Je ZOU ook het hele topic kunnen lezen?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:16 schreef MouseOver het volgende:
Je kunt nu wel janken over hoe gemeen ze wel niet is, maar daar kun je toch weinig aan veranderen. Je moet je er juist op concentreren dat haar omgang met jou verandert, en niet perse haar persoonlijkheid.
Ik denk dat ik dat wel met je eens ben, dat helpt helemaal niets. Je moet inderdaad de manier waarop ze met je omgaat zien te veranderen, niet wie ze is. En wat ze van je denkt mag ze denken, natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:16 schreef MouseOver het volgende:
Je kunt nu wel janken over hoe gemeen ze wel niet is, maar daar kun je toch weinig aan veranderen.
Maar waarom zoek je die discussie op? Wil je dat per se winnen? Niet dat ik dat niet heb gedaan hoorquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:59 schreef GM het volgende:
Dus ik pissig "waar iemand zich meer dan een jaar vantevoren al niet druk over maakt, zeker over iets wat niet eens aan de orde is"
Dat HEB ik, en het koste aardig wat moeite om door je ge-zij-zei-dit enzenz heen te worstelen.quote:
Dat was mijn "verjaardagskadootje". Ik kan tenslotte moeilijk klagen over iets waar ik niet van gediend ben zonder dit tegen ze te zeggen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar waarom zoek je die discussie op? Wil je dat per se winnen? Niet dat ik dat niet heb gedaan hoor, maar het frustreert vooral jezelf zo.
Jouw opmerking kwam een beetje over alsof er alleen gemiept wordt. Misschien komt dat wel zo over, maar feit is inderdaad, ze is zoals ze is, haar kan ik niet veranderen, maar ik kan zelf ook niet als een blad aan een boom omdraaien.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:08 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat HEB ik, en het koste aardig wat moeite om door je ge-zij-zei-dit enzenz heen te worstelen.
Wat een negatieve aanname trouwens dat je denkt dat ik dat niet gedaan heb.
Meestal gaat er inderdaad een erg lang verhaal aan vooraf. En vele kleine irritaties die op den duur een grote worden en dan barst de bom.quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:20 schreef desiredbard het volgende:
"leuke update"
sinds gisteravond is de bom gebarsten... er gaat hier een lang verhaal aan vooraf maar het kwam er nu gelukkig op neer dat mijn vrouw partij tegen haar moeder trok, daardoor werd ik aangevallen, ik heb het geniep nog nooit zo gezien
Ik vond altijd wel dat mijn vrouw ingaf aan haar moeder, maar het verbaasd me niets nu
Gelukkig keihard een lijn getrokken
Helaas speelde haar moeder heel erg op de man
Ze was zo gekwetst dat ze niet genoemd was tijdens de toespraken op ons huwelijk.
Niet genog bedoelt het kreng
Zo geniepig om bijna een jaar later een schaduw over die mooie dag te gooien
En het gaat echt om iets lulligs, het probleem is dat mijn vrouw en ik altijd doen en toegeven aan alles om wille van de lieve vrede.... afgelopen weekend namen we eens een beslissing die voor ons comfort, en daar wordt over gezeken
Misschien is dat het punt. Als je het minder lang geslikt had was je nu niet zo gefrustreerd geweest. Het lijkt me best een vervelende situatie, daar niet van, dit is bij uitstek een situatie waarin je grenzen moet stellen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:41 schreef GM het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb deze situatie echt niet gekozen, maar er is een keer een grens aan je tolerantievermogen.
Het is ook een heel vervelende situatie, maar frustratie is niet het goede woord. Het is namelijk een issue waarbij je je partner echt nodig hebt. Ik kan er nu eenmaal niet aan voorbij gaan DAT het zijn moeder en zus zijn. Ik kan ook niet van hem verlangen dat hij hetzelfde gaat voelen als ik, liever niet.quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:38 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Misschien is dat het punt. Als je het minder lang geslikt had was je nu niet zo gefrustreerd geweest. Het lijkt me best een vervelende situatie, daar niet van, dit is bij uitstek een situatie waarin je grenzen moet stellen.
naieve wijquote:Op donderdag 16 juni 2005 15:50 schreef desiredbard het volgende:
Dat klopt
Het is waneer je je grenzen stelt... in mijn geval 10 jaar geleden... en het is lang knokken geweest voordat die geaccpeteerd werden, nooit gedacht daar een tweede keer doorheen te moeten doordat mijn partner dat niet gedaan heeft
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhh!!!!!quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:15 schreef desiredbard het volgende:
[..]
OMG OMG OMG (Breezah aanval)
http://wedding.de-ridder.info/photographer/image11.html
Hah fijn om te weten dat ik niet de enige ben.. het zuur is van het gezicht van mijn schoonouders af te lepelen.quote:
O, bij ons is het altijd zo dat de twee "dames" er beiden voor nodig zijn om hier iets door te drammen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:00 schreef deedeetee het volgende:
Ik had niet alleen een schoonma maar ook nog 2 schoonzussen....... Gezellig samen plannen om met de kerst in het * lang * te gaan en mij daar niks over zeggen. Héél leuk als je op zo'n familiefeest uit de toon valt , en dan met luide stem nadrukkelijk horen zeggen * Ow,wist niet dat we ons daarvoor extra netjes kleden ?? * Zodat er nog eens extra de aandacht op wordt gevestigd dat JIJ er dus niet bijhoort en met reden hé ?Je weet je immers niet eens te kleden. grrrrr
![]()
Even off topic verder gesnuffeld.. verder zijn de foto's wel heel mooi hoorquote:Op donderdag 16 juni 2005 17:36 schreef desiredbard het volgende:
JA ach..... dat soort figuren
Helaas zijn het mijn ouders...ik zei al mijn moeder is een ######
Het verschil tussen links en rechts
http://wedding.de-ridder.info/photographer/image18.html
qualiteit is niet geweldig daar het gescanned is uit het album
Zwart is best mooi, maar voor een bruiloft is het wel heel erg somber hoorquote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:44 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind zwart persoonlijk wel heel mooi en chiq dus de outfit vind ik wel mooi, maar de gezichtsuitdrukking staat inderdaad niet op 'feestelijk'
Ik draag waarschijnlijk op mijn bruiloft (als het er ooit van mag komen) een zwarte trouwjurk hoorquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:00 schreef GM het volgende:
[..]
Zwart is best mooi, maar voor een bruiloft is het wel heel erg somber hoor
Dan nog, op het moment dat iemand bij je aanbelt heb je niet de verplichting om de deur open te doen.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 02:11 schreef Troeta het volgende:
Mijn broer was op zijn werk en wist ervan
Dus als ze lag te wippen, was het niet best..
En dan nog, als zij het een probleem vind dat mijn moeder binnen kan komen, hoort ze dat lekker met m'n broer te bespreken en dan kunnen ze dat gewoon vragen aan moeders.
Die zou dat helemaal niet erg vinden, maar ja, die boodschappen die ze af en toe achterlaat kunnen ze niet missen.
Of de klusjes die ze doet voor ze als ze wat tijd vrij kan maken..
Ik zie daar eigenlijk in deze posting geen argumenten voor. 'Raar', tja, een heel rekbaar begrip. En misschien kan ze helemaal niet tegen de 'bemoeienis' die bij jullie zo gebruikelijk is. Ik zou ook woedend zijn als ze zomaar haar sleutel zou gebruiken en dat meen ik echt. Ik zie het meer als een noodgevalsituatie, allebei de sleutels vergeten, handig dat ze hem heeft. Niet als een 'goh, ik moet binnen zijn, en, KIJK, midden op de dag, zomaar liggend op de bank en ze laat me niet eens binnen, wat een schande.'quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:59 schreef Troeta het volgende:
Ze is gewoon niet goed voor mijn broer, ze doet vanaf het begin al onbeleefd tegen ons en ze is gewoon raar
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 18 juni 2005 19:48 schreef ruby het volgende:
Maar dat zomaar binnenvallen, daar ben ik nog steeds geen voorstander van.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 07:30 schreef Breukink het volgende:
dat was zeker de moeder van " de oppas vader"![]()
nou wat ik van jouw gelezen heb, weet ik 1 ding zeker je bent een.... de rest mag je invullen...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:06 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
![]()
Met de oppasvader is het nooit 'aan' geweest, afgezien van een klein nachtelijk intermezzo. Het is uit met mijn vriendje! Staat allemaal in het 'Dagboek' (TKK) - beetje bij de les blijven!
Waarom ga je dan uberhaupt nog mee naar zulke mensen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:12 schreef Ingridh007 het volgende:
Mijn schoonvader zegt niets tegen me, en dat maakt de omgang wel wat lastig. Omdat hij voor mijn vriend wel belangrijk is, tollereer ik dit nog even.
Het wordt in de toekomst wel een puntje waar aan gewerkt zal worden, want een "hallo Ingrid, hoe gaat het met je?", heb ik wel verdiend na 2 jaar.
Ben ik volledig met je eens, maar wat het punt is, is dat er een wereld van verschil zit tussen wat zou moeten en wat daadwerkelijk gebeurt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:37 schreef Natalie het volgende:
Ouders moeten gewoon eens accepteren dat zoon/dochterlief zelf een partner kiest en die keuze steunen. Je houdt toch van je kind? 't Minste wat je dan kunt doen is degene die belangrijk is voor hem/haar leren kennen en normaal doen.
Die pogingen heb ik intussen gestaakt, ik ga niet meer mee. Dat komt er dus inderdaad op neer dat mijn echtgenoot alleen naar verjaardagen van zijn ouders gaat.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:21 schreef freecell het volgende:
Ik doe nog steeds pogingen om lief te zijn tegen zijn mamma en haar man. Kom er wel zo min mogelijk, maar als ik er ben gedraag ik me zo perfect als ik maar kan. Nooit goed genoeg trouwens.....
Ko er altijd half dood vandaan en ben dan erg blij als we kunnen relaxen bij mijn ouders of zijn pappa.
Jouw schoonmoeder lijkt me een heel naar mens. En nu weet ik dat ik niet mag oordelen want ik ken haar niet, maar als ze zo doet als je hier om schrijft, dan is het niet iemand die ik graag zou willen kennen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:19 schreef GM het volgende:
Ben ik volledig met je eens, maar wat het punt is, is dat er een wereld van verschil zit tussen wat zou moeten en wat daadwerkelijk gebeurt.
Bij mij is letterlijk op mijn bruiloft tegen me gezegd "ik geef de eerste plaats bij mijn zoon niet op". Ze blijft zich ook indringen in ons huwelijk. Ik ben al blij dat mijn echtgenoot dat wel ziet en dat op zijn manier probeert tegen te houden.
Ze heeft geprobeerd onze bruiloft tegen te houden, als ze het tegen mij over onze bruiloft heeft, dan is het "de bruiloft van mijn zoon".
En je schoonvader, is die ook zo erg?quote:Ze hoeft me niet aardig te vinden, maar als ze haar mond zo vol heeft over respect voor anderen, mag ze daar ook wel eens mee beginnen.
Jammer genoeg is in haar ogen respect voor een iemand hebben iets wat alleen een ander overkomt.
Ruilen?quote:Op woensdag 23 november 2005 08:54 schreef BertV het volgende:
Ik heb er nog eentje in de aanbieding...
(wel de randjes van je gasfornuis schoonmaken voordat je haar binnenlaat)
![]()
Als jij al smetvrees hebt lijkt me dat een goede deal.quote:
Nou, niet bepaaldquote:Op woensdag 23 november 2005 09:03 schreef BertV het volgende:
[..]
Als jij al smetvrees hebt lijkt me dat een goede deal.
Gedeelde smart is halve smart. En in het huis van je schoonmoeder mag geleefd worden, jouw huis moet ingericht worden in de smaak van je schoonmoeder.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:06 schreef GM het volgende:
[..]
Nou, niet bepaaldEen huis moet wel schoon zijn, maar je mag ook best zien dat er geleefd wordt, toch?
Nee, dat is niet het geval, moeders van zoons hebben vaak meer moeite met delen dan moeders van dochters.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:22 schreef Ynske het volgende:
weet je wat me opvalt
het zijn bijna altijd de vrouwen in een relatie die niet blij zijn met hun schoonmoeder.
zou het dan toch echt waar zijn, dat mannen veel meer slikken en accepteren en vrouwen zich veel sneller ergeren?
mijn ex-schoonmoeder was een lief mensje maar het was voor mij niet de plaats om de deur plat te lopen, gewoon omdat er niet tot nauwelijks iets van een gesprek tot gang kwam.
Vraagje dan he.. als die schoonmoeder dan zo'n opmerking maakt; reageert je man daar dan niet op? Dat verbaast me keer op keer weer in dit topic. Blijkbaar zijn sommige schoonmoeders en -dochters als water en vuur maar de man komt nauwelijks aan bod. Als mijn moeder met mijn kind zou doen en laten wat ze wilde en mijn vrouw was het daar niet mee eens, dan kon m'n moeder heel snel oprotten of zou ik haar tenminste eens zeer dringend toespreken. Ik krijg de indruk dat de mannen zich in dit verhaal wel heel erg slap en afzijdig opstellen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:19 schreef GM het volgende:
[..]
Ben ik volledig met je eens, maar wat het punt is, is dat er een wereld van verschil zit tussen wat zou moeten en wat daadwerkelijk gebeurt.
Bij mij is letterlijk op mijn bruiloft tegen me gezegd "ik geef de eerste plaats bij mijn zoon niet op". Ze blijft zich ook indringen in ons huwelijk. Ik ben al blij dat mijn echtgenoot dat wel ziet en dat op zijn manier probeert tegen te houden. [..]
gelukkig heb ik altijd lieve schoonouders. Ik hoef schoonouders ook niet meteen te ontmoeten. Alleen als de relatie vrij serieus is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:21 schreef Natalie het volgende:
Schoonfamilie houdt ik -bij voorkeur- zo lang mogelijk buiten de relatie. In de zin van: als ik iets met iemand heb, dan hoef ik niet meteen dezelfde maand daar op de thee. Dat komt nog wel eens als de relatie goed blijft gaan, en echt iets lijkt te gaan worden wat voor langere tijd zou kunnen zijn.
Mijn ervaring met schoonouders is dat ze nogal kritisch zijn op de vriend/vriendin van hun oh zo geliefde dochter/zoon. Volgens mij was ik in de ogen van mijn ex-schoonouders hun zoontje niet waard. Gelukkig is dat allemaal voorbij sinds 't uit is. (zij blij zws)
Heel logisch, je partner is meestal opgevoed door je schoonmoeder.quote:Op woensdag 23 november 2005 10:56 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Vraagje dan he.. als die schoonmoeder dan zo'n opmerking maakt; reageert je man daar dan niet op? Dat verbaast me keer op keer weer in dit topic.
Ja. Vrouwen nemen zichzelf te serieus.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:22 schreef Ynske het volgende:
weet je wat me opvalt
het zijn bijna altijd de vrouwen in een relatie die niet blij zijn met hun schoonmoeder.
zou het dan toch echt waar zijn, dat mannen veel meer slikken en accepteren en vrouwen zich veel sneller ergeren?
*Meldt*quote:Op woensdag 23 november 2005 12:54 schreef Maanbeertje het volgende:
Ik heb de meest geweldige schoonmoeder die er maar bestaatBen echt heel blij met haar.
Haha inderdaad. Een slapjanus is het.quote:Op woensdag 23 november 2005 13:15 schreef Panzerknacker het volgende:
Niet om het een of ander hoor maar........
Is het niet de hoogste tijd dat jouw man z'n ballen eens gaan indalen?
Het is zijn taak om ervoor te zorgen dat jouw gevoelens in deze beschermd worden. Het gaat hier om ZIJN familie en daar moet HIJ duidelijk maken dat HIJ niet wenst dat ZIJN vrouw(die onbetwist op nummer 1 hoort te komen) afgekat wordt.
Als hij geen duidelijke en sterke houding aanneemt, dan zal die navelstreng nooit doorgeknipt worden en dan zit jij nog jaren met de gebaken peren.![]()
En daar kun jij over oordelen? Best knap hoor, over iemand die je niet kent.quote:Op woensdag 23 november 2005 13:20 schreef kriele het volgende:
[..]
Haha inderdaad. Een slapjanus is het.
Waarom denk je dat we er niet meer komen? Mijn echtgenoot heeft excuses geeist en zolang die er niet komen, komen wij ook niet meerquote:Op woensdag 23 november 2005 13:15 schreef Panzerknacker het volgende:
Niet om het een of ander hoor maar........
Is het niet de hoogste tijd dat jouw man z'n ballen eens gaan indalen?
Het is zijn taak om ervoor te zorgen dat jouw gevoelens in deze beschermd worden. Het gaat hier om ZIJN familie en daar moet HIJ duidelijk maken dat HIJ niet wenst dat ZIJN vrouw(die onbetwist op nummer 1 hoort te komen) afgekat wordt.
Als hij geen duidelijke en sterke houding aanneemt, dan zal die navelstreng nooit doorgeknipt worden en dan zit jij nog jaren met de gebaken peren.![]()
En waarom zou je jezelf ook voorliegen door te zeggen dat het anders is? 't Was al erg genoeg dat ze je niet accepteerde.quote:Op woensdag 23 november 2005 08:47 schreef GM het volgende:
Intussen zijn we weer een paar maanden verder. In de tussentijd ga ik niet meer mee naar die "gezellige" familie bijeenkomsten.
Natuurlijk valt dat op (al heeft daar denk ik het feit dat ik niet lieg over de reden waarom ik niet kom ook wel wat mee te maken, ik zeg gewoon dat ik er geen zin in heb).
Vind 't super voor je! Hoop dat het zo door blijft gaan.quote:Effect heeft het overigens wel, schoonmama probeert zich in te likken. Waren we eerst goed genoeg om voor taxibedrijf te spelen voor allerlei gelegenheden (ze heeft zelf ook een rijbewijs en is niet mankerende), tegenwoordig wordt er belang gesteld in wat wij zoal meemaken.
Ik weet wel dat schoonmama vooral bang is voor wat de buitenwereld allemaal zal zeggen als het perfecte gezinnetje toch niet zo perfect blijft, maar ze bindt overduidelijk in en dat is na drie jaar ook wel eens prettig
Dit is natuurlijk wel een beetje een flauwe reactie, ik bedoel, dan kunnen we ook niet oordelen over jouw 'vreselijke' schoonmoeder. Hij formuleert het misschien bot, maar je had in je vorige posting niet gezegd dat je vriend degene was die excuses eiste.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:55 schreef GM het volgende:
[..]
En daar kun jij over oordelen? Best knap hoor, over iemand die je niet kent.
En zo hoort het!quote:Op woensdag 23 november 2005 15:56 schreef GM het volgende:
[..]
Waarom denk je dat we er niet meer komen? Mijn echtgenoot heeft excuses geeist en zolang die er niet komen, komen wij ook niet meer
De excuses zijn nog steeds niet gekomen... enfin, zo hadden we WEL rustige feestdagenquote:Op donderdag 24 november 2005 11:58 schreef Panzerknacker het volgende:
[..]
En zo hoort het!En in de tussentijd kan jij van de rust genieten.
![]()
Wij zijn getrouwd, dus wegjagen gaat gelukkig iets moeilijkerquote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:36 schreef teigan het volgende:
Tja, mijn schoonmoeder doet het ook nog niet altijd even leuk allemaal...
Maar zij jagen mijn vriend er ook mee weg ondertussen..
Elke keer dat zij weer eens boos opbellen om een niemendalletje en er van alles bijhalen, heeft hij weer zoiets van nou ja, dan niet hoor...
Ze hebben het zelf niet eens door geloof ik, maar ze raken hem steeds meer kwijt
Gelukkigquote:Op zondag 8 januari 2006 10:05 schreef teigan het volgende:
ik bedoelde ook meer wegjagen in de zin van mijn vriend heeft steeds minder zin om nog naar zijn ouders te gaan enzo hoor, onze relatie zit wel goed, mij jagen ze niet meer weg..
Ha! Dat was me nog niet eens opgevallen. Straks weer wat om me over te ergeren. Maareh, waarom zou ze dan "jullie" zeggen tegen mijn vriendin?quote:Op zondag 8 januari 2006 12:17 schreef cosmick het volgende:
En altijd nooit in de "jullie"-vorm praten.. nog wel het meest waar ik me aan ergerde.
Nou ik denk niet dat er bedoeld wordt dat ze tegen de vriendin "jullie" moet zeggen, maar bijvoorbeeld niet "bertv" heeft een huis gekocht ipv "jullie hebben een huis gekocht"quote:Op zondag 8 januari 2006 14:52 schreef BertV het volgende:
[..]
Ha! Dat was me nog niet eens opgevallen. Straks weer wat om me over te ergeren. Maareh, waarom zou ze dan "jullie" zeggen tegen mijn vriendin?![]()
Ja, dat bedoelde ik iddquote:Op zondag 8 januari 2006 22:26 schreef GM het volgende:
[..]
Nou ik denk niet dat er bedoeld wordt dat ze tegen de vriendin "jullie" moet zeggen, maar bijvoorbeeld niet "bertv" heeft een huis gekocht ipv "jullie hebben een huis gekocht"
quote:(overigens wel herkenbaar... het is niet onze bruiloft maar de bruiloft van mijn man.. toen heb ik maar gereageerd dat ik het nog wel wist hoe die bruiloft was, omdat ik zelf ook een van de aanwezigen was)
Doosje, denk je dat een huisarts een oordeel geeft over een relatie met een schoonmoeder?quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:27 schreef goddess-in-heaven het volgende:
het is duidelijk dat veel mensen niet weten hoe erg deze negativiteit kan zijn voor iemand. zoals TS al zei, heeft zelfs de huisarts gezegd dat ze geen contact meer mag met haar schoonmoeder. Dus een zeikwijf is het niet.
kop op GM, laat je niet gek maken door die negatieve reacties!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |