Interessantquote:'Toen heeft Hitler zijn hond Blondie vergiftigd. Hij vertrouwde het gif niet dat Himmler hem gegeven had en probeerde het op zijn hond uit. Het vergif werkte heel goed.' Traudl Junge. In deze documentaire spreekt de 81-jarige Traudl Junge voor het eerst voor de camera over haar leven. Junge was vanaf 1942 tot aan de dood van Hitler zijn privé-secretaresse. Ze werkte met hem in zijn hoofdkwartier Obersalzberg, zijn Beierse residentie in Berchtesgaden en ook tijdens de laatste weken van het nazi-regime in Hitlers bunker in Berlijn. Hij dicteerde zijn laatste wil en testament aan haar.
Even kijken: drie keer landelijk, twee keer provinciaal, twee keer regionaal, een keer europees en nu in een referendum. 9 keer dus.quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:05 schreef MrX1982 het volgende:
Het is trouwens mijn 4de stem die ik in mijn leven heb uitgebracht
Misschien kan je Sidekick inhuren.quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:25 schreef Johan_de_With het volgende:
Werkstukken weigeren zichzelf te schrijven.
7 jaar ja. Bij mij ook. Welk referendum heb je nog meer gehad dan?quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:27 schreef zakjapannertje het volgende:
dit is trouwens mijn 10e keer als ik het goed heb, in 6 7 jaar tijd, exclusief waterschap want dat weet ik niet hoe vaak dat wordt gehouden, en daarin dus 2 referenda
Je bent al een door de wol geverfde stemmerquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:26 schreef sizzler het volgende:
Even kijken: drie keer landelijk, twee keer provinciaal, twee keer regionaal, een keer europees en nu in een referendum. 9 keer dus.
beperkt burgemeestersreferendum gehad, dat werd uiteindelijk ongeldig verklaard omdat het de kiesdrempel van iets van 25 procent niet haalde, wel werd de winnaar burgemeester uiteindelijkquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:28 schreef sizzler het volgende:
[..]
7 jaar ja. Bij mij ook. Welk referendum heb je nog meer gehad dan?
Laat het schrijven door Bansheeboy, dan komt er iets goeds van.quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:32 schreef chairman.fx het volgende:
Essay: Waarom zijn Nee stemmers zo dom?
Racist!quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:12 schreef Johan_de_With het volgende:
Raad het Citaat (Mutant mag niet meedoen);
[..]
Tuurlijk :quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:22 schreef RichardQuest het volgende:
Hey mafketel, over het fiscale beleid bestaat in de grondwet een veto. Een prima voorbeeld toch?
http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1216618quote:NEW YORK - Er waren ongeveer 400 slaven betrokken bij de bouw van het Capitool in Washington, waar het Amerikaanse Congres is ondergebracht.
.
Woensdag werd een werkgroep geïnstalleerd die moet bezien hoe men deze duistere bladzijde van Amerika’s geschiedenis belicht en herdenkt.
.
Vijf jaar geleden werd er al een wetje aangenomen voor dit project. „Het duurde even voordat wij nu eindelijk een werkgroep hebben die met aanbevelingen zal komen over de wijze waarop men dit aspect van onze geschiedenis aan het publiek bekendmaakt. Het Capitool is een van de symbolen van onze vrijheid. Dat er bij de bouw slavenarbeid gebruikt werd is een smet op onze geschiedenis”, aldus John Lewis, een van de twee voorzitters van de werkgroep.
.
Historici wijzen erop dat de inzet van slaven in 1790, toen tot de bouw van het Capitool besloten werd, normaal was. Ook het Witte Huis werd met slavenarbeid gebouwd. De stad Washington ligt tussen de staten Maryland en Virginia, waar het houden van slaven was toegestaan. Volgens historische documenten van het ministerie van Financiën verhuurden boeren in de omgeving hun slaven aan de overheid voor 55 dollar per jaar voor de bouwprojecten in Washington.
Eerder ranzig,quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Weet je hoe hij aan zijn bijnaam gekomen is? Nogal *ahum* apart zeg maar.
Zo las ik ook een mooi stukje,quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:26 schreef Monidique het volgende:
In de Volkskrant van vandaag stond een ingezonden brief en met de inhoud was ik het wel eens. Telkens horen we dat deze grondwet beter is dan het Verdrag van Nice en de keuze dus is tussen de grondwet en Nice. We hadden eigenlijk folders moeten hebben waarin punt voor punt Nice met deze voorgestelde grondwet werd vergeleken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |