ontzettend leuk voor je, maar voegt voor mij niet echt iets toe.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:11 schreef Frollo het volgende:
Zelf heb ik gelukkig een hele lieve schoonmoeder die compleet wegloopt met me
Wat is zijn eigen mening hier over? Soms is het trouwens gewoon echt beter volledig met je ouders te breken....quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:12 schreef GM het volgende:
en ik durf hem daar amper mee te confronteren, omdat hem dat natuurlijk enorm kwetst.
Ik moet hem rustig dingen een paar keer vertellen voor ie het inziet (het is echt een geslepen kreng.. ze hangt het zielige vrouwtje uit en probeert op die manier vanalles gedaan te krijgen) en dan doet hij ook wel iets met wat ik gezegd heb.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:17 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Wat is zijn eigen mening hier over? Soms is het trouwens gewoon echt beter volledig met je ouders te breken....
Dat begint ie nu wel door te krijgen geloof ik:)quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:19 schreef cosmick het volgende:
Nou, ik heb van het begins af aan eigenlijk bonje met mijn (binnenkort ex-) schoonmoeder gehad.
Het is ook een paar keer goed misgegaan met ruzie en ik kan ook zeker zeggen dat zij een negatieve invloed op mij en mijn relatie heeft gehad. Niet zozeer mijn gezondheid, eerder mijn zelfvertrouwen.
In jouw geval zou ik dit iig aankaarten met je man. Heeft ie nog niet door dan dat je enorm veel moeite met zijn moeder hebt?
Wow... dan is het inderdaad wel heftig, zeg!quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:21 schreef GM het volgende:
Morgen komt hij thuis van zakenreis en dan moet ik hem wel vertellen dat mijn huisarts contact met haar gewoon verboden heeft voorlopig.
Gut, briljante oplossing hoor.... is alleen niet nodig, ze woont niet naast me en komt ongeveer 2 keer per jaar bij ons.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:16 schreef buitenbeentje het volgende:
Verhuizen, zo ver mogelijk weg en zo snel mogelijk.
Twee weken geleden was ie jarig en toen heeft ze een paar dingen geflikt waardoor bij mij het kwartje is gevallen. Jammer genoeg ging hij twee dagen daarna weg voor die zakenreis.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wow... dan is het inderdaad wel heftig, zeg!
Geweldige uitspraakquote:Op vrijdag 29 april 2005 13:59 schreef GM het volgende:
het prototype Bastard Schoonmoeder From Hell.
we zijn op dit moment zover dat ik in elk geval kritiek op haar kan uiten zonder direct allerlei tegenwerpingen te krijgen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:28 schreef knox_ het volgende:
[..]
Geweldige uitspraak
Weet je man wel dat je een probleem met haar hebt? Kan hij er niks an veranderen? Anders moet het toch echt wel een keer tot een aanvaring komen, zodat je kunt zeggen wat je denkt.
Wil jij het nou niet snappen?quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:58 schreef RM-rf het volgende:
GM, ik denk gewoonweg dat je het jezelf heel erg moeilijk maakt door van die schoonmoeder iets te gaan verwachten dat ze je op dit moment niet kan geven ...
Voor die schoonmoeder ben JIJ iemand die inbreuk maakt, op een plek die zij had: zoals ze het zelf noemde "de eerste plek bij haar zoon"... en ja, daar heeft die vrouw het erg moeilijk mee, kan moeilijk zichzelf een 'normale' houding geven, om daarmee om te gaan.
Dat ze dat zei, op je huwelijk, was gewoon eerlijk, over zichzelf; terwijl _jij_ dat nu onmiddelijk opvat als een 'aanval' of 'oorlogsverklaring aan jou' ...
nee, die schoonmoeder zei dat omdat ze dat 'zelf' voelde op dat moment, misschien ook doorhad dat dat enorm fout was geweest ...
je kunt dan twee dingen doen...
- jezelf gek laten maken
- voor jezelf duidelijk stellen dat jouw man van jou houdt en je bij hem die nummer één al bent, en wat je schoonmoeder er verder van zegt, daar geen flikker aan veranderd.
De voorbeelden die je geeft zijn voornamelijk opmerkingen die je heel persoonlijk op kunt gaan vatten, paranoide kunt interpreteren als 'pogingen om aan jouw stoelpoten te zagen' ... maar, als je man duidelijk maakt dat hij zich daardoor niet laat 'manipuleren' zijn die toch schadeloos verder?
Zolang jij continu het slechtste in die vrouw zoekt, raak je zelf overspannen ...
Bovendien is dat ook een beetje een belediging aan je man, als zou hij niet genoeg van jou houden, en zijn liefde moeten bewijzen door zijn eigen moeder af te gaan vallen.
O je was een gast op ons huwelijk?quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:03 schreef Frenkie het volgende:
Dat is echt iets voor vrouwen. Een soort teratoriale drift.
Als ik zo de posts van de TS lees, vind ik haar ook niet vriendelijk. Alles wordt negatief geļnterpreteerd en dat is natuurlijk ook geen lekkere basis
ik zit een beetje naar je posts te kijken , en hoe meer ik lees , hoe meer ik het idee krijg dat het niet aan de schoonmoeder ligt , maar aan jou .quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:09 schreef GM het volgende:
[..]
O je was een gast op ons huwelijk?
Jij hebt mijn reacties gezien en ervaren?
Als je met een zinnige bijdrage kunt komen doe dat dan, zoniet, zoek een ander topic
En daarna word je toontje steeds erger , misschien moet je eens bij jezelf ten rade gaanquote:Op vrijdag 29 april 2005 14:13 schreef GM het volgende:
[..]
ontzettend leuk voor je, maar voegt voor mij niet echt iets toe.
Hier krijg ik ook zo'n beeld bij van een in krulspelden gestoken huisvouw , inclusief rode ochtenjas en sigaret hangend in een mondhoek die met een wijzend vingertje geheven vlak voor mijn neus loopt te schreeuwen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:08 schreef GM het volgende:
[..]
Wil jij het nou niet snappen?
WAAR zeg ik dat ie haar af moet vallen om zo zijn liefde te bewijzen?
WAAR zeg ik dat ik dingen van haar verwacht die ze me niet kan geven?
Sorry, maar als je niet geļnteresseerd bent in meningen van anderen, dan zou ik het niet op een discussieforum gaan zoeken. Ik vind je nogal fel reageren op toch niet eens zo slecht bedoelde kritiek. Misschien is dat wel de kern van je probleem en niet je schoonmoederquote:Op vrijdag 29 april 2005 15:09 schreef GM het volgende:
[..]
O je was een gast op ons huwelijk?
Jij hebt mijn reacties gezien en ervaren?
Als je met een zinnige bijdrage kunt komen doe dat dan, zoniet, zoek een ander topic
Sjonge sjonge, toen ik begon te lezen kreeg ik wel het idee dat jouw schoonmoeder een kutwijf is, maar gaandeweg is die mening toch wel verandert. Volgens mij ben jij het probleem. Op alle kritiek die jij in dit topic hebt gekregen reageer je overdreven fel. Wij snappen het allemaal niet. Wil je nou dat wij allemaal posten dat wij jou zielig vinden en dat je het zo verschrikkelijk hebt.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:08 schreef GM het volgende:
[..]
Ik vind dat jij erg voorbarige conclusies trekt en dingen uit mijn woorden leest die er niet staan, ook niet tussen de regels
En ik vind het eigenlijk tamelijk onbeschoft om dingen als "paranoide" te bestempelen die werkelijk niet paranoide zijn.
Ik vermoed dat je je eigen referentiekader iets te veel op een ander plaatst.
Zou jij niet eens in gaan zien dat dit ge-O-H van twee kanten komt? Je bent zo druk zieltjes te winnen voor je, door jezelf gecreėrde, overspannenheid dat je niemand ontziet. Vriendelijk zijn is volgens mij niet 1 van jouw beste eigenschappen. Waarschijnlijk zitten je schoonmoeder en jij precies hetzelfde in elkaar en daarom botst het. Kijk eens in de spiegel, haal diep adem en ga verder met je leven!quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:08 schreef GM het volgende:
[..]
Ik vind dat jij erg voorbarige conclusies trekt en dingen uit mijn woorden leest die er niet staan, ook niet tussen de regels
En ik vind het eigenlijk tamelijk onbeschoft om dingen als "paranoide" te bestempelen die werkelijk niet paranoide zijn.
Ik vermoed dat je je eigen referentiekader iets te veel op een ander plaatst.
Bla bla bla, tuurlijk heeft de huisarts dat gezegd. Wat zou jij doen als je huisarts was, er een overspannen aandoende vrouw voor je bureau zit die zegt dat haar schoonmoeder de bron van alle problemen is? Dan zeg je toch ook: Voorlopig niet zien? En trouwens, ze ziet d'r 2 keer per jaar! Da's niet eens een beetje veel, da's zelfs heel er weinig.quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:27 schreef goddess-in-heaven het volgende:
het is duidelijk dat veel mensen niet weten hoe erg deze negativiteit kan zijn voor iemand. zoals TS al zei, heeft zelfs de huisarts gezegd dat ze geen contact meer mag met haar schoonmoeder. Dus een zeikwijf is het niet.
kop op GM, laat je niet gek maken door die negatieve reacties!
je weet niet waar je het over hebtquote:Op vrijdag 29 april 2005 16:35 schreef MarkDeMagiėr het volgende:
[..]
Bla bla bla, tuurlijk heeft de huisarts dat gezegd. Wat zou jij doen als je huisarts was, er een overspannen aandoende vrouw voor je bureau zit die zegt dat haar schoonmoeder de bron van alle problemen is? Dan zeg je toch ook: Voorlopig niet zien? En trouwens, ze ziet d'r 2 keer per jaar! Da's niet eens een beetje veel, da's zelfs heel er weinig.
Als dokter had ik ook gezegd: voorlopig niet meer naar toe gaan, al was het maar om van het hysterische gezemel af te zijn!
in tegendeel my dear. Lees nou gewoon eensch rustig de reacties van TS door en trek je conclusies.quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:37 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
je weet niet waar je het over hebt
heb je uberhaubt de reacties van de TS gelezen ?quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:37 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
je weet niet waar je het over hebt
Ze mag van de huisarts voorlopig niet op FOK! komenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |