abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27990743
JA ach..... dat soort figuren
Helaas zijn het mijn ouders...ik zei al mijn moeder is een ######
Het verschil tussen links en rechts
http://wedding.de-ridder.info/photographer/image18.html
qualiteit is niet geweldig daar het gescanned is uit het album
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  donderdag 16 juni 2005 @ 17:56:16 #127
521 ruby
Hell yeah!
pi_27991290
Damn...wat een verhalen allemaal zeg. Ik kan alleen zeggen dat ik iedereen met een heks van een schoonmoeder veel sterkte en wijsheid toewens.

Ik heb gelukkig een lieve schoonmoeder en m'n vriend heeft ook zeker niets te klagen.
Nu wonen onze ouders niet bij ons in de buurt (schoonmoeders in Engeland en m'n eigen moeder op een eiland), maar dan nog zouden we er weinig last van hebben.
Zo kan het gelukkig ook.

[ Bericht 7% gewijzigd door ruby op 16-06-2005 18:02:14 ]
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  donderdag 16 juni 2005 @ 18:15:10 #128
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27991800
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:36 schreef desiredbard het volgende:
JA ach..... dat soort figuren
Helaas zijn het mijn ouders...ik zei al mijn moeder is een ######
Het verschil tussen links en rechts
http://wedding.de-ridder.info/photographer/image18.html
qualiteit is niet geweldig daar het gescanned is uit het album
Even off topic verder gesnuffeld.. verder zijn de foto's wel heel mooi hoor
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2005 @ 13:44:18 #129
43556 miss_dynastie
pi_28015883
Ik vind zwart persoonlijk wel heel mooi en chiq dus de outfit vind ik wel mooi, maar de gezichtsuitdrukking staat inderdaad niet op 'feestelijk'
  vrijdag 17 juni 2005 @ 15:00:04 #130
55900 GM
vind ik dan toch
pi_28018465
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:44 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind zwart persoonlijk wel heel mooi en chiq dus de outfit vind ik wel mooi, maar de gezichtsuitdrukking staat inderdaad niet op 'feestelijk'
Zwart is best mooi, maar voor een bruiloft is het wel heel erg somber hoor
pi_28018970
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 15:00 schreef GM het volgende:

[..]

Zwart is best mooi, maar voor een bruiloft is het wel heel erg somber hoor
Ik draag waarschijnlijk op mijn bruiloft (als het er ooit van mag komen) een zwarte trouwjurk hoor
pi_28019110
Oh mijn god desiredbard, wat een foto's. Ik heb echt medelijden met jullie beiden. Maar jullie zagen er ondanks het onweer ( ) stralend uit!

GM, wat betreft dat verhaal over die pc, dat is toch ZIJN probleem? Als hij niet tegen ze in durft te gaan, lijkt het me beter dat hij dan of gaat helpen of leert er wel tegenin te gaan. Anders blijf jij die situaties oplossen en als het dan eens echt moeilijk is zal je vriend het nog moeilijk hebben om voor zichzelf, jou of jullie opkomen. Hij laat het ook toe dat ze zo met jullie omgaan...
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_28035283
Het probleem met het tegen ingaan is dat dat iets dat bij overheersende ouders even nodig heeft....
Dat gaat niet zo makkelijk het blijven toch je ouders..... en jij blijft hun kind
Het is pijnlijk voor beiden om die afstand te nemen.... tijd en geduld en steun is alles wat je je partner kan geven
pi_28035975
Tja, schoonmoeders, ik heb geluk dat mijn vriend zijn ouders weinig ziet, dus ik zie hun nog minder..

Maar, mijn broer heeft al jaren een vriendin en mijn moeder en ik mogen haar totaal niet, wij zijn dus de schoonkrengen...en eigenlijk is dat best leerzaam om ook eens aan die kant te staan.
Ze is gewoon niet goed voor mijn broer, ze doet vanaf het begin al onbeleefd tegen ons en ze is gewoon raar

Mijn moeder heeft de huissleutels van alle 3 haar kinderen en wij die van haar nog steeds.
Dat is gewoon makkelijk, want ze legde vaak boodschappen neer voor ons, of spulletjes die we nodig hadden, gewoon erg lief bedoeld en wij vinden het ook niet erg als zij in ons huis komt.
En zo zijn wij ook gewoon, we vinden het fijn, een soort ouderwets thuisgevoel
Op een dag moest ze dus bij mijn broer zijn, belde een paar keer aan, maar niemand deed open en deed ze de deur zelf open.
Binnen lag mijn broers vriendin dus op de bank, tv te kijken en die schoot helemaal uit haar slof omdat m'n moeder zomaar binnenkwam.
Nou, ruzie, drama, gedoe.

Ik vond het gewoon lullig van haar, want ik weet wat mijn moeder allemaal doet voor ze en dat is niet weinig..om zo behandeld te worden verdient ze gewoon niet.

Ik heb verder geen oplossing voor je ofzo, maar ik wilde je gewoon een voorbeeldje geven van de andere kant van het verhaal.
Het zijn gewoon vaak misverstanden..

Ik zag ook een post van iemand wiens vrouw hun kind elke week bij haar eigen ouders brengt en niet bij de zijne..
Dat zou ik ook doen, ik hou gewoon het meest van mijn eigen moeder en ik vertrouw haar meer.
Waarom zou ik mijn kindje naar anderen brengen als hij of zij voor mijn gevoel daar het beste af is?
Als jij als man graag wil dat je ouders jouw kindje vaak zien, dan kan je daar zelf denk ik het beste voor zorgen, ipv je te ergeren dat je vrouw het niet doet
pi_28036668
het is toch hun huis en je loopt niet zomaar eeen anders huis binnen
Ik weet dat het goed bedoeld is en ik ken de situatie niet...
Voor het zelfde lagen ze een wippie te maken en dan komt moeder binnenlopen
Nee hoor

Ik heb ook een sleutel van mijn ouders en schoonouders en zij van ons
Zij/wij gebruiken die sleutel om planten water te geven en post weg te halen bij vacantie als erom gevraagd is
Of als we van elkaar weten dat we langskomen .... maar je loopt niet onverwachts ergens binnen
dat geeft geen pas
Respect voor privacy heet dat
pi_28036884
Mijn broer was op zijn werk en wist ervan
Dus als ze lag te wippen, was het niet best..
En dan nog, als zij het een probleem vind dat mijn moeder binnen kan komen, hoort ze dat lekker met m'n broer te bespreken en dan kunnen ze dat gewoon vragen aan moeders.
Die zou dat helemaal niet erg vinden, maar ja, die boodschappen die ze af en toe achterlaat kunnen ze niet missen.
Of de klusjes die ze doet voor ze als ze wat tijd vrij kan maken..

Maar daarom zei ik ook, het zijn gewoon vaak misverstanden, zoals hier dat mijn broer niet vertelde dat ze langs zou komen of dat ze gewoon niet beseft dat ze zonder hulp van mijn moeder af en toe gewoon niks te eten hebben..wie weet verteld hij haar dat wel niet..

En over dat respect voor privacy,mijn moeder zeurde toch ook nooit toen zij elk weekend bij ons thuis sliep?
Maar ja, dat verschilt bij iedereen natuurlijk

[ Bericht 14% gewijzigd door Troeta op 18-06-2005 02:17:12 ]
  zaterdag 18 juni 2005 @ 08:35:26 #137
55900 GM
vind ik dan toch
pi_28037969
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 02:11 schreef Troeta het volgende:
Mijn broer was op zijn werk en wist ervan
Dus als ze lag te wippen, was het niet best..
En dan nog, als zij het een probleem vind dat mijn moeder binnen kan komen, hoort ze dat lekker met m'n broer te bespreken en dan kunnen ze dat gewoon vragen aan moeders.
Die zou dat helemaal niet erg vinden, maar ja, die boodschappen die ze af en toe achterlaat kunnen ze niet missen.
Of de klusjes die ze doet voor ze als ze wat tijd vrij kan maken..
Dan nog, op het moment dat iemand bij je aanbelt heb je niet de verplichting om de deur open te doen.
Jezelf dan maar binnen laten is eigenlijk gewoon echt niet netjes.

Ik zie trouwens wel het commentaar dat ze niet "goed" is voor je broer, maar ik zie nergens waarom dan wel niet.
Slaat ze hem verrot? Laat ze hem alles doen? Plundert ze zijn rekeningen? Of is je broer niet oud en wijs genoeg om dat zelf uit te maken?
  † In Memoriam † zaterdag 18 juni 2005 @ 09:38:58 #138
43556 miss_dynastie
pi_28038406
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 00:59 schreef Troeta het volgende:
Ze is gewoon niet goed voor mijn broer, ze doet vanaf het begin al onbeleefd tegen ons en ze is gewoon raar
Ik zie daar eigenlijk in deze posting geen argumenten voor. 'Raar', tja, een heel rekbaar begrip. En misschien kan ze helemaal niet tegen de 'bemoeienis' die bij jullie zo gebruikelijk is. Ik zou ook woedend zijn als ze zomaar haar sleutel zou gebruiken en dat meen ik echt. Ik zie het meer als een noodgevalsituatie, allebei de sleutels vergeten, handig dat ze hem heeft. Niet als een 'goh, ik moet binnen zijn, en, KIJK, midden op de dag, zomaar liggend op de bank en ze laat me niet eens binnen, wat een schande.'
En waarom weet jij daar uberhaupt van? Als zoiets al zou voorvallen, zou ik het zeker niet met mn andere kinderen bespreken!!

[ Bericht 7% gewijzigd door miss_dynastie op 18-06-2005 09:47:28 ]
  zaterdag 18 juni 2005 @ 12:36:30 #139
521 ruby
Hell yeah!
pi_28041308
Ik zou het ook niet zo waarderen als iemand zomaar m'n huis binnen komt vallen. Goed bedoeld of niet. Sleutels is voor noodgevallen en meer niet. Soms heb je inderdaad geen zin in visite en op die manier word je eigenlijk voor het blok gezet.

Maar inderdaad Troeta, waarom vind je je broer z'n vriendin raar? Omdat ze niet hetzelfde is als jullie?
pi_28043973
Sorry, ik heb niet uitgelegd waarom, omdat het toch meer over GM haar situatie ging.
En ik wilde het even van de andere kant laten zien.
Ok komt een lang verhaal..

Ik kan het niet helemaal uitleggen, want het is echt een jarenlang verhaal. Mijn broer woonde nog thuis toen hun wat kregen en eigenlijk vanaf dag 1 toont zij geen interesse in ons en de rest van de famillie. Eerst denk je nog, ze is jong, wat maakt het uit, dat komt vast wel goed.
Maar 2 jaar later was het nog steeds zo, ze was elk weekend in ons huis en zei vaak niet eens gedag als ze binnenkwam.
Op verjaardagen als er visite was liep ze van de slaapkamer naar de badkamer en zei de visite ook niet eens gedag.
Ze feleiciteerde ook nooit ofzo.
Dus oma's beledigd, je kent het wel en nu 6 jaar later doet ze nog steeds geen moeite om eens aardig te doen of iets.
Dan gaat zo'n meisje je steeds meer ergeren, mijn moeder deed haar best om in gesprek met haar te komen, maar het lukte gewoon nooit.
Dus er zit steeds zo'n meisje bij ons in huis en dan ga je je toch steeds meer ergeren aan dingen van haar.
Ze at alle chips en brood op, gooide al haar watjes voor make-up zo bij de wastafel, stond uren onder de douche zodat wij er niet bij konden. Kleine dingen die je in mijn ogen gewoon niet doet bij anderen thuis.

Maar ja, hun gingen samenwonen. Alles vergeven en vergeten en mijn moeder heeft het hele huis waar ze wonen voor ze opgeknapt.
Dit was vaak overdag terwijl hun aan het werk waren dus had ze de sleutel gewoon nodig.
Mijn moederen ik zijn een keer boodschappen met haar gaan doen voor schoonmaakspullen en eten, want dat hadden ze nodig.
Ze pakte al een apart mandje, nam alleen wat shampoo en wcpapier en de rest moest mijn moeder maar voor zorgen en betalen.
Daar ging het dus weer fout..
M'n broer wilde nog trakteren op uit eten als bedankje voor al het klussen, maar zij had geen zin, dus is het nooit doorgegaan.

Toen is mijn moeder een tijd niet geweest, het was toch een zuur gevoel om zoveel dingen te doen voor hun, terwijl zij zo raar bleef doen.
Maar na een paar maanden kwam zij zonder werk te zitten en zocht niet eens naar werk.
Hun huur is hoog, dus het salaris van mijn broer gaat op aan alle vaste lasten, dus hebben hun geen eten meer.

Wat doe je dan als moeder? Ze gaat boodschappen voor hun halen...
Zij komt elke donderdag in Den Haag om te werken en daarna gaat ze vaak langs m'n broers, of mij, wie die week maar iets nodig heeft of waar ze even komt klussen of gewoon even koffiedrinken.

Zo was ze haar zolder aan het opruimen en dat ligt vol met zooi van ons en ze vond het tijd dat we dat zelf maar opbergden anders gooit ze het weg.
Dat willen we zelf dus houden dus op die dag heeft ze wat spullen naar mij gebracht, toen bij mijn oudste broer en daarna ging ze langs hun, belde aan, hoorde niks, dus ging ze naar binnen.

Mijn broer wist ervan en mijn moeder gaat natuurlijk niet 3x per week langs om af te wachten waneer wij thuis zijn, want ze woont nu in Delft..
Toen schoot zij uit haar slof, mijn moeder zei, sorry ik dacht dat je er niet was.
Maar ze bleef doorgaan en maakte er een drama van en tussen hun is het niet meer goedgekomen.

En natuurlijk bespreekt mijn moeder dit met mij, ze zat er mee, maar ze wil niet moeilijk doen.
Ik ga inmiddels normaal met mijn broer en zijn vriendin om, ik ben niet zo stom om hem te laten vallen door haar en we hebben veel gezamenlijke vrienden.

Maar het is ook mijn moeder tegen wie ze raar doet... en niemand mag mijn moeder als stront behandelen, dus mijn vriendin zou het nooit worden...
pi_28044129
Sorry, het is meer een uitleg geworden waarom wij haar niet echt mogen..maar ze is na een jaar werken weer werkloos geworden en doet weer geen moeite om werk te vinden.
Haar baan had ik trouwens voor haar gevonden.
Geld die ze voor boodschappen moet gebruiken, koopt ze kleren van of drugs.
En lullig doen tegen famillie vind ik ook niet echt goed voor hem..
  zaterdag 18 juni 2005 @ 19:48:50 #142
521 ruby
Hell yeah!
pi_28049271
Oké, nu is het wat duidelijker...

Vaak heb je dat men buiten de boot valt als men niet hetzelfde is als de rest (mensen hebben verwachtingen en daar voldoe je niet aan dus wordt je als "weird" bestempeld), maar in jouw geval komt ze toch wel een beetje contactgestoord over en misschien wel asociaal.
Het kan best zijn dat ze gewoon niet veel bemoeienis wil hebben van d'r schoonfamilie, maar dan mag er wel een beetje beleefdheid tegenover staan.

Maar dat zomaar binnenvallen, daar ben ik nog steeds geen voorstander van.
pi_28049465
Mijn schoonmoeder is een controlefreak, en mijn moeder absoluut niet. en tja, dat botst af en toe.
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:38:36 #144
55900 GM
vind ik dan toch
pi_31146718
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 19:48 schreef ruby het volgende:
Maar dat zomaar binnenvallen, daar ben ik nog steeds geen voorstander van.
Helemaal mee eens

Intussen is het punt bij ons aangebroken dat ik ook aangekondigd niet meer binnen wil vallen. Er is teveel gebeurd en gelukkig ziet mijn eega dat ook. Wil niet zeggen dat het leuk voor hem is, maar daar heb ik alle begrip voor, het blijft tenslotte zijn moeder.

Hij ziet gelukkig in dat ze zich te veel met alles bemoeit, onbeschoft is naar mij, mijn ouders EN de gasten die ik uitnodig.

Hij is er nog niet aan toe om dat met haar bespreekbaar te maken (gelukkig is het tussen ons wel bespreekbaar) dat respecteer ik. Omgekeerd respecteert hij dat ik er even niet aan toe ben om haar te moeten zien.
pi_31159650
Dus je man gaat alleen naaar de verjaardagen van je schoonouders? Als je schoonouders op bezoek komen bij je man(dus bij jullie thuis), ga je dan weg? Ik kan het me in ieder geval voorstellen.
pi_31163834
De moeder van mijn vriendje - met wie het trouwens uit is nu, maar dat terzijde - is ook zo'n bemoeizuchtig type dat het liefst dagelijks door zijn leven walst. Ze staat om de haverklap bij hem voor de deur met allerlei boodschappen waar hij nooit om heeft gevraagd; ze sleurt een vuilniszak met kleren mee 'om even te wassen'; ze kijkt mij altijd aan alsof ze ergens in de verte een héél vaag idee heeft wie ik ben, en dan lach ik altijd zo:

Ik laat het lekker gaan.
Soms gaan we bij haar op bezoek, en dan laat ik me achterover vallen op de bank en ik zie verder wel hoe ik de dag doorkom. Ik probeer zo min mogelijk te zeggen, daar zit ze toch niet op te wachten, en als zij het woord direct tot mij richt, dan geef ik antwoord, en ik daarna doe ik weer:

Soms zegt ze: "Wij gaan uit eten, heb je toevallig ook zin om mee te gaan?" (met andere woorden: pleur een eind op), en dan zeg ik: "Nee," en ik doe weer:

Het werkt goed. Niks van aantrekken. Wat heb je met die vrouw te maken? Echt, er zijn veel leukere, interessantere mensen op de wereld dan die ene zeikerd. En voor een paar uutjes bijt ik er gewoon doorheen. Kleine moeite.
pi_31165922
dat was zeker de moeder van " de oppas vader"
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:05:48 #148
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_31166633
Geen geniepige schoonmoeder maar wel mot in het begin, gewoon compleet negeren en lang volhouden, daar kan niemand tegen als je dat maar lang en goed genoeg volhoud.

Bij schoonmams duurde het "maar" een paar weken , bij schoonpaps dik een jaar.....

Dit volgens de methode: kijk dwars door ze heen, niet op ze reageren ofwel doe net alsof ze niet bestaan. Works perfectly.

Om problemen met je partner te voorkomen moet je het wel eerst laten escaleren, zonder reden kan je er niet aan beginnen want je wil wel dat je partner achter je staat in deze.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_31166642
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 07:30 schreef Breukink het volgende:
dat was zeker de moeder van " de oppas vader"

Met de oppasvader is het nooit 'aan' geweest, afgezien van een klein nachtelijk intermezzo. Het is uit met mijn vriendje! Staat allemaal in het 'Dagboek' (TKK) - beetje bij de les blijven!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:09:09 #150
27929 piere
doe mij maar bier
pi_31166664
Mijn meissie moet nog steeds aan mijn moeder wennen.
Ze (mams) bedoelt het goed maar het komt er soms zo lomp uit!
fok you ja!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')