ET.. hebben ze onze dossiers niet door elkaar gehaald ?? Anouk is wel met de derde poging geboren...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:04 schreef E.T. het volgende:
Tnx!
De voorwaarden van mijn verzekering zijn nogal onduidelijk.
Ze zeggen wel dat ze de eerste behandeling uit het aanvullende pakket vergoeden en de 2e en 3e poging uit het ziekenfonds.
Maar in het ene overzicht staat dat dit voor de gehele verzekeringsduur is, in het andere overzicht dat het per te realiseren zwangerschap is. Ik ben nu al een paar keer tegengekomen dat na een zwangerschap gewoon weer poging 1 begint. Ik werd ook een beetje op een zijspoor gezet door de brief van het ziekenhuis die het had over poging 4 (wel met de opmerking erbij dat uit poging 3 een kind is geboren).
Ik was altijd in de verondersteling dat een poging pas een 'poging' was als er een punctie was geweest. Goed dat ik dat nu weet, vorige keer had ik dus voor een nare verrassing komen te staan als het niet gelukt was en ik dus verder had gegaan (in de veronderstelling dat dat poging 2 zou zijn maar eigenlijk nr. 4 was)
quote:Op zondag 29 mei 2005 08:08 schreef karinswets het volgende:
[..]
ET.. hebben ze onze dossiers niet door elkaar gehaald ?? Anouk is wel met de derde poging geboren...
Bullshit, gelukkig heb je het stukje tekst ook gevonden Stress veroorzaakt zelden of nooit infertiliteit maar infertiliteit veroorzaakt zeker stress.quote:Op maandag 30 mei 2005 09:20 schreef Merisse het volgende:
....
"je bent te gespannen en daarom lukt het niet". Diezelfde persoon was ook van mening dat het niet normaal was dat ik het afgelopen jaar de meeste kraambezoeken heb overgeslagen. Ik had volgens haar toch wel dringend hulp nodig![]()
Ja, ze heeft een superschattig dochtertje van 1,5 die er gisteren ook bij was... psies zo een als ik ook zou willenquote:Op maandag 30 mei 2005 23:15 schreef katinka het volgende:
[..]
Bullshit, gelukkig heb je het stukje tekst ook gevonden Stress veroorzaakt zelden of nooit infertiliteit maar infertiliteit veroorzaakt zeker stress.
En niet normaal!?! Jouw situatie is toch ook niet normaal?!
Ja, hulp nodig! Van mensen die begrip op kunnen brengen, zich kunnen voorstelllen hoe moeilijk kraamvisites kunnen zijn, als je zoals jij een aantal keren een miskraam hebt gehad. Ongelooflijk!
![]()
![]()
Heeft ze zelf kinderen?
Sorry Merisse, ik ben echt kwaad en ga eerst maar even afkoelen
Tja, maar hoe dan? Kijk, de botte opmerkingen en gedragingen die hierboven genoemd zijn daargelaten, maar wat zouden je collega's kunnen doen om het voor jou concreet beter te maken? Hoe moeten ze aan jou denken?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:24 schreef minoes_ het volgende:
Helaas zullen we altijd met zulke dingen geconfronteerd worden,maar ik zou wel es willen schreeuwen:denk ook es aan degene,waarbij het niet lukt(en waar je het dan nog van weet ook :
Wat fijn dat jullie erover hebben kunnen praten. Ik hoop dat je hem hebt kunnen overtuigen, want hij heeft dus zelf ook last van 'schuldgevoel'? Of interpreteer ik het nu verkeerdquote:Op maandag 30 mei 2005 22:36 schreef Merisse het volgende:
Inmiddels hebben we daarover geruzied, gepraat, gemaild (hij wilde wetenschappelijk bewijs), gehuild en geknuffeld. Hij was dus werkelijk van mening dat het wel eens psychisch zou kunnen zijn en volgens hem zou het ook aan hem kunnen liggen! Zo geindoctrineerd dat hij het voor waar is gaan aannemen. Hopelijk heb ik hem nu overtuigd van het tegendeel.
Aha, oke, ik had de indruk dat je het over je collega's had. Verder geef ik je helemaal gelijk hoor, tis gewoon onnoemelijk bot hoe sommige mensen ermee omgaanquote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:22 schreef minoes_ het volgende:
Miss-D..........het gaat mij niet om mijn collega's,want niemand ,behalve leidinggevende weet dat ik hiermee bezig ben.
Dat is hartstikke moeilijk, het enige dat ik daarover kan zeggen is dat ze open zouden kunnen zijn voor signalen, bijv. een keer vragen hoe het gaat, maar niks opdringen. Maar moeilijk hoor. Ik zou het als de situatie andersom was ook niet goed weten. Niet doen: ongevraagd baby of zwangerschapsverhalen gaan vertellen, echo of babyfoto's onder iemands neus duwen en iemand al zeker niet vragen om beschuit met muisjes te gaan smeren voor jequote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Tja, maar hoe dan? Kijk, de botte opmerkingen en gedragingen die hierboven genoemd zijn daargelaten, maar wat zouden je collega's kunnen doen om het voor jou concreet beter te maken? Hoe moeten ze aan jou denken?
Hij heeft idd ook last van schuldgevoel. En daarnaast vind hij het moeilijk dat ik het zo moeilijk heb. Maar we blijven praten hoor. Vannacht tot 1:30 terwijl de wekker gaat om 6:00 uurquote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:06 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat fijn dat jullie erover hebben kunnen praten. Ik hoop dat je hem hebt kunnen overtuigen, want hij heeft dus zelf ook last van 'schuldgevoel'? Of interpreteer ik het nu verkeerd![]()
Ik hoop dat jullie over jullie gevoelens kunnen blijven praten, want dat is heel belangrijk
Minoes, ik vind het overigens helemaal niet knap dat ik dat kan negeren. Ik vind het nogal egoistisch en bot van mezelf. Maar goe, het is een kwestie van overleven en proberen je geestelijke gezondheid te bewaren.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:24 schreef minoes_ het volgende:
Katinka en Merisse......wat knap,dat jullie dat kunnen negeren,ik zou natte ogen hebben gekregen of was weggegaan
Eenschquote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:39 schreef phileine het volgende:
En als ze het niet snapt, dan is dat maar lekker pech voor haar.
goed hoor, en het katje geniet heerlijk van het zonnetje. Lief dat je het vraagtquote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:33 schreef minoes_ het volgende:
(hoe is t met jou,Miss-D?En je poezebeest?)
Tja, van die beschuitjes, dat is zo onnoemelijk bot, dat is gewoon niet voor te stellen. Maar da's ook niet wat ik bedoel. Ik bedoel meer: ik kan me voorstellen dat jij door de zwangere ook niet helemaal 'genegeerd' wil worden. Of jij wel, en een ander wil dat weer niet. Dat lijkt me dus ontzettend moeilijk, ook als je het weet. Het beste zou natuurlijk zijn om te vragen: 'en merisse, zeg het maar, ik vind het moeilijk hoe ik met je om moet gaan', maar aan de andere kant zul je ook weer mensen hebben die denken dat ze jou daardoor in een hoekje plaatsen, enz. enz. En als iemand je geen geboortekaartje stuurt ben je misschien ook wel teleurgesteld, of juist blij, enz. Er is 'gewoon' geen algemeen antwoord op en dat lijkt me heel moeilijk. Zeker als iemand niet zo tactisch is (en die mensen heb jequote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:40 schreef Merisse het volgende:
Dat is hartstikke moeilijk, het enige dat ik daarover kan zeggen is dat ze open zouden kunnen zijn voor signalen, bijv. een keer vragen hoe het gaat, maar niks opdringen. Maar moeilijk hoor.
Als je het daarmee voor jezelf draaglijk houdt, dan is dat toch niet erg? Jezelf in bescherming nemen is ook heel belangrijk hoorquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:35 schreef katinka het volgende:
Ik vind dat negeren dus ook een ramp, schaam me dood dat ik dat doe, maar na al die tijd van opgefokt meekirren en dagen van slag zijn (ook dat wil ik niet weten, vind het echt soms echt gezeik van mezelf, maar helaas, het is wel zo) leer je vanzelf een manier om het voor jezelf aanvaardbaar te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |