Bedankt voor de tipquote:Op zaterdag 30 april 2005 23:36 schreef cpcpb het volgende:
Waarschijnlijk werkt het "als je helemaal ontspannen bent" door middel van je instinct..
En volgens mij snap jij dit topic niet helemaalquote:Volgens mij is het gewoon moeder natuur..
Nee, want dat is allemaal voor dequote:Op zondag 1 mei 2005 08:54 schreef Spindizzy het volgende:
Dan hebben we én geen kinderen én we voeren geen klap uit in de hoop dat we ontspannen genoeg zijn.
Ik hoop voor je zoon dat het, als het zover komt, ook zo simpel is. De oplossing: "we gooien er een paar hormonen tegenaan, en alles komt goed" wordt momenteel ook veel in de strijd gegooid, en helaas heeft dat lang niet altijd het gewenste resultaat.quote:In het vorige topic schreef cpcpb:
Mijn zoon heeft een stoornis aan zijn hypofyse waardoor hij geen mannelijk hormoon aanmaakt.
Als hij later kinderen wil krijgt hij op dat moment een soort pompje waarmee die hormonen aan gemaakt worden/ of afgegeven worden. Ik vind dat een wonderbaarlijk idee.. wat een paar hormonen al niet kunnen doen..
ik weet het, ik weet het...mag ik het zeggen??quote:Op zondag 1 mei 2005 09:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, want dat is allemaal voor deheilige zaak
, weet je wel?!
Bovendien vind ik 'ontspannen' ook een gevaarlijk en uitermate rekbaar begrip. Wat is 'ontspannen'? En moet je je eigenlijk niet eerst inspannen voordat je je kunt ontspannen. O nee, dat kan niet, want dan ben je niet relaxed. Maar hoe moet je sex hebben zonder inspanning? Hmmmmm....
Ik denk dat er vooral voorbij wordt gegaan aan het feit dat moeder natuur een "wrede trut" is. Natuurlijk heeft ze gezorgd voor de bloemetjes, bijtjes en kuikentjes, maar ook voor ziekte, onvruchtbaarheid, etcetera. De natuur is niet zo mooi, of simpel, als het hier even voorgesteld wordt. Gelukkig hebben wij als mens daar tegenwoordig in bepaalde mate een hand in, en kunnen we een heel klein beetje sturen soms. Maar laten we vooral niet vergeten dat er juist in de natuur geen 'eerlijkheid' is, en zeker niet iedereen evenveel kans heeft op een gelukkige zwangerschap c.q. gezond leven. En je daar als mens al -helemaal!- geen invloed op hebt, je kan alleen iemands kansen soms iets vergroten/ een handje helpen...quote:Op zondag 1 mei 2005 09:42 schreef miss_sly het volgende:
Verder ga je in je vertrouwen op moeder natuur en het beter moeten relaxen om alsnog zwanger te worden voorbij aan het feit dat er ook veel gevallen zijn waarin er een lichamelijk oorzaak is.
quote:Op zondag 1 mei 2005 09:43 schreef miss_sly het volgende:
ik weet het, ik weet het...mag ik het zeggen??
quote:Angezien het toch aan de vrouw ligt, geven we haar valium zodat ze helemaal ontspannen van de wereld is en dan mag hubbie zijn gang gaan. Ik weet niet of hij er dan nog veel zin in heeft en of dat dan misschien moeder natuur alsnog in de weg staat, maar de vrouw is in ieder geval ontspannen!
Het ligt niet aan de man, want als het zaad minder van kwaliteit is, maar de vrouw is relaxt en dus de omgeving van de baarmoeder beter, dan komt het met het zaad wel goed...toch? Kijk maar in het vorige topic!quote:Op zondag 1 mei 2005 09:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
[..]
Heb je ook een oplossing voor de andere helft van de gevallen waarin het aan deman
ligt?
Oh, sorry, ik had even niet goed opgeletquote:Op zondag 1 mei 2005 09:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het ligt niet aan de man, want als het zaad minder van kwaliteit is, maar de vrouw is relaxt en dus de omgeving van de baarmoeder beter, dan komt het met het zaad wel goed...toch? Kijk maar in het vorige topic!
Misschien wel omdat je dingen zegt die ze nooit meer willen horenquote:Op zondag 1 mei 2005 14:44 schreef cpcpb het volgende:
Tjonge jonge jonge wat zijn een aantal van jullie gauw aangebrand.
tja.. dat zou maar zo kunnen..quote:Op dinsdag 3 mei 2005 00:51 schreef Smirre het volgende:
[..]
Misschien wel omdat je dingen zegt die ze nooit meer willen horen.
Nee, maar even serieus, waarschijnlijk kun je hier best serieus over discussiëren, maar dan in een ander topic. vraag me alleen niet welk topic![]()
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:46 schreef cpcpb het volgende:
Mijn bijdrage on topic:
Wat wil je nooit meer horen..
Zwart/wit denkende azijnpissers, lekker makkelijk afzeikende opmerkingen van mensen waarvan je van te voren al weet dat ze never nooit eens een kritische blik naar zichzelf werpen, en overige smakeloze kutopmerkingen..
Een opmerking die ik hier nooooit meer wil horenquote:Op zondag 1 mei 2005 14:44 schreef cpcpb het volgende:
Tjonge jonge jonge wat zijn een aantal van jullie gauw aangebrand.
Als dit gaat over de mensen die reageerden op je opmerking (waaronder ik) dan verzoek ik je ten eerste het hele topic nog eens goed door te lezen om te begrijpen waarom dit topic gestart is en ten tweede om je een oordeel over de mensen in kwestie op te schorten tot je meer weet over ze dan alleen het feit dat ze vallen over domme opmerkingen die ze nooit meer wilden horen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:46 schreef cpcpb het volgende:
[..]
Zwart/wit denkende azijnpissers, lekker makkelijk afzeikende opmerkingen van mensen waarvan je van te voren al weet dat ze never nooit eens een kritische blik naar zichzelf werpen, en overige smakeloze kutopmerkingen..
Ik heb eerst even je advies opgevolgd en het topic nog even doorgelezen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als dit gaat over de mensen die reageerden op je opmerking (waaronder ik) dan verzoek ik je ten eerste het hele topic nog eens goed door te lezen om te begrijpen waarom dit topic gestart is en ten tweede om je een oordeel over de mensen in kwestie op te schorten tot je meer weet over ze dan alleen het feit dat ze vallen over domme opmerkingen die ze nooit meer wilden horen.
Vervolgens zou ik geroepen hebben dat het altijd aan vrouwen lag..quote:Maar ik snap wat je bedoeld hoor. Het lijkt me vreselijk frustrerend als je steeds dit soort verhalen moet aanhoren want de realiteit is dat het in 99,9% van de gevallen niet zo gaat!
Ik vermoed zelfs dat iedereen gewoon via via steeds hetzelfde verhaal van die ene persoon te horen krijgt. Er zijn vast maar 2 of 3 gevallen per 10 jaar of zo en omdat het zo bijzonder is wordt het als een soort sprookje aan iedereen doorverteld En aangezien Nederland zo ontzettend klein is, is die ene persoon altijd wel een zus van de buurvrouw d'r achterneef haar kleinkind's bridgepartner
En ik vind deze opmerking van jou:quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:23 schreef cpcpb het volgende:
Maar wel "botte bijl opmerkingen" waar ik niks mee kan..
(En die ook nog eens voortkomen uit dingen die blijkbaar niet helemaal duidelijk waren.. dus die nooit zo gezegd of bedoeld zijn.. )
O?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En ik vind deze opmerking van jou:
Eerlijk gezegd vind ik het biologisch gezien heel erg verklaarbaar...
Waarschijnlijk werkt het "als je helemaal ontspannen bent" door middel van je instinct..
Waarom had diegene die dag dat het kindje verwekt was.. ineens zin in sex..
Goeie omgeving.. ontspannen.. noem maar op..
Volgens mij is het gewoon moeder natuur..
en
Als een man maar weinig levend zaad heeft, kan dat ook een stuk beter functioneren als de omstandigheden goed zijn.. (en dus alles in de omgeving van de baarmoeder van de vrouw)
Op mijn beurt weer een botte bijl opmerking. Ik zou ook niet weten hoe ik het anders zou moeten interpreteren.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:46 schreef cpcpb het volgende:
Mijn bijdrage on topic:
Wat wil je nooit meer horen..
Nou... dat het bot is begrijp je toch wel, aangezien de opmerking staat in (nogmaals) een topic over dingen die mensen niet meer willen horen?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:39 schreef cpcpb het volgende:
O?
Nou laat ik dan beginnen met te zeggen dat dat zeker niet de bedoeling is..
En wat ik dan niet snap:
Wat is daar dan precies bot aan?
hmm.. oke zo zou je het kunnen lezen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou... dat het bot is begrijp je toch wel, aangezien de opmerking staat in (nogmaals) een topic over dingen die mensen niet meer willen horen?
En wat er bot aan is? Dat lijkt me toch heel eenvoudig. Je hebt te maken met mensen die soms jarenlang op allerlei manieren bezig zijn zwanger te worden, en jij walst eroverheen met een opmerking dat het biologisch gezien heel verklaarbaar is, dat je instinct werkt als je helemaal ontspannen bent en dat dat gewoon moeder natuur is. Dat is wat jij zegt. Hun ervaring is totaal anders.
En dat is meestal zo met dat soort opmerkingen. Meestal is zo'n soort opmerking helemaal niet zo bedoeld maar komt het wel verkeerd over. Als de ontvanger zich dat ook zo realiseert, is de kans een stuk kleiner dat je je er zo door laat kwetsen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:11 schreef cpcpb het volgende:
Ik bedoelde het anders in iedergeval...
Wat niet wegneemt dat mensen dat gewoon nooit meer willen horen. Dit is een beetje de bal terugkaatsen, vind ik. Zo kan de zender dit soort dingen ook bedenken. Als we daarover gaan beginnen.... ken ik er ook nog wel één.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:26 schreef Grijs het volgende:
[..]
En dat is meestal zo met dat soort opmerkingen. Meestal is zo'n soort opmerking helemaal niet zo bedoeld maar komt het wel verkeerd over. Als de ontvanger zich dat ook zo realiseert, is de kans een stuk kleiner dat je je er zo door laat kwetsen.
In veel gevallen zullen de meesten uit dit topic die weer een bepaalde opmerking die ze liever niet meer willen horen, beleefd reageren en misschien voorzichtig opmerken dat die opmerking niet zo prettig/gepast/grappig/whatever is als degene die hem maakt zou denken. Maar juist in dit topic hoop je toch verschoont te blijven van die onzinquote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:26 schreef Grijs het volgende:
[..]
En dat is meestal zo met dat soort opmerkingen. Meestal is zo'n soort opmerking helemaal niet zo bedoeld maar komt het wel verkeerd over. Als de ontvanger zich dat ook zo realiseert, is de kans een stuk kleiner dat je je er zo door laat kwetsen.
Dan lees voor de aardigheid het hele topic nog eens, met in je achterhoofd de uitlieg van miss_d en kijk dan nog eens naar je eigen post. Wellicht dat je dan de cynische reacties wel begrijpt.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:11 schreef cpcpb het volgende:
[..]
hmm.. oke zo zou je het kunnen lezen.
Zo heb ik dat niet gezien.
Ik bedoelde het anders in iedergeval...
Ja, daar ben ik het wel mee eens, maar wat ik eigenlijk bedoel is dat bij mij dan de boodschap op de voorgrond staat en niet de letterlijke opmerking (ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben).quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:00 schreef Smirre het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat mensen dat gewoon nooit meer willen horen. Dit is een beetje de bal terugkaatsen, vind ik. Zo kan de zender dit soort dingen ook bedenken. Als we daarover gaan beginnen.... ken ik er ook nog wel één.
Maargoed, het is in ieder geval wel in het juiste topic. En discuzeuren over metacommunicatie mag. Doet het altijd goed en ik doe 'gezellig' mee.
dat klinkt behoorlijk bot en bevooroordeeldquote:Op woensdag 4 mei 2005 16:31 schreef lady-wrb het volgende:
maar wat ik nooit meer wil horen: dat luca zijn problemen door mij komen.
jammer genoeg zijn daar de meningen over verdeeldquote:Op woensdag 4 mei 2005 20:09 schreef jessie het volgende:
Volgens mij blijft t een discussie forum en is dit geen Med toch?
En uiteraard kan er ook gediscussieerd worden als cpcpb dat graag wil. Er is alleen gevraagd dat niet hier te doen, omdat dit topic ging over wat je niet meer wilt horen; dat kun je zien als MED inderdaad, als dat nou eens een keer oplucht, wat is daar dan het probleem mee?. Als cpcpb of iemand anders daar een topic over wil openen, kan dat uiteraard, want het is een discussieforumquote:Op woensdag 4 mei 2005 20:09 schreef jessie het volgende:
Volgens mij blijft t een discussie forum en is dit geen Med toch?
Daar zit wel wat in ja...quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En uiteraard kan er ook gediscussieerd worden als cpcpb dat graag wil. Er is alleen gevraagd dat niet hier te doen, omdat dit topic ging over wat je niet meer wilt horen; dat kun je zien als MED inderdaad, als dat nou eens een keer oplucht, wat is daar dan het probleem mee?. Als cpcpb of iemand anders daar een topic over wil openen, kan dat uiteraard, want het is een discussieforum
Als je iets verder naar boven scrollt in dit topic, kun je zien dat dat al gezegd is, niet door mij maar door Smirre:quote:Op donderdag 5 mei 2005 08:43 schreef cpcpb het volgende:
[..]
Daar zit wel wat in ja...
Dat is dan dus een misverstand..
Volgende keer misschien gelijk even zeggen dat dat niet de bedoeling is... (ipv botte opmerkingen)
Dan is het gelijk duidelijk..
![]()
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 00:51 schreef Smirre het volgende:
[..]
Misschien wel omdat je dingen zegt die ze nooit meer willen horen.
Nee, maar even serieus, waarschijnlijk kun je hier best serieus over discussiëren, maar dan in een ander topic. vraag me alleen niet welk topic![]()
de volgende keer nog een ietsiepietsie eerder misschien?quote:Op donderdag 5 mei 2005 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je iets verder naar boven scrollt in dit topic, kun je zien dat dat al gezegd is, niet door mij maar door Smirre:
[..]
mee eensquote:Op donderdag 5 mei 2005 10:34 schreef E.T. het volgende:
Enige discussie of uitleg over bepaalde opmerkingen die in dit topic en het vorige deel staan, mag best.
Maar het gaat nu meer om de discussie dan om de "dingen die je nooit meer wilt horen" en het lijkt me dat daar beter een apart topic voor geopend kan worden door degenen die daar behoefte aan hebbben.
Dan kan iedereen hier z'n ergernissen kwijt over k*topmerking X en kan daar gediscussieerd worden over waarom sommige dingen kwetsend overkomen bij bepaalde mensen.
Oi, dat is wel heel pijnlijkquote:Op zondag 29 mei 2005 23:42 schreef Merisse het volgende:
En vooral omdat mijn man diegene die het zei ook nog gelijk gaf ook!
Jahquote:
sorry als ik iets verkeerd zeg.. maar vaak komt zoiets pas aan als jezelf op persoonlijke moeilijkheden van de ander opmekringen gaat maken..quote:Op maandag 30 mei 2005 11:19 schreef Merisse het volgende:
[..]
Jahiemand nog tips wat ik kan zeggen om duidelijk te maken hoe pijnlijk dat is?
'Gewoon' eerlijk tegen hem zijn. "Weet je hoe kut het is om tegen iedereen op te moeten boksen, mensen die allerlei adviezen hebben, mensen die domme dingen blaten, mensen die zelf zonder problemen zwanger zijn geworden, anders zeiden ze dat soort dingen niet. Het doet me ontzettend veel pijn dat jij met die mensen meekletst. Omdat we allebei weten hoeveel inzet ervoor nodig is om zwanger te worden. Dat er nog nooit iemand zwanger is geworden van de wind. etc."quote:Op maandag 30 mei 2005 11:19 schreef Merisse het volgende:
[..]
Daarmee leg je de schuld en verantwoordelijkheid bij jou. Bij de gespannen stresskip. Dáárom lukt dat zwanger worden maar niet. Dat is niet eerlijk, niet realistisch én een veel te rot iets om zo makkelijk en luchtig even de schuld van in je schoenen geschoven te krijgen.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:19 schreef Merisse het volgende:
ja is toch zo.. als ik in de situatie had gestaan van jou of een minoes of een slaapmeisje.. ik zou dat echt niet trekken..quote:Op maandag 30 mei 2005 22:39 schreef Merisse het volgende:
Lieve miss_D en Sugar, bedankt voor jullie input. Ik heb er hier Als zwanger worden niet zo gemakkelijk gaat Deel 9 nog iets over geschreven.
Nevaheldin
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:40 schreef Spindizzy het volgende:
In de verschillende topics in OUD komen regelmatig opmerkingen voor waar je je helemaal rot aan kunt ergeren. De hoogste tijd om ze eens op een rijtje te zetten zodat je ze nooit meer hoeft te horen/lezen
Kinderen neem je niet, die krijg je.
Met stip op 1! Meestal hoor je dit van mensen die zonder al te veel moeite zwanger zijn geworden en ik word gillend gek van het betuttelende politiek correcte toontje van deze zin. Als je kinderen niet neemt maar krijgt dan zou ik graag het adres willen hebben waar ik ze kan krijgen. Of worden ze op de post gedaan? Van wie krijg je ze? Kost het nog wat of zijn ze gratis? Waarom krijgen jullie ze wel en wij niet? Verdienen wij het niet genoeg?
Je bent er teveel mee bezig en daarom lukt het niet.
Oh nou, dan houden we gelijk op met sex hebben en gaan we wel op de bank uit ons neus zitten vreten. Zijn we in vast in no-time zwanger. Bedankt voor de tip
Wat goed van jullie dat jullie zo'n kindje een kans willen geven
Deze gaat over adopteren. Ook al zo'n tuttebelopmerkingIk adopteer niet omdat ik 'zo'n kindje' zo graag een kans wil geven. Ik adopteer omdat ik een kind wil. Punt uit.
Er schieten me vast nog wel mee te binnen maar vul gerust aan met opmerkingen waar jouw bloed van gaat koken.
quote:Mijn lief is eindelijk zo ver dat hij ook graag een kindje wil.
Dus alle meelevende familie en vriendinnen blij!
Maar een betutteling en bemoeienissen....
Oók van mensen die zelf kinderen hebben.
Goedbedoeld, maar zwaar irritant.
Net weer zo'n mailtje:
"Wow! Leuk zeg! Veel vrijen uit liefde."![]()
Ik vrij altijd uit liefde, maar sinds kort ongeveer vier keer per maand met nog een extra reden.
Flikker toch op met die goedbedoelde adviezen.
Elke vrouw die graag zwanger wil worden weet heus wel dat ze het los moet laten.
Maar ook dat dat echt niet zo maar lukt.
Zo. Dat lucht op.![]()
Ja, dat is ook zo. Daarom wil ik mensen die dat doen er (meestal) ook niet mee confronteren en probeer ik er mijn schouders over op te halen. Ik heb 2 vriendinnen én een zus die heel erg lang bezig zijn geweest om (met gyn. hulp) zwanger te raken, plus dat ik zelf heel veel geduld met mijn lief heb moeten hebben voor hij er überhaupt aan durfde te beginnen, dus ik ben me bij dit soort onderwerpen altijd wel heel bewust van het precaire karakter ervan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vraag me af hoe vaak ik eigenlijk ongemerkt zulk soort opmerkingen maak.
zeker nu jullie ook met een nieuw huis bezig zijn.. Ik kan de vraag 'welke kamer wordt babykamer' hier bij wijze van al horenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ook zoiets raars...
Vorige week zou niemand het in zijn hoofd halen om het te vragen. Nu ben ik nog niet eens een week getrouwd en jawel hoor: 'En? Zijn jullie al bezig met de babykamer?' Of mijn collega'tje gisteren: Just out of curiousity, but are you guys starting to plan a family?.
Echt vaag!
Ik heb ook maar iets gemompeld van 'Eh... ooit...'.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:51 schreef Moonah het volgende:
En dat bij jou een collega ernaar vraagt....
Dat gaat ze toch geen zak aan? Heb ik wel eens in deel 1 beschreven, altijd dat gevis naar of je eigenlijk wel kinderen wil, "want je hebt er onderhand de leeftijd voor". Rot toch op.
Ik trapte er toch bijna in hoor....quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:52 schreef E.T. het volgende:
[..]
zeker nu jullie ook met een nieuw huis bezig zijn.. Ik kan de vraag 'welke kamer wordt babykamer' hier bij wijze van al horen
Die opmerking heb ik ook heel vaak gekregen! Of dat mensen het raar vinden dat we geen kinderen hebben, we zijn tenslotte al ruim 2 jaar getrouwdquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ook zoiets raars...
Vorige week zou niemand het in zijn hoofd halen om het te vragen. Nu ben ik nog niet eens een week getrouwd en jawel hoor: 'En? Zijn jullie al bezig met de babykamer?' Of mijn collega'tje gisteren: Just out of curiousity, but are you guys starting to plan a family?.
Echt vaag!
God, wat ben ik blij dat dat soort opmerkingen me bespaard zijn gebleven vanwege de keizersnee. Sommige mensen denken ook werkelijk dat ze zich overal mee moeten bemoeien.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:31 schreef poemojn het volgende:
Wacht maar, zodra je zwanger bent komen wildvreemde mensen je vragen of je in bad wilt bevallen of toch maar liever op de baarkruk
Oh, oke, ik dacht dat ze het juist andersom bedoelde zo van: nu niet meer sex om de liefde, maar om een kind . Maar dan nog zijn het haar zaken nietquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:38 schreef Moonah het volgende:
En miss_dynastie, de vriendin met deze opmerking inschattende is dat absoluut niet cynisch, maar echt welgemeend bedoeld.
Maar omdat ik weet dat het goedbedoeld is, en omdat ik me realiseer dat het feitelijk maar een klein dingetje is, uit ik mijn frustratie hierover liever bij jullie, dan naar haar.
Dat hebben wij de laatste tijd ook, wij zijn dan nog niet getrouwdquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:11 schreef mallemeid het volgende:
[..]
Die opmerking heb ik ook heel vaak gekregen! Of dat mensen het raar vinden dat we geen kinderen hebben, we zijn tenslotte al ruim 2 jaar getrouwd.
Raar gedoe.
Doet jou dat geen pijn BE?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ja precies. Hier weet iedereen wel dat ik rammel en klapper maar IRL niet echt.
Ik kon het dan ook niet laten om gisteren tegen mijn oom te zeggen 'was het maar waar'. Toen viel hij stil en de rest van de kamer lag in een deuk. Dachten dat het een grapje was.
Wat moet je anders antwoorden? Als je heel heftig gaat ontkennen duiken ze er helemaal bovenop.
Niet te vergeten alle wildvreemden die ineens aan je buik gaan zitten....quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:31 schreef poemojn het volgende:
Wacht maar, zodra je zwanger bent komen wildvreemde mensen je vragen of je in bad wilt bevallen of toch maar liever op de baarkruk
en de volgende stap, alle wild vreemde mensen die ineens aan je kind gaan zitten ....quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:48 schreef Igraine het volgende:
[..]
Niet te vergeten alle wildvreemden die ineens aan je buik gaan zitten....![]()
Het vervelendst is nog gewoon dat ik niet 'kan' zeggen dat ik (tijdelijkquote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat hebben wij de laatste tijd ook, wij zijn dan nog niet getrouwd, maar wel: 'jullie zijn toch best wel een tijd bij elkaar he?' En dan vraagt de een het rechtstreeks, en de ander zegt 'wordt het niet eens tijd om uh....'. En nou weet ik wel dat ik hier vrij open ben geweest over m'n kinderwens, maar in real life niet, en zeker niet tegen nauwelijks bekenden. Ach, ik word er verder niet boos om of zo, maar ik blijf toch echt liever baas in eigen buik
![]()
En je man wil ook al wachtenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 14:04 schreef Brighteyes het volgende:
Wmb waren we al lang bezig maar gelukkig is het vriendje zo verstandig nog even te willen wachten.
Oeh! Gewoon als hij zin heeft en het qua cyclus niet nodig isquote:Op donderdag 17 november 2005 14:55 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik kom mijn man even opgeven voor de botte hond award;
De reden (volgens manlief) dat ik nog niet zwanger ben is omdat ik er te veel mee bezig zou zijn. En bedankt he!!!
You go girl!quote:Op donderdag 17 november 2005 15:36 schreef Faja-Lobi het volgende:
Wat ik wel weet is dat hij aan de handkar kan als hij nog eens zo een opmerking maakt.
ik zal wel een hoop commentaar over me heen krijgen maar toch wil ik hier ff op reagerenquote:Op donderdag 17 november 2005 15:27 schreef Spuuglokje het volgende:
Het is niet alleen ontzettend bot, Faja-Lobi, maar ook nog eens ontzettend onwaar. Ik heb ontzettend geboft dat ik steeds direct zwanger werd, maar ik was er wel onzettend verschrikkelijk obsessief mee bezig. Je lichaam gaat toch niet anders dan anders doen door hoopvolle gedachten? Ik begrijp niet dat iemand dat kan denken.
Je hoort het niet, je leest het. En je hoeft er niet op te reageren.quote:Op donderdag 17 november 2005 16:16 schreef Spindizzy het volgende:
Ontopic: ik wil niks meer van Ladylike horen. Heb er nog nooit iets zinnigs uit zien komen.
Dan zou iets als IVF nooit kunnen werken, want je kunt niet met IVF bezig zijn en niet bezig zijn met zwanger worden.quote:Op donderdag 17 november 2005 16:45 schreef lcicle het volgende:
[..]
Je hoort het niet, je leest het. En je hoeft er niet op te reageren.
Ik denk óók dat een lichaam reageert op stress. Wat voor stress dan ook.
Je ziet m'n opmerking nu wel erg zwart/witquote:Op donderdag 17 november 2005 16:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan zou iets als IVF nooit kunnen werken, want je kunt niet met IVF bezig zijn en niet bezig zijn met zwanger worden.
Ik vind het ook grote onzin en sluit me bij Spin aan.
Nee, zo'n reactie verdien je dan idd niet maar die krijg je wel als je ook maar iets zegt wat Spindizzy niet zint.quote:Op donderdag 17 november 2005 17:43 schreef lcicle het volgende:
Mijn reactie kwam voort uit verbazing over hetgeen er geschreven werd over Ladylike. Ze gaf haar mening en deed dat gewoon op een nette volwassen manier. Dan verdien je zo'n reactie niet.
Ik blijf bij mijn standpunt dat stress invloed op je lichaam heeft en dus ook invloed kán hebben op zwanger worden. Maar ik ben óók van mening dat dit absoluut niet de oorzaak is van ongewenste kinderloosheid!! Bij vrouwen die al geruime tijd proberen zwanger te raken is er vaak iets heel anders de oorzaak van. De exacte oorzaak kan zelfs niet altijd aangeduid worden.
Er is geen zin, ik heb dat dan ook nog nooit tegen iemand gezegd. Ik vind alleen soms de reacties zo overdreven als iemand zo iets zegt....quote:Op donderdag 17 november 2005 18:26 schreef phileine het volgende:
Het verschil is dat van roken wetenschappelijk is aangetoond dat het de vruchtbaarheid vermindert, en van stress niet. En het is heus enorm veel onderzocht. En zelfs als je in al je onwetendheid er van overtuigd bent dat het werkt, dan begrijp ik nog niet waarom je zulke dingen tegen iemand zou zeggen. Je helpt die persoon er geen moer mee, die kan heus niet opeens een knop omzetten, je maakt hooguit dat die persoon zich nog beroerder voelt omdat het ook nog blijkbaar zijn/haar eigen schuld is. Dus wat is de zin?
Niet alleen mannen Faja....quote:Op donderdag 17 november 2005 15:10 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mannen kunnen echt soms zo onwijs bot zijn.
Kijk! Er gloort dus hoop aan de horizon!quote:Op donderdag 17 november 2005 17:32 schreef cattie het volgende:
Hmmm, ik kan de neiging niet onderdrukken om me in deze zeer gevoelige kwestie te mengen.
Ik ben het bewijs dat de stelling niet op gaat, ik was zeer gestresst over het zwanger worden, absoluut niet ontspannen (wat ik trouwens erg vervelend vond, maar ja, wat doe je eraan) en toch ben ik de 3e cyclus zwanger geworden.
Nah, het lijkt me dat het gaat om een ander soort stress.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:36 schreef MeNicole het volgende:
Sorry maar moet me hier toch ff mee bemoeienOver dat stress gedoe enzo. Waarom werden er 9 maand na 9-11 zoveel kinderen geboren? Die mensen waren toch ook allemaal 1 bonk stress door alles
![]()
Dus stress en zwanger wordenIk weet het niet!!
Mag ik me hierbij aansluiten. Ik heb ook geen zin vanavond, misschien raak ik dan wel onbevlekt bevangen.quote:Op donderdag 17 november 2005 16:16 schreef Spindizzy het volgende:
Lekker niet neuken gaat vanavond
Lekker eten, kaarsjes aan, wijntje erbij en daarna.... Nachtzoen en lekker slapenIk zit geramd deze maand dan toch? Of zou ik de nachtzoen ook achterwege moeten laten? Ben ik er dan teveel mee bezig? Zal ik Taak voor de zekerheid maar naar de logeerkamer sturen? Weet ik zeker dat ik er niet mee bezig ben en lekker ontspannen slaap.
Ik heb daar een tijdje geleden een theorietje over gelezen.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:36 schreef MeNicole het volgende:
Sorry maar moet me hier toch ff mee bemoeienOver dat stress gedoe enzo. Waarom werden er 9 maand na 9-11 zoveel kinderen geboren? Die mensen waren toch ook allemaal 1 bonk stress door alles
![]()
Dus stress en zwanger wordenIk weet het niet!!
Kunnen we zo'n oerinstinct niet opwekken bij bepaalde mensenquote:Op vrijdag 18 november 2005 00:56 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik heb daar een tijdje geleden een theorietje over gelezen.
Dat leidde tot een soort oerinstinct om meer kinderen te produceren.
Tuurlijk was dat een grapje!!quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:41 schreef bixister het volgende:
ik neem aan dat je het als geintje bedoelt maarre menicole het gaat hier om gemiddelden! omdat meer mensen het op dat moment gingen 'doen' vonden er ook meer bevruchtingen plaats. het percentage mensen met vruchtbaarheidsproblemen staat daar natuurlijk los van, dat verandert niet zomaar onder zulke omstandigheden.
Deze 'sommigen' vind 'gefixeerd zijn op zwanger willen raken' geen synoniem voor 'stress'quote:Op donderdag 17 november 2005 20:56 schreef Moonah het volgende:
Het gefixeerd zijn op zwanger willen raken is volgens sommigen niet bevorderlijk.
Pfff, het wordt hier wel een slakken zout discussie zeg.quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:51 schreef lcicle het volgende:
[..]
Deze 'sommigen' vind 'gefixeerd zijn op zwanger willen raken' geen synoniem voor 'stress'
Inderdaad, vandaar ook de smiley's!quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:37 schreef Moonah het volgende:
Pfff, het wordt hier wel een slakken zout discussie zeg.
Maar wellicht bedoel je het niet zo...
Ik ben chagrijnig. Reageerde ik een beetje af. Sorry.quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:01 schreef lcicle het volgende:
[..]
Inderdaad, vandaar ook de smiley's!
quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:04 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik ben chagrijnig. Reageerde ik een beetje af. Sorry.
Oké.quote:
Dit geldt ook voor mij (beide keren nooit last van gehad).quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:55 schreef bixister het volgende:
gek genoeg had ik daar helemaal geen last van. ik bedoel: men deed dat niet bij mij.
zooo lekker debiele opmerking :Squote:Op zondag 4 december 2005 10:19 schreef snakelady het volgende:
Deze is niet van mij maar van een vriendin.
Helaas heeft ze al meerdere miskramen gehad en toen ze vertelde tegen een vriendin dat het heaas weer mis was gegaan was haar reactie.
Ach, wees blij, kinderen zijn ook niet alles.
Toch heb ik dat (over mezelf dan) ook wel gezegd. Ik merk wel dat het een heel verschil maakt wie het zegt. En iets wat je zelf zegt, kan toch verschrikkelijk pijnlijk zijn als een ander het zegt.quote:Op zondag 4 december 2005 23:19 schreef Renegate het volgende:
[..]
Ja wij kregen te horen, ach meid je weet in ieder geval dat je zwanger kan worden :S
Toen ik zwanger van René was had ik een hele leuke en vooral lieve (homo) collega die dat ook af en toe graag wilde doen. Als René drukkig was stonden de tranen in zn ogenquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:42 schreef Ladylike het volgende:
Gelukkig heb ik dat buik-voel-gedoe minder..
er is 1 jongen van een club waar ik lid van ben met een hele leuke vriendin die gek is op zwangere vrouwen. Zijn vriendin "waarschuwde" me er al voor toen nog bijna niets te zien was
Die legt heel af en toe vertederd een hand op mijn buik, maar ach.. zolang hij niet overdrijft kan ik het best hebben![]()
Nee ik had het al ge edit...quote:Op woensdag 7 december 2005 08:36 schreef Sugar het volgende:
Wat heeft dat met OUD te maken, cpcpb? Niet stom bedoeld hoor, maar is toch niet gerelateerd aan wel / niet zwanger worden en zijn, babies, kinderen, ouderschap enzovoorts?
Alleen maar dom volk, net zoals iedereen krijgt wat ie dragen kanquote:
Bar, het moment dat dit wel een leuke opmerking komt nooit. Gatsiedarrie wat een walgelijke opmerking.quote:
Als je zoiets als troost bedoelt, ben je inderdaad gewoon dom, zoals Moussy zegtquote:Op zondag 18 juni 2006 22:25 schreef miss_dynastie het volgende:
Zou het als zeer onhandige en ongepaste troost bedoeld zijn? Zo van: ik weet niet wat te zeggen, dus zeg ik dit maar? Want iemand kan dit toch niet écht "van harte" menen? Toch? Hoop ik dan maar![]()
Yup, dat sowieso... maar ik zou het nog erger vinden als mensen écht menen dat een kind 'zomaar' vervangbaar is.quote:Op zondag 18 juni 2006 22:27 schreef beefcake het volgende:
[..]
Als je zoiets als troost bedoelt, ben je inderdaad gewoon dom, zoals Moussy zegt![]()
Lieve Bar, ik hoop dat de meeste klote kut hoere opmerkingen jullie bespaart wordenquote:
Helemaal mee eens! ik weet ook niet hoe ik duidelijk kan maken wat ik bedoelde... ik bedoel dat ik dan maar hoop dat het als niet zo handige troost bedoeld is i.p.v. dat mensen daadwerkelijk ménen dat een kind door een ander kind te vervangen is... maar troost of niet, zoiets zeg je gewoon niet (het is dus niet dat ik de opmerking wil verdedigen, juist helemaal niet). Hoop dat het zo wat duidelijker is, ik vind het moeilijk m'n gevoel goed uit te drukken, ik vind het zo verdrietig...quote:Op zondag 18 juni 2006 22:49 schreef Anitra het volgende:
Ik snap best dat mensen soms niet weten wat ze moeten zeggen Miss-d, maar zeg dan dat je niet weet wat je moet zeggen.
Aaargghh... die is echt heel erg ja.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:20 schreef kozakken het volgende:
Of eh....
ach, zwangerschap is een gezonde ziekte....![]()
quote:Op maandag 31 juli 2006 13:48 schreef Bar_en_Mar het volgende:
situatie schets irritante over buurvrouw
hoi, wat erg van uw kindje, zo een lief kindje
jullie zijn zeker nu ook bezig voor een 2de kindje
want kindjes zijn toch vervangbaar.... (mij vragens aankijkend)
Ikke beetje boos terug antwoordend:
Ja we zijn net konijntjes we doen het elke dag
quote:Op maandag 31 juli 2006 13:48 schreef Bar_en_Mar het volgende:
situatie schets irritante over buurvrouw
hoi, wat erg van uw kindje, zo een lief kindje
jullie zijn zeker nu ook bezig voor een 2de kindje
want kindjes zijn toch vervangbaar.... (mij vragens aankijkend)
Ikke beetje boos terug antwoordend:
Ja we zijn net konijntjes we doen het elke dag
Nou, ik zag een keer een documentaire over een Indiase vrouw van in de 50 die al 30 jaar lang met een versteende foetus in haar buik rond liep, ze had eerder geen geld om het te laten verwijderen. Bij die opmerking (er is er nog nooit 1 blijven zitten), die ik ook vaak heb moeten aanhoren, dacht ik daar direct aan en liepen de rillingen over mijn rug.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:52 schreef owlet het volgende:
(..)
"er is er nog nooit een blijven zitten"![]()
a-sociaal, lomp gruwelijk en gevoelloos.quote:Op maandag 31 juli 2006 14:15 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Belana ik heb een nog vreselijkere gekregen hoor...
Of we de meubeltjes niet al af wilden geven voor de rommelmarkt...
Ik vind die opmerking eigenlijk wel leuk.. (Als nieuwkomer in het ouder-forum dan.)quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:46 schreef Mone het volgende:
"Er is er nog nooit 1 blijven zitten" Vreselijk vond ik die, wat moet je er mee?!
en toch moest ik hier even om lachenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:46 schreef Mone het volgende:
"Er is er nog nooit 1 blijven zitten" Vreselijk vond ik die, wat moet je er mee?!
Wat stom zeg! Dan verdienen ze een waarschuwing dat jullie daar niet meer komen als ze het nog een keer doen. En natuurlijk moet je je daar wel aan houden. Je moet er geen ruzie over maken. Het is heel simpel: jullie zijn de ouders, NIET zij!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:26 schreef Anitra het volgende:
EvenstarIk herken het heel duidelijk. Rick heeft nu enorme ruzie met zijn ouders over de papfles van Djulian. En iedere keer geven ze dingen die hij niet mag hebben als hij daar is. Ook idd van: Nou vroeger vraten ze gewoon brood en was er niks aan de hand al die allergieen is maar onzin
ik vind je absoluut niet bot leoniekequote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:50 schreef leonieke het volgende:
Wat een topickickMaar ik heb het er echt moeilijk mee.
Mijn schoonzus vond het vorige week nodig om te zeggen dat het feit dat ik pco heb gewoon wil zeggen dat ik hoogstwaarschijnlijk geen kinderen MAG krijgen. Daarbij zei ze ook nog eens dat dat ook komt omdat ik een nieuwe job ga hebben en het dus gewoon zo is voorbestemd: ik mag die job krijgen, maar geen kinderen. En aangezien zij die job niet zou kunnen krijgen, mag ze wel kinderen krijgen (ja, ze heeft na het stoppen met de pil geen maandstonden meer gehad... makkelijk spreken he?)
Toen ik haar vroeg wat ik in mijn leven al verkeerd heb gedaan waardoor ik geen kinderen mag krijgen en wat zij zo goed heeft gedaan waardoor zij geen problemen heeft gehad met zwanger worden, keek ze wat verbaasd.
(ik heb het minder bot gezegd als ik het hier zeg, merk ik na het lezen van mijn post, maar echt.. ik vind het gewoon blah... en kan er echt niet zo goed over momenteel...).
Maar echt... zoiets zeg je toch gewoon niet of heb ik het zo verkeerd opgenomen?
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:00 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik vind je absoluut niet bot leonieke
van wie zou je geen kinderen MOGEN krijgen? van haar? en wie is zij dan wel?
ze had van mij een gratis gebit-remake gekregen. ik vind je nog netjes gebleven.
Dat is ook zo'n onzin. Dus als je een sterke persoonlijkheid hebt, mag je meer tegenslag krijgenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:04 schreef MeNicole het volgende:
Zo heb je ook van die mensen die zeggen: Je krijgt wat je dragen kan!! Daar word ik ook altijd beetje naar van![]()
Ik vind je helemaal niet bot, zoiets zeg je inderdaad niet, en het slaat ook nog eens nergens op: omdat zij te dom is om die leuke baan te krijgen mag zij wel kinderen krijgen en jij nietquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:50 schreef leonieke het volgende:
Daarbij zei ze ook nog eens dat dat ook komt omdat ik een nieuwe job ga hebben en het dus gewoon zo is voorbestemd: ik mag die job krijgen, maar geen kinderen. En aangezien zij die job niet zou kunnen krijgen, mag ze wel kinderen krijgen (ja, ze heeft na het stoppen met de pil geen maandstonden meer gehad... makkelijk spreken he?)
Toen ik haar vroeg wat ik in mijn leven al verkeerd heb gedaan waardoor ik geen kinderen mag krijgen en wat zij zo goed heeft gedaan waardoor zij geen problemen heeft gehad met zwanger worden, keek ze wat verbaasd.
'mag' wel, ja (voordat je, zeg maar, breekt of zo) maar of dat dan zo is, dat heeft er niks mee te maken, lijkt me. Beetje botte uitspraak wel, maar ik begrijp'm wel.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:06 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n onzin. Dus als je een sterke persoonlijkheid hebt, mag je meer tegenslag krijgen![]()
Bleh ja en dan vooral bij vrouwen waar het maar niet wil lukkenquote:Op woensdag 1 november 2006 15:31 schreef lady-wrb het volgende:
moet ik het even voor komen doen? da's ook zo'n leuke
Uhm, maareh, what the f*ck... Je bent nog jonger dan ik! Zijn die mensen niet wijs ofzo, dat ze nu al haast gaan maken ten opzichte van jullie? Je hebt nog bijna tien jaar voordat je uberhaupt de "gemiddelde" leeftijd hebt!quote:Op woensdag 1 november 2006 14:50 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ow bah zeg, veel dingen zijn zo erg hier!![]()
Hier ook nog 1tje gezegt door mensen die inmiddels ook al zwanger zijn geweest en bevallen zijn:
"Hoelang zijn jij en vriend al samen?"
Ik: "Bijna 5,5 jaar"
"Nou, dan moet het bij jullie ook maar snel eens gebeuren, vindt je ook niet"![]()
Stelletje ongedulden !![]()
Mijn zus heeft die ook verschillende keren mogen horenquote:Op woensdag 1 november 2006 15:31 schreef lady-wrb het volgende:
moet ik het even voor komen doen? da's ook zo'n leuke
Je bent een jaar ouder dan ikquote:Op woensdag 1 november 2006 21:21 schreef Bolletje... het volgende:
Mensen zeggen tegenwoordig ook vaak tegen mij dat ik wel eens op mag schieten, en ik heb er echt de leeftijd voor etc.
Beetje dat Bridget Jones, tik tak, tik tak...![]()
Ook zo'n leuke ; zijn jullie al "bezig" ? en je dan zo veel betekenend aankijken..![]()
Ja maar Bol, je hébt er ook echt de leeftijd voor.quote:Op woensdag 1 november 2006 21:21 schreef Bolletje... het volgende:
Mensen zeggen tegenwoordig ook vaak tegen mij dat ik wel eens op mag schieten, en ik heb er echt de leeftijd voor etc.
Beetje dat Bridget Jones, tik tak, tik tak...![]()
Ook zo'n leuke ; zijn jullie al "bezig" ? en je dan zo veel betekenend aankijken..![]()
Nietusquote:Op donderdag 2 november 2006 14:02 schreef dutchie het volgende:
[..]
Ja maar Bol, je hébt er ook echt de leeftijd voor.
En dat het liefst van mensen mét kinderen natuurlijk...quote:Op woensdag 8 november 2006 22:08 schreef Pooh-tje het volgende:
Enne (nadat mijn laatste IVF poging mislukt was) "Ach, kinderen hebben is toch niet altijd even leuk..............."
Duh...........![]()
'We spreken je nog wel tegen die tijd' is ook zo'n leuke.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:08 schreef Pooh-tje het volgende:
Nog zo'n lekkere opmerking over zwanger proberen te worden: "Jouw tijd komt nog wel!"
Kan ik alvast weten wanneer? Dan stel ik me daar een beetje op in..........
Wat een horken zeg!quote:Enne (nadat mijn laatste IVF poging mislukt was) "Ach, kinderen hebben is toch niet altijd even leuk..............."
Duh...........![]()
Tja, dat er zulks 'moeders' nog bestaan die de titel 'moeder' niet eens verdienen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 07:11 schreef lady-wrb het volgende:
< veel leed >
Die heb je goed teruggeketst zeg! Onnadenkende mensen soms zeg...quote:Op maandag 9 april 2007 13:18 schreef FoN het volgende:
Ik: "Jahoor, kerngezond! Ik zit natuurlijk precies op de beste leeftijd he. Maar maak je geen zorgen, ze kunnen tegenwoordig heel veel en met jullie komt 't vast ook goed!"
Alsof dát geen fulltime baan isquote:Op zondag 8 april 2007 22:23 schreef pinquit het volgende:
"en wat doe jij nogmeer? niks? oh dus je zit de hele dag thuis?"
Uhm...quote:Op maandag 9 april 2007 13:18 schreef FoN het volgende:
Dame 1: "Het lijkt allemaal zo grooot!"
Ik: "De eerste paar dagen is alles te groot, maar ze groeien snel genoeg hoor! Mijn kleine is nu 5 dagen oud en past net in een maatje 50."
Dame 2: "Jij hebt een kindje!? Maar is die wel helemaal normaal dan?"
Ik: "Jahoor, kerngezond! Ik zit natuurlijk precies op de beste leeftijd he. Maar maak je geen zorgen, ze kunnen tegenwoordig heel veel en met jullie komt 't vast ook goed!"
Ik kan er nogsteeds boos om worden... Alsof ik, omdat ik jonger ben dan het gemiddelde een gehandicapt/prematuur/niet gezond kindje moet krijgen... Ik had al zoooooveel opmerkingen en scheve blikken gehad, dit was de druppel en heb hem toch keihard teruggekaatst.
Ik ken datquote:Op zondag 8 april 2007 22:23 schreef pinquit het volgende:
"en wat doe jij nogmeer? niks? oh dus je zit de hele dag thuis?"
Het was denk ik ook een sitautie waar je echt bij moet zijn geweest, de nadruk lag vooral op JIJ, alsof dat wonderbaarlijk abnormaal was...quote:Op maandag 9 april 2007 14:48 schreef kozakken het volgende:
[..]
Uhm...Kan het ook niet zijn dat ze eerder gewoon een beetje overweldigd waren door de kledingmaten en dachten dat elk kindje als een soort van 50-56 geboren wordt. En dat het dus meer een ractie op 5 dagen en net in maatje 50 was. Kan toch ook?
Maar dat je overgevoeligheid (terecht) heel wat anders hoorde dan er werd bedoeld?
En ik opteer ook voor zo'n t-shirt24/7 is a fulltime mum job
Ja, klopt wel.quote:Op woensdag 11 april 2007 09:04 schreef lady-wrb het volgende:
jij ziet er ook gewoon jonger uit dan je bent bass-miss.
maar hou je dr ook even rekening mee dat het niet voor iedereen gegeven is om meteen bij de eerste poging zwanger te raken? dus ja, dan heb je er wel eens oudere exemplaren bij zitten.
en ook is het niet voor iedereen de eerste. dus bij nummer 3 ben je ook weer zo'n jaartje of wat ouder. (al dan niet verlept)
Nee hoor, ik blijf best netjes tov wat ik hier soms denk.quote:Op woensdag 11 april 2007 09:09 schreef Brighteyes het volgende:
never mind.
Bij mij is het precies andersom. 'Ben je pas 22 jaar? Je ziet er veel ouder uit, wat ben je dan vroeg begonnen.' Dat vind ik nog niet zo erg. Maar dat ze dan beginnen over 'verantwoordelijkheid tegenover je kind, omdat je nog geen baan hebt....'quote:Op woensdag 11 april 2007 08:44 schreef Bass-Miss het volgende:
Ja, ouder lijkt normaler te zijn. Ik ben 28, wat toch echt niet jong is volgens mij, en toch krijg ik regelmatig reacties dat ik er vroeg aan begonnen ben als ik met Fons op stap ben.
Nu ja, als ik programma's zoals de bevalling zie dan verbaas ik me steeds over het aantal verlepte vrouwen die zwanger zijn. Ik heb dan steeds medelijden dat die kinderen later met zo een oude, meestal dikke, moeder aan de schoolpoort moeten staan.![]()
Mij lijkt studeren en een kindje best leuk eigenlijk.quote:Op woensdag 11 april 2007 09:22 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Bij mij is het precies andersom. 'Ben je pas 22 jaar? Je ziet er veel ouder uit, wat ben je dan vroeg begonnen.' Dat vind ik nog niet zo erg. Maar dat ze dan beginnen over 'verantwoordelijkheid tegenover je kind, omdat je nog geen baan hebt....'Belsjelief werkt, hoor.. Kendahl is een droom die uitkomt, maar de Pabo doen is er ook eentje.
Dat is ook de reden dat ik vanaf september weer in de schoolbanken zit. NU hebben we de mogelijkheid tot twee dagen KDV, als ze straks naar school gaat wordt dat al weer lastiger. Over een paar jaar ben ik afgestudeerd en gaat Ronja naar school en dan hoop ik een leuke baan te kunnen vindenquote:Op woensdag 11 april 2007 09:28 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Mij lijkt studeren en een kindje best leuk eigenlijk.![]()
En waarom ook niet, net of je meer tijd hebt als je aan het werk bent.
Gut ja, het is echt nooit goed. 'werk je niet??? wat zonde van je ambities en je ontwikkeling'. 'wil je gaan studeren? wat zonde van de tijd thuis met je kind'quote:Bij mij is het precies andersom. 'Ben je pas 22 jaar? Je ziet er veel ouder uit, wat ben je dan vroeg begonnen.' Dat vind ik nog niet zo erg. Maar dat ze dan beginnen over 'verantwoordelijkheid tegenover je kind, omdat je nog geen baan hebt....' Belsjelief werkt, hoor.. Kendahl is een droom die uitkomt, maar de Pabo doen is er ook eentje.
Goh, misschien zijn dat dan weer dingen die sommige oudere moeders weer niet zo graag zouden horen.quote:Op woensdag 11 april 2007 08:44 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik heb dan steeds medelijden dat die kinderen later met zo een oude, meestal dikke, moeder aan de schoolpoort moeten staan.![]()
En zelfs als mensen er bewust voor kiezen om oude ouders te worden, daar is toch niets mis mee? Net zo min als met jonge ouders.quote:Op woensdag 11 april 2007 10:34 schreef Slaapmeisje het volgende:
Inderdaad miss_sly, die opmerking is behoorlijk ongenuanceerd. Niet in alle gevallen kiezen vrouwen er zelf voor om later moeder te worden. In ons geval kwam ik KlaasVaker pas op latere leeftijd tegen, dan wil je eerst samen nog wat tijd doorbrengen en tja.... als je dan ook nog er 4,5 jaar over doet om zwanger te raken dan heeft dat kind inderdaad hele "oude" ouders (ik 35, hij 43 jaar). Ik ben oud en dik, maar hou net zoveel van mijn kind als een jonge, slanke moeder
Dat ook zeker! Een moeder die zich fijn voelt en blij is met haar kind(eren) lijkt me veel belangrijker dan dat ze oud(er) of dik(ker) of wat voor uiterlijkheden dan ook is.....quote:Op woensdag 11 april 2007 10:43 schreef Sugar het volgende:
En ik vind het helemaal triest om te zeggen dat een kind zich wel rot zal voelen met een oude moeder of erger nog: met een dikke moeder aan de schoolpoort. Ik denk dat het veel erger is voor een kind om een moeder te hebben die dat denkt.![]()
Dat is dus precies wat ik nooit meer wil horen, dat medelijden.quote:Op woensdag 11 april 2007 08:44 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik heb dan steeds medelijden dat die kinderen later met zo een oude, meestal dikke, moeder aan de schoolpoort moeten staan.![]()
Jij kunt het helemaal wel schuddenquote:Op woensdag 11 april 2007 10:48 schreef LadyS het volgende:
Ik ben jong en dik. Hoe zit dat dan?
Dan word je net als ik denk ik dan maar een jonge verlepte moeder bij de schoolpoortquote:Op woensdag 11 april 2007 10:48 schreef LadyS het volgende:
Heb je dan wel of geen medelijeden met mijn kinderen?
Dan ben jij waarschijnlijk het type waarvan bass_miss verschiet als ze de leeftijd hoortquote:Op woensdag 11 april 2007 10:48 schreef LadyS het volgende:
Helemaal mee eens Sjoeg! Dat is iets dat ik mijn kinderen wil meegeven: uiterlijk doet er niet toe, de binnenkant, daar gaat het om.quote:Op woensdag 11 april 2007 10:43 schreef Sugar het volgende:
En ik vind het helemaal triest om te zeggen dat een kind zich wel rot zal voelen met een oude moeder of erger nog: met een dikke moeder aan de schoolpoort. Ik denk dat het veel erger is voor een kind om een moeder te hebben die dat denkt.![]()
Ik ben oud(er) en graatmager?quote:Op woensdag 11 april 2007 10:48 schreef LadyS het volgende:
Heb je dan wel of geen medelijeden met mijn kinderen?
Ow maar ik zie er wel jonger uit! Dat zijn dan zekers weer pluspunten!quote:Op woensdag 11 april 2007 11:23 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik ben oud(er) en graatmager?In welke catagorie val ik?
de jonger(e) (uitziende) moeder gaat natuurlijk losser met haar kind om, dat kan iet anders.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:22 schreef Bass-Miss het volgende:
Och jongens.
Het gaat maar over het stereotiep beeld van de verzuurde betweterige moeder die afkeurend gaat doen tegen andere (dikwijls jongere of jonger uitziende) moeder die wat losser met haar kind omgaat.
quote:Op woensdag 11 april 2007 11:29 schreef Bass-Miss het volgende:
Och, laat maar zitten.
De verlepte, dikke moeders hier in OUD voelen zich al even erg aangesproken dan de rokende moeders eerder.![]()
Ik ben niet verlept, niet dik en geen moeder...dan mag ik me er zeker helemaal niet mee bemoeien?quote:Op woensdag 11 april 2007 11:29 schreef Bass-Miss het volgende:
Och, laat maar zitten.
De verlepte, dikke moeders hier in OUD voelen zich al even erg aangesproken dan de rokende moeders eerder.![]()
Ik voorzie nog wel een goedlopend deel 3!quote:Op woensdag 11 april 2007 11:32 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik vond het al zo grappig dat dit oude topic, ooit geopend door Spindizzy, nog steeds niet vol zat. Gelukkig bied jij genoeg gespreksstof met je ongenuanceerde opmerkingen Bass-Miss. Zou het een cultuurverschil zijn?
Maar je ziet ze toch ook weleens? Ik had een vriendinnetje wiens moeder 35 was toen ze haar kreeg en voor de goede orde, verder geen problemen mee, mijn eigen moeder was ook 35 toen ze nog een kind op de wereld zette. Toen 't meiske 13 was, gingen die ouders niet meer kamperen, want "daar waren ze te oud voor". Ze weigerden mee te gaan naar dingen die jonge pubers leuk vinden (en dan heb ik 't niet over discotheken, maar over leuke kledingwinkels of een chickflick), omdat ze daar te oud voor waren. Alles was eng, alles was gevaarlijk, en ze gedroegen zich echt als verlepte, oude mensen die niets meer in 't leven hadden dan zeuren en uitzakken.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:26 schreef _evenstar_ het volgende:
als het over een stereotyp voorbeeld gaat waarom gebruik je dan IK ZIE< IK DENK< IK HEB MEDELIJDEN ?
Bass-Miss heb je soms weer last van je hormonen ofzo? Meeeennnn wat kan jij krap door de bocht gaan zeg...quote:Op woensdag 11 april 2007 11:29 schreef Bass-Miss het volgende:
Och, laat maar zitten.
nee, het is een intelligentie verschil, het niet in staat zijn te kunnen interpreteren en relativeren.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:32 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik vond het al zo grappig dat dit oude topic, ooit geopend door Spindizzy, nog steeds niet vol zat. Gelukkig bied jij genoeg gespreksstof met je ongenuanceerde opmerkingen Bass-Miss. Zou het een cultuurverschil zijn?
Maar dit topic ging juist over de standaard, ongenuanceerde soms gemene dingen die mensen er weleens tegen je uit flappen. Dit is zeg maar een demonstratie van het gedrag waar het topic nou juist tegen ageertquote:Op woensdag 11 april 2007 11:37 schreef innovative het volgende:
Aan de andere kant heb je zelf toch ook weleens een mening over iemand?
Nou ja, ik ben het echt niet met je eens in deze milagroquote:Op woensdag 11 april 2007 11:43 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, het is een intelligentie verschil, het niet in staat zijn te kunnen interpreteren en relativeren.
enkelen hier zitten weer eens over drie keer niets op de kast, het lijkt wel of de dames erop draaien gewoon, beledigd zijn, gekwetst zijn, verontwaardigd zijn.
ik gooi het maar op een lichte onvrede bij hun zelf, waardoor ze in verontwaardiging een afleiding vinden.
leer verdomme eens iets met een korrel zout te nemen , zeg...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |