Tja, schoonmoeders, ik heb geluk dat mijn vriend zijn ouders weinig ziet, dus ik zie hun nog minder..
Maar, mijn broer heeft al jaren een vriendin en mijn moeder en ik mogen haar totaal niet, wij zijn dus de schoonkrengen...en eigenlijk is dat best leerzaam om ook eens aan die kant te staan.
Ze is gewoon niet goed voor mijn broer, ze doet vanaf het begin al onbeleefd tegen ons en ze is gewoon raar
![]()
Mijn moeder heeft de huissleutels van alle 3 haar kinderen en wij die van haar nog steeds.
Dat is gewoon makkelijk, want ze legde vaak boodschappen neer voor ons, of spulletjes die we nodig hadden, gewoon erg lief bedoeld en wij vinden het ook niet erg als zij in ons huis komt.
En zo zijn wij ook gewoon, we vinden het fijn, een soort ouderwets thuisgevoel
![]()
Op een dag moest ze dus bij mijn broer zijn, belde een paar keer aan, maar niemand deed open en deed ze de deur zelf open.
Binnen lag mijn broers vriendin dus op de bank, tv te kijken en die schoot helemaal uit haar slof omdat m'n moeder zomaar binnenkwam.
Nou, ruzie, drama, gedoe.
Ik vond het gewoon lullig van haar, want ik weet wat mijn moeder allemaal doet voor ze en dat is niet weinig..om zo behandeld te worden verdient ze gewoon niet.
Ik heb verder geen oplossing voor je ofzo, maar ik wilde je gewoon een voorbeeldje geven van de andere kant van het verhaal.
Het zijn gewoon vaak misverstanden..
Ik zag ook een post van iemand wiens vrouw hun kind elke week bij haar eigen ouders brengt en niet bij de zijne..
Dat zou ik ook doen, ik hou gewoon het meest van mijn eigen moeder en ik vertrouw haar meer.
Waarom zou ik mijn kindje naar anderen brengen als hij of zij voor mijn gevoel daar het beste af is?
Als jij als man graag wil dat je ouders jouw kindje vaak zien, dan kan je daar zelf denk ik het beste voor zorgen, ipv je te ergeren dat je vrouw het niet doet