Vraagje dan he.. als die schoonmoeder dan zo'n opmerking maakt; reageert je man daar dan niet op? Dat verbaast me keer op keer weer in dit topic. Blijkbaar zijn sommige schoonmoeders en -dochters als water en vuur maar de man komt nauwelijks aan bod. Als mijn moeder met mijn kind zou doen en laten wat ze wilde en mijn vrouw was het daar niet mee eens, dan kon m'n moeder heel snel oprotten of zou ik haar tenminste eens zeer dringend toespreken. Ik krijg de indruk dat de mannen zich in dit verhaal wel heel erg slap en afzijdig opstellen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:19 schreef GM het volgende:
[..]
Ben ik volledig met je eens, maar wat het punt is, is dat er een wereld van verschil zit tussen wat zou moeten en wat daadwerkelijk gebeurt.
Bij mij is letterlijk op mijn bruiloft tegen me gezegd "ik geef de eerste plaats bij mijn zoon niet op". Ze blijft zich ook indringen in ons huwelijk. Ik ben al blij dat mijn echtgenoot dat wel ziet en dat op zijn manier probeert tegen te houden. [..]
gelukkig heb ik altijd lieve schoonouders. Ik hoef schoonouders ook niet meteen te ontmoeten. Alleen als de relatie vrij serieus is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:21 schreef Natalie het volgende:
Schoonfamilie houdt ik -bij voorkeur- zo lang mogelijk buiten de relatie. In de zin van: als ik iets met iemand heb, dan hoef ik niet meteen dezelfde maand daar op de thee. Dat komt nog wel eens als de relatie goed blijft gaan, en echt iets lijkt te gaan worden wat voor langere tijd zou kunnen zijn.
Mijn ervaring met schoonouders is dat ze nogal kritisch zijn op de vriend/vriendin van hun oh zo geliefde dochter/zoon. Volgens mij was ik in de ogen van mijn ex-schoonouders hun zoontje niet waard. Gelukkig is dat allemaal voorbij sinds 't uit is. (zij blij zws)
Heel logisch, je partner is meestal opgevoed door je schoonmoeder.quote:Op woensdag 23 november 2005 10:56 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Vraagje dan he.. als die schoonmoeder dan zo'n opmerking maakt; reageert je man daar dan niet op? Dat verbaast me keer op keer weer in dit topic.
Ja. Vrouwen nemen zichzelf te serieus.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:22 schreef Ynske het volgende:
weet je wat me opvalt
het zijn bijna altijd de vrouwen in een relatie die niet blij zijn met hun schoonmoeder.
zou het dan toch echt waar zijn, dat mannen veel meer slikken en accepteren en vrouwen zich veel sneller ergeren?
*Meldt*quote:Op woensdag 23 november 2005 12:54 schreef Maanbeertje het volgende:
Ik heb de meest geweldige schoonmoeder die er maar bestaatBen echt heel blij met haar.
Haha inderdaad. Een slapjanus is het.quote:Op woensdag 23 november 2005 13:15 schreef Panzerknacker het volgende:
Niet om het een of ander hoor maar........
Is het niet de hoogste tijd dat jouw man z'n ballen eens gaan indalen?
Het is zijn taak om ervoor te zorgen dat jouw gevoelens in deze beschermd worden. Het gaat hier om ZIJN familie en daar moet HIJ duidelijk maken dat HIJ niet wenst dat ZIJN vrouw(die onbetwist op nummer 1 hoort te komen) afgekat wordt.
Als hij geen duidelijke en sterke houding aanneemt, dan zal die navelstreng nooit doorgeknipt worden en dan zit jij nog jaren met de gebaken peren.![]()
En daar kun jij over oordelen? Best knap hoor, over iemand die je niet kent.quote:Op woensdag 23 november 2005 13:20 schreef kriele het volgende:
[..]
Haha inderdaad. Een slapjanus is het.
Waarom denk je dat we er niet meer komen? Mijn echtgenoot heeft excuses geeist en zolang die er niet komen, komen wij ook niet meerquote:Op woensdag 23 november 2005 13:15 schreef Panzerknacker het volgende:
Niet om het een of ander hoor maar........
Is het niet de hoogste tijd dat jouw man z'n ballen eens gaan indalen?
Het is zijn taak om ervoor te zorgen dat jouw gevoelens in deze beschermd worden. Het gaat hier om ZIJN familie en daar moet HIJ duidelijk maken dat HIJ niet wenst dat ZIJN vrouw(die onbetwist op nummer 1 hoort te komen) afgekat wordt.
Als hij geen duidelijke en sterke houding aanneemt, dan zal die navelstreng nooit doorgeknipt worden en dan zit jij nog jaren met de gebaken peren.![]()
En waarom zou je jezelf ook voorliegen door te zeggen dat het anders is? 't Was al erg genoeg dat ze je niet accepteerde.quote:Op woensdag 23 november 2005 08:47 schreef GM het volgende:
Intussen zijn we weer een paar maanden verder. In de tussentijd ga ik niet meer mee naar die "gezellige" familie bijeenkomsten.
Natuurlijk valt dat op (al heeft daar denk ik het feit dat ik niet lieg over de reden waarom ik niet kom ook wel wat mee te maken, ik zeg gewoon dat ik er geen zin in heb).
Vind 't super voor je! Hoop dat het zo door blijft gaan.quote:Effect heeft het overigens wel, schoonmama probeert zich in te likken. Waren we eerst goed genoeg om voor taxibedrijf te spelen voor allerlei gelegenheden (ze heeft zelf ook een rijbewijs en is niet mankerende), tegenwoordig wordt er belang gesteld in wat wij zoal meemaken.
Ik weet wel dat schoonmama vooral bang is voor wat de buitenwereld allemaal zal zeggen als het perfecte gezinnetje toch niet zo perfect blijft, maar ze bindt overduidelijk in en dat is na drie jaar ook wel eens prettig
Dit is natuurlijk wel een beetje een flauwe reactie, ik bedoel, dan kunnen we ook niet oordelen over jouw 'vreselijke' schoonmoeder. Hij formuleert het misschien bot, maar je had in je vorige posting niet gezegd dat je vriend degene was die excuses eiste.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:55 schreef GM het volgende:
[..]
En daar kun jij over oordelen? Best knap hoor, over iemand die je niet kent.
En zo hoort het!quote:Op woensdag 23 november 2005 15:56 schreef GM het volgende:
[..]
Waarom denk je dat we er niet meer komen? Mijn echtgenoot heeft excuses geeist en zolang die er niet komen, komen wij ook niet meer
De excuses zijn nog steeds niet gekomen... enfin, zo hadden we WEL rustige feestdagenquote:Op donderdag 24 november 2005 11:58 schreef Panzerknacker het volgende:
[..]
En zo hoort het!En in de tussentijd kan jij van de rust genieten.
![]()
Wij zijn getrouwd, dus wegjagen gaat gelukkig iets moeilijkerquote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:36 schreef teigan het volgende:
Tja, mijn schoonmoeder doet het ook nog niet altijd even leuk allemaal...
Maar zij jagen mijn vriend er ook mee weg ondertussen..
Elke keer dat zij weer eens boos opbellen om een niemendalletje en er van alles bijhalen, heeft hij weer zoiets van nou ja, dan niet hoor...
Ze hebben het zelf niet eens door geloof ik, maar ze raken hem steeds meer kwijt
Gelukkigquote:Op zondag 8 januari 2006 10:05 schreef teigan het volgende:
ik bedoelde ook meer wegjagen in de zin van mijn vriend heeft steeds minder zin om nog naar zijn ouders te gaan enzo hoor, onze relatie zit wel goed, mij jagen ze niet meer weg..
Ha! Dat was me nog niet eens opgevallen. Straks weer wat om me over te ergeren. Maareh, waarom zou ze dan "jullie" zeggen tegen mijn vriendin?quote:Op zondag 8 januari 2006 12:17 schreef cosmick het volgende:
En altijd nooit in de "jullie"-vorm praten.. nog wel het meest waar ik me aan ergerde.
Nou ik denk niet dat er bedoeld wordt dat ze tegen de vriendin "jullie" moet zeggen, maar bijvoorbeeld niet "bertv" heeft een huis gekocht ipv "jullie hebben een huis gekocht"quote:Op zondag 8 januari 2006 14:52 schreef BertV het volgende:
[..]
Ha! Dat was me nog niet eens opgevallen. Straks weer wat om me over te ergeren. Maareh, waarom zou ze dan "jullie" zeggen tegen mijn vriendin?![]()
Ja, dat bedoelde ik iddquote:Op zondag 8 januari 2006 22:26 schreef GM het volgende:
[..]
Nou ik denk niet dat er bedoeld wordt dat ze tegen de vriendin "jullie" moet zeggen, maar bijvoorbeeld niet "bertv" heeft een huis gekocht ipv "jullie hebben een huis gekocht"
quote:(overigens wel herkenbaar... het is niet onze bruiloft maar de bruiloft van mijn man.. toen heb ik maar gereageerd dat ik het nog wel wist hoe die bruiloft was, omdat ik zelf ook een van de aanwezigen was)
Doosje, denk je dat een huisarts een oordeel geeft over een relatie met een schoonmoeder?quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:27 schreef goddess-in-heaven het volgende:
het is duidelijk dat veel mensen niet weten hoe erg deze negativiteit kan zijn voor iemand. zoals TS al zei, heeft zelfs de huisarts gezegd dat ze geen contact meer mag met haar schoonmoeder. Dus een zeikwijf is het niet.
kop op GM, laat je niet gek maken door die negatieve reacties!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |