abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 februari 2006 @ 21:19:59 #201
55900 GM
vind ik dan toch
pi_34694357
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:07 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Doosje, denk je dat een huisarts een oordeel geeft over een relatie met een schoonmoeder?
Wel als het een nadelig effect heeft op je gezondheid. Overigens is dat intussen al bijna een jaar geleden en is er intussen behoorlijk wat veranderd.
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
pi_34708227
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:22 schreef GM het volgende:

[..]

Gut, briljante oplossing hoor.... is alleen niet nodig, ze woont niet naast me en komt ongeveer 2 keer per jaar bij ons.
Wat is dan het grote probleem? Als je haar een paar keer per jaar ziet, dan is het toch het ene oor in en het andere oor uit? Dit lijkt me voor je man ook een hele nare situatie. Ik lees nergens dat hij problemen met zijn moeder heeft, en hij zit er dus wel tussen.
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:55:44 #203
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_34708939
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 15:08 schreef GM het volgende:

[..]

Wil jij het nou niet snappen?

WAAR zeg ik dat ie haar af moet vallen om zo zijn liefde te bewijzen?
WAAR zeg ik dat ik dingen van haar verwacht die ze me niet kan geven?
Ik vind dat jij erg voorbarige conclusies trekt en dingen uit mijn woorden leest die er niet staan, ook niet tussen de regels

En ik vind het eigenlijk tamelijk onbeschoft om dingen als "paranoide" te bestempelen die werkelijk niet paranoide zijn.

Ik vermoed dat je je eigen referentiekader iets te veel op een ander plaatst.
Jemig, doe eens ff normaal anders!

Mensen proberen je hier te helpen. Volgens mij begin ik meer medelijden te krijgen met die schoonmoeder dan mij jou...
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_34709496
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:55 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Jemig, doe eens ff normaal anders!

Mensen proberen je hier te helpen. Volgens mij begin ik meer medelijden te krijgen met die schoonmoeder dan mij jou...
leer eerst nederlands...
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:10:11 #205
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_34709811
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:01 schreef Breukink het volgende:

[..]

leer eerst nederlands...
heeft niets met mijn gevoel voor de Nederlandse taal te maken. Gewoon een dom foutje...
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2006 @ 13:26:56 #206
70532 loveli
N
pi_34710356
Of je reageert even op een post van 9 maanden geleden...
crap in = crap out
  Moderator / Redactie FP donderdag 2 februari 2006 @ 13:32:39 #207
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_34710541
Gelukkig ben ik nog nooit Bastard SChoonmoeders From Hell tegengekomen
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_34719607
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ook niet. M'n eigen moeder komt daar al vandaan, dus paste ik voor nog zo één . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_34727318
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ze komt zo op visite... interesse?
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_34730581
Ik heb er ook een helaas...... Ze is boos dat ze niet mag zeggen wat mijn vriendin aan haar paard geeft.... Dat bepaalt ze toch altijd nogwel zelf.....
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_34733502
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 13:59 schreef GM het volgende:
Je kent ze wel, die schoonmoeders uit films, boeken en mopjes. Je weet wel, diegene die zo ontzettend poeslievig naar de buitenkant is, maar intussen op achterbakse wijze de poten onder je stoel vandaan probeert te zagen, maar dan wel op zo'n manier dat het voor vrouwen uitermate zichtbaar is, maar voor je echtgenoot lijken het allemaal onschuldige dingen.

Kortom, echt het prototype Bastard Schoonmoeder From Hell.

Wie heeft er nog meer zo'n "schatje" getroffen en hoe zijn jullie daar mee omgegaan?
Jepz, hier is ook een slachtoffer. Ik probeer haar zoveel mogelijk te negeren, maar dat lukt vaak genoeg niet, en dan vaak van die vuile opmerkingen net als mijn vriend er even niet is.... Ik ben een moment aan het zoeken wanneer ik haar ermee ga confronteren, ik heb alleen nog geen idee hoe en wanneer, maar ik weet wel dat ik dit moet doen, ik moet er niet aan denken dat dat mens nog langer tussen mijn vriend en mij gaat lopen stoken
You gotta cry without weeping, talk without speaking, scream without raising your voice.
  zondag 5 februari 2006 @ 11:50:51 #212
55900 GM
vind ik dan toch
pi_34753726
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:14 schreef Evel-in het volgende:

[..]

