abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32502221
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:19 schreef GM het volgende:

[..]

Ben ik volledig met je eens, maar wat het punt is, is dat er een wereld van verschil zit tussen wat zou moeten en wat daadwerkelijk gebeurt.

Bij mij is letterlijk op mijn bruiloft tegen me gezegd "ik geef de eerste plaats bij mijn zoon niet op". Ze blijft zich ook indringen in ons huwelijk. Ik ben al blij dat mijn echtgenoot dat wel ziet en dat op zijn manier probeert tegen te houden. [..]
Vraagje dan he.. als die schoonmoeder dan zo'n opmerking maakt; reageert je man daar dan niet op? Dat verbaast me keer op keer weer in dit topic. Blijkbaar zijn sommige schoonmoeders en -dochters als water en vuur maar de man komt nauwelijks aan bod. Als mijn moeder met mijn kind zou doen en laten wat ze wilde en mijn vrouw was het daar niet mee eens, dan kon m'n moeder heel snel oprotten of zou ik haar tenminste eens zeer dringend toespreken. Ik krijg de indruk dat de mannen zich in dit verhaal wel heel erg slap en afzijdig opstellen.

Daarnaast horen we natuurlijk 1 kant van het verhaal. Als er 1 type mens is dat ENORM kan ZEIKEN om helemaal niks, dan is het wel een vrouw. Zet een paar vrouwen bij elkaar en je hebt maar een kleine vonk nodig om een oorlog te ontketenen. Ik ben dan ook geneigd om de schuld bij de meeste gevallen in beide kampen te zoeken.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_32502357
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:21 schreef Natalie het volgende:
Schoonfamilie houdt ik -bij voorkeur- zo lang mogelijk buiten de relatie. In de zin van: als ik iets met iemand heb, dan hoef ik niet meteen dezelfde maand daar op de thee. Dat komt nog wel eens als de relatie goed blijft gaan, en echt iets lijkt te gaan worden wat voor langere tijd zou kunnen zijn.

Mijn ervaring met schoonouders is dat ze nogal kritisch zijn op de vriend/vriendin van hun oh zo geliefde dochter/zoon. Volgens mij was ik in de ogen van mijn ex-schoonouders hun zoontje niet waard. Gelukkig is dat allemaal voorbij sinds 't uit is. (zij blij zws)
gelukkig heb ik altijd lieve schoonouders. Ik hoef schoonouders ook niet meteen te ontmoeten. Alleen als de relatie vrij serieus is.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_32502519
quote:
Op woensdag 23 november 2005 10:56 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Vraagje dan he.. als die schoonmoeder dan zo'n opmerking maakt; reageert je man daar dan niet op? Dat verbaast me keer op keer weer in dit topic.
Heel logisch, je partner is meestal opgevoed door je schoonmoeder.
Die weet niet beter dan dat er voor hem/haar beslist wordt. En weet niet beter dan dat zijn/haar moeder bepaalde opmerkingen maakt. Ik zie zelf hoe diep het in mijn vriendin gebakken zit, ze komt langzaam uit het patroon maar iedere "ontsnapping" ziet mijn schoonmoeder als opstoking door mij.

Wat de cirkel dan weer rond maakt, of moet ik zeggen, negatieve spiraal.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_32502792
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:22 schreef Ynske het volgende:
weet je wat me opvalt
het zijn bijna altijd de vrouwen in een relatie die niet blij zijn met hun schoonmoeder.
zou het dan toch echt waar zijn, dat mannen veel meer slikken en accepteren en vrouwen zich veel sneller ergeren?
Ja. Vrouwen nemen zichzelf te serieus.

Ze denken: iedereen moet mij aardig vinden, ik ben namelijk heel aardig, en als iemand het waagt om mij niet aardig te vinden, dan ga ik op mijn achterste benen staan en stennis schoppen en mijn schoonmoeder afzeiken en mijn vriend gekmaken met jankverhalen over zijn moeder, die mij niet aardig vindt, hoe kan dat nou, terwijl ik zo verschrikkelijk aardig ben, dat zegt iedereen, het is een onbegrijpelijke zaak die tot op de bodem moet worden uitgezocht, ik zal niet rusten voordat ik die schoonmoeder van mij heb omgeturnd of gewurgd, dat kan ook nog, ik kan haar gewoon wurgen als ze mij niet aardig gaat vinden, ze moet natuurlijk wel begrijpen dat er in dit leven mensen zijn met wie niet te spotten valt, en één van die mensen ben ik.
pi_32504945
Ik heb de meest geweldige schoonmoeder die er maar bestaat Ben echt heel blij met haar.

M'n vriendje heeft het helaas wat minder getroffen, aangezien m'n moeder niet zo'n schatje is. Hij is dan ook erg blij dat hij haar niet meer hoeft te zien. Ik heb nu geen contact met mijn ouders na een hele hoop ruzie, en het is beter om ze niet te zien en te spreken. Stukken gezonder.

Ik kan me op zich wel voorstellen dat het voor moeders moeilijk is om hun zoon 'los' te laten. Je hebt lang voor je zoon gezorgd, en bent lang de 'belangrijkste vrouw' geweest in zijn leven. Als dat dan niet meer zo is, is dat wennen denk ik. En daar is niks mis mee. Met het terroriseren van de schoondochter echter wel.

Maar op zich is het inderdaad wel leuk om het van de andere kant te zien, op het moment dat jij een zoon hebt die een vriendin krijgt die jij niet ziet zitten (of je broer een vriendin krijgt waarvan jij vindt dat ze niet goed genoeg is voor hem). En natuurlijk, iedereen kiest zijn eigen partner, maar soms is het misschien moeilijk om op dat moment iemand 100% te accepteren. Denk dat best veel mensen daar moeite mee hebben.

Maar het soort schoonmoeders als GM en Desiredbard hebben, echt, wat een krengen. Die verdienen helemaal geen lieve schoondochter/schoonzoon!
The greatest thing you'll ever learn, is how to love and be loved in return
pi_32505038
quote:
Op woensdag 23 november 2005 12:54 schreef Maanbeertje het volgende:
Ik heb de meest geweldige schoonmoeder die er maar bestaat Ben echt heel blij met haar.
*Meldt*
Mijn schoonmama is dan misschien niet de allerbeste, maar ze accepteerde heel snel al dat haar dochter "een beetje van mij" is, om het maar zo te zeggen. En mijn meissie heeft, vindt ik, een heel aardige schoonmama-in-spe. Samen winkelen, bruidsjurken passen, gewoon lekker op de koffie komen, goed contact, etc.

Maar er zijn me toch krengen op de wereld...
pi_32505476
Niet om het een of ander hoor maar........

Is het niet de hoogste tijd dat jouw man z'n ballen eens gaan indalen?

Het is zijn taak om ervoor te zorgen dat jouw gevoelens in deze beschermd worden. Het gaat hier om ZIJN familie en daar moet HIJ duidelijk maken dat HIJ niet wenst dat ZIJN vrouw(die onbetwist op nummer 1 hoort te komen) afgekat wordt.

Als hij geen duidelijke en sterke houding aanneemt, dan zal die navelstreng nooit doorgeknipt worden en dan zit jij nog jaren met de gebaken peren.
pi_32505563
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:15 schreef Panzerknacker het volgende:

Het is zijn taak om ervoor te zorgen dat jouw gevoelens in deze beschermd worden. Het gaat hier om ZIJN familie en daar moet HIJ duidelijk maken dat HIJ niet wenst dat ZIJN vrouw(die onbetwist op nummer 1 hoort te komen) afgekat wordt.

Als hij geen duidelijke en sterke houding aanneemt, dan zal die navelstreng nooit doorgeknipt worden en dan zit jij nog jaren met de gebaken peren.
Haha inderdaad. Een slapjanus is het.
  woensdag 23 november 2005 @ 15:55:50 #184
55900 GM
vind ik dan toch
pi_32509930
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:20 schreef kriele het volgende:

[..]

Haha inderdaad. Een slapjanus is het.
En daar kun jij over oordelen? Best knap hoor, over iemand die je niet kent.
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  woensdag 23 november 2005 @ 15:56:39 #185
55900 GM
vind ik dan toch
pi_32509963
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:15 schreef Panzerknacker het volgende:

Waarom denk je dat we er niet meer komen? Mijn echtgenoot heeft excuses geeist en zolang die er niet komen, komen wij ook niet meer
  woensdag 23 november 2005 @ 16:11:10 #186
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_32510397
quote:
Op woensdag 23 november 2005 08:47 schreef GM het volgende:
Intussen zijn we weer een paar maanden verder. In de tussentijd ga ik niet meer mee naar die "gezellige" familie bijeenkomsten.
Natuurlijk valt dat op (al heeft daar denk ik het feit dat ik niet lieg over de reden waarom ik niet kom ook wel wat mee te maken, ik zeg gewoon dat ik er geen zin in heb).
En waarom zou je jezelf ook voorliegen door te zeggen dat het anders is? 't Was al erg genoeg dat ze je niet accepteerde. Weet niet of ze dat nu wel doet, maar zo te lezen in de rest van je post, doet ze iig een poging.
Net als jij vraag ik me een beetje af of het echt is omdat ze je accepteert, of omdat ze de schijn op wil houden tegenover buitenstaanders... De verschuiving in haar manier van doen is opvallend te noemen na drie jaar. Hoop natuurlijk dat ze echt het licht heeft gezien.
quote:
Effect heeft het overigens wel, schoonmama probeert zich in te likken. Waren we eerst goed genoeg om voor taxibedrijf te spelen voor allerlei gelegenheden (ze heeft zelf ook een rijbewijs en is niet mankerende), tegenwoordig wordt er belang gesteld in wat wij zoal meemaken.

Ik weet wel dat schoonmama vooral bang is voor wat de buitenwereld allemaal zal zeggen als het perfecte gezinnetje toch niet zo perfect blijft, maar ze bindt overduidelijk in en dat is na drie jaar ook wel eens prettig
Vind 't super voor je! Hoop dat het zo door blijft gaan.
Jullie hoeven echt geen vriendinnen te zijn, maar als jullie normaal door één deur kunnen en ze je netjes behandelt, dan is dat al een hele veruitgang.
(Un)masking for the greater good.
pi_32516444
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:55 schreef GM het volgende:

[..]

En daar kun jij over oordelen? Best knap hoor, over iemand die je niet kent.
Dit is natuurlijk wel een beetje een flauwe reactie, ik bedoel, dan kunnen we ook niet oordelen over jouw 'vreselijke' schoonmoeder. Hij formuleert het misschien bot, maar je had in je vorige posting niet gezegd dat je vriend degene was die excuses eiste.

Maargoed, hopelijk is dit de aanzet tot een verandering op de lange termijn.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_32532941
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:56 schreef GM het volgende:

[..]

Waarom denk je dat we er niet meer komen? Mijn echtgenoot heeft excuses geeist en zolang die er niet komen, komen wij ook niet meer
En zo hoort het! En in de tussentijd kan jij van de rust genieten.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 10:08:36 #189
55900 GM
vind ik dan toch
pi_33792074
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:58 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

En zo hoort het! En in de tussentijd kan jij van de rust genieten.
De excuses zijn nog steeds niet gekomen... enfin, zo hadden we WEL rustige feestdagen
pi_33792331
Tja, mijn schoonmoeder doet het ook nog niet altijd even leuk allemaal...

Maar zij jagen mijn vriend er ook mee weg ondertussen..
Elke keer dat zij weer eens boos opbellen om een niemendalletje en er van alles bijhalen, heeft hij weer zoiets van nou ja, dan niet hoor...

Ze hebben het zelf niet eens door geloof ik, maar ze raken hem steeds meer kwijt
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_33792459
schoonfamilie met feestdagen voor het eerst gezien...hele lieve mensen ik geloof dat ze me als schoondochter geaccepteerd hebben
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  zondag 8 januari 2006 @ 09:34:18 #192
55900 GM
vind ik dan toch
pi_33824859
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 10:36 schreef teigan het volgende:
Tja, mijn schoonmoeder doet het ook nog niet altijd even leuk allemaal...

Maar zij jagen mijn vriend er ook mee weg ondertussen..
Elke keer dat zij weer eens boos opbellen om een niemendalletje en er van alles bijhalen, heeft hij weer zoiets van nou ja, dan niet hoor...

Ze hebben het zelf niet eens door geloof ik, maar ze raken hem steeds meer kwijt
Wij zijn getrouwd, dus wegjagen gaat gelukkig iets moeilijker

Maar, dat type schoonmoeder maakt een grote fout, ze gaan de concurrentie aan met hun schoondochter... terwijl jij toch degene bent die hun zoon in bed heeft
pi_33825024
ik bedoelde ook meer wegjagen in de zin van mijn vriend heeft steeds minder zin om nog naar zijn ouders te gaan enzo hoor, onze relatie zit wel goed, mij jagen ze niet meer weg..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 8 januari 2006 @ 10:23:03 #194
55900 GM
vind ik dan toch
pi_33825168
quote:
Op zondag 8 januari 2006 10:05 schreef teigan het volgende:
ik bedoelde ook meer wegjagen in de zin van mijn vriend heeft steeds minder zin om nog naar zijn ouders te gaan enzo hoor, onze relatie zit wel goed, mij jagen ze niet meer weg..
Gelukkig

Ik vertik het ook om haar dr zin daarin te geven Al moet je soms wel oppassen dat het niet tussen je in komt te staan
  zondag 8 januari 2006 @ 12:17:53 #195
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_33827200
Sinds half augustus vorig jaar ben ik officieel 'schoonmoeder' af. En da's een beste opluchting eigenlijk. Ik had altijd gezeik met dat mens.. en omdat ik daar bijna altijd tegenin ging, was het binnen no-time gezeur. Echt een enorme verwende zeikerd was 't.

En altijd nooit in de "jullie"-vorm praten.. nog wel het meest waar ik me aan ergerde.
pi_33831899
quote:
Op zondag 8 januari 2006 12:17 schreef cosmick het volgende:

En altijd nooit in de "jullie"-vorm praten.. nog wel het meest waar ik me aan ergerde.
Ha! Dat was me nog niet eens opgevallen. Straks weer wat om me over te ergeren. Maareh, waarom zou ze dan "jullie" zeggen tegen mijn vriendin?
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  zondag 8 januari 2006 @ 22:26:44 #197
55900 GM
vind ik dan toch
pi_33848389
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:52 schreef BertV het volgende:

[..]

Ha! Dat was me nog niet eens opgevallen. Straks weer wat om me over te ergeren. Maareh, waarom zou ze dan "jullie" zeggen tegen mijn vriendin?
Nou ik denk niet dat er bedoeld wordt dat ze tegen de vriendin "jullie" moet zeggen, maar bijvoorbeeld niet "bertv" heeft een huis gekocht ipv "jullie hebben een huis gekocht"

(overigens wel herkenbaar... het is niet onze bruiloft maar de bruiloft van mijn man.. toen heb ik maar gereageerd dat ik het nog wel wist hoe die bruiloft was, omdat ik zelf ook een van de aanwezigen was)
  maandag 9 januari 2006 @ 09:12:28 #198
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_33857774
quote:
Op zondag 8 januari 2006 22:26 schreef GM het volgende:
[..]
Nou ik denk niet dat er bedoeld wordt dat ze tegen de vriendin "jullie" moet zeggen, maar bijvoorbeeld niet "bertv" heeft een huis gekocht ipv "jullie hebben een huis gekocht"
Ja, dat bedoelde ik idd En als dat continu gebeurd, ook in het bijzijn van anderen, is dat erg vervelend. Dan heb ik zoiets van " hallooooww!".
quote:
(overigens wel herkenbaar... het is niet onze bruiloft maar de bruiloft van mijn man.. toen heb ik maar gereageerd dat ik het nog wel wist hoe die bruiloft was, omdat ik zelf ook een van de aanwezigen was)
Yeah. Mijn schoonmoeder zei ook wel eens van "joh, de moeder van X (haar man, mijn ex-schoonvader); deed dat ook altijd bij mij". .. ja, dus?
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:01:35 #199
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_33995179
Ik hoorde gisteren van mijn ex dat er deze week lymfe-klierkanker bij mijn schoonmoeder is geconstateerd. Damn.. ik kon nooit goed met haar, maar dit komt toch wel ff hard aan!
pi_33995458
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 16:27 schreef goddess-in-heaven het volgende:
het is duidelijk dat veel mensen niet weten hoe erg deze negativiteit kan zijn voor iemand. zoals TS al zei, heeft zelfs de huisarts gezegd dat ze geen contact meer mag met haar schoonmoeder. Dus een zeikwijf is het niet.

kop op GM, laat je niet gek maken door die negatieve reacties!
Doosje, denk je dat een huisarts een oordeel geeft over een relatie met een schoonmoeder?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')