen, Johan.
pi_27552046
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 18:53 schreef RichardQuest het volgende:
Hij heeft zich laten filmen. Wilders niet overigens "Beetje privacy graag"
Wilders was natuurlijk bang voor een aanslag

Wat ik me nou afvraag zouden er ministers in de regering stiekem tegen hebben gestemd
pi_27552075
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 18:54 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik zal geen geintjes meer vertellen, Johan.
Vertel dan maar waarom je voor was.
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:01:20 #126
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27552210
quote:

Wat een oetlul
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:02:26 #127
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27552243
quote:
stoer, ik was 210
pi_27552309
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 18:56 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Vertel dan maar waarom je voor was.
Om besluitvorming in Europa democratischer, dan wel eerlijker te laten verlopen. En om landen juridisch te binden aan grondrechten.
pi_27552372
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:04 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Om besluitvorming in Europa democratischer, dan wel eerlijker te laten verlopen.
Wat is het verschil?
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:07:27 #130
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27552398
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:06 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat is het verschil?
Een boze of een vriendelijke balkenende
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:09:27 #131
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_27552462
Zo net thuis en ff mijn stem uitbrengen.

Het wordt uiteindelijk toch een "Nee"
Reden : De discussie van de Europese commissie met betrekking tot de hypotheekaftrek die vandaag weer is ontstaan. Nederland heeft nu nog een 'veto' stem en zou bij een 'ja' van de grondwet deze discussie in het nadeel van de huizenbezitter kunnen uitvallen (bij een meerderheidsstem). Omdat Nederland uniek is met betrekking tot de aftrek van de hypotheekrentie in vergelijking tot de rest van Europa..

Als ze vandaag de hypotheekaftrek afschaffen, dan is morgen heel Nederland failliet. Of dat worden veel kartonnen 'PC' dozen op straat.

Nederland != Europa (en gelet op een aantal bepalingen zal dat altijd wel zo blijven), en ik wil geen dief zijn van mijn eigen portomonee.

pi_27552463
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:06 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat is het verschil?
quote:
http://www.grondweteuropa.nl/ enige malen heb doorgenomen
Beetje nutteloze vraag dan...

Het Europarlement mag op meer punten meebeslissen, het veto wordt op een aantal punten (en waar nodig niet) afgeschaft en de gewogen stem in de minsterraad voor eerlijkere machtsverdeling per burger.
pi_27552554
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:09 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

[..]

Beetje nutteloze vraag dan...
Waarom? Daar staat naar ik meen geen lemma over het verschil tussen eerlijker en democratischer. .
pi_27552607
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:12 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Waarom? Daar staat naar ik meen geen lemma over het verschil tussen eerlijker en democratischer. .
Oh, ik dacht dat je het verschil tussen nu en na invoering van de grondwet bedoelde.

Met eerlijker bedoel ik de stemverdeling in de ministerraad; die is nooit democratisch omdat ministers nu eenmaal niet gekozen worden.
Met democratischer bedoel ik de gedeeltelijke machtsverplaatsing van de ministers en commissarissen naar het EP.

Dat is voor mij belangrijk, omdat je zo het verwijt dat "beslissingen buiten de burger om genomen worden" in de toekomst kunt vermijden: er is op het EP gestemd.
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:19:02 #135
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27552728
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:09 schreef Drugshond het volgende:

Reden : De discussie van de Europese commissie met betrekking tot de hypotheekaftrek die vandaag weer is ontstaan. Nederland heeft nu nog een 'veto' stem en zou bij een 'ja' van de grondwet deze discussie in het nadeel van de huizenbezitter kunnen uitvallen (bij een meerderheidsstem). Omdat Nederland uniek is met betrekking tot de aftrek van de hypotheekrentie in vergelijking tot de rest van Europa..

Als ze vandaag de hypotheekaftrek afschaffen, dan is morgen heel Nederland failliet. Of dat worden veel kartonnen 'PC' dozen op straat.

Nederland != Europa (en gelet op een aantal bepalingen zal dat altijd wel zo blijven), en ik wil geen dief zijn van mijn eigen portomonee.

Zo is dat, geen hond die je nu nog van recalcitrant gedrag kan beschuldigen vanwege je nee-stem
pi_27552823
quote:

Hey mafketel, over het fiscale beleid bestaat in de grondwet een veto. Een prima voorbeeld toch?
quote:
Stem dan voor .

Of ben ik al te laat?
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 19:24:12 #137
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27552864
Neen!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:25:40 #138
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27552902
Ook net gestemd, grondwet: tegen, elke zondag koopzondag: voor. Krijg ik nu een pluim?
pi_27552938
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ook net gestemd, grondwet: tegen, elke zondag koopzondag: voor. Krijg ik nu een pluim?
Je krijgt een waarde cheque die je komende zondag kunt uitgeven
pi_27552973
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Oh ja, in Utrecht Ik denk dat ik daar tegen zou stemmen als het in Eindhoven ter sprake kwam.
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:29:07 #141
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27553003
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:26 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je krijgt een waarde cheque die je komende zondag kunt uitgeven
Daar doe ik het voor

Stond er bij jullie trouwens ook een aardige rij bij het stembureau?
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:29:41 #142
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27553017
iedereen is solidair, behalve RichardQuest
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:29:43 #143
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27553019
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:28 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Oh ja, in Utrecht Ik denk dat ik daar tegen zou stemmen als het in Eindhoven ter sprake kwam.
Je zou dus exact het tegenovergestelde gestemd hebben.
pi_27553040
Ik moest stemmen in de kerk

Toen ik daar kwam was er net iemand voor me die eerder mocht stemmen. Maar voor de rest geen rij
pi_27553048
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:29 schreef Harry_Sack het volgende:
Ik ben de neoliberaal in het Balkenendekamp dat dieren wil mishandelen.
pi_27553115
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je zou dus exact het tegenovergestelde gestemd hebben.
Blijkbaar....mede omdat ik een teringhekel heb aan het volk dat op zondagmiddag met 20 tassen rotzooi naar huis rijdt.

Bij mij stond er geen wachtrij, alleen mijn oud-Aardrijkskundeleraar stond wel achter mij. Hij is ook voor .
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 19:32:53 #147
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27553120
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:29 schreef Harry_Sack het volgende:
Vroegah was RQ nog een student, nu is die omgeluld.
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:33:58 #148
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27553155
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Hij denkt vast dat ie er al is
pi_27553163
quote:
Echt goeie reclame op de dag van het referendum .

"Nee, Brussel bemoeit zich alleen op terreinen waar het wat mee te maken heeft"

.
pi_27553182
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Op mijn stagebedrijf is bijna iedereen tegen. "De hoge heren" en zo.
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:34:44 #151
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27553186
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:32 schreef RichardQuest het volgende:
Blijkbaar....mede omdat ik een teringhekel heb aan het volk dat op zondagmiddag met 20 tassen rotzooi naar huis rijdt.
Tsjah, aan de andere kant is het nogal hautain om mensen te weerhouden te werken als ze dat willen, helemaal als ze werkloos zijn en dit ze aan werk kan helpen.
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:32 schreef RichardQuest het volgende:
Bij mij stond er geen wachtrij, alleen mijn oud-Aardrijkskundeleraar stond wel achter mij. Hij is ook voor .
Dat verbaast me niks, Europa is een geografische unie. Dat dan weer wel.
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:34:53 #152
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27553192
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:34 schreef pberends het volgende:

[..]

Echt goeie reclame op de dag van het referendum .

"Nee, Brussel bemoeit zich alleen op terreinen waar het wat mee te maken heeft"

.
Nee, Barosso dan met zijn extra miljard, nog geen week voordat het referendum gehouden zou worden
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:35:12 #153
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_27553196
heb dus voor gestemd , Spain here I come
pi_27553236
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:33 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Hij denkt vast dat ie er al is
Hoezo?
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:37:00 #155
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27553253
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:36 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Hoezo?
nee, niks
pi_27553261
O ja, ik hep eigenlijk tegengestemt om die knuezen die de meneer spelen te stangen en ik ben tegen Turkaie.
pi_27553269
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:34 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Nee, Barosso dan met zijn extra miljard, nog geen week voordat het referendum gehouden zou worden
Kroes en Artis .

De SP houdt zijn bijeenkomst vanavond trouwens in Artis . Cool gedaan.
pi_27553338
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Tsjah, aan de andere kant is het nogal hautain om mensen te weerhouden te werken als ze dat willen, helemaal als ze werkloos zijn en dit ze aan werk kan helpen.
Genoeg ander werk dat wel op zondag kan. Het lijkt me sterk dat mensen alleen op zondag kunnen werken, niet?
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat verbaast me niks, Europa is een geografische unie. Dat dan weer wel.
Ik denk dat al mijn oud-leraren wel voor zijn, behalve Lardinois Dochter van de oud-minister trouwens.

[ Bericht 1% gewijzigd door RichardQuest op 01-06-2005 19:45:39 ]
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:40:59 #159
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27553363
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:37 schreef pberends het volgende:

[..]

Kroes en Artis .

De SP houdt zijn bijeenkomst vanavond trouwens in Artis . Cool gedaan.
weet ik, dit mag dan wel wat kosten
pi_27553403
Ze zullen wel claimen dat Artis gered is .
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 19:42:38 #161
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27553418
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:34 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Zeker een overheidsinstelling?
pi_27553470
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Zeker een overheidsinstelling?
Nee, daar zou ik niet graag willen werken, jij wel? Standaard industrieel bedrijf.
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:45:17 #163
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27553499
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:42 schreef RichardQuest het volgende:
Ze zullen wel claimen dat Artis gered is .
het hoeft geen 'fierce creatures' te worden inderdaad en goudapen blijf je altijd houden
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 19:46:06 #164
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27553532
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:44 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Nee, daar zou ik niet graag willen werken, jij wel? Standaard industrieel bedrijf.
Alleen voor de kantine-faciliteiten en de state-of-the-art pc's.
pi_27553611
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Alleen voor de kantine-faciliteiten en de state-of-the-art pc's.
Vrijdagmiddagborrels .
pi_27553657
'k Hei nie voor en 'k hei nie teuge stemt, woôn blanco.
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 19:50:40 #167
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27553681
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:48 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Vrijdagmiddagborrels .
Ook prima, lekker vroeg uit.
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:52:13 #168
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27553727
quote:
Eichel onder druk na vermeende uitspraken over euro

Uitgegeven: 1 juni 2005 18:51
BERLIJN - In Duitsland is woensdag ophef ontstaan over uitspraken die minister Hans Eichel van Financiën zou hebben gedaan over de euro en de Europese monetaire unie.

Volgens het Duitse weekblad Stern heeft Eichel in een gesprek met de Duitse centralebankpresident Axel Weber gezegd dat hij de euro als belangrijkste oorzaak ziet voor de aanhoudende zwakte van de economie in Duitsland. Ook zou hij aanwezig zijn geweest bij een vergadering waar over de ineenstorting van de Europese monetaire unie werd gesproken.

Stern stelt verder dat de Duitse regering de schuld voor de zwakke economie wil afwentelen op de euro. Eichel ontkende via zijn woordvoerder deze uitspraken te hebben gedaan. Een woordvoerder van de Bundesbank noemde het Stern-verhaal, dat donderdag in zijn geheel wordt gepubliceerd, ,,absurd''.
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:53:16 #169
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_27553764
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:48 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Vrijdagmiddagborrels .
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_27553907
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:50 schreef Monidique het volgende:
'k Hei nie voor en 'k hei nie teuge stemt, woôn blanco.
Tfoe.
pi_27553924
In Gouda een half uur geleden al meer dan 60% opkomst.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_27553930
Iran hangt drie verkrachters op
quote:
In de Zuid-Iraanse stad Ravar zijn vandaag drie mannen opgehangen. Ze waren veroordeeld voor de verkrachting van een Iraanse vrouw en diefstal van een schaap.
Dat laatste is helemaal schandelijk .
pi_27553964
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ook prima, lekker vroeg uit.
Een uur pauze...met z'n allen tegelijk natuurlijk.
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 19:58:54 #174
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27553974
Dat knopje blanco hadden ze ergens bovenin naast het schermpje gemoffeld, alsof het bij de systeemfunkties hoorde.
pi_27553989
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:57 schreef pberends het volgende:
[..]

Even reacties uitlokken:
quote:
Kunnen ze trouwens ook de dubbele doodstraf opgelegd krijgen??
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:59:29 #176
93744 Finder_elf_towns
pi_27553995
quote:
[..]

dodstraf voor die Terrorist
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:59:32 #177
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_27553999
quote:
[..]

Wat moet je nu met een schaap???
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_27554012
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:53 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Nee? .
  woensdag 1 juni 2005 @ 20:00:40 #180
93744 Finder_elf_towns
pi_27554042
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:59 schreef pberends het volgende:
Ik zag ook geen blanco knopje
Ik ook niet, .
  woensdag 1 juni 2005 @ 20:01:01 #181
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27554050
ik ben benieuwd wat het 8 uur journaal al weet te melden
pi_27554052
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 20:01:57 #183
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27554078
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:59 schreef pberends het volgende:
Ik zag ook geen blanco knopje
Dat bedoel ik dus, ik durf te wedden dat veel mensen het niet eens opgemerkt hebben.
pi_27554083
Hmm de knop blanco heb ik ook niet gezien. Ik wist dat hij er was maar daarmee is ook alles gezegd.

Kiezersbedrog
pi_27554096
Ik zal Balkanende twijfelen. .
pi_27554184
Het is trouwens mijn 4de stem die ik in mijn leven heb uitgebracht
  woensdag 1 juni 2005 @ 20:07:00 #187
93744 Finder_elf_towns
pi_27554257
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 20:05 schreef MrX1982 het volgende:
Dit is mijn tweede
pi_27554265
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:57 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Tfoe.
Swahili geleerd?
pi_27554277
Levenslang voor leden Rode Brigades
ANP

ROME - Een Italiaanse rechtbank heeft woensdag vijf leden van de linkse stadsguerrillabeweging Rode Brigades veroordeeld tot levenslang wegens betrokkenheid bij de moord op een hoge regeringsadviseur. Professor Marco Biagi werd op 19 maart 2002 buiten zijn huis in Bologna doodgeschoten.
Hij was een politiek adviseur van de conservatieve regering van premier Silvio Berlusconi
pi_27554295
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 20:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

Swahili geleerd?
Nee.

.
  woensdag 1 juni 2005 @ 20:08:34 #191
93744 Finder_elf_towns
pi_27554302
Goed nieuws.
pi_27554362
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 20:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dit is mijn tweede
Rookie
pi_27554411
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 20:08 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nee.

.
Mooi, ik ook niet.

.
pi_27554418
Ik haal wat thee.
  woensdag 1 juni 2005 @ 20:12:21 #195
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27554428
In het journaal 4 voorstemmers en 1 tegenstemmer aan het woord.
pi_27554434
Dit is voor mij ook de vierde keer, geloof ik. Ik bespeur een duidelijke verwijdering van het CDA in mijn stemgedrag, .
pi_27554458
Belabberd rotschema!

woensdag 1 juni 2005 @ 20:13:56 #198
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27554475
nou, ik ga maar eens naar artis
  woensdag 1 juni 2005 @ 20:14:46 #199
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27554507
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:34 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Vergeet de Polen niet.
pi_27554508
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 20:12 schreef Johan_de_With het volgende:
Dit is voor mij ook de vierde keer, geloof ik. Ik bespeur een duidelijke verwijdering van het CDA in mijn stemgedrag, .
Ik bespeur bij mij een verwijdering van de VVD

Kut Van Aartsen
pi_27554538
Ik bespeur een verwijdering van de SP.
pi_27554582
Mooi he van Europa. Iedereen lijkt te vervreemden van zijn partij
pi_27554661
Maar, nee, hoor, de SP is niet mijn partij, zeker niet. Ik had er alleen wel op gestemd toen ik voor 't eerst mocht stemmen. Je kent het wel: 18, ofzo, ! Maar goed, later voor de provincie op een obscuur liberaal partijtje gestemd, voor Europa op D66 en nationaal op PvdA.
pi_27554710
Hoe inconsequent Monidique

Ik heb drie keer op de VVD gestemd
pi_27554716
Dat is waar ook, ik heb laatst op Europa Transparant gestemd. .
pi_27554769
Straks bij Dokwerk op Ned3
quote:
'Toen heeft Hitler zijn hond Blondie vergiftigd. Hij vertrouwde het gif niet dat Himmler hem gegeven had en probeerde het op zijn hond uit. Het vergif werkte heel goed.' Traudl Junge. In deze documentaire spreekt de 81-jarige Traudl Junge voor het eerst voor de camera over haar leven. Junge was vanaf 1942 tot aan de dood van Hitler zijn privé-secretaresse. Ze werkte met hem in zijn hoofdkwartier Obersalzberg, zijn Beierse residentie in Berchtesgaden en ook tijdens de laatste weken van het nazi-regime in Hitlers bunker in Berlijn. Hij dicteerde zijn laatste wil en testament aan haar.
Interessant
pi_27554823
Ik begrijp trouwens niet hoe mensen het "ik ben tegen de toetreding van Turkije"-argument als "tegen"-argument kunnen gebruiken.

Balkenende heeft tijdens zijn voorzitterschap van de EU de deur voor Turkije al open gezet. Wat wil je in de huidige situatie doen tegen een toetredingsbesluit van de EU? Niets toch? Juist met de nieuwe grondwet kan je een burgerinitiatief nemen. Ik weet zeker dat er in heel Europa wel 1mln mensen te porren zijn om een handtekening tegen Turkije te zetten.
pi_27554831
Tijdens de Europese verkiezingen heb ik niet gestemd. Die mensen hebben zich totaal niet laten zien. Ik ga niet stemmen op mensen die ik niet ken.

EP
pi_27554833
Tien voor negen is er een programma over het referendum op Nederland 2. Ik weet niet of ik het ga kijken, ik denk dat 'k de televisie wel aanzet.
pi_27554868
Werkstukken weigeren zichzelf te schrijven.
pi_27554913
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 20:05 schreef MrX1982 het volgende:
Even kijken: drie keer landelijk, twee keer provinciaal, twee keer regionaal, een keer europees en nu in een referendum. 9 keer dus.
pi_27554918
In de Volkskrant van vandaag stond een ingezonden brief en met de inhoud was ik het wel eens. Telkens horen we dat deze grondwet beter is dan het Verdrag van Nice en de keuze dus is tussen de grondwet en Nice. We hadden eigenlijk folders moeten hebben waarin punt voor punt Nice met deze voorgestelde grondwet werd vergeleken.
  woensdag 1 juni 2005 @ 20:27:16 #213
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_27554939
dit is trouwens mijn 10e keer als ik het goed heb, in 6 7 jaar tijd, exclusief waterschap want dat weet ik niet hoe vaak dat wordt gehouden, en daarin dus 2 referenda
pi_27554943

Ik heb nog een riem nodig, deze maar nemen?
pi_27554949
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 20:25 schreef Johan_de_With het volgende:
Werkstukken weigeren zichzelf te schrijven.
Misschien kan je Sidekick inhuren.
pi_27554986
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 20:27 schreef zakjapannertje het volgende:
dit is trouwens mijn 10e keer als ik het goed heb, in 6 7 jaar tijd, exclusief waterschap want dat weet ik niet hoe vaak dat wordt gehouden, en daarin dus 2 referenda
7 jaar ja. Bij mij ook. Welk referendum heb je nog meer gehad dan?
pi_27555032
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 20:26 schreef sizzler het volgende:
Even kijken: drie keer landelijk, twee keer provinciaal, twee keer regionaal, een keer europees en nu in een referendum. 9 keer dus.
Je bent al een door de wol geverfde stemmer
  woensdag 1 juni 2005 @ 20:30:35 #218
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27555036
@ Monidique

En optie 3, namelijk deze Grondwet met een paar aanpassingen?
met dank aan alle NON en NEE stemmers
pi_27555050
Ik ga ff Dokwerk kijken.

Tot later
  woensdag 1 juni 2005 @ 20:31:39 #220
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_27555066
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 20:28 schreef sizzler het volgende:

[..]

7 jaar ja. Bij mij ook. Welk referendum heb je nog meer gehad dan?
beperkt burgemeestersreferendum gehad, dat werd uiteindelijk ongeldig verklaard omdat het de kiesdrempel van iets van 25 procent niet haalde, wel werd de winnaar burgemeester uiteindelijk
pi_27555076
Essay: Waarom zijn Nee stemmers zo dom?
pi_27555286
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 20:32 schreef chairman.fx het volgende:
Essay: Waarom zijn Nee stemmers zo dom?
Laat het schrijven door Bansheeboy, dan komt er iets goeds van.
pi_27555425
Door dit referendum ben ik wel een beetje opgeschoven naar pro-referenda. Nu hebben we kunnen zien dat een referendum allerlei zaken die er niets mee te maken hebben oproept bij mensen, maar we hebben ook kunnen zien dat een representatieve democratie niet altijd representatief is en dat dat kan leiden tot onvrede bij burgers. Nu was dit allemaal al bekend, toch is het wel verhelderend om het in de praktijk te zien, de voordelen en nadelen van referenda.

Het referendum heeft ervoor gezorgd dat de burgers gingen nadenken over dit voorstel, maar met name over Europa. Bemoedigend, zou ik zeggen! En daarom ben ik wat opgeschoven naar het pro-referenda-kamp. Ik zie echter nog steeds problemen. Referenda betrekken mensen wel bij de politiek, maar bij hoeveel raadplegingen per jaar wordt het weer alledaags, oftewel, welke onderwerpen dienen aan het volk voorgelegd te worden en welke niet?

In de trein hoorde ik laatst een meisje zeggen "ze beslissen toch alles al voor ons, waarom dit dan niet? " en dat vond ik wel een mooie opmerking. Hoewel het bedoeld was zoals het gezegd werd, kan je je daarom ook andere dingen afvragen. Waarom moeten we nu wel kiezen, terwijl de rest van het jaar Den Haag alles zo goed kan beslissen? Waarom wel over een ondoorzichtelijk, abstract, internationaal verdrag eenr eferendum houden, maar niet over simpele, ethische kwesties als het homo-huwelijk? Een precedent is vandaag geschapen.
pi_27555467
quote:
[..]
Racist!
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 1 juni 2005 @ 20:49:36 #225
89730 Drugshond
pi_27555604
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:22 schreef RichardQuest het volgende:
Hey mafketel, over het fiscale beleid bestaat in de grondwet een veto. Een prima voorbeeld toch?
Tuurlijk :
  • Een veto over een homohuwelijk
  • Een veto over het liberale drugsbeleid.
  • Een veto over de aftrek van de hypotheekrente
  • Een veto over de euthanasie wetgeving.
  • Een veto behouden bij de besluitvorming over de meerjarenbegroting.

Hoeveel bevriende landen hebben we straks nog in Europa, die bovenstaande items ondanks tegenzin blijven ondersteunen in de toekomst. Je hoort nu bijna wekelijks argumenten van andere landen die haaks staan op de vrijgevochten principes van Nederland.

Deze grondwet is altijd nog een concept.... bij een salami-techniek (en dat zal niet de eerste keer zijn) zullen vele heilige huisjes kapot getrapt worden.

Ik moest toch strategisch kijken naar de toekomst.... wel dat heb ik nu gedaan = "Nee".
    Handen af van de Nederlandse verworvenheden.
  • pi_27555738
    Net of Balkie enig veto durft te gebruiken .
    pi_27555815
    Deep Throat was vandaag veel in het nieuws .
      woensdag 1 juni 2005 @ 20:56:52 #228
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_27555840
    Weet je hoe hij aan zijn bijnaam gekomen is? Nogal *ahum* apart zeg maar.
    pi_27555848
    Just victims of the in-house drive-by
    They say jump, you say how high
      woensdag 1 juni 2005 @ 20:57:37 #230
    61891 zakjapannertje
    rijksmonument
    pi_27555870
    quote:
    NEW YORK - Er waren ongeveer 400 slaven betrokken bij de bouw van het Capitool in Washington, waar het Amerikaanse Congres is ondergebracht.
    .
    Woensdag werd een werkgroep geïnstalleerd die moet bezien hoe men deze duistere bladzijde van Amerika’s geschiedenis belicht en herdenkt.
    .
    Vijf jaar geleden werd er al een wetje aangenomen voor dit project. „Het duurde even voordat wij nu eindelijk een werkgroep hebben die met aanbevelingen zal komen over de wijze waarop men dit aspect van onze geschiedenis aan het publiek bekendmaakt. Het Capitool is een van de symbolen van onze vrijheid. Dat er bij de bouw slavenarbeid gebruikt werd is een smet op onze geschiedenis”, aldus John Lewis, een van de twee voorzitters van de werkgroep.
    .
    Historici wijzen erop dat de inzet van slaven in 1790, toen tot de bouw van het Capitool besloten werd, normaal was. Ook het Witte Huis werd met slavenarbeid gebouwd. De stad Washington ligt tussen de staten Maryland en Virginia, waar het houden van slaven was toegestaan. Volgens historische documenten van het ministerie van Financiën verhuurden boeren in de omgeving hun slaven aan de overheid voor 55 dollar per jaar voor de bouwprojecten in Washington.
    http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1216618

pi_27555890
      woensdag 1 juni 2005 @ 20:58:38 #232
    93744 Finder_elf_towns
    pi_27555895
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 20:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
    Weet je hoe hij aan zijn bijnaam gekomen is? Nogal *ahum* apart zeg maar.
    Eerder ranzig, .
    pi_27555902
    Hoe die Wilders altijd zo sneaky blij kijkt .
    pi_27555916
    Ruudje Koole is 25cm korter dan Wilders .
      woensdag 1 juni 2005 @ 20:59:18 #235
    89730 Drugshond
    pi_27555926
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 20:26 schreef Monidique het volgende:
    In de Volkskrant van vandaag stond een ingezonden brief en met de inhoud was ik het wel eens. Telkens horen we dat deze grondwet beter is dan het Verdrag van Nice en de keuze dus is tussen de grondwet en Nice. We hadden eigenlijk folders moeten hebben waarin punt voor punt Nice met deze voorgestelde grondwet werd vergeleken.
    Zo las ik ook een mooi stukje,

Alle losstaande verdragen van alle landen is een pak papier van 2500 pagina's.
    Deze nieuwe grondwet is een pak A4 papier van 500 pagina's. (Je leest het goed ... een reductie van 80 %)
    Of zijn die 500 pagina's een sublement (een reference book) op de 2500 pagina's. Zodat we 3000 pagina's hebben.
    pi_27555949
    Mat Herben op tv . Hij's net zo lekker als in het echt.
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:00:00 #238
    61891 zakjapannertje
    rijksmonument
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:00:15 #239
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27555958
    Appel, wat drinken, de nee aanhoren, civven, slapen.

En morgen weer een dag vol walging.
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:00:31 #241
    93744 Finder_elf_towns
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:00:42 #242
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_27555975
    WOW 63%! Ik zat eerder te denken aan 53% nee.
    pi_27555978
    Die koppen van de voorstanders . Die scheve bek van die Antilliaan van de PvdA.
    pi_27555980
    * Monidique is playing Rage Against The Machine - Take The Power Back (CDA@1408kbps, 5:18/5:37)
      † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 21:01:07 #245
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_27555989
    63% tegen! Balkie eat shit!!!!
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:01:29 #246
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_27556009
    63-37
    pi_27556022
    Ahhhhhhhh, die Iraanse hoer Karimi moet bijna huilen .
    pi_27556036
    Nu moet het kabinet z'n ontslag indienen.
    pi_27556052
    OMG, gaat de JA-kamp erom heen lullen dat het positief is dat er zoveel mensen zijn gekomen .
    pi_27556087
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 21:01 schreef Kaalhei het volgende:
    63-37
    One-huuuuuuuuuuuuundreeeeeeeeed...
    pi_27556092
    Wilders, Rouvoet en Harry van Bommel in 1 polonaise nu zou prachtig zijn .

"En van je heeeeeeeelahela holalala hoi!"

.
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:03:44 #252
    93744 Finder_elf_towns
    pi_27556102
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 21:01 schreef pberends het volgende:
    Ahhhhhhhh, die Iraanse hoer Karimi moet bijna huilen .
    Ik vind haar eng, serieus.
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:03:47 #253
    61927 DaveM
    uitgefokt
    pi_27556105
    Zouden Wilders, SP, LPF, SGP en CU samen een feestje vieren.
    pi_27556147
    Met de complimenten van Herben .
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:05:09 #256
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27556169
    Bos I, here we come.
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:06:41 #258
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_27556239
    *plop*

Proost
    pi_27556252
    Kankers, wat heeft die Karimi een irritant accent.
    pi_27556269
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 21:07 schreef pberends het volgende:
    Kankers, wat heeft die Karimi een irritant accent.
    Koppijn veroorzakend .
    pi_27556307
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 20:49 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Tuurlijk :
  • Een veto over een homohuwelijk
  • Een veto over het liberale drugsbeleid.
  • Een veto over de aftrek van de hypotheekrente
  • Een veto over de euthanasie wetgeving.
  • Een veto behouden bij de besluitvorming over de meerjarenbegroting.

[afbeelding]

Hoeveel bevriende landen hebben we straks nog in Europa, die bovenstaande items ondanks tegenzin blijven ondersteunen in de toekomst.
  • Hoeveel bevriende landen houden we met een "Nee"? Nederland is nou eenmaal een "internationaal land", nu kunnen we minder meepraten over onze omgeving, die zo belangrijk voor ons is. Bijvoorbeeld die infrastructuur ij Spanje waar je laatst over zeurde, dat is in óns belang.
    quote:
    Je hoort nu bijna wekelijks argumenten van andere landen die haaks staan op de vrijgevochten principes van Nederland.
    Eerder andersom, zoals de nieuwe moderniteit in Turkije. Als het maar goed geregeld wordt, en de grondwet is er een mooi hulpmiddel boor
      † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 21:10:31 #262
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_27556402
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 21:03 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ik vind haar eng, serieus.
    Die hoer lult er ook weer omheen met het "smaakt naar meer".
      † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 21:11:14 #263
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_27556433
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 21:05 schreef Sidekick het volgende:
    Bos I, here we come.
    Bos was voor, op het verkeerde paard gewed.
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:12:07 #264
    89730 Drugshond
    pi_27556580
    Die TOLK zuigt aars!
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_27556716
    Hey, volgens mij probeerde die vrouw van GroenLinks mij vanmiddag nog een flyer te geven bij CS. Nou ja, ze lijkt erop.
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:17:54 #268
    89730 Drugshond
    pi_27556718
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 21:08 schreef RichardQuest het volgende:
    Hoeveel bevriende landen houden we met een "Nee"? Nederland is nou eenmaal een "internationaal land", nu kunnen we minder meepraten over onze omgeving, die zo belangrijk voor ons is. Bijvoorbeeld die infrastructuur ij Spanje waar je laatst over zeurde, dat is in óns belang.
    Onzin, als Spanje hun benzine prijzen zouden verhogen (nu de laagste in heel Europa) hadden ze deze projecten autonoom kunnen uitvoeren. Zonder 1 ct Europese hulp.
    quote:
    Eerder andersom, zoals de nieuwe moderniteit in Turkije. Als het maar goed geregeld wordt, en de grondwet is er een mooi hulpmiddel boor
    Turkije is nicht an die frage...... Ze zeuren over betere grenzen ter bevoordering van onze veiligheid.
    Heeft Turkije wel waterdichte grenzen ?!.. Polen ?! (is ook highly questionable)..
    Ze hadden beter moeten nadenken over de snelheid van groei over Europa. Je kunt niet het ene willen en het andere verzaken. En toch beloven dat het allemaal goed komt.
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:20:10 #269
    89730 Drugshond
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:22:18 #270
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_27556912
    Gatverpielekes.
    pi_27556935
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 21:17 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Onzin, als Spanje hun benzine prijzen zouden verhogen (nu de laagste in heel Europa) hadden ze deze projecten autonoom kunnen uitvoeren. Zonder 1 ct Europese hulp.
    Is zo, en door de grondwet is macht internationaler verdeeld, oftewel, tenzij Spanje het vetoot kan Brussel die accijns egaliseren.

Maar jij hebt tegen gestemd .
    quote:
    Turkije is nicht an die frage
    Was slechts een voorbeeld dat Europa cultuur exporteert in plaats van importeert.
    quote:
    ...... Ze zeuren over betere grenzen ter bevoordering van onze veiligheid.
    Heeft Turkije wel waterdichte grenzen ?!.. Polen ?! (is ook highly questionable)..
    Door de grondwet heeft Nederland invloed op de Poolse grensbewaking. Nu niet.

Maar jij hebt tegen gestemd
    quote:
    Ze hadden beter moeten nadenken over de snelheid van groei over Europa. Je kunt niet het ene willen en het andere verzaken. En toch beloven dat het allemaal goed komt.
    De uitbreiding van de EU heeft nog steeds een veto in de grondwet en wordt alleen maar transparanter.

Maar jij hebt tegen gestemd
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:23:09 #272
    61927 DaveM
    uitgefokt
    pi_27556951
    TNS/NIPO voorspelde 38-62!
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:25:19 #273
    93744 Finder_elf_towns
    pi_27557041
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 21:15 schreef pberends het volgende:
    Die LPF'er achter Wilders .
    Nu ook al achter Halsema, . Somebody remove that man.
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:25:58 #274
    89730 Drugshond
    pi_27557088
    Kijk, Dittrich neemt z'n verlies ridderlijk op
    pi_27557201
    Victory!
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:29:26 #278
    89730 Drugshond
    pi_27557216
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 21:22 schreef RichardQuest het volgende:
    ........
    Als de EU zo blijft door ontwikkelen, dan zijn we binnen 5-10 jaar uit de EU grondwet gestapt

Listen up :
    Hoeveel verdragen zijn er tussen China, India, Vietnam, Cambodja, Singapore, Malaysie ?!. (antw = 0).
    En heeft het een negatief effect - antwoord = 'Non".
      † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 21:29:29 #279
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_27557218
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 21:26 schreef RichardQuest het volgende:
    Kijk, Dittrich neemt z'n verlies ridderlijk op
    Ja, nu gaan ze het allemaal rechtlullen.
    Het referendum nemen ze niet meer af, nee pikkezuiger, het ging over dat achterlijke europa.
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:29:55 #280
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_27557239
    quote:
    «Non» à plus de 60% aux Pays-Bas, selon les premières estimations

Trois jours après les Français, les Néerlandais ont nettement rejeté la Constitution européenne lors de leur référendum aujourd'hui, le non obtenant 63% voix selon les estimations de l'institut de sondage Interview/NSS. La participation a atteint 62%, soit plus que le seuil de 30% au delà duquel la majorité du parlement a dit vouloir prendre en compte le résultat de ce référendum consultatif, selon Interview/NSS. Cet institut était le seul à réaliser des sondages sortie des urnes, pour l'agence de presse ANP et la radio-télévision publique NOS.
    Avec AFP.

Cette participation serait de 10 points supérieure à celle des élections européennes de juin 2004 à la même heure.

Quelque 11,6 millions de Néerlandais étaient appelés aux urnes. Les bureaux de vote ont ouvert à 7h30 et fermeront à 21h00. Les premières estimations de résultat devraient être connues presque immédiatement. En France, le non a gagné avec 54,87% des suffrages.

«J'ai voté non car je n'ai pas confiance dans le gouvernement», déclare un retraité de 65 ans dans un bureau de vote du centre d'Amsterdam. Il se dit aussi mécontent de l'élargissement de l'UE à 25 pays, refusant notamment «les Polonais, à 98% très catholiques et superstitieux».

Gérante d'un «coffee shop» à Amsterdam, débit légal de vente de marijuana et de haschich, Patricia Nederveld, ira voter non «parce que tout est devenu plus cher» avec l'euro.

Le référendum, le premier à l'échelle nationale en quelque 200 ans d'histoire moderne du royaume, est consultatif. Mais la plupart des partis politiques ont indiqué qu'ils respecteraient le résultat si la participation excédait les 30%. Les sondages prévoient entre 45% et 50% de participation.

«Les citoyens sont devant un choix historique», titre le quotidien chrétien centriste Trouw. C'est «l'heure de vérité», pour le journal centriste Algemeen Dagblad.

Le premier ministre néerlandais Jan Peter Balkenende a lancé mardi soir un ultime appel à ses compatriotes pour qu'ils votent «oui pour faire progresser l'économie».

«L'avenir des Pays-Bas est en Europe», a répété à la télévision M. Balkenende, disant «comprendre» les craintes d'une partie de ses compatriotes sur la perte d'influence des Pays-Bas au sein d'une Union à 25 pays, mais ne pas la partager.

Dimanche soir, après le non français, M. Balkenende avait déclaré que «les Néerlandais ne doivent pas prendre de leçon des Français, ils doivent faire leur propre choix».

Mais l'impopulaire gouvernement Balkenende (19% de satisfaits), ainsi que les «technocrates de Bruxelles» sont des épouvantails brandis par les partisans du non.

Un non ne fera toutefois pas tomber le gouvernement de La Haye, à la différence de ce qui s'est passé à Paris mardi. En effet, quelque 80% des élus soutiennent le oui, et c'est le parlement, contre l'avis du gouvernement, qui est à l'origine du référendum.

La campagne n'a démarré qu'il y a environ trois semaines, lorsque les sondages ont révélé un fort rejet du texte. Mais à la néerlandaise, discrètement.

Selon les sondages, les Néerlandais redoutent une dissolution de leur petit pays dans l'Europe élargie, et une intervention de Bruxelles sur des dossiers comme la politique libérale en matière de drogues douces, le mariage ouvert aux homosexuels ou l'euthanasie autorisée sous condition.

Ils voient une preuve de la malhonnêteté des politiques dans l'aveu de l'ancien directeur de la Banque centrale néerlandaise selon lequel le florin avait été sous évalué par rapport au deutschemark lors du passage à l'euro. Cela confirme l'opinion des consommateurs sur la hausse des prix. En outre, les Néerlandais sont les plus gros contributeurs nets au budget de l'UE.

Parmi les autres raisons du non figurent la crainte de l'étranger et une possible adhésion de la Turquie.

Le camp hétéroclite du non rassemble les protestants les plus rigoristes, les populistes, le Parti socialiste, petite formation très à gauche, et le député d'extrême droite Geert Wilders, soit 22 des 150 sièges du parlement.
    Bron

pi_27557280
    Volgende keer referendum of Maartje van Weegen van tv moet.
    pi_27557465
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 20:26 schreef sizzler het volgende:

[..]

Zit ook in die richting plus uiteraard nog tweemaal voor het waterschap.

Overigens een baggeruitslag .

Ben gelukkig niet van m'n partij weggedreven .
    pi_27557466
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 21:29 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Als de EU zo blijft door ontwikkelen, dan zijn we binnen 5-10 jaar uit de EU grondwet gestapt
    Dan zijn we een debiel land. Tevens: met de grondwet konden we met schone handen uit de EU stappen. Maar jij hebt tegen gestemd
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 21:29 schreef Drugshond het volgende:
    Listen up :
    Hoeveel verdragen zijn er tussen China, India, Vietnam, Cambodja, Singapore, Malaysie ?!. (antw = 0).
    En heeft het een negatief effect - antwoord = 'Non".
    Die landen komen niet zo overeen als Europa, kom op zeg. Ten tweede zijn het landen die óf in oorlog zijn óf problemen met mensenrechten hebben. Natuurlijk gaan die zich niet verenigen.

Onvergelijkbaar.
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:40:47 #284
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_27557651
    Het is toch een beetje de reactie van een slechte verliezer
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:42:11 #285
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_27557705
    Ik hoop dat ik nooit meer iemand "klip en klaar " zal horen zeggen.
    pi_27557933
    Oei Kapelle (hometown van JP 64% tegen !
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:50:42 #287
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_27558021
    Ik snap niet dat Nederland "nee" stemt terwijl ik "ja" stem. Ik sta te ver van de burgers af
    pi_27558130
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 21:50 schreef kLowJow het volgende:
    Ik snap niet dat Nederland "nee" stemt terwijl ik "ja" stem. Ik sta te ver van de burgers af
    Kom we gaan oorlogje spelen, en daarna een biertje drinken.
    pi_27558189
    Ook Urk tegen .
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:54:17 #290
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_27558191
    Urk
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:54:27 #291
    61891 zakjapannertje
    rijksmonument
    pi_27558198
    Urk is verloren voor dit kabinet
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:54:47 #292
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_27558208
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 21:50 schreef kLowJow het volgende:
    Nee joh, het is de Nederlanders gewoon niet goed uitgelegd
    pi_27558312
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 21:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nee joh, het is de Nederlanders gewoon niet goed uitgelegd
    Inderdaad flauw, om de "slechte" campagne de schuld te geven, alsof burgers marionetten zijn.
    pi_27558336
    Ik heb de docu over Traudl Junge gezien.

Maar "we" hebben gewonnen?
      woensdag 1 juni 2005 @ 21:58:23 #295
    61891 zakjapannertje
    rijksmonument
    pi_27558365
    Staphorst bijna 84 procent tegen geldt ook ongeveer voor Reimerswaal, ook een refo-gemeente
    pi_27558368
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 21:54 schreef zakjapannertje het volgende:
    "Europa? Da kenn we niet"
    pi_27558398
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 21:54 schreef zakjapannertje het volgende:
    Is SGP/CU gebied dus niet onlogisch.
    pi_27558409
    Waar kan je de uitslagen per gemeente zien?
    pi_27558442
    Teletekst van p 450.
    pi_27558453
    Ah ok tnx
    pi_27558474
    quote:
    Op woensdag 1 juni 2005 21:59 schreef MrX1982 het volgende:
    Waar kan je de uitslagen per gemeente zien?
    Bij mijn weten registreerdt het NRC of de Volkskrant dat (achteraf).
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')