abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juni 2005 @ 19:29:36 #126
91155 3
kerPOUW.
pi_27718115
vandaag voor de 1e keer rijexamen gedaan, en geslaagd! in totaal 22 uur les gehad. mn dag kan niet meer stuk
SSSHH#@$ SEKKRRIITT.
pi_27718917
Gefeliciteerd!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 20:04:46 #128
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_27719286
quote:
CBR levert voorstel nieuw rijexamen
Bij een kwart van de ongevallen zijn kersverse rijbewijsbezitters betrokken. Daarom heeft het CBR, op verzoek van minister Peijs van Verkeer en Waterstaat, een voorstel ontwikkeld ter verdere verbetering van het rijexamen. De nieuwe examenopzet toetst naast vaardigheden en verkeersinzicht óók de mate waarin een kandidaat risico’s kan inschatten, zijn grenzen kent en de juiste mentaliteit heeft om veilig aan het verkeer deel te nemen.
Dit pakket is bij elkaar te uitgebreid voor één praktijkexamen; daarom is het in tweeën gesplitst, afgestemd op de leerfase van de kandidaat. Daarnaast wordt aan het theorie-examen een onderdeel gevaarherkenning toegevoegd. Op driekwart van de opleiding doet de leerling een toets.

Met deze stapsgewijze opzet sluit het examen goed aan bij de ontwikkelingen in het onderwijs. De Rijopleiding in Stappen heeft ook al duidelijk gemaakt dat dit het meest effectief is.

Voor faalangstige kandidaten wordt binnen dit plan een afzonderlijk traject ontwikkeld.

De kosten voor de gemiddelde kandidaat liggen naar verwachting 6,5 procent hoger dan nu. Het voorstel moet nog beoordeeld worden door de minister en kan dus qua inhoud (en kosten) nog afwijken.
Bron
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_27719675
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:20 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Ik begrijp dat jij het niet hebt gehaald? Dus nu weer aan het oefenen bent voor de volgende keer ?

Weinig mensen geslaagd na mij!
Maar ja, Fisher, je kracht is weg geloof ik. Bij mij werkte het nog
Nee ik reageerde op iemand anders.. vandaar die quote!
pi_27719693
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:29 schreef 3 het volgende:
vandaag voor de 1e keer rijexamen gedaan, en geslaagd! in totaal 22 uur les gehad. mn dag kan niet meer stuk
Gefeliciteerd!
pi_27719852
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:29 schreef 3 het volgende:

dat is niet veel, 22 uur; dat zijn ongeveer 15 lessen van 1,5 uur
  dinsdag 7 juni 2005 @ 20:39:01 #132
88233 Steve
Still the best.
pi_27720588
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:04 schreef Hik het volgende:

[..]

Bron
quote:
De nieuwe examenopzet toetst naast vaardigheden en verkeersinzicht óók de mate waarin een kandidaat risico�s kan inschatten, zijn grenzen kent en de juiste mentaliteit heeft om veilig aan het verkeer deel te nemen.
hoe willen ze dit gaan toetsen
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_27721851
vandaag ging het rijden bij mij weer lekker....gewoon geen échte grote foute gemaakt en merk dat het steeds beter/makkelijker gaat allemaal. Nu 15 lessen gehad en de auto heb ik gewoon lekker onder controle

hopen dat die stijgende lijn aan blijft houden
Haleloeja
pi_27721890
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:39 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

[..]

hoe willen ze dit gaan toetsen
Ik zou niet zoveel zorgen maken om een artikel, je kan toch rijden ? Ga jezelf niet zenuwachtig maken ..
Altijd aan het dromen...
pi_27722032
Vandaag trouwens mijn 7e les gehad, en het ging goeeeeeeed ! Lekker gepraat, op het gemakske gereden, ging gewoon lekker !
Altijd aan het dromen...
  dinsdag 7 juni 2005 @ 21:16:29 #136
88233 Steve
Still the best.
pi_27722049
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 21:12 schreef D-Industries het volgende:

[..]

Ik zou niet zoveel zorgen maken om een artikel, je kan toch rijden ? Ga jezelf niet zenuwachtig maken ..
Ik maak me ook totaal niet druk hoor.
Ik vraag me alleen af hoe ze dat willen toetsen.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_27722377
Kunnen ze haast niet, examinators hebben gelukkig geen invloed op het verkeer. Het enigste wat ze wel kunnen doen is moeilijke verkeerssituaties op zoeken.
Altijd aan het dromen...
pi_27722494
Die punten zijn toch JUIST de punten waarop een examinator let?

In dat halve uurtje kijkt de man of je goed kan inschatten en dan de juiste actie neemt, die geen/weinig risicos met zich mee brengt.

Zoals het nu klinkt is het oude wijn in nieuwe zakken...
pi_27722808
Ja je hebt gelijk marsterretje, ik had het artikel een beetje verkeerd begrepen. Mijn instructeur ramt altijd op het feit dat t belangrijk is om 3 auto's vooruit te kijken, wat daar gebeurd. inzicht hebben wat er om je heen gebeurd en hierop reageren. tegelijkertijd normaal rijden en de verkeersregels toepassen.

Dr veranderd niets aan het examen, t speelt gewoon in je koppie af hoor hoe moeilijk je examen gaat worden ( en een klein beetje geluk met verkeer & examinator ).
Altijd aan het dromen...
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:15:10 #140
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_27735473
Er gaat wel degelijk veel veranderen, als dit examen er komt. Maar het examen wordt niet zozeer móeilijker, het wordt vooral ánders. Moeilijke verkeerssituaties opzoeken is in elk geval niet aan de orde... dat zou wel heel raar zijn!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:20:45 #141
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27735621
Er is ook gesproken over de tussentijdse toets en je proefexamen, dat willen ze ook in bepaalde mate mee laten gelden, zodat je tijdens het praktijkexamen minder druk zult hebben.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_27747040
Vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs!!!
Ik had het van te voren tegen niemand gezegd omdat dat de druk zou verminderen en het heeft geholpen!!
Had wel een klote route met veel verkeer dat verkeert reed maar ik heb me er doorheen geslagen dus morgen mijn roze papiertje ophalen!
pi_27747508
Gefeliciteerd!
pi_27748241
Gefeliciteerd!
pi_27753960
Gefeli! !

* veldmuis heeft eindelijk een beetje door hoe het rijden moet, nu wat rustiger aan gaan doen, theorie halen, praktijk aanvragen, en examen halen..eh...hopen dat ik het haal. Maargoed, dat zal nog wel een maand of 2 duren
pi_27761043
hoeveel lessen heb je nu gehad veldmuis ?
Altijd aan het dromen...
pi_27761917
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:14 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Nee ik reageerde op iemand anders.. vandaar die quote!
Maar neit gehaald die keer tijdens je CSE , anders stond je wel in het lijstje.
pi_27766803
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 23:37 schreef D-Industries het volgende:
hoeveel lessen heb je nu gehad veldmuis ?
26,5 uur gehad....da's best al veel eigelijk
pi_27766826
Over een kwariertje weer 2 uurtjes rijles . Over een bijna een maand examen.
pi_27768399
bij hoeveel lessen hebben jullie je theorie gehaald Is het erg als je dat pas bij de 30e les doet? Want ik moet kiezen óf nu (bij de 15e les) maar dan is die cusus/examen al over 1 week én ik heb ook tentamens (waarvoor ik moet leren) óf ik doet het dus na de vakantie maar dan begint die cursus pas in september ergens....

Ik denk toch dat ik voor het laatste kies....want ach, ik wil het toch sowiezo in 1x halen en daarvoor ga ik dan ook flink leren
Haleloeja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')