abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 november 2005 @ 17:00:06 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32347759
En aaaaaaaaaaaal die andere vrouwen die wel zwanger zijn geworden dachten er helemaal niet aan zeker? Waren zeker allemaal ongelukjes?

Het is een kwestie van op het juiste moment raak schieten. Zaadjes die goed zwemmen, eitjes die leuk meedoen, niets meer en niets minder. En als dat niet goed functioneert kan je nog zo ontspannen gaan zitten doen maar daar zal het echt niet makkelijker door lukken.

Als het dan toch stiekem, per ongeluk, totaal onverwacht alsnog lukt dan is dat een toevalstreffer, pure mazzel en ontzettend veel geluk...

Natuurlijk reageert een lichaam op stress maar dat is toch echt niet de oorzaak van ongewenste kinderloosheid...
pi_32348522
ik hoop dat iedereen hier uiteindelijk zwanger mag worden, echt dat hoop ik met heel mijn hart.
sorrie als mijn post mensen gekwetst heeft, maar ik bedoelde het niet zo..
Er zijn al genoeg dwazen die zeggen dat ontspannen HET middel is om zwanger te worden en dat is natuurlijk niet zo
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  donderdag 17 november 2005 @ 17:32:35 #103
108648 cattie
lieve moeder
pi_32348759
Hmmm, ik kan de neiging niet onderdrukken om me in deze zeer gevoelige kwestie te mengen.
Ik ben het bewijs dat de stelling niet op gaat, ik was zeer gestresst over het zwanger worden, absoluut niet ontspannen (wat ik trouwens erg vervelend vond, maar ja, wat doe je eraan) en toch ben ik de 3e cyclus zwanger geworden.

Zwanger worden is een biologisch proces. Dat proces kan verstoord worden door allerlei omstandigheden. Misschien ook door extreme stress (ongelukken, rampen, gestorven geliefden), maar "gewone" stress om zwanger te worden is daar denk ik echt niet erg genoeg voor. Dat zou ook vreemd zijn, want dan zouden er volgens mij ook geen vrouwen zwanger worden na verkrachtingen, want dan heb je denk ik wel heel veel stress!
pi_32349110
Mijn reactie kwam voort uit verbazing over hetgeen er geschreven werd over Ladylike. Ze gaf haar mening en deed dat gewoon op een nette volwassen manier. Dan verdien je zo'n reactie niet.

Ik blijf bij mijn standpunt dat stress invloed op je lichaam heeft en dus ook invloed kán hebben op zwanger worden. Maar ik ben óók van mening dat dit absoluut niet de oorzaak is van ongewenste kinderloosheid!! Bij vrouwen die al geruime tijd proberen zwanger te raken is er vaak iets heel anders de oorzaak van. De exacte oorzaak kan zelfs niet altijd aangeduid worden.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  donderdag 17 november 2005 @ 17:54:43 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32349448
Nog even voor de duidelijkheid. Mijn reactie was eigenlijk niet specifiek op iemand in het bijzonder. Maar meer omdat het weer eens ter sprake kwam hier.

Faja... die handkar lijkt me een prima idee!
pi_32349555
quote:
Op donderdag 17 november 2005 17:43 schreef lcicle het volgende:
Mijn reactie kwam voort uit verbazing over hetgeen er geschreven werd over Ladylike. Ze gaf haar mening en deed dat gewoon op een nette volwassen manier. Dan verdien je zo'n reactie niet.

Ik blijf bij mijn standpunt dat stress invloed op je lichaam heeft en dus ook invloed kán hebben op zwanger worden. Maar ik ben óók van mening dat dit absoluut niet de oorzaak is van ongewenste kinderloosheid!! Bij vrouwen die al geruime tijd proberen zwanger te raken is er vaak iets heel anders de oorzaak van. De exacte oorzaak kan zelfs niet altijd aangeduid worden.
Nee, zo'n reactie verdien je dan idd niet maar die krijg je wel als je ook maar iets zegt wat Spindizzy niet zint.

Ik geloof ook dat het invloed heeft op je lichaam, net als bijv. roken.. Op sigarettenpakjes staat ook dat roken de vruchtbaarheid vermindert. Daarmee zeg je niet tegen iedere vrouw die graag zwanger wil worden, maar waar het niet bij lukt, die wel rookt.

"Zie je wel, komt omdat je rookt! Als je stopt ben je gelijk zwanger!"

Maar ik geloof best dat alles helpt om de meest ideale omstandigheden voor een bevruchting te creeëren, mits alles verder in je lichaam gewoon meewerkt...Als er iets in je lichaam verstoort is waardoor je niet zwanger (kan) raken, zal dat ook allemaal niet helpen....
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_32350310
Het verschil is dat van roken wetenschappelijk is aangetoond dat het de vruchtbaarheid vermindert, en van stress niet. En het is heus enorm veel onderzocht. En zelfs als je in al je onwetendheid er van overtuigd bent dat het werkt, dan begrijp ik nog niet waarom je zulke dingen tegen iemand zou zeggen. Je helpt die persoon er geen moer mee, die kan heus niet opeens een knop omzetten, je maakt hooguit dat die persoon zich nog beroerder voelt omdat het ook nog blijkbaar zijn/haar eigen schuld is. Dus wat is de zin?
mooi he, alles
pi_32350383
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:26 schreef phileine het volgende:
Het verschil is dat van roken wetenschappelijk is aangetoond dat het de vruchtbaarheid vermindert, en van stress niet. En het is heus enorm veel onderzocht. En zelfs als je in al je onwetendheid er van overtuigd bent dat het werkt, dan begrijp ik nog niet waarom je zulke dingen tegen iemand zou zeggen. Je helpt die persoon er geen moer mee, die kan heus niet opeens een knop omzetten, je maakt hooguit dat die persoon zich nog beroerder voelt omdat het ook nog blijkbaar zijn/haar eigen schuld is. Dus wat is de zin?
Er is geen zin, ik heb dat dan ook nog nooit tegen iemand gezegd. Ik vind alleen soms de reacties zo overdreven als iemand zo iets zegt....
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_32350433
quote:
Op donderdag 17 november 2005 15:10 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mannen kunnen echt soms zo onwijs bot zijn.
Niet alleen mannen Faja....
Ik krijg dergelijke opmerkingen regelmatig net zo hard van vrouwen op mijn bord. Zélfs van mijn zus en moeder.
Ik negeer het maar.
Of ik zeg iets in de trant van: "Als ik wist wáár die knop zat, had ik hem al lang omgezet hoor."
Sufkutterige opmerkingen. Alsof je zelf niet al genoeg baalt dat je er zo veel mee bezig bent.
quote:
Op donderdag 17 november 2005 17:32 schreef cattie het volgende:
Hmmm, ik kan de neiging niet onderdrukken om me in deze zeer gevoelige kwestie te mengen.
Ik ben het bewijs dat de stelling niet op gaat, ik was zeer gestresst over het zwanger worden, absoluut niet ontspannen (wat ik trouwens erg vervelend vond, maar ja, wat doe je eraan) en toch ben ik de 3e cyclus zwanger geworden.
Kijk! Er gloort dus hoop aan de horizon!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_32352188
Sorry maar moet me hier toch ff mee bemoeien Over dat stress gedoe enzo. Waarom werden er 9 maand na 9-11 zoveel kinderen geboren? Die mensen waren toch ook allemaal 1 bonk stress door alles
Dus stress en zwanger worden Ik weet het niet!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_32354638
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:36 schreef MeNicole het volgende:
Sorry maar moet me hier toch ff mee bemoeien Over dat stress gedoe enzo. Waarom werden er 9 maand na 9-11 zoveel kinderen geboren? Die mensen waren toch ook allemaal 1 bonk stress door alles
Nah, het lijkt me dat het gaat om een ander soort stress.
Het gefixeerd zijn op zwanger willen raken is volgens sommigen niet bevorderlijk.
pi_32354662
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:16 schreef Spindizzy het volgende:
Lekker niet neuken gaat vanavond

Lekker eten, kaarsjes aan, wijntje erbij en daarna.... Nachtzoen en lekker slapen Ik zit geramd deze maand dan toch? Of zou ik de nachtzoen ook achterwege moeten laten? Ben ik er dan teveel mee bezig? Zal ik Taak voor de zekerheid maar naar de logeerkamer sturen? Weet ik zeker dat ik er niet mee bezig ben en lekker ontspannen slaap.
Mag ik me hierbij aansluiten. Ik heb ook geen zin vanavond, misschien raak ik dan wel onbevlekt bevangen.
pi_32361960
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:36 schreef MeNicole het volgende:
Ik heb daar een tijdje geleden een theorietje over gelezen.

Bij die aanslagen zijn veel mensen om het leven gekomen en veel Amerikanen hadden het gevoel dat zijzelf aangevallen werden. Dat leidde tot een soort oerinstinct om meer kinderen te produceren.

Maar in hoeverre dit biologisch/wetenschappelijk/psychologisch juist is, weet ik ook niet Want je zou ook kunnen redeneren dat mensen door al die stress hun voorbehoedsmiddelen vergaten en daardoor zwanger werden.
pi_32364439
precies. en bovenal is zo'n situatie ook wel een aanleiding om lekker dicht bij elkaar te kruipen. dus werd er vlak na die gebeurtenis veel meer gevreeën met als logisch gevolg meer zwangerschappen. gedeelde stress is halve stress!
pi_32365287
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 00:56 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik heb daar een tijdje geleden een theorietje over gelezen.
Dat leidde tot een soort oerinstinct om meer kinderen te produceren.
Kunnen we zo'n oerinstinct niet opwekken bij bepaalde mensen
Liefde
pi_32365486
ik neem aan dat je het als geintje bedoelt maarre menicole het gaat hier om gemiddelden! omdat meer mensen het op dat moment gingen 'doen' vonden er ook meer bevruchtingen plaats. het percentage mensen met vruchtbaarheidsproblemen staat daar natuurlijk los van, dat verandert niet zomaar onder zulke omstandigheden.
pi_32365589
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:41 schreef bixister het volgende:
ik neem aan dat je het als geintje bedoelt maarre menicole het gaat hier om gemiddelden! omdat meer mensen het op dat moment gingen 'doen' vonden er ook meer bevruchtingen plaats. het percentage mensen met vruchtbaarheidsproblemen staat daar natuurlijk los van, dat verandert niet zomaar onder zulke omstandigheden.
Tuurlijk was dat een grapje!!
Liefde
pi_32365669
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:56 schreef Moonah het volgende:

Het gefixeerd zijn op zwanger willen raken is volgens sommigen niet bevorderlijk.
Deze 'sommigen' vind 'gefixeerd zijn op zwanger willen raken' geen synoniem voor 'stress'
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:37:33 #119
11682 Moonah
Jolie femme
pi_32367866
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:51 schreef lcicle het volgende:

[..]

Deze 'sommigen' vind 'gefixeerd zijn op zwanger willen raken' geen synoniem voor 'stress'
Pfff, het wordt hier wel een slakken zout discussie zeg.
Maar wellicht bedoel je het niet zo...
In de vorige berichten werd gesteld dat 'gefixeerd zijn op zwanger willen worden' stress zou kunnen veroorzaken. Daarna werden er andere soorten van stress bijgehaald. Toen werd 9-11 genoemd. Dat staat imo los van eventuele stress rondom het zwanger willen worden die door sommigen (dus níet door Icicle) ervaren wordt.

Zo. Klaar.
*weg is hier.
pi_32368434
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:37 schreef Moonah het volgende:
Pfff, het wordt hier wel een slakken zout discussie zeg.
Maar wellicht bedoel je het niet zo...
Inderdaad, vandaar ook de smiley's!

Ik vind het gewoon vervelend als ik het idee heb dat mensen me verkeerd begrijpen en zich daardoor gekwetst voelen. Ik probeer erg m'n best te doen telkens de goede woorden te kiezen, omdat ik veel respect heb voor 'vrouwen zoals jij'!
Well excuse me.
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:04:47 #121
11682 Moonah
Jolie femme
pi_32368525
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:01 schreef lcicle het volgende:

[..]

Inderdaad, vandaar ook de smiley's!
Ik ben chagrijnig. Reageerde ik een beetje af. Sorry.
pi_32368542
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:04 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik ben chagrijnig. Reageerde ik een beetje af. Sorry.

Zo dan
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:13:24 #123
11682 Moonah
Jolie femme
pi_32368721
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:05 schreef lcicle het volgende:

[..]

Zo dan
Oké.
Stom eigenlijk. Zit ik in nota bene dít topic te zeuren naar jou, terwijl je juíst genuanceerd wil zijn.

/offtopic
pi_32369085
haai,

Sorry dat ik me er ook ff mee bemoei, ik vind of het nu zo is of niet de zin ontspannen blabla een dooddoener eerste klas..

STEL dat het zo is he, wat bereik je ermee om dit mensen te adviseren.. zou er echt ineens een knopje omgaan in die koppies zo van ja en NU ga ik er niet meer mee bezig zijn, knopje op uit? Nou uhmm nee .

Ben zelf ook zwanger geworden na een jaar "rust" een heel jaar er niet mee bezig te zijn... 12 maanden niet, ja en ben nu zwanger.. komt dat omdat ik me erbij neergelegt had.. UHM NEE dat komt naar mijn idee doordat het zaadje van me man eindelijk es dat roteitje van mij gevonden heeft en ze besoten hebben es goed in te nestelen.
UITERAARD krijg je de opmerkingen wel naar je hoofd geslingert van ik zei het toch... zie je wel... nou in mijn ogen klopt de theorie niet omdat er 12 maanden overheen gingen.. als het echt zo was geweest dat had de eerste "rustmaand" ook al goed geweest toch?

Maar goed ik heb er ook eentje wat ik niet meer wil horen... mensen die je verdorie in de winkel uitgebreid staan uitleggen dat je dat pakje filet american NIET mag kopen want das slecht voor de baby... NOUWW heb anders een vent van 24 thuis zitten zonder luier en niet afhankelijk van borstvoeding die het WEL mag eten..

Zo dat wilde ik ff kwijt haha
Wie gebreken ziet aan het mijne, ga naar huis en bekijk de zijne.
Ziet hij daar dan geen gebreken, mag hij van het mijne spreken.
  † In Memoriam † vrijdag 18 november 2005 @ 12:45:29 #125
37843 lady-wrb
kortaf
pi_32369593
ik heb niet echt dingen waaraan ik me erger, maar sjees, wat had ik toen ik zwanger was een hekel aan die figuren die denken dat je buik algemeen bezit is en ze er dus ongevraagd even aan mochten voelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')