abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27925541
Inderdaad zeg ......waar bemoeien ze zich mee
Of het wel of niet aan de orde is ...het is hun zaak niet
Van bepaalde mensen kan ik het nog hebben zeker als het met betrekking tot schoonmoeder gezegd wordt..... (6)
Nee dan een opmerking in de trant van Ik heb geen kleinkinderen alleen een kat (wij) en een hond (miujn schoonzus)
Ja wat wil je we werken allevier, ik begin al niet aan een hond omdat dat teveel tijd en aandacht kost

Voorlopig oefenen we nog wel voor een jaartje
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:16:20 #102
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27925548
Je kunt nu wel janken over hoe gemeen ze wel niet is, maar daar kun je toch weinig aan veranderen. Je moet je er juist op concentreren dat haar omgang met jou verandert, en niet perse haar persoonlijkheid.
Vampire Romance O+
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:31:48 #103
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27925948
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:16 schreef MouseOver het volgende:
Je kunt nu wel janken over hoe gemeen ze wel niet is, maar daar kun je toch weinig aan veranderen. Je moet je er juist op concentreren dat haar omgang met jou verandert, en niet perse haar persoonlijkheid.
Je ZOU ook het hele topic kunnen lezen?
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  † In Memoriam † dinsdag 14 juni 2005 @ 18:34:12 #104
43556 miss_dynastie
pi_27926014
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:16 schreef MouseOver het volgende:
Je kunt nu wel janken over hoe gemeen ze wel niet is, maar daar kun je toch weinig aan veranderen.
Ik denk dat ik dat wel met je eens ben, dat helpt helemaal niets. Je moet inderdaad de manier waarop ze met je omgaat zien te veranderen, niet wie ze is. En wat ze van je denkt mag ze denken, natuurlijk.

Wat mij helpt is om haar niet te serieus te nemen als ze in zo'n bui is, dat heb ik lange tijd wél gedaan. Hetgeen dus niet wil zeggen dat ik het me allemaal maar laat zeggen, maar ik doe mijn best me niet meer te laten raken (en heeeej, ik ben ook maar een mens, dus dat gaat nog weleens mis). Ik zie haar niet als volledig volwassene, iemand wiens mening ik 100% op waarde schat, en dat maakt het ook makkelijker.
  † In Memoriam † dinsdag 14 juni 2005 @ 18:36:05 #105
43556 miss_dynastie
pi_27926062
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 17:59 schreef GM het volgende:
Dus ik pissig "waar iemand zich meer dan een jaar vantevoren al niet druk over maakt, zeker over iets wat niet eens aan de orde is"
Maar waarom zoek je die discussie op? Wil je dat per se winnen? Niet dat ik dat niet heb gedaan hoor , maar het frustreert vooral jezelf zo.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:58:50 #106
3542 Gia
User under construction
pi_27926654
Mijn schoonmoeder is altijd heel aardig en gedraagt zich heel gepast.
Ze levert nergens, openlijk, commentaar op.

Wel heeft ze soms van die zinnetjes als: "Sommige mensen doen dat zus of zo" of "IK deed het vroeger altijd op die manier", met als ondertoon "En dat is beter!!" Maar dat laatste zal ze nooit zeggen. En dat komt eigenlijk wel goed uit, omdat ik me bij dat soort opmerkingen altijd van de domme kan houden en net doe alsof ik de hints niet snap.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 19:08:12 #107
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27926905
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:31 schreef GM het volgende:

[..]

Je ZOU ook het hele topic kunnen lezen?
Dat HEB ik, en het koste aardig wat moeite om door je ge-zij-zei-dit enzenz heen te worstelen.

Wat een negatieve aanname trouwens dat je denkt dat ik dat niet gedaan heb.
Vampire Romance O+
  dinsdag 14 juni 2005 @ 19:27:23 #108
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27927454
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:36 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar waarom zoek je die discussie op? Wil je dat per se winnen? Niet dat ik dat niet heb gedaan hoor , maar het frustreert vooral jezelf zo.
Dat was mijn "verjaardagskadootje". Ik kan tenslotte moeilijk klagen over iets waar ik niet van gediend ben zonder dit tegen ze te zeggen.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 19:30:09 #109
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27927539
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 19:08 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat HEB ik, en het koste aardig wat moeite om door je ge-zij-zei-dit enzenz heen te worstelen.

Wat een negatieve aanname trouwens dat je denkt dat ik dat niet gedaan heb.
Jouw opmerking kwam een beetje over alsof er alleen gemiept wordt. Misschien komt dat wel zo over, maar feit is inderdaad, ze is zoals ze is, haar kan ik niet veranderen, maar ik kan zelf ook niet als een blad aan een boom omdraaien.
Het is, voor mij althans, al een heel ding geweest om mijn partner te kunnen vertellen hoe de band tussen zijn moeder en mij is. Je opent een gesprek nu eenmaal niet met "schat, je moeder is een kreng".
Gelukkig reageerde hij wel goed, maar 1 ding wilde ik niet over het hoofd zien, namelijk dat ongeacht hoe ik tegenover haar sta, het nog altijd zijn moeder is.
Ik vond dat jij daar een beetje aan voorbij ging.
pi_27951070
"leuke update"
sinds gisteravond is de bom gebarsten... er gaat hier een lang verhaal aan vooraf maar het kwam er nu gelukkig op neer dat mijn vrouw partij tegen haar moeder trok, daardoor werd ik aangevallen, ik heb het geniep nog nooit zo gezien

Ik vond altijd wel dat mijn vrouw ingaf aan haar moeder, maar het verbaasd me niets nu
Gelukkig keihard een lijn getrokken

Helaas speelde haar moeder heel erg op de man
Ze was zo gekwetst dat ze niet genoemd was tijdens de toespraken op ons huwelijk.
Niet genog bedoelt het kreng
Zo geniepig om bijna een jaar later een schaduw over die mooie dag te gooien

En het gaat echt om iets lulligs, het probleem is dat mijn vrouw en ik altijd doen en toegeven aan alles om wille van de lieve vrede.... afgelopen weekend namen we eens een beslissing die voor ons comfort, en daar wordt over gezeken
  woensdag 15 juni 2005 @ 14:41:14 #111
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27951743
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:20 schreef desiredbard het volgende:
"leuke update"
sinds gisteravond is de bom gebarsten... er gaat hier een lang verhaal aan vooraf maar het kwam er nu gelukkig op neer dat mijn vrouw partij tegen haar moeder trok, daardoor werd ik aangevallen, ik heb het geniep nog nooit zo gezien

Ik vond altijd wel dat mijn vrouw ingaf aan haar moeder, maar het verbaasd me niets nu
Gelukkig keihard een lijn getrokken

Helaas speelde haar moeder heel erg op de man
Ze was zo gekwetst dat ze niet genoemd was tijdens de toespraken op ons huwelijk.
Niet genog bedoelt het kreng
Zo geniepig om bijna een jaar later een schaduw over die mooie dag te gooien

En het gaat echt om iets lulligs, het probleem is dat mijn vrouw en ik altijd doen en toegeven aan alles om wille van de lieve vrede.... afgelopen weekend namen we eens een beslissing die voor ons comfort, en daar wordt over gezeken
Meestal gaat er inderdaad een erg lang verhaal aan vooraf. En vele kleine irritaties die op den duur een grote worden en dan barst de bom.

En inderdaad, de lieve vrede willen bewaren, dat is in eerste instantie ook wat je wilt, want niemand zit denk ik op familievetes te wachten.
Natuurlijk is het niet altijd de schuld van de ouders, maar zeker ook niet altijd de schuld van de kinderen.

Het probleem zit hem naar mijn mening vooral in het feit dat er veel moeders zijn die niet kunnen loslaten of een erg heerszuchtig karakter hebben. Die vergeten dan even dat hun kinderen ook volwassen zijn en een eigen gezin hebben.
Wat ze alleen niet beseffen dat ze zichzelf op deze manier buiten dat gezin plaatsen.

Nogmaals, ik heb deze situatie echt niet gekozen, maar er is een keer een grens aan je tolerantievermogen.
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:38:03 #112
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27953936
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:41 schreef GM het volgende:

[..]

Nogmaals, ik heb deze situatie echt niet gekozen, maar er is een keer een grens aan je tolerantievermogen.
Misschien is dat het punt. Als je het minder lang geslikt had was je nu niet zo gefrustreerd geweest. Het lijkt me best een vervelende situatie, daar niet van, dit is bij uitstek een situatie waarin je grenzen moet stellen.
Vampire Romance O+
  woensdag 15 juni 2005 @ 17:14:08 #113
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27957387
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 15:38 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Misschien is dat het punt. Als je het minder lang geslikt had was je nu niet zo gefrustreerd geweest. Het lijkt me best een vervelende situatie, daar niet van, dit is bij uitstek een situatie waarin je grenzen moet stellen.
Het is ook een heel vervelende situatie, maar frustratie is niet het goede woord. Het is namelijk een issue waarbij je je partner echt nodig hebt. Ik kan er nu eenmaal niet aan voorbij gaan DAT het zijn moeder en zus zijn. Ik kan ook niet van hem verlangen dat hij hetzelfde gaat voelen als ik, liever niet.

Ik heb mijn grenzen intussen wel gesteld, maar daar kom je niet ver mee als je partner er erg veel moeite mee heeft om zijn grenzen te stellen.
pi_27987021
Dat klopt
Het is waneer je je grenzen stelt... in mijn geval 10 jaar geleden... en het is lang knokken geweest voordat die geaccpeteerd werden, nooit gedacht daar een tweede keer doorheen te moeten doordat mijn partner dat niet gedaan heeft
  donderdag 16 juni 2005 @ 15:54:10 #115
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27987194
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 15:50 schreef desiredbard het volgende:
Dat klopt
Het is waneer je je grenzen stelt... in mijn geval 10 jaar geleden... en het is lang knokken geweest voordat die geaccpeteerd werden, nooit gedacht daar een tweede keer doorheen te moeten doordat mijn partner dat niet gedaan heeft
naieve wij

Het is ook niet zo dat hij ze niet WIL stellen, maar ja, ik kan me ook wel voorstellen dat ie zich tamelijk belazerd voelt door iemand die hij zijn hele leven vertrouwd heeft, hij heeft daar gewoon tijd voor nodig en als ik ga lopen pushen, vind ik dat ik hetzelfde doe als zij.
  donderdag 16 juni 2005 @ 16:10:37 #116
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_27987808
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:13 schreef GM het volgende:

[..]

Ha, jij hebt ook zulke trouwfoto's?
Meldt
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_27987978
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:13 schreef GM het volgende:

[..]

Ha, jij hebt ook zulke trouwfoto's?
OMG OMG OMG (Breezah aanval)
http://wedding.de-ridder.info/photographer/image11.html
pi_27988158
Wat een vreselijke foto van die moeder! Jeetje, het is echt een jurk voor een begrafenis... Damn, da's zielig voor het net getrouwde stelletje....
  donderdag 16 juni 2005 @ 16:21:30 #119
3542 Gia
User under construction
pi_27988196
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 16:15 schreef desiredbard het volgende:

[..]

OMG OMG OMG (Breezah aanval)
http://wedding.de-ridder.info/photographer/image11.html
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhh!!!!!

Wie zijn die mensen? Wat een stijve bedoening!
  donderdag 16 juni 2005 @ 16:32:11 #120
55900 GM
vind ik dan toch
pi_27988620
Ahum, deze is inderdaad wel erg
Mijn schoonmama lacht dan nog wel, zij het als een boerin met kiespijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')