Jahquote:
sorry als ik iets verkeerd zeg.. maar vaak komt zoiets pas aan als jezelf op persoonlijke moeilijkheden van de ander opmekringen gaat maken..quote:Op maandag 30 mei 2005 11:19 schreef Merisse het volgende:
[..]
Jahiemand nog tips wat ik kan zeggen om duidelijk te maken hoe pijnlijk dat is?
'Gewoon' eerlijk tegen hem zijn. "Weet je hoe kut het is om tegen iedereen op te moeten boksen, mensen die allerlei adviezen hebben, mensen die domme dingen blaten, mensen die zelf zonder problemen zwanger zijn geworden, anders zeiden ze dat soort dingen niet. Het doet me ontzettend veel pijn dat jij met die mensen meekletst. Omdat we allebei weten hoeveel inzet ervoor nodig is om zwanger te worden. Dat er nog nooit iemand zwanger is geworden van de wind. etc."quote:Op maandag 30 mei 2005 11:19 schreef Merisse het volgende:
[..]
Daarmee leg je de schuld en verantwoordelijkheid bij jou. Bij de gespannen stresskip. Dáárom lukt dat zwanger worden maar niet. Dat is niet eerlijk, niet realistisch én een veel te rot iets om zo makkelijk en luchtig even de schuld van in je schoenen geschoven te krijgen.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:19 schreef Merisse het volgende:
ja is toch zo.. als ik in de situatie had gestaan van jou of een minoes of een slaapmeisje.. ik zou dat echt niet trekken..quote:Op maandag 30 mei 2005 22:39 schreef Merisse het volgende:
Lieve miss_D en Sugar, bedankt voor jullie input. Ik heb er hier Als zwanger worden niet zo gemakkelijk gaat Deel 9 nog iets over geschreven.
Nevaheldin
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:40 schreef Spindizzy het volgende:
In de verschillende topics in OUD komen regelmatig opmerkingen voor waar je je helemaal rot aan kunt ergeren. De hoogste tijd om ze eens op een rijtje te zetten zodat je ze nooit meer hoeft te horen/lezen
Kinderen neem je niet, die krijg je.
Met stip op 1! Meestal hoor je dit van mensen die zonder al te veel moeite zwanger zijn geworden en ik word gillend gek van het betuttelende politiek correcte toontje van deze zin. Als je kinderen niet neemt maar krijgt dan zou ik graag het adres willen hebben waar ik ze kan krijgen. Of worden ze op de post gedaan? Van wie krijg je ze? Kost het nog wat of zijn ze gratis? Waarom krijgen jullie ze wel en wij niet? Verdienen wij het niet genoeg?
Je bent er teveel mee bezig en daarom lukt het niet.
Oh nou, dan houden we gelijk op met sex hebben en gaan we wel op de bank uit ons neus zitten vreten. Zijn we in vast in no-time zwanger. Bedankt voor de tip
Wat goed van jullie dat jullie zo'n kindje een kans willen geven
Deze gaat over adopteren. Ook al zo'n tuttebelopmerkingIk adopteer niet omdat ik 'zo'n kindje' zo graag een kans wil geven. Ik adopteer omdat ik een kind wil. Punt uit.
Er schieten me vast nog wel mee te binnen maar vul gerust aan met opmerkingen waar jouw bloed van gaat koken.
quote:Mijn lief is eindelijk zo ver dat hij ook graag een kindje wil.
Dus alle meelevende familie en vriendinnen blij!
Maar een betutteling en bemoeienissen....
Oók van mensen die zelf kinderen hebben.
Goedbedoeld, maar zwaar irritant.
Net weer zo'n mailtje:
"Wow! Leuk zeg! Veel vrijen uit liefde."![]()
Ik vrij altijd uit liefde, maar sinds kort ongeveer vier keer per maand met nog een extra reden.
Flikker toch op met die goedbedoelde adviezen.
Elke vrouw die graag zwanger wil worden weet heus wel dat ze het los moet laten.
Maar ook dat dat echt niet zo maar lukt.
Zo. Dat lucht op.![]()
Ja, dat is ook zo. Daarom wil ik mensen die dat doen er (meestal) ook niet mee confronteren en probeer ik er mijn schouders over op te halen. Ik heb 2 vriendinnen én een zus die heel erg lang bezig zijn geweest om (met gyn. hulp) zwanger te raken, plus dat ik zelf heel veel geduld met mijn lief heb moeten hebben voor hij er überhaupt aan durfde te beginnen, dus ik ben me bij dit soort onderwerpen altijd wel heel bewust van het precaire karakter ervan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vraag me af hoe vaak ik eigenlijk ongemerkt zulk soort opmerkingen maak.
zeker nu jullie ook met een nieuw huis bezig zijn.. Ik kan de vraag 'welke kamer wordt babykamer' hier bij wijze van al horenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ook zoiets raars...
Vorige week zou niemand het in zijn hoofd halen om het te vragen. Nu ben ik nog niet eens een week getrouwd en jawel hoor: 'En? Zijn jullie al bezig met de babykamer?' Of mijn collega'tje gisteren: Just out of curiousity, but are you guys starting to plan a family?.
Echt vaag!
Ik heb ook maar iets gemompeld van 'Eh... ooit...'.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:51 schreef Moonah het volgende:
En dat bij jou een collega ernaar vraagt....
Dat gaat ze toch geen zak aan? Heb ik wel eens in deel 1 beschreven, altijd dat gevis naar of je eigenlijk wel kinderen wil, "want je hebt er onderhand de leeftijd voor". Rot toch op.
Ik trapte er toch bijna in hoor....quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:52 schreef E.T. het volgende:
[..]
zeker nu jullie ook met een nieuw huis bezig zijn.. Ik kan de vraag 'welke kamer wordt babykamer' hier bij wijze van al horen
Die opmerking heb ik ook heel vaak gekregen! Of dat mensen het raar vinden dat we geen kinderen hebben, we zijn tenslotte al ruim 2 jaar getrouwdquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ook zoiets raars...
Vorige week zou niemand het in zijn hoofd halen om het te vragen. Nu ben ik nog niet eens een week getrouwd en jawel hoor: 'En? Zijn jullie al bezig met de babykamer?' Of mijn collega'tje gisteren: Just out of curiousity, but are you guys starting to plan a family?.
Echt vaag!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |