abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 april 2005 @ 13:59:37 #1
55900 GM
vind ik dan toch
pi_26596528
Hallo allemaal,

Je kent ze wel, die schoonmoeders uit films, boeken en mopjes. Je weet wel, diegene die zo ontzettend poeslievig naar de buitenkant is, maar intussen op achterbakse wijze de poten onder je stoel vandaan probeert te zagen, maar dan wel op zo'n manier dat het voor vrouwen uitermate zichtbaar is, maar voor je echtgenoot lijken het allemaal onschuldige dingen.

De levensloterij heeft mij er zo een toebedeeld. Ik ben nog net geen jaar getrouwd. Mijn bruiloft ben ik ingegaan met de wetenschap dat het "schoonkreng" bij mijn moeder heeft geprobeerd om haar zo ver te krijgen op mij in te praten om de bruiloft uit te stellen. Madam vond het allemaal te vroeg.

Verder heeft ze een geweldige speech gehouden tijdens ons huwelijksdiner, doorspekt met opmerkingen als "je hoeft elkaar niet aardig te vinden" en "je mag best iets zeggen maar het gaat om de manier waarop" en "ik kan mijn eerste plaats bij mijn zoon niet afstaan".

Dan zou je denken (net als een aantal gasten) dat zij en ik een vreselijke ruzie gehad zouden hebben waarbij ik zo ongeveer als een viswijf tekeer gegaan zou moeten zijn.

De waarheid is dat er tot dan toe geen aanvaring is geweest, zelfs geen kleine onenigheid.

Al sluipende weg heeft ze (de keren dat ze hier een trap tegen de deur aan geeft) geprobeerd tussen mijn man en mij te komen. Mevrouw schijnt ook in de veronderstelling te leven dat zij deel uitmaakt van dit huwelijk.

Kortom, echt het prototype Bastard Schoonmoeder From Hell.

Wie heeft er nog meer zo'n "schatje" getroffen en hoe zijn jullie daar mee omgegaan?
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:06:05 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26596662
Gelukkig heb ik dat soort schoonmoeders nog nooit hoeven meemaken.
Maar de verhalen van derden ken ik maar al te goed.
Schoonmoeders die op elk moment van de dag komen binnenvallen, en dat de gewoonste zaak van de wereld vinden. Die jouw zaken gaan regelen, alsof ze je een gunst verlenen.
Afschuwelijk lijkt me dat.
Hoe ga jij nu om met jouw schoonmoeder?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:11:17 #3
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_26596794

Zelf heb ik gelukkig een hele lieve schoonmoeder die compleet wegloopt met me
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:12:35 #4
55900 GM
vind ik dan toch
pi_26596833
Ik vind het heel lastig om een houding te bepalen. Ik ben een steeds grotere hekel aan haar gaan krijgen met als climax de verjaardag van mijn man, 2 weken geleden. Het lijkt net of toen het kwartje pas is gaan vallen. Ik heb vooralsnog me gewoon netjes gedragen, niet overdreven poeslief, maar gewoon normaal.

Ik ben nu op het punt dat dingen in elkaar gaan passen en dat er nog een hele grote beerput open is gegaan (ze hebben van hem gestolen ten gunste van zijn zus o.a.) en ik durf hem daar amper mee te confronteren, omdat hem dat natuurlijk enorm kwetst.

Alleen besef ik ook wel dat dit zo niet verder kan, temeer niet omdat mijn gezondheid eronder begint te lijden.
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:13:11 #5
55900 GM
vind ik dan toch
pi_26596856
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:11 schreef Frollo het volgende:

Zelf heb ik gelukkig een hele lieve schoonmoeder die compleet wegloopt met me
ontzettend leuk voor je, maar voegt voor mij niet echt iets toe.
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:16:06 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26596933
Ik heb aan mijn schoonmoeders wel moeten wennen maar na een paar jaar en wat wrijvingen over en weer is alles toch goed gekomen en kan ik goed met ze door een deur.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:16:09 #7
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26596935
Moeders hebben vaak een probleem om hun kinderen los te laten, en begrijpen niet dat het de natuurlijke gang van zaken is.
pi_26596940
Verhuizen, zo ver mogelijk weg en zo snel mogelijk.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_26596953
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:12 schreef GM het volgende:
en ik durf hem daar amper mee te confronteren, omdat hem dat natuurlijk enorm kwetst.
Wat is zijn eigen mening hier over? Soms is het trouwens gewoon echt beter volledig met je ouders te breken....
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:19:14 #10
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_26597016
Nou, ik heb van het begins af aan eigenlijk bonje met mijn (binnenkort ex-) schoonmoeder gehad.
Het is ook een paar keer goed misgegaan met ruzie en ik kan ook zeker zeggen dat zij een negatieve invloed op mij en mijn relatie heeft gehad. Niet zozeer mijn gezondheid, eerder mijn zelfvertrouwen.

In jouw geval zou ik dit iig aankaarten met je man. Heeft ie nog niet door dan dat je enorm veel moeite met zijn moeder hebt?
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:20:15 #11
55900 GM
vind ik dan toch
pi_26597038
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:17 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Wat is zijn eigen mening hier over? Soms is het trouwens gewoon echt beter volledig met je ouders te breken....
Ik moet hem rustig dingen een paar keer vertellen voor ie het inziet (het is echt een geslepen kreng.. ze hangt het zielige vrouwtje uit en probeert op die manier vanalles gedaan te krijgen) en dan doet hij ook wel iets met wat ik gezegd heb.

Alleen, die eerste keer iets ergs vertellen.. hij kijkt dan als een puppy dat net een flinke schop heeft gehad.
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:21:10 #12
55900 GM
vind ik dan toch
pi_26597059
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:19 schreef cosmick het volgende:
Nou, ik heb van het begins af aan eigenlijk bonje met mijn (binnenkort ex-) schoonmoeder gehad.
Het is ook een paar keer goed misgegaan met ruzie en ik kan ook zeker zeggen dat zij een negatieve invloed op mij en mijn relatie heeft gehad. Niet zozeer mijn gezondheid, eerder mijn zelfvertrouwen.

In jouw geval zou ik dit iig aankaarten met je man. Heeft ie nog niet door dan dat je enorm veel moeite met zijn moeder hebt?
Dat begint ie nu wel door te krijgen geloof ik:)
Morgen komt hij thuis van zakenreis en dan moet ik hem wel vertellen dat mijn huisarts contact met haar gewoon verboden heeft voorlopig.
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:21:46 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26597076
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:21 schreef GM het volgende:

Morgen komt hij thuis van zakenreis en dan moet ik hem wel vertellen dat mijn huisarts contact met haar gewoon verboden heeft voorlopig.
Wow... dan is het inderdaad wel heftig, zeg!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:22:42 #14
55900 GM
vind ik dan toch
pi_26597096
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:16 schreef buitenbeentje het volgende:
Verhuizen, zo ver mogelijk weg en zo snel mogelijk.
Gut, briljante oplossing hoor.... is alleen niet nodig, ze woont niet naast me en komt ongeveer 2 keer per jaar bij ons.
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:25:05 #15
55900 GM
vind ik dan toch
pi_26597156
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wow... dan is het inderdaad wel heftig, zeg!
Twee weken geleden was ie jarig en toen heeft ze een paar dingen geflikt waardoor bij mij het kwartje is gevallen. Jammer genoeg ging hij twee dagen daarna weg voor die zakenreis.

En zusjelief doet vrolijk mee met stoken. Verjaardagen zijn altijd zo dat ik een gevecht tegen die twee "dames" moet leveren om te zorgen dat ze niet over mijn grenzen gaan en aan de andere kant mijn man afremmen om te zorgen dat hij niet door ze in een hoek gedrukt wordt.

Helaas kan mijn hart daar intussen niet zo goed meer tegen, letterlijk.
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:25:33 #16
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_26597168
mijn ex-schoonmoeder was niet heel onaardig maar wel bezitterig en vond mij niet goed genoeg voor haar zoon oid. Vooral het feit dat ik veel werk en weinig bij hem in huis deed zat haar dwars.

Toen er bij hem ingebroken was en de TR vingerafdrukken kwam nemen en ook de mijne vroeg, sprak ze de legendarische woorden: "Zit zij ook aan jouw spullen dan?"
Alsof ik in 2 jaar alleen met mijn handjes over elkaar op de bank had gezeten.

Ander fijn voorval was dat ik op een verjaardag was en daar allerlei vieze leverworst ed. voor mijn neus geduwd kreeg. Ik bedankte heel beleefd, maar kreeg in de keuken toegbeten (waar niemand het kon horen): "Weet je wel dat het heel onbeleefd en onaardig is om alles af te wijzen dat je aangeboden krijgt?"

Zijn ouders waren ook zeker 15-20 jaar ouder dan de mijne, dus ik was het ook heel anders gewend. De ouders van mijn huidige vriendje zijn gelukkig heel aardig en lief en ook lekker jong, net zoals de mijne
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_26597234
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 13:59 schreef GM het volgende:
het prototype Bastard Schoonmoeder From Hell.
Geweldige uitspraak

Weet je man wel dat je een probleem met haar hebt? Kan hij er niks an veranderen? Anders moet het toch echt wel een keer tot een aanvaring komen, zodat je kunt zeggen wat je denkt.
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:28:33 #18
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26597243
Tot nu toe heb ik iig nog geen gekend waarmee ik het écht goed kon vinden.
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:28:43 #19
55900 GM
vind ik dan toch
pi_26597251
@Ripley: ik ken dat soort dingen. Alleen bijt zij het me niet toe, het gaat op zo'n lief toontje met zo'n fake lachje erbij.. en dan komt de verbale diarree.

Verstandelijk weet ik wel dat iedere keer als dat mens dr mond open doet er onzin uitkomt, maar intussen is ze wel heel beledigend en kwetsend. NIet alleen naar mij, maar ook naar mijn man en mijn ouders.
Alleen... het zijn van die onderhuidse dingen waarvan je later pas inziet dat het valsigheid is.

Mijn ouders zijn ouder dan de zijne, maar van hen ben ik dit soort gedrag helemaal niet gewend..
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:30:22 #20
55900 GM
vind ik dan toch
pi_26597288
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:28 schreef knox_ het volgende:

[..]

Geweldige uitspraak

Weet je man wel dat je een probleem met haar hebt? Kan hij er niks an veranderen? Anders moet het toch echt wel een keer tot een aanvaring komen, zodat je kunt zeggen wat je denkt.
we zijn op dit moment zover dat ik in elk geval kritiek op haar kan uiten zonder direct allerlei tegenwerpingen te krijgen.

En dat ik in een overmatig subtiele bui heb kunnen zeggen "je moeder maakt het me wel heel moeilijk om een band met haar te krijgen"

Waarbij hij dat erkende en onderkende.. dus helemaal als donderslag bij heldere hemel zal het niet komen.
pi_26597587
Ik kan prima opschieten met mijn schoonmoeder, al weet ik ook dat ze er best wel een probleem mee heeft dat we nog steeds niet getrouwd zijn, en we elkaar persoonlijk best wel moeilijk liggen (ik ben een redelijk stil en streng persoon, die soms wat 'hard' uit de hoek kan komen) ..

Punt is wel, ik weet dat ik aan mn relatie met haar moet werken en poog dat ook wel te doen, althans zeker de indruk naar haar toe te wekken dat ik dat doe...

andersom, ik weet dat mijn vrouw problemen heeft met mijn moeder, deels is dat ook door wat onhandige opmerkingen en gedrag na de geboorte van mn dochter, toen mijn moeder zich te makkelijk liet meeslepen in haar 'trots' en zoveel opmerkte dat mijn dochter toch zoveel op mij leek, dat mn vrouw het idee kreeg een soort van gezichtsloze 'draagmoeder' te zijn ...

Aan de andere kant, mijn vrouw overdrijft dat soms absoluut, en soms ergert het me enorm dat ze dat mijn moeder nog steeds nadraagt, ik heb daar op een gegeven moment wat van gezegd tegen mn moeder en die probeert dat nu ook in te houden ... toch heb ik nog steeds het idee dat mijn vrouw onze dochter enorm 'weghoud' van mijn ouders, dit terwijl haar moeder onze dochter wel iedere week ziet en ze daar meermaals gaat logeren...

Persoonlijk denk ik inderdaad dat veel schoonmoeders soms erg verkeerd omgaan met hun kinderen als die eenmaal een 'eigen' leven hebben opgebouwd, soms niet loskomen van die 'het is mijn kind'-situatie ...

Aan de andere kant, dat 'beztitterige' gedrag komt lang niet altijd alleen van die 'gemene' schoonmoeders af, het komt ook voor dat die 'lieve' schoondochters enorm overreageren, op gewoon een moeder die dat proces doormaakt, en zelf niet weten hoe darmee om te gaan en dan enkel op een openlijk 'conflict' aansturen.

Een gedeelte van de voorbeelden die mensen hier noemen zijn gewoon schoonmoeders die 'moeite' hebben met het proces van acceptatie, dat hun kinderen hun eigen leven opbouwen en onafhankelijk zijn ...
Mar anderszijds snap ik werkelijk niet echt die 'overreactie' op die zogenaamde 'gemene opmerkingen' of 'spelletjes' die ze zouden spelen om relaties op te breken ..., misschien is dat helemaal niet bewust gericht tegen de persoon, maar gewoon een proces dat die mensen doormaken

Als je in een relatie zit, behoort daar ook contact bij met mensen die familie zijn van je partner, en misschien in een andere situatie zou ontwijken, omdat je 'niks' met hen hebt.

Mijn zuster heeft me ooit verteld dat zij ook lange tijd een enorm 'acceptatie-probleem' had met haar schoonmoeder, totdat ze haar eigen houding veranderde en zich niet meer zo liet opvitten door opmerkingen die die vrouw deed over 'haar zoon waar ze zo trots op was' (of over het vele aantal meisjes waarmee die voorheen wel wat gehad had) ..
Omdat dat geen aanval jegens haar was, eerder een uiting van trots die die vrouw goedbedoelde en niet merkte dat dat juist kwetsen kan voor iemand anders.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:48:47 #22
55900 GM
vind ik dan toch
pi_26597760
@RM-rf: ik denk dat ik na twee jaar maar over dingen heenstappen niet bepaald overreageer.

Hoe zou jij reageren als je schoonmoeder je voortdurend negeert in gezelschap (inclusief je bruiloft) en dr mond alleen maar tegen je opentrekt om rotopmerkingen te maken.

En die letterlijk zegt op het moment dat we na het zoveelste gedram om kleinkinderen gezegd hebben dat we geen kinderen willen de klassieke opmerking krijgen "o, dan had ie ook niet met je hoeven trouwen".

Het gaat er niet om dat ik "niks" met ze heb, het gaat er om dat ze meerdere grenzen heeft overschreden, dat ze voortdurend aan het kwetsen en beledigen is.

Mijn man ziet het wel, maar vindt het heel moeilijk om zijn houding te bepalen. Hij wil mij niet afvallen, maar haar ook niet.

Breken zal ik niet snel doen en al helemaal niet eisen van mijn man dat hij wegblijft... ik behoud me alleen wel het recht voor om, zolang mijn gezondheid in het geding is, haar te mijden omdat zij de problemen erger maakt.

Van mijn schoonmoeder uit is het namelijk NIET goedbedoeld.. we hadden nooit moeten trouwen en nu zou ze het liefst een scheiding zien.
pi_26598037
GM, ik denk gewoonweg dat je het jezelf heel erg moeilijk maakt door van die schoonmoeder iets te gaan verwachten dat ze je op dit moment niet kan geven ...

Voor die schoonmoeder ben JIJ iemand die inbreuk maakt, op een plek die zij had: zoals ze het zelf noemde "de eerste plek bij haar zoon"... en ja, daar heeft die vrouw het erg moeilijk mee, kan moeilijk zichzelf een 'normale' houding geven, om daarmee om te gaan.
Dat ze dat zei, op je huwelijk, was gewoon eerlijk, over zichzelf; terwijl _jij_ dat nu onmiddelijk opvat als een 'aanval' of 'oorlogsverklaring aan jou' ...
nee, die schoonmoeder zei dat omdat ze dat 'zelf' voelde op dat moment, misschien ook doorhad dat dat enorm fout was geweest ...

je kunt dan twee dingen doen...
- jezelf gek laten maken
- voor jezelf duidelijk stellen dat jouw man van jou houdt en je bij hem die nummer één al bent, en wat je schoonmoeder er verder van zegt, daar geen flikker aan veranderd.

De voorbeelden die je geeft zijn voornamelijk opmerkingen die je heel persoonlijk op kunt gaan vatten, paranoide kunt interpreteren als 'pogingen om aan jouw stoelpoten te zagen' ... maar, als je man duidelijk maakt dat hij zich daardoor niet laat 'manipuleren' zijn die toch schadeloos verder?

Zolang jij continu het slechtste in die vrouw zoekt, raak je zelf overspannen ...
Bovendien is dat ook een beetje een belediging aan je man, als zou hij niet genoeg van jou houden, en zijn liefde moeten bewijzen door zijn eigen moeder af te gaan vallen.

[ Bericht 12% gewijzigd door RM-rf op 29-04-2005 15:05:31 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 29 april 2005 @ 15:03:05 #24
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_26598141
Dat is echt iets voor vrouwen. Een soort teratoriale drift.
Als ik zo de posts van de TS lees, vind ik haar ook niet vriendelijk. Alles wordt negatief geïnterpreteerd en dat is natuurlijk ook geen lekkere basis
  vrijdag 29 april 2005 @ 15:08:06 #25
55900 GM
vind ik dan toch
pi_26598281
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:58 schreef RM-rf het volgende:
GM, ik denk gewoonweg dat je het jezelf heel erg moeilijk maakt door van die schoonmoeder iets te gaan verwachten dat ze je op dit moment niet kan geven ...

Voor die schoonmoeder ben JIJ iemand die inbreuk maakt, op een plek die zij had: zoals ze het zelf noemde "de eerste plek bij haar zoon"... en ja, daar heeft die vrouw het erg moeilijk mee, kan moeilijk zichzelf een 'normale' houding geven, om daarmee om te gaan.
Dat ze dat zei, op je huwelijk, was gewoon eerlijk, over zichzelf; terwijl _jij_ dat nu onmiddelijk opvat als een 'aanval' of 'oorlogsverklaring aan jou' ...
nee, die schoonmoeder zei dat omdat ze dat 'zelf' voelde op dat moment, misschien ook doorhad dat dat enorm fout was geweest ...

je kunt dan twee dingen doen...
- jezelf gek laten maken
- voor jezelf duidelijk stellen dat jouw man van jou houdt en je bij hem die nummer één al bent, en wat je schoonmoeder er verder van zegt, daar geen flikker aan veranderd.

De voorbeelden die je geeft zijn voornamelijk opmerkingen die je heel persoonlijk op kunt gaan vatten, paranoide kunt interpreteren als 'pogingen om aan jouw stoelpoten te zagen' ... maar, als je man duidelijk maakt dat hij zich daardoor niet laat 'manipuleren' zijn die toch schadeloos verder?

Zolang jij continu het slechtste in die vrouw zoekt, raak je zelf overspannen ...
Bovendien is dat ook een beetje een belediging aan je man, als zou hij niet genoeg van jou houden, en zijn liefde moeten bewijzen door zijn eigen moeder af te gaan vallen.
Wil jij het nou niet snappen?

WAAR zeg ik dat ie haar af moet vallen om zo zijn liefde te bewijzen?
WAAR zeg ik dat ik dingen van haar verwacht die ze me niet kan geven?
Ik vind dat jij erg voorbarige conclusies trekt en dingen uit mijn woorden leest die er niet staan, ook niet tussen de regels

En ik vind het eigenlijk tamelijk onbeschoft om dingen als "paranoide" te bestempelen die werkelijk niet paranoide zijn.

Ik vermoed dat je je eigen referentiekader iets te veel op een ander plaatst.
  vrijdag 29 april 2005 @ 15:09:00 #26
55900 GM
vind ik dan toch
pi_26598304
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 15:03 schreef Frenkie het volgende:
Dat is echt iets voor vrouwen. Een soort teratoriale drift.
Als ik zo de posts van de TS lees, vind ik haar ook niet vriendelijk. Alles wordt negatief geïnterpreteerd en dat is natuurlijk ook geen lekkere basis
O je was een gast op ons huwelijk?

Jij hebt mijn reacties gezien en ervaren?

Als je met een zinnige bijdrage kunt komen doe dat dan, zoniet, zoek een ander topic
pi_26598529
ach, als je in dit topic enkel steunbetuigingen en knuffelposts zoekt, die je bevestigen in je 'ik ben zo zielig'-houding; had je dat vooraf even kunnen vermelden ...

ik zal verder je topic dan maar negeren
pi_26598559
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 15:09 schreef GM het volgende:

[..]

Als je met een zinnige bijdrage kunt komen doe dat dan, zoniet, zoek een ander topic
ik zit een beetje naar je posts te kijken , en hoe meer ik lees , hoe meer ik het idee krijg dat het niet aan de schoonmoeder ligt , maar aan jou .
Je lijkt me zelf niet 1 van de makkelijkste mensen , als iemand hier iets post wat niet helemaal in je straatje ligt , val je al uit.
Het begon hier al mee
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:13 schreef GM het volgende:

[..]

ontzettend leuk voor je, maar voegt voor mij niet echt iets toe.
En daarna word je toontje steeds erger , misschien moet je eens bij jezelf ten rade gaan
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 15:08 schreef GM het volgende:

[..]

Hier krijg ik ook zo'n beeld bij van een in krulspelden gestoken huisvouw , inclusief rode ochtenjas en sigaret hangend in een mondhoek die met een wijzend vingertje geheven vlak voor mijn neus loopt te schreeuwen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Xlarge op 29-04-2005 15:27:51 ]
  vrijdag 29 april 2005 @ 15:24:11 #29
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_26598710
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 15:09 schreef GM het volgende:

[..]

Sorry, maar als je niet geïnteresseerd bent in meningen van anderen, dan zou ik het niet op een discussieforum gaan zoeken. Ik vind je nogal fel reageren op toch niet eens zo slecht bedoelde kritiek. Misschien is dat wel de kern van je probleem en niet je schoonmoeder
  vrijdag 29 april 2005 @ 15:49:25 #30
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_26599434
Bleh, scnoonmoeders.

De vorige haatte me en liet dat ook blijken. Weet je ten minste waar je staat.

De huidige valt wel mee maar ze denkt dat ze hier alles kan bepalen. Van huisdieren tot aan de inrichting van ons huis. Dat begint steeds meer te botsen...

Mijn moeder had ook die neiging maar dat heb ik haar wel duidelijk gemaakt.. 2 maanden niks van je laten horen toen ze niet luisteren wilde..

[ Bericht 30% gewijzigd door Napalm op 29-04-2005 16:05:57 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  Moderator vrijdag 29 april 2005 @ 15:52:43 #31
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_26599516
quote:

[..]

Ik vind dat jij erg voorbarige conclusies trekt en dingen uit mijn woorden leest die er niet staan, ook niet tussen de regels

En ik vind het eigenlijk tamelijk onbeschoft om dingen als "paranoide" te bestempelen die werkelijk niet paranoide zijn.

Sjonge sjonge, toen ik begon te lezen kreeg ik wel het idee dat jouw schoonmoeder een kutwijf is, maar gaandeweg is die mening toch wel verandert. Volgens mij ben jij het probleem. Op alle kritiek die jij in dit topic hebt gekregen reageer je overdreven fel. Wij snappen het allemaal niet. Wil je nou dat wij allemaal posten dat wij jou zielig vinden en dat je het zo verschrikkelijk hebt.

Er is er volgens mij maar 1 die het moeilijk heeft, en dat is jouw man. Die moet constant jouw gezeik aanhoren over wat voor een kutwijf zijn moeder wel niet is, terwijl jij je schoonouders maar 2x per jaar ziet of zoiets. Als hij daar tegen in gaat, reageer je dan ook zo fel naar hem als dat je hier reageert ?

Dat hij kijkt als een puppy die net een schop heeft gekregen kan ik me dan wel voorstellen, maar niet omdat zijn moeder een kutwijf is, maar omdat jij weer begint met je gezeur. Aan de modjes, misschien een wat felle reactie, maar een vrouw die bij dr man gaat lopen zeiken over dr schoonmoeder die ze maar enkele keren per jaar ziet vind ik not done.

Jij bent het hele jaar bij hem, jij slaapt met hem, maar wat jij ook nog wil is dat je man tegen zijn eigen moeder zegt dat zij jou met rust moet laten, terwijl die vrouw ziet dat haar zoon ergens woont met een vrouw die haar man zit op te stoken om tegen zijn eigen moeder te gaan zeggen dat ze zijn vrouw met rust moet laten.

Zo, die laatste zin is een vage, maar hij klopt volgens mij wel

RM-rf is zo'n user waarvan ik, als ik die naam in een topic als poster voorbij zie komen denk van "ah, hebben we hem weer met zijn uitgebalanceerde posts, die altijd nuanceringen aan kan brengen", en ook nu vind ik weer dat hij wel degelijk een punt heeft, zoals ik me meestal wel kan vinden in posts van hem. Dat dat jou niet kan bekoren is heel wat anders, maar gelijk heeft ie.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_26599583
Mijn vorige schoonmoeder
Wat een pestwijf was dat. Na 1,5 jaar mocht ik nog steeds niet gewoon blijven slapen (ik was toen bijna 18). Als argument voerder ze dan aan dat ze 'Op zondagmorgen alleen met haar gezin wilde ontbijten.'
En bedankt.
Vriendlief ging daar natuurlijk fel tegenin, met de historische frase 'Nou ja, ik snap m'n moeder wel'.

Daarom is het ook m'n vorige schoonmoeder
pi_26599835
Tip:

Als ze mank rond hinkt in de tuin.
Schiet nog ene keertje
pi_26600184
De mijne zat wel bijna standaard in het gips
pi_26600196
Ik weet dat schoonmoeders (en schoonfamilie) een hell kunnen zijn. Dit heeft bij mij in de familie ook tijdelijk tot een breuk geleid (niet bij mij, ik ben van de jongere generatie)

mensen kunnen je het leven zuur maken door opmerkingen te maken die voor anderen niet pijnlijk lijken, maar dat voor jou wel zijn. Of juist iets niet zeggen, waardoor het alleen maar pijnlijker wordt.

Er is daar niets tegen te doen. je moet me ze leven. en steun is moeilijk te krijgen, vooral als het d emoeder van je man is (mannen hebben altijd een zwak voor hun moeder) probeer de moed niet op te geven. misschien wordt het ooit iets beter (zoals bij mij in de familie. echt gezellig is het nog steeds niet, maar iedereen praat wel normaal tegen elkaar)
pi_26600279
Knoflook ophangen en als er gevraagd wordt waarvoor dit is gewoon de waarheid zeggen. Als je man om je geeft zal hij een keuze moeten maken en anders ver weg verhuizen..
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_26600352
omg topicstarter jij ben werkelijk waar een zeikwijf met veels te grote tenen, mijn god, je kan niet eens omgaan met een beetje kritiek

arme man van jou
pi_26600470
het is duidelijk dat veel mensen niet weten hoe erg deze negativiteit kan zijn voor iemand. zoals TS al zei, heeft zelfs de huisarts gezegd dat ze geen contact meer mag met haar schoonmoeder. Dus een zeikwijf is het niet.

kop op GM, laat je niet gek maken door die negatieve reacties!
  vrijdag 29 april 2005 @ 16:29:14 #39
112879 MarkDeMagiër
Magic is only a Mark away
pi_26600512
quote:

[..]

Zou jij niet eens in gaan zien dat dit ge-O-H van twee kanten komt? Je bent zo druk zieltjes te winnen voor je, door jezelf gecreërde, overspannenheid dat je niemand ontziet. Vriendelijk zijn is volgens mij niet 1 van jouw beste eigenschappen. Waarschijnlijk zitten je schoonmoeder en jij precies hetzelfde in elkaar en daarom botst het. Kijk eens in de spiegel, haal diep adem en ga verder met je leven!
Moppies rule the world...
  vrijdag 29 april 2005 @ 16:35:03 #40
112879 MarkDeMagiër
pi_26600665
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 16:27 schreef goddess-in-heaven het volgende:
het is duidelijk dat veel mensen niet weten hoe erg deze negativiteit kan zijn voor iemand. zoals TS al zei, heeft zelfs de huisarts gezegd dat ze geen contact meer mag met haar schoonmoeder. Dus een zeikwijf is het niet.

Bla bla bla, tuurlijk heeft de huisarts dat gezegd. Wat zou jij doen als je huisarts was, er een overspannen aandoende vrouw voor je bureau zit die zegt dat haar schoonmoeder de bron van alle problemen is? Dan zeg je toch ook: Voorlopig niet zien? En trouwens, ze ziet d'r 2 keer per jaar! Da's niet eens een beetje veel, da's zelfs heel er weinig.

Als dokter had ik ook gezegd: voorlopig niet meer naar toe gaan, al was het maar om van het hysterische gezemel af te zijn!
pi_26600720
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 16:35 schreef MarkDeMagiër het volgende:

[..]

Bla bla bla, tuurlijk heeft de huisarts dat gezegd. Wat zou jij doen als je huisarts was, er een overspannen aandoende vrouw voor je bureau zit die zegt dat haar schoonmoeder de bron van alle problemen is? Dan zeg je toch ook: Voorlopig niet zien? En trouwens, ze ziet d'r 2 keer per jaar! Da's niet eens een beetje veel, da's zelfs heel er weinig.

Als dokter had ik ook gezegd: voorlopig niet meer naar toe gaan, al was het maar om van het hysterische gezemel af te zijn!
je weet niet waar je het over hebt
  vrijdag 29 april 2005 @ 16:44:28 #42
112879 MarkDeMagiër
pi_26600928
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 16:37 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

in tegendeel my dear. Lees nou gewoon eensch rustig de reacties van TS door en trek je conclusies.

Vind niet dat TS communicatief erg sterk overkomt, en dat is dan best wel een understatement. Krijg het idee dat haar waarheid almachtig is en dat daar geen discussie over mogelijk is (wat ook wel weer blijkt uit de reacties). 1+1 blijft twee en waar er twee vechten hebben er twee schuld. TS moet die apen uit haar kont laten komen zodat ze niet zo constipated reageert en ze moet tegen haar schoonmoeder hetzelfde zeggen. Nee, beter, geef me d'r telefoonnummer en ik vertel het d'r zelf wel.

Kom op nou zeg. Mijn schoonmoeder wilde me in eerste instantie niet eens ontmoeten nu kom ik er vaak zat over de vloer en is er werkelijk geen vuiltje aan de lucht.

De twee dames moeten zich maar eens bedenken dat ze de ander behandelen zoals ze zelf behandeld willen worden.

En nu naar jullie kamers en zonder eten naar bed. Ik ben er klaar mee! De man van TYS heeft trouwens, zoals eerder vermeld, wel het meest brakke baantje. zoon van ee kenau en man van een zeur. Ik zeg: hij mag vanavond hard drinken in de kroeg.
  vrijdag 29 april 2005 @ 16:48:07 #43
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_26601035
ach ja, de eerste paar keren keek ik wel raar op, maar daarna kon ik er stiekem wel om lachen. Ik stelde me er gewoon op in: dat mens gaat natuurlijk weer lopen miepen Trok me er dan ook niets van aan.

Het scheelde wel dat mijn ex het ook voor mij opnam als ie het hoorde en hij zelf ook moeite had om langer dan een paar uur in haar nabijheid te zijn
pi_26601156
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 16:37 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

heb je uberhaubt de reacties van de TS gelezen ?
Het zal ongetwijfeld voorkomen dat er schoonmoeders zijn die een ware druk op een relatie leggen en een echte kenau zijn.
Maar als het de TS al een beetje niet zint , komt zij verbaal uit de hoek als Mike Tyson on PCP.

Ik denk aan de posts te zien (hoever je dat daaraan kan zien) , dat zij zeker niet de makkelijkste is , en misschien wel even bij zichzelf moet nagaan of ze wel het zielige slachtoffer hier is ...
  vrijdag 29 april 2005 @ 16:56:27 #45
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_26601273
edit: laatmaar
pi_26603188
en toen was ze stil (TS dan)
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2005 @ 22:29:27 #47
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_26630607
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 18:07 schreef DrazTic het volgende:
en toen was ze stil (TS dan)
Ze mag van de huisarts voorlopig niet op FOK! komen
pi_26631016
ok ok TS was niet altijd even lief in haar reacties...maar ik snap heel goed wat ze bedoelt.
Ik heb ook een schoonmoeder from hell!
Als mijn vriendin een keertje "gezellig" op visite ging (2 uur reizen) moest ze serieus 6 weken!!! (overdrijf niet ) bij komen van 1 dagje naar haar moeder toe ....
inmiddels wil mijn vriendin voorlopig geen contact meer met haar moeder, omdat ze er ook zelf wel achter kwam dat ze zich iedere keer zo verschrikkelijk voelde als ze daar was geweest.
Ik persoonlijk hoef dat mens ook nooit meer van me leven te zien, maar ik zal/kan/wil mijn vriendin niet verbieden om naar dr moeder te gaan.
Ik begrijp erg goed dat de TS zich zo verschrikkelijk overspannen voelt door haar schoonmoeder,
maar je kunt 2 dingen doen...of jij leeft je leven samen met je man of je blijft je druk maken en je geeft je man onbewust het gevoel dat hij moet kiezen en dan ben je hem ook kwijt.
ijs_beer fan!
pi_26632474
Ik snap dat niet echt eigenlijk, 6 weken in bed liggen omdat je 1 dag met iemand (verschrikkelijk) hebt doorgebracht.

Ik snap het echt niet.
pi_26632882
Wie zei er iets over in bed liggen ik niet...bijkomen is een erg relatief begrip he.
ijs_beer fan!
pi_26642267
quote:
Wie heeft er nog meer zo'n "schatje" getroffen en hoe zijn jullie daar mee omgegaan?
Mijn 'schoonmoeder' is wel oke, maar de broer van mijn lief is echt de grootste zak die ik ken
Ik kan niks goed doen, ben natuurlijk niet goed genoeg voor zijn broertje, hij negeert me compleet en dan verwacht ie dat ik hem wel gedag zeg, anders is dat weer niet goed natuurlijk, verder stelt hij het niet op prijs als ik hem aanspreek en als ik dat niet doe ben ik stil

Meneer weigert om bij zijn ouders te eten als hij weet dat ik er ook ben, ook op de verjaardag van zijn moeder niet meegeweest naar cabaret, op kerst zo snel mogelijk naar huis gegaan en dat soort dingen allemaal.

Het ironische is dat de eerste weken dat mijn lief en ik met elkaar gingen wij nog wel redelijk goed met elkaar overweg konden, totdat hij hoorde dat mijn vader een moslim familie heeft (mijn vader is zelf niet echt gelovig, mijn moeder is gewoon Nederlands en zo atheist als maar mogelijk is, en ik geloof ook niet, maar dat doet er allemaal niet toe )

Hoe ik er mee omga:
Ik zeg hem gedag, verder niks. Gelukkig merkt mijn lief het ook en trekt hij zich er ook niks van aan
  maandag 2 mei 2005 @ 16:18:50 #52
112879 MarkDeMagiër
pi_26668266
Ben toch eigenlijk wel benieuwd naar de reactie van TS op het feit dat veel mensen haar in haar posts al niet echt symphatiek vinden overkomen...
pi_26670998
TS heeft het hazenpad gekozen volgens mij. Is niet raar, doet iedereen in R&P die niet te horen krijgen wat ze willen of hopen.
  woensdag 4 mei 2005 @ 12:38:44 #54
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_26723539
Ik heb het contact daarmee gewoonweg gebroken, puur doordat we enorm verschillen.
Een vorm van aanpassen zat er dan ook echt niet in...
Ze is een enorme flapuit, nu hoeft dat 'flapuiten' niet zozeer een probleem te zijn, maar wat ze er dan uitkraamt...
Ze heeft me daarmee meerdere keren het bloed onder de nagels vandaan gehaald.

Ze probeerde me te claimen, bepaalde blikken geven wanneer je b.v. al een afspraak hebt staan.
Natuurlijk meer van dat soort ongein..

Het is jammer dat het zover heeft moeten komen, maar er is niets zo belangrijk dan een stressloos leven te leven!

Sterkte!
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  woensdag 4 mei 2005 @ 19:11:29 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_26734134
Ik vind mijn schoonmoeder ook niet zo heel erg lief. Maar gelukkig vind mijn vriendje dat ook.

Het vervelende in mijn geval is, dat mijn schoonmoeder op de een of andere manier probeert om mijn beste vriendin te worden. En ik word daar echt zo MOE van.

Ze belt me op en houdt me dan een uur aan de praat. Ze vraagt me voortdurend op de koffie. Ze gebruitk te pas en te onpas het woord trots, en ze is overal trots op....
"ik ben zo trots dat je zelf je kont hebt afgeveegd"
"ik ben zo trots dat je een nieuwe auto hebt gekocht"
"ik ben zo trots dat jullie tuin zo mooi is"
ïk ben zo trots................."

Als ze het nou 1 keer zei, maar elke keer als ik haar zie, zijn er wel 384523243 dingen waar ze trots op is... en het klinkt gewoon niet geloofwaardig.

Soms dan wil ik haar de voordeel van de twijfel geven, en dan vertel haar iets dat me dwarszit.... en dan gaat ze dat gelijk aan de grote klok hangen.... Dus ik denk: ik zeg al niks meer tegen dr...

ZE ZIT OP MSN EN LOOPT DE HELE DAG TEGEN ME AAN TE LULLEN. En sluit dan gesprekken af met Groetjes van je trotse schoonmoeder.

Ze vraagt naar mn sexleven!!!! hallo stom wijf wat kan jou dat nog schelen hoe en waar ik haar zoon neem...

Ze kan niet hebben dat wij beter omgaan met haar ex dan met haar, en doet vanalles om hem in een kwaad daglicht te zetten...

Ze wil gezellig met me naar de sauna.....nou ik niet met haar.......

Ze doet echt haar best maar ik kan dat niet waarderen, misschien ben ik dan wel een trut....maar ik wil haar niet als mijn beste vriendin. Ze is de moeder van de mijn vriend en daarmee is dan ook alles gezegd....
pi_26746794
quote:
Ik, en ik ga niet meer met haar om.
[14.gif]
We'll keep on whispering our mantras.
pi_26746987
GM, ik begrijp je reacties hier en als mensen niet zien dat je overstuur bent en enkel wat begrip vraagt dan is dat niet jou probleem.
Ik weet heel goed dat het je kapot maakt, op de duur wordt je zelfs agressief.
Vroeger liet ik me op mijn kop zitten maar nu is het genoeg, als enkelen me niet met respect kunnen behandelen moeten ze van mij ook niet te veel verwachten.
Spreek er met je man over, laat hem merken hoe moeilijk je het hebt met haar snerende opmerkingen.
Als hij niet voor je kan opkomen kan je het beste je hoofd koel houden want ze probeert je natuurlijk uit je tent te lokken.
Laat haar zoveel mogelijk links liggen, lach met haar domme opmerkingen, dat zal haar zeker raken ofwel doe je alsof je het niet gehoord hebt.
Probeer je te concentreren op andere familieleden waarbij je je wel goed voelt maar als je schoonzus ook zo vals is, kan het enkel moeilijk zijn.
Ik heb dit ook meegemaakt maar ik ben nu zo ver dat ik hun een poepje laat ruiken, mijn zelfvertrouwen ging kapot door hun en zij wrijven zich natuurlijk dan in de handen.
Nu doe ik wat ik wil en als ik geen zin heb om hun te zien, vermijd ik ze.
Tuurlijk kan je sommige familieaangelegenhieden niet ontwijken en houdt ik mijn hart vast.
Als ze zo gemeen doet kijk haar dan glimlachend aan en denk krijg de diarree of iets anders, dat doet goed.
Vroeg of laat komt boontje wel om zijn loontje geloof me meid.
Keep smiling en laat je door niemand in een hoek drummen.
Sterkte Rina
nooit lachen is niet serieus
  donderdag 5 mei 2005 @ 16:16:10 #58
111172 Noax
pi_26755966
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 19:11 schreef amaranta het volgende:
Ik vind mijn schoonmoeder ook niet zo heel erg lief. Maar gelukkig vind mijn vriendje dat ook.

Het vervelende in mijn geval is, dat mijn schoonmoeder op de een of andere manier probeert om mijn beste vriendin te worden. En ik word daar echt zo MOE van.

Ze belt me op en houdt me dan een uur aan de praat. Ze vraagt me voortdurend op de koffie. Ze gebruitk te pas en te onpas het woord trots, en ze is overal trots op....
"ik ben zo trots dat je zelf je kont hebt afgeveegd"
"ik ben zo trots dat je een nieuwe auto hebt gekocht"
"ik ben zo trots dat jullie tuin zo mooi is"
ïk ben zo trots................."

Als ze het nou 1 keer zei, maar elke keer als ik haar zie, zijn er wel 384523243 dingen waar ze trots op is... en het klinkt gewoon niet geloofwaardig.

Soms dan wil ik haar de voordeel van de twijfel geven, en dan vertel haar iets dat me dwarszit.... en dan gaat ze dat gelijk aan de grote klok hangen.... Dus ik denk: ik zeg al niks meer tegen dr...

ZE ZIT OP MSN EN LOOPT DE HELE DAG TEGEN ME AAN TE LULLEN. En sluit dan gesprekken af met Groetjes van je trotse schoonmoeder.

Ze vraagt naar mn sexleven!!!! hallo stom wijf wat kan jou dat nog schelen hoe en waar ik haar zoon neem...

Ze kan niet hebben dat wij beter omgaan met haar ex dan met haar, en doet vanalles om hem in een kwaad daglicht te zetten...

Ze wil gezellig met me naar de sauna.....nou ik niet met haar.......

Ze doet echt haar best maar ik kan dat niet waarderen, misschien ben ik dan wel een trut....maar ik wil haar niet als mijn beste vriendin. Ze is de moeder van de mijn vriend en daarmee is dan ook alles gezegd....
Wat ik niet begrijp...
Wat moet ze met jouw msn?

Je wilt niets van haar, dan zou je toch minimaal zeggen dat je geen msn hebt?
Of dat je met het msn-en bent gestopt.
Wanneer dat msn-gebeuren onvermijdelijk met haar is, maak dan een speciaal schoonmoeder-msn-adres aan.
Zodat je zelf een beetje kunt bepalen wanneer je haar wat te melden hebt, of juist niet!

Is er geen manier te bedenken om het contact wat ze met jou zoekt een beetje in te dammen?

Zeg haar anders es een keer dat jij heel erg trots op haar zou zijn dat ze je es een beetje met rust zou laten en zich ging verdiepen in het sexleven met haar man
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_26756195
Ik heb enorm geluk met mijn toekomstige schoonmoeder: ze is best aardig, en mocht er af en toe wat zijn waar we het niet over eens zijn: ze woont in Stuttgart! Best ver weg, dus mijn meissie moet het zonder haar redden.

Overigens, vorige week waren we bij mijn ouders, en een paar vrienden van mijn ouders waren er ook, weet je wat die vrouw toen zei tegen mijn verloofde: ach, als je weer eens ruzie hebt met je schoonloeder.... die had ik nog nooit gehoord!
pi_26780374
Hi GM!

Net als Rina begrijp ik wel wat je doormaakt, want ook ik ben met zo een ´gezellige´ schoonmoeder gezegend... Hoewel ze in het begin heel aardig deed, voelde ik mij helemaal niet op mijn gemak bij mijn vriend zijn familie thuis. Elke keer kwam ik met zo een raar gevoel thuis. Ik voelde me gekwetst en boos, maar ik dacht toen nog dat het mij aan mij lag, dat ik me niet zo moest aanstellen. Ze had toch immers niet direct een gemene opmerking naar mij gemaakt?
Wat ze deed was mij negeren. Mijn mening werd nooit gevraagd. Het werd juist benadrukt dat zij zo een ´close´ familie waren en ze deed net alsof wij helemaal geen relatie hadden. Ze maakte verder altijd van die indirekte kwetsende op merkingen, die dan eigenlijk over mij gingen. Zo maakte ze bijvoorbeeld gemene opmerkingen over ´de Nederlanders´waarmee ze dan eigenlijk mij bedoelde (zij is Colombiaans, net als mijn vriend). En nee, dat beeld ik me echt niet in!. En dat is ook het moeilijkste, die dubbelzinnige opmerkingen, het is dan heel moeilijk uit te leggen aan anderen (en aan je partner) waarom jij je zo gekwetst voelt.
Eigenlijk was de hele situatie nog wel te overzien tot we zo een twee jaar geleden in dezelfde stad zijn gaan wonen als zij. Dat was wel de grootste fout die ik had kunnen maken. Ook heb ik een jaar gelden een kindje gekregen en toen ging het pas echt mis. Vanaf toen ging de strijd niet meer zozeer om haar zoon, maar om haar kleinkind. Ze deed er alles aan om mijn kindje uit mijn handen te houden, had overal kritiek op, enz. Ze gaf me echt het gevoel dat ik geen moeder mocht zijn over mijn eigen kind. Ik mocht niets op mijn manier doen, want dat waren dan van die domme nederlandse gebruiken.. Ik moest erom vechten om hem even zelf vast te houden. Ze knipte zelfs ongevraagd zijn haar en trok hem zodra hij bij haar was meteen haar kleertjes aan. Zelfs de speen werd omgeruild voor een speentje die zij had gekocht en ze spuit hem haar parfum op (nou vraag ik je...). Verder lijkt hij erg veel op mijn vriend en dat moest dan ook wel constant benadrukt worden. Mijn positie was meer die van een soort draagmoeder van haar kleinkind. Alleen als ie iets lelijks had, had ie dat opeens van mij. En kwamen we een dag niet langs dan waren het grote drama´s dat zij haar kleinkind niet mocht zien voor een hele dag! Kortom, elke dag zaten we de helft van de dag daar (ze had het eten altijd precies klaarstaan op het moment dat we hem kwamen ophalen, zeg dan nog maar eens dat je niet meeet..). En zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan. In het begin liet ik het allemaal maar over me heen komen. Uiteindelijk wil je in eerste instantie toch aardig gevonden worden door je schoonfamilie en ook anderen zeggen dan van ´joh, trek het je niet aan, laat haar maar gaan, doe je thuis toch weer de dingen zoals je zelf wilt?
Inmiddels ben ik die fase wel voorbij en trek ik bij alles wat me niet aanstaat wel mijn mond open met als gevolg dat ze me nu niet meer wil zien. En eigenlijk heb ik daar helemaal geen problemen mee. Het is alleen niet zo leuk voor mijn vriend. Het blijft natuurlijk toch zijn moeder. Ik denk dat het belangrijkste is dat je het elke keer direct zegt tegen je partner dat je bepaalde gedragingen van je schoonmoeder niet leuk vindt. (En dus niet pas op het moment dat je van boosheid ontploft en meteen met allerlei verwijten komt) En stel hem vragen om hem aan het denken te zetten: bv. Zou jij elke dag bij mijn ouders willen eten? Vind jij het normaal dat ons kindje elke dag in haar kleren thuiskomt na het opassen? Zou jij je niet gekwetst voelen als mijn moeder zo of zo een opmerking tegen jou zou maken? In het begin zag mijn vriend het namelijk ook niet, daarna zag hij het wel maar wilde het niet zien en nu (drie jaar verder) ziet hij eindelijk wel hoe het in elkaar zit en geeft mij nu ook meestal gelijk.... (Overigens tegen andere exvriendinnen van mijn vriend deed ze net zo en met haar eigen schoonfamilie heeft ze ook ruzie, wat mij wel bevestigt dat ik me niet aanstel en overgevoelig reageer)
pi_26780879
loop bij die vent weg, probleem opgelost
pi_26782050
Schoonmoeders zijn meestal geen pretje. Ik heb ooit het geluk gehad dat ik "schoonouders" had waarmee ik het perfect kon vinden. Maar meestal gaat het net effe wat minder.

Nu ook gaat het niet best. Vaak steken onder water. Ik ben van goede komaf en als ik ergens geen zin in heb oid krijg ik meteen het verwijt dat het wel "te min" voor mij zou zijn. V.b. deze week kwam ter sprake dat ik geen zuurkool lust. Meteen de opmerking: "is dat dan armeluis voedsel?" Nou vraag ik je!

En zo is het met alles. Het ergste is dat mijn vriendin zich er soms door laat beïnvloeden als ze weer bij haar ouders is geweest. Maar goed, voor haar is het ook niet makkelijk, want ze hoort al jarenlang gezeur aan haar kop dat ik niet goed voor haar zou zijn. Het helpt ook niet dat haar moeder weet dat wij een open relatie hebben...

Toch: ik laat mij niet op mijn kop zitten. Ik geef gewoon mijn mening en het zal me werkelijk jeuken als ze dat niet leuk vinden. Ik lach er altijd maar om en red mijzelf er altijd met humor wel uit (aan ruzie heeft niemand wat). Uiteindelijk woon ik samen met mijn vriendin en niet met haar ouders.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 18:02:58 #63
111172 Noax
pi_26782910
Wat is dat toch met al die moeders?
Is er dan geen pa in dat gezin die hun vrouw even tot de orde v/d dag kunnen roepen?
Of zijn die schoonvaders al lang blij dat hun vrouw een ander doelwit hebben gevonden?

Schoonvaders zonder ruggegraat, dat zal het zijn!
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_26784908
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 18:02 schreef Noax het volgende:

Of zijn die schoonvaders al lang blij dat hun vrouw een ander doelwit hebben gevonden?
Ik denk het. Plus: je neukt hun dochters, dus in hun ogen verdien je dan wel straf.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_26786733
Schoonvaders die zullen niet zo snel hun bek open doen. Die zullen het er wel met de schoonmoeder over hebben die het dan weer kan doorspelen ofzo.

Ach, mijn schoonouders zijn alleen vreselijk schijnheilig en ze gunnen mn vriendin niks (Nee, ze moet zo veel mogelijk aan school werken, anders komt het niet goed met haar, lekker hoor, in de vakantie moet ze 4 uur per dag leren ). Mn schoonmoeder heeft van die irritante moodswings en als die over de rooie is komt mn schoonvader nog ff alles erger maken, waar mn vriendin de dupe van is.

Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ze waren uitgevallen tegen mn vriendin (zonder dat ik er bij was), en dat ze daarna weer poeslief tegen mij deden. Echt, gatverdamme Als dat nog een keer gebeurt dan ga ik echt walgelijk tegen ze doen.

Ik ben blij als mn vriendin op kamers gaat, dan hoef ik ze een tijdje niet meer te zien...
pi_27079725
GM hoe is het nu met je????
Laat je niet wegjagen door een paar nare opmerkingen, er zijn zoveel mensen die je wel begrijpen en je graag willen steunen.
Groetjes Rina
nooit lachen is niet serieus
  dinsdag 14 juni 2005 @ 10:31:28 #67
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27911439
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 12:34 schreef rina het volgende:
GM hoe is het nu met je????
Laat je niet wegjagen door een paar nare opmerkingen, er zijn zoveel mensen die je wel begrijpen en je graag willen steunen.
Groetjes Rina
Ik ben inderdaad een tijdje weggeweest (hoewel dat voornamelijk met een sterfgeval in de familie te maken had).

Intussen is er wel het een en ander veranderd. We hebben er samen gesprekken (en ik geef toe, ook wel een paar zeer verhitte discussies) over gehad.
Ik heb hulp gekregen van een tante van mijn man. Die heeft hem kunnen doen inzien dat zijn moeder niet alleen zijn moeder is, maar ook een vrouw. Ze heeft wat voorvallen verteld die achter onze rug om gedaan zijn en die liegen er niet om. Hij heeft nu wel ingezien dat zijn moeder niet zo'n schatje is, maar dat in tegendeel vrijwel de hele familie haar niet mag.

Wat jammer genoeg heel veel mensen die reageerden niet (willen) begrijpen is dat dit niet een situatie is die ik verkies, integendeel. Veel liever zou ik het omgekeerd zien, maar na 3 jaar proberen is voor mij de maat vol.
Mijn man heeft me beloofd er voortaan wat van te zeggen als het weer gebeurt (en dat is denk ik al een heel winstpunt) en verder zit er voor mij op dit moment gewoon echt niet meer in dan 2 keer per jaar een trap tegen de deur aan geven met verjaardagen en alle andere keren gaat hij gewoon alleen.
Dat is voor ons beiden een aanvaardbaar compromis.
pi_27911626
Hee dit topic is weer omhoog gekomen in my AT , even weer inlezen hoor GM .
Ik weet alleen nog dat ik het niet echt met je eens was , dit was een topic met potentie...
  dinsdag 14 juni 2005 @ 10:44:21 #69
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27911835
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 10:37 schreef Xlarge het volgende:
Hee dit topic is weer omhoog gekomen in my AT , even weer inlezen hoor GM .
Ik weet alleen nog dat ik het niet echt met je eens was , dit was een topic met potentie...
Het is ook lastig om in andermans/-vrouws persoonlijke leven te kijken.

Op het moment dat ik dit topic opende zat mijn man twee weken in Amerika en kon ik het bij niemand kwijt.
In die twee weken zijn ook weer de nodige dingen voorgevallen. Ik stikte er op dat moment bijna in.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 11:28:09 #70
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_27913093
Wow! Het bruiloftsverhaal wat jij schrijft is sprekend die van mij! Ik kon er altijd wel redelijk mee leven dat ze mij niet moest omdat ze zo gek was op mijn mans ex.

Totdat we een kindje kregen. Het begon al toen ik zwanger werd, ik was erg ziek, alleen maar spugen en viel 9 kilo af, tot ik uitdrogingsverschijnselen kreeg en in het zh terecht kwam. Hier hoorde ik van andere familieleden dat ze rond had lopen bazuinen dat ik helemaal niets had en mij alleen maar aanstelde enzo. Nou ja goed, lekker laten gaan, schelden doet geen pijn.

Toen aan het eind van de zwangerschap werd ik weer opgenomen met zwsch vergiftiging en ze zouden de kleine gaan halen. 's nachts begonnen de weeen vanzelf dus wij iedereen bellen van kom maar niet op bezoek want we zijn aan het bevallen. Wat doet dat klerewijf, die komt en gaat op de gang zitten en vraagt aan elke verpleegster of het er al is (pfff)
Ok, toen kwam ze in de kraamtijd elke dag langs in mijn rustuurtje dus na 3 dagen had de kraamverzorgster zoiets van nee, u komt later maar weer terug. Is ze toch uit haar dak gegaan tegen mij :S Ook omdat ik niet wilde dat haar hond in huis kwam (die had op dat moment schurft en vlooien) Hoe durfde ik haar te weigeren.

Daarna heeft ze 1x opgepast, onze kleine had een navelbreuk en ik had gezegd blijf ervanaf, mocht er iets gebeuren dan doe ik dat! Kom ik thuis, zit er een andere pleister op, dus ik vraag waarom dat is, zegt ze ja, haar naveltje puilde uit dus ik heb hem maar even teruggeduwd %^(^$%^$# Ook zei ze dat Alyssa 4 uur geslapen had dus ze had een stoel gepakt en was naast haar gaan zitten om te kijken of ze nog ademde, 4 uur lang zitten!

Goed, de bom is eens gebarsten toen we haar tegenkwamen, missen op straat, ze pakte de kinderwagen van mij af en ging met haar rug naar mij toe staan, na 5 minuten zei ze oh dag. Dus ik zeg ja als je nu denkt dat ik een beetje hypocriet aardig ga lopen doen heb je het mis na alles wat je mij geflikt heb (ze was toen al weken aan het stoken tegen iedereen over mij) Toen flipte ze, ze schreeuwde vies vuil K*nker wijf je pakt 2 dingen van mij af, mijn man en kleinkind en dat laat ik niet gebeuren blabla dus ik zei, weet je je bent echt gek toen stak ze haar middelvinger op en trok mij aan mijn keel op de grond (echt, midden op straat) dus mijn dochter begon te huilen en nadat mijn man haar van mij afgehaald had schreeuwde ze dat ik een slechte moeder ben en dat ik mijn kind niet waard was enzo.
Toen ben ik weggelopen/rend en heb ik haar al een jaar ofzo niet meer gezien. Ze heeft nog vaak kaartjes gestuurd naar mijn man maar die heb ik verscheurd en teruggestuurd, oprotten met dat mens.

Tsja, het is wat extreem maar ze is gewoon echt gestoord....
Gelukkig gaat mijn schoonvader zaterdag trouwen met een superlieve vrouw! Heeft mijn dochter weer echt 2 oma's!!
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_27913410
fuck he. Daar is die schoonmoeder uit desperate housewives nog een lievertje bij.
Nou moet ik zeggen dat ik wel zulke gevallen ken, namelijk de schoongrootmoeder (grootmoeder van mijn vriend) die ook zo een onruststookster en roodelaaster is. Pas geleden heeft mijn schoonmoeder (het was haar moeder) het ook met haar gebroken nadat er weer een hoop nieuwe roddels het circuit binnen kwamen.
ook als er wat gevoelige informatie was, dan werd het niet aan haar verteld, want dan wisten de volgende dag alle cassieres, alle vage vrienden en kennisen, alle voorbijgangers op straat het...
  dinsdag 14 juni 2005 @ 12:13:39 #72
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_27914422
Precies! haha de caissieres, komt mij ook bekend voor! Echt waar! Alleen wist ze niet dat degene waar ze die dag tegen praatte een vriendin van mijn moeder was.. Belachelijk is het eigenlijk he!

Oh ja, die kaarten die ik verscheurd heb dat is na overleg gedaan met mijn man hoor, hij wil ook niets meer met haar te maken hebben. Ik hou niets voor hem achter qua als ze weereens wat gestuurd heeft maar ik heb dus toestemming om het zo te doen

Nee mijn leven is er een stuk beter en rustiger op geworden zo zonder haar!
  † In Memoriam † dinsdag 14 juni 2005 @ 12:17:19 #73
43556 miss_dynastie
pi_27914506
quote:
"ik kan mijn eerste plaats bij mijn zoon niet afstaan".
Heeeeej, zo denkt mijn schoonmoeder ook.
Situatie was bij ons wat gecompliceerd, aangezien ze een tijd min of meer heeft ingewoond bij ons na de scheiding van mn schoonvader. Ze claimde haar zoon als een gek, met het idee 'ik heb hem gekregen, dus hij is van mij ook'. Haar dochter steunde haar niet (echt), dus alles kwam op hem en mij neer. Maar ja, op een gegeven moment wordt je dat dus zat. Het contact staat nu op een heel laag pitje, om meerdere redenen dan alleen deze zij kan bijv. niet accepteren dat hij veel om gaat met zn vader, wat ze van haar dochter weer wel pikt

Ik ben altijd hard en eerlijk geweest, laat niet over me heen lopen, zeg wat ik op mn hart heb. Toen mn vriendje bijvoorbeeld regelmatiger 'nee' begon te zeggen, was het 'jij bent geen echte vrouw, een echte vrouw zou tegen haar man zeggen dat ie mee moest, dat heb ik altijd gedaan'. Het was haar bedoeling om mij te raken, maar ik zei dan gewoon 'tja, en waar is de man van die echte vrouw nu? Juist ja, die ligt bij een ander in bed'

Ze is te claimerig in haar gedrag, en als ze dan haar zin niet krijgt zegt ze hele rake, pijnlijke dingen, die ze later afdoet met 'zo heb ik het niet bedoeld'. Ik heb dan zoiets 'had dan je mond gehouden'. Ik pik in elk geval niet alles, omdat zij nu eenmaal zo is, daar heb ik geen zin in.

Voor de rest heb ik de stelregel: jouw moeder, jouw probleem. Dus bepaalde dingen mag hij lekker afhandelen, bijv. dat we niet langs komen met Kerst
pi_27915550
Damn, zeg, sommige schoonmoeders zijn echte schoonloeders. De verhalen zijn niet mis, ik wens de mensen met zulke krengen veel succes, want je bent er nooit 100% vanaf, nietwaar?
  dinsdag 14 juni 2005 @ 14:36:34 #75
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27918842
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 12:55 schreef iamredleader het volgende:
Damn, zeg, sommige schoonmoeders zijn echte schoonloeders. De verhalen zijn niet mis, ik wens de mensen met zulke krengen veel succes, want je bent er nooit 100% vanaf, nietwaar?
Helemaal er vanaf ben je nooit, want zoals mijn man het verwoord "het is iemand die ik mijn hele leven ken en mijn hele leven heb vertrouwd en nu blijkt dat gebaseerd op een leugen".
pi_27919300
Ik heb geen slechte ervaringen met 'schoonmoeders'.. Maar wat er hier allemaal staat, is soms echt te gek voor woorden. Veel sterkte, schoondochters!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:04:43 #77
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_27919872
Haha, ik bedenk mij net nog een leuk detail, toen we trouwden (was een stralende dag, hartje zomer) Was ze compleet in het zwart gekleed Moet wel lachen als ik mensen nu nog de foto's laat zien, die reageren van: nou ja.. wie is dat nou weer, ze kijkt ook echt chago op elke foto.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:13:43 #78
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27920167
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:04 schreef Bibikuif22 het volgende:
Haha, ik bedenk mij net nog een leuk detail, toen we trouwden (was een stralende dag, hartje zomer) Was ze compleet in het zwart gekleed Moet wel lachen als ik mensen nu nog de foto's laat zien, die reageren van: nou ja.. wie is dat nou weer, ze kijkt ook echt chago op elke foto.
Ha, jij hebt ook zulke trouwfoto's?
pi_27920798
Goh, wat een verhalen zeg.

Ik begrijp niet zo goed hoe jullie als stel de zaken zo hebben laten escaleren. Wat dat betreft kan ik me wel vinden in miss_dynastie haar opmerking: jouw familie jouw zaken. Ookal zou hij het in eerste instantie niet direct geloven (waar twee vechten hebben vaak twee schuld), dannog hoor ik niets over actieve pogingen om het eens goed uit te praten met zijn moeder.
Ik heb in ieder geval wel een beetje het gevoel dat veel moeders pas zo worden als hun zoon dat (al dan niet onbewust) toelaat.

Ouders zijn natuurlijk heel belangrijk, maar je eigen gezin gaat toch voor vind ik. Gelukkig heb ik hele lieve 'schoonouders' .
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:39:19 #80
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27920984
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:33 schreef Étoile het volgende:
Goh, wat een verhalen zeg.

Ik begrijp niet zo goed hoe jullie als stel de zaken zo hebben laten escaleren. Wat dat betreft kan ik me wel vinden in miss_dynastie haar opmerking: jouw familie jouw zaken. Ookal zou hij het in eerste instantie niet direct geloven (waar twee vechten hebben vaak twee schuld), dannog hoor ik niets over actieve pogingen om het eens goed uit te praten met zijn moeder.
Ik heb in ieder geval wel een beetje het gevoel dat veel moeders pas zo worden als hun zoon dat (al dan niet onbewust) toelaat.

Ouders zijn natuurlijk heel belangrijk, maar je eigen gezin gaat toch voor vind ik. Gelukkig heb ik hele lieve 'schoonouders' .
Ik denk dat je een iets te makkelijk oordeel vormt.
Voorvallen zoals beschreven vinden alleen plaats op het moment dat OFWEL je partner er niet bij is, of het gaat op een dergelijk geniepige manier dat hij het niet ziet.
Daarnaast zijn het dingen waarvan je jezelf eerst afvraagt of je het wel juist ziet en hou je, JUIST om escalatie te voorkomen je mond.

Je stelling dat waar er twee vechten er vaak twee schuld hebben, daar ben ik het slechts ten dele mee eens.
Het is een gegeven dat veel moeders van zoons hun zoon niet "af kunnen staan". Vrijwel iedere schoondochter krijgt daar in meer of mindere mate mee te maken.

Al heb je natuurlijk altijd de categorie schoonmoeders die dat niet doen.
  † In Memoriam † dinsdag 14 juni 2005 @ 16:16:18 #81
43556 miss_dynastie
pi_27922235
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:33 schreef Étoile het volgende:
Ouders zijn natuurlijk heel belangrijk, maar je eigen gezin gaat toch voor vind ik.
Juist.
Het zijn dan ook de schoonmoeders die daar anders over denken, vandaar ook de conflictsituatie. Juist dat kan mijn schoonmoeder namelijk niet accepteren, dat mijn vriend een eigen gezin heeft, en niet langer volledig in dienst staat van het hare

Nou was mn vriend overigens ook altijd een enorme goedzak, die vreselijk over zich heen liet lopen. Mede door mij is hij in gaan zien dat het zo niet altijd hoeft en dat je best 'nee' mag zeggen. Dus dat is mijn slechte invloed
pi_27922446
Haha, daarom zei ik ook 'vaak'. Ik ken ook gevallen waarin de ander echt onredelijk bezig is. Maar het verhaal van Bibikuif22 is een beetje waar ik op doelde met escaleren. Dat het met 'zijn vrouw' zo ver moet komen voordat 'de man' definitief ingrijpt, lijkt me heel moeilijk. Maarja grenzen verlegt men snel, daar ben ik me ook van bewust.

Wat betreft het niet kunnen afstaan, dat komt idd wel voor, maar omgekeerd zijn er ook schoondochters die niet kunnen verhapstukken dat hun man ook van een andere vrouw houdt (daar bedoel ik jou overigens niet mee hoor).

Het is in ieder geval al heel wat dat je vriend nu wel inziet dat het zo niet gaat, misschien draait zij op den duur wel bij als ze inziet dat ze 'hem' (en misschien haar kleinkinderen) anders kwijtraakt.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:40:42 #83
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27923024
O, die kleinkinderen is nog een heel verhaal apart

Wij hebben gezamelijk gekozen voor een kinderloos leven, drie maal raden wie de schuld krijgt

Terwijl ze bij mijn moeder al ging verdelen bij wie de kleinkinderen het vaakst zouden zijn.. in haar ogen bij haar, omdat zij dichterbij woont. Waarop mijn moeder heel nuchter heeft geantwoord dat er niet zoiets bestaat als "recht op kleinkinderen" en dat dat een zaak is tussen mijn man en mij. En dat ze vooralsnog maar af moet wachten of die kleinkinderen er uberhaupt wel komen.

Ik heb er geen moeite mee dat hij naast van mij, ook van zijn moeder houdt, ik hou ook van mijn vader en moeder. Waar ik wel moeite mee heb, is dat zijn moeder zich in ons huwelijk probeert te dringen. Dat ze probeert de dienst uit te maken in ons huis. DAAR ligt voor mij toch echt de grens.

Een huwelijk bestaat uit twee personen, daar hoort zij (en haar dochter) zich niet tussen te wringen.
pi_27923166
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 16:40 schreef GM het volgende:
Een huwelijk bestaat uit twee personen, daar hoort zij (en haar dochter) zich niet tussen te wringen.
Ik ben het op dit kleine punt niet 100% met je eens. Een huwelijk is natuurlijk voornamelijk voor die twee personen. Maar de schoonouders van beide partners zijn natuurlijk altijd een factor, ze waren vroeger (bewust verleden tijd) de ouders van een kind, en hebben dat kind opgevoed. Kijk, vrienden kun je uitkiezen, en een vriendschap kun je beeindigen. Maar je vader of moeder blijft altijd je vader of moeder. Voor een mooie film over onder andere dit onderwerp verwijs ik je graag naar
http://www.imdb.com/title/tt0160916
Maar verder heb je gelijk. De relatie hoort te draaien om die twee personen die erin zitten.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:52:25 #85
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27923388
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 16:45 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Ik ben het op dit kleine punt niet 100% met je eens. Een huwelijk is natuurlijk voornamelijk voor die twee personen. Maar de schoonouders van beide partners zijn natuurlijk altijd een factor, ze waren vroeger (bewust verleden tijd) de ouders van een kind, en hebben dat kind opgevoed. Kijk, vrienden kun je uitkiezen, en een vriendschap kun je beeindigen. Maar je vader of moeder blijft altijd je vader of moeder. Voor een mooie film over onder andere dit onderwerp verwijs ik je graag naar
http://www.imdb.com/title/tt0160916
Maar verder heb je gelijk. De relatie hoort te draaien om die twee personen die erin zitten.
Wat ik eigenlijk bedoelde, zowel mijn schoonmoeder als mijn schoonzus staan te dansen om "mijn plek".
Zij kunnen en willen niet accepteren dat hun zoon/broer getrouwd is en dat ze niet voor niets moeder en zus zijn en niet echtgenote.
Ze proberen alletwee (ze doen het altijd gezamelijk) met allerlei spelletjes alles wat ik zeg of doe te ondermijnen en op die manier hun zoon/broer voor de keuze te stellen.. echt in de trant of je kiest voor ons, of je kiest voor haar.
pi_27923558
Ik begrijp wat je bedoelt. Het is niet fijn, en zeker ook niet fatsoenlijk. Maar helaas moeten jij en vele andere mensen ermee leven. Want je man is nou eenmaal niet alleen jouw man, hij heeft ook een moeder en een zus. En dat is familie, hoe pijnlijk dat soms ook is. Mijn broertje bijvoorbeeld: etter van een knul soms. Gewoon uit het verkeerde hout gesneden. Daar kan niemand wat aan doen, en ondanks alles is en blijft hij mijn broertje, en heeft dus een plekje in mijn hart.

Desalniettemin, dat is geen reden om niet stevig van je af te bijten als ze weer eens irritant doen.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 17:04:42 #87
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27923742
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 16:57 schreef iamredleader het volgende:
Ik begrijp wat je bedoelt. Het is niet fijn, en zeker ook niet fatsoenlijk. Maar helaas moeten jij en vele andere mensen ermee leven. Want je man is nou eenmaal niet alleen jouw man, hij heeft ook een moeder en een zus. En dat is familie, hoe pijnlijk dat soms ook is. Mijn broertje bijvoorbeeld: etter van een knul soms. Gewoon uit het verkeerde hout gesneden. Daar kan niemand wat aan doen, en ondanks alles is en blijft hij mijn broertje, en heeft dus een plekje in mijn hart.

Desalniettemin, dat is geen reden om niet stevig van je af te bijten als ze weer eens irritant doen.
Familie blijft familie, dat klopt ja. Maar als ze te ver gaan is voor mij het excuus van "het is familie" niet meer geldig.
De oom die mij in mijn jeugd misbruikt heeft is ook nog steeds familie, het hield me alleen niet tegen om aangifte tegen hem te doen.
Nu is dit wel een extreem voorbeeld, ik bedoel er alleen mee te zeggen dat niet alles met de mantel der liefde te bedekken valt.
Ik moet er misschien mee leven dat zijn moeder en zijn zus twee krengen zijn, maar hij moet daar evenzogoed mee leren leven.
pi_27923762
Wel mijn moeder is er ook zo-eentje...zuigen en trekken tot het bloed onder je nagels vandaan komt
Maar ik heb mijn eigen moeder al jaren door en heb haar onder een gezellig flesje ijn een jaar voor mijn huwelijk gewaarschuwd dat het haar bloed zal worden dat onder mijn nagels vandaan gaat komen daar ik haar zwarte hard door haar leugens sprekende strot naar buiten zal trekken.

Nu dit klinkt mischien wat hard en ijk overdoe de woorden iets maar mijn broer zat in dezelfde situatie, en je wilt niet weten wat dit veranderd heeft......

Maar dan nu naar de SCHOONmoeder waar ik schoon genoeg van krijg.
Mijn vrouw is de jongste en Moeders heeft haar op een bepaalde manier te hatd onder de duim
het geintje prijzen en de poten onder je stoel vandaan gezaagd krijgen....

Daar begin ik recentelijk achter te komen
Gelukkig ben ik goed getraind maar leuk is anders

Oh en als opluchtertje
quote:
Conference De Jongens
(tekst: Simon Carmiggelt)

M´n dochterje is vandaag getrouwd en dat vieren we.
Ze is pas eenentwintig. Ja, ze trouwen vroeg tegenwoordig.
Kijk, hier heb ik nog een fotootje van m´n dochter. Da´s anderhalf jaar terug. Oorspronkelijk zat er nog een knul aan m dochter vast, maar die heb ik er vanaf geknipt. Maar dat was een bevlieging van zeer tijdelijke aard. En waarom zou je nou met zo´n snotneus op je borst blijven rondlopen, nietwaar? Dat heeft geen betekenis. Dus nam ik de schaar en knip, knip, daar lag Pim. Verdomd hij heette Pim!
Als een meid getrouwd is, dan is zo´n meid geen kind meer, dan is zo´n meid ineens méns geworden. En als je als vader zijnde zonder te veel narigheid je dochtertje hebt opgekweekt tot mens, dan mag je als vader zijnde wel effe op die mijlpaal plaats nemen, een zucht van verlichting slaken en een saffie opsteken. Want wat is een kind? Ik zeg altijd: ´Een kind… Kijk eens, we staan er borg voor. Als je kind iets overkomt, is het jouw schuld. Altijd. ´Want als opvoeder falen we´. Trouwens, wat is een opvoeder? Een opvoeder is een stakker die in het duister tast. Mijn vader, hij ruste in vrede, maar mijn vader was een man met een paar harde handen. Die legde heus niet z´n oor op je zieltje te luisteren. Een hengst voor je harses kon je krijgen. En zo ben ik dan opgegroeid tot iemand met vrije levensprincipes.
Multatuli heb al gezegd: ´Kind, als ik me erop voorsta dat ik je vader ben, spuw mij dan in mijn gelaat.´ En daar had Multatuli gelijk in. Toen het puntje bij het paaltje kwam, had Multatuli z´n eigen zoontje aardig verprutst. Maar ja, op papier wist-ie het wijs te zeggen. En daar gaat het maar om bij dit soort schrijvers, nietwaar?
Dus wat heb ik gedaan? Ik heb mijn dochtertje vrij opgevoed. Niet als een boeman, maar ik heb m´n dochtertje opgevoed als een vrind. Ik heb d´r opgevoed als een gelijke. En dan moeten jullie toch eens iets zeggen over die moderne opvoeding.
Ik vroeg en vertelde m´n ouders niks, maar ik deed wat ze zeiden. En zo´n modern kind vertelt je alles, maar doet nooit wat je zegt. In het begin is het nog geen doodwond, maar ja, zo´n meid groeit op en dan komen de jongens. De natuur moet z´n loop hebben, dat ken ik billijken. Ik weet het nog goed. Ze was veertien. Toen komt ze thuis met een knul van achttien. Oh, ik zag het zo: een gluiperd van het zuiverste water. Ene Harrie. Ik droom nog wel eens van ´m als ik zwaar getafeld heb.
Maar ja, wat doe je in de moderne opvoeding? Je zegt niet tegen je eigen dochtertje: ´Meid, ga uit m´n ogen met dat stuk verdriet!´ Maar je haalt die kwal binnen of het Sinterklaas is.
Oh, die Harrie. Hij was er altijd. En hij moest ook altijd mee-eten. En dan was-ie zo gedienstig, weet je wel, zo glijerig. Hij kon alles zo lekker aangeven. Het zout en de jus en de aardappels… Baah! Ik dacht als dát mijn schoonzoon moet worden, dan verhang ik me op een mooie zondagmorgen in het Amsterdamse Bos.
Maar goed, in het begin heb je nog enige invloed, want dan gaat zo´n meid aan je vragen: ´Pa, hoe vind je Harrie? En ik, heel link, ik begon Harrie te prijzen. Ik prees hem regelrecht het graf in. Dat-ie zo gedienstig was en dat-ie alles zo lekker kon aangeven… En zo zaagde ik indirect de poten onder zijn stoel vandaan. Binnen de maand had ik hem plat. Dag, Harrie!
Maar ja… Harrie gaat, Piet komt. Piet gaat, Kees komt. Kees gaat, Nikkie komt. En allemaal mee-eten! Oh, ik heb wat voedsel verstrekt aan die knapen. Maar ja, je denkt ook bij je eigen: rekken en erbij blijven. Als ze vandaag of morgen getrouwd is, dan mot ze htet zelf maar weten, dan ken ik er ook niks meer an doen.
Nou, en dat heb ik dan vandaag bereikt. Die knul waarmee ze vanmorgen naar het stadhuis gegaan is, dat is geen kwaaie jongen, hoor. Een beetje een sufferd. Hij helpt bij het afwassen!
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 17:08:18 #89
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27923834
Ik ken deze conference van Wim Sonneveld. Al 40 jaar oud en nog steeds redelijk actueel.
Overigens "dat binnenhalen of het sinterklaas is" dat gebeurde in het begin inderdaad.
Ik kwam er een kleine maand geleden achter wat ze toen al achter mijn rug om in de familie had lopen rondroepen.. en dat was pas na de eerste kennismaking.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 17:09:06 #90
107521 Furia
snoopy weer
pi_27923849
wat een heerlijk topique

natuurlijk wel sneu voor de schoondochters hier
  dinsdag 14 juni 2005 @ 17:10:20 #91
107521 Furia
snoopy weer
pi_27923879
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 17:08 schreef GM het volgende:
Ik ken deze conference van Wim Sonneveld. Al 40 jaar oud en nog steeds redelijk actueel.
Overigens "dat binnenhalen of het sinterklaas is" dat gebeurde in het begin inderdaad.
Ik kwam er een kleine maand geleden achter wat ze toen al achter mijn rug om in de familie had lopen rondroepen.. en dat was pas na de eerste kennismaking.
ik zou zo'n ontzettende zin krijgen om dat kreng dan eens heel, heel heeeeeeel duidelijk te maken dat haar acties niet op prijs worden gesteld... een vrijbrief om grof te zijn
pi_27923928
Hmm Hmm dat binnehalen als sinterklaas ja...daarom poste ik hem ook
Zolang ik braaf en gedienstig met schoonmoeder meega is er niks aan het handje
Maar zodra je een eigen mening hebt...nou daar ga je hoor
Het is heel vervelend natuurlijk maar mijn moeder is een groter kreng en hard spelen heb ik van haar geleerd.... En die poten onder mijn stoel vandaan zagen...daar moet schoonfamilie mee oppassen..... dat dwingt mijj namelijk tot opstaan
  dinsdag 14 juni 2005 @ 17:15:30 #93
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27924018
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 17:12 schreef desiredbard het volgende:
Hmm Hmm dat binnehalen als sinterklaas ja...daarom poste ik hem ook
Zolang ik braaf en gedienstig met schoonmoeder meega is er niks aan het handje
Maar zodra je een eigen mening hebt...nou daar ga je hoor
Het is heel vervelend natuurlijk maar mijn moeder is een groter kreng en hard spelen heb ik van haar geleerd.... En die poten onder mijn stoel vandaan zagen...daar moet schoonfamilie mee oppassen..... dat dwingt mijj namelijk tot opstaan
Dat is een hele goeie

Mijn moeder is heus de heilige maagd Maria niet, maar als ze al commentaar op mijn echtgenoot heeft doet ze dat wel recht in zijn gezicht.

En je legt precies de vinger op de zere plek, ik had een lief, braaf, volgzaam, kinderenbarend trutje moeten zijn, waar ze ook nog eens leuk mee kon showen.
Helaas... ik voldoe op geen enkel punt aan haar ideaalbeeld.
pi_27924089
Zeg eb schoondochters.....pfff dacht jij dat het koek en ei was tussen schoonzonen
Ik maakte me altijd zorgen over "d'r Pa" of wat nu, in ditgeval schoonpa is
Ik bedoel, als Man weet je toch waar een goser op uit is
(Ik mijn dochter is dus beter af als mijn vrouw d'r niet krijgt)

Maar schoonpa is een aardige vent
Vrouwen het zijn krengen of het worden krengen
(waarom trouwen we?)
  dinsdag 14 juni 2005 @ 17:21:39 #95
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27924180
Mijn vader en mijn man kunnen goed met elkaar opschieten.
Mijn schoonvader komt overigens af en toe wel voor me op, gelukkig. Die man is best lief
pi_27924291
Ach, ik denk dat het wel meevalt met het aantal verrotte schoonvaders. Ik bedoel, de meeste (zoniet alle) klachten over de schoonfamilie betreffen schoonma of schoonzus, want om de een of andere reden denken die dat de nieuwe man het leven van de dame hen zal buitensluiten of zo. Is echt niet het geval!

Mijn schoonpa-in-spe is cool. Hij had eerst drie vrouwen in huis (vrouw plus twee dochters), maar dat heeft zich enigszins verandert. Als ik er ben doen we ook vaak een biertje of wat anders samen. Gezellig mannen onder mekaar.
pi_27924384
Oh Kinderbarend...zeg hoelang ben jij getrouw..... wij nu pvd 10 maanden en de vragen komen al "anything stirring"....grrrrrrrrr
Nee ik kan geen goed meer doen nadat ik erover dacht niet naar het huwelijk van haar zoon (mijn schoonbroer) in NY te gaan. (Ik haat NY , en mijn schoonbroer is een LUL die zelf pas een week voor ons huwelijk liet weten te komen, dan nog een ongenode gast meeneemt die wij op schoonmama's aandringen niet konden weigeren)
Maar owee als ik zeg dat ik het voorijnwerk waarschijnlijk niet kan halen

En het grootste probleem is dat mijn vrouw "te veel" tegen haar moeder zegt, zeker als wij ruzieen
Ik bedoel dat gaat haar niet aan, maar het karacter ken ik en dat wordt doorgespeeld weet je

Er zijn van die opmerkingen..... waarmee ze je keihard voor het blok zet
En dat vuurde afgelopen weekend even terug

De grootste stok die ik achter de deur heb is die aankomende trouwerij en dat zit haar dwars
Mevrouw dacht zich dus op een familiefeestje sterk te maken door mij in het bijzijn van haar directe familie te vragen of oik nog ging
Haar dus even heel even rustig uitgelegd waarom ik geen zin heb naar de US te gaan, (Ik haat NY, ikwil niet als een crimineel behandeld worden als ik een land binnenga, corte notificatie voor zo'n reis, ongelegen tijdstip, huidige werk, contract gebonden, en mijn eerste verantwoordelijkheid is mijn vrouw en het dak boven haar hoofd...... )

Ik denk nou hier barst de bom...maar nee hoor, twee angetrouwde neven het met me eens , wat familievrienden etc etc...dus mecvrouw ging even plat op haar waffel... ben dus de rest van het weekend genegeerd...... lekker rustig

Mijn advies ... kolen stapelen.... je zagt de poten onder haar stoel vandaan.....maar niet door....moet je opletten tegen de tijd dat ze zich realiseerd dat ze alle 4 nog aan een splintertje hangen .... 1x blazen is genoeg.....

Schhonfamilie.... houd je rug tegen de muur
pi_27924493
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 17:26 schreef iamredleader het volgende:
Ach, ik denk dat het wel meevalt met het aantal verrotte schoonvaders. Ik bedoel, de meeste (zoniet alle) klachten over de schoonfamilie betreffen schoonma of schoonzus, want om de een of andere reden denken die dat de nieuwe man het leven van de dame hen zal buitensluiten of zo. Is echt niet het geval!

Mijn schoonpa-in-spe is cool. Hij had eerst drie vrouwen in huis (vrouw plus twee dochters), maar dat heeft zich enigszins verandert. Als ik er ben doen we ook vaak een biertje of wat anders samen. Gezellig mannen onder mekaar.
de mijne ook die lamzak van een schoonbroer zit in NY
Dus schoonpa heeft geen reet te vertellen, en als ie al wat mocht zeggen dan was het voor mij vaak duidelijk dat dat een beleefdheids iets was .. niet omdat er naar hem geluisterd werd

Mannen zijn gewoon vredelievender en minder haatdragend dan mannen
(Daarom worden vrouwen in het leger ook door de tegenstander afgeschoten,...veels te fanatiek venijnig en gemeen)

(Hee ik heb eindelijk een reden gevonden om homomannen kinderen te laten adopteren-->
geen schoonmoeders...... )
pi_27924569
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 17:34 schreef desiredbard het volgende:
(Hee ik heb eindelijk een reden gevonden om homomannen kinderen te laten adopteren-->
geen schoonmoeders...... )
goed idee!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 17:59:43 #100
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27925160
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 17:29 schreef desiredbard het volgende:
Oh Kinderbarend...zeg hoelang ben jij getrouw..... wij nu pvd 10 maanden en de vragen komen al "anything stirring"....grrrrrrrrr
Volgende week dinsdag een jaar...
Binnen een maand was het al raak.. ik was jarig en een zus van mijn schoonmoeder zou gezegd hebben dat ze volgend jaar (deze zomer dus) niet op vakantie konden omdat ze dan wel eens kleinkinderen konden hebben..
Dus ik pissig "waar iemand zich meer dan een jaar vantevoren al niet druk over maakt, zeker over iets wat niet eens aan de orde is"
pi_27925541
Inderdaad zeg ......waar bemoeien ze zich mee
Of het wel of niet aan de orde is ...het is hun zaak niet
Van bepaalde mensen kan ik het nog hebben zeker als het met betrekking tot schoonmoeder gezegd wordt..... (6)
Nee dan een opmerking in de trant van Ik heb geen kleinkinderen alleen een kat (wij) en een hond (miujn schoonzus)
Ja wat wil je we werken allevier, ik begin al niet aan een hond omdat dat teveel tijd en aandacht kost

Voorlopig oefenen we nog wel voor een jaartje
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:16:20 #102
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27925548
Je kunt nu wel janken over hoe gemeen ze wel niet is, maar daar kun je toch weinig aan veranderen. Je moet je er juist op concentreren dat haar omgang met jou verandert, en niet perse haar persoonlijkheid.
Vampire Romance O+
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:31:48 #103
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27925948
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:16 schreef MouseOver het volgende:
Je kunt nu wel janken over hoe gemeen ze wel niet is, maar daar kun je toch weinig aan veranderen. Je moet je er juist op concentreren dat haar omgang met jou verandert, en niet perse haar persoonlijkheid.
Je ZOU ook het hele topic kunnen lezen?
  † In Memoriam † dinsdag 14 juni 2005 @ 18:34:12 #104
43556 miss_dynastie
pi_27926014
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:16 schreef MouseOver het volgende:
Je kunt nu wel janken over hoe gemeen ze wel niet is, maar daar kun je toch weinig aan veranderen.
Ik denk dat ik dat wel met je eens ben, dat helpt helemaal niets. Je moet inderdaad de manier waarop ze met je omgaat zien te veranderen, niet wie ze is. En wat ze van je denkt mag ze denken, natuurlijk.

Wat mij helpt is om haar niet te serieus te nemen als ze in zo'n bui is, dat heb ik lange tijd wél gedaan. Hetgeen dus niet wil zeggen dat ik het me allemaal maar laat zeggen, maar ik doe mijn best me niet meer te laten raken (en heeeej, ik ben ook maar een mens, dus dat gaat nog weleens mis). Ik zie haar niet als volledig volwassene, iemand wiens mening ik 100% op waarde schat, en dat maakt het ook makkelijker.
  † In Memoriam † dinsdag 14 juni 2005 @ 18:36:05 #105
43556 miss_dynastie
pi_27926062
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 17:59 schreef GM het volgende:
Dus ik pissig "waar iemand zich meer dan een jaar vantevoren al niet druk over maakt, zeker over iets wat niet eens aan de orde is"
Maar waarom zoek je die discussie op? Wil je dat per se winnen? Niet dat ik dat niet heb gedaan hoor , maar het frustreert vooral jezelf zo.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:58:50 #106
3542 Gia
User under construction
pi_27926654
Mijn schoonmoeder is altijd heel aardig en gedraagt zich heel gepast.
Ze levert nergens, openlijk, commentaar op.

Wel heeft ze soms van die zinnetjes als: "Sommige mensen doen dat zus of zo" of "IK deed het vroeger altijd op die manier", met als ondertoon "En dat is beter!!" Maar dat laatste zal ze nooit zeggen. En dat komt eigenlijk wel goed uit, omdat ik me bij dat soort opmerkingen altijd van de domme kan houden en net doe alsof ik de hints niet snap.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 19:08:12 #107
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27926905
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:31 schreef GM het volgende:

[..]

Je ZOU ook het hele topic kunnen lezen?
Dat HEB ik, en het koste aardig wat moeite om door je ge-zij-zei-dit enzenz heen te worstelen.

Wat een negatieve aanname trouwens dat je denkt dat ik dat niet gedaan heb.
Vampire Romance O+
  dinsdag 14 juni 2005 @ 19:27:23 #108
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27927454
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:36 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar waarom zoek je die discussie op? Wil je dat per se winnen? Niet dat ik dat niet heb gedaan hoor , maar het frustreert vooral jezelf zo.
Dat was mijn "verjaardagskadootje". Ik kan tenslotte moeilijk klagen over iets waar ik niet van gediend ben zonder dit tegen ze te zeggen.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 19:30:09 #109
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27927539
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 19:08 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat HEB ik, en het koste aardig wat moeite om door je ge-zij-zei-dit enzenz heen te worstelen.

Wat een negatieve aanname trouwens dat je denkt dat ik dat niet gedaan heb.
Jouw opmerking kwam een beetje over alsof er alleen gemiept wordt. Misschien komt dat wel zo over, maar feit is inderdaad, ze is zoals ze is, haar kan ik niet veranderen, maar ik kan zelf ook niet als een blad aan een boom omdraaien.
Het is, voor mij althans, al een heel ding geweest om mijn partner te kunnen vertellen hoe de band tussen zijn moeder en mij is. Je opent een gesprek nu eenmaal niet met "schat, je moeder is een kreng".
Gelukkig reageerde hij wel goed, maar 1 ding wilde ik niet over het hoofd zien, namelijk dat ongeacht hoe ik tegenover haar sta, het nog altijd zijn moeder is.
Ik vond dat jij daar een beetje aan voorbij ging.
pi_27951070
"leuke update"
sinds gisteravond is de bom gebarsten... er gaat hier een lang verhaal aan vooraf maar het kwam er nu gelukkig op neer dat mijn vrouw partij tegen haar moeder trok, daardoor werd ik aangevallen, ik heb het geniep nog nooit zo gezien

Ik vond altijd wel dat mijn vrouw ingaf aan haar moeder, maar het verbaasd me niets nu
Gelukkig keihard een lijn getrokken

Helaas speelde haar moeder heel erg op de man
Ze was zo gekwetst dat ze niet genoemd was tijdens de toespraken op ons huwelijk.
Niet genog bedoelt het kreng
Zo geniepig om bijna een jaar later een schaduw over die mooie dag te gooien

En het gaat echt om iets lulligs, het probleem is dat mijn vrouw en ik altijd doen en toegeven aan alles om wille van de lieve vrede.... afgelopen weekend namen we eens een beslissing die voor ons comfort, en daar wordt over gezeken
  woensdag 15 juni 2005 @ 14:41:14 #111
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27951743
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:20 schreef desiredbard het volgende:
"leuke update"
sinds gisteravond is de bom gebarsten... er gaat hier een lang verhaal aan vooraf maar het kwam er nu gelukkig op neer dat mijn vrouw partij tegen haar moeder trok, daardoor werd ik aangevallen, ik heb het geniep nog nooit zo gezien

Ik vond altijd wel dat mijn vrouw ingaf aan haar moeder, maar het verbaasd me niets nu
Gelukkig keihard een lijn getrokken

Helaas speelde haar moeder heel erg op de man
Ze was zo gekwetst dat ze niet genoemd was tijdens de toespraken op ons huwelijk.
Niet genog bedoelt het kreng
Zo geniepig om bijna een jaar later een schaduw over die mooie dag te gooien

En het gaat echt om iets lulligs, het probleem is dat mijn vrouw en ik altijd doen en toegeven aan alles om wille van de lieve vrede.... afgelopen weekend namen we eens een beslissing die voor ons comfort, en daar wordt over gezeken
Meestal gaat er inderdaad een erg lang verhaal aan vooraf. En vele kleine irritaties die op den duur een grote worden en dan barst de bom.

En inderdaad, de lieve vrede willen bewaren, dat is in eerste instantie ook wat je wilt, want niemand zit denk ik op familievetes te wachten.
Natuurlijk is het niet altijd de schuld van de ouders, maar zeker ook niet altijd de schuld van de kinderen.

Het probleem zit hem naar mijn mening vooral in het feit dat er veel moeders zijn die niet kunnen loslaten of een erg heerszuchtig karakter hebben. Die vergeten dan even dat hun kinderen ook volwassen zijn en een eigen gezin hebben.
Wat ze alleen niet beseffen dat ze zichzelf op deze manier buiten dat gezin plaatsen.

Nogmaals, ik heb deze situatie echt niet gekozen, maar er is een keer een grens aan je tolerantievermogen.
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:38:03 #112
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27953936
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:41 schreef GM het volgende:

[..]

Nogmaals, ik heb deze situatie echt niet gekozen, maar er is een keer een grens aan je tolerantievermogen.
Misschien is dat het punt. Als je het minder lang geslikt had was je nu niet zo gefrustreerd geweest. Het lijkt me best een vervelende situatie, daar niet van, dit is bij uitstek een situatie waarin je grenzen moet stellen.
Vampire Romance O+
  woensdag 15 juni 2005 @ 17:14:08 #113
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27957387
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 15:38 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Misschien is dat het punt. Als je het minder lang geslikt had was je nu niet zo gefrustreerd geweest. Het lijkt me best een vervelende situatie, daar niet van, dit is bij uitstek een situatie waarin je grenzen moet stellen.
Het is ook een heel vervelende situatie, maar frustratie is niet het goede woord. Het is namelijk een issue waarbij je je partner echt nodig hebt. Ik kan er nu eenmaal niet aan voorbij gaan DAT het zijn moeder en zus zijn. Ik kan ook niet van hem verlangen dat hij hetzelfde gaat voelen als ik, liever niet.

Ik heb mijn grenzen intussen wel gesteld, maar daar kom je niet ver mee als je partner er erg veel moeite mee heeft om zijn grenzen te stellen.
pi_27987021
Dat klopt
Het is waneer je je grenzen stelt... in mijn geval 10 jaar geleden... en het is lang knokken geweest voordat die geaccpeteerd werden, nooit gedacht daar een tweede keer doorheen te moeten doordat mijn partner dat niet gedaan heeft
  donderdag 16 juni 2005 @ 15:54:10 #115
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27987194
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 15:50 schreef desiredbard het volgende:
Dat klopt
Het is waneer je je grenzen stelt... in mijn geval 10 jaar geleden... en het is lang knokken geweest voordat die geaccpeteerd werden, nooit gedacht daar een tweede keer doorheen te moeten doordat mijn partner dat niet gedaan heeft
naieve wij

Het is ook niet zo dat hij ze niet WIL stellen, maar ja, ik kan me ook wel voorstellen dat ie zich tamelijk belazerd voelt door iemand die hij zijn hele leven vertrouwd heeft, hij heeft daar gewoon tijd voor nodig en als ik ga lopen pushen, vind ik dat ik hetzelfde doe als zij.
  donderdag 16 juni 2005 @ 16:10:37 #116
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_27987808
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:13 schreef GM het volgende:

[..]

Meldt
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_27987978
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:13 schreef GM het volgende:

[..]

OMG OMG OMG (Breezah aanval)
http://wedding.de-ridder.info/photographer/image11.html
pi_27988158
Wat een vreselijke foto van die moeder! Jeetje, het is echt een jurk voor een begrafenis... Damn, da's zielig voor het net getrouwde stelletje....
  donderdag 16 juni 2005 @ 16:21:30 #119
3542 Gia
User under construction
pi_27988196
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 16:15 schreef desiredbard het volgende:

[..]

OMG OMG OMG (Breezah aanval)
http://wedding.de-ridder.info/photographer/image11.html
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhh!!!!!

Wie zijn die mensen? Wat een stijve bedoening!
  donderdag 16 juni 2005 @ 16:32:11 #120
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27988620
Ahum, deze is inderdaad wel erg
Mijn schoonmama lacht dan nog wel, zij het als een boerin met kiespijn
  donderdag 16 juni 2005 @ 16:33:01 #121
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27988647
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 16:10 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Meldt
Hah fijn om te weten dat ik niet de enige ben.. het zuur is van het gezicht van mijn schoonouders af te lepelen.
  donderdag 16 juni 2005 @ 16:44:03 #122
78780 deedeetee
pi_27989078
Die van mij waren óók dolgelukkig, mijn schoonpa vroeg mijn man of trouwen nou echt nodig was geweest en mijn schoonma uitte haar verbijstering over het feit dat ik er wel blank uitzie maar ook *indisch * uitziende familie heb.
Toen ik zwanger was heeft ze peentjes gezweet dat 't kindje misschien niet helemaal blank zou zijn. Ook heb ik mijn deel aan schijnheilige zogenaamd onschuldig bedoelde opmerkingen gehad en mijn man kreeg op een gegeven moment genoeg van die * speldeprikken * en toen was er heibel en dat was natuurlijk MIJN schuld. Ik had haar lieve, volgzame zoon tegen haar opgezet.

De hele familie is overgens inmiddels * ex * want ik ben allang gescheiden. Heb natuurlijk toen nog de nodige trappen nagekregen ook.

Ben inmiddels weer opnieuw getrouwt maar deze keer heb ik het wat beter getroffen. Mijn huidige man is dan ook niet zo'n volgzaam type
  donderdag 16 juni 2005 @ 16:47:46 #123
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27989196
Mijn hubbie is ook niet bepaald het volgzame tiepje gelukkig
Alleen is hij niet zo heel erg gewend aan conflicten, kan ie echt niet goed mee omgaan helaas.
En ja, we zijn natuurlijk ook nog net geen jaar getrouwd, dus ik kan me zijn kant ook wel voorstellen.
Ook al vind ik het een kreng, hij moet er nog aan wennen dat zijn moeder niet alleen maar moeder, maar ook een vrouw is en zijn zus niet alleen maar zus, maar OOK vrouw... en zoals we allemaal weten kunnen vrouwen onderling krengen zijn als ze er een willen lozen
  donderdag 16 juni 2005 @ 17:00:50 #124
78780 deedeetee
pi_27989630
Ik had niet alleen een schoonma maar ook nog 2 schoonzussen....... Gezellig samen plannen om met de kerst in het * lang * te gaan en mij daar niks over zeggen. Héél leuk als je op zo'n familiefeest uit de toon valt , en dan met luide stem nadrukkelijk horen zeggen * Ow,wist niet dat we ons daarvoor extra netjes kleden ?? * Zodat er nog eens extra de aandacht op wordt gevestigd dat JIJ er dus niet bijhoort en met reden hé ? Je weet je immers niet eens te kleden. grrrrr
  donderdag 16 juni 2005 @ 17:13:46 #125
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27990025
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:00 schreef deedeetee het volgende:
Ik had niet alleen een schoonma maar ook nog 2 schoonzussen....... Gezellig samen plannen om met de kerst in het * lang * te gaan en mij daar niks over zeggen. Héél leuk als je op zo'n familiefeest uit de toon valt , en dan met luide stem nadrukkelijk horen zeggen * Ow,wist niet dat we ons daarvoor extra netjes kleden ?? * Zodat er nog eens extra de aandacht op wordt gevestigd dat JIJ er dus niet bijhoort en met reden hé ? Je weet je immers niet eens te kleden. grrrrr
O, bij ons is het altijd zo dat de twee "dames" er beiden voor nodig zijn om hier iets door te drammen.

Voorbeeldje, de computer was stuk. Mijn man moest voor zijn werk twee weken naar het buitenland. Twee dagen voor zijn vertrek komt het "bevel" dat de computer even gehaald, gefixed en weer teruggebracht moest worden in die twee dagen.
(Was op zijn verjaardag nota bene), dus ik aanvoeren dat hij er geen tijd voor had (hij durfde geen nee te zeggen) omdat hij over minder dan twee dagen vertrok.
Ik werd gewoon genegeerd, gelukkig greep mijn schoonvader in.

Hij was nog geen dag thuis van zijn reis (met jetlag en al) of de twee schoonkrengen staan "spontaan" op de stoep te trappelen (doen ze anders nooit hoor ).
Er moest even geregeld worden dat husband maar even direct mee ging om een nieuwe computer te kopen.
Dat zou schoonzus wel even regelen. Niet dat ik er op tegen ben dat hij zijn ouders ergens mee helpt, maar het gaat wel om de manier waarop.. en de schattige schoonzus heeft zich daar al helemaal niet mee te bemoeien.
pi_27990743
JA ach..... dat soort figuren
Helaas zijn het mijn ouders...ik zei al mijn moeder is een ######
Het verschil tussen links en rechts
http://wedding.de-ridder.info/photographer/image18.html
qualiteit is niet geweldig daar het gescanned is uit het album
  donderdag 16 juni 2005 @ 17:56:16 #127
521 ruby
Hell yeah!
pi_27991290
Damn...wat een verhalen allemaal zeg. Ik kan alleen zeggen dat ik iedereen met een heks van een schoonmoeder veel sterkte en wijsheid toewens.

Ik heb gelukkig een lieve schoonmoeder en m'n vriend heeft ook zeker niets te klagen.
Nu wonen onze ouders niet bij ons in de buurt (schoonmoeders in Engeland en m'n eigen moeder op een eiland), maar dan nog zouden we er weinig last van hebben.
Zo kan het gelukkig ook.

[ Bericht 7% gewijzigd door ruby op 16-06-2005 18:02:14 ]
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  donderdag 16 juni 2005 @ 18:15:10 #128
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27991800
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:36 schreef desiredbard het volgende:
JA ach..... dat soort figuren
Helaas zijn het mijn ouders...ik zei al mijn moeder is een ######
Het verschil tussen links en rechts
http://wedding.de-ridder.info/photographer/image18.html
qualiteit is niet geweldig daar het gescanned is uit het album
Even off topic verder gesnuffeld.. verder zijn de foto's wel heel mooi hoor
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2005 @ 13:44:18 #129
43556 miss_dynastie
pi_28015883
Ik vind zwart persoonlijk wel heel mooi en chiq dus de outfit vind ik wel mooi, maar de gezichtsuitdrukking staat inderdaad niet op 'feestelijk'
  vrijdag 17 juni 2005 @ 15:00:04 #130
55900 GM
vind ik dan toch
pi_28018465
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:44 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind zwart persoonlijk wel heel mooi en chiq dus de outfit vind ik wel mooi, maar de gezichtsuitdrukking staat inderdaad niet op 'feestelijk'
Zwart is best mooi, maar voor een bruiloft is het wel heel erg somber hoor
pi_28018970
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 15:00 schreef GM het volgende:

[..]

Zwart is best mooi, maar voor een bruiloft is het wel heel erg somber hoor
Ik draag waarschijnlijk op mijn bruiloft (als het er ooit van mag komen) een zwarte trouwjurk hoor
pi_28019110
Oh mijn god desiredbard, wat een foto's. Ik heb echt medelijden met jullie beiden. Maar jullie zagen er ondanks het onweer ( ) stralend uit!

GM, wat betreft dat verhaal over die pc, dat is toch ZIJN probleem? Als hij niet tegen ze in durft te gaan, lijkt het me beter dat hij dan of gaat helpen of leert er wel tegenin te gaan. Anders blijf jij die situaties oplossen en als het dan eens echt moeilijk is zal je vriend het nog moeilijk hebben om voor zichzelf, jou of jullie opkomen. Hij laat het ook toe dat ze zo met jullie omgaan...
pi_28035283
Het probleem met het tegen ingaan is dat dat iets dat bij overheersende ouders even nodig heeft....
Dat gaat niet zo makkelijk het blijven toch je ouders..... en jij blijft hun kind
Het is pijnlijk voor beiden om die afstand te nemen.... tijd en geduld en steun is alles wat je je partner kan geven
pi_28035975
Tja, schoonmoeders, ik heb geluk dat mijn vriend zijn ouders weinig ziet, dus ik zie hun nog minder..

Maar, mijn broer heeft al jaren een vriendin en mijn moeder en ik mogen haar totaal niet, wij zijn dus de schoonkrengen...en eigenlijk is dat best leerzaam om ook eens aan die kant te staan.
Ze is gewoon niet goed voor mijn broer, ze doet vanaf het begin al onbeleefd tegen ons en ze is gewoon raar

Mijn moeder heeft de huissleutels van alle 3 haar kinderen en wij die van haar nog steeds.
Dat is gewoon makkelijk, want ze legde vaak boodschappen neer voor ons, of spulletjes die we nodig hadden, gewoon erg lief bedoeld en wij vinden het ook niet erg als zij in ons huis komt.
En zo zijn wij ook gewoon, we vinden het fijn, een soort ouderwets thuisgevoel
Op een dag moest ze dus bij mijn broer zijn, belde een paar keer aan, maar niemand deed open en deed ze de deur zelf open.
Binnen lag mijn broers vriendin dus op de bank, tv te kijken en die schoot helemaal uit haar slof omdat m'n moeder zomaar binnenkwam.
Nou, ruzie, drama, gedoe.

Ik vond het gewoon lullig van haar, want ik weet wat mijn moeder allemaal doet voor ze en dat is niet weinig..om zo behandeld te worden verdient ze gewoon niet.

Ik heb verder geen oplossing voor je ofzo, maar ik wilde je gewoon een voorbeeldje geven van de andere kant van het verhaal.
Het zijn gewoon vaak misverstanden..

Ik zag ook een post van iemand wiens vrouw hun kind elke week bij haar eigen ouders brengt en niet bij de zijne..
Dat zou ik ook doen, ik hou gewoon het meest van mijn eigen moeder en ik vertrouw haar meer.
Waarom zou ik mijn kindje naar anderen brengen als hij of zij voor mijn gevoel daar het beste af is?
Als jij als man graag wil dat je ouders jouw kindje vaak zien, dan kan je daar zelf denk ik het beste voor zorgen, ipv je te ergeren dat je vrouw het niet doet
pi_28036668
het is toch hun huis en je loopt niet zomaar eeen anders huis binnen
Ik weet dat het goed bedoeld is en ik ken de situatie niet...
Voor het zelfde lagen ze een wippie te maken en dan komt moeder binnenlopen
Nee hoor

Ik heb ook een sleutel van mijn ouders en schoonouders en zij van ons
Zij/wij gebruiken die sleutel om planten water te geven en post weg te halen bij vacantie als erom gevraagd is
Of als we van elkaar weten dat we langskomen .... maar je loopt niet onverwachts ergens binnen
dat geeft geen pas
Respect voor privacy heet dat
pi_28036884
Mijn broer was op zijn werk en wist ervan
Dus als ze lag te wippen, was het niet best..
En dan nog, als zij het een probleem vind dat mijn moeder binnen kan komen, hoort ze dat lekker met m'n broer te bespreken en dan kunnen ze dat gewoon vragen aan moeders.
Die zou dat helemaal niet erg vinden, maar ja, die boodschappen die ze af en toe achterlaat kunnen ze niet missen.
Of de klusjes die ze doet voor ze als ze wat tijd vrij kan maken..

Maar daarom zei ik ook, het zijn gewoon vaak misverstanden, zoals hier dat mijn broer niet vertelde dat ze langs zou komen of dat ze gewoon niet beseft dat ze zonder hulp van mijn moeder af en toe gewoon niks te eten hebben..wie weet verteld hij haar dat wel niet..

En over dat respect voor privacy,mijn moeder zeurde toch ook nooit toen zij elk weekend bij ons thuis sliep?
Maar ja, dat verschilt bij iedereen natuurlijk

[ Bericht 14% gewijzigd door Troeta op 18-06-2005 02:17:12 ]
  zaterdag 18 juni 2005 @ 08:35:26 #137
55900 GM
vind ik dan toch
pi_28037969
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 02:11 schreef Troeta het volgende:
Mijn broer was op zijn werk en wist ervan
Dus als ze lag te wippen, was het niet best..
En dan nog, als zij het een probleem vind dat mijn moeder binnen kan komen, hoort ze dat lekker met m'n broer te bespreken en dan kunnen ze dat gewoon vragen aan moeders.
Die zou dat helemaal niet erg vinden, maar ja, die boodschappen die ze af en toe achterlaat kunnen ze niet missen.
Of de klusjes die ze doet voor ze als ze wat tijd vrij kan maken..
Dan nog, op het moment dat iemand bij je aanbelt heb je niet de verplichting om de deur open te doen.
Jezelf dan maar binnen laten is eigenlijk gewoon echt niet netjes.

Ik zie trouwens wel het commentaar dat ze niet "goed" is voor je broer, maar ik zie nergens waarom dan wel niet.
Slaat ze hem verrot? Laat ze hem alles doen? Plundert ze zijn rekeningen? Of is je broer niet oud en wijs genoeg om dat zelf uit te maken?
  † In Memoriam † zaterdag 18 juni 2005 @ 09:38:58 #138
43556 miss_dynastie
pi_28038406
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 00:59 schreef Troeta het volgende:
Ze is gewoon niet goed voor mijn broer, ze doet vanaf het begin al onbeleefd tegen ons en ze is gewoon raar
Ik zie daar eigenlijk in deze posting geen argumenten voor. 'Raar', tja, een heel rekbaar begrip. En misschien kan ze helemaal niet tegen de 'bemoeienis' die bij jullie zo gebruikelijk is. Ik zou ook woedend zijn als ze zomaar haar sleutel zou gebruiken en dat meen ik echt. Ik zie het meer als een noodgevalsituatie, allebei de sleutels vergeten, handig dat ze hem heeft. Niet als een 'goh, ik moet binnen zijn, en, KIJK, midden op de dag, zomaar liggend op de bank en ze laat me niet eens binnen, wat een schande.'
En waarom weet jij daar uberhaupt van? Als zoiets al zou voorvallen, zou ik het zeker niet met mn andere kinderen bespreken!!

[ Bericht 7% gewijzigd door miss_dynastie op 18-06-2005 09:47:28 ]
  zaterdag 18 juni 2005 @ 12:36:30 #139
521 ruby
Hell yeah!
pi_28041308
Ik zou het ook niet zo waarderen als iemand zomaar m'n huis binnen komt vallen. Goed bedoeld of niet. Sleutels is voor noodgevallen en meer niet. Soms heb je inderdaad geen zin in visite en op die manier word je eigenlijk voor het blok gezet.

Maar inderdaad Troeta, waarom vind je je broer z'n vriendin raar? Omdat ze niet hetzelfde is als jullie?
pi_28043973
Sorry, ik heb niet uitgelegd waarom, omdat het toch meer over GM haar situatie ging.
En ik wilde het even van de andere kant laten zien.
Ok komt een lang verhaal..

Ik kan het niet helemaal uitleggen, want het is echt een jarenlang verhaal. Mijn broer woonde nog thuis toen hun wat kregen en eigenlijk vanaf dag 1 toont zij geen interesse in ons en de rest van de famillie. Eerst denk je nog, ze is jong, wat maakt het uit, dat komt vast wel goed.
Maar 2 jaar later was het nog steeds zo, ze was elk weekend in ons huis en zei vaak niet eens gedag als ze binnenkwam.
Op verjaardagen als er visite was liep ze van de slaapkamer naar de badkamer en zei de visite ook niet eens gedag.
Ze feleiciteerde ook nooit ofzo.
Dus oma's beledigd, je kent het wel en nu 6 jaar later doet ze nog steeds geen moeite om eens aardig te doen of iets.
Dan gaat zo'n meisje je steeds meer ergeren, mijn moeder deed haar best om in gesprek met haar te komen, maar het lukte gewoon nooit.
Dus er zit steeds zo'n meisje bij ons in huis en dan ga je je toch steeds meer ergeren aan dingen van haar.
Ze at alle chips en brood op, gooide al haar watjes voor make-up zo bij de wastafel, stond uren onder de douche zodat wij er niet bij konden. Kleine dingen die je in mijn ogen gewoon niet doet bij anderen thuis.

Maar ja, hun gingen samenwonen. Alles vergeven en vergeten en mijn moeder heeft het hele huis waar ze wonen voor ze opgeknapt.
Dit was vaak overdag terwijl hun aan het werk waren dus had ze de sleutel gewoon nodig.
Mijn moederen ik zijn een keer boodschappen met haar gaan doen voor schoonmaakspullen en eten, want dat hadden ze nodig.
Ze pakte al een apart mandje, nam alleen wat shampoo en wcpapier en de rest moest mijn moeder maar voor zorgen en betalen.
Daar ging het dus weer fout..
M'n broer wilde nog trakteren op uit eten als bedankje voor al het klussen, maar zij had geen zin, dus is het nooit doorgegaan.

Toen is mijn moeder een tijd niet geweest, het was toch een zuur gevoel om zoveel dingen te doen voor hun, terwijl zij zo raar bleef doen.
Maar na een paar maanden kwam zij zonder werk te zitten en zocht niet eens naar werk.
Hun huur is hoog, dus het salaris van mijn broer gaat op aan alle vaste lasten, dus hebben hun geen eten meer.

Wat doe je dan als moeder? Ze gaat boodschappen voor hun halen...
Zij komt elke donderdag in Den Haag om te werken en daarna gaat ze vaak langs m'n broers, of mij, wie die week maar iets nodig heeft of waar ze even komt klussen of gewoon even koffiedrinken.

Zo was ze haar zolder aan het opruimen en dat ligt vol met zooi van ons en ze vond het tijd dat we dat zelf maar opbergden anders gooit ze het weg.
Dat willen we zelf dus houden dus op die dag heeft ze wat spullen naar mij gebracht, toen bij mijn oudste broer en daarna ging ze langs hun, belde aan, hoorde niks, dus ging ze naar binnen.

Mijn broer wist ervan en mijn moeder gaat natuurlijk niet 3x per week langs om af te wachten waneer wij thuis zijn, want ze woont nu in Delft..
Toen schoot zij uit haar slof, mijn moeder zei, sorry ik dacht dat je er niet was.
Maar ze bleef doorgaan en maakte er een drama van en tussen hun is het niet meer goedgekomen.

En natuurlijk bespreekt mijn moeder dit met mij, ze zat er mee, maar ze wil niet moeilijk doen.
Ik ga inmiddels normaal met mijn broer en zijn vriendin om, ik ben niet zo stom om hem te laten vallen door haar en we hebben veel gezamenlijke vrienden.

Maar het is ook mijn moeder tegen wie ze raar doet... en niemand mag mijn moeder als stront behandelen, dus mijn vriendin zou het nooit worden...
pi_28044129
Sorry, het is meer een uitleg geworden waarom wij haar niet echt mogen..maar ze is na een jaar werken weer werkloos geworden en doet weer geen moeite om werk te vinden.
Haar baan had ik trouwens voor haar gevonden.
Geld die ze voor boodschappen moet gebruiken, koopt ze kleren van of drugs.
En lullig doen tegen famillie vind ik ook niet echt goed voor hem..
  zaterdag 18 juni 2005 @ 19:48:50 #142
521 ruby
Hell yeah!
pi_28049271
Oké, nu is het wat duidelijker...

Vaak heb je dat men buiten de boot valt als men niet hetzelfde is als de rest (mensen hebben verwachtingen en daar voldoe je niet aan dus wordt je als "weird" bestempeld), maar in jouw geval komt ze toch wel een beetje contactgestoord over en misschien wel asociaal.
Het kan best zijn dat ze gewoon niet veel bemoeienis wil hebben van d'r schoonfamilie, maar dan mag er wel een beetje beleefdheid tegenover staan.

Maar dat zomaar binnenvallen, daar ben ik nog steeds geen voorstander van.
pi_28049465
Mijn schoonmoeder is een controlefreak, en mijn moeder absoluut niet. en tja, dat botst af en toe.
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:38:36 #144
55900 GM
vind ik dan toch
pi_31146718
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 19:48 schreef ruby het volgende:
Maar dat zomaar binnenvallen, daar ben ik nog steeds geen voorstander van.
Helemaal mee eens

Intussen is het punt bij ons aangebroken dat ik ook aangekondigd niet meer binnen wil vallen. Er is teveel gebeurd en gelukkig ziet mijn eega dat ook. Wil niet zeggen dat het leuk voor hem is, maar daar heb ik alle begrip voor, het blijft tenslotte zijn moeder.

Hij ziet gelukkig in dat ze zich te veel met alles bemoeit, onbeschoft is naar mij, mijn ouders EN de gasten die ik uitnodig.

Hij is er nog niet aan toe om dat met haar bespreekbaar te maken (gelukkig is het tussen ons wel bespreekbaar) dat respecteer ik. Omgekeerd respecteert hij dat ik er even niet aan toe ben om haar te moeten zien.
pi_31159650
Dus je man gaat alleen naaar de verjaardagen van je schoonouders? Als je schoonouders op bezoek komen bij je man(dus bij jullie thuis), ga je dan weg? Ik kan het me in ieder geval voorstellen.
pi_31163834
De moeder van mijn vriendje - met wie het trouwens uit is nu, maar dat terzijde - is ook zo'n bemoeizuchtig type dat het liefst dagelijks door zijn leven walst. Ze staat om de haverklap bij hem voor de deur met allerlei boodschappen waar hij nooit om heeft gevraagd; ze sleurt een vuilniszak met kleren mee 'om even te wassen'; ze kijkt mij altijd aan alsof ze ergens in de verte een héél vaag idee heeft wie ik ben, en dan lach ik altijd zo:

Ik laat het lekker gaan.
Soms gaan we bij haar op bezoek, en dan laat ik me achterover vallen op de bank en ik zie verder wel hoe ik de dag doorkom. Ik probeer zo min mogelijk te zeggen, daar zit ze toch niet op te wachten, en als zij het woord direct tot mij richt, dan geef ik antwoord, en ik daarna doe ik weer:

Soms zegt ze: "Wij gaan uit eten, heb je toevallig ook zin om mee te gaan?" (met andere woorden: pleur een eind op), en dan zeg ik: "Nee," en ik doe weer:

Het werkt goed. Niks van aantrekken. Wat heb je met die vrouw te maken? Echt, er zijn veel leukere, interessantere mensen op de wereld dan die ene zeikerd. En voor een paar uutjes bijt ik er gewoon doorheen. Kleine moeite.
pi_31165922
dat was zeker de moeder van " de oppas vader"
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:05:48 #148
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_31166633
Geen geniepige schoonmoeder maar wel mot in het begin, gewoon compleet negeren en lang volhouden, daar kan niemand tegen als je dat maar lang en goed genoeg volhoud.

Bij schoonmams duurde het "maar" een paar weken , bij schoonpaps dik een jaar.....

Dit volgens de methode: kijk dwars door ze heen, niet op ze reageren ofwel doe net alsof ze niet bestaan. Works perfectly.

Om problemen met je partner te voorkomen moet je het wel eerst laten escaleren, zonder reden kan je er niet aan beginnen want je wil wel dat je partner achter je staat in deze.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_31166642
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 07:30 schreef Breukink het volgende:
dat was zeker de moeder van " de oppas vader"

Met de oppasvader is het nooit 'aan' geweest, afgezien van een klein nachtelijk intermezzo. Het is uit met mijn vriendje! Staat allemaal in het 'Dagboek' (TKK) - beetje bij de les blijven!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:09:09 #150
27929 piere
doe mij maar bier
pi_31166664
Mijn meissie moet nog steeds aan mijn moeder wennen.
Ze (mams) bedoelt het goed maar het komt er soms zo lomp uit!
fok you ja!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:21:15 #151
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31167996
Schoonfamilie houdt ik -bij voorkeur- zo lang mogelijk buiten de relatie. In de zin van: als ik iets met iemand heb, dan hoef ik niet meteen dezelfde maand daar op de thee. Dat komt nog wel eens als de relatie goed blijft gaan, en echt iets lijkt te gaan worden wat voor langere tijd zou kunnen zijn.

Mijn ervaring met schoonouders is dat ze nogal kritisch zijn op de vriend/vriendin van hun oh zo geliefde dochter/zoon. Volgens mij was ik in de ogen van mijn ex-schoonouders hun zoontje niet waard. Gelukkig is dat allemaal voorbij sinds 't uit is. (zij blij zws)
pi_31168806
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:06 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Met de oppasvader is het nooit 'aan' geweest, afgezien van een klein nachtelijk intermezzo. Het is uit met mijn vriendje! Staat allemaal in het 'Dagboek' (TKK) - beetje bij de les blijven!
nou wat ik van jouw gelezen heb, weet ik 1 ding zeker je bent een.... de rest mag je invullen...
pi_31170714
Mijn schoonvader zegt niets tegen me, en dat maakt de omgang wel wat lastig. Omdat hij voor mijn vriend wel belangrijk is, tollereer ik dit nog even.
Het wordt in de toekomst wel een puntje waar aan gewerkt zal worden, want een "hallo Ingrid, hoe gaat het met je?", heb ik wel verdiend na 2 jaar.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:18:08 #154
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_31170855
Ik had ook een gezellige schoonmoeder

Die kwam aan de deur door de brievenbus gillen dat zij zijn moeder was en dat ie het verplicht was haar te woord te staan!!

Zij belde, hij zei vriendelijk..nu even niet mam, ik wil even slapen, en toen stond ze voor de deur

Uiteraard is dit de verkorte versie
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_31171162
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 12:12 schreef Ingridh007 het volgende:
Mijn schoonvader zegt niets tegen me, en dat maakt de omgang wel wat lastig. Omdat hij voor mijn vriend wel belangrijk is, tollereer ik dit nog even.
Het wordt in de toekomst wel een puntje waar aan gewerkt zal worden, want een "hallo Ingrid, hoe gaat het met je?", heb ik wel verdiend na 2 jaar.
Waarom ga je dan uberhaupt nog mee naar zulke mensen?
pi_31171230
1. Het is voor mijn vriend wel belangrijk
2. Ik laat me er niet onder krijgen door zo'n norse man.

We zijn er alleen met de feestdagen, mn vriend woont op zichzelf
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:33:30 #157
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_31171252
ik heb idd tegen mijn ex toen gezegd dat ie maar alleen naar dr toe moest gaan maar dat ik niet meer mee ging om me als lucht te laten behandelen. Ik had wel zoiets van, hij moet zijn moeder wel blijven zien enzo.
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:37:35 #158
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31171377
Ouders moeten gewoon eens accepteren dat zoon/dochterlief zelf een partner kiest en die keuze steunen. Je houdt toch van je kind? 't Minste wat je dan kunt doen is degene die belangrijk is voor hem/haar leren kennen en normaal doen.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:18:16 #159
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_31172616
Ik heb vanaf dat we een eigen huis hebben duidelijk gemaakt dat wij in ons huis zelf bepalen wat we wel en niet doen, na het zoveelste dwingende advies heb ik gezegd: "Het is ons huis, en al zouden we de muren willen verven door met onze kont in de verf te zitten en zo de muur onder te smeren bepalen we dat zelf." Sinds die tijd bemoeien ze zich minder met ons, en als ze het wel doen is het heel simpel, daar hebben we zelf al over gedacht, en als ze dan doorgaan gaan we samen weg.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_31172718
Mmmmm. mijn (aanstaande) schoonvader en zijn vrouw zijn erg
Mijn aanstaande schoonmoeder is ook wel lief,
Maaar.... zij is ook getrouwd.... met de stiefvader van mijn vriend dus.
De eerste keer ging het al mis, hij schold mijn vriend flink uit, en kwam toen met de onsterfelijke opmerking: Als je dan toch met een volkomen gestoord mens thuiskomt, neem er dan eentje met geld!
Beetje schokkend als je ergens voor het eerst bent.
Dezelfde eerste keer: ik krijg drinken, breng het glas even later uit mezelf naar de keuken en zet hem op het aanrecht. De volgende dag belden ze op: Dat het zo idioot was dat ik het glas zomaar op het aanrecht zette en niet in de afwasmachine
Ik wist niet eens dat ze een afwasmachine hadden.
Er wordt daar ook enthousiast over mij geroddeld. Blijkt onder andere uit het feit dat op een verjaardag van zijn moeder NIEMAND mij groette of met mij sprak, terwijl ik het wel probeerde. Volslagen genegeerd. Achteraf kreeg ik weer een verwijt: ik had zo ongezellig gedaan.\ en niet gezellig meegeklept.

Aan de andere kant heeft mijn vriend het zeker in het begin ook niet makkelijk gehad met mijn familie. Ik ben het kleine zusje (jongste van 7) en mijn vriend was nou niet precies de persoon die ze voor me in gedachten hadden.
Inmiddels is hij bij mijn ouders, broers en zus volledig geaccepteerd, maar ik baal er soms nog wel van dat dat twee jaar moest duren.
Ik doe nog steeds pogingen om lief te zijn tegen zijn mamma en haar man. Kom er wel zo min mogelijk, maar als ik er ben gedraag ik me zo perfect als ik maar kan. Nooit goed genoeg trouwens.....
Ko er altijd half dood vandaan en ben dan erg blij als we kunnen relaxen bij mijn ouders of zijn pappa.
pi_31175887
Ik heb het topic doodgemaakt
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:15:49 #162
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_31176205
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:05 schreef freecell het volgende:
Ik heb het topic doodgemaakt
Moordenaar
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 17:19:24 #163
55900 GM
vind ik dan toch
pi_31179622
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 12:37 schreef Natalie het volgende:
Ouders moeten gewoon eens accepteren dat zoon/dochterlief zelf een partner kiest en die keuze steunen. Je houdt toch van je kind? 't Minste wat je dan kunt doen is degene die belangrijk is voor hem/haar leren kennen en normaal doen.
Ben ik volledig met je eens, maar wat het punt is, is dat er een wereld van verschil zit tussen wat zou moeten en wat daadwerkelijk gebeurt.

Bij mij is letterlijk op mijn bruiloft tegen me gezegd "ik geef de eerste plaats bij mijn zoon niet op". Ze blijft zich ook indringen in ons huwelijk. Ik ben al blij dat mijn echtgenoot dat wel ziet en dat op zijn manier probeert tegen te houden.

Ze heeft geprobeerd onze bruiloft tegen te houden, als ze het tegen mij over onze bruiloft heeft, dan is het "de bruiloft van mijn zoon".

Ze hoeft me niet aardig te vinden, maar als ze haar mond zo vol heeft over respect voor anderen, mag ze daar ook wel eens mee beginnen.

Jammer genoeg is in haar ogen respect voor een iemand hebben iets wat alleen een ander overkomt.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 17:21:59 #164
55900 GM
vind ik dan toch
pi_31179692
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:21 schreef freecell het volgende:
Ik doe nog steeds pogingen om lief te zijn tegen zijn mamma en haar man. Kom er wel zo min mogelijk, maar als ik er ben gedraag ik me zo perfect als ik maar kan. Nooit goed genoeg trouwens.....
Ko er altijd half dood vandaan en ben dan erg blij als we kunnen relaxen bij mijn ouders of zijn pappa.
Die pogingen heb ik intussen gestaakt, ik ga niet meer mee. Dat komt er dus inderdaad op neer dat mijn echtgenoot alleen naar verjaardagen van zijn ouders gaat.

Wat je ook doet, goed genoeg zul je nooit worden. Ik ben nu op het punt dat ik kan denken "als ze het zo wil, prima, dan krijgt ze het zo".
Ik heb er namelijk geen zware gesprekken, ruzies en slapeloze nachten meer voor over.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:03:45 #165
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31180698
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:19 schreef GM het volgende:

Ben ik volledig met je eens, maar wat het punt is, is dat er een wereld van verschil zit tussen wat zou moeten en wat daadwerkelijk gebeurt.

Bij mij is letterlijk op mijn bruiloft tegen me gezegd "ik geef de eerste plaats bij mijn zoon niet op". Ze blijft zich ook indringen in ons huwelijk. Ik ben al blij dat mijn echtgenoot dat wel ziet en dat op zijn manier probeert tegen te houden.

Ze heeft geprobeerd onze bruiloft tegen te houden, als ze het tegen mij over onze bruiloft heeft, dan is het "de bruiloft van mijn zoon".
Jouw schoonmoeder lijkt me een heel naar mens. En nu weet ik dat ik niet mag oordelen want ik ken haar niet, maar als ze zo doet als je hier om schrijft, dan is het niet iemand die ik graag zou willen kennen.
Nogal verknocht aan d'r zoon en het niet kunnen hebben wat jouw echtgenoot (en haar zoon) verkiest om zijn lief en leed met jou te delen en haar als 't ware wegduwt.
En dat ze probeerde jullie huwelijk tegen te houden...
Dat is geen liefde voor haar zoon, dat lijkt wel een obsessie om hem bij zich te houden..
quote:
Ze hoeft me niet aardig te vinden, maar als ze haar mond zo vol heeft over respect voor anderen, mag ze daar ook wel eens mee beginnen.

Jammer genoeg is in haar ogen respect voor een iemand hebben iets wat alleen een ander overkomt.
En je schoonvader, is die ook zo erg?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:47:15 #166
55900 GM
vind ik dan toch
pi_31183784
Mijn schoonvader is iemand met laten we zeggen, niet het gemakkelijkste karakter.

OVerigens zijn ze alletwee in de jaren vijftig blijven hangen. En proberen nog op allerlei manieren de poot over hun kinderen te leggen (31 en 33).
Ik ben dat niet gewend en accepteer extreme bemoeienis dan ook niet.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:51:28 #167
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31183897
Op een gegeven moment moet je als ouders zijnde je kind loslaten en een eigen leven laten leiden. Sommige ouders hebben dat helaas niet echt door
  woensdag 23 november 2005 @ 08:47:00 #168
55900 GM
vind ik dan toch
pi_32499868
Intussen zijn we weer een paar maanden verder. In de tussentijd ga ik niet meer mee naar die "gezellige" familie bijeenkomsten.
Natuurlijk valt dat op (al heeft daar denk ik het feit dat ik niet lieg over de reden waarom ik niet kom ook wel wat mee te maken, ik zeg gewoon dat ik er geen zin in heb).

Effect heeft het overigens wel, schoonmama probeert zich in te likken. Waren we eerst goed genoeg om voor taxibedrijf te spelen voor allerlei gelegenheden (ze heeft zelf ook een rijbewijs en is niet mankerende), tegenwoordig wordt er belang gesteld in wat wij zoal meemaken.

Ik weet wel dat schoonmama vooral bang is voor wat de buitenwereld allemaal zal zeggen als het perfecte gezinnetje toch niet zo perfect blijft, maar ze bindt overduidelijk in en dat is na drie jaar ook wel eens prettig
  woensdag 23 november 2005 @ 08:54:01 #169
37248 BertV
Klei indiaan
pi_32499946
Ik heb er nog eentje in de aanbieding...

(wel de randjes van je gasfornuis schoonmaken voordat je haar binnenlaat)

Handgemaakt
  woensdag 23 november 2005 @ 09:00:09 #170
55900 GM
vind ik dan toch
pi_32499992
quote:
Op woensdag 23 november 2005 08:54 schreef BertV het volgende:
Ik heb er nog eentje in de aanbieding...

(wel de randjes van je gasfornuis schoonmaken voordat je haar binnenlaat)

Ruilen?
  woensdag 23 november 2005 @ 09:03:16 #171
37248 BertV
Klei indiaan
pi_32500033
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:00 schreef GM het volgende:

[..]

Ruilen?
Als jij al smetvrees hebt lijkt me dat een goede deal.

ohja, het vaste "jouw ouders zijn de foute", en overal mee bemoeien zit er natuurlijk bij inbegrepen.
Handgemaakt
  woensdag 23 november 2005 @ 09:06:06 #172
55900 GM
vind ik dan toch
pi_32500067
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:03 schreef BertV het volgende:

[..]

Als jij al smetvrees hebt lijkt me dat een goede deal.
Nou, niet bepaald Een huis moet wel schoon zijn, maar je mag ook best zien dat er geleefd wordt, toch?
  woensdag 23 november 2005 @ 09:07:42 #173
37248 BertV
Klei indiaan
pi_32500088
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:06 schreef GM het volgende:

[..]

Nou, niet bepaald Een huis moet wel schoon zijn, maar je mag ook best zien dat er geleefd wordt, toch?
Gedeelde smart is halve smart. En in het huis van je schoonmoeder mag geleefd worden, jouw huis moet ingericht worden in de smaak van je schoonmoeder.

wil je haar nog?
Handgemaakt
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 november 2005 @ 09:22:14 #174
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_32500317
weet je wat me opvalt
het zijn bijna altijd de vrouwen in een relatie die niet blij zijn met hun schoonmoeder.
zou het dan toch echt waar zijn, dat mannen veel meer slikken en accepteren en vrouwen zich veel sneller ergeren?

mijn ex-schoonmoeder was een lief mensje maar het was voor mij niet de plaats om de deur plat te lopen, gewoon omdat er niet tot nauwelijks iets van een gesprek tot gang kwam.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 23 november 2005 @ 09:36:59 #175
55900 GM
vind ik dan toch
pi_32500557
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:22 schreef Ynske het volgende:
weet je wat me opvalt
het zijn bijna altijd de vrouwen in een relatie die niet blij zijn met hun schoonmoeder.
zou het dan toch echt waar zijn, dat mannen veel meer slikken en accepteren en vrouwen zich veel sneller ergeren?

mijn ex-schoonmoeder was een lief mensje maar het was voor mij niet de plaats om de deur plat te lopen, gewoon omdat er niet tot nauwelijks iets van een gesprek tot gang kwam.
Nee, dat is niet het geval, moeders van zoons hebben vaak meer moeite met delen dan moeders van dochters.

Mijn schoonmoeder is ronduit een sekreet
pi_32502221
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:19 schreef GM het volgende:

[..]

Bij mij is letterlijk op mijn bruiloft tegen me gezegd "ik geef de eerste plaats bij mijn zoon niet op". Ze blijft zich ook indringen in ons huwelijk. Ik ben al blij dat mijn echtgenoot dat wel ziet en dat op zijn manier probeert tegen te houden. [..]
Vraagje dan he.. als die schoonmoeder dan zo'n opmerking maakt; reageert je man daar dan niet op? Dat verbaast me keer op keer weer in dit topic. Blijkbaar zijn sommige schoonmoeders en -dochters als water en vuur maar de man komt nauwelijks aan bod. Als mijn moeder met mijn kind zou doen en laten wat ze wilde en mijn vrouw was het daar niet mee eens, dan kon m'n moeder heel snel oprotten of zou ik haar tenminste eens zeer dringend toespreken. Ik krijg de indruk dat de mannen zich in dit verhaal wel heel erg slap en afzijdig opstellen.

Daarnaast horen we natuurlijk 1 kant van het verhaal. Als er 1 type mens is dat ENORM kan ZEIKEN om helemaal niks, dan is het wel een vrouw. Zet een paar vrouwen bij elkaar en je hebt maar een kleine vonk nodig om een oorlog te ontketenen. Ik ben dan ook geneigd om de schuld bij de meeste gevallen in beide kampen te zoeken.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_32502357
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:21 schreef Natalie het volgende:
Schoonfamilie houdt ik -bij voorkeur- zo lang mogelijk buiten de relatie. In de zin van: als ik iets met iemand heb, dan hoef ik niet meteen dezelfde maand daar op de thee. Dat komt nog wel eens als de relatie goed blijft gaan, en echt iets lijkt te gaan worden wat voor langere tijd zou kunnen zijn.

Mijn ervaring met schoonouders is dat ze nogal kritisch zijn op de vriend/vriendin van hun oh zo geliefde dochter/zoon. Volgens mij was ik in de ogen van mijn ex-schoonouders hun zoontje niet waard. Gelukkig is dat allemaal voorbij sinds 't uit is. (zij blij zws)
gelukkig heb ik altijd lieve schoonouders. Ik hoef schoonouders ook niet meteen te ontmoeten. Alleen als de relatie vrij serieus is.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  woensdag 23 november 2005 @ 11:09:34 #178
37248 BertV
Klei indiaan
pi_32502519
quote:
Op woensdag 23 november 2005 10:56 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Vraagje dan he.. als die schoonmoeder dan zo'n opmerking maakt; reageert je man daar dan niet op? Dat verbaast me keer op keer weer in dit topic.
Heel logisch, je partner is meestal opgevoed door je schoonmoeder.
Die weet niet beter dan dat er voor hem/haar beslist wordt. En weet niet beter dan dat zijn/haar moeder bepaalde opmerkingen maakt. Ik zie zelf hoe diep het in mijn vriendin gebakken zit, ze komt langzaam uit het patroon maar iedere "ontsnapping" ziet mijn schoonmoeder als opstoking door mij.

Wat de cirkel dan weer rond maakt, of moet ik zeggen, negatieve spiraal.
Handgemaakt
pi_32502792
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:22 schreef Ynske het volgende:
weet je wat me opvalt
Ja. Vrouwen nemen zichzelf te serieus.

Ze denken: iedereen moet mij aardig vinden, ik ben namelijk heel aardig, en als iemand het waagt om mij niet aardig te vinden, dan ga ik op mijn achterste benen staan en stennis schoppen en mijn schoonmoeder afzeiken en mijn vriend gekmaken met jankverhalen over zijn moeder, die mij niet aardig vindt, hoe kan dat nou, terwijl ik zo verschrikkelijk aardig ben, dat zegt iedereen, het is een onbegrijpelijke zaak die tot op de bodem moet worden uitgezocht, ik zal niet rusten voordat ik die schoonmoeder van mij heb omgeturnd of gewurgd, dat kan ook nog, ik kan haar gewoon wurgen als ze mij niet aardig gaat vinden, ze moet natuurlijk wel begrijpen dat er in dit leven mensen zijn met wie niet te spotten valt, en één van die mensen ben ik.
pi_32504945
Ik heb de meest geweldige schoonmoeder die er maar bestaat Ben echt heel blij met haar.

M'n vriendje heeft het helaas wat minder getroffen, aangezien m'n moeder niet zo'n schatje is. Hij is dan ook erg blij dat hij haar niet meer hoeft te zien. Ik heb nu geen contact met mijn ouders na een hele hoop ruzie, en het is beter om ze niet te zien en te spreken. Stukken gezonder.

Ik kan me op zich wel voorstellen dat het voor moeders moeilijk is om hun zoon 'los' te laten. Je hebt lang voor je zoon gezorgd, en bent lang de 'belangrijkste vrouw' geweest in zijn leven. Als dat dan niet meer zo is, is dat wennen denk ik. En daar is niks mis mee. Met het terroriseren van de schoondochter echter wel.

Maar op zich is het inderdaad wel leuk om het van de andere kant te zien, op het moment dat jij een zoon hebt die een vriendin krijgt die jij niet ziet zitten (of je broer een vriendin krijgt waarvan jij vindt dat ze niet goed genoeg is voor hem). En natuurlijk, iedereen kiest zijn eigen partner, maar soms is het misschien moeilijk om op dat moment iemand 100% te accepteren. Denk dat best veel mensen daar moeite mee hebben.

Maar het soort schoonmoeders als GM en Desiredbard hebben, echt, wat een krengen. Die verdienen helemaal geen lieve schoondochter/schoonzoon!
The greatest thing you'll ever learn, is how to love and be loved in return
pi_32505038
quote:
Op woensdag 23 november 2005 12:54 schreef Maanbeertje het volgende:
Ik heb de meest geweldige schoonmoeder die er maar bestaat Ben echt heel blij met haar.
*Meldt*
Mijn schoonmama is dan misschien niet de allerbeste, maar ze accepteerde heel snel al dat haar dochter "een beetje van mij" is, om het maar zo te zeggen. En mijn meissie heeft, vindt ik, een heel aardige schoonmama-in-spe. Samen winkelen, bruidsjurken passen, gewoon lekker op de koffie komen, goed contact, etc.

Maar er zijn me toch krengen op de wereld...
pi_32505476
Niet om het een of ander hoor maar........

Is het niet de hoogste tijd dat jouw man z'n ballen eens gaan indalen?

Het is zijn taak om ervoor te zorgen dat jouw gevoelens in deze beschermd worden. Het gaat hier om ZIJN familie en daar moet HIJ duidelijk maken dat HIJ niet wenst dat ZIJN vrouw(die onbetwist op nummer 1 hoort te komen) afgekat wordt.

Als hij geen duidelijke en sterke houding aanneemt, dan zal die navelstreng nooit doorgeknipt worden en dan zit jij nog jaren met de gebaken peren.
pi_32505563
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:15 schreef Panzerknacker het volgende:

Het is zijn taak om ervoor te zorgen dat jouw gevoelens in deze beschermd worden. Het gaat hier om ZIJN familie en daar moet HIJ duidelijk maken dat HIJ niet wenst dat ZIJN vrouw(die onbetwist op nummer 1 hoort te komen) afgekat wordt.

Als hij geen duidelijke en sterke houding aanneemt, dan zal die navelstreng nooit doorgeknipt worden en dan zit jij nog jaren met de gebaken peren.
Haha inderdaad. Een slapjanus is het.
  woensdag 23 november 2005 @ 15:55:50 #184
55900 GM
vind ik dan toch
pi_32509930
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:20 schreef kriele het volgende:

[..]

Haha inderdaad. Een slapjanus is het.
En daar kun jij over oordelen? Best knap hoor, over iemand die je niet kent.
  woensdag 23 november 2005 @ 15:56:39 #185
55900 GM
vind ik dan toch
pi_32509963
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:15 schreef Panzerknacker het volgende:

Waarom denk je dat we er niet meer komen? Mijn echtgenoot heeft excuses geeist en zolang die er niet komen, komen wij ook niet meer
  woensdag 23 november 2005 @ 16:11:10 #186
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_32510397
quote:
Op woensdag 23 november 2005 08:47 schreef GM het volgende:
Intussen zijn we weer een paar maanden verder. In de tussentijd ga ik niet meer mee naar die "gezellige" familie bijeenkomsten.
Natuurlijk valt dat op (al heeft daar denk ik het feit dat ik niet lieg over de reden waarom ik niet kom ook wel wat mee te maken, ik zeg gewoon dat ik er geen zin in heb).
En waarom zou je jezelf ook voorliegen door te zeggen dat het anders is? 't Was al erg genoeg dat ze je niet accepteerde. Weet niet of ze dat nu wel doet, maar zo te lezen in de rest van je post, doet ze iig een poging.
Net als jij vraag ik me een beetje af of het echt is omdat ze je accepteert, of omdat ze de schijn op wil houden tegenover buitenstaanders... De verschuiving in haar manier van doen is opvallend te noemen na drie jaar. Hoop natuurlijk dat ze echt het licht heeft gezien.
quote:
Effect heeft het overigens wel, schoonmama probeert zich in te likken. Waren we eerst goed genoeg om voor taxibedrijf te spelen voor allerlei gelegenheden (ze heeft zelf ook een rijbewijs en is niet mankerende), tegenwoordig wordt er belang gesteld in wat wij zoal meemaken.

Ik weet wel dat schoonmama vooral bang is voor wat de buitenwereld allemaal zal zeggen als het perfecte gezinnetje toch niet zo perfect blijft, maar ze bindt overduidelijk in en dat is na drie jaar ook wel eens prettig
Vind 't super voor je! Hoop dat het zo door blijft gaan.
Jullie hoeven echt geen vriendinnen te zijn, maar als jullie normaal door één deur kunnen en ze je netjes behandelt, dan is dat al een hele veruitgang.
pi_32516444
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:55 schreef GM het volgende:

[..]

En daar kun jij over oordelen? Best knap hoor, over iemand die je niet kent.
Dit is natuurlijk wel een beetje een flauwe reactie, ik bedoel, dan kunnen we ook niet oordelen over jouw 'vreselijke' schoonmoeder. Hij formuleert het misschien bot, maar je had in je vorige posting niet gezegd dat je vriend degene was die excuses eiste.

Maargoed, hopelijk is dit de aanzet tot een verandering op de lange termijn.
pi_32532941
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:56 schreef GM het volgende:

[..]

Waarom denk je dat we er niet meer komen? Mijn echtgenoot heeft excuses geeist en zolang die er niet komen, komen wij ook niet meer
En zo hoort het! En in de tussentijd kan jij van de rust genieten.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 10:08:36 #189
55900 GM
vind ik dan toch
pi_33792074
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:58 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

En zo hoort het! En in de tussentijd kan jij van de rust genieten.
De excuses zijn nog steeds niet gekomen... enfin, zo hadden we WEL rustige feestdagen
pi_33792331
Tja, mijn schoonmoeder doet het ook nog niet altijd even leuk allemaal...

Maar zij jagen mijn vriend er ook mee weg ondertussen..
Elke keer dat zij weer eens boos opbellen om een niemendalletje en er van alles bijhalen, heeft hij weer zoiets van nou ja, dan niet hoor...

Ze hebben het zelf niet eens door geloof ik, maar ze raken hem steeds meer kwijt
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_33792459
schoonfamilie met feestdagen voor het eerst gezien...hele lieve mensen ik geloof dat ze me als schoondochter geaccepteerd hebben
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  zondag 8 januari 2006 @ 09:34:18 #192
55900 GM
vind ik dan toch
pi_33824859
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 10:36 schreef teigan het volgende:
Tja, mijn schoonmoeder doet het ook nog niet altijd even leuk allemaal...

Maar zij jagen mijn vriend er ook mee weg ondertussen..
Elke keer dat zij weer eens boos opbellen om een niemendalletje en er van alles bijhalen, heeft hij weer zoiets van nou ja, dan niet hoor...

Ze hebben het zelf niet eens door geloof ik, maar ze raken hem steeds meer kwijt
Wij zijn getrouwd, dus wegjagen gaat gelukkig iets moeilijker

Maar, dat type schoonmoeder maakt een grote fout, ze gaan de concurrentie aan met hun schoondochter... terwijl jij toch degene bent die hun zoon in bed heeft
pi_33825024
ik bedoelde ook meer wegjagen in de zin van mijn vriend heeft steeds minder zin om nog naar zijn ouders te gaan enzo hoor, onze relatie zit wel goed, mij jagen ze niet meer weg..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 8 januari 2006 @ 10:23:03 #194
55900 GM
vind ik dan toch
pi_33825168
quote:
Op zondag 8 januari 2006 10:05 schreef teigan het volgende:
ik bedoelde ook meer wegjagen in de zin van mijn vriend heeft steeds minder zin om nog naar zijn ouders te gaan enzo hoor, onze relatie zit wel goed, mij jagen ze niet meer weg..
Gelukkig

Ik vertik het ook om haar dr zin daarin te geven Al moet je soms wel oppassen dat het niet tussen je in komt te staan
  zondag 8 januari 2006 @ 12:17:53 #195
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_33827200
Sinds half augustus vorig jaar ben ik officieel 'schoonmoeder' af. En da's een beste opluchting eigenlijk. Ik had altijd gezeik met dat mens.. en omdat ik daar bijna altijd tegenin ging, was het binnen no-time gezeur. Echt een enorme verwende zeikerd was 't.

En altijd nooit in de "jullie"-vorm praten.. nog wel het meest waar ik me aan ergerde.
  zondag 8 januari 2006 @ 14:52:42 #196
37248 BertV
Klei indiaan
pi_33831899
quote:
Op zondag 8 januari 2006 12:17 schreef cosmick het volgende:

En altijd nooit in de "jullie"-vorm praten.. nog wel het meest waar ik me aan ergerde.
Ha! Dat was me nog niet eens opgevallen. Straks weer wat om me over te ergeren. Maareh, waarom zou ze dan "jullie" zeggen tegen mijn vriendin?
Handgemaakt
  zondag 8 januari 2006 @ 22:26:44 #197
55900 GM
vind ik dan toch
pi_33848389
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:52 schreef BertV het volgende:

[..]

Ha! Dat was me nog niet eens opgevallen. Straks weer wat om me over te ergeren. Maareh, waarom zou ze dan "jullie" zeggen tegen mijn vriendin?
Nou ik denk niet dat er bedoeld wordt dat ze tegen de vriendin "jullie" moet zeggen, maar bijvoorbeeld niet "bertv" heeft een huis gekocht ipv "jullie hebben een huis gekocht"

(overigens wel herkenbaar... het is niet onze bruiloft maar de bruiloft van mijn man.. toen heb ik maar gereageerd dat ik het nog wel wist hoe die bruiloft was, omdat ik zelf ook een van de aanwezigen was)
  maandag 9 januari 2006 @ 09:12:28 #198
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_33857774
quote:
Op zondag 8 januari 2006 22:26 schreef GM het volgende:
[..]
Nou ik denk niet dat er bedoeld wordt dat ze tegen de vriendin "jullie" moet zeggen, maar bijvoorbeeld niet "bertv" heeft een huis gekocht ipv "jullie hebben een huis gekocht"
Ja, dat bedoelde ik idd En als dat continu gebeurd, ook in het bijzijn van anderen, is dat erg vervelend. Dan heb ik zoiets van " hallooooww!".
quote:
(overigens wel herkenbaar... het is niet onze bruiloft maar de bruiloft van mijn man.. toen heb ik maar gereageerd dat ik het nog wel wist hoe die bruiloft was, omdat ik zelf ook een van de aanwezigen was)
Yeah. Mijn schoonmoeder zei ook wel eens van "joh, de moeder van X (haar man, mijn ex-schoonvader); deed dat ook altijd bij mij". .. ja, dus?
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:01:35 #199
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_33995179
Ik hoorde gisteren van mijn ex dat er deze week lymfe-klierkanker bij mijn schoonmoeder is geconstateerd. Damn.. ik kon nooit goed met haar, maar dit komt toch wel ff hard aan!
pi_33995458
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 16:27 schreef goddess-in-heaven het volgende:

Doosje, denk je dat een huisarts een oordeel geeft over een relatie met een schoonmoeder?
  woensdag 1 februari 2006 @ 21:19:59 #201
55900 GM
vind ik dan toch
pi_34694357
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:07 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Doosje, denk je dat een huisarts een oordeel geeft over een relatie met een schoonmoeder?
Wel als het een nadelig effect heeft op je gezondheid. Overigens is dat intussen al bijna een jaar geleden en is er intussen behoorlijk wat veranderd.
pi_34708227
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:22 schreef GM het volgende:

[..]

Gut, briljante oplossing hoor.... is alleen niet nodig, ze woont niet naast me en komt ongeveer 2 keer per jaar bij ons.
Wat is dan het grote probleem? Als je haar een paar keer per jaar ziet, dan is het toch het ene oor in en het andere oor uit? Dit lijkt me voor je man ook een hele nare situatie. Ik lees nergens dat hij problemen met zijn moeder heeft, en hij zit er dus wel tussen.
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:55:44 #203
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_34708939
quote:

[..]

Jemig, doe eens ff normaal anders!

Mensen proberen je hier te helpen. Volgens mij begin ik meer medelijden te krijgen met die schoonmoeder dan mij jou...
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_34709496
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:55 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Jemig, doe eens ff normaal anders!

Mensen proberen je hier te helpen. Volgens mij begin ik meer medelijden te krijgen met die schoonmoeder dan mij jou...
leer eerst nederlands...
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:10:11 #205
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_34709811
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:01 schreef Breukink het volgende:

[..]

leer eerst nederlands...
heeft niets met mijn gevoel voor de Nederlandse taal te maken. Gewoon een dom foutje...
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2006 @ 13:26:56 #206
70532 loveli
N
pi_34710356
Of je reageert even op een post van 9 maanden geleden...
crap in = crap out
  Moderator / Redactie FP donderdag 2 februari 2006 @ 13:32:39 #207
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_34710541
Gelukkig ben ik nog nooit Bastard SChoonmoeders From Hell tegengekomen
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: &lt;a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://www.twitch.tv/drizzt_dourden&lt;/a&gt;[/b]
pi_34719607
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ook niet. M'n eigen moeder komt daar al vandaan, dus paste ik voor nog zo één . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:18:37 #209
37248 BertV
Klei indiaan
pi_34727318
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ze komt zo op visite... interesse?
Handgemaakt
pi_34730581
Ik heb er ook een helaas...... Ze is boos dat ze niet mag zeggen wat mijn vriendin aan haar paard geeft.... Dat bepaalt ze toch altijd nogwel zelf.....
pi_34733502
quote:
Je kent ze wel, die schoonmoeders uit films, boeken en mopjes. Je weet wel, diegene die zo ontzettend poeslievig naar de buitenkant is, maar intussen op achterbakse wijze de poten onder je stoel vandaan probeert te zagen, maar dan wel op zo'n manier dat het voor vrouwen uitermate zichtbaar is, maar voor je echtgenoot lijken het allemaal onschuldige dingen.

Kortom, echt het prototype Bastard Schoonmoeder From Hell.

Jepz, hier is ook een slachtoffer. Ik probeer haar zoveel mogelijk te negeren, maar dat lukt vaak genoeg niet, en dan vaak van die vuile opmerkingen net als mijn vriend er even niet is.... Ik ben een moment aan het zoeken wanneer ik haar ermee ga confronteren, ik heb alleen nog geen idee hoe en wanneer, maar ik weet wel dat ik dit moet doen, ik moet er niet aan denken dat dat mens nog langer tussen mijn vriend en mij gaat lopen stoken
You gotta cry without weeping, talk without speaking, scream without raising your voice.
  zondag 5 februari 2006 @ 11:50:51 #212
55900 GM
vind ik dan toch
pi_34753726
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:14 schreef Evel-in het volgende:

[..]

Jepz, hier is ook een slachtoffer. Ik probeer haar zoveel mogelijk te negeren, maar dat lukt vaak genoeg niet, en dan vaak van die vuile opmerkingen net als mijn vriend er even niet is.... Ik ben een moment aan het zoeken wanneer ik haar ermee ga confronteren, ik heb alleen nog geen idee hoe en wanneer, maar ik weet wel dat ik dit moet doen, ik moet er niet aan denken dat dat mens nog langer tussen mijn vriend en mij gaat lopen stoken
Kan ik me heel goed voorstellen. Intussen is er wel het een en ander verander bij mij. Mijn echtgenoot ziet nu wat ze probeert te doen. Ik van mijn kant heb daarentegen weer geleerd om het wat meer los te laten en niet bij elk dingetje een "streepje op mijn lijstje" te zetten.

Ze is nu eenmaal zoals ze is, ze kan proberen te stoken en eraan voorbij te gaan dat wij ons eigen gezin hebben, maar het lukt niet (meer). De rijen bij ons zijn gesloten en mijn man geeft meer en meer zijn grenzen aan.
Aardig zal ik haar waarschijnlijk niet meer gaan vinden, maar het contact is nu, mits met mate, acceptabel.
pi_34754203
Heb je haar nu nog niet in je vriezer liggen?
  zondag 5 februari 2006 @ 13:00:23 #214
55900 GM
vind ik dan toch
pi_34755961
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:08 schreef Bombie het volgende:
Heb je haar nu nog niet in je vriezer liggen?
Nah, veel te taai en te weinig ruimte
  zondag 5 februari 2006 @ 15:18:30 #215
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_34761897
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:00 schreef GM het volgende:

[..]

Nah, veel te taai en te weinig ruimte
Eerst versnipperen, dat scheelt heel wat ruimte
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:54:23 #216
55900 GM
vind ik dan toch
pi_34846200
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:18 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Eerst versnipperen, dat scheelt heel wat ruimte
Ik hou niet van Shoarma
pi_35550036
Ik zit in een soort gelijke situatie. Op het moment weet ik even niet meer wat ik ermee aanmoet. Ik kan er echt niet meer tegen en het maakt me letterlijk ziek. Ik denk niet dat ik de hele situatie moet uit leggen maar het is niet zomaar een moeder die haar kind niet los kan laten. We zien haar ongeveer om de twee maanden maar dat is voor mij echt te veel. Helaas komt het precies zo uit met verjaardagen en kerst en dergelijke. Ik word een week voordat ik haar zie al vreselijk gespannen. Ik moet me inhouden als ik bij haar ben, ook al heb ik het gevoel dat ik 'ons' moet verdedigen. Eigenlijk wil ik ook niet meer dat ze langs komt... ik wil niet dat ze besmet wat wij met z'n tweeen hebben. Ik weet wel dat ik degene ben die dat toelaat, en dat ik haar maar moet laten kletsen, maar ik kan het niet.

Om even duidelijk te zijn. Dit gaat niet om een schoonmoeder met een beetje kritiek, ze heeft mijn vriend (onder de noemer liefde) echt kapot proberen te maken. Ze liegt en ze doet echt hele erge dingen. Ik kan het haar ook niet vergeven wat ze mijn vriend heeft aangedaan.

Mijn vriend weet hoe ze is en weet wat ze gedaan heeft maar is er vrij rustig onder. Ik heb het idee dat ik de enige ben die zich hier druk om maakt. Als we er langsgaan schakelt hij gewoon z'n gehoor uit en zet z'n verstand op nul.
pi_35550088
Kan je voor de duidelijkheid even zeggen wat voor erge dingen ze precies gedaan heeft?
pi_35566884
Ja precies...misschien lijken die dingen alleen maar heel erg en valt het eigenlijk mee?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_35570978
quote:
Op maandag 27 februari 2006 18:47 schreef DH het volgende:

Mijn vriend weet hoe ze is en weet wat ze gedaan heeft maar is er vrij rustig onder. Ik heb het idee dat ik de enige ben die zich hier druk om maakt. Als we er langsgaan schakelt hij gewoon z'n gehoor uit en zet z'n verstand op nul.
Vind ik nogal gemakkelijk van je vriend eerlijk gezegd. Weet hij wel hoe hoog e.e.a. bij jou zit en hoe rot het is/was voor jou? Als hij er nogal rustig onder blijft, betekent dat ook dat hij de ophef die jij er over maakt niet helemaal kan begrijpen denk ik. Misschien is het dan gewoon beter dat hij alleen naar ze toe gaat, hij kan tenminste wel zijn verstand op nul zetten. Of hij moet haar eens de waarheid vertellen over wat hij echt denkt over de situatie.

Uiteindelijk is jouw vriend de link met je schoonmoeder en ik vind dat die uiteindelijk dus een belangrijke rol inneemt bij het zorgen voor een goede relatie. Als hij dat niet doet, vind ik ook niet dat je 'verplicht' bij ze langs hoeft te gaan. Natuurlijk wil je niet dat ze tussen jullie relatie in komt, maar dat betekent ook niet dat jullie niet 1 lijn kunnen trekken.
pi_35582166
quote:

Ik heb een paar schatjes van schoonmoeders gehad en 1 uit hell...

Huidige heb ik nog niet ontmoet en dat hou ik voorlopig lekker zo
Un'altra te,
Dove la trovo io...
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:15:39 #222
55900 GM
vind ik dan toch
pi_35603510
quote:
Op maandag 27 februari 2006 18:47 schreef DH het volgende:
Ik zit in een soort gelijke situatie. Op het moment weet ik even niet meer wat ik ermee aanmoet. Ik kan er echt niet meer tegen en het maakt me letterlijk ziek. Ik denk niet dat ik de hele situatie moet uit leggen maar het is niet zomaar een moeder die haar kind niet los kan laten. We zien haar ongeveer om de twee maanden maar dat is voor mij echt te veel. Helaas komt het precies zo uit met verjaardagen en kerst en dergelijke. Ik word een week voordat ik haar zie al vreselijk gespannen. Ik moet me inhouden als ik bij haar ben, ook al heb ik het gevoel dat ik 'ons' moet verdedigen. Eigenlijk wil ik ook niet meer dat ze langs komt... ik wil niet dat ze besmet wat wij met z'n tweeen hebben. Ik weet wel dat ik degene ben die dat toelaat, en dat ik haar maar moet laten kletsen, maar ik kan het niet.

Om even duidelijk te zijn. Dit gaat niet om een schoonmoeder met een beetje kritiek, ze heeft mijn vriend (onder de noemer liefde) echt kapot proberen te maken. Ze liegt en ze doet echt hele erge dingen. Ik kan het haar ook niet vergeven wat ze mijn vriend heeft aangedaan.

Ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt. Gehoor en verstand uitschakelen deed mijn andere helft in eerste instantie ook. Ik heb hem echt duidelijk moeten maken dat dat voor mij voelde alsof ik er alleen voor stond (let wel: voelde, het was geen conclusie dat hij me inderdaad ook maar in mijn eentje liet tobben).
Op een of andere manier moet je vriend leren inzien dat haar gedrag jou kwetst (en hem dus eigenlijk ook zou moeten kwetsen).
En er zijn grenzen aan laten kletsen vind ik persoonlijk. Er is niets mis mee om aan te geven wat jouw (en jullie) grenzen zijn. Al snap ik best dat dat voor jouw vriend (en mijn echtgenoot) best moeilijk is. Iets wat je altijd al gewend bent geweest keer je niet zomaar om.
Mijn schoonmoeder maakt heel erg onderscheid tussen haar kinderen. Mijn man wordt als tweederangskind behandeld, terwijl ze wel van hem eist dat ie even voor loopjongen speelt. Verder dringt ze zich in ons huwelijk in, samen met dochterlief.

Gelukkig heeft mijn man nu wel gezien dat hij best zijn grenzen mag stellen. Het feit dat zn moeder dertig jaar ouder is dan wij zijn geeft haar nog niet het recht om onbeschoft tegen ons, mijn ouders en onze gasten op te treden.

Intussen is het Zero Tollerance beleid ingesteld. Liet ik haar voorheen maar lullen en zat ik me van binnen op te vreten, nu krijgt ze meteen lik op stuk. Vaak nog niet eens van mij, maar al van mijn man. Bij ons werkt dit. Het is wat dat betreft net een klein kind die aan het proberen is waar de grenzen liggen.

Nu die grenzen duidelijk gesteld worden, leef ik een stuk rustiger en hebben we aanzienlijk minder ruzie
pi_35609050
GM, heb je een baan?
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:25:42 #224
55900 GM
vind ik dan toch
pi_35612722
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:49 schreef Billy_Mack het volgende:
GM, heb je een baan?
Wat heeft dat in vredesnaam met het topic te maken?
pi_35613271
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:25 schreef GM het volgende:

[..]

Wat heeft dat in vredesnaam met het topic te maken?
Ik probeer me een breder beeld van de situatie te vormen, om vanuit daar een oordeel te kunnen vellen. Daarom wil ik zo veel mogelijk informatie hebben. Heb je een baan of niet?
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:49:15 #226
55900 GM
vind ik dan toch
pi_35613363
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:45 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

Ik probeer me een breder beeld van de situatie te vormen, om vanuit daar een oordeel te kunnen vellen. Daarom wil ik zo veel mogelijk informatie hebben. Heb je een baan of niet?
Voor de situatie is het totaal niet van belang om te weten of ik een baan heb of niet.
pi_35613830
Als jij dat vindt, is dat okay

Ik wil je alleen behoeden voor schaamte. Ik zie namelijk in mijn omgeving dat de mensen zonder baan zich veel te veel met anderen bemoeien. Dit zijn personen die de hele thuis zitten, en bij gebrek aan eigen leven zich gaan bezighouden met dingen die eigenlijk te knullig zijn voor woorden.

Uit jouw reacties en taalgebruik begin ik een beetje het gevoel te krijgen dat je ook tot zo'n soort groep mensen behoort. Ik kan me voorstellen dat je niet wil zeggen of je wel of geen baan hebt, maar ik ga er in ieder geval niet vanuit.

Behoed jezelf voor kleinburgerlijkheid!
pi_35617888
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:05 schreef Billy_Mack het volgende:

Ik wil je alleen behoeden voor schaamte. Ik zie namelijk in mijn omgeving dat de mensen zonder baan zich veel te veel met anderen bemoeien. Dit zijn personen die de hele thuis zitten, en bij gebrek aan eigen leven zich gaan bezighouden met dingen die eigenlijk te knullig zijn voor woorden.

Uit jouw reacties en taalgebruik begin ik een beetje het gevoel te krijgen dat je ook tot zo'n soort groep mensen behoort. Ik kan me voorstellen dat je niet wil zeggen of je wel of geen baan hebt, maar ik ga er in ieder geval niet vanuit.

Ik geloof dat je de vraag aan de verkeerde stelt......
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:24:57 #229
55900 GM
vind ik dan toch
pi_35624920
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:05 schreef Billy_Mack het volgende:

Je ZOU natuurlijk ook het topic kunnen lezen. Je trekt voorbarige conclusies
pi_35632782
Mijn schoonmoeder is wel ok gelukkig. Ze is dan ook pas 37, dat scheelt misschien ook wel.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35636085
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:24 schreef GM het volgende:

[..]

Je ZOU natuurlijk ook het topic kunnen lezen. Je trekt voorbarige conclusies
lijkt me niet, ik heb het hele topic gelezen, en heb een beetje het idee dat je niet echt voor jezelf op durft te komen. Je laat nogal eens over je hen lopen. Als je zelf geen kracht toont, houdt ze natuurlijk nooit op. Misschien kan je ook een bezigheid/hobby ofzo zoeken, dan ben je er niet zo mee bezig
pi_35636722
Grappig dat de problemen altijd aan anderen liggen. Ik kan eigenlijk met iedereen wel goed opschieten, inclusief al mijn voormalige en huidige schoonmoeder(s). Maar dat is natuurlijk toeval.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  donderdag 2 maart 2006 @ 11:39:14 #233
55900 GM
vind ik dan toch
pi_35637180
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 10:56 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

lijkt me niet, ik heb het hele topic gelezen, en heb een beetje het idee dat je niet echt voor jezelf op durft te komen. Je laat nogal eens over je hen lopen. Als je zelf geen kracht toont, houdt ze natuurlijk nooit op. Misschien kan je ook een bezigheid/hobby ofzo zoeken, dan ben je er niet zo mee bezig
Psychologie van de koude grond en non-argumenten.

Er zijn mensen die rekening houden met de gevoelens van hun partner. Dat heeft niets met over je laten lopen te maken.
  donderdag 2 maart 2006 @ 11:39:59 #234
55900 GM
vind ik dan toch
pi_35637206
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:22 schreef American_Nightmare het volgende:
Grappig dat de problemen altijd aan anderen liggen. Ik kan eigenlijk met iedereen wel goed opschieten, inclusief al mijn voormalige en huidige schoonmoeder(s). Maar dat is natuurlijk toeval.
Het scheelt of je man of vrouw bent. Moeders van zoons hebben vaker een probleem met loslaten van hun zoon.
pi_35637612
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:39 schreef GM het volgende:

Het scheelt of je man of vrouw bent. Moeders van zoons hebben vaker een probleem met loslaten van hun zoon.
En (sommige) vrouwen van mannen willen vaak hun man extra 'losweken' van de moeder, hun man gaan 'verdedigen tegenover die moeder', willen voorkomen dat de moeder 'besmet wat zij hebben', willen 'niet vergeven wat de moeder hun man heeft aangedaan' .....

Soms kan het gebeuren dat die vrouwe kennelijk veel verder gaat dan waar haar man behoefte aan heeft, extra de strijd opzoekt, met het onrecht jegens de man als onderbouwing, maar zonder dat de man daar zelf achter staat ....

Het is ook een beetje de vraag of het nog juist is als een vrouw een dusdanige strijd tegen de schoonmoeder ontwikkeld.... is dat dan werkelijk enkel de schuld van de 'schoonmoeder from hell', of is de vrouw misschien zelf ook een beetje tezeer doorgeslagen bezig met een vendetta, die mogelijk meer schade aanricht dan goedmaakt....
Juist dan is het ook belangrijk te kijken naar het 'nut' van een familiestrijd en wat je ermee precies wint.
pi_35637966
quote:

[..]

Volgens mij zijn de mensen in dit topic zelf gewoon enorm moeilijk want ik heb de problemen nooit gehad.. en de normale mensen waar ik mee omga ook niet trouwens.
  donderdag 2 maart 2006 @ 13:08:45 #237
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_35639423
quote:

[..]

Soms wel ja, de moeder van mijn meest recente serieuze ex gedroeg zich alsof ik alles volgens haar manier moest doen. Maar mijn huidige `schoonmoeder` is gewoon een hele leuke vrouw en ik kan het heel goed met haar vinden
pi_38847912
Leuk deze site, en ik dacht dat ik alleen zo'n kreng van een schoonmoeder had.

Mijn vriend en ik zijn nu 3jaar samen en het begint te beteren met schoonma. Ze is er ook van op de hoogte gebracht door haar zoon dat ik de pest heb aan haar, niet dat haar dat verhinderd om minder langs te komen hoor.

Het is allemaal begonnen bij de aankoop van ons huis. Daarvoor woonden we bij mijn moeder thuis en had ik er weinig last van. Nu staat ze elk weekend onaangekondigd aan de deur reeds 2jaar en ik ben ze kotsbeu.

In het begin kwam ze elk weekend met een ander familielid om naar ons huis te komen kijken. (terwijl ik die wel zou uitnodigen als de werken voorbij waren) Ze leidt dan ook de mensen rond alsof het haar huis is.

Ze heeft ook een nakomertje van 12jaar terwijl mijn vriend 30 is. Dit ventje verveeld zich dikwijls en dan zegt zij gewoon dat hij maar bij ons moet komen helpen... Ik ben daar niet mee opgezet. Die jongen is zo verlegen dat hij niets zegt en wat kan een kind van 12 nu in een bouw komen doen, toch veel te gevaarlijk denk ik hé.

Nu hebben we net een puppy gekocht en heel het spel begint opnieuw. Nu zegt ze zelfs dat de kleine maar met de hond moet komen spelen...

het ergste vind ik dat ze zo'n dingen niet vraagt aan ons of het goed is, of het ons past die dag... weet je wel...

We hebben daar al heel veel ruzies over gehad in onze relatie, maar ik kan ze niet accepteren die schoonmoeder. Mijn ouders zijn zo niet, die zijn iets beschaafder.

Vorige week was het de verjaardag van de kleinste en het was bbq. We waren uitgenodigt tegen half 6. Wanneer we toekwamen had iedereen al gegeten en moesten we het stellen met de restjes. Dit was de druppel, ik ga NOOIT meer mee naar hen thuis als er iets te doen is. Wat is dat voor organisatie...

Voila, doet wel deugd om mijn hartje eens te luchten want het vreet echt aan mij hoor.
pi_38848146
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:15 schreef Figaro1 het volgende:
Voila, doet wel deugd om mijn hartje eens te luchten want het vreet echt aan mij hoor.
Lucht eens je hart tegen de juiste personen. Als je je ergens gefrustreerd over voelt, zeg het dan eens direct tegen die schoonmoeder van je. Misschien gedraagt ze zich dan ook wat beter
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:22:36 #240
37248 BertV
Klei indiaan
pi_38848160
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 12:04 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de mensen in dit topic zelf gewoon enorm moeilijk want ik heb de problemen nooit gehad.. en de normale mensen waar ik mee omga ook niet trouwens.
Volgens mij ken jij mijn schoonmoeder niet.
Handgemaakt
pi_38848181
Heerlijk altijd, topic kicks
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:35:06 #242
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_38848652
quote:
Vorige week was het de verjaardag van de kleinste en het was bbq. We waren uitgenodigt tegen half 6. Wanneer we toekwamen had iedereen al gegeten en moesten we het stellen met de restjes. Dit was de druppel, ik ga NOOIT meer mee naar hen thuis als er iets te doen is. Wat is dat voor organisatie...
En de afspraak was dat er om half zes gebarbequed werd? Wat lullig zeg. Wat was de reden dan?

Ach, mijn ex-schoonmoeder. Kan er wel een boek over schrijven.
Maar ergens wil ik het gewoon vergeten
pi_38849528
quote:
Toen ben ik weggelopen/rend en heb ik haar al een jaar ofzo niet meer gezien. Ze heeft nog vaak kaartjes gestuurd naar mijn man maar die heb ik verscheurd en teruggestuurd, oprotten met dat mens.
Iets zegt me dat jij later net zo erg wordt met zulk gedrag.

Mijn vorige schoonmoeders waren ook niet veel moet ik toegeven. De ene was erg gesteld op haar privacy waardoor ik nooit echt een deel van het gezin werd. Het punt was destijds dat ik nogal een eindje weg woonde van m'n vriendin, waardoor het handiger was als ik wat langer kon blijven (scheelde weer in kosten e.d.). Maar omdat mevrouw dat niet wilde mocht ik alleen blijven slapen van zaterdag op zondag (met uitzondering van vakanties, dan mocht ik nog wel eens tot maandag blijven).

De volgende was weer het overbezorgde type dat haar dochter niet los kon laten. Een keer was ze te laat thuisgekomen en haar moeder had besloten dat ik een week niet mocht langskomen. Leuk.
pi_38851860
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 11:28 schreef Bibikuif22 het volgende:

In overleg met je man?
  † In Memoriam † woensdag 14 juni 2006 @ 16:06:56 #245
43556 miss_dynastie
pi_38852087
quote:
Nu staat ze elk weekend onaangekondigd aan de deur reeds 2jaar en ik ben ze kotsbeu.
Hoe denkt je vriend erover? Kun je er niet eens met hem over praten?
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:21:45 #246
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_38852716
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:02 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

In overleg met je man?
Ja!! Natuurlijk in overleg met mijn man. (Ik dacht zelfs dat ik dat erbij had geschreven) Het waren kaartjes tav zijn naam in hoofdletters en dan erin dingen als ik hou alleen nog maar van jou enzo, heel psycho.

Ik belde hem op nadat hij in de bus lag, vertelde hem hoe het kaartje eruit zag en zei dat mijn hart er goed voor was het te verscheuren en haar te laten merken dat haar zgn interesse niet meer welkom was. Hij zei dat ik het dan gewoon moest doe en dat hij ze toch niet wilde zien.. Ik heb zelfs de moeite genomen om een postzegel op de enveloppes te doen.

Ik heb 1 kaart van haar bewaard, toen was zijn oma net overleden en stuurde dat mens een foto van zijn oma met op de achterkant geschreven.. Dit is de laatste foto van je oma genomen op... Zij is JOU NOOIT vergeten.

Ik weet dat hij er nu nog niet aan toe is om de foto te zien maar ik heb hem zeker nog en wanneer alles een beetje vergeten is zal ik hem vragen of hij de foto wil zien en zoniet dan bewaar ik hem tot het wel zo is(zijn oma is echt op sterven na dood op de foto en hij zei altijd dat hij zijn oma wilde herinneren zoals ze vroeger was. Dat gebeurt hierdoor echt niet )

Jemig. Iedere keer denk ik weer dat ik er wel overheen begin te komen maar nu ik hier weer schrijf laait mijn boosheid gewoon weer op...

Maar goed, laat even duidelijk zijn dat ik dus niets alleen besloten heb en zelf never nooit zo bezitterig ga zijn..
pi_38863832
Ik heb ongeveer driekwart van de eerste pagina gelezen maar het is al duidelijk dat TS geen behoefte heeft aan raad, advies of een andere mening dan de hare. Users worden afgebrand op hun mening en mensen die het niet volledig met haar eens zijn moeten maar weggaan.

Ik kan me voorstellen dat wanneer jij constant zo bent je schoonmoeder een groot probleem met je heeft, ik heb nog maar een stuk of 20 reacties van je gelezen maar vind je nu al niet sympathiek. En dit is een vrij forum, mensen hoeven het niet met je eens te zijn. Wen er maar aan.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_38864222
Overigens, een paar schoonmama's from hell gehad in het verleden, wat vooral goed werkt is buitengewoon overdreven vriendelijk blijven (hoe moeilijk dat soms ook is), consequent met "u" blijven aanspreken (frustrerend voor iemand van 39!!) en me altijd aan haar domme regeltjes houden, hoe kinderachtig ook. Zo had ze nooit iets om me op af te zeiken.

Mijn toekomstige schoonmoeder (ga over een week trouwen) is ook niet alles maar het is de afgelopen zes jaar wel beter geworden, ik kan haar nu in ieder geval aankijken zonder haar in haar gezicht uit te lachen.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_38865019
Ouders van mn vriendin zijn super!! . Beetje ordinair soms, maar dat vind ik wel grappig en ik doe vrolijk mee .
pi_38881568
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 22:12 schreef Beroepsgokker het volgende:
Ouders van mn vriendin zijn super!! . Beetje ordinair soms, maar dat vind ik wel grappig en ik doe vrolijk mee .
Top!
Voegt echt iets toe aan het topic!
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
pi_38882273
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:31 schreef M3THoD_MAN het volgende:

[..]

Top!
Voegt echt iets toe aan het topic!
dus je mag hier alleen wat zeggen als je schoonmoeder een kreng is?
dat was niet de allereerste vraag,

alleen heb jij ook een bitch als schoonmoeder,
antwoord is nee, met de reden erbij.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_38882531
Ikzelf heb eigenlijk nooit veel last van schoonmoeders >>> mijn lover en ik wonen dan ook aan de andere kant van het land maar dan nog.

Mijn zus echter heeft wel eens ruzie met haar SM nou... op een gegeven moment was ze het zo zat dat ze tegen husband gezegd heeft van ik bel je moeder niet meer en als ze nog eens wat wil belt zij maar. (het was geloof ik vooral de desinteresse van die mensen in mijn nichtjes>> mijn ouders daar in tegen lopen de deur daar plat)>> misschien dat de husband dat minder vind
pi_38885578
Lucht eens je hart tegen de juiste personen. Als je je ergens gefrustreerd over voelt, zeg het dan eens direct tegen die schoonmoeder van je. Misschien gedraagt ze zich dan ook wat beter

Zal het proberen, maar durf dit niet altijd.
pi_38886068
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:35 schreef cosmick het volgende:

[..]

En de afspraak was dat er om half zes gebarbequed werd? Wat lullig zeg. Wat was de reden dan?

Ach, mijn ex-schoonmoeder. Kan er wel een boek over schrijven.
Maar ergens wil ik het gewoon vergeten
Geen reden, daar wordt dan niet meer over gesproken. We zijn daar toegekomen en ik heb gezegd van " oei jullie hebben al allemaal gegeten", en daar kwam van niemand reactie op. Een leuke bbq stel ik mij wel anders voor, er waren nog 2 sneetjes tomaat over e.d. Je kunt het u al wel voorstellen zeker...

Zelfde scenario op kerstdag, we waren gevraagd voor een stukje ijstaart. Ik had zelfs nog kleine vuurwerkjes mee voor de taart. Toen we arriveerden was de ijstaar al half weggesmolten, dus vuurwerk heb ik niet meer uit mijn handtas genomen. Die familie kan niet wachten tot iedereen aanwezig is denk ik ( toch een beetje beleefdheid ) we zijn nochtans altijd op het tijdstip dat we uitgenodigd zijn.

Ach ja, geen volgende keer meer hoor, dan mag mijn vriend alleen naar die geweldige feestjes van schoonma.
pi_38914000
Gewoon een uur eerder aankomen dan de afgesproken tijd!
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  zaterdag 17 juni 2006 @ 12:11:22 #256
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_38941072
Heb het altijd prima kunnen vinden met schoonouders. Er was er zelfs een die tegen (mijn toenmalige) vriendin zei "Deze moet je niet laten gaan hoor!! Daar kom je er niet zo snel nog een van tegen!". Da's toch best leuk om te horen
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  FOK!fotograaf zondag 18 juni 2006 @ 00:40:49 #257
18921 freud
Who's John Galt?
pi_38961090
Ik kan het prima met ze vinden (ok, ze wonen ook 90 minuten rijden weg). Ik moet juist mijn moeder af en toe wat terughouden, omdat ze het té goed wil doen naar mijn vriendin.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_38961202
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:22 schreef GM het volgende:

[..]

Wat zeur je dan .
pi_38961217
quote:
Op zondag 18 juni 2006 00:45 schreef Pieter.van.Vollenhoven het volgende:

[..]

Wat zeur je dan .
Note to self; Naar data kijken voordat je reageert.
pi_38963374
ik heb geen idee wie de mijne is, madame woont op het platteland (in de bergen maar toch ) in een dorpje met 300 inwonders. madame heeft een hekel aan alles wat afwijkt van het gewone (joost mag weten wat dat voor haar is)
voor haar oa hekel aan:
-buitenlanders
-homo's

ik ben het allebei voor haar. ik heb bijna 8 maanden iets met m'n vriend, haar zoon dus en ze weet niet van mijn bestaan af. ergens vind ik het jammer (m'n vriend kent mijn ouders en dat is altijd erg gezellig wanneer we in NL zijn), anderzijds wil ik zo'n vrouw absoluut niet kennen. iemand die haar eigen zoon/leven etc niet eens accepteerd, hoe moet ik daar doorheen prikken. en is dat wel de moeite...

ik denk het niet
pi_39412752
Na de zoveelste ergernis in bijna 20 jaar en enkele flinke aanvaringen, toch maar even “schoonmoeder” googelen, om te checken of er een omschrijving bestaat van het “prototype schoonmoeder”. Nou, dat is me nogal wat.

Ben blij te beseffen dat ik niet alleen sta (met mijn schoonzus die dezelfde ervaringen heeft, zei het echter pas 3 jaar). Wat ik me heel vaak heb afgevraagd is: zal zo’n mens niet eens nadenken hoe zij over komt op haar schoonzoon, op mij dus. Met al haar negativisme, ziekelijke bemoeizucht, kleinburgerlijkheid, scènes schoppen, etc. En dan ook nog tegenover anderen (ja, dat hoor ik dan weer via-via) zeiken dat haar relatie met mij “zo moeizaam” is. Tsja, hoe zou dat komen: omdat ik niet over me heen laat lopen door dat mens en helaas niet gesteund wordt door mijn schoonvader of mijn vrouw, die haar in eerste instantie zouden moeten afremmen lijkt mij. Maar nee, om die reden heeft ze altijd vrij spel gehad en altijd haar zin gekregen en is daardoor gewoon een verwend nest. Ik verdom het en ben daarom een lastpost in haar ogen, omdat ze niet bij ons thuis kan doen wat ze wil.

Ik voelde me tot enkele jaren terug, op een gegeven moment een gast in mijn eigen huis en leek mijn schoonmoeder, naast mijn vrouw, ook degene die in ons huis meebesliste en ongevraagd “advies” bood en dingen van plaats veranderde, dingen kocht voor ons – weer ongevraagd, zich opdrong, etc. Nadat ze vlak voor een vakantie weer een scène maakte over iets onbenulligs en wij met een rotgevoel op reis gingen en in de vakantie hierover vele discussies hadden, heb ik mijn vrouw gezegd: “klaar!”. Oftewel: mijn schoonmoeder gaat niet meer in ons huis schoonmaken, dingen kopen, meebeslissen, van “advies” dienen (verkapte vorm van bemoeien nml.), etc. Na de vakantie was ze helemaal zielig, ze snapte het niet (we hadden niet gezegd wat de reden was, maar deden gewoon alles ineens zelf – wel dom eigenlijk van haar dat ze niet even nadenkt). Na een tijdje vertelde ze iedereen, dat zijzelf maar gestopt was ons te helpen met alles, want ze vond dat het hoog tijd was dat we voor onszelf gingen zorgen. Afijn, ze heeft dat verzonnen verhaal zo vaak verteld, dat ze er zelf in is gaan geloven. Toen ik haar daarmee confronteerde en zei dat het onze eigen keus was dat wij zelf ons huishouden en alles erom heen wilden regelen, wilde ze er niet meer over praten.

Zij zal zich niet aanpassen, dat moeten wij en heel de wereld maar aan haar doen. En bij iedere leuke gebeurtenis, of het nou een bruiloft of een geboorte in de familie is, weet ze altijd wel weer ervoor te zorgen dat er een bitter nasmaakje achter blijft. Naderhand eens excuses aanbieden zou zo goed zijn, maar nee, het ligt altijd aan de ander. Altijd commentaar en om zo zelf beter te lijken anderen afzeiken.

Altijd zorgen voor een ongemakkelijk gevoel, onrust en spanning. Ze neemt namelijk geen blad voor de mond. Maakt gerust ruzie met haar man (de slappeling) en schreeuwt als een bullebak wanneer hij haar niet direct begrijpt. En als ik er wat van zeg het niet zo prettig te vinden in mijn huis, is het “het is jullie huis, niet alleen van jou hoor, mijn dochter brengt ook geld in”, waarop ik dan tegenwerp, dat zij altijd spreekt in naam van haar dochter als het over ons huis of kinderen gaat. Maar dan doe ik weer moeilijk.

Net als zovelen, kan ik er wel een boek over schrijven. Want sommige anekdotes maken het bijna een klucht. Vandaar dat nog steeds de vraag openstaat: hoe zou zo’n mens nou denken hoe ze overkomt op mij (en anderen) met dat gedrag. Waarom doet ze mij dit aan, waarom doen mijn ouders dat juist (van nature) niet. Waarom zeggen mijn schoonvader, zwager (haar zoon) en mijn vrouw er nooit wat van. Ik heb van alles overwogen: van de “if you can’t beat ‘m, join them”-wijze, verhuizing naar de andere kant van de aarde (we wonen nml. in hetzelfde dorp, vooral sinds we kinderen hebben, wil ze niet “overgeslagen” worden), haar direct de mond snoeren (maar dan sta ik steeds alleen en heb achteraf ruzie met mijn vrouw, waarom zij niet ingreep) en tsja, een scheiding is niet echt een optie, omdat ik toch van mijn vrouw hou.

Ik weet het niet meer, zal er uiteindelijk maar mee moeten leven. Ben nu blij op vakantie te gaan, even verlost van die kwelgeest.
pi_39423060
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 00:47 schreef WNY het volgende:[knip]
Verhuizen, meteen. En als je vrouw je vraagt waarom, vertel je haar precies datgene wat je net aan ons hebt verteld.

Maar dat is de recht-door-zee-oplossing. Ik ben geen schoonmoeder-expert (dwz., mijn schoonmoeders zijn over het algemeen aardige vrouwen ).
pi_39425428
Heeft iemand wel eens wraak genomen op de schoonmoeder?

Misschien moet je een tijdje hetzelfde terugdoen, bemoei je eens lekker met haar leven, steek overal je neus in en spreek namens je vrouw/man als je ergens commentaar oplevert. Ga daar ongevraagt de TV schoonmaken omdat er zo'n stoflaag opligt en geef je schoonloeder een koekje van eigen deeg. Net zolang tot je niet meer welkom bent óf ze inziet waar ze mee bezig is. En overleg dit wel eerst met je partner.
pi_39550173
Ik heb niet echt vervelende ervaringen met schoonmoeders, ik heb dan ook maar 2 vriendjes gehad.
De moeder van mn eerste vriendje heb ik nooit ontmoet, maar wel aan de telefoon gesproken, omdat hij niet degene was die hij zei dat hij was.
De moeder van mn tweede vriend kan ik absoluut niets negatiefs over zeggen, echt een heel aardig mens.

Nouja, bij ons thuis.. Mn broer heeft nu ongeveer vier jaar een relatie en woont daar mee samen, en mn zus is nu ondertussen ruim 8 jaar getrouwd. Dat alles gaat gewoon goed, het klikt gewoon. Qua bemoeienissen in het huishouden, mijn schoonzus belt zelf naar mn moeder op als ze iets niet weet oid. Als het gaat om mijn vriendjes, mijn keuze wordt gerespecteerd en datzelfde geldt voor mijn zus en broer.

Maar als ik die verhalen in deze topic lees, toch best schokkend.
pi_39596565
Mijn schoonmoeder is alweer bijna 2 jaar geleden overleden. Na haar dood is er echt een soort van rust over de familie gekomen, klinkt heel naar, ik weet het. Tijdens haar leven was mijn schoonmoeder een heel moeilijk persoon die de hele familie tegen elkaar opzette. Altijd was zij de aanstichster van ruzies en ellende in de familie door roddelen en domme acties. Hele taferelen hebben we meegemaakt. Vreemd genoeg was zij toch op mij gesteld. Ik had wel door wat voor type zij was en moest een manier vinden om met haar om te gaan zonder dat het mij kwaad deed. Dat was soms moeilijk, zeker voor mijn relatie.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:38:16 #266
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_39597144
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 00:47 schreef WNY het volgende:
Schoonmoeder-horrorverhaal
Wat leef ik met je mee, herkende veel in je verhaal. Gelukkig is het inmiddels mijn ex-schoonmoeder

Het moet vooral erg vervelend voor je zijn dat je eigen vrouw haar moeder de hand boven het hoofd houdt, dat maakt het allemaal veel erger.

Succes ermee!
Tranendal
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:29:38 #267
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_39598199
Ik weet niet wat dat is met schoonmoeders...
De mijne vindt het leuk om naar mijn vriend te smsen dat er weer iemand verliefd op hem is. En dan mag hij raden wie... Dit gebeurt ongeveer 2 keer per maand. Of ze zegt het gewoon tegen hem als ik er bij ben.
Oftewel: Je vriendin is niet goed genoeg, is dit niet een betere suggestie? En ze vindt je nog leuk ook!
Niks moet, niksen mag.
pi_39609676
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:29 schreef _Nouky_ het volgende:
De mijne vindt het leuk om naar mijn vriend te smsen dat er weer iemand verliefd op hem is. En dan mag hij raden wie... Dit gebeurt ongeveer 2 keer per maand. Of ze zegt het gewoon tegen hem als ik er bij ben.
Oftewel: Je vriendin is niet goed genoeg, is dit niet een betere suggestie? En ze vindt je nog leuk ook!
Dat is redelijk triest.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:36:56 #269
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39610423
quote:
Ik zou haar eens uitleggen dat het niet nodig is dat ze zulke verhalen verteld omdat die andere vrouw toch niet kan tippen aan jou. En elke keer zeggen dat het toch geweldig is dat jij met je goede karakter en knappe uiterlijk zo'n goed in de markt liggende man aan je kunt binden
pi_39634876
Gelukkig kun jij het afschuiven op je huisarst want het lijken me niet echt leuke gesprekken
  † In Memoriam † zaterdag 8 juli 2006 @ 16:32:40 #271
43556 miss_dynastie
pi_39635037
quote:
En dan stuurt hij niet terug: 'mijn mammie, want ze is zo gek op me dat ze me niet los kan laten en me mijn vriendin misgunt'? Uiteraard met een erbij. Grote kans dat de hint dan wel duidelijk is...
pi_40087059
Heb zojuist het hele topic gelezen en moet zeggen dat het mij goed doet om te lezen dat ik niet de enige ben met een op z'n zachts gezegd 'lastige schoonmoeder".

In het laatste conflict met haar ben ik uitgemaakt voor een hoer en heb ik wel 20 keer moeten horen dat ik van de ratten kom en dat ik haar zoon alleen maar omlaag haal en dat soort dingen. Hij kan zat andere vrouwen krijgen ik moest maar eens van het toneel verdwijnen.

Mijn schoonzus blijft zeggen dat het toch z'n moeder blijft en dat ze nou eenmaal zo is en dat hij haar niet mag laten vallen.

Dit zorgt al weken voor spanning binnen onze relatie, want ik vind dat dit absoluut te ver gaat.

Kan het ook bijna niet meer loslaten.
pi_40100916
Damn, degene die mij voor hoer uitmaakt is echt de lul, maakt niet uit wie ik tegenover me heb! En al was het alleen maar om te zieken: zorgen voor een goeie stabiele relatie!
  zondag 23 juli 2006 @ 13:29:38 #274
107521 Furia
snoopy weer
pi_40101866
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 21:42 schreef linx het volgende:
Heb zojuist het hele topic gelezen en moet zeggen dat het mij goed doet om te lezen dat ik niet de enige ben met een op z'n zachts gezegd 'lastige schoonmoeder".

In het laatste conflict met haar ben ik uitgemaakt voor een hoer en heb ik wel 20 keer moeten horen dat ik van de ratten kom en dat ik haar zoon alleen maar omlaag haal en dat soort dingen. Hij kan zat andere vrouwen krijgen ik moest maar eens van het toneel verdwijnen.

Mijn schoonzus blijft zeggen dat het toch z'n moeder blijft en dat ze nou eenmaal zo is en dat hij haar niet mag laten vallen.

Dit zorgt al weken voor spanning binnen onze relatie, want ik vind dat dit absoluut te ver gaat.

Kan het ook bijna niet meer loslaten.
En je vriend/man niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')