Ja, klopt wel.quote:Op woensdag 11 april 2007 09:04 schreef lady-wrb het volgende:
jij ziet er ook gewoon jonger uit dan je bent bass-miss.
maar hou je dr ook even rekening mee dat het niet voor iedereen gegeven is om meteen bij de eerste poging zwanger te raken? dus ja, dan heb je er wel eens oudere exemplaren bij zitten.
en ook is het niet voor iedereen de eerste. dus bij nummer 3 ben je ook weer zo'n jaartje of wat ouder. (al dan niet verlept)
Nee hoor, ik blijf best netjes tov wat ik hier soms denk.quote:Op woensdag 11 april 2007 09:09 schreef Brighteyes het volgende:
never mind.
Bij mij is het precies andersom. 'Ben je pas 22 jaar? Je ziet er veel ouder uit, wat ben je dan vroeg begonnen.' Dat vind ik nog niet zo erg. Maar dat ze dan beginnen over 'verantwoordelijkheid tegenover je kind, omdat je nog geen baan hebt....'quote:Op woensdag 11 april 2007 08:44 schreef Bass-Miss het volgende:
Ja, ouder lijkt normaler te zijn. Ik ben 28, wat toch echt niet jong is volgens mij, en toch krijg ik regelmatig reacties dat ik er vroeg aan begonnen ben als ik met Fons op stap ben.
Nu ja, als ik programma's zoals de bevalling zie dan verbaas ik me steeds over het aantal verlepte vrouwen die zwanger zijn. Ik heb dan steeds medelijden dat die kinderen later met zo een oude, meestal dikke, moeder aan de schoolpoort moeten staan.![]()
Mij lijkt studeren en een kindje best leuk eigenlijk.quote:Op woensdag 11 april 2007 09:22 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Bij mij is het precies andersom. 'Ben je pas 22 jaar? Je ziet er veel ouder uit, wat ben je dan vroeg begonnen.' Dat vind ik nog niet zo erg. Maar dat ze dan beginnen over 'verantwoordelijkheid tegenover je kind, omdat je nog geen baan hebt....'Belsjelief werkt, hoor.. Kendahl is een droom die uitkomt, maar de Pabo doen is er ook eentje.
Dat is ook de reden dat ik vanaf september weer in de schoolbanken zit. NU hebben we de mogelijkheid tot twee dagen KDV, als ze straks naar school gaat wordt dat al weer lastiger. Over een paar jaar ben ik afgestudeerd en gaat Ronja naar school en dan hoop ik een leuke baan te kunnen vindenquote:Op woensdag 11 april 2007 09:28 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Mij lijkt studeren en een kindje best leuk eigenlijk.![]()
En waarom ook niet, net of je meer tijd hebt als je aan het werk bent.
Gut ja, het is echt nooit goed. 'werk je niet??? wat zonde van je ambities en je ontwikkeling'. 'wil je gaan studeren? wat zonde van de tijd thuis met je kind'quote:Bij mij is het precies andersom. 'Ben je pas 22 jaar? Je ziet er veel ouder uit, wat ben je dan vroeg begonnen.' Dat vind ik nog niet zo erg. Maar dat ze dan beginnen over 'verantwoordelijkheid tegenover je kind, omdat je nog geen baan hebt....' Belsjelief werkt, hoor.. Kendahl is een droom die uitkomt, maar de Pabo doen is er ook eentje.
Goh, misschien zijn dat dan weer dingen die sommige oudere moeders weer niet zo graag zouden horen.quote:Op woensdag 11 april 2007 08:44 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik heb dan steeds medelijden dat die kinderen later met zo een oude, meestal dikke, moeder aan de schoolpoort moeten staan.![]()
En zelfs als mensen er bewust voor kiezen om oude ouders te worden, daar is toch niets mis mee? Net zo min als met jonge ouders.quote:Op woensdag 11 april 2007 10:34 schreef Slaapmeisje het volgende:
Inderdaad miss_sly, die opmerking is behoorlijk ongenuanceerd. Niet in alle gevallen kiezen vrouwen er zelf voor om later moeder te worden. In ons geval kwam ik KlaasVaker pas op latere leeftijd tegen, dan wil je eerst samen nog wat tijd doorbrengen en tja.... als je dan ook nog er 4,5 jaar over doet om zwanger te raken dan heeft dat kind inderdaad hele "oude" ouders (ik 35, hij 43 jaar). Ik ben oud en dik, maar hou net zoveel van mijn kind als een jonge, slanke moeder
Dat ook zeker! Een moeder die zich fijn voelt en blij is met haar kind(eren) lijkt me veel belangrijker dan dat ze oud(er) of dik(ker) of wat voor uiterlijkheden dan ook is.....quote:Op woensdag 11 april 2007 10:43 schreef Sugar het volgende:
En ik vind het helemaal triest om te zeggen dat een kind zich wel rot zal voelen met een oude moeder of erger nog: met een dikke moeder aan de schoolpoort. Ik denk dat het veel erger is voor een kind om een moeder te hebben die dat denkt.![]()
Dat is dus precies wat ik nooit meer wil horen, dat medelijden.quote:Op woensdag 11 april 2007 08:44 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik heb dan steeds medelijden dat die kinderen later met zo een oude, meestal dikke, moeder aan de schoolpoort moeten staan.![]()
Jij kunt het helemaal wel schuddenquote:Op woensdag 11 april 2007 10:48 schreef LadyS het volgende:
Ik ben jong en dik. Hoe zit dat dan?
Dan word je net als ik denk ik dan maar een jonge verlepte moeder bij de schoolpoortquote:Op woensdag 11 april 2007 10:48 schreef LadyS het volgende:
Heb je dan wel of geen medelijeden met mijn kinderen?
Dan ben jij waarschijnlijk het type waarvan bass_miss verschiet als ze de leeftijd hoortquote:Op woensdag 11 april 2007 10:48 schreef LadyS het volgende:
Helemaal mee eens Sjoeg! Dat is iets dat ik mijn kinderen wil meegeven: uiterlijk doet er niet toe, de binnenkant, daar gaat het om.quote:Op woensdag 11 april 2007 10:43 schreef Sugar het volgende:
En ik vind het helemaal triest om te zeggen dat een kind zich wel rot zal voelen met een oude moeder of erger nog: met een dikke moeder aan de schoolpoort. Ik denk dat het veel erger is voor een kind om een moeder te hebben die dat denkt.![]()
Ik ben oud(er) en graatmager?quote:Op woensdag 11 april 2007 10:48 schreef LadyS het volgende:
Heb je dan wel of geen medelijeden met mijn kinderen?
Ow maar ik zie er wel jonger uit! Dat zijn dan zekers weer pluspunten!quote:Op woensdag 11 april 2007 11:23 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik ben oud(er) en graatmager?In welke catagorie val ik?
de jonger(e) (uitziende) moeder gaat natuurlijk losser met haar kind om, dat kan iet anders.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:22 schreef Bass-Miss het volgende:
Och jongens.
Het gaat maar over het stereotiep beeld van de verzuurde betweterige moeder die afkeurend gaat doen tegen andere (dikwijls jongere of jonger uitziende) moeder die wat losser met haar kind omgaat.
quote:Op woensdag 11 april 2007 11:29 schreef Bass-Miss het volgende:
Och, laat maar zitten.
De verlepte, dikke moeders hier in OUD voelen zich al even erg aangesproken dan de rokende moeders eerder.![]()
Ik ben niet verlept, niet dik en geen moeder...dan mag ik me er zeker helemaal niet mee bemoeien?quote:Op woensdag 11 april 2007 11:29 schreef Bass-Miss het volgende:
Och, laat maar zitten.
De verlepte, dikke moeders hier in OUD voelen zich al even erg aangesproken dan de rokende moeders eerder.![]()
Ik voorzie nog wel een goedlopend deel 3!quote:Op woensdag 11 april 2007 11:32 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik vond het al zo grappig dat dit oude topic, ooit geopend door Spindizzy, nog steeds niet vol zat. Gelukkig bied jij genoeg gespreksstof met je ongenuanceerde opmerkingen Bass-Miss. Zou het een cultuurverschil zijn?
Maar je ziet ze toch ook weleens? Ik had een vriendinnetje wiens moeder 35 was toen ze haar kreeg en voor de goede orde, verder geen problemen mee, mijn eigen moeder was ook 35 toen ze nog een kind op de wereld zette. Toen 't meiske 13 was, gingen die ouders niet meer kamperen, want "daar waren ze te oud voor". Ze weigerden mee te gaan naar dingen die jonge pubers leuk vinden (en dan heb ik 't niet over discotheken, maar over leuke kledingwinkels of een chickflick), omdat ze daar te oud voor waren. Alles was eng, alles was gevaarlijk, en ze gedroegen zich echt als verlepte, oude mensen die niets meer in 't leven hadden dan zeuren en uitzakken.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:26 schreef _evenstar_ het volgende:
als het over een stereotyp voorbeeld gaat waarom gebruik je dan IK ZIE< IK DENK< IK HEB MEDELIJDEN ?
Bass-Miss heb je soms weer last van je hormonen ofzo? Meeeennnn wat kan jij krap door de bocht gaan zeg...quote:Op woensdag 11 april 2007 11:29 schreef Bass-Miss het volgende:
Och, laat maar zitten.
nee, het is een intelligentie verschil, het niet in staat zijn te kunnen interpreteren en relativeren.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:32 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik vond het al zo grappig dat dit oude topic, ooit geopend door Spindizzy, nog steeds niet vol zat. Gelukkig bied jij genoeg gespreksstof met je ongenuanceerde opmerkingen Bass-Miss. Zou het een cultuurverschil zijn?
Maar dit topic ging juist over de standaard, ongenuanceerde soms gemene dingen die mensen er weleens tegen je uit flappen. Dit is zeg maar een demonstratie van het gedrag waar het topic nou juist tegen ageertquote:Op woensdag 11 april 2007 11:37 schreef innovative het volgende:
Aan de andere kant heb je zelf toch ook weleens een mening over iemand?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |