Nee, zo'n reactie verdien je dan idd niet maar die krijg je wel als je ook maar iets zegt wat Spindizzy niet zint.quote:Op donderdag 17 november 2005 17:43 schreef lcicle het volgende:
Mijn reactie kwam voort uit verbazing over hetgeen er geschreven werd over Ladylike. Ze gaf haar mening en deed dat gewoon op een nette volwassen manier. Dan verdien je zo'n reactie niet.
Ik blijf bij mijn standpunt dat stress invloed op je lichaam heeft en dus ook invloed kán hebben op zwanger worden. Maar ik ben óók van mening dat dit absoluut niet de oorzaak is van ongewenste kinderloosheid!! Bij vrouwen die al geruime tijd proberen zwanger te raken is er vaak iets heel anders de oorzaak van. De exacte oorzaak kan zelfs niet altijd aangeduid worden.
Er is geen zin, ik heb dat dan ook nog nooit tegen iemand gezegd. Ik vind alleen soms de reacties zo overdreven als iemand zo iets zegt....quote:Op donderdag 17 november 2005 18:26 schreef phileine het volgende:
Het verschil is dat van roken wetenschappelijk is aangetoond dat het de vruchtbaarheid vermindert, en van stress niet. En het is heus enorm veel onderzocht. En zelfs als je in al je onwetendheid er van overtuigd bent dat het werkt, dan begrijp ik nog niet waarom je zulke dingen tegen iemand zou zeggen. Je helpt die persoon er geen moer mee, die kan heus niet opeens een knop omzetten, je maakt hooguit dat die persoon zich nog beroerder voelt omdat het ook nog blijkbaar zijn/haar eigen schuld is. Dus wat is de zin?
Niet alleen mannen Faja....quote:Op donderdag 17 november 2005 15:10 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mannen kunnen echt soms zo onwijs bot zijn.
Kijk! Er gloort dus hoop aan de horizon!quote:Op donderdag 17 november 2005 17:32 schreef cattie het volgende:
Hmmm, ik kan de neiging niet onderdrukken om me in deze zeer gevoelige kwestie te mengen.
Ik ben het bewijs dat de stelling niet op gaat, ik was zeer gestresst over het zwanger worden, absoluut niet ontspannen (wat ik trouwens erg vervelend vond, maar ja, wat doe je eraan) en toch ben ik de 3e cyclus zwanger geworden.
Nah, het lijkt me dat het gaat om een ander soort stress.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:36 schreef MeNicole het volgende:
Sorry maar moet me hier toch ff mee bemoeienOver dat stress gedoe enzo. Waarom werden er 9 maand na 9-11 zoveel kinderen geboren? Die mensen waren toch ook allemaal 1 bonk stress door alles
![]()
Dus stress en zwanger wordenIk weet het niet!!
Mag ik me hierbij aansluiten. Ik heb ook geen zin vanavond, misschien raak ik dan wel onbevlekt bevangen.quote:Op donderdag 17 november 2005 16:16 schreef Spindizzy het volgende:
Lekker niet neuken gaat vanavond
Lekker eten, kaarsjes aan, wijntje erbij en daarna.... Nachtzoen en lekker slapenIk zit geramd deze maand dan toch? Of zou ik de nachtzoen ook achterwege moeten laten? Ben ik er dan teveel mee bezig? Zal ik Taak voor de zekerheid maar naar de logeerkamer sturen? Weet ik zeker dat ik er niet mee bezig ben en lekker ontspannen slaap.
Ik heb daar een tijdje geleden een theorietje over gelezen.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:36 schreef MeNicole het volgende:
Sorry maar moet me hier toch ff mee bemoeienOver dat stress gedoe enzo. Waarom werden er 9 maand na 9-11 zoveel kinderen geboren? Die mensen waren toch ook allemaal 1 bonk stress door alles
![]()
Dus stress en zwanger wordenIk weet het niet!!
Kunnen we zo'n oerinstinct niet opwekken bij bepaalde mensenquote:Op vrijdag 18 november 2005 00:56 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik heb daar een tijdje geleden een theorietje over gelezen.
Dat leidde tot een soort oerinstinct om meer kinderen te produceren.
Tuurlijk was dat een grapje!!quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:41 schreef bixister het volgende:
ik neem aan dat je het als geintje bedoelt maarre menicole het gaat hier om gemiddelden! omdat meer mensen het op dat moment gingen 'doen' vonden er ook meer bevruchtingen plaats. het percentage mensen met vruchtbaarheidsproblemen staat daar natuurlijk los van, dat verandert niet zomaar onder zulke omstandigheden.
Deze 'sommigen' vind 'gefixeerd zijn op zwanger willen raken' geen synoniem voor 'stress'quote:Op donderdag 17 november 2005 20:56 schreef Moonah het volgende:
Het gefixeerd zijn op zwanger willen raken is volgens sommigen niet bevorderlijk.
Pfff, het wordt hier wel een slakken zout discussie zeg.quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:51 schreef lcicle het volgende:
[..]
Deze 'sommigen' vind 'gefixeerd zijn op zwanger willen raken' geen synoniem voor 'stress'
Inderdaad, vandaar ook de smiley's!quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:37 schreef Moonah het volgende:
Pfff, het wordt hier wel een slakken zout discussie zeg.
Maar wellicht bedoel je het niet zo...
Ik ben chagrijnig. Reageerde ik een beetje af. Sorry.quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:01 schreef lcicle het volgende:
[..]
Inderdaad, vandaar ook de smiley's!
quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:04 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik ben chagrijnig. Reageerde ik een beetje af. Sorry.
Oké.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |