abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:21:15 #151
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31167996
Schoonfamilie houdt ik -bij voorkeur- zo lang mogelijk buiten de relatie. In de zin van: als ik iets met iemand heb, dan hoef ik niet meteen dezelfde maand daar op de thee. Dat komt nog wel eens als de relatie goed blijft gaan, en echt iets lijkt te gaan worden wat voor langere tijd zou kunnen zijn.

Mijn ervaring met schoonouders is dat ze nogal kritisch zijn op de vriend/vriendin van hun oh zo geliefde dochter/zoon. Volgens mij was ik in de ogen van mijn ex-schoonouders hun zoontje niet waard. Gelukkig is dat allemaal voorbij sinds 't uit is. (zij blij zws)
(Un)masking for the greater good.
pi_31168806
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:06 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Met de oppasvader is het nooit 'aan' geweest, afgezien van een klein nachtelijk intermezzo. Het is uit met mijn vriendje! Staat allemaal in het 'Dagboek' (TKK) - beetje bij de les blijven!
nou wat ik van jouw gelezen heb, weet ik 1 ding zeker je bent een.... de rest mag je invullen...
pi_31170714
Mijn schoonvader zegt niets tegen me, en dat maakt de omgang wel wat lastig. Omdat hij voor mijn vriend wel belangrijk is, tollereer ik dit nog even.
Het wordt in de toekomst wel een puntje waar aan gewerkt zal worden, want een "hallo Ingrid, hoe gaat het met je?", heb ik wel verdiend na 2 jaar.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:18:08 #154
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_31170855
Ik had ook een gezellige schoonmoeder

Die kwam aan de deur door de brievenbus gillen dat zij zijn moeder was en dat ie het verplicht was haar te woord te staan!!

Zij belde, hij zei vriendelijk..nu even niet mam, ik wil even slapen, en toen stond ze voor de deur

Uiteraard is dit de verkorte versie
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_31171162
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 12:12 schreef Ingridh007 het volgende:
Mijn schoonvader zegt niets tegen me, en dat maakt de omgang wel wat lastig. Omdat hij voor mijn vriend wel belangrijk is, tollereer ik dit nog even.
Het wordt in de toekomst wel een puntje waar aan gewerkt zal worden, want een "hallo Ingrid, hoe gaat het met je?", heb ik wel verdiend na 2 jaar.
Waarom ga je dan uberhaupt nog mee naar zulke mensen?
pi_31171230
1. Het is voor mijn vriend wel belangrijk
2. Ik laat me er niet onder krijgen door zo'n norse man.

We zijn er alleen met de feestdagen, mn vriend woont op zichzelf
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:33:30 #157
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_31171252
ik heb idd tegen mijn ex toen gezegd dat ie maar alleen naar dr toe moest gaan maar dat ik niet meer mee ging om me als lucht te laten behandelen. Ik had wel zoiets van, hij moet zijn moeder wel blijven zien enzo.
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:37:35 #158
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31171377
Ouders moeten gewoon eens accepteren dat zoon/dochterlief zelf een partner kiest en die keuze steunen. Je houdt toch van je kind? 't Minste wat je dan kunt doen is degene die belangrijk is voor hem/haar leren kennen en normaal doen.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:18:16 #159
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_31172616
Ik heb vanaf dat we een eigen huis hebben duidelijk gemaakt dat wij in ons huis zelf bepalen wat we wel en niet doen, na het zoveelste dwingende advies heb ik gezegd: "Het is ons huis, en al zouden we de muren willen verven door met onze kont in de verf te zitten en zo de muur onder te smeren bepalen we dat zelf." Sinds die tijd bemoeien ze zich minder met ons, en als ze het wel doen is het heel simpel, daar hebben we zelf al over gedacht, en als ze dan doorgaan gaan we samen weg.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_31172718
Mmmmm. mijn (aanstaande) schoonvader en zijn vrouw zijn erg
Mijn aanstaande schoonmoeder is ook wel lief,
Maaar.... zij is ook getrouwd.... met de stiefvader van mijn vriend dus.
De eerste keer ging het al mis, hij schold mijn vriend flink uit, en kwam toen met de onsterfelijke opmerking: Als je dan toch met een volkomen gestoord mens thuiskomt, neem er dan eentje met geld!
Beetje schokkend als je ergens voor het eerst bent.
Dezelfde eerste keer: ik krijg drinken, breng het glas even later uit mezelf naar de keuken en zet hem op het aanrecht. De volgende dag belden ze op: Dat het zo idioot was dat ik het glas zomaar op het aanrecht zette en niet in de afwasmachine
Ik wist niet eens dat ze een afwasmachine hadden.
Er wordt daar ook enthousiast over mij geroddeld. Blijkt onder andere uit het feit dat op een verjaardag van zijn moeder NIEMAND mij groette of met mij sprak, terwijl ik het wel probeerde. Volslagen genegeerd. Achteraf kreeg ik weer een verwijt: ik had zo ongezellig gedaan.\ en niet gezellig meegeklept.

Aan de andere kant heeft mijn vriend het zeker in het begin ook niet makkelijk gehad met mijn familie. Ik ben het kleine zusje (jongste van 7) en mijn vriend was nou niet precies de persoon die ze voor me in gedachten hadden.
Inmiddels is hij bij mijn ouders, broers en zus volledig geaccepteerd, maar ik baal er soms nog wel van dat dat twee jaar moest duren.
Ik doe nog steeds pogingen om lief te zijn tegen zijn mamma en haar man. Kom er wel zo min mogelijk, maar als ik er ben gedraag ik me zo perfect als ik maar kan. Nooit goed genoeg trouwens.....
Ko er altijd half dood vandaan en ben dan erg blij als we kunnen relaxen bij mijn ouders of zijn pappa.
pi_31175887
Ik heb het topic doodgemaakt
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:15:49 #162
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_31176205
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:05 schreef freecell het volgende:
Ik heb het topic doodgemaakt
Moordenaar
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 17:19:24 #163
55900 GM
vind ik dan toch
pi_31179622
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 12:37 schreef Natalie het volgende:
Ouders moeten gewoon eens accepteren dat zoon/dochterlief zelf een partner kiest en die keuze steunen. Je houdt toch van je kind? 't Minste wat je dan kunt doen is degene die belangrijk is voor hem/haar leren kennen en normaal doen.
Ben ik volledig met je eens, maar wat het punt is, is dat er een wereld van verschil zit tussen wat zou moeten en wat daadwerkelijk gebeurt.

Bij mij is letterlijk op mijn bruiloft tegen me gezegd "ik geef de eerste plaats bij mijn zoon niet op". Ze blijft zich ook indringen in ons huwelijk. Ik ben al blij dat mijn echtgenoot dat wel ziet en dat op zijn manier probeert tegen te houden.

Ze heeft geprobeerd onze bruiloft tegen te houden, als ze het tegen mij over onze bruiloft heeft, dan is het "de bruiloft van mijn zoon".

Ze hoeft me niet aardig te vinden, maar als ze haar mond zo vol heeft over respect voor anderen, mag ze daar ook wel eens mee beginnen.

Jammer genoeg is in haar ogen respect voor een iemand hebben iets wat alleen een ander overkomt.
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 17:21:59 #164
55900 GM
vind ik dan toch
pi_31179692
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:21 schreef freecell het volgende:
Ik doe nog steeds pogingen om lief te zijn tegen zijn mamma en haar man. Kom er wel zo min mogelijk, maar als ik er ben gedraag ik me zo perfect als ik maar kan. Nooit goed genoeg trouwens.....
Ko er altijd half dood vandaan en ben dan erg blij als we kunnen relaxen bij mijn ouders of zijn pappa.
Die pogingen heb ik intussen gestaakt, ik ga niet meer mee. Dat komt er dus inderdaad op neer dat mijn echtgenoot alleen naar verjaardagen van zijn ouders gaat.

Wat je ook doet, goed genoeg zul je nooit worden. Ik ben nu op het punt dat ik kan denken "als ze het zo wil, prima, dan krijgt ze het zo".
Ik heb er namelijk geen zware gesprekken, ruzies en slapeloze nachten meer voor over.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:03:45 #165
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31180698
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:19 schreef GM het volgende:

Ben ik volledig met je eens, maar wat het punt is, is dat er een wereld van verschil zit tussen wat zou moeten en wat daadwerkelijk gebeurt.

Bij mij is letterlijk op mijn bruiloft tegen me gezegd "ik geef de eerste plaats bij mijn zoon niet op". Ze blijft zich ook indringen in ons huwelijk. Ik ben al blij dat mijn echtgenoot dat wel ziet en dat op zijn manier probeert tegen te houden.

Ze heeft geprobeerd onze bruiloft tegen te houden, als ze het tegen mij over onze bruiloft heeft, dan is het "de bruiloft van mijn zoon".
Jouw schoonmoeder lijkt me een heel naar mens. En nu weet ik dat ik niet mag oordelen want ik ken haar niet, maar als ze zo doet als je hier om schrijft, dan is het niet iemand die ik graag zou willen kennen.
Nogal verknocht aan d'r zoon en het niet kunnen hebben wat jouw echtgenoot (en haar zoon) verkiest om zijn lief en leed met jou te delen en haar als 't ware wegduwt.
En dat ze probeerde jullie huwelijk tegen te houden...
Dat is geen liefde voor haar zoon, dat lijkt wel een obsessie om hem bij zich te houden..
quote:
Ze hoeft me niet aardig te vinden, maar als ze haar mond zo vol heeft over respect voor anderen, mag ze daar ook wel eens mee beginnen.

Jammer genoeg is in haar ogen respect voor een iemand hebben iets wat alleen een ander overkomt.
En je schoonvader, is die ook zo erg?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:47:15 #166
55900 GM
vind ik dan toch
pi_31183784
Mijn schoonvader is iemand met laten we zeggen, niet het gemakkelijkste karakter.

OVerigens zijn ze alletwee in de jaren vijftig blijven hangen. En proberen nog op allerlei manieren de poot over hun kinderen te leggen (31 en 33).
Ik ben dat niet gewend en accepteer extreme bemoeienis dan ook niet.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:51:28 #167
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31183897
Op een gegeven moment moet je als ouders zijnde je kind loslaten en een eigen leven laten leiden. Sommige ouders hebben dat helaas niet echt door
  woensdag 23 november 2005 @ 08:47:00 #168
55900 GM
vind ik dan toch
pi_32499868
Intussen zijn we weer een paar maanden verder. In de tussentijd ga ik niet meer mee naar die "gezellige" familie bijeenkomsten.
Natuurlijk valt dat op (al heeft daar denk ik het feit dat ik niet lieg over de reden waarom ik niet kom ook wel wat mee te maken, ik zeg gewoon dat ik er geen zin in heb).

Effect heeft het overigens wel, schoonmama probeert zich in te likken. Waren we eerst goed genoeg om voor taxibedrijf te spelen voor allerlei gelegenheden (ze heeft zelf ook een rijbewijs en is niet mankerende), tegenwoordig wordt er belang gesteld in wat wij zoal meemaken.

Ik weet wel dat schoonmama vooral bang is voor wat de buitenwereld allemaal zal zeggen als het perfecte gezinnetje toch niet zo perfect blijft, maar ze bindt overduidelijk in en dat is na drie jaar ook wel eens prettig
pi_32499946
Ik heb er nog eentje in de aanbieding...

(wel de randjes van je gasfornuis schoonmaken voordat je haar binnenlaat)

Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  woensdag 23 november 2005 @ 09:00:09 #170
55900 GM
vind ik dan toch
pi_32499992
quote:
Op woensdag 23 november 2005 08:54 schreef BertV het volgende:
Ik heb er nog eentje in de aanbieding...

(wel de randjes van je gasfornuis schoonmaken voordat je haar binnenlaat)

Ruilen?
pi_32500033
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:00 schreef GM het volgende:

[..]

Ruilen?
Als jij al smetvrees hebt lijkt me dat een goede deal.

ohja, het vaste "jouw ouders zijn de foute", en overal mee bemoeien zit er natuurlijk bij inbegrepen.
  woensdag 23 november 2005 @ 09:06:06 #172
55900 GM
vind ik dan toch
pi_32500067
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:03 schreef BertV het volgende:

[..]

Als jij al smetvrees hebt lijkt me dat een goede deal.
Nou, niet bepaald Een huis moet wel schoon zijn, maar je mag ook best zien dat er geleefd wordt, toch?
pi_32500088
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:06 schreef GM het volgende:

[..]

Nou, niet bepaald Een huis moet wel schoon zijn, maar je mag ook best zien dat er geleefd wordt, toch?
Gedeelde smart is halve smart. En in het huis van je schoonmoeder mag geleefd worden, jouw huis moet ingericht worden in de smaak van je schoonmoeder.

wil je haar nog?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 november 2005 @ 09:22:14 #174
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_32500317
weet je wat me opvalt
het zijn bijna altijd de vrouwen in een relatie die niet blij zijn met hun schoonmoeder.
zou het dan toch echt waar zijn, dat mannen veel meer slikken en accepteren en vrouwen zich veel sneller ergeren?

mijn ex-schoonmoeder was een lief mensje maar het was voor mij niet de plaats om de deur plat te lopen, gewoon omdat er niet tot nauwelijks iets van een gesprek tot gang kwam.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 23 november 2005 @ 09:36:59 #175
55900 GM
vind ik dan toch
pi_32500557
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:22 schreef Ynske het volgende:
weet je wat me opvalt
het zijn bijna altijd de vrouwen in een relatie die niet blij zijn met hun schoonmoeder.
zou het dan toch echt waar zijn, dat mannen veel meer slikken en accepteren en vrouwen zich veel sneller ergeren?

mijn ex-schoonmoeder was een lief mensje maar het was voor mij niet de plaats om de deur plat te lopen, gewoon omdat er niet tot nauwelijks iets van een gesprek tot gang kwam.
Nee, dat is niet het geval, moeders van zoons hebben vaak meer moeite met delen dan moeders van dochters.

Mijn schoonmoeder is ronduit een sekreet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')