Gefeliciteerdquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:41 schreef Tha_T het volgende:
ZO ik wilde het even in het nieuwe topic melden dat ik geslaagd ben voor CE![]()
Nopequote:Op woensdag 25 mei 2005 21:46 schreef Remzz het volgende:
Ik dacht dat je Centraal examen bedoelde(school)
Gefeiciteerd.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:41 schreef Tha_T het volgende:
ZO ik wilde het even in het nieuwe topic melden dat ik geslaagd ben voor CE![]()
heb je geen aircoquote:Op donderdag 26 mei 2005 23:31 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb morgen om 14 uur weer rijles, mooi kut dus als het zo heet is
Dat voelt goed eh, lekker rijdenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:08 schreef Sylvana het volgende:
Zo, net rijles gehad en et ging gelukkig eindelijk weer eens goed
Invoegen, mn instructeur zegt daarover:quote:Volgende week weer 2 examenroutes rijden en daarnaast wat extra invoegen, want dat vind ik af en toe nog een beetje eng en nog ff wat bijzondere verrichtingen herhalen
een middenweg zoekenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:18 schreef veldmuis het volgende:
Invoegen, mn instructeur zegt daarover:Je kijkt te veel en te lang. Je kijkt te kort
Wat nu?
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:42 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik kom me ook weer even melden hier!
Heb een nieuwe datum geprikt!
veel succes dan, gaat je dan zeker lukken!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:42 schreef KiwiTjuHh het volgende:
en dan wensen wij je weer veel succesquote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:42 schreef KiwiTjuHh het volgende:
prachtigquote:Op zondag 29 mei 2005 10:26 schreef blue.eyes het volgende:
deel 19 alweer? ik heb echt een paar delen overgeslagen zeg!
ondertussen heb ik nu 13 lessen gehad en gaan de meeste bijzondere verrichtingen nu al wel redelijk goed... afgelopen les alleen 1 uitbrander gehad van mijn instructeur: ik moest een autoweg wegopdraaien, (scherpe bocht voor het opdraaien dus snelheid echt iets van 40 km/u ofzo) en die oprit was slechts heel kort, omdat de oprit tegelijekrtijd ook een afrit was en de baan dus slechts iets van... mwoah, 400 meter was ofzo... Komt er dus van achter een vrachtwagen aan, dus ik moest gas geven, geef dan gas, geef gas, gassen! Moet ik dat nou dan echt 4 keer zeggen?(hij zei het dus ook binnen 5 seconden ofzo...) Daarna was ik blijkbaar zo van streek, dat ik bij geen enkel kruispunt meer mijn versnelling in de zette... moest er de hele tijd weer op gewezen worden als ik wou optrekken...
![]()
nog een aanvulling; je bent de pasfoto's en het rijbewijs (wat je moet betalen in het stadhuis) er bij vergeten op te tellenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 08:58 schreef vandruten het volgende:
Zoals jullie eerder konnen lezen was ik 11 mei geslaagd, nu lijkt het me wel aardig even precies te laten zien wat het allemaal gekost heeft.
43 lessen van een uur * ¤ 35 = ¤ 1505
1 * Theorieexamen ¤ 45 = ¤ 45
2 * Praktijkexamen ¤ 155 = ¤ 310
Totaal ¤ 1860
Misschien handig voor mede-fokkers die nog moeten beginnen, of om te vergelijken.
Ik kreeg een paar lessen terug te horen dat ik te rustig op trok, en dat dat wel een stuk vlotter mocht. Hehe nou..dat heeft m'n instructeur geweten ookquote:Op zondag 29 mei 2005 14:13 schreef The_S het volgende:
[..]
prachtig, dan moet je gewoon bij de eerst volgende kruising gewoon met spinnende banden weg trekken, kijken of tie dan ook nog zegt: gassen!
![]()
nee ok, ligt eraan hoe snel je dingen oppakt. Maar ik neem aan dat je na 8 lessen de snelweg nog niet op mag..quote:Op maandag 30 mei 2005 18:52 schreef Fisher het volgende:
KiwiTjuHh heeft gelijk, dit is zelfs verschillend per instructeur en hoe hij je inschat binnen 't verkeer. Als je instructeur vind dat je er nog niet aan toe bent dan zal hij 't niet doen. Easy as that
Zelf ben ik geloof ik in mn 4e rijles de snelweg opgeweest (= 8e les omdat ik blokuren had)! En heb mensen gehoord die er bij hun 5e les al waren!quote:Op maandag 30 mei 2005 18:58 schreef wlsandman het volgende:
[..]
nee ok, ligt eraan hoe snel je dingen oppakt. Maar ik neem aan dat je na 8 lessen de snelweg nog niet op mag..
Kom nou eens op msn ipv van me steeds op fok te volgenquote:Op maandag 30 mei 2005 19:05 schreef jan_onbekend het volgende:
Ligt hellemaal aan de gene die je rijles geeft. Als hij/zei denkt dat je daar klaar voor bent.
Als je goed rijdt zal je al na 3 lessen de snelweg op kunnen maar dat is heel verschillend.
ik mocht al met mijn derde les de snelweg op. dat wil zeggen, invoegen en de olgende afslag meteen er weer af.quote:Op maandag 30 mei 2005 18:58 schreef wlsandman het volgende:
[..]
nee ok, ligt eraan hoe snel je dingen oppakt. Maar ik neem aan dat je na 8 lessen de snelweg nog niet op mag..
mja, ik zat bij m'n 3de of 4de les al op de snelweg, stelt echt geen fuck voorquote:Op maandag 30 mei 2005 19:05 schreef jan_onbekend het volgende:
Ligt hellemaal aan de gene die je rijles geeft. Als hij/zei denkt dat je daar klaar voor bent.
Als je goed rijdt zal je al na 3 lessen de snelweg op kunnen maar dat is heel verschillend.
ik heb alleen het 1e halfuur zonder gordel geredenquote:
Na 6 lessen al geld betalen voor je praktijkexamen? Das wel erg vroegquote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:28 schreef D-Industries het volgende:
ik heb vandaag mijn 6e les, nu mijn instructeur betalen voor het opvragen van praktijk examen! daar gaan mijn centjes..
ben benieuwd hoe het vandaag gaat, 1x lessen per week is best wel saai![]()
Ik heb lessen van 1,5 uur en ging na 11 lessen de snelweg op. Eerst gingen we alle andere dingen en bijzondere verrichtingen enzo doen en als allerlaatste pas de snelweg op.quote:Op maandag 30 mei 2005 18:58 schreef wlsandman het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 00:26 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
heb morgen mijn 13e rijles...
zodra ik 18 word gelijk theorie halen en praktijk aanvragen, hoelang duurt dat ongeveer (rotterdam)
Bij de rijschool waar ik ga noemen ze het een rijtoets. En een tussentijdse toets is wat anders, de naam zegt het al, die doe je tussen je rijlessen en examen door.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 00:48 schreef 1986-Link het volgende:
"Tussen Tijdse Toets" heet dat ding...
Ja, ik ga binnenkort bij een vriend van me een paar keer rijden om te leren schakelen, dat zal me een aantal lessen schelen, daar had ik allang over nagedacht. En betaal de helft zelf, m'n vader de andere helftquote:Op vrijdag 3 juni 2005 00:52 schreef D-Industries het volgende:
Shirley, Je hebt nog tijd zat dan om auto te leren rijden voordat je die toets heb.
Betaal je het zelf of betalen je ouders het ? Overtuig anders je ouders om naar het industrieterrein te gaan, of ergens anders... waar ze jou auto leren rijden. Liefst elke dag een half uurtje / uurtje.
Als je eenmaal de koppeling beheerst, en schakelen kan van vrij naar 1, 1 naar 2... dan scheelt dit EEN HELEBOEL GELD .. en je zelfvertrouwen gaat natuurlijk als een speer omhoog..
Zal ik zeker doen!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 01:05 schreef D-Industries het volgende:
Goed Goed! Laat je vaker horen op het forum hoe het gaat met rijden hé
Hou ons op de hoogte !
Nee, bij een TTT doe je de bijzondere verrichtingen, dit is dus gewoon zo'n toets van de rijschool zelf. Een TTT is ook officieel bij het CBR enzoquote:Op vrijdag 3 juni 2005 00:48 schreef 1986-Link het volgende:
"Tussen Tijdse Toets" heet dat ding...
des te eerder heb ik mijn rijbewijsquote:Op vrijdag 3 juni 2005 00:31 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
je bent nog geen 18 maar je hebt wel rijlessen gehad?
ja maar het mag nietquote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:50 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
[..]
des te eerder heb ik mijn rijbewijs
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:41 schreef Kemania het volgende:
Ik moest afgelopen vrijdag afrijden. In de auto was het 40 graden en bij de eerste beste rotonde was m'n auto alweer afgeslagen. Het was pestdruk op de weg en overal fietsers. Het zweet droop van m'n stuur en m'n ogen raakten beslagen. anyway...
GESLAAGD! 1e keer =)
Er mag zoveel niet.quote:
Dat kan nie eens manquote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:50 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
[..]
des te eerder heb ik mijn rijbewijs
idd, je MAG voor je 18e geen eens rijles hebben, dus kan best zijn dat je les krijgt van je pa ofzo, maar geen officiele lessenquote:
nou, als je het kan en je er talent voor hebt gaat je zelfvertrouwen misschien wat omhoog ja. Maar als het steeds maar niet lukt het schakelen/koppelen , gaat het JUIST niet goed....quote:Op vrijdag 3 juni 2005 00:52 schreef D-Industries het volgende:
dan scheelt dit EEN HELEBOEL GELD .. en je zelfvertrouwen gaat natuurlijk als een speer omhoog..
Ik ben ook gewoon op m'n 17e al begonnen met officiele lessen, ze hadden het in die periode erg rustig en belden me of ik niet wat eerder wilde beginnenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:53 schreef Sylvana het volgende:
[..]
idd, je MAG voor je 18e geen eens rijles hebben, dus kan best zijn dat je les krijgt van je pa ofzo, maar geen officiele lessen
quote:Op zondag 5 juni 2005 15:22 schreef Smoved het volgende:
[..]
Ik ben ook gewoon op m'n 17e al begonnen met officiele lessen, ze hadden het in die periode erg rustig en belden me of ik niet wat eerder wilde beginnen![]()
ik heb nu 5 lessen gehad, maar ze hebben nog nooit naar mijn id kaart gevraagd en die heb ik dus ook nooit laten zien, checken ze dus eigenlijk wel of iemand de magische leeftijd van 18 heeft bereikt???quote:Op zondag 5 juni 2005 15:22 schreef Smoved het volgende:
[..]
Ik ben ook gewoon op m'n 17e al begonnen met officiele lessen, ze hadden het in die periode erg rustig en belden me of ik niet wat eerder wilde beginnen![]()
gefeliciteerdquote:Op zondag 5 juni 2005 15:55 schreef Dj-delphi het volgende:
Heb Donderdag afgereden, en meteen voor de eerste keer geslaagd![]()
Ik zo'n 10 daagse cursus bij de ANWB gedaan. Ik kan het echt iedereen aanraden!
Het sloopt je wel, maar als je je best er een beetje voor doet heb je na 10 dagen je rijbewijs in je zak![]()
die speciale verrichtingen zijn zowiezo makkelijkquote:Op maandag 6 juni 2005 09:12 schreef Varr het volgende:
Mja ik hoorde van sommigen dat het was hoe goed je was wanneer je op de snelweg mocht... maar dat lijkt me sterk, want ik vind de snelweg toch wel een van de makkelijkste dingen, ik reed zelf pas de 8e les op de snelweg. Heb nu 9 lessen gehad, speciale punten die ik gehad heb.
Keren op de weg
File parkeren
Recht achteruit rijden
Hellingproef
Donderdag weer 2lessen!
Ik dacht na de 3de keer zakken ook dat ik het niet meer zou halen.. scheitziek werd ik ervan, maar de 4de keer is het me gewoon gelukt. Dus niet al te moedeloos worden, want waarop je gezakt bent is eigenlijk merkwaardig, die gast zal z'n dag niet hebben gehad ofzo...quote:Op maandag 6 juni 2005 10:09 schreef Lethe het volgende:
Vandaag voor de derde keer gezakt..![]()
Ik baal ervan, dacht echt dat ik hem deze keer had.
Bij de 1e en 2e keer had ik zelf ook wel door wat ik fout had gedaan, maar nu kwam het een beetje onverwachts. Twee situaties waren niet goed, 1e kon ik me zelfs niet meer herinneren, de 2e vaag, maar ik had geloof ik niemand gehinderd. En moest iets langzamer op kruispunten afrijden. WTF, dat doe ik altijd zo, ook bij m'n vorige examens en toen is er niets van gezegd. Ik dacht écht dat het gelukt was, geen ingrepen enzo, bijzondere verrichtingen gingen goed, snelweg, leuke route gereden, en toen de desbetreffende situaties die hij na het examen aanhaalde zich voordeden zei hij er ook niets van. Dus vandaar dat het onverwachts kwam.
Op naar examen vier en dan maar gauw door naar de BNOR om het daar te halen. Als ik het überhaupt ooit haal, want de moed zakt me wel een beetje in de schoenen zo.
gefeliciteerdquote:Op maandag 6 juni 2005 10:49 schreef _The_General_ het volgende:
Ik heb vanmorgen mijn examen gehaald
Lekker hoor... gefeliciteerd!quote:Op maandag 6 juni 2005 10:49 schreef _The_General_ het volgende:
wat doe je dan hier?quote:Op maandag 6 juni 2005 10:49 schreef _The_General_ het volgende:
profiquote:Op maandag 6 juni 2005 10:49 schreef _The_General_ het volgende:
ben je wel erg laatquote:Op maandag 6 juni 2005 10:49 schreef _The_General_ het volgende:
Dankje,quote:Op maandag 6 juni 2005 11:19 schreef wlsandman het volgende:
[..]
ben je wel erg laat(geboortedatum: 1884!
)
maar, gefeliciteerd![]()
ik heb vanmiddag om 14.30 weer rijles!
Dan hoop ik voor je dat je niet vooruit betaald hadquote:Op maandag 6 juni 2005 11:24 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dankje,
Idd, ik heb erge pech gehad met een instructeur die alcoholist bleek te zijn.... Hij maakte een ongeluk, rijschool bestond ineens niet meer...
Ik moest in Horn, limburg..
Veel succesquote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:32 schreef JeroenV het volgende:
Ik mag zo. Over een half uurtje les, daarna examen. Denk opzich wel een mooie tijd. Ben nog niet zenuwachtig, maar dat zal nog wel komen. Ben ik altijd namelijk.
Je hoort ook dat ik het niet gehaald heb..quote:
Jammer.. maar inderdaad de volgende keer beter!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:15 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Je hoort ook dat ik het niet gehaald heb..![]()
Ging vrij kut. Was niet echt zenuwachtig, door die pillen, maar miste er ook de scherpte door. Of omdat ik niet goed geslapen heb. Naja, volgende keer beter. Alleen duurt het nu weer zo lang.
Hmm, ik moet geloof ik stoppen met zo positief zijn hierquote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:15 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Ging vrij kut. Was niet echt zenuwachtig, door die pillen, maar miste er ook de scherpte door. Of omdat ik niet goed geslapen heb. Naja, volgende keer beter. Alleen duurt het nu weer zo lang.
Ik begrijp dat jij het niet hebt gehaald? Dus nu weer aan het oefenen bent voor de volgende keerquote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:36 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Jammer.. maar inderdaad de volgende keer beter!
Bronquote:CBR levert voorstel nieuw rijexamen
Bij een kwart van de ongevallen zijn kersverse rijbewijsbezitters betrokken. Daarom heeft het CBR, op verzoek van minister Peijs van Verkeer en Waterstaat, een voorstel ontwikkeld ter verdere verbetering van het rijexamen. De nieuwe examenopzet toetst naast vaardigheden en verkeersinzicht óók de mate waarin een kandidaat risico’s kan inschatten, zijn grenzen kent en de juiste mentaliteit heeft om veilig aan het verkeer deel te nemen.
Dit pakket is bij elkaar te uitgebreid voor één praktijkexamen; daarom is het in tweeën gesplitst, afgestemd op de leerfase van de kandidaat. Daarnaast wordt aan het theorie-examen een onderdeel gevaarherkenning toegevoegd. Op driekwart van de opleiding doet de leerling een toets.
Met deze stapsgewijze opzet sluit het examen goed aan bij de ontwikkelingen in het onderwijs. De Rijopleiding in Stappen heeft ook al duidelijk gemaakt dat dit het meest effectief is.
Voor faalangstige kandidaten wordt binnen dit plan een afzonderlijk traject ontwikkeld.
De kosten voor de gemiddelde kandidaat liggen naar verwachting 6,5 procent hoger dan nu. Het voorstel moet nog beoordeeld worden door de minister en kan dus qua inhoud (en kosten) nog afwijken.
Nee ik reageerde op iemand anders.. vandaar die quote!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:20 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij het niet hebt gehaald? Dus nu weer aan het oefenen bent voor de volgende keer?
Weinig mensen geslaagd na mij!
Maar ja, Fisher, je kracht is weg geloof ik. Bij mij werkte het nog
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:29 schreef 3 het volgende:
vandaag voor de 1e keer rijexamen gedaan, en geslaagd! in totaal 22 uur les gehad. mn dag kan niet meer stuk
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:29 schreef 3 het volgende:
vandaag voor de 1e keer rijexamen gedaan, en geslaagd! in totaal 22 uur les gehad. mn dag kan niet meer stuk
quote:
hoe willen ze dit gaan toetsenquote:De nieuwe examenopzet toetst naast vaardigheden en verkeersinzicht óók de mate waarin een kandidaat risico�s kan inschatten, zijn grenzen kent en de juiste mentaliteit heeft om veilig aan het verkeer deel te nemen.
Ik zou niet zoveel zorgen maken om een artikel, je kan toch rijden ? Ga jezelf niet zenuwachtig makenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:39 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
[..]
hoe willen ze dit gaan toetsen![]()
Ik maak me ook totaal niet druk hoor.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:12 schreef D-Industries het volgende:
[..]
Ik zou niet zoveel zorgen maken om een artikel, je kan toch rijden ? Ga jezelf niet zenuwachtig maken..
Maar neit gehaald die keer tijdens je CSEquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:14 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Nee ik reageerde op iemand anders.. vandaar die quote!
26,5 uur gehad....da's best al veel eigelijkquote:Op woensdag 8 juni 2005 23:37 schreef D-Industries het volgende:
hoeveel lessen heb je nu gehad veldmuis ?
quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:35 schreef wlsandman het volgende:
je gaat toch geen cursus volgen voor die theorie???
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:29 schreef 3 het volgende:
Das balen zegquote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:15 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 8 juni 2005 16:59 schreef marciemarcs het volgende:
Vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs!!!![]()
Ik had het van te voren tegen niemand gezegd omdat dat de druk zou verminderen en het heeft geholpen!!![]()
![]()
Had wel een klote route met veel verkeer dat verkeert reed maar ik heb me er doorheen geslagen dus morgen mijn roze papiertje ophalen!
idd, voor het geld wat je aan de cursus uitgeeft kun je denk 3x theorie doen ofzoquote:Op donderdag 9 juni 2005 12:33 schreef 1986-Link het volgende:
dat is bullshit, je moet gewoon goed leren. desnoods een oefenprogramma halen, boekjes kan je trouwens bij de rijschool kopen.
wanneer moet je dan weer?quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:12 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Heb zin om weer eens te gaan lessen!
ik zal deze keer niet zeggen van je gaat zeker slagen.. pakt niet zo goed meer uit tegenwoordigquote:
De aanhouder wintquote:Op donderdag 9 juni 2005 00:11 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Maar neit gehaald die keer tijdens je CSE, anders stond je wel in het lijstje.
Dank je wel en ik hoop het ookquote:Op zondag 12 juni 2005 02:07 schreef D-Industries het volgende:
misschien beter joh sylvana, ken je het ff allemaal laten zakken !![]()
* wenst je veel plezier @ Fields of Rock ! Zal je goed doen, let maar op..
oh is het niet normaal dan?quote:Op zondag 12 juni 2005 02:18 schreef Super_Six_One het volgende:
Ik ben mijn allereerste rijles buiten de bebouwde kom geweest en ook de snelweg opgegaan.
Ik was ook de eerste persoon ooit in al die jaren dat ze les gaf, bij wie ze dat toeliet, omdat ze zag dat ik al volledige controle had over de auto qua handelingen verrichten.
Dus ligt er maar net aan hoe en wat. Je hebt ook intrsucteurs die per definitie gewoon iemand niet zo snel de snelweg op laten gaan, maar gewoon 5 "verplichte" lessen binnen de bebouwde kom laat rijden.
Even voor de mensen die zich aangevallen gaan voelen ofzo, nee ik wil hier niks bijzonders mee duidelijk maken, iedereen zijn eigen instructeur en iedereen zijn eigen rijstijl. Dus in feite zeggen dit soort dingen niks bijzonders.
Het enigste wat je duidelijk maakt met je post is dat jij een leuke les heb gehad, boven je verwachtingen uit. Door het winnen van vertrouwen vond je het helemaal geweldig.. ben blij voor je !quote:Op zondag 12 juni 2005 02:18 schreef Super_Six_One het volgende:
Ik ben mijn allereerste rijles buiten de bebouwde kom geweest en ook de snelweg opgegaan.
Ik was ook de eerste persoon ooit in al die jaren dat ze les gaf, bij wie ze dat toeliet, omdat ze zag dat ik al volledige controle had over de auto qua handelingen verrichten.
Dus ligt er maar net aan hoe en wat. Je hebt ook intrsucteurs die per definitie gewoon iemand niet zo snel de snelweg op laten gaan, maar gewoon 5 "verplichte" lessen binnen de bebouwde kom laat rijden.
Even voor de mensen die zich aangevallen gaan voelen ofzo, nee ik wil hier niks bijzonders mee duidelijk maken, iedereen zijn eigen instructeur en iedereen zijn eigen rijstijl. Dus in feite zeggen dit soort dingen niks bijzonders.
Ik wenst je dan alvast heel veel succes met de volgende keer.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:44 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ben inderdaad 1 x gezakt ja, logisch anders had ik nu geen rijles meer!
Geef es voorbeelden? Wat gaat er allemaal fout? Handelingen met de auto zelf? Of zit 't em meer in je verkeersinzicht...quote:Op zaterdag 11 juni 2005 14:26 schreef Sylvana het volgende:
De meeste mensen gaan steeds beter rijden als ze rijles hebben, maar ik ga steeds slechter rijden
Volgende week kan ik dus niet omdak naar Fields of Rock ga, dus ben benieuwd of het over 2 weken weer beetje wil, maar ik doe echt alles fout wat je maar fout kunt doen zo'n beetje
Heb nu 20 lessen gehad en heb echt het idee dat ik de laatste 5 lessen niks ben opgeschoten
Dit is echt niet leuk
Koppeling te snel op laten komen, koppeling vergeten in te trappen, vergeten op te schakelen, in de verkeerde versnelling door bochten, te laat remmen, niet goed kijken, te gehaast rijden, motor af laten slaan, vergeten hoe je bijzondere verrichtingen moet uitvoeren, niet goed invoegen enzovoort, enzovoort, enzovoortquote:Op maandag 13 juni 2005 02:05 schreef H4ze het volgende:
[..]
Geef es voorbeelden? Wat gaat er allemaal fout? Handelingen met de auto zelf? Of zit 't em meer in je verkeersinzicht...
Ik denk dat ik het wel ga redden, alle examens op de ANWB-CD slaag ik netjes voor. mss nog een x zo'n test doen op een site waar je voor moet dokken, linkje stond hier ergens en heb ik nog wel, dan weet ik het iig zeker. Nu ff niet, volgende week reservelijst, denk ik:)quote:Op maandag 13 juni 2005 13:38 schreef D-Industries het volgende:
heb je geen vragenboekjes waarin 500 vragen staan ofzo ?werkt prima hoor als je elke dag aantal hoofdstukken maakt, net zo lang totdat je voor elk hoofdstuk slaagt..
Dat had ik 2 weken geleden ook, ik moest een stuk rustiger aan gaan doen van de instructeur, en we zijn allemaal door kleine smalle straatjes gegaan, en nog smallere paadjes, die je in z'n 1 met slippende koppeling doet, bijvoorbeeld, dus echt rustig. Les daarna weer opgebouwd, en de les daarna zei-ie dat ik moest gaan opschieten met theorie zodat ie praktijk aan kan gaan vragenquote:Op maandag 13 juni 2005 13:57 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Koppeling te snel op laten komen, koppeling vergeten in te trappen, vergeten op te schakelen, in de verkeerde versnelling door bochten, te laat remmen, niet goed kijken, te gehaast rijden, motor af laten slaan, vergeten hoe je bijzondere verrichtingen moet uitvoeren, niet goed invoegen enzovoort, enzovoort, enzovoort![]()
Oftewel, ik moet eerder, bewuster en beter handelen en kijken
ja, maar bij is het dus niet 1 lesje dat het zo gaat, maar de afgelopen 5/6 lessen gaat het al zoquote:Op maandag 13 juni 2005 15:35 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dat had ik 2 weken geleden ook, ik moest een stuk rustiger aan gaan doen van de instructeur, en we zijn allemaal door kleine smalle straatjes gegaan, en nog smallere paadjes, die je in z'n 1 met slippende koppeling doet, bijvoorbeeld, dus echt rustig. Les daarna weer opgebouwd, en de les daarna zei-ie dat ik moest gaan opschieten met theorie zodat ie praktijk aan kan gaan vragen.
Dus komt vanzelf goed.
Volgens mij is mijn verhaal duidelijk en benadruk ik ook zeer expliciet dat iedere instructeur anders is. Ik geef hier gewoon mijn ervaring weer. Dit om de reden omdat een paar mensen hier zeiden dat er regels waren wanneer iemand pas de snelweg op gaat of mag. Wat dus onzin is.quote:Op zondag 12 juni 2005 22:01 schreef D-Industries het volgende:
[..]
Het enigste wat je duidelijk maakt met je post is dat jij een leuke les heb gehad, boven je verwachtingen uit. Door het winnen van vertrouwen vond je het helemaal geweldig.. ben blij voor je !.
Feit is wel weer dat het niets bijzonders is. De ene rijschool is geldzuchtig, de ander is zo bang dat je eerst in een simulator gepropt wordt.. het is totaal verschillend. Wel leuk dat je het vertrouwen gewonnen hebt, wie weet haal je je papiertje ook in minder lessen dan gemiddelde leerlingen nodig hebben![]()
Hmmz minder.. Daarvoor ging 't dus wel gewoon goed? Ik weet niet of je nu direct de drukke stad in gaat steeds, maar anders moet je gewoon ff op rustige plekjes de boel nog is goed oefenen.quote:Op maandag 13 juni 2005 15:35 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ja, maar bij is het dus niet 1 lesje dat het zo gaat, maar de afgelopen 5/6 lessen gaat het al zo
Hoe kan dat nou? Je instructeur zegt toch waar je heen moet.. of deed die dat om je te testen.quote:Op maandag 13 juni 2005 19:05 schreef Gelderland het volgende:
Ik ben vandaag echt bijna alleen maar door van die 30 KM zones gereden.....(in wijken).....echt shit is dat...heel 'fijn' werk...dus goed kijken voor auto's die aankomen (en dus inhouden) steeds 'rechts' voor laten gaan wat rete irritant is omdat je vaak pas op het laaste moment kán zien of er iets aan komt etc. etc...
Wel paar keer ingreep gehad, en keer motor af laten slaan (na 16 lessen nog steeds) maar verder ging het opzich wel lekker.....
ALLEEN ik moet meer op de borden letten....heb ook al meerdere malen ingreep gehad, dat mijn instructeur vol op de rem ging staan (om me te laten 'schrikken') omdat er een bord stond waar je niet in mag![]()
nou er komt een splitsing, dus als dat bord er niet had gestaan had ik inderdaad gewoon rechtdoor gemoeten, maar omdat dat bord er stond, dan zegtie niets (dus ik dacht rechtdoor) maar dan moet je gewoon naar links (met de bocht mee)quote:Op maandag 13 juni 2005 22:21 schreef Varr het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? Je instructeur zegt toch waar je heen moet.. of deed die dat om je te testen.
sommige dingen gebeuren mij ook nog wel eensquote:Op maandag 13 juni 2005 13:57 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Koppeling te snel op laten komen, koppeling vergeten in te trappen, vergeten op te schakelen, in de verkeerde versnelling door bochten, te laat remmen, niet goed kijken, te gehaast rijden, motor af laten slaan, vergeten hoe je bijzondere verrichtingen moet uitvoeren, niet goed invoegen enzovoort, enzovoort, enzovoort![]()
Oftewel, ik moet eerder, bewuster en beter handelen en kijken
succesquote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:15 schreef Silverado het volgende:
morgen op!
Daarvoor ging het wel gewoon goed ja en het is een kwartier rijden naar de stad waar ik echt rijles heb zeg maar, dus van te voren rij ik dus al een kwartier voordat ik echt moet gaan oplettenquote:Op maandag 13 juni 2005 18:19 schreef H4ze het volgende:
[..]
Hmmz minder.. Daarvoor ging 't dus wel gewoon goed? Ik weet niet of je nu direct de drukke stad in gaat steeds, maar anders moet je gewoon ff op rustige plekjes de boel nog is goed oefenen.
Komt iig wel goed joh![]()
Met een joint of vier ofzo achter de kiezen is ook lekker rijden maar daar denkt men ook anders overquote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:57 schreef D-Industries het volgende:
vandaag ook rijles gehad, was eigenlijk best wel saai..
maar zo rij ik gewoon lekker.. met koppeling vast in een bocht en mijn andere voetje op de rem..
CE valt mee. Bochte groter nemen en achteruit is wat moeilijker maar voor de rest is het grotendeels hezelfde.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:02 schreef pieter_pontiac het volgende:
Vandaag geslaagd voor C, (vrachtwagen)
En dat om 8 uur 's ochtends...
Nu CE nog 'ff'...
Over het algemeen (standaard genomen) is het gevaarlijker als je een bocht ongekoppeld in gaat. Je kan beter gekoppeld een bocht doorgaan. Ongekoppeld heeft de aandrijfas geen vat meer op de as, en de banden verliezen hierdoor dus frictie. Dit heeft tot gevolg dat de banden in een bocht grip kunnen verliezen doordat de assen gewoon onafhankelijk van de motor kunnen gaan draaien, en je dus geen controle hebt omdat je simpweg "ontkoppelt" rijdt.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:57 schreef D-Industries het volgende:
vandaag ook rijles gehad, was eigenlijk best wel saai..
het enigste waar ik elke les werkelikj mee zit is als ik van een snelweg af kom, en dan een bocht naar links / rechts moet nemen.. dik moet afremmen en voor de bocht moet terug schakelen naar 2 of 3 ... alleen ik schakel nooit voor de bocht.. meestal hou ik de koppeling in tijdens de bocht, en durf deze dan niet los te laten tot ik de bocht genomen heb.. en dan schakel ik pas en trek ik weer op.... maar mijn instructeur vind dat vreselijk fout hij zegt dat ik erop kan zakken :S maar zo rij ik gewoon lekker.. met koppeling vast in een bocht en mijn andere voetje op de rem..
Ik blijf 't toch enigzins raar vinden hoor, lessen nemen voor je theoriequote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:15 schreef BaggerUser het volgende:
gister mn eerste theorieles gehad 10 fout zonder ooit te hebben geleerd etc
van de 50 vragen
mag er normaal 6 hebben dus met een paar lesjes moet het wel lukken er minder dan 6 te krijgen
ach het zit bij mn pakket in , ik word opgehaald, en ik leer er wat vanquote:Op woensdag 15 juni 2005 01:55 schreef H4ze het volgende:
[..]
Ik blijf 't toch enigzins raar vinden hoor, lessen nemen voor je theorieHet kost extra geld. En als je gewoon je theorieboekje doorneemt, en gewoon heel veel van die vragen op zo'n oefencd-rom gaat maken dan moet iedere boerenlul z'n theorie kunnen halen.
Jup, het afrijden ging lekker vandaagquote:Op woensdag 15 juni 2005 21:06 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
gefeliciteerdGing het helemaal goed?
De eerste lessen zijn leuk. Daarna wordt het alleen maar minderquote:Op woensdag 15 juni 2005 21:44 schreef SureZal het volgende:
ben 2 weken geleden begonnen, heb 2 lessen gehad
ik kan niet wachten tot ik mn roze **papiertje heb :p
Gezaktquote:Op woensdag 15 juni 2005 23:53 schreef Boschjesman het volgende:
Morgen om 8:55 afrijden..
En hopelijk heb ik dan het felbegeerde papiertje eindelijk binnen.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:45 schreef Boschjesman het volgende:
Je kunt beter vragen waar ik niet op gezakt ben.
Het ging gewoon niet echt lekker.
hey jij was ook de 27ste jarig toch ?quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:56 schreef Avani het volgende:
Tot nu toe 4 rijlessen gehad en eigenlijk gaat het wel lekkerIn augustus hoop ik af te rijden.
Gefeliciteerd!!! , ik moet volgende week ook voor de derde keer... Duimen...quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:38 schreef Tarak het volgende:
Vandaag m'n rijbewijs gehaald!!! Derde keer examen!!
Wat is dat een vreselijk examen! Het meest erge wat ik ooit heb moeten doen, maar het is volbracht!!
Alsof er een loden last van je schouders valt, heerlijk gewoon!!
behalve op de snelweg, dan moeten ze in zn 3 of 4 meestalquote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:02 schreef Varr het volgende:
Tuurlijk, bochten verplicht nemen in de 2.
Lol, haal dat meestal maar weg.quote:Op donderdag 16 juni 2005 19:15 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
behalve op de snelweg, dan moeten ze in zn 3 of 4 meestal
Binnen de bebouwde kom zijn er ook bochten die ik in zn 3 neem, en dat wordt door de instructeur iig goedgekeurdquote:Op donderdag 16 juni 2005 19:15 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
behalve op de snelweg, dan moeten ze in zn 3 of 4 meestal
gefeliciteerdquote:Op donderdag 16 juni 2005 23:12 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Helemaal vergeten te vertellen dat ik ook geslaagd ben![]()
Ging daarna gelijk in de auto van m'n ouders zitten en alle regels aan m'n laars gelapt![]()
Toen ik de snelweg op ging even vol gas geven, maar ik kwam niet vooruit omdat de voorbanden spindenEn ze moeten ook maar niet weten hoe tyfus lang ik door trek in toeren (mijn ouders zijn van het type bij 50 kan ie in de 5)
![]()
Probeer het met "ik was het wel, maar het gebouw was er niet"quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:12 schreef ByondXpectation het volgende:
Wel mn eigen fout natuurlijk, maar het zat behoorlijk tegen, en nu las ik ook iets over een boete van 63 euro omdat je niet bent komen opdagen. Behoorlijk kut dus, weet iemand of dit klopt?
volgens mij niet toch? bij theorie hoef je alleen op te geven waar en wanneer je examen wilt doen, er gaan niks van persoonlijke gegevens mee je krijgt alleen een nrquote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:12 schreef ByondXpectation het volgende:
Wel mn eigen fout natuurlijk, maar het zat behoorlijk tegen, en nu las ik ook iets over een boete van 63 euro omdat je niet bent komen opdagen. Behoorlijk kut dus, weet iemand of dit klopt?
Je kan ook zakken als het de lessen ervoor (en de dag zelf) vet goed gaat, zeg ik dan maar uit ervaringquote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:27 schreef marsterretje het volgende:
Zojuist de laatste les gehad voor het examen, en dan ging erger dan slecht.![]()
Zebrapad missen, voorrang vergeten te verlenen terwijl ik auto wel zag, voor fietsers van links stoppen terwijl dat niet hoeft, auto slaat natuurlijk een keer af en ga zo maar door. Ik ben beter gelijk een nieuw examen plannen, want ik weet helemaal zeker dat het niet gaat lukken. Het idee dat ik had dat ik kon rijden is ook helemaal weg...
Sterker nog, ik zei het nog tegen mijn rijleraarquote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:48 schreef Lethe het volgende:
[..]
Dus wanhoop niet. Er is toch zo'n gezegde, een slechte generale.. ?
Jepquote:Op donderdag 16 juni 2005 13:58 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
hey jij was ook de 27ste jarig toch ?
maar jij neemt hoeveel lessen per week ?
Begin maar met je theorie te leren, als je er zo tempo achter zet!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:11 schreef Avani het volgende:
[..]
Jep![]()
Ik denk dat het 3 lessen per week wordt, misschien later nog wat meer. Ik wil het in augustus hebben in principeVolgende week weer 3 keer, maar ik moet wachten tot woensdag
Ik vind het echt leuk om te doen
![]()
![]()
Ik doe een theoriecursus. Best saaiquote:Op vrijdag 17 juni 2005 20:11 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Begin maar met je theorie te leren, als je er zo tempo achter zet!
Bij mij was't steeds van "rustig, die theorie komt wel" en nu "zodra je het hebt kan ik examen aanvragen".
Wist je ook dat je gewoon een boekje bij de bieb kan huren, doorlezen in 2 uurtjes, en je haalt hetquote:
Hmm, daar zit wel wat in natuurlijk. Ze weten wel je tel. nr en geboortedatum, maarjah, dan geef ik de volgende keer gewoon mn mobiel op.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:01 schreef Demon-X het volgende:
[..]
volgens mij niet toch? bij theorie hoef je alleen op te geven waar en wanneer je examen wilt doen, er gaan niks van persoonlijke gegevens mee je krijgt alleen een nr
Afleren die hap, ik zit er ook nog steeds mee af en toe, dat rijd ik te dicht bij de stoeprand, komt gewoon omdat je het idee hebt dat je het best zoveel mogelijk moet afwijken voor de tegensliggers. Hiervoor wil ik mezelf wel voor het hoofdslappn, gaat gewoon automatisch dat extreem rechts rijden, tegenwoordig rijd ik wel aardig in het midden.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:12 schreef BaggerUser het volgende:
vandaag me 3e rijles gehad
zit elke keer nog een beetje te dicht bij de stoeprand(teveel naar rechts)
en moet wat eerder remmen voor een bocht om rustig naar zn 2 te kunnen gaan
en ik loop de hele tijd nog een beetje te kloten met de koppeling
Ik heb het na 20 lessen ook nog heel vaak hoor, dat ik te ver rechts rij en me instructeur moet soms nog ingrijpen omdak anders een spiegel eraf rijquote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:55 schreef Varr het volgende:
[..]
Afleren die hap, ik zit er ook nog steeds mee af en toe, dat rijd ik te dicht bij de stoeprand, komt gewoon omdat je het idee hebt dat je het best zoveel mogelijk moet afwijken voor de tegensliggers. Hiervoor wil ik mezelf wel voor het hoofdslappn, gaat gewoon automatisch dat extreem rechts rijden, tegenwoordig rijd ik wel aardig in het midden.
same herequote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:26 schreef alwaysthebest het volgende:
Morgen weer![]()
en ik heb vakantie, dus eindelijk tijd om mijn theorie te leren, en wat vaker te lessen. Des te eerder heb ik mijn rijbewijs![]()
Toch niet zo moeilijk?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:44 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb m al keiveul lessen achter elkaar niet laten afslaan![]()
.
Wanneer moet je ? Ik maandag...quote:Op zaterdag 18 juni 2005 12:36 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Laatste rijles ging echt goed!Moet ook want het examen zit er weer (voor de 2e keer) aan te komen! Mn instructeur zegt dat als ik rustig blijf het nu zeker moet lukken.. ik hoop het maar!
quote:Op maandag 30 mei 2005 20:40 schreef The_S het volgende:
ik mocht 1 les voor mijn examen de snelweg op en ook nog maar heel kort, omdat de snelweg erg ver uit de buurt was, daarom met het examen ook nie op snelweg geweest
maar het stelt geen drol voor snelweg, iedereen denkt dat het heel bijzonder is, maar als je er zelfstandig een paar keer rijdt stelt het ook nie veel meer voor.quote:
Hope so! 'k moet maandag, en da's ongeveer wat ik gedaan hebquote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:46 schreef Boink het volgende:
Theorie haal je ook als je al die vragen van die anwb 20x oefent
Maar om er maar een les aan te besteden is wel miniem hoor.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:53 schreef The_S het volgende:
[..]
maar het stelt geen drol voor snelweg, iedereen denkt dat het heel bijzonder is, maar als je er zelfstandig een paar keer rijdt stelt het ook nie veel meer voor.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:12 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Helemaal vergeten te vertellen dat ik ook geslaagd ben![]()
Ging daarna gelijk in de auto van m'n ouders zitten en alle regels aan m'n laars gelapt![]()
Toen ik de snelweg op ging even vol gas geven, maar ik kwam niet vooruit omdat de voorbanden spindenEn ze moeten ook maar niet weten hoe tyfus lang ik door trek in toeren (mijn ouders zijn van het type bij 50 kan ie in de 5)
![]()
Ik heb nu om de les ff 10 minuutjes snelweg ofzo, voordeel is dat je daarna in een omgeving komt die je niet zo kent (kutdorpjes) en je dus gelijk beter op de borden aan het letten bent. Daarnaast voel ik me nu ook wat prettiger met invoegen, omdat ik weet dat 't goed gaatquote:Op zaterdag 18 juni 2005 22:43 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Maar om er maar een les aan te besteden is wel miniem hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |