ontzettend leuk voor je, maar voegt voor mij niet echt iets toe.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:11 schreef Frollo het volgende:
Zelf heb ik gelukkig een hele lieve schoonmoeder die compleet wegloopt met me
Wat is zijn eigen mening hier over? Soms is het trouwens gewoon echt beter volledig met je ouders te breken....quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:12 schreef GM het volgende:
en ik durf hem daar amper mee te confronteren, omdat hem dat natuurlijk enorm kwetst.
Ik moet hem rustig dingen een paar keer vertellen voor ie het inziet (het is echt een geslepen kreng.. ze hangt het zielige vrouwtje uit en probeert op die manier vanalles gedaan te krijgen) en dan doet hij ook wel iets met wat ik gezegd heb.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:17 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Wat is zijn eigen mening hier over? Soms is het trouwens gewoon echt beter volledig met je ouders te breken....
Dat begint ie nu wel door te krijgen geloof ik:)quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:19 schreef cosmick het volgende:
Nou, ik heb van het begins af aan eigenlijk bonje met mijn (binnenkort ex-) schoonmoeder gehad.
Het is ook een paar keer goed misgegaan met ruzie en ik kan ook zeker zeggen dat zij een negatieve invloed op mij en mijn relatie heeft gehad. Niet zozeer mijn gezondheid, eerder mijn zelfvertrouwen.
In jouw geval zou ik dit iig aankaarten met je man. Heeft ie nog niet door dan dat je enorm veel moeite met zijn moeder hebt?
Wow... dan is het inderdaad wel heftig, zeg!quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:21 schreef GM het volgende:
Morgen komt hij thuis van zakenreis en dan moet ik hem wel vertellen dat mijn huisarts contact met haar gewoon verboden heeft voorlopig.
Gut, briljante oplossing hoor.... is alleen niet nodig, ze woont niet naast me en komt ongeveer 2 keer per jaar bij ons.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:16 schreef buitenbeentje het volgende:
Verhuizen, zo ver mogelijk weg en zo snel mogelijk.
Twee weken geleden was ie jarig en toen heeft ze een paar dingen geflikt waardoor bij mij het kwartje is gevallen. Jammer genoeg ging hij twee dagen daarna weg voor die zakenreis.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wow... dan is het inderdaad wel heftig, zeg!
Geweldige uitspraakquote:Op vrijdag 29 april 2005 13:59 schreef GM het volgende:
het prototype Bastard Schoonmoeder From Hell.
we zijn op dit moment zover dat ik in elk geval kritiek op haar kan uiten zonder direct allerlei tegenwerpingen te krijgen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:28 schreef knox_ het volgende:
[..]
Geweldige uitspraak
Weet je man wel dat je een probleem met haar hebt? Kan hij er niks an veranderen? Anders moet het toch echt wel een keer tot een aanvaring komen, zodat je kunt zeggen wat je denkt.
Wil jij het nou niet snappen?quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:58 schreef RM-rf het volgende:
GM, ik denk gewoonweg dat je het jezelf heel erg moeilijk maakt door van die schoonmoeder iets te gaan verwachten dat ze je op dit moment niet kan geven ...
Voor die schoonmoeder ben JIJ iemand die inbreuk maakt, op een plek die zij had: zoals ze het zelf noemde "de eerste plek bij haar zoon"... en ja, daar heeft die vrouw het erg moeilijk mee, kan moeilijk zichzelf een 'normale' houding geven, om daarmee om te gaan.
Dat ze dat zei, op je huwelijk, was gewoon eerlijk, over zichzelf; terwijl _jij_ dat nu onmiddelijk opvat als een 'aanval' of 'oorlogsverklaring aan jou' ...
nee, die schoonmoeder zei dat omdat ze dat 'zelf' voelde op dat moment, misschien ook doorhad dat dat enorm fout was geweest ...
je kunt dan twee dingen doen...
- jezelf gek laten maken
- voor jezelf duidelijk stellen dat jouw man van jou houdt en je bij hem die nummer één al bent, en wat je schoonmoeder er verder van zegt, daar geen flikker aan veranderd.
De voorbeelden die je geeft zijn voornamelijk opmerkingen die je heel persoonlijk op kunt gaan vatten, paranoide kunt interpreteren als 'pogingen om aan jouw stoelpoten te zagen' ... maar, als je man duidelijk maakt dat hij zich daardoor niet laat 'manipuleren' zijn die toch schadeloos verder?
Zolang jij continu het slechtste in die vrouw zoekt, raak je zelf overspannen ...
Bovendien is dat ook een beetje een belediging aan je man, als zou hij niet genoeg van jou houden, en zijn liefde moeten bewijzen door zijn eigen moeder af te gaan vallen.
O je was een gast op ons huwelijk?quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:03 schreef Frenkie het volgende:
Dat is echt iets voor vrouwen. Een soort teratoriale drift.
Als ik zo de posts van de TS lees, vind ik haar ook niet vriendelijk. Alles wordt negatief geïnterpreteerd en dat is natuurlijk ook geen lekkere basis
ik zit een beetje naar je posts te kijken , en hoe meer ik lees , hoe meer ik het idee krijg dat het niet aan de schoonmoeder ligt , maar aan jou .quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:09 schreef GM het volgende:
[..]
O je was een gast op ons huwelijk?
Jij hebt mijn reacties gezien en ervaren?
Als je met een zinnige bijdrage kunt komen doe dat dan, zoniet, zoek een ander topic
En daarna word je toontje steeds erger , misschien moet je eens bij jezelf ten rade gaanquote:Op vrijdag 29 april 2005 14:13 schreef GM het volgende:
[..]
ontzettend leuk voor je, maar voegt voor mij niet echt iets toe.
Hier krijg ik ook zo'n beeld bij van een in krulspelden gestoken huisvouw , inclusief rode ochtenjas en sigaret hangend in een mondhoek die met een wijzend vingertje geheven vlak voor mijn neus loopt te schreeuwen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:08 schreef GM het volgende:
[..]
Wil jij het nou niet snappen?
WAAR zeg ik dat ie haar af moet vallen om zo zijn liefde te bewijzen?
WAAR zeg ik dat ik dingen van haar verwacht die ze me niet kan geven?
Sorry, maar als je niet geïnteresseerd bent in meningen van anderen, dan zou ik het niet op een discussieforum gaan zoeken. Ik vind je nogal fel reageren op toch niet eens zo slecht bedoelde kritiek. Misschien is dat wel de kern van je probleem en niet je schoonmoederquote:Op vrijdag 29 april 2005 15:09 schreef GM het volgende:
[..]
O je was een gast op ons huwelijk?
Jij hebt mijn reacties gezien en ervaren?
Als je met een zinnige bijdrage kunt komen doe dat dan, zoniet, zoek een ander topic
Sjonge sjonge, toen ik begon te lezen kreeg ik wel het idee dat jouw schoonmoeder een kutwijf is, maar gaandeweg is die mening toch wel verandert. Volgens mij ben jij het probleem. Op alle kritiek die jij in dit topic hebt gekregen reageer je overdreven fel. Wij snappen het allemaal niet. Wil je nou dat wij allemaal posten dat wij jou zielig vinden en dat je het zo verschrikkelijk hebt.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:08 schreef GM het volgende:
[..]
Ik vind dat jij erg voorbarige conclusies trekt en dingen uit mijn woorden leest die er niet staan, ook niet tussen de regels
En ik vind het eigenlijk tamelijk onbeschoft om dingen als "paranoide" te bestempelen die werkelijk niet paranoide zijn.
Ik vermoed dat je je eigen referentiekader iets te veel op een ander plaatst.
Zou jij niet eens in gaan zien dat dit ge-O-H van twee kanten komt? Je bent zo druk zieltjes te winnen voor je, door jezelf gecreërde, overspannenheid dat je niemand ontziet. Vriendelijk zijn is volgens mij niet 1 van jouw beste eigenschappen. Waarschijnlijk zitten je schoonmoeder en jij precies hetzelfde in elkaar en daarom botst het. Kijk eens in de spiegel, haal diep adem en ga verder met je leven!quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:08 schreef GM het volgende:
[..]
Ik vind dat jij erg voorbarige conclusies trekt en dingen uit mijn woorden leest die er niet staan, ook niet tussen de regels
En ik vind het eigenlijk tamelijk onbeschoft om dingen als "paranoide" te bestempelen die werkelijk niet paranoide zijn.
Bla bla bla, tuurlijk heeft de huisarts dat gezegd. Wat zou jij doen als je huisarts was, er een overspannen aandoende vrouw voor je bureau zit die zegt dat haar schoonmoeder de bron van alle problemen is? Dan zeg je toch ook: Voorlopig niet zien? En trouwens, ze ziet d'r 2 keer per jaar! Da's niet eens een beetje veel, da's zelfs heel er weinig.quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:27 schreef goddess-in-heaven het volgende:
het is duidelijk dat veel mensen niet weten hoe erg deze negativiteit kan zijn voor iemand. zoals TS al zei, heeft zelfs de huisarts gezegd dat ze geen contact meer mag met haar schoonmoeder. Dus een zeikwijf is het niet.
kop op GM, laat je niet gek maken door die negatieve reacties!
je weet niet waar je het over hebtquote:Op vrijdag 29 april 2005 16:35 schreef MarkDeMagiër het volgende:
[..]
Bla bla bla, tuurlijk heeft de huisarts dat gezegd. Wat zou jij doen als je huisarts was, er een overspannen aandoende vrouw voor je bureau zit die zegt dat haar schoonmoeder de bron van alle problemen is? Dan zeg je toch ook: Voorlopig niet zien? En trouwens, ze ziet d'r 2 keer per jaar! Da's niet eens een beetje veel, da's zelfs heel er weinig.
Als dokter had ik ook gezegd: voorlopig niet meer naar toe gaan, al was het maar om van het hysterische gezemel af te zijn!
in tegendeel my dear. Lees nou gewoon eensch rustig de reacties van TS door en trek je conclusies.quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:37 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
je weet niet waar je het over hebt
heb je uberhaubt de reacties van de TS gelezen ?quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:37 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
je weet niet waar je het over hebt
Ze mag van de huisarts voorlopig niet op FOK! komenquote:
Mijn 'schoonmoeder' is wel oke, maar de broer van mijn lief is echt de grootste zak die ik kenquote:Op vrijdag 29 april 2005 13:59 schreef GM het volgende:
Wie heeft er nog meer zo'n "schatje" getroffen en hoe zijn jullie daar mee omgegaan?
Ik, en ik ga niet meer met haar om.quote:Op vrijdag 29 april 2005 13:59 schreef GM het volgende:
Wie heeft er nog meer zo'n "schatje" getroffen en hoe zijn jullie daar mee omgegaan?
Wat ik niet begrijp...quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:11 schreef amaranta het volgende:
Ik vind mijn schoonmoeder ook niet zo heel erg lief. Maar gelukkig vind mijn vriendje dat ook.
Het vervelende in mijn geval is, dat mijn schoonmoeder op de een of andere manier probeert om mijn beste vriendin te worden. En ik word daar echt zo MOE van.
Ze belt me op en houdt me dan een uur aan de praat. Ze vraagt me voortdurend op de koffie. Ze gebruitk te pas en te onpas het woord trots, en ze is overal trots op....
"ik ben zo trots dat je zelf je kont hebt afgeveegd"
"ik ben zo trots dat je een nieuwe auto hebt gekocht"
"ik ben zo trots dat jullie tuin zo mooi is"
ïk ben zo trots................."
Als ze het nou 1 keer zei, maar elke keer als ik haar zie, zijn er wel 384523243 dingen waar ze trots op is... en het klinkt gewoon niet geloofwaardig.
Soms dan wil ik haar de voordeel van de twijfel geven, en dan vertel haar iets dat me dwarszit.... en dan gaat ze dat gelijk aan de grote klok hangen.... Dus ik denk: ik zeg al niks meer tegen dr...
ZE ZIT OP MSN EN LOOPT DE HELE DAG TEGEN ME AAN TE LULLEN. En sluit dan gesprekken af met Groetjes van je trotse schoonmoeder.
Ze vraagt naar mn sexleven!!!! hallo stom wijf wat kan jou dat nog schelen hoe en waar ik haar zoon neem...
Ze kan niet hebben dat wij beter omgaan met haar ex dan met haar, en doet vanalles om hem in een kwaad daglicht te zetten...
Ze wil gezellig met me naar de sauna.....nou ik niet met haar.......
Ze doet echt haar best maar ik kan dat niet waarderen, misschien ben ik dan wel een trut....maar ik wil haar niet als mijn beste vriendin. Ze is de moeder van de mijn vriend en daarmee is dan ook alles gezegd....
Ik denk het. Plus: je neukt hun dochters, dus in hun ogen verdien je dan wel straf.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 18:02 schreef Noax het volgende:
Of zijn die schoonvaders al lang blij dat hun vrouw een ander doelwit hebben gevonden?
Ik ben inderdaad een tijdje weggeweest (hoewel dat voornamelijk met een sterfgeval in de familie te maken had).quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:34 schreef rina het volgende:
GM hoe is het nu met je????
Laat je niet wegjagen door een paar nare opmerkingen, er zijn zoveel mensen die je wel begrijpen en je graag willen steunen.
Groetjes Rina
Het is ook lastig om in andermans/-vrouws persoonlijke leven te kijken.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:37 schreef Xlarge het volgende:
Hee dit topic is weer omhoog gekomen in my AT , even weer inlezen hoor GM .
Ik weet alleen nog dat ik het niet echt met je eens was , dit was een topic met potentie...
Heeeeej, zo denkt mijn schoonmoeder ook.quote:Op vrijdag 29 april 2005 13:59 schreef GM het volgende:
"ik kan mijn eerste plaats bij mijn zoon niet afstaan".
Helemaal er vanaf ben je nooit, want zoals mijn man het verwoord "het is iemand die ik mijn hele leven ken en mijn hele leven heb vertrouwd en nu blijkt dat gebaseerd op een leugen".quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:55 schreef iamredleader het volgende:
Damn, zeg, sommige schoonmoeders zijn echte schoonloeders. De verhalen zijn niet mis, ik wens de mensen met zulke krengen veel succes, want je bent er nooit 100% vanaf, nietwaar?
Ha, jij hebt ook zulke trouwfoto's?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:04 schreef Bibikuif22 het volgende:
Haha, ik bedenk mij net nog een leuk detail, toen we trouwden (was een stralende dag, hartje zomer) Was ze compleet in het zwart gekleedMoet wel lachen als ik mensen nu nog de foto's laat zien, die reageren van: nou ja.. wie is dat nou weer, ze kijkt ook echt chago op elke foto.
Ik denk dat je een iets te makkelijk oordeel vormt.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:33 schreef Étoile het volgende:
Goh, wat een verhalen zeg.
Ik begrijp niet zo goed hoe jullie als stel de zaken zo hebben laten escaleren. Wat dat betreft kan ik me wel vinden in miss_dynastie haar opmerking: jouw familie jouw zaken. Ookal zou hij het in eerste instantie niet direct geloven (waar twee vechten hebben vaak twee schuld), dannog hoor ik niets over actieve pogingen om het eens goed uit te praten met zijn moeder.
Ik heb in ieder geval wel een beetje het gevoel dat veel moeders pas zo worden als hun zoon dat (al dan niet onbewust) toelaat.
Ouders zijn natuurlijk heel belangrijk, maar je eigen gezin gaat toch voor vind ik. Gelukkig heb ik hele lieve 'schoonouders'.
Juist.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:33 schreef Étoile het volgende:
Ouders zijn natuurlijk heel belangrijk, maar je eigen gezin gaat toch voor vind ik.
Ik ben het op dit kleine punt niet 100% met je eens. Een huwelijk is natuurlijk voornamelijk voor die twee personen. Maar de schoonouders van beide partners zijn natuurlijk altijd een factor, ze waren vroeger (bewust verleden tijd) de ouders van een kind, en hebben dat kind opgevoed. Kijk, vrienden kun je uitkiezen, en een vriendschap kun je beeindigen. Maar je vader of moeder blijft altijd je vader of moeder. Voor een mooie film over onder andere dit onderwerp verwijs ik je graag naarquote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:40 schreef GM het volgende:
Een huwelijk bestaat uit twee personen, daar hoort zij (en haar dochter) zich niet tussen te wringen.
Wat ik eigenlijk bedoelde, zowel mijn schoonmoeder als mijn schoonzus staan te dansen om "mijn plek".quote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:45 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Ik ben het op dit kleine punt niet 100% met je eens. Een huwelijk is natuurlijk voornamelijk voor die twee personen. Maar de schoonouders van beide partners zijn natuurlijk altijd een factor, ze waren vroeger (bewust verleden tijd) de ouders van een kind, en hebben dat kind opgevoed. Kijk, vrienden kun je uitkiezen, en een vriendschap kun je beeindigen. Maar je vader of moeder blijft altijd je vader of moeder. Voor een mooie film over onder andere dit onderwerp verwijs ik je graag naar
http://www.imdb.com/title/tt0160916
Maar verder heb je gelijk. De relatie hoort te draaien om die twee personen die erin zitten.
Familie blijft familie, dat klopt ja. Maar als ze te ver gaan is voor mij het excuus van "het is familie" niet meer geldig.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:57 schreef iamredleader het volgende:
Ik begrijp wat je bedoelt. Het is niet fijn, en zeker ook niet fatsoenlijk. Maar helaas moeten jij en vele andere mensen ermee leven. Want je man is nou eenmaal niet alleen jouw man, hij heeft ook een moeder en een zus. En dat is familie, hoe pijnlijk dat soms ook is. Mijn broertje bijvoorbeeld: etter van een knul soms. Gewoon uit het verkeerde hout gesneden. Daar kan niemand wat aan doen, en ondanks alles is en blijft hij mijn broertje, en heeft dus een plekje in mijn hart.
Desalniettemin, dat is geen reden om niet stevig van je af te bijten als ze weer eens irritant doen.
quote:Conference De Jongens
(tekst: Simon Carmiggelt)
M´n dochterje is vandaag getrouwd en dat vieren we.
Ze is pas eenentwintig. Ja, ze trouwen vroeg tegenwoordig.
Kijk, hier heb ik nog een fotootje van m´n dochter. Da´s anderhalf jaar terug. Oorspronkelijk zat er nog een knul aan m dochter vast, maar die heb ik er vanaf geknipt. Maar dat was een bevlieging van zeer tijdelijke aard. En waarom zou je nou met zo´n snotneus op je borst blijven rondlopen, nietwaar? Dat heeft geen betekenis. Dus nam ik de schaar en knip, knip, daar lag Pim. Verdomd hij heette Pim!
Als een meid getrouwd is, dan is zo´n meid geen kind meer, dan is zo´n meid ineens méns geworden. En als je als vader zijnde zonder te veel narigheid je dochtertje hebt opgekweekt tot mens, dan mag je als vader zijnde wel effe op die mijlpaal plaats nemen, een zucht van verlichting slaken en een saffie opsteken. Want wat is een kind? Ik zeg altijd: ´Een kind… Kijk eens, we staan er borg voor. Als je kind iets overkomt, is het jouw schuld. Altijd. ´Want als opvoeder falen we´. Trouwens, wat is een opvoeder? Een opvoeder is een stakker die in het duister tast. Mijn vader, hij ruste in vrede, maar mijn vader was een man met een paar harde handen. Die legde heus niet z´n oor op je zieltje te luisteren. Een hengst voor je harses kon je krijgen. En zo ben ik dan opgegroeid tot iemand met vrije levensprincipes.
Multatuli heb al gezegd: ´Kind, als ik me erop voorsta dat ik je vader ben, spuw mij dan in mijn gelaat.´ En daar had Multatuli gelijk in. Toen het puntje bij het paaltje kwam, had Multatuli z´n eigen zoontje aardig verprutst. Maar ja, op papier wist-ie het wijs te zeggen. En daar gaat het maar om bij dit soort schrijvers, nietwaar?
Dus wat heb ik gedaan? Ik heb mijn dochtertje vrij opgevoed. Niet als een boeman, maar ik heb m´n dochtertje opgevoed als een vrind. Ik heb d´r opgevoed als een gelijke. En dan moeten jullie toch eens iets zeggen over die moderne opvoeding.
Ik vroeg en vertelde m´n ouders niks, maar ik deed wat ze zeiden. En zo´n modern kind vertelt je alles, maar doet nooit wat je zegt. In het begin is het nog geen doodwond, maar ja, zo´n meid groeit op en dan komen de jongens. De natuur moet z´n loop hebben, dat ken ik billijken. Ik weet het nog goed. Ze was veertien. Toen komt ze thuis met een knul van achttien. Oh, ik zag het zo: een gluiperd van het zuiverste water. Ene Harrie. Ik droom nog wel eens van ´m als ik zwaar getafeld heb.
Maar ja, wat doe je in de moderne opvoeding? Je zegt niet tegen je eigen dochtertje: ´Meid, ga uit m´n ogen met dat stuk verdriet!´ Maar je haalt die kwal binnen of het Sinterklaas is.
Oh, die Harrie. Hij was er altijd. En hij moest ook altijd mee-eten. En dan was-ie zo gedienstig, weet je wel, zo glijerig. Hij kon alles zo lekker aangeven. Het zout en de jus en de aardappels… Baah! Ik dacht als dát mijn schoonzoon moet worden, dan verhang ik me op een mooie zondagmorgen in het Amsterdamse Bos.
Maar goed, in het begin heb je nog enige invloed, want dan gaat zo´n meid aan je vragen: ´Pa, hoe vind je Harrie? En ik, heel link, ik begon Harrie te prijzen. Ik prees hem regelrecht het graf in. Dat-ie zo gedienstig was en dat-ie alles zo lekker kon aangeven… En zo zaagde ik indirect de poten onder zijn stoel vandaan. Binnen de maand had ik hem plat. Dag, Harrie!
Maar ja… Harrie gaat, Piet komt. Piet gaat, Kees komt. Kees gaat, Nikkie komt. En allemaal mee-eten! Oh, ik heb wat voedsel verstrekt aan die knapen. Maar ja, je denkt ook bij je eigen: rekken en erbij blijven. Als ze vandaag of morgen getrouwd is, dan mot ze htet zelf maar weten, dan ken ik er ook niks meer an doen.
Nou, en dat heb ik dan vandaag bereikt. Die knul waarmee ze vanmorgen naar het stadhuis gegaan is, dat is geen kwaaie jongen, hoor. Een beetje een sufferd. Hij helpt bij het afwassen!
ik zou zo'n ontzettende zin krijgen om dat kreng dan eens heel, heel heeeeeeel duidelijk te maken dat haar acties niet op prijs worden gesteld... een vrijbrief om grof te zijnquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:08 schreef GM het volgende:
Ik ken deze conference van Wim Sonneveld. Al 40 jaar oud en nog steeds redelijk actueel.
Overigens "dat binnenhalen of het sinterklaas is" dat gebeurde in het begin inderdaad.
Ik kwam er een kleine maand geleden achter wat ze toen al achter mijn rug om in de familie had lopen rondroepen.. en dat was pas na de eerste kennismaking.
Dat is een hele goeiequote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:12 schreef desiredbard het volgende:
Hmm Hmm dat binnehalen als sinterklaas ja...daarom poste ik hem ook
Zolang ik braaf en gedienstig met schoonmoeder meega is er niks aan het handje
Maar zodra je een eigen mening hebt...nou daar ga je hoor
Het is heel vervelend natuurlijk maar mijn moeder is een groter kreng en hard spelen heb ik van haar geleerd.... En die poten onder mijn stoel vandaan zagen...daar moet schoonfamilie mee oppassen..... dat dwingt mijj namelijk tot opstaan
de mijne ook die lamzak van een schoonbroer zit in NYquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:26 schreef iamredleader het volgende:
Ach, ik denk dat het wel meevalt met het aantal verrotte schoonvaders. Ik bedoel, de meeste (zoniet alle) klachten over de schoonfamilie betreffen schoonma of schoonzus, want om de een of andere reden denken die dat de nieuwe man het leven van de dame hen zal buitensluiten of zo. Is echt niet het geval!
Mijn schoonpa-in-spe is cool. Hij had eerst drie vrouwen in huis (vrouw plus twee dochters), maar dat heeft zich enigszins verandert. Als ik er ben doen we ook vaak een biertje of wat anders samen. Gezellig mannen onder mekaar.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:34 schreef desiredbard het volgende:
(Hee ik heb eindelijk een reden gevonden om homomannen kinderen te laten adopteren-->
geen schoonmoeders...... )
Volgende week dinsdag een jaar...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:29 schreef desiredbard het volgende:
Oh Kinderbarend...zeg hoelang ben jij getrouw..... wij nu pvd 10 maanden en de vragen komen al "anything stirring"....grrrrrrrrr
Je ZOU ook het hele topic kunnen lezen?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:16 schreef MouseOver het volgende:
Je kunt nu wel janken over hoe gemeen ze wel niet is, maar daar kun je toch weinig aan veranderen. Je moet je er juist op concentreren dat haar omgang met jou verandert, en niet perse haar persoonlijkheid.
Ik denk dat ik dat wel met je eens ben, dat helpt helemaal niets. Je moet inderdaad de manier waarop ze met je omgaat zien te veranderen, niet wie ze is. En wat ze van je denkt mag ze denken, natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:16 schreef MouseOver het volgende:
Je kunt nu wel janken over hoe gemeen ze wel niet is, maar daar kun je toch weinig aan veranderen.
Maar waarom zoek je die discussie op? Wil je dat per se winnen? Niet dat ik dat niet heb gedaan hoorquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:59 schreef GM het volgende:
Dus ik pissig "waar iemand zich meer dan een jaar vantevoren al niet druk over maakt, zeker over iets wat niet eens aan de orde is"
Dat HEB ik, en het koste aardig wat moeite om door je ge-zij-zei-dit enzenz heen te worstelen.quote:
Dat was mijn "verjaardagskadootje". Ik kan tenslotte moeilijk klagen over iets waar ik niet van gediend ben zonder dit tegen ze te zeggen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar waarom zoek je die discussie op? Wil je dat per se winnen? Niet dat ik dat niet heb gedaan hoor, maar het frustreert vooral jezelf zo.
Jouw opmerking kwam een beetje over alsof er alleen gemiept wordt. Misschien komt dat wel zo over, maar feit is inderdaad, ze is zoals ze is, haar kan ik niet veranderen, maar ik kan zelf ook niet als een blad aan een boom omdraaien.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:08 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat HEB ik, en het koste aardig wat moeite om door je ge-zij-zei-dit enzenz heen te worstelen.
Wat een negatieve aanname trouwens dat je denkt dat ik dat niet gedaan heb.
Meestal gaat er inderdaad een erg lang verhaal aan vooraf. En vele kleine irritaties die op den duur een grote worden en dan barst de bom.quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:20 schreef desiredbard het volgende:
"leuke update"
sinds gisteravond is de bom gebarsten... er gaat hier een lang verhaal aan vooraf maar het kwam er nu gelukkig op neer dat mijn vrouw partij tegen haar moeder trok, daardoor werd ik aangevallen, ik heb het geniep nog nooit zo gezien
Ik vond altijd wel dat mijn vrouw ingaf aan haar moeder, maar het verbaasd me niets nu
Gelukkig keihard een lijn getrokken
Helaas speelde haar moeder heel erg op de man
Ze was zo gekwetst dat ze niet genoemd was tijdens de toespraken op ons huwelijk.
Niet genog bedoelt het kreng
Zo geniepig om bijna een jaar later een schaduw over die mooie dag te gooien
En het gaat echt om iets lulligs, het probleem is dat mijn vrouw en ik altijd doen en toegeven aan alles om wille van de lieve vrede.... afgelopen weekend namen we eens een beslissing die voor ons comfort, en daar wordt over gezeken
Misschien is dat het punt. Als je het minder lang geslikt had was je nu niet zo gefrustreerd geweest. Het lijkt me best een vervelende situatie, daar niet van, dit is bij uitstek een situatie waarin je grenzen moet stellen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:41 schreef GM het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb deze situatie echt niet gekozen, maar er is een keer een grens aan je tolerantievermogen.
Het is ook een heel vervelende situatie, maar frustratie is niet het goede woord. Het is namelijk een issue waarbij je je partner echt nodig hebt. Ik kan er nu eenmaal niet aan voorbij gaan DAT het zijn moeder en zus zijn. Ik kan ook niet van hem verlangen dat hij hetzelfde gaat voelen als ik, liever niet.quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:38 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Misschien is dat het punt. Als je het minder lang geslikt had was je nu niet zo gefrustreerd geweest. Het lijkt me best een vervelende situatie, daar niet van, dit is bij uitstek een situatie waarin je grenzen moet stellen.
naieve wijquote:Op donderdag 16 juni 2005 15:50 schreef desiredbard het volgende:
Dat klopt
Het is waneer je je grenzen stelt... in mijn geval 10 jaar geleden... en het is lang knokken geweest voordat die geaccpeteerd werden, nooit gedacht daar een tweede keer doorheen te moeten doordat mijn partner dat niet gedaan heeft
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhh!!!!!quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:15 schreef desiredbard het volgende:
[..]
OMG OMG OMG (Breezah aanval)
http://wedding.de-ridder.info/photographer/image11.html
Hah fijn om te weten dat ik niet de enige ben.. het zuur is van het gezicht van mijn schoonouders af te lepelen.quote:
O, bij ons is het altijd zo dat de twee "dames" er beiden voor nodig zijn om hier iets door te drammen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:00 schreef deedeetee het volgende:
Ik had niet alleen een schoonma maar ook nog 2 schoonzussen....... Gezellig samen plannen om met de kerst in het * lang * te gaan en mij daar niks over zeggen. Héél leuk als je op zo'n familiefeest uit de toon valt , en dan met luide stem nadrukkelijk horen zeggen * Ow,wist niet dat we ons daarvoor extra netjes kleden ?? * Zodat er nog eens extra de aandacht op wordt gevestigd dat JIJ er dus niet bijhoort en met reden hé ?Je weet je immers niet eens te kleden. grrrrr
![]()
Even off topic verder gesnuffeld.. verder zijn de foto's wel heel mooi hoorquote:Op donderdag 16 juni 2005 17:36 schreef desiredbard het volgende:
JA ach..... dat soort figuren
Helaas zijn het mijn ouders...ik zei al mijn moeder is een ######
Het verschil tussen links en rechts
http://wedding.de-ridder.info/photographer/image18.html
qualiteit is niet geweldig daar het gescanned is uit het album
Zwart is best mooi, maar voor een bruiloft is het wel heel erg somber hoorquote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:44 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind zwart persoonlijk wel heel mooi en chiq dus de outfit vind ik wel mooi, maar de gezichtsuitdrukking staat inderdaad niet op 'feestelijk'
Ik draag waarschijnlijk op mijn bruiloft (als het er ooit van mag komen) een zwarte trouwjurk hoorquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:00 schreef GM het volgende:
[..]
Zwart is best mooi, maar voor een bruiloft is het wel heel erg somber hoor
Dan nog, op het moment dat iemand bij je aanbelt heb je niet de verplichting om de deur open te doen.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 02:11 schreef Troeta het volgende:
Mijn broer was op zijn werk en wist ervan
Dus als ze lag te wippen, was het niet best..
En dan nog, als zij het een probleem vind dat mijn moeder binnen kan komen, hoort ze dat lekker met m'n broer te bespreken en dan kunnen ze dat gewoon vragen aan moeders.
Die zou dat helemaal niet erg vinden, maar ja, die boodschappen die ze af en toe achterlaat kunnen ze niet missen.
Of de klusjes die ze doet voor ze als ze wat tijd vrij kan maken..
Ik zie daar eigenlijk in deze posting geen argumenten voor. 'Raar', tja, een heel rekbaar begrip. En misschien kan ze helemaal niet tegen de 'bemoeienis' die bij jullie zo gebruikelijk is. Ik zou ook woedend zijn als ze zomaar haar sleutel zou gebruiken en dat meen ik echt. Ik zie het meer als een noodgevalsituatie, allebei de sleutels vergeten, handig dat ze hem heeft. Niet als een 'goh, ik moet binnen zijn, en, KIJK, midden op de dag, zomaar liggend op de bank en ze laat me niet eens binnen, wat een schande.'quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:59 schreef Troeta het volgende:
Ze is gewoon niet goed voor mijn broer, ze doet vanaf het begin al onbeleefd tegen ons en ze is gewoon raar
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 18 juni 2005 19:48 schreef ruby het volgende:
Maar dat zomaar binnenvallen, daar ben ik nog steeds geen voorstander van.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 07:30 schreef Breukink het volgende:
dat was zeker de moeder van " de oppas vader"![]()
nou wat ik van jouw gelezen heb, weet ik 1 ding zeker je bent een.... de rest mag je invullen...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:06 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
![]()
Met de oppasvader is het nooit 'aan' geweest, afgezien van een klein nachtelijk intermezzo. Het is uit met mijn vriendje! Staat allemaal in het 'Dagboek' (TKK) - beetje bij de les blijven!
Waarom ga je dan uberhaupt nog mee naar zulke mensen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:12 schreef Ingridh007 het volgende:
Mijn schoonvader zegt niets tegen me, en dat maakt de omgang wel wat lastig. Omdat hij voor mijn vriend wel belangrijk is, tollereer ik dit nog even.
Het wordt in de toekomst wel een puntje waar aan gewerkt zal worden, want een "hallo Ingrid, hoe gaat het met je?", heb ik wel verdiend na 2 jaar.
Ben ik volledig met je eens, maar wat het punt is, is dat er een wereld van verschil zit tussen wat zou moeten en wat daadwerkelijk gebeurt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:37 schreef Natalie het volgende:
Ouders moeten gewoon eens accepteren dat zoon/dochterlief zelf een partner kiest en die keuze steunen. Je houdt toch van je kind? 't Minste wat je dan kunt doen is degene die belangrijk is voor hem/haar leren kennen en normaal doen.
Die pogingen heb ik intussen gestaakt, ik ga niet meer mee. Dat komt er dus inderdaad op neer dat mijn echtgenoot alleen naar verjaardagen van zijn ouders gaat.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:21 schreef freecell het volgende:
Ik doe nog steeds pogingen om lief te zijn tegen zijn mamma en haar man. Kom er wel zo min mogelijk, maar als ik er ben gedraag ik me zo perfect als ik maar kan. Nooit goed genoeg trouwens.....
Ko er altijd half dood vandaan en ben dan erg blij als we kunnen relaxen bij mijn ouders of zijn pappa.
Jouw schoonmoeder lijkt me een heel naar mens. En nu weet ik dat ik niet mag oordelen want ik ken haar niet, maar als ze zo doet als je hier om schrijft, dan is het niet iemand die ik graag zou willen kennen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:19 schreef GM het volgende:
Ben ik volledig met je eens, maar wat het punt is, is dat er een wereld van verschil zit tussen wat zou moeten en wat daadwerkelijk gebeurt.
Bij mij is letterlijk op mijn bruiloft tegen me gezegd "ik geef de eerste plaats bij mijn zoon niet op". Ze blijft zich ook indringen in ons huwelijk. Ik ben al blij dat mijn echtgenoot dat wel ziet en dat op zijn manier probeert tegen te houden.
Ze heeft geprobeerd onze bruiloft tegen te houden, als ze het tegen mij over onze bruiloft heeft, dan is het "de bruiloft van mijn zoon".
En je schoonvader, is die ook zo erg?quote:Ze hoeft me niet aardig te vinden, maar als ze haar mond zo vol heeft over respect voor anderen, mag ze daar ook wel eens mee beginnen.
Jammer genoeg is in haar ogen respect voor een iemand hebben iets wat alleen een ander overkomt.
Ruilen?quote:Op woensdag 23 november 2005 08:54 schreef BertV het volgende:
Ik heb er nog eentje in de aanbieding...
(wel de randjes van je gasfornuis schoonmaken voordat je haar binnenlaat)
![]()
Als jij al smetvrees hebt lijkt me dat een goede deal.quote:
Nou, niet bepaaldquote:Op woensdag 23 november 2005 09:03 schreef BertV het volgende:
[..]
Als jij al smetvrees hebt lijkt me dat een goede deal.
Gedeelde smart is halve smart. En in het huis van je schoonmoeder mag geleefd worden, jouw huis moet ingericht worden in de smaak van je schoonmoeder.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:06 schreef GM het volgende:
[..]
Nou, niet bepaaldEen huis moet wel schoon zijn, maar je mag ook best zien dat er geleefd wordt, toch?
Nee, dat is niet het geval, moeders van zoons hebben vaak meer moeite met delen dan moeders van dochters.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:22 schreef Ynske het volgende:
weet je wat me opvalt
het zijn bijna altijd de vrouwen in een relatie die niet blij zijn met hun schoonmoeder.
zou het dan toch echt waar zijn, dat mannen veel meer slikken en accepteren en vrouwen zich veel sneller ergeren?
mijn ex-schoonmoeder was een lief mensje maar het was voor mij niet de plaats om de deur plat te lopen, gewoon omdat er niet tot nauwelijks iets van een gesprek tot gang kwam.
Vraagje dan he.. als die schoonmoeder dan zo'n opmerking maakt; reageert je man daar dan niet op? Dat verbaast me keer op keer weer in dit topic. Blijkbaar zijn sommige schoonmoeders en -dochters als water en vuur maar de man komt nauwelijks aan bod. Als mijn moeder met mijn kind zou doen en laten wat ze wilde en mijn vrouw was het daar niet mee eens, dan kon m'n moeder heel snel oprotten of zou ik haar tenminste eens zeer dringend toespreken. Ik krijg de indruk dat de mannen zich in dit verhaal wel heel erg slap en afzijdig opstellen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:19 schreef GM het volgende:
[..]
Ben ik volledig met je eens, maar wat het punt is, is dat er een wereld van verschil zit tussen wat zou moeten en wat daadwerkelijk gebeurt.
Bij mij is letterlijk op mijn bruiloft tegen me gezegd "ik geef de eerste plaats bij mijn zoon niet op". Ze blijft zich ook indringen in ons huwelijk. Ik ben al blij dat mijn echtgenoot dat wel ziet en dat op zijn manier probeert tegen te houden. [..]
gelukkig heb ik altijd lieve schoonouders. Ik hoef schoonouders ook niet meteen te ontmoeten. Alleen als de relatie vrij serieus is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:21 schreef Natalie het volgende:
Schoonfamilie houdt ik -bij voorkeur- zo lang mogelijk buiten de relatie. In de zin van: als ik iets met iemand heb, dan hoef ik niet meteen dezelfde maand daar op de thee. Dat komt nog wel eens als de relatie goed blijft gaan, en echt iets lijkt te gaan worden wat voor langere tijd zou kunnen zijn.
Mijn ervaring met schoonouders is dat ze nogal kritisch zijn op de vriend/vriendin van hun oh zo geliefde dochter/zoon. Volgens mij was ik in de ogen van mijn ex-schoonouders hun zoontje niet waard. Gelukkig is dat allemaal voorbij sinds 't uit is. (zij blij zws)
Heel logisch, je partner is meestal opgevoed door je schoonmoeder.quote:Op woensdag 23 november 2005 10:56 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Vraagje dan he.. als die schoonmoeder dan zo'n opmerking maakt; reageert je man daar dan niet op? Dat verbaast me keer op keer weer in dit topic.
Ja. Vrouwen nemen zichzelf te serieus.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:22 schreef Ynske het volgende:
weet je wat me opvalt
het zijn bijna altijd de vrouwen in een relatie die niet blij zijn met hun schoonmoeder.
zou het dan toch echt waar zijn, dat mannen veel meer slikken en accepteren en vrouwen zich veel sneller ergeren?
*Meldt*quote:Op woensdag 23 november 2005 12:54 schreef Maanbeertje het volgende:
Ik heb de meest geweldige schoonmoeder die er maar bestaatBen echt heel blij met haar.
Haha inderdaad. Een slapjanus is het.quote:Op woensdag 23 november 2005 13:15 schreef Panzerknacker het volgende:
Niet om het een of ander hoor maar........
Is het niet de hoogste tijd dat jouw man z'n ballen eens gaan indalen?
Het is zijn taak om ervoor te zorgen dat jouw gevoelens in deze beschermd worden. Het gaat hier om ZIJN familie en daar moet HIJ duidelijk maken dat HIJ niet wenst dat ZIJN vrouw(die onbetwist op nummer 1 hoort te komen) afgekat wordt.
Als hij geen duidelijke en sterke houding aanneemt, dan zal die navelstreng nooit doorgeknipt worden en dan zit jij nog jaren met de gebaken peren.![]()
En daar kun jij over oordelen? Best knap hoor, over iemand die je niet kent.quote:Op woensdag 23 november 2005 13:20 schreef kriele het volgende:
[..]
Haha inderdaad. Een slapjanus is het.
Waarom denk je dat we er niet meer komen? Mijn echtgenoot heeft excuses geeist en zolang die er niet komen, komen wij ook niet meerquote:Op woensdag 23 november 2005 13:15 schreef Panzerknacker het volgende:
Niet om het een of ander hoor maar........
Is het niet de hoogste tijd dat jouw man z'n ballen eens gaan indalen?
Het is zijn taak om ervoor te zorgen dat jouw gevoelens in deze beschermd worden. Het gaat hier om ZIJN familie en daar moet HIJ duidelijk maken dat HIJ niet wenst dat ZIJN vrouw(die onbetwist op nummer 1 hoort te komen) afgekat wordt.
Als hij geen duidelijke en sterke houding aanneemt, dan zal die navelstreng nooit doorgeknipt worden en dan zit jij nog jaren met de gebaken peren.![]()
En waarom zou je jezelf ook voorliegen door te zeggen dat het anders is? 't Was al erg genoeg dat ze je niet accepteerde.quote:Op woensdag 23 november 2005 08:47 schreef GM het volgende:
Intussen zijn we weer een paar maanden verder. In de tussentijd ga ik niet meer mee naar die "gezellige" familie bijeenkomsten.
Natuurlijk valt dat op (al heeft daar denk ik het feit dat ik niet lieg over de reden waarom ik niet kom ook wel wat mee te maken, ik zeg gewoon dat ik er geen zin in heb).
Vind 't super voor je! Hoop dat het zo door blijft gaan.quote:Effect heeft het overigens wel, schoonmama probeert zich in te likken. Waren we eerst goed genoeg om voor taxibedrijf te spelen voor allerlei gelegenheden (ze heeft zelf ook een rijbewijs en is niet mankerende), tegenwoordig wordt er belang gesteld in wat wij zoal meemaken.
Ik weet wel dat schoonmama vooral bang is voor wat de buitenwereld allemaal zal zeggen als het perfecte gezinnetje toch niet zo perfect blijft, maar ze bindt overduidelijk in en dat is na drie jaar ook wel eens prettig
Dit is natuurlijk wel een beetje een flauwe reactie, ik bedoel, dan kunnen we ook niet oordelen over jouw 'vreselijke' schoonmoeder. Hij formuleert het misschien bot, maar je had in je vorige posting niet gezegd dat je vriend degene was die excuses eiste.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:55 schreef GM het volgende:
[..]
En daar kun jij over oordelen? Best knap hoor, over iemand die je niet kent.
En zo hoort het!quote:Op woensdag 23 november 2005 15:56 schreef GM het volgende:
[..]
Waarom denk je dat we er niet meer komen? Mijn echtgenoot heeft excuses geeist en zolang die er niet komen, komen wij ook niet meer
De excuses zijn nog steeds niet gekomen... enfin, zo hadden we WEL rustige feestdagenquote:Op donderdag 24 november 2005 11:58 schreef Panzerknacker het volgende:
[..]
En zo hoort het!En in de tussentijd kan jij van de rust genieten.
![]()
Wij zijn getrouwd, dus wegjagen gaat gelukkig iets moeilijkerquote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:36 schreef teigan het volgende:
Tja, mijn schoonmoeder doet het ook nog niet altijd even leuk allemaal...
Maar zij jagen mijn vriend er ook mee weg ondertussen..
Elke keer dat zij weer eens boos opbellen om een niemendalletje en er van alles bijhalen, heeft hij weer zoiets van nou ja, dan niet hoor...
Ze hebben het zelf niet eens door geloof ik, maar ze raken hem steeds meer kwijt
Gelukkigquote:Op zondag 8 januari 2006 10:05 schreef teigan het volgende:
ik bedoelde ook meer wegjagen in de zin van mijn vriend heeft steeds minder zin om nog naar zijn ouders te gaan enzo hoor, onze relatie zit wel goed, mij jagen ze niet meer weg..
Ha! Dat was me nog niet eens opgevallen. Straks weer wat om me over te ergeren. Maareh, waarom zou ze dan "jullie" zeggen tegen mijn vriendin?quote:Op zondag 8 januari 2006 12:17 schreef cosmick het volgende:
En altijd nooit in de "jullie"-vorm praten.. nog wel het meest waar ik me aan ergerde.
Nou ik denk niet dat er bedoeld wordt dat ze tegen de vriendin "jullie" moet zeggen, maar bijvoorbeeld niet "bertv" heeft een huis gekocht ipv "jullie hebben een huis gekocht"quote:Op zondag 8 januari 2006 14:52 schreef BertV het volgende:
[..]
Ha! Dat was me nog niet eens opgevallen. Straks weer wat om me over te ergeren. Maareh, waarom zou ze dan "jullie" zeggen tegen mijn vriendin?![]()
Ja, dat bedoelde ik iddquote:Op zondag 8 januari 2006 22:26 schreef GM het volgende:
[..]
Nou ik denk niet dat er bedoeld wordt dat ze tegen de vriendin "jullie" moet zeggen, maar bijvoorbeeld niet "bertv" heeft een huis gekocht ipv "jullie hebben een huis gekocht"
quote:(overigens wel herkenbaar... het is niet onze bruiloft maar de bruiloft van mijn man.. toen heb ik maar gereageerd dat ik het nog wel wist hoe die bruiloft was, omdat ik zelf ook een van de aanwezigen was)
Doosje, denk je dat een huisarts een oordeel geeft over een relatie met een schoonmoeder?quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:27 schreef goddess-in-heaven het volgende:
het is duidelijk dat veel mensen niet weten hoe erg deze negativiteit kan zijn voor iemand. zoals TS al zei, heeft zelfs de huisarts gezegd dat ze geen contact meer mag met haar schoonmoeder. Dus een zeikwijf is het niet.
kop op GM, laat je niet gek maken door die negatieve reacties!
Wel als het een nadelig effect heeft op je gezondheid. Overigens is dat intussen al bijna een jaar geleden en is er intussen behoorlijk wat veranderd.quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:07 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Doosje, denk je dat een huisarts een oordeel geeft over een relatie met een schoonmoeder?
Wat is dan het grote probleem? Als je haar een paar keer per jaar ziet, dan is het toch het ene oor in en het andere oor uit? Dit lijkt me voor je man ook een hele nare situatie. Ik lees nergens dat hij problemen met zijn moeder heeft, en hij zit er dus wel tussen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:22 schreef GM het volgende:
[..]
Gut, briljante oplossing hoor.... is alleen niet nodig, ze woont niet naast me en komt ongeveer 2 keer per jaar bij ons.
Jemig, doe eens ff normaal anders!quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:08 schreef GM het volgende:
[..]
leer eerst nederlands...quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:55 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Jemig, doe eens ff normaal anders!
Mensen proberen je hier te helpen. Volgens mij begin ik meer medelijden te krijgen met die schoonmoeder dan mij jou...
heeft niets met mijn gevoel voor de Nederlandse taal te maken. Gewoon een dom foutje...quote:
Ik ook niet. M'n eigen moeder komt daar al vandaan, dus paste ik voor nog zo één . . .quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Gelukkig ben ik nog nooit Bastard SChoonmoeders From Hell tegengekomen![]()
Ze komt zo op visite... interesse?quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Gelukkig ben ik nog nooit Bastard SChoonmoeders From Hell tegengekomen
Jepz, hier is ook een slachtoffer. Ik probeer haar zoveel mogelijk te negeren, maar dat lukt vaak genoeg niet, en dan vaak van die vuile opmerkingen net als mijn vriend er even niet is....quote:Op vrijdag 29 april 2005 13:59 schreef GM het volgende:
Je kent ze wel, die schoonmoeders uit films, boeken en mopjes. Je weet wel, diegene die zo ontzettend poeslievig naar de buitenkant is, maar intussen op achterbakse wijze de poten onder je stoel vandaan probeert te zagen, maar dan wel op zo'n manier dat het voor vrouwen uitermate zichtbaar is, maar voor je echtgenoot lijken het allemaal onschuldige dingen.
Kortom, echt het prototype Bastard Schoonmoeder From Hell.
Kan ik me heel goed voorstellen. Intussen is er wel het een en ander verander bij mij. Mijn echtgenoot ziet nu wat ze probeert te doen. Ik van mijn kant heb daarentegen weer geleerd om het wat meer los te laten en niet bij elk dingetje een "streepje op mijn lijstje" te zetten.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 17:14 schreef Evel-in het volgende:
[..]
Jepz, hier is ook een slachtoffer. Ik probeer haar zoveel mogelijk te negeren, maar dat lukt vaak genoeg niet, en dan vaak van die vuile opmerkingen net als mijn vriend er even niet is....Ik ben een moment aan het zoeken wanneer ik haar ermee ga confronteren, ik heb alleen nog geen idee hoe en wanneer, maar ik weet wel dat ik dit moet doen, ik moet er niet aan denken dat dat mens nog langer tussen mijn vriend en mij gaat lopen stoken
Nah, veel te taai en te weinig ruimtequote:Op zondag 5 februari 2006 12:08 schreef Bombie het volgende:
Heb je haar nu nog niet in je vriezer liggen?
Eerst versnipperen, dat scheelt heel wat ruimtequote:
Ik hou niet van Shoarmaquote:Op zondag 5 februari 2006 15:18 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Eerst versnipperen, dat scheelt heel wat ruimte![]()
Vind ik nogal gemakkelijk van je vriend eerlijk gezegd. Weet hij wel hoe hoog e.e.a. bij jou zit en hoe rot het is/was voor jou? Als hij er nogal rustig onder blijft, betekent dat ook dat hij de ophef die jij er over maakt niet helemaal kan begrijpen denk ik. Misschien is het dan gewoon beter dat hij alleen naar ze toe gaat, hij kan tenminste wel zijn verstand op nul zetten. Of hij moet haar eens de waarheid vertellen over wat hij echt denkt over de situatie.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:47 schreef DH het volgende:
Mijn vriend weet hoe ze is en weet wat ze gedaan heeft maar is er vrij rustig onder. Ik heb het idee dat ik de enige ben die zich hier druk om maakt. Als we er langsgaan schakelt hij gewoon z'n gehoor uit en zet z'n verstand op nul.
Ik heb een paar schatjes van schoonmoeders gehadquote:Op vrijdag 29 april 2005 13:59 schreef GM het volgende:
Ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt. Gehoor en verstand uitschakelen deed mijn andere helft in eerste instantie ook. Ik heb hem echt duidelijk moeten maken dat dat voor mij voelde alsof ik er alleen voor stond (let wel: voelde, het was geen conclusie dat hij me inderdaad ook maar in mijn eentje liet tobben).quote:Op maandag 27 februari 2006 18:47 schreef DH het volgende:
Ik zit in een soort gelijke situatie. Op het moment weet ik even niet meer wat ik ermee aanmoet. Ik kan er echt niet meer tegen en het maakt me letterlijk ziek. Ik denk niet dat ik de hele situatie moet uit leggen maar het is niet zomaar een moeder die haar kind niet los kan laten. We zien haar ongeveer om de twee maanden maar dat is voor mij echt te veel. Helaas komt het precies zo uit met verjaardagen en kerst en dergelijke. Ik word een week voordat ik haar zie al vreselijk gespannen. Ik moet me inhouden als ik bij haar ben, ook al heb ik het gevoel dat ik 'ons' moet verdedigen. Eigenlijk wil ik ook niet meer dat ze langs komt... ik wil niet dat ze besmet wat wij met z'n tweeen hebben. Ik weet wel dat ik degene ben die dat toelaat, en dat ik haar maar moet laten kletsen, maar ik kan het niet.
Om even duidelijk te zijn. Dit gaat niet om een schoonmoeder met een beetje kritiek, ze heeft mijn vriend (onder de noemer liefde) echt kapot proberen te maken. Ze liegt en ze doet echt hele erge dingen. Ik kan het haar ook niet vergeven wat ze mijn vriend heeft aangedaan.
Mijn vriend weet hoe ze is en weet wat ze gedaan heeft maar is er vrij rustig onder. Ik heb het idee dat ik de enige ben die zich hier druk om maakt. Als we er langsgaan schakelt hij gewoon z'n gehoor uit en zet z'n verstand op nul.
Wat heeft dat in vredesnaam met het topic te maken?quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:49 schreef Billy_Mack het volgende:
GM, heb je een baan?
Ik probeer me een breder beeld van de situatie te vormen, om vanuit daar een oordeel te kunnen vellen. Daarom wil ik zo veel mogelijk informatie hebben. Heb je een baan of niet?quote:Op woensdag 1 maart 2006 17:25 schreef GM het volgende:
[..]
Wat heeft dat in vredesnaam met het topic te maken?
Voor de situatie is het totaal niet van belang om te weten of ik een baan heb of niet.quote:Op woensdag 1 maart 2006 17:45 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
Ik probeer me een breder beeld van de situatie te vormen, om vanuit daar een oordeel te kunnen vellen. Daarom wil ik zo veel mogelijk informatie hebben. Heb je een baan of niet?
Ik geloof dat je de vraag aan de verkeerde stelt......quote:Op woensdag 1 maart 2006 18:05 schreef Billy_Mack het volgende:
Als jij dat vindt, is dat okay
Ik wil je alleen behoeden voor schaamte. Ik zie namelijk in mijn omgeving dat de mensen zonder baan zich veel te veel met anderen bemoeien. Dit zijn personen die de hele thuis zitten, en bij gebrek aan eigen leven zich gaan bezighouden met dingen die eigenlijk te knullig zijn voor woorden.
Uit jouw reacties en taalgebruik begin ik een beetje het gevoel te krijgen dat je ook tot zo'n soort groep mensen behoort. Ik kan me voorstellen dat je niet wil zeggen of je wel of geen baan hebt, maar ik ga er in ieder geval niet vanuit.
Behoed jezelf voor kleinburgerlijkheid!
Je ZOU natuurlijk ook het topic kunnen lezen. Je trekt voorbarige conclusiesquote:Op woensdag 1 maart 2006 18:05 schreef Billy_Mack het volgende:
Als jij dat vindt, is dat okay
Ik wil je alleen behoeden voor schaamte. Ik zie namelijk in mijn omgeving dat de mensen zonder baan zich veel te veel met anderen bemoeien. Dit zijn personen die de hele thuis zitten, en bij gebrek aan eigen leven zich gaan bezighouden met dingen die eigenlijk te knullig zijn voor woorden.
Uit jouw reacties en taalgebruik begin ik een beetje het gevoel te krijgen dat je ook tot zo'n soort groep mensen behoort. Ik kan me voorstellen dat je niet wil zeggen of je wel of geen baan hebt, maar ik ga er in ieder geval niet vanuit.
Behoed jezelf voor kleinburgerlijkheid!
lijkt me niet, ik heb het hele topic gelezen, en heb een beetje het idee dat je niet echt voor jezelf op durft te komen. Je laat nogal eens over je hen lopen. Als je zelf geen kracht toont, houdt ze natuurlijk nooit op. Misschien kan je ook een bezigheid/hobby ofzo zoeken, dan ben je er niet zo mee bezigquote:Op woensdag 1 maart 2006 22:24 schreef GM het volgende:
[..]
Je ZOU natuurlijk ook het topic kunnen lezen. Je trekt voorbarige conclusies
Psychologie van de koude grond en non-argumenten.quote:Op donderdag 2 maart 2006 10:56 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
lijkt me niet, ik heb het hele topic gelezen, en heb een beetje het idee dat je niet echt voor jezelf op durft te komen. Je laat nogal eens over je hen lopen. Als je zelf geen kracht toont, houdt ze natuurlijk nooit op. Misschien kan je ook een bezigheid/hobby ofzo zoeken, dan ben je er niet zo mee bezig
Het scheelt of je man of vrouw bent. Moeders van zoons hebben vaker een probleem met loslaten van hun zoon.quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:22 schreef American_Nightmare het volgende:
Grappig dat de problemen altijd aan anderen liggen. Ik kan eigenlijk met iedereen wel goed opschieten, inclusief al mijn voormalige en huidige schoonmoeder(s). Maar dat is natuurlijk toeval.
En (sommige) vrouwen van mannen willen vaak hun man extra 'losweken' van de moeder, hun man gaan 'verdedigen tegenover die moeder', willen voorkomen dat de moeder 'besmet wat zij hebben', willen 'niet vergeven wat de moeder hun man heeft aangedaan' .....quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:39 schreef GM het volgende:
Het scheelt of je man of vrouw bent. Moeders van zoons hebben vaker een probleem met loslaten van hun zoon.
Volgens mij zijn de mensen in dit topic zelf gewoon enorm moeilijk want ik heb de problemen nooit gehad.. en de normale mensen waar ik mee omga ook niet trouwens.quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:39 schreef GM het volgende:
[..]
Het scheelt of je man of vrouw bent. Moeders van zoons hebben vaker een probleem met loslaten van hun zoon.
Soms wel ja, de moeder van mijn meest recente serieuze ex gedroeg zich alsof ik alles volgens haar manier moest doen. Maar mijn huidige `schoonmoeder` is gewoon een hele leuke vrouw en ik kan het heel goed met haar vindenquote:Op donderdag 2 maart 2006 11:39 schreef GM het volgende:
[..]
Lucht eens je hart tegen de juiste personen. Als je je ergens gefrustreerd over voelt, zeg het dan eens direct tegen die schoonmoeder van je. Misschien gedraagt ze zich dan ook wat beterquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:15 schreef Figaro1 het volgende:
Voila, doet wel deugd om mijn hartje eens te luchten want het vreet echt aan mij hoor.
Volgens mij ken jij mijn schoonmoeder niet.quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:04 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de mensen in dit topic zelf gewoon enorm moeilijk want ik heb de problemen nooit gehad.. en de normale mensen waar ik mee omga ook niet trouwens.
En de afspraak was dat er om half zes gebarbequed werd? Wat lullig zeg. Wat was de reden dan?quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:15 schreef Figaro1 het volgende:
Vorige week was het de verjaardag van de kleinste en het was bbq. We waren uitgenodigt tegen half 6. Wanneer we toekwamen had iedereen al gegeten en moesten we het stellen met de restjes. Dit was de druppel, ik ga NOOIT meer mee naar hen thuis als er iets te doen is. Wat is dat voor organisatie...
Iets zegt me dat jij later net zo erg wordt met zulk gedrag.quote:Toen ben ik weggelopen/rend en heb ik haar al een jaar ofzo niet meer gezien. Ze heeft nog vaak kaartjes gestuurd naar mijn man maar die heb ik verscheurd en teruggestuurd, oprotten met dat mens.
In overleg met je man?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 11:28 schreef Bibikuif22 het volgende:
Toen ben ik weggelopen/rend en heb ik haar al een jaar ofzo niet meer gezien. Ze heeft nog vaak kaartjes gestuurd naar mijn man maar die heb ik verscheurd en teruggestuurd, oprotten met dat mens.
Hoe denkt je vriend erover? Kun je er niet eens met hem over praten?quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:15 schreef Figaro1 het volgende:
Nu staat ze elk weekend onaangekondigd aan de deur reeds 2jaar en ik ben ze kotsbeu.
Ja!! Natuurlijk in overleg met mijn man. (Ik dacht zelfs dat ik dat erbij had geschreven) Het waren kaartjes tav zijn naam in hoofdletters en dan erin dingen als ik hou alleen nog maar van jou enzo, heel psycho.quote:
Top!quote:Op woensdag 14 juni 2006 22:12 schreef Beroepsgokker het volgende:
Ouders van mn vriendin zijn super!!. Beetje ordinair soms, maar dat vind ik wel grappig en ik doe vrolijk mee
.
dus je mag hier alleen wat zeggen als je schoonmoeder een kreng is?quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:31 schreef M3THoD_MAN het volgende:
[..]
Top!
Voegt echt iets toe aan het topic!
Geen reden, daar wordt dan niet meer over gesproken. We zijn daar toegekomen en ik heb gezegd van " oei jullie hebben al allemaal gegeten", en daar kwam van niemand reactie op. Een leuke bbq stel ik mij wel anders voor, er waren nog 2 sneetjes tomaat over e.d. Je kunt het u al wel voorstellen zeker...quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:35 schreef cosmick het volgende:
[..]
En de afspraak was dat er om half zes gebarbequed werd? Wat lullig zeg. Wat was de reden dan?
Ach, mijn ex-schoonmoeder. Kan er wel een boek over schrijven.
Maar ergens wil ik het gewoon vergeten![]()
Wat zeur je danquote:Op vrijdag 29 april 2005 14:22 schreef GM het volgende:
[..]
Gut, briljante oplossing hoor.... is alleen niet nodig, ze woont niet naast me en komt ongeveer 2 keer per jaar bij ons.
Verhuizen, meteen. En als je vrouw je vraagt waarom, vertel je haar precies datgene wat je net aan ons hebt verteld.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:47 schreef WNY het volgende:[knip]
Wat leef ik met je mee, herkende veel in je verhaal. Gelukkig is het inmiddels mijn ex-schoonmoederquote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:47 schreef WNY het volgende:
Schoonmoeder-horrorverhaal
Dat is redelijk triest.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:29 schreef _Nouky_ het volgende:
Ik weet niet wat dat is met schoonmoeders...
De mijne vindt het leuk om naar mijn vriend te smsen dat er weer iemand verliefd op hem is. En dan mag hij raden wie... Dit gebeurt ongeveer 2 keer per maand. Of ze zegt het gewoon tegen hem als ik er bij ben.
Oftewel: Je vriendin is niet goed genoeg, is dit niet een betere suggestie? En ze vindt je nog leuk ook!
![]()
Ik zou haar eens uitleggen dat het niet nodig is dat ze zulke verhalen verteld omdat die andere vrouw toch niet kan tippen aan jou. En elke keer zeggen dat het toch geweldig is dat jij met je goede karakter en knappe uiterlijk zo'n goed in de markt liggende man aan je kunt bindenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:29 schreef _Nouky_ het volgende:
De mijne vindt het leuk om naar mijn vriend te smsen dat er weer iemand verliefd op hem is. En dan mag hij raden wie... Dit gebeurt ongeveer 2 keer per maand. Of ze zegt het gewoon tegen hem als ik er bij ben.
Oftewel: Je vriendin is niet goed genoeg, is dit niet een betere suggestie? En ze vindt je nog leuk ook!
![]()
En dan stuurt hij niet terug: 'mijn mammie, want ze is zo gek op me dat ze me niet los kan laten en me mijn vriendin misgunt'? Uiteraard met eenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:29 schreef _Nouky_ het volgende:
![]()
En je vriend/man niet?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:42 schreef linx het volgende:
Heb zojuist het hele topic gelezen en moet zeggen dat het mij goed doet om te lezen dat ik niet de enige ben met een op z'n zachts gezegd 'lastige schoonmoeder".
In het laatste conflict met haar ben ik uitgemaakt voor een hoer en heb ik wel 20 keer moeten horen dat ik van de ratten kom en dat ik haar zoon alleen maar omlaag haal en dat soort dingen. Hij kan zat andere vrouwen krijgen ik moest maar eens van het toneel verdwijnen.
Mijn schoonzus blijft zeggen dat het toch z'n moeder blijft en dat ze nou eenmaal zo is en dat hij haar niet mag laten vallen.
Dit zorgt al weken voor spanning binnen onze relatie, want ik vind dat dit absoluut te ver gaat.
Kan het ook bijna niet meer loslaten.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |