abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:38:02 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27540611
Zwangerschap en geboorte deel 141

01 juni 2005: Mobious (papa)
18 juni 2005: Jonnetje
05 juli 2005: Basset (papa)
14 juli 2005: 1-of-6Billion (papa)
18 juli 2005: Utrecht
19 juli 2005: Snowwww
26 juli 2005: Rekkie (papa) en Roumysa
02 augustus 2005: Igraine
22 augustus 2005: Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
11 oktober 2005: Vicky
16 oktober 2005: Quinny en chocobo
29 oktober 2005: Wennie
29 oktober 2005: Jelief & Mike Air
10 november 2005: Bastard (papa)
18 november 2005: Suzanna
28 november 2005: Ingrid19 en Djeez
05 december 2005: Saffier en Lautie (papa)
*** 17 december 2005: Elegantly Wasted en Digger
26 december 2005: Randa_v en Magneet
*** 27 december 2005: Neva en ArmaniMania
04 januari 2006: MeNicole & Ke2v2in

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Mijn laatste post waarmee ik het topic dichtgooide:

Ik sluit me even helemaal aan bij Suzanna..
Nog even je gaat bij elk dingetje dat je eet je afvragen of je het wel mag hebben..

Rood vlees (het rauwe) zou ik even laten staan, al je vlees goed doorbakken en rauwe vis (sushi en rauwe zalm zijn het meest gangbaar in NL) zou ik ook even niet doen. Verder opletten met gerookte zalm en zoute haring (want haring is rauwe vis) en verder zijn er eigenlijk geen beperkingen aan vis.
Zure haring is dusdanig bewerkt dat er geen bacterie meer te bekennen is en kan dus ook niet meer als 'rauwe vis' worden gezien.

En verder je gezonde verstand gebruiken...

[ Bericht 1% gewijzigd door E.T. op 05-06-2005 13:53:07 ]
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:41:55 #2
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27540720
Dat snap ik wel, miss_d...en ben het ook wel met je eens daarin, MAAR... (the Big But)

Mensen willen tegenwoordig alles uitsluiten wat ook maar een risico ZOU KUNNEN BETEKENEN MISSCHIEN OOIT ... en dan kun je maar het beste alleen groente direct van het land én biologisch gaan eten, op het platteland gaan wonen in een land waar geen auto's zijn (uitlaatgassen, oei oei!), verder álle gezondheidsadviezen in de gaten houden, niet in de BUURT van mensen komen die misschien kunnen roken, etc. etc.

Snap je mij ook een beetje? Het is allemaal ZO overdreven en ik word er zo moe van...als je iets niet doet wat je wel zou moeten doen of iets wel doet wat je niet had mogen doen (omdat het eventueel misschien een klein risico zou vormen voor je kindje) word je aangesproken (en soms nog op agressieve toon ook) door 'de zwangerschapspolitie'...

Oei oei en dan moet je je toch schuldig gaan voelen! Je bent je kind aan het vergiftigen als je er ook maar aan DENKT! om iets te doen wat je niet zou mogen doen...

(ik denk dat dit ook enigszins wordt gemanipuleerd door mijn hormonen...maar opzich lucht het wel op om het van je hart te krijgen, heb het eigenlijk nog nooit geuit terwijl ik dit al heel lang zo voel)
pi_27540881
Ik zou willen aanraden lees eens op de site van het voedingscentrum. Deze site vertrouw ik namelijk wel. Ook met betrekking met light producten staat het goed uitgelegt, er zit namelijk altijd een beperking aan schijnbaar of je nu zwanger bent of niet. Ook de lijstjes wat je wel en niet mag, en de dingen die je zou moeten eten op een dag vind er hier goed uit zien. Voor mijn PDS heb ik hier ook veel informatie ingewonnen.

http://www.voedingscentrum.nl
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 13:06:44 #4
43556 miss_dynastie
pi_27541454
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 12:41 schreef Suzanna het volgende:
Snap je mij ook een beetje? Het is allemaal ZO overdreven en ik word er zo moe van...als je iets niet doet wat je wel zou moeten doen of iets wel doet wat je niet had mogen doen (omdat het eventueel misschien een klein risico zou vormen voor je kindje) word je aangesproken (en soms nog op agressieve toon ook) door 'de zwangerschapspolitie'...
Tuurlijk snap ik jou ook! En die inzichten veranderen ook voortdurend, dus je moet het écht hebben van de kennis van dit moment, want volgend jaar is het allemaal weer anders, enz. Maarrrrr... ik vind wel 'kennis is macht' en dat het goed is dat die kennis zoveel mogelijk verspreid wordt. Dan kan ieder voor zich zelf beslissen wat ie doet. Wat ET dus ook zegt, je eigen gezond verstand gebruiken.
  woensdag 1 juni 2005 @ 13:19:53 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27541857
Heeft iemand eigenlijk ooit nog iets van Mobius vernomen? Die zit vandaag op de uitgerekende datum en ik vraag me af of we ooit nog zullen vernemen of het een jongetje of meisje geworden is.

Net even gezocht op zijn naam en ik kom niet eens 1 post tegen in zijn postgeschiedenis. Helaas is het ook verborgen wanneer zijn laatste bezoek was.
  woensdag 1 juni 2005 @ 13:20:52 #6
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27541889
Thnx en dat is dus ook wat ik doe, mijn gezonde verstand gebruiken. En hopelijk doen andere zwangeren dat ook, anders missen ze alleen maar dingen waar ze echt van zouden genieten en die geen kwaad kunnen! Dat is toch jammer?
  woensdag 1 juni 2005 @ 13:21:35 #7
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27541913
Tja, Mobious is een papa he, en die zijn niet zo actief op fora meestal...
  woensdag 1 juni 2005 @ 13:28:57 #8
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_27542136
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 13:21 schreef Suzanna het volgende:
Tja, Mobious is een papa he, en die zijn niet zo actief op fora meestal...
Lol, nee, die laten de (toekomstige) mama's lekker posten.
Kreeg net ook al de vraag van mijn vriend: heb je nog foto's gepost????? Jahaaaaa

Hier gaat alles goed, gelukkig is het alweer wat minder warm dan afgelopen vrijdag. 's Nachts was het nog 34 graden in onze slaapkamer.. Dat was dus niet slapen, totdat mijn vriend de ventilator en een groot glas ijswater had gehaald. Ik lag echt te janken van frustatie, zo warm dat ik niet kon slapen en toch zo verrekte moe! maar nu gaat het weer lekker (en we hebben zaterdag meteen een airco gekocht!)

De afgelopen weken heb ik wel flink last van benauwdheid. Echt dat ik naar lucht zit/sta/lig te happen... Komt misschien doordat mijn baarmoeder nu lekker ter hoogte van mijn ribben zit? Zo rond een uurtje of 1 is het weer aardig over, tot een uurtje of 9 's avonds, dan begint het happen naar lucht weer
pi_27542241
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 12:41 schreef Suzanna het volgende:
Mensen willen tegenwoordig alles uitsluiten wat ook maar een risico ZOU KUNNEN BETEKENEN MISSCHIEN OOIT ... en dan kun je maar het beste alleen groente direct van het land én biologisch gaan eten, op het platteland gaan wonen in een land waar geen auto's zijn (uitlaatgassen, oei oei!), verder álle gezondheidsadviezen in de gaten houden, niet in de BUURT van mensen komen die misschien kunnen roken, etc. etc.

Oei oei en dan moet je je toch schuldig gaan voelen! Je bent je kind aan het vergiftigen als je er ook maar aan DENKT! om iets te doen wat je niet zou mogen doen...
Ik snap wat je bedoelt. Een vriendin van mij vermijd alle rokers. Dat vind ik persoonlijk overdreven. Maar als er op een verjaardag flink gerookt wordt, dan kom ik weer niet. Voor de baby en voor mezelf, want ik kan er nu niet meer zo goed tegen.

Het eerste wat mijn tante zei toen ik had verteld van mijn zwangerschap was wat ik allemaal niet meer mocht eten!

En dan hoor je hier en daar eens wat, wat je allemaal niet mag hebben. Je gelooft het ook meteen.
Rauwkost mag niet meer bijvoorbeeld. Dat is onzin, het mag wel, maar je moet het zelf goed wassen.
quote:
Die site moet wel betrouwbaar zijn! Ga er toch maar eens goed rondsnuffelen.
pi_27543241
Zout beleg moet ik op brood eten als ik duizelig ben. Hmmm. Kaas zit ook zout in, toch?
En dropjes mag ik, niet te veel natuurlijk. En boullion of cup a soup. Droge crackers. En rustig aan doen. Vooral niet teveel willen. En vocht binnen krijgen. Zoals water.
  woensdag 1 juni 2005 @ 15:27:41 #11
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27546159
Terug van de verloskundige met beebje was alles goed misschien zelfs 2 weken langer
zwanger al als 10 weken
morgen krijgen we termijn echo
en we hebben het Hartje gehoord.. man wat is dat onwijs gaaf
  woensdag 1 juni 2005 @ 15:28:12 #12
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27546180
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:00 schreef Ingrid19 het volgende:
Zout beleg moet ik op brood eten als ik duizelig ben. Hmmm. Kaas zit ook zout in, toch?
En dropjes mag ik, niet te veel natuurlijk. En boullion of cup a soup. Droge crackers. En rustig aan doen. Vooral niet teveel willen. En vocht binnen krijgen. Zoals water.
water met een klein mespuntje zout
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 15:28:40 #13
47213 ArmaniMania
pi_27546201
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:27 schreef Neva het volgende:
Terug van de verloskundige met beebje was alles goed misschien zelfs 2 weken langer
zwanger al als 10 weken
  woensdag 1 juni 2005 @ 15:55:47 #14
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_27547280
Speciaal is dat he Neva, het hartje horen
En misschien al 2 weken verder... Even de echo afwachten du.. Spannend!
  woensdag 1 juni 2005 @ 15:59:37 #15
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_27547423
quote:
zwanger al als 10 weken
leuk zeg! toch het hartje gehoord!

willen jullie straks weten of het een jongen of meisje wordt?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 1 juni 2005 @ 16:06:03 #16
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27547708
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 15:59 schreef PM-girl het volgende:

[..]

leuk zeg! toch het hartje gehoord!

willen jullie straks weten of het een jongen of meisje wordt?
Armani wel ik weet nog niet zeker dnek het wel
  woensdag 1 juni 2005 @ 16:06:33 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27547731
Heb je nog gevraagd over die haring?
pi_27548087
Lekker snel die echo Neva, ik moet nog bijna een week wachten. Spannend hoor, ben benieuwd hoe ver je bent dan!
pi_27548704
quote:
zwanger al als 10 weken
Wat leuk dat je het hartje hebt gehoord!
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 17:17:36 #20
47213 ArmaniMania
pi_27549487
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 16:06 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je nog gevraagd over die haring?
Jep, zoute haring mag, zoete haring niet. Zoute haring is namelijk gekookt.... Het gaat dus puur om rauwe vis.
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 17:20:08 #21
47213 ArmaniMania
pi_27549557
Ohw en btw.... Normaal was het na 12 weken naar de VK vor de meeste. Maar tegenwoordig hebben ze dat terug gedraait en is dat voor iedereen verschillend. De ander kan het bij 8 weken zelfs al en weer bij een ander na 12 weken.
pi_27550365
Jippie een mini nemania hartje
Veel plezier morgen!!!
  woensdag 1 juni 2005 @ 18:01:24 #23
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27550612
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:17 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Jep, zoute haring mag, zoete haring niet. Zoute haring is namelijk gekookt.... Het gaat dus puur om rauwe vis.
hij bedoeld dus zure haring mag zoute haring niet
pi_27550995
Babylover: ja ik bedoel zwangerschapszwemmen, ik ga in het Sportfondsenbad in Delft

ik ging met 8 weken voor het eerst naar de vlos.

Ingrid, ik heb gravitamon, ook met foliumzuur. Het het nagevraagd bij de vlos en zij zegt dat ik het de hele zwangerschap mag slikken.

Hier gaat verder alles goed, behalve dan dat mijn darmen er een zooitje van maken. Kan weer bijna niet naar de wc.... Dus maar weer aan de lijnzaadjes.. dat helpt goed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_27556633
Neva gaaf joh dat alles goed is! En het hartje gehoord, liev!!!!

Ik ging met 12 weken voor het eerst naar de verloskundige, is hier nog wel standaard. Was toen het hele intakebezoek en alles.

Vandaag ook weer naar de VK geweest. Beepje ligt al met het koppie naar beneden, maar dat kan nog wel draaien. Het hartje was onwijs goed te horen, ook meteen gevonden. Bloeddruk was goed (al leek het eerst verkeerd, en moest de vk handmatig nog eens meten), en baarmoeder zit nu 3,5 vingers boven m'n navel.
Over 2 weken mogen we weer komen, dan prikken ze HB en suiker, en krijg ik een verwijsbrief mee voor een groei echo, heel benieuwd dus .
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')