abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:38:49 #251
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27431428
Ik ben trouwens op zoek naar de definitie van een 'ivf-poging'
Ik heb nu een brief liggen dat wij voor een vierde poging zouden gaan nu, maar volgens mij was het zo dat het pas een poging is, als er een punctie is geweest. (twee keer afgeblazen poging voor punctie, 1 punctie gehad en daarna een zwangerschap) En ook na een (voldragen) zwangerschap dat je dan weer bij poging 1 begint.

Ik kan het alleen nergens vinden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_27435234
@ ET
Definities
De behandeling wordt beschouwd als zijnde begonnen als de medicijnen zijn afgeleverd/toegediend, als er een punctie heeft plaats gevonden in een natuurlijke cyclus, of als er een ingevroren embryo wordt teruggeplaatst.

http://www.stilverlangen.com/informatie/verzekering.php
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_27435251
kijk de polisvoorwaarden na van je verzekering
welke verzekeing heb je? want daar gaat het om neem ik aan?
  zaterdag 28 mei 2005 @ 19:04:19 #254
3011 E.T.
pi_27436060
Tnx!
De voorwaarden van mijn verzekering zijn nogal onduidelijk.
Ze zeggen wel dat ze de eerste behandeling uit het aanvullende pakket vergoeden en de 2e en 3e poging uit het ziekenfonds.
Maar in het ene overzicht staat dat dit voor de gehele verzekeringsduur is, in het andere overzicht dat het per te realiseren zwangerschap is. Ik ben nu al een paar keer tegengekomen dat na een zwangerschap gewoon weer poging 1 begint. Ik werd ook een beetje op een zijspoor gezet door de brief van het ziekenhuis die het had over poging 4 (wel met de opmerking erbij dat uit poging 3 een kind is geboren).

Ik was altijd in de verondersteling dat een poging pas een 'poging' was als er een punctie was geweest. Goed dat ik dat nu weet, vorige keer had ik dus voor een nare verrassing komen te staan als het niet gelukt was en ik dus verder had gegaan (in de veronderstelling dat dat poging 2 zou zijn maar eigenlijk nr. 4 was)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_27436396
heb je oz?

Zoja dan lees dit ff:
Als u Ziekenfondsverzekerd bent heeft u in sommige gevallen recht op IVF. De kosten daarvan worden vergoed uit een subsidieregeling. In deze regeling worden de voorwaarden omschreven:

U hebt recht op vergoeding wanneer het na een eerste IVF-procedure (op eigen kosten of uit uw aanvullende verzekering) nog niet gelukt is om zwanger te worden. De tweede en derde procedure worden dan vergoed. In totaal gaat het dus om 3 procedures per gelukte zwangerschap.

Is het na 3 procedures nog niet gelukt, dan zijn eventuele IVF-procedures voor eigen rekening.

Een poging tot zwangerschap wordt als gelukt beschouwd, als het embryo minstens tien weken na inbrengen in de baarmoeder is blijven leven.

bron:
http://www.oz.nl/content/zorginformatie.nsf/pagina?OpenFrameSet&Frame=OZFRM_CONTENT&Src=%2Fcontent%2Fzorginformatie.nsf%2Fvwcontent%2F97cbaf5eb851d193c1256fd6004aa370!OpenDocument%26AutoFramed

[ Bericht 53% gewijzigd door Spekkiemonster op 28-05-2005 19:26:14 ]
  zaterdag 28 mei 2005 @ 19:38:46 #256
3011 E.T.
pi_27436737
nee, ik heb zilveren kruis, maar wat jij hierboven zegt is dus ook 3 pogingen per 'te realiseren zwangerschap'
  zaterdag 28 mei 2005 @ 23:00:02 #257
24188 Belana
kloon van belana
pi_27440997
ET, wat gaat dat snel joh! Ben benieuwd! (ik moet dinsdag ongesteld worden, maar wie weet )

alle anderen ook weer veel sterkte en succes!
stormy waters...
sailin'
  zondag 29 mei 2005 @ 08:08:18 #258
29568 karinswets
mama van anouk
pi_27445247
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 19:04 schreef E.T. het volgende:
Tnx!
De voorwaarden van mijn verzekering zijn nogal onduidelijk.
Ze zeggen wel dat ze de eerste behandeling uit het aanvullende pakket vergoeden en de 2e en 3e poging uit het ziekenfonds.
Maar in het ene overzicht staat dat dit voor de gehele verzekeringsduur is, in het andere overzicht dat het per te realiseren zwangerschap is. Ik ben nu al een paar keer tegengekomen dat na een zwangerschap gewoon weer poging 1 begint. Ik werd ook een beetje op een zijspoor gezet door de brief van het ziekenhuis die het had over poging 4 (wel met de opmerking erbij dat uit poging 3 een kind is geboren).

Ik was altijd in de verondersteling dat een poging pas een 'poging' was als er een punctie was geweest. Goed dat ik dat nu weet, vorige keer had ik dus voor een nare verrassing komen te staan als het niet gelukt was en ik dus verder had gegaan (in de veronderstelling dat dat poging 2 zou zijn maar eigenlijk nr. 4 was)
ET.. hebben ze onze dossiers niet door elkaar gehaald ?? Anouk is wel met de derde poging geboren...
  zondag 29 mei 2005 @ 08:16:16 #259
3011 E.T.
pi_27445294
quote:
Op zondag 29 mei 2005 08:08 schreef karinswets het volgende:

[..]

ET.. hebben ze onze dossiers niet door elkaar gehaald ?? Anouk is wel met de derde poging geboren...
Nee, het is de tandarts niet
pi_27451468
Bij mijn vriendin telde de eerste keer (afgebroken i.v.m overstimulatie) gewoon mee. Tweede poging was wel met punctie en terugplaatsing maar niet succesvol en de derde keer was wel gelukt. Hoewel we dat pas zeker weten in januari, want dan is ze uitgerekend
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 29 mei 2005 @ 14:22:20 #261
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27451901
E.T. ik schaam me kapot, maar ik ben jou en Swets echt donderdag vergeten. Het was de afgelopen dagen zo enorm hectisch hier, dat ik pas vandaag even de tijd vond om eens even bij te komen. En toen ineens schoot het me te binnen.
Dus heb ik hier maar even snel bijgelezen. Nee, daar heb je wat aan aan zo'n Dutchie.

Maar goed, goed nieuws dus, de eerste stap is gezet en de volgende stap volgt gauw. Komt helemaal goed met dat [sbroertje][/s] euh... brusje van Saskia.
Ik duim voor jullie.

Tinkerbell, ik ben sprakeloos van jullie dappere beslissing. Je weet het zo goed te verwoorden, dat ik het me goed voor kan stellen. Dikke

Ook voor de overige in spanning zittende dames .
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_27460975
Et nog even dit

bij zilveren kruis aanvullende verzekering vond ik als vergoeding ook per te realiseren zwangerschap
http://www.zilverenkruis.(...)oedingenalgemeen.pdf
  zondag 29 mei 2005 @ 21:13:07 #263
3011 E.T.
pi_27463881
Die had ik ook gevonden spekkie Maar ik had ook nog een andere brochure thuis (staat geen jaartal op, dus mischien een oude) die het over 'gehele verzekeringsduur' heeft ipv per zwangerschap.

Ik ben er ondertussen van overtuigd dat 't geen probleem zal zijn

dutch, foei!
  maandag 30 mei 2005 @ 07:51:09 #264
1087 Merisse
broddeltante
pi_27472401
Minoes, hoe is de inseminatie gegaan? Volgens mij ging je een dezer dagen op vakantie dus ik weet niet of je nog kan reageren.

Girly

ET wat oneerlijk dat een afgebroken poging ook geldt als een poging. Voor je gevoel is dat natuurlijk niet zo.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  maandag 30 mei 2005 @ 09:20:25 #265
1087 Merisse
broddeltante
pi_27473374
Tinkerbell, ik merk het ook dat mensen het moeilijk vinden te accepteren dat er behalve biologische beperkingen ook nog een keuze is en dat die keuze niet altijd zal zijn om tot het uiterste te gaan. Het leven is helaas niet maakbaar en niet iedereen krijgt uiteindelijk het zo gewenste kindje. Als je ervoor kiest om te stoppen op een gegeven moment zijn verdriet en je verwerking uiteraard niet minder of makkelijker. Ik heb veel respect voor mensen die tot het uiterste gaan maar ook voor degenen die het dappere besluit nemen te stoppen. Veel sterkte

Bij ons speelt ook een beetje hetzelfde, we zouden ook evt. voor vruchtbaarheidsbehandelingen kunnen gaan omdat ik een jaar niet zwanger ben geweest maar dat willen we niet. Ook willen we niet adopteren. Voornaamste overweging bij ons is met name onze leeftijd. En ook wil ik niet dat het mijn leven nog meer gaat beheersen dan het nu al doet.

Maar ik merk dat ik me heel erg in de verdediging gedrongen voel als mensen vragen waarom we de MMM niet in willen. Gisteren heb ik daar nog een hele discussie over gehad incl. het gezeik over "je bent te gespannen en daarom lukt het niet". Diezelfde persoon was ook van mening dat het niet normaal was dat ik het afgelopen jaar de meeste kraambezoeken heb overgeslagen. Ik had volgens haar toch wel dringend hulp nodig
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2005 @ 10:24:05 #266
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_27474886
Teringjantje hier kan ik zo kwaad om worden. Hoe kan zij dit zeggen terwijl ze niet in jouw schoenen staat. Ik vind dit echt getuigen van pure botheid en/of een enorm bord voor je kop. Elke keer als ik weer zo'n opmerking naar mijn hoofd geslingerd krijg wordt ik enorm kwaad bah! Ik ga ook liever niet naar kraamfeestjes hoor. Helaas kom ik er soms niet onderuit. Zo stond ik vorige week nog beschuit met muisjes te smeren voor mijn baas die net vader geworden was. Lekker confronterend, terwijl hij weet in welk traject wij zitten en dat ik moeite heb om met pril zwanger- en babygeluk om te gaan. Zeker omdat ik diezelfde dag ongesteld geworden was.

Zelfs tussen diegenen die al zolang bezig zijn zitten grote verschillen met hoe ze ermee omgaan en wat het met ze doet. Dan kun je het je tenminste een beetje voorstellen hoe een ander zich voelt, maar wanneer je niet in onze schoenen staat... hou je goedbedoelde "adviezen" alsjeblieft voor je.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_27489347
Hallo,wij zijn weer terug
We hebben een heerlijk weekeind gehad in Loohorst,echt een topweekeind qua weer.
Lekker gezwommen en gehangen en winkeltjes gekeken,dat hadden we wel ff nodig.
De inseminatie ging prima,ik kreeg alleen een paar uur van te voren alweer pijn in mijn buik en dat duurde nog tot in de middag.Maar verder voel ik helemaal niks
Dus totaal anders dan de vorige keer.

Tinkerbell......ik heb dat stukje ook gelezen,dat je was gestopt en volgens mij ook nog iets over de medicijnen gevraagd.Het lijkt me moeilijker om met de MMM te stoppen dan te beginnen.Tenminste,ik weet van mezelf,dat ik,nu ik erin zit,steeds verder wil gaan.
Maar het idee,om straks misschien te moeten beslissen om te stoppen........ik moet er niet aan denken.
Het lijkt dan net of je zelf toegeeft dat je hebt gefaald en dat je het opgeeft...........
Maar die grens ligt voor iedereen weer anders en dat is je goed recht,om te stoppen wanneer jij dat wilt.Of er juist niet aan te beginnen,daar mogen anderen niet over oordelen.

Merisse.............meid,kan me voorstellen dat de stoom uit je oren kwam,tijdens die discussie.
Tjee,wat een stomme zeg,dat mens
Op zo'n moment hoop je op een modderpoel in de buurt en dat je d'r net ff een zetje kan geven
Maak je eigen keuze's en heb respect voor die van een ander,of je het er nu wel of niet mee eens bent,toch?

Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2005 @ 19:04:06 #268
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_27489627
Minoes wat fijn te horen dat jullie zo'n leuk weekend hebben gehad en nog fijner om te horen dat de inseminatie prima is verlopen dit keer. Kan de pijn in je buik niet gewoon de eisprong zijn geweest? In dit geval was de timing perfect Spannend zeg deze keer, nog twee weken wachten en je zult het weten. Ik duim in ieder geval voor je dat dit je laatste keer!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 30 mei 2005 @ 20:22:36 #269
3011 E.T.
pi_27491745
Fijn dat alles goed is gegaan Minoes! En idd, zoals slaapmeisje zegt, die buikpijn zou natuurlijk de eisprong geweest kunnen zijn

Dat worden weer twee spannende weken!
  maandag 30 mei 2005 @ 22:36:30 #270
1087 Merisse
broddeltante
pi_27496333
Minoes, fijn dat het goed gegaan is en dat je een lekker weekendje eraan vast hebt geknoopt.
Het Grote Wachten is weer begonnen voor jou, voor het laatst hopelijk!

Slaapmeisje, dat jij dat dan gewoon doet, die beschuit met muisjes maken, en nou net uitgerekend op de dag dat jij na je laatste IUI ongesteld wordt. Eerlijk waar ik had het echt niet gered. Ik had het zeker niet drooggehouden en was naar alle waarschijnlijkheid naar huis gegaan.

Minoes nog even over die discussie, weet je wat het is, degene die dat zei is helemaal geen maar misschien maakt dat het nog wel erger. Het ergste vond ik dat mijn man het met haar eens was. Inmiddels hebben we daarover geruzied, gepraat, gemaild (hij wilde wetenschappelijk bewijs), gehuild en geknuffeld. Hij was dus werkelijk van mening dat het wel eens psychisch zou kunnen zijn en volgens hem zou het ook aan hem kunnen liggen! Zo geindoctrineerd dat hij het voor waar is gaan aannemen. Hopelijk heb ik hem nu overtuigd van het tegendeel.
pi_27497712
quote:
Op maandag 30 mei 2005 09:20 schreef Merisse het volgende:
....
"je bent te gespannen en daarom lukt het niet". Diezelfde persoon was ook van mening dat het niet normaal was dat ik het afgelopen jaar de meeste kraambezoeken heb overgeslagen. Ik had volgens haar toch wel dringend hulp nodig
Bullshit, gelukkig heb je het stukje tekst ook gevonden Stress veroorzaakt zelden of nooit infertiliteit maar infertiliteit veroorzaakt zeker stress.
En niet normaal!?! Jouw situatie is toch ook niet normaal?!
Ja, hulp nodig! Van mensen die begrip op kunnen brengen, zich kunnen voorstelllen hoe moeilijk kraamvisites kunnen zijn, als je zoals jij een aantal keren miskraam hebt gehad. Ongelooflijk!
Heeft ze zelf kinderen?

Sorry hoor, ik ben echt BOOS!

[ Bericht 4% gewijzigd door katinka op 30-05-2005 23:21:29 ]
  maandag 30 mei 2005 @ 23:26:32 #272
1087 Merisse
broddeltante
pi_27498149
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:15 schreef katinka het volgende:

[..]

Bullshit, gelukkig heb je het stukje tekst ook gevonden Stress veroorzaakt zelden of nooit infertiliteit maar infertiliteit veroorzaakt zeker stress.
En niet normaal!?! Jouw situatie is toch ook niet normaal?!
Ja, hulp nodig! Van mensen die begrip op kunnen brengen, zich kunnen voorstelllen hoe moeilijk kraamvisites kunnen zijn, als je zoals jij een aantal keren een miskraam hebt gehad. Ongelooflijk!

Heeft ze zelf kinderen?

Sorry Merisse, ik ben echt kwaad en ga eerst maar even afkoelen
Ja, ze heeft een superschattig dochtertje van 1,5 die er gisteren ook bij was... psies zo een als ik ook zou willen Zij is ondanks de pil zwanger geraakt op haar 38e. Dat was haar een paar jaar daarvoor ook al overkomen maar toen heeft ze een miskraam gehad. Zij is ervan overtuigd dat stress de oorzaak was van haar miskraam.
maar ik zou beslist niet willen ruilen want ze is inmiddels alleenstaande mama

[ Bericht 5% gewijzigd door Merisse op 30-05-2005 23:33:06 ]
pi_27498836
Slaapmeisje, ik heb ook een keer zo beschuiten staan smeren, met de tranen over mijn wangen.
Ik stond met mijn rug naar de anderen...Inmiddels ben ik er veel harder/egoistischer in geworden; dat doe ik echt niet meer als ik me zo rot voel (voel me dan altijd wel schuldig hoor).

Vandaag voelde ik me ook weer zo'n bitch, een collega van me (stuk jonger) is van haar 2e in verwachting. Ik was al lang bezig toen zij nog moest gaan trouwen. De vorige keer had ik het ook voordat ze het bekend maakte al gezien, dit keer weer. Het wachten was op het blije bericht.
En zij is iemand, waarvan ik het gewoon niet kan hebben (en dat vind ik echt erg)
Gelukkig kwam dat bericht toen ik er niet was, met kiekjes en al...Vandaag, ik echter ongesteld en humeur als een oorwurm, komt ze naast me zitten werken. Iedereen de hele dag lyrisch...en ik?
Ik heb het volledig genegeerd. Dat is pas niet normaal. Zeg dat maar tegen die
  dinsdag 31 mei 2005 @ 08:29:34 #274
1087 Merisse
broddeltante
pi_27502580
Katinka, dat is gewoon zelfbescherming en je hebt groot gelijk. Ik doe het ook hoor. Laatst is een (niet directe) collega vader geworden. Wat mij zo raakte is dat hij van mijn leeftijd is, net als ik vorig jaar getrouwd, ongeveer tegelijk zwanger, eerste kind.
Ik heb hem NIET gefeliciteerd, heb GEEN beschuit met muisjes genomen, ik heb het gewoon straal genegeerd. Voor mij was de afweging: hij haalt waarschijnlijk een keer zijn schouders op omdat hij het niet snapt terwijl ik weer dagenlang van streek ben als ik me geforceerd kirrend over de foto's moet buigen. Niet leuk maar het kost me teveel.

Maar bij een ander persoon in andere omstandigheden kan het weer heel anders zijn.
pi_27503446
Katinka en Merisse......wat knap,dat jullie dat kunnen negeren,ik zou natte ogen hebben gekregen of was weggegaan.Ik heb op dit moment 4 zwangere collega's,maar die zie ik gelukkig bijna niet,of het moet zijn met het overdragen van de dienst.Ik moet er niet aan denken om ze alle 4 de hele dag om me heen te hebben,daar zou ik kattig van worden
Terwijl het voor hun heerlijk is natuurlijk,maar ik denk dat je dan heel snel zoiets krijgt van:zij wel en ik niet..........
Helaas zullen we altijd met zulke dingen geconfronteerd worden,maar ik zou wel es willen schreeuwen:denk ook es aan degene,waarbij het niet lukt(en waar je het dan nog van weet ook )

Groetjes,Minoes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')