Jepz, hier is ook een slachtoffer. Ik probeer haar zoveel mogelijk te negeren, maar dat lukt vaak genoeg niet, en dan vaak van die vuile opmerkingen net als mijn vriend er even niet is.... Ik ben een moment aan het zoeken wanneer ik haar ermee ga confronteren, ik heb alleen nog geen idee hoe en wanneer, maar ik weet wel dat ik dit moet doen, ik moet er niet aan denken dat dat mens nog langer tussen mijn vriend en mij gaat lopen stoken
Kan ik me heel goed voorstellen. Intussen is er wel het een en ander verander bij mij. Mijn echtgenoot ziet nu wat ze probeert te doen. Ik van mijn kant heb daarentegen weer geleerd om het wat meer los te laten en niet bij elk dingetje een "streepje op mijn lijstje" te zetten.

Ze is nu eenmaal zoals ze is, ze kan proberen te stoken en eraan voorbij te gaan dat wij ons eigen gezin hebben, maar het lukt niet (meer). De rijen bij ons zijn gesloten en mijn man geeft meer en meer zijn grenzen aan.
Aardig zal ik haar waarschijnlijk niet meer gaan vinden, maar het contact is nu, mits met mate, acceptabel.
pi_34754203
Heb je haar nu nog niet in je vriezer liggen?
  zondag 5 februari 2006 @ 13:00:23 #214
55900 GM
vind ik dan toch
pi_34755961
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:08 schreef Bombie het volgende:
Heb je haar nu nog niet in je vriezer liggen?
Nah, veel te taai en te weinig ruimte
  zondag 5 februari 2006 @ 15:18:30 #215
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_34761897
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:00 schreef GM het volgende:

[..]

Nah, veel te taai en te weinig ruimte
Eerst versnipperen, dat scheelt heel wat ruimte
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:54:23 #216
55900 GM
vind ik dan toch
pi_34846200
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:18 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Eerst versnipperen, dat scheelt heel wat ruimte
Ik hou niet van Shoarma
pi_35550036
Ik zit in een soort gelijke situatie. Op het moment weet ik even niet meer wat ik ermee aanmoet. Ik kan er echt niet meer tegen en het maakt me letterlijk ziek. Ik denk niet dat ik de hele situatie moet uit leggen maar het is niet zomaar een moeder die haar kind niet los kan laten. We zien haar ongeveer om de twee maanden maar dat is voor mij echt te veel. Helaas komt het precies zo uit met verjaardagen en kerst en dergelijke. Ik word een week voordat ik haar zie al vreselijk gespannen. Ik moet me inhouden als ik bij haar ben, ook al heb ik het gevoel dat ik 'ons' moet verdedigen. Eigenlijk wil ik ook niet meer dat ze langs komt... ik wil niet dat ze besmet wat wij met z'n tweeen hebben. Ik weet wel dat ik degene ben die dat toelaat, en dat ik haar maar moet laten kletsen, maar ik kan het niet.

Om even duidelijk te zijn. Dit gaat niet om een schoonmoeder met een beetje kritiek, ze heeft mijn vriend (onder de noemer liefde) echt kapot proberen te maken. Ze liegt en ze doet echt hele erge dingen. Ik kan het haar ook niet vergeven wat ze mijn vriend heeft aangedaan.

Mijn vriend weet hoe ze is en weet wat ze gedaan heeft maar is er vrij rustig onder. Ik heb het idee dat ik de enige ben die zich hier druk om maakt. Als we er langsgaan schakelt hij gewoon z'n gehoor uit en zet z'n verstand op nul.
pi_35550088
Kan je voor de duidelijkheid even zeggen wat voor erge dingen ze precies gedaan heeft?
pi_35566884
Ja precies...misschien lijken die dingen alleen maar heel erg en valt het eigenlijk mee?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_35570978
quote:
Op maandag 27 februari 2006 18:47 schreef DH het volgende:

Mijn vriend weet hoe ze is en weet wat ze gedaan heeft maar is er vrij rustig onder. Ik heb het idee dat ik de enige ben die zich hier druk om maakt. Als we er langsgaan schakelt hij gewoon z'n gehoor uit en zet z'n verstand op nul.
Vind ik nogal gemakkelijk van je vriend eerlijk gezegd. Weet hij wel hoe hoog e.e.a. bij jou zit en hoe rot het is/was voor jou? Als hij er nogal rustig onder blijft, betekent dat ook dat hij de ophef die jij er over maakt niet helemaal kan begrijpen denk ik. Misschien is het dan gewoon beter dat hij alleen naar ze toe gaat, hij kan tenminste wel zijn verstand op nul zetten. Of hij moet haar eens de waarheid vertellen over wat hij echt denkt over de situatie.

Uiteindelijk is jouw vriend de link met je schoonmoeder en ik vind dat die uiteindelijk dus een belangrijke rol inneemt bij het zorgen voor een goede relatie. Als hij dat niet doet, vind ik ook niet dat je 'verplicht' bij ze langs hoeft te gaan. Natuurlijk wil je niet dat ze tussen jullie relatie in komt, maar dat betekent ook niet dat jullie niet 1 lijn kunnen trekken.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_35582166
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 13:59 schreef GM het volgende:

Wie heeft er nog meer zo'n "schatje" getroffen en hoe zijn jullie daar mee omgegaan?
Ik heb een paar schatjes van schoonmoeders gehad en 1 uit hell...

Huidige heb ik nog niet ontmoet en dat hou ik voorlopig lekker zo
Un'altra te,
Dove la trovo io...
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:15:39 #222
55900 GM
vind ik dan toch
pi_35603510
quote:
Op maandag 27 februari 2006 18:47 schreef DH het volgende:
Ik zit in een soort gelijke situatie. Op het moment weet ik even niet meer wat ik ermee aanmoet. Ik kan er echt niet meer tegen en het maakt me letterlijk ziek. Ik denk niet dat ik de hele situatie moet uit leggen maar het is niet zomaar een moeder die haar kind niet los kan laten. We zien haar ongeveer om de twee maanden maar dat is voor mij echt te veel. Helaas komt het precies zo uit met verjaardagen en kerst en dergelijke. Ik word een week voordat ik haar zie al vreselijk gespannen. Ik moet me inhouden als ik bij haar ben, ook al heb ik het gevoel dat ik 'ons' moet verdedigen. Eigenlijk wil ik ook niet meer dat ze langs komt... ik wil niet dat ze besmet wat wij met z'n tweeen hebben. Ik weet wel dat ik degene ben die dat toelaat, en dat ik haar maar moet laten kletsen, maar ik kan het niet.

Om even duidelijk te zijn. Dit gaat niet om een schoonmoeder met een beetje kritiek, ze heeft mijn vriend (onder de noemer liefde) echt kapot proberen te maken. Ze liegt en ze doet echt hele erge dingen. Ik kan het haar ook niet vergeven wat ze mijn vriend heeft aangedaan.

Ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt. Gehoor en verstand uitschakelen deed mijn andere helft in eerste instantie ook. Ik heb hem echt duidelijk moeten maken dat dat voor mij voelde alsof ik er alleen voor stond (let wel: voelde, het was geen conclusie dat hij me inderdaad ook maar in mijn eentje liet tobben).
Op een of andere manier moet je vriend leren inzien dat haar gedrag jou kwetst (en hem dus eigenlijk ook zou moeten kwetsen).
En er zijn grenzen aan laten kletsen vind ik persoonlijk. Er is niets mis mee om aan te geven wat jouw (en jullie) grenzen zijn. Al snap ik best dat dat voor jouw vriend (en mijn echtgenoot) best moeilijk is. Iets wat je altijd al gewend bent geweest keer je niet zomaar om.
Mijn schoonmoeder maakt heel erg onderscheid tussen haar kinderen. Mijn man wordt als tweederangskind behandeld, terwijl ze wel van hem eist dat ie even voor loopjongen speelt. Verder dringt ze zich in ons huwelijk in, samen met dochterlief.

Gelukkig heeft mijn man nu wel gezien dat hij best zijn grenzen mag stellen. Het feit dat zn moeder dertig jaar ouder is dan wij zijn geeft haar nog niet het recht om onbeschoft tegen ons, mijn ouders en onze gasten op te treden.

Intussen is het Zero Tollerance beleid ingesteld. Liet ik haar voorheen maar lullen en zat ik me van binnen op te vreten, nu krijgt ze meteen lik op stuk. Vaak nog niet eens van mij, maar al van mijn man. Bij ons werkt dit. Het is wat dat betreft net een klein kind die aan het proberen is waar de grenzen liggen.

Nu die grenzen duidelijk gesteld worden, leef ik een stuk rustiger en hebben we aanzienlijk minder ruzie
pi_35609050
GM, heb je een baan?
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:25:42 #224
55900 GM
vind ik dan toch
pi_35612722
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:49 schreef Billy_Mack het volgende:
GM, heb je een baan?
Wat heeft dat in vredesnaam met het topic te maken?
pi_35613271
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:25 schreef GM het volgende:

[..]

Wat heeft dat in vredesnaam met het topic te maken?
Ik probeer me een breder beeld van de situatie te vormen, om vanuit daar een oordeel te kunnen vellen. Daarom wil ik zo veel mogelijk informatie hebben. Heb je een baan of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')