abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27769098
je gaat toch geen cursus volgen voor die theorie???
pi_27769153
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 11:35 schreef wlsandman het volgende:
je gaat toch geen cursus volgen voor die theorie???
(slagingspercentage daardoor is 90% bij die gast en normaal gemiddeld landelijk maar 35% ofsow geloof ik)

maar daar gaat de discussie niet écht over hé, meer of je je theorie ook nog bij je 30e les kan halen (of dat verstandig is)
Haleloeja
  donderdag 9 juni 2005 @ 12:33:21 #153
73143 1986-Link
Triforce of courage
pi_27770713
dat is bullshit, je moet gewoon goed leren. desnoods een oefenprogramma halen, boekjes kan je trouwens bij de rijschool kopen.
pi_27773325
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:29 schreef 3 het volgende:
vandaag voor de 1e keer rijexamen gedaan, en geslaagd! in totaal 22 uur les gehad. mn dag kan niet meer stuk
gefeliciteerd
pi_27773340
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:15 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Je hoort ook dat ik het niet gehaald heb..
Ging vrij kut. Was niet echt zenuwachtig, door die pillen, maar miste er ook de scherpte door. Of omdat ik niet goed geslapen heb. Naja, volgende keer beter. Alleen duurt het nu weer zo lang.
Das balen zeg Naja, volgende keer gaat het je gewoon lukken hoor
pi_27773397
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:59 schreef marciemarcs het volgende:
Vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs!!!
Ik had het van te voren tegen niemand gezegd omdat dat de druk zou verminderen en het heeft geholpen!!
Had wel een klote route met veel verkeer dat verkeert reed maar ik heb me er doorheen geslagen dus morgen mijn roze papiertje ophalen!
Gefeliciteerd

Ik zal het sowieso tegen me ouders moeten zeggen als ik me examen ga doen, omdat zij het betalen en als zij het weten weet de rest van de familie het ook gelijk
pi_27778466
hehe jaa mijn ouders waren op de hoogte, ze wisten 3 weken geleden dat ik op moest en ze hebben het mij afgelopen zaterdag pas verteld. Dit ter voorkoming dat ik me te druk zou maken en het heeft idd geholpen. Mijn familie wist van niets
pi_27786002
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 12:33 schreef 1986-Link het volgende:
dat is bullshit, je moet gewoon goed leren. desnoods een oefenprogramma halen, boekjes kan je trouwens bij de rijschool kopen.
idd, voor het geld wat je aan de cursus uitgeeft kun je denk 3x theorie doen ofzo
pi_27786642
Heb zin om weer eens te gaan lessen!
  donderdag 9 juni 2005 @ 21:19:57 #160
73143 1986-Link
Triforce of courage
pi_27786923
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:12 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Heb zin om weer eens te gaan lessen!
wanneer moet je dan weer?
pi_27787004
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:19 schreef 1986-Link het volgende:

[..]

wanneer moet je dan weer?
Over een weekje
  donderdag 9 juni 2005 @ 21:27:30 #162
73143 1986-Link
Triforce of courage
pi_27787210
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:22 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Over een weekje
ohhh, valt mee dus
  vrijdag 10 juni 2005 @ 10:05:45 #163
95657 Fisher
I don't think, I drink!!
pi_27797639
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:22 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Over een weekje
einde van de maand weer examen?
ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!!!!
pi_27803319
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:05 schreef Fisher het volgende:

[..]

einde van de maand weer examen?
Jup!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:18:12 #165
95657 Fisher
I don't think, I drink!!
pi_27803406
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:15 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Jup!
ik zal deze keer niet zeggen van je gaat zeker slagen.. pakt niet zo goed meer uit tegenwoordig
maar krijgen we deze keer wel de datum te horen?
en anders succes alvast
pi_27813929
ik heb morgenmiddag om 12 uur rijles en volgende week sla ik een weekje over, want ga naar Fields of Rock
pi_27829362
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 00:11 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Maar neit gehaald die keer tijdens je CSE , anders stond je wel in het lijstje.
De aanhouder wint , vraag aan Kiwi
pi_27829533
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 11:36 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

De aanhouder wint , vraag aan Kiwi
Ben inderdaad 1 x gezakt ja, logisch anders had ik nu geen rijles meer!
pi_27829857
ik ga vandaag extra aandacht besteden aan bochten, invoegen en het verkeersplein, hopelijk lukt het allemaal weer eens

zaterdag 11 juni 2005 @ 12:59:38 #170
88233 Steve
Still the best.
pi_27831275
Straks ook weer les. Ik weet wat ik fout doe (volgens hem), dus ik hoop dat ik nu aanleer wat mijn instructeur allemaal zegt.

btw iedereen die geslaagd is ondertussen gefeliciteerd
iedereen die gezakt is: jammer joh, volgende keer beter
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_27833304
De meeste mensen gaan steeds beter rijden als ze rijles hebben, maar ik ga steeds slechter rijden

Volgende week kan ik dus niet omdak naar Fields of Rock ga, dus ben benieuwd of het over 2 weken weer beetje wil, maar ik doe echt alles fout wat je maar fout kunt doen zo'n beetje

Heb nu 20 lessen gehad en heb echt het idee dat ik de laatste 5 lessen niks ben opgeschoten

Dit is echt niet leuk
pi_27849067
misschien beter joh sylvana, ken je het ff allemaal laten zakken !
* wenst je veel plezier @ Fields of Rock ! Zal je goed doen, let maar op ..
Altijd aan het dromen...
  zondag 12 juni 2005 @ 02:18:53 #173
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_27849228
Ik ben mijn allereerste rijles buiten de bebouwde kom geweest en ook de snelweg opgegaan.

Ik was ook de eerste persoon ooit in al die jaren dat ze les gaf, bij wie ze dat toeliet, omdat ze zag dat ik al volledige controle had over de auto qua handelingen verrichten.

Dus ligt er maar net aan hoe en wat. Je hebt ook intrsucteurs die per definitie gewoon iemand niet zo snel de snelweg op laten gaan, maar gewoon 5 "verplichte" lessen binnen de bebouwde kom laat rijden.

Even voor de mensen die zich aangevallen gaan voelen ofzo, nee ik wil hier niks bijzonders mee duidelijk maken, iedereen zijn eigen instructeur en iedereen zijn eigen rijstijl. Dus in feite zeggen dit soort dingen niks bijzonders.
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
pi_27853493
quote:
Op zondag 12 juni 2005 02:07 schreef D-Industries het volgende:
misschien beter joh sylvana, ken je het ff allemaal laten zakken !
* wenst je veel plezier @ Fields of Rock ! Zal je goed doen, let maar op ..
Dank je wel en ik hoop het ook

En als ik dinsdag klaar ben met school kan ik me ook volledig op me theorie gaan richten, want nou schiet dat er steeds een beetje bij in omdat ik zo druk ben met school
  zondag 12 juni 2005 @ 18:08:26 #175
73143 1986-Link
Triforce of courage
pi_27862198
quote:
Op zondag 12 juni 2005 02:18 schreef Super_Six_One het volgende:
Ik ben mijn allereerste rijles buiten de bebouwde kom geweest en ook de snelweg opgegaan.

Ik was ook de eerste persoon ooit in al die jaren dat ze les gaf, bij wie ze dat toeliet, omdat ze zag dat ik al volledige controle had over de auto qua handelingen verrichten.

Dus ligt er maar net aan hoe en wat. Je hebt ook intrsucteurs die per definitie gewoon iemand niet zo snel de snelweg op laten gaan, maar gewoon 5 "verplichte" lessen binnen de bebouwde kom laat rijden.

Even voor de mensen die zich aangevallen gaan voelen ofzo, nee ik wil hier niks bijzonders mee duidelijk maken, iedereen zijn eigen instructeur en iedereen zijn eigen rijstijl. Dus in feite zeggen dit soort dingen niks bijzonders.
oh is het niet normaal dan?
pi_27869417
quote:
Op zondag 12 juni 2005 02:18 schreef Super_Six_One het volgende:

Het enigste wat je duidelijk maakt met je post is dat jij een leuke les heb gehad, boven je verwachtingen uit. Door het winnen van vertrouwen vond je het helemaal geweldig.. ben blij voor je ! .
Feit is wel weer dat het niets bijzonders is. De ene rijschool is geldzuchtig, de ander is zo bang dat je eerst in een simulator gepropt wordt.. het is totaal verschillend. Wel leuk dat je het vertrouwen gewonnen hebt, wie weet haal je je papiertje ook in minder lessen dan gemiddelde leerlingen nodig hebben
Altijd aan het dromen...
pi_27874311
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 11:44 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Ben inderdaad 1 x gezakt ja, logisch anders had ik nu geen rijles meer!
Ik wenst je dan alvast heel veel succes met de volgende keer.

Goede drijfveer voor julie allemaal:
Het is echt heeeeeeeel fijn om auto te rijden . Ik gebruik ongeveer elke dag de auto wel eventjes, het is praktisch in heel veel verschillende opzichten. En natuurlijk nog leuk om te doen ook!
Ik zou niet meer zonder willen.
  maandag 13 juni 2005 @ 02:05:48 #178
51748 H4ze
wait...what?
pi_27875729
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 14:26 schreef Sylvana het volgende:
De meeste mensen gaan steeds beter rijden als ze rijles hebben, maar ik ga steeds slechter rijden

Volgende week kan ik dus niet omdak naar Fields of Rock ga, dus ben benieuwd of het over 2 weken weer beetje wil, maar ik doe echt alles fout wat je maar fout kunt doen zo'n beetje

Heb nu 20 lessen gehad en heb echt het idee dat ik de laatste 5 lessen niks ben opgeschoten

Dit is echt niet leuk
Geef es voorbeelden? Wat gaat er allemaal fout? Handelingen met de auto zelf? Of zit 't em meer in je verkeersinzicht...
*BURP*
pi_27875816
Ik denk zelf dat het de 'Oeps, had niet hoeven gebeuren' foutjes zijn die Sylvana laatste tijd meemaakt... wat ik 2 lessen terug had. twee x stilvallen in een les, los voetje waardoor ik hard scheurde bij het oefenen van achteruit bochtje nemen, ( lag in een deuk van het lachen toen het gebeurde.. ) en tsja.. door rood rijden.. wat wil je nog meer !

*kuch* dit zijn praktijken die meneer normaal nooit uithaalt.. mja iedereen heeft weleens zn dagje nie
Altijd aan het dromen...
pi_27884640
Iemand ervaring me de oefencd's van Vekabest? Ligt dat aan mij of staan daar echte kutonzinbaggervragen tussen?
Dat ANWB ding is veul fijner imo .
pi_27885415
heb je geen vragenboekjes waarin 500 vragen staan ofzo ? werkt prima hoor als je elke dag aantal hoofdstukken maakt, net zo lang totdat je voor elk hoofdstuk slaagt..
Altijd aan het dromen...
pi_27886206
quote:
Op maandag 13 juni 2005 02:05 schreef H4ze het volgende:

[..]

Geef es voorbeelden? Wat gaat er allemaal fout? Handelingen met de auto zelf? Of zit 't em meer in je verkeersinzicht...
Koppeling te snel op laten komen, koppeling vergeten in te trappen, vergeten op te schakelen, in de verkeerde versnelling door bochten, te laat remmen, niet goed kijken, te gehaast rijden, motor af laten slaan, vergeten hoe je bijzondere verrichtingen moet uitvoeren, niet goed invoegen enzovoort, enzovoort, enzovoort

Oftewel, ik moet eerder, bewuster en beter handelen en kijken
pi_27889703
quote:
Op maandag 13 juni 2005 13:38 schreef D-Industries het volgende:
heb je geen vragenboekjes waarin 500 vragen staan ofzo ? werkt prima hoor als je elke dag aantal hoofdstukken maakt, net zo lang totdat je voor elk hoofdstuk slaagt..
Ik denk dat ik het wel ga redden, alle examens op de ANWB-CD slaag ik netjes voor. mss nog een x zo'n test doen op een site waar je voor moet dokken, linkje stond hier ergens en heb ik nog wel, dan weet ik het iig zeker. Nu ff niet, volgende week reservelijst, denk ik:)
pi_27889773
quote:
Op maandag 13 juni 2005 13:57 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Koppeling te snel op laten komen, koppeling vergeten in te trappen, vergeten op te schakelen, in de verkeerde versnelling door bochten, te laat remmen, niet goed kijken, te gehaast rijden, motor af laten slaan, vergeten hoe je bijzondere verrichtingen moet uitvoeren, niet goed invoegen enzovoort, enzovoort, enzovoort

Dat had ik 2 weken geleden ook, ik moest een stuk rustiger aan gaan doen van de instructeur, en we zijn allemaal door kleine smalle straatjes gegaan, en nog smallere paadjes, die je in z'n 1 met slippende koppeling doet, bijvoorbeeld, dus echt rustig. Les daarna weer opgebouwd, en de les daarna zei-ie dat ik moest gaan opschieten met theorie zodat ie praktijk aan kan gaan vragen .
Dus komt vanzelf goed .
pi_27889797
quote:
Op maandag 13 juni 2005 15:35 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Dat had ik 2 weken geleden ook, ik moest een stuk rustiger aan gaan doen van de instructeur, en we zijn allemaal door kleine smalle straatjes gegaan, en nog smallere paadjes, die je in z'n 1 met slippende koppeling doet, bijvoorbeeld, dus echt rustig. Les daarna weer opgebouwd, en de les daarna zei-ie dat ik moest gaan opschieten met theorie zodat ie praktijk aan kan gaan vragen .
Dus komt vanzelf goed .
ja, maar bij is het dus niet 1 lesje dat het zo gaat, maar de afgelopen 5/6 lessen gaat het al zo
  maandag 13 juni 2005 @ 15:41:24 #186
88233 Steve
Still the best.
pi_27890001
Ah joh, je zit niet voor niks op rijles, die fouten die je opnoemt heb ik ook allemaal last van. De instructeurs bouwen de lessen steeds een beetje op, dus uiteindelijk als je alles zelf moet doen wordt het even lastig, maar dat komt wel goed hoor Sylvana
"Atb is lief, groetjes Peri."
  maandag 13 juni 2005 @ 18:17:58 #187
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_27894682
quote:
Op zondag 12 juni 2005 22:01 schreef D-Industries het volgende:

[..]

Het enigste wat je duidelijk maakt met je post is dat jij een leuke les heb gehad, boven je verwachtingen uit. Door het winnen van vertrouwen vond je het helemaal geweldig.. ben blij voor je ! .
Feit is wel weer dat het niets bijzonders is. De ene rijschool is geldzuchtig, de ander is zo bang dat je eerst in een simulator gepropt wordt.. het is totaal verschillend. Wel leuk dat je het vertrouwen gewonnen hebt, wie weet haal je je papiertje ook in minder lessen dan gemiddelde leerlingen nodig hebben
Volgens mij is mijn verhaal duidelijk en benadruk ik ook zeer expliciet dat iedere instructeur anders is. Ik geef hier gewoon mijn ervaring weer. Dit om de reden omdat een paar mensen hier zeiden dat er regels waren wanneer iemand pas de snelweg op gaat of mag. Wat dus onzin is.

p.s. Het roze papiertje heb ik nu onderhand al zo een 2 jaar.
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
  maandag 13 juni 2005 @ 18:19:23 #188
51748 H4ze
wait...what?
pi_27894709
quote:
Op maandag 13 juni 2005 15:35 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ja, maar bij is het dus niet 1 lesje dat het zo gaat, maar de afgelopen 5/6 lessen gaat het al zo
Hmmz minder.. Daarvoor ging 't dus wel gewoon goed? Ik weet niet of je nu direct de drukke stad in gaat steeds, maar anders moet je gewoon ff op rustige plekjes de boel nog is goed oefenen.

Komt iig wel goed joh
*BURP*
pi_27895957
Ik ben vandaag echt bijna alleen maar door van die 30 KM zones gereden.....(in wijken).....echt shit is dat...heel 'fijn' werk...dus goed kijken voor auto's die aankomen (en dus inhouden) steeds 'rechts' voor laten gaan wat rete irritant is omdat je vaak pas op het laaste moment kán zien of er iets aan komt etc. etc...

Wel paar keer ingreep gehad, en keer motor af laten slaan (na 16 lessen nog steeds ) maar verder ging het opzich wel lekker.....

ALLEEN ik moet meer op de borden letten....heb ook al meerdere malen ingreep gehad, dat mijn instructeur vol op de rem ging staan (om me te laten 'schrikken') omdat er een bord stond waar je niet in mag
Haleloeja
pi_27896050
Die motor af laten slaan had ik ook nog vrij lang, maar nu sinds een paar lessen nergens meer last van, zodra je de auto ook maar een beetje voelt gaan trillen, koppeling inraggen. Daarna lekker rustig laten opkomen, gaat prima tot nu toe
pi_27896082
Ow, en die borden ken ik, die vergeet ik ook steeds, vooral de 30km zones .

Dan ben je een straat ingereden, ohja, binnenspiegel, hmm, langwerpig bord, zal wel 30km zone zijn .
  maandag 13 juni 2005 @ 22:18:39 #192
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_27902519
Vorige les eindelijk het idee van hey... ik heb de auto onder controle, ik weet wat ik moet doen in de meeste situaties, ik kan autorijden! De 2uur vlogen dan ook voorbij en heb alweer zin in de volgende les.
  maandag 13 juni 2005 @ 22:21:39 #193
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_27902631
quote:
Op maandag 13 juni 2005 19:05 schreef Gelderland het volgende:
Ik ben vandaag echt bijna alleen maar door van die 30 KM zones gereden.....(in wijken).....echt shit is dat...heel 'fijn' werk...dus goed kijken voor auto's die aankomen (en dus inhouden) steeds 'rechts' voor laten gaan wat rete irritant is omdat je vaak pas op het laaste moment kán zien of er iets aan komt etc. etc...

Wel paar keer ingreep gehad, en keer motor af laten slaan (na 16 lessen nog steeds ) maar verder ging het opzich wel lekker.....

ALLEEN ik moet meer op de borden letten....heb ook al meerdere malen ingreep gehad, dat mijn instructeur vol op de rem ging staan (om me te laten 'schrikken') omdat er een bord stond waar je niet in mag
Hoe kan dat nou? Je instructeur zegt toch waar je heen moet.. of deed die dat om je te testen.

30kilometer zone heb ik veel in mijn eerste lessen gehad, constant bochtjes, en opletten voor rechts, zit er nou wel redelijk ingestampt, even voet bij de koppeling in geval ik moet stoppen voor rechts. Nog nooit gehad trouwens dat iemand onverwacht van rechts kwam...
pi_27904032
quote:
Op maandag 13 juni 2005 22:21 schreef Varr het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou? Je instructeur zegt toch waar je heen moet.. of deed die dat om je te testen.
nou er komt een splitsing, dus als dat bord er niet had gestaan had ik inderdaad gewoon rechtdoor gemoeten, maar omdat dat bord er stond, dan zegtie niets (dus ik dacht rechtdoor) maar dan moet je gewoon naar links (met de bocht mee)

Maarja...ik moet nog veel lessen dus zal wel goedkomen
Haleloeja
  maandag 13 juni 2005 @ 23:06:20 #195
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_27904351
Heb zelf gelukkig niet zo'n moeite met de koppeling, alleen wil ik het wel zo hebben dat ik niks voel wanneer ik schakel, dus als je dan toch een beetje de auto voelt trillen denk ik weer SHIT VERKEERD. Enige keer dat die afgeslagen is was voor het eerst in de stad, rolde een beetje door remmend op de motor nog in de 2, toen wou ik weer weg alleen ging ik zo langzaam dat die dus afsloeg...
pi_27913657
over 2 weken kan ik eindelijk op voor mijn theorie
pi_27913743
quote:
Op maandag 13 juni 2005 13:57 schreef Sylvana het volgende:

[..]

sommige dingen gebeuren mij ook nog wel eens
pi_27917000
yay zodalijk weer rijles
Altijd aan het dromen...
  dinsdag 14 juni 2005 @ 14:15:06 #199
53760 Silverado
Da Animator
pi_27918184
morgen op!
Bier hoort rijkelijk te vloeien!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 14:27:28 #200
95657 Fisher
I don't think, I drink!!
pi_27918546
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:15 schreef Silverado het volgende:
morgen op!
succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')