Daarvoor ging het wel gewoon goed ja en het is een kwartier rijden naar de stad waar ik echt rijles heb zeg maar, dus van te voren rij ik dus al een kwartier voordat ik echt moet gaan oplettenquote:Op maandag 13 juni 2005 18:19 schreef H4ze het volgende:
[..]
Hmmz minder.. Daarvoor ging 't dus wel gewoon goed? Ik weet niet of je nu direct de drukke stad in gaat steeds, maar anders moet je gewoon ff op rustige plekjes de boel nog is goed oefenen.
Komt iig wel goed joh![]()
Met een joint of vier ofzo achter de kiezen is ook lekker rijden maar daar denkt men ook anders overquote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:57 schreef D-Industries het volgende:
vandaag ook rijles gehad, was eigenlijk best wel saai..
maar zo rij ik gewoon lekker.. met koppeling vast in een bocht en mijn andere voetje op de rem..
CE valt mee. Bochte groter nemen en achteruit is wat moeilijker maar voor de rest is het grotendeels hezelfde.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:02 schreef pieter_pontiac het volgende:
Vandaag geslaagd voor C, (vrachtwagen)
En dat om 8 uur 's ochtends...
Nu CE nog 'ff'...
Over het algemeen (standaard genomen) is het gevaarlijker als je een bocht ongekoppeld in gaat. Je kan beter gekoppeld een bocht doorgaan. Ongekoppeld heeft de aandrijfas geen vat meer op de as, en de banden verliezen hierdoor dus frictie. Dit heeft tot gevolg dat de banden in een bocht grip kunnen verliezen doordat de assen gewoon onafhankelijk van de motor kunnen gaan draaien, en je dus geen controle hebt omdat je simpweg "ontkoppelt" rijdt.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:57 schreef D-Industries het volgende:
vandaag ook rijles gehad, was eigenlijk best wel saai..
het enigste waar ik elke les werkelikj mee zit is als ik van een snelweg af kom, en dan een bocht naar links / rechts moet nemen.. dik moet afremmen en voor de bocht moet terug schakelen naar 2 of 3 ... alleen ik schakel nooit voor de bocht.. meestal hou ik de koppeling in tijdens de bocht, en durf deze dan niet los te laten tot ik de bocht genomen heb.. en dan schakel ik pas en trek ik weer op.... maar mijn instructeur vind dat vreselijk fout hij zegt dat ik erop kan zakken :S maar zo rij ik gewoon lekker.. met koppeling vast in een bocht en mijn andere voetje op de rem..
Ik blijf 't toch enigzins raar vinden hoor, lessen nemen voor je theoriequote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:15 schreef BaggerUser het volgende:
gister mn eerste theorieles gehad 10 fout zonder ooit te hebben geleerd etc
van de 50 vragen
mag er normaal 6 hebben dus met een paar lesjes moet het wel lukken er minder dan 6 te krijgen
ach het zit bij mn pakket in , ik word opgehaald, en ik leer er wat vanquote:Op woensdag 15 juni 2005 01:55 schreef H4ze het volgende:
[..]
Ik blijf 't toch enigzins raar vinden hoor, lessen nemen voor je theorieHet kost extra geld. En als je gewoon je theorieboekje doorneemt, en gewoon heel veel van die vragen op zo'n oefencd-rom gaat maken dan moet iedere boerenlul z'n theorie kunnen halen.
Jup, het afrijden ging lekker vandaagquote:Op woensdag 15 juni 2005 21:06 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
gefeliciteerdGing het helemaal goed?
De eerste lessen zijn leuk. Daarna wordt het alleen maar minderquote:Op woensdag 15 juni 2005 21:44 schreef SureZal het volgende:
ben 2 weken geleden begonnen, heb 2 lessen gehad
ik kan niet wachten tot ik mn roze **papiertje heb :p
Gezaktquote:Op woensdag 15 juni 2005 23:53 schreef Boschjesman het volgende:
Morgen om 8:55 afrijden..
En hopelijk heb ik dan het felbegeerde papiertje eindelijk binnen.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:45 schreef Boschjesman het volgende:
Je kunt beter vragen waar ik niet op gezakt ben.
Het ging gewoon niet echt lekker.
hey jij was ook de 27ste jarig toch ?quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:56 schreef Avani het volgende:
Tot nu toe 4 rijlessen gehad en eigenlijk gaat het wel lekkerIn augustus hoop ik af te rijden.
Gefeliciteerd!!! , ik moet volgende week ook voor de derde keer... Duimen...quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:38 schreef Tarak het volgende:
Vandaag m'n rijbewijs gehaald!!! Derde keer examen!!
Wat is dat een vreselijk examen! Het meest erge wat ik ooit heb moeten doen, maar het is volbracht!!
Alsof er een loden last van je schouders valt, heerlijk gewoon!!
behalve op de snelweg, dan moeten ze in zn 3 of 4 meestalquote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:02 schreef Varr het volgende:
Tuurlijk, bochten verplicht nemen in de 2.
Lol, haal dat meestal maar weg.quote:Op donderdag 16 juni 2005 19:15 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
behalve op de snelweg, dan moeten ze in zn 3 of 4 meestal
Binnen de bebouwde kom zijn er ook bochten die ik in zn 3 neem, en dat wordt door de instructeur iig goedgekeurdquote:Op donderdag 16 juni 2005 19:15 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
behalve op de snelweg, dan moeten ze in zn 3 of 4 meestal
gefeliciteerdquote:Op donderdag 16 juni 2005 23:12 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Helemaal vergeten te vertellen dat ik ook geslaagd ben![]()
Ging daarna gelijk in de auto van m'n ouders zitten en alle regels aan m'n laars gelapt![]()
Toen ik de snelweg op ging even vol gas geven, maar ik kwam niet vooruit omdat de voorbanden spindenEn ze moeten ook maar niet weten hoe tyfus lang ik door trek in toeren (mijn ouders zijn van het type bij 50 kan ie in de 5)
![]()
Probeer het met "ik was het wel, maar het gebouw was er niet"quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:12 schreef ByondXpectation het volgende:
Wel mn eigen fout natuurlijk, maar het zat behoorlijk tegen, en nu las ik ook iets over een boete van 63 euro omdat je niet bent komen opdagen. Behoorlijk kut dus, weet iemand of dit klopt?
volgens mij niet toch? bij theorie hoef je alleen op te geven waar en wanneer je examen wilt doen, er gaan niks van persoonlijke gegevens mee je krijgt alleen een nrquote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:12 schreef ByondXpectation het volgende:
Wel mn eigen fout natuurlijk, maar het zat behoorlijk tegen, en nu las ik ook iets over een boete van 63 euro omdat je niet bent komen opdagen. Behoorlijk kut dus, weet iemand of dit klopt?
Je kan ook zakken als het de lessen ervoor (en de dag zelf) vet goed gaat, zeg ik dan maar uit ervaringquote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:27 schreef marsterretje het volgende:
Zojuist de laatste les gehad voor het examen, en dan ging erger dan slecht.![]()
Zebrapad missen, voorrang vergeten te verlenen terwijl ik auto wel zag, voor fietsers van links stoppen terwijl dat niet hoeft, auto slaat natuurlijk een keer af en ga zo maar door. Ik ben beter gelijk een nieuw examen plannen, want ik weet helemaal zeker dat het niet gaat lukken. Het idee dat ik had dat ik kon rijden is ook helemaal weg...
Sterker nog, ik zei het nog tegen mijn rijleraarquote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:48 schreef Lethe het volgende:
[..]
Dus wanhoop niet. Er is toch zo'n gezegde, een slechte generale.. ?
Jepquote:Op donderdag 16 juni 2005 13:58 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
hey jij was ook de 27ste jarig toch ?
maar jij neemt hoeveel lessen per week ?
Begin maar met je theorie te leren, als je er zo tempo achter zet!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:11 schreef Avani het volgende:
[..]
Jep![]()
Ik denk dat het 3 lessen per week wordt, misschien later nog wat meer. Ik wil het in augustus hebben in principeVolgende week weer 3 keer, maar ik moet wachten tot woensdag
Ik vind het echt leuk om te doen
![]()
![]()
Ik doe een theoriecursus. Best saaiquote:Op vrijdag 17 juni 2005 20:11 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Begin maar met je theorie te leren, als je er zo tempo achter zet!
Bij mij was't steeds van "rustig, die theorie komt wel" en nu "zodra je het hebt kan ik examen aanvragen".
Wist je ook dat je gewoon een boekje bij de bieb kan huren, doorlezen in 2 uurtjes, en je haalt hetquote:
Hmm, daar zit wel wat in natuurlijk. Ze weten wel je tel. nr en geboortedatum, maarjah, dan geef ik de volgende keer gewoon mn mobiel op.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:01 schreef Demon-X het volgende:
[..]
volgens mij niet toch? bij theorie hoef je alleen op te geven waar en wanneer je examen wilt doen, er gaan niks van persoonlijke gegevens mee je krijgt alleen een nr
Afleren die hap, ik zit er ook nog steeds mee af en toe, dat rijd ik te dicht bij de stoeprand, komt gewoon omdat je het idee hebt dat je het best zoveel mogelijk moet afwijken voor de tegensliggers. Hiervoor wil ik mezelf wel voor het hoofdslappn, gaat gewoon automatisch dat extreem rechts rijden, tegenwoordig rijd ik wel aardig in het midden.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:12 schreef BaggerUser het volgende:
vandaag me 3e rijles gehad
zit elke keer nog een beetje te dicht bij de stoeprand(teveel naar rechts)
en moet wat eerder remmen voor een bocht om rustig naar zn 2 te kunnen gaan
en ik loop de hele tijd nog een beetje te kloten met de koppeling
Ik heb het na 20 lessen ook nog heel vaak hoor, dat ik te ver rechts rij en me instructeur moet soms nog ingrijpen omdak anders een spiegel eraf rijquote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:55 schreef Varr het volgende:
[..]
Afleren die hap, ik zit er ook nog steeds mee af en toe, dat rijd ik te dicht bij de stoeprand, komt gewoon omdat je het idee hebt dat je het best zoveel mogelijk moet afwijken voor de tegensliggers. Hiervoor wil ik mezelf wel voor het hoofdslappn, gaat gewoon automatisch dat extreem rechts rijden, tegenwoordig rijd ik wel aardig in het midden.
same herequote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:26 schreef alwaysthebest het volgende:
Morgen weer![]()
en ik heb vakantie, dus eindelijk tijd om mijn theorie te leren, en wat vaker te lessen. Des te eerder heb ik mijn rijbewijs![]()
Toch niet zo moeilijk?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:44 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb m al keiveul lessen achter elkaar niet laten afslaan![]()
.
Wanneer moet je ? Ik maandag...quote:Op zaterdag 18 juni 2005 12:36 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Laatste rijles ging echt goed!Moet ook want het examen zit er weer (voor de 2e keer) aan te komen! Mn instructeur zegt dat als ik rustig blijf het nu zeker moet lukken.. ik hoop het maar!
quote:Op maandag 30 mei 2005 20:40 schreef The_S het volgende:
ik mocht 1 les voor mijn examen de snelweg op en ook nog maar heel kort, omdat de snelweg erg ver uit de buurt was, daarom met het examen ook nie op snelweg geweest
maar het stelt geen drol voor snelweg, iedereen denkt dat het heel bijzonder is, maar als je er zelfstandig een paar keer rijdt stelt het ook nie veel meer voor.quote:
Hope so! 'k moet maandag, en da's ongeveer wat ik gedaan hebquote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:46 schreef Boink het volgende:
Theorie haal je ook als je al die vragen van die anwb 20x oefent
Maar om er maar een les aan te besteden is wel miniem hoor.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:53 schreef The_S het volgende:
[..]
maar het stelt geen drol voor snelweg, iedereen denkt dat het heel bijzonder is, maar als je er zelfstandig een paar keer rijdt stelt het ook nie veel meer voor.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:12 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Helemaal vergeten te vertellen dat ik ook geslaagd ben![]()
Ging daarna gelijk in de auto van m'n ouders zitten en alle regels aan m'n laars gelapt![]()
Toen ik de snelweg op ging even vol gas geven, maar ik kwam niet vooruit omdat de voorbanden spindenEn ze moeten ook maar niet weten hoe tyfus lang ik door trek in toeren (mijn ouders zijn van het type bij 50 kan ie in de 5)
![]()
Ik heb nu om de les ff 10 minuutjes snelweg ofzo, voordeel is dat je daarna in een omgeving komt die je niet zo kent (kutdorpjes) en je dus gelijk beter op de borden aan het letten bent. Daarnaast voel ik me nu ook wat prettiger met invoegen, omdat ik weet dat 't goed gaatquote:Op zaterdag 18 juni 2005 22:43 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Maar om er maar een les aan te besteden is wel miniem hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |