Jemig, doe eens ff normaal anders!quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:08 schreef GM het volgende:
[..]
Wil jij het nou niet snappen?
WAAR zeg ik dat ie haar af moet vallen om zo zijn liefde te bewijzen?
WAAR zeg ik dat ik dingen van haar verwacht die ze me niet kan geven?
Ik vind dat jij erg voorbarige conclusies trekt en dingen uit mijn woorden leest die er niet staan, ook niet tussen de regels
En ik vind het eigenlijk tamelijk onbeschoft om dingen als "paranoide" te bestempelen die werkelijk niet paranoide zijn.
Ik vermoed dat je je eigen referentiekader iets te veel op een ander plaatst.
leer eerst nederlands...quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:55 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Jemig, doe eens ff normaal anders!
Mensen proberen je hier te helpen. Volgens mij begin ik meer medelijden te krijgen met die schoonmoeder dan mij jou...
heeft niets met mijn gevoel voor de Nederlandse taal te maken. Gewoon een dom foutje...quote:
Ik ook niet. M'n eigen moeder komt daar al vandaan, dus paste ik voor nog zo één . . .quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Gelukkig ben ik nog nooit Bastard SChoonmoeders From Hell tegengekomen![]()
Ze komt zo op visite... interesse?quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Gelukkig ben ik nog nooit Bastard SChoonmoeders From Hell tegengekomen
Jepz, hier is ook een slachtoffer. Ik probeer haar zoveel mogelijk te negeren, maar dat lukt vaak genoeg niet, en dan vaak van die vuile opmerkingen net als mijn vriend er even niet is....quote:Op vrijdag 29 april 2005 13:59 schreef GM het volgende:
Je kent ze wel, die schoonmoeders uit films, boeken en mopjes. Je weet wel, diegene die zo ontzettend poeslievig naar de buitenkant is, maar intussen op achterbakse wijze de poten onder je stoel vandaan probeert te zagen, maar dan wel op zo'n manier dat het voor vrouwen uitermate zichtbaar is, maar voor je echtgenoot lijken het allemaal onschuldige dingen.
Kortom, echt het prototype Bastard Schoonmoeder From Hell.
Wie heeft er nog meer zo'n "schatje" getroffen en hoe zijn jullie daar mee omgegaan?
Kan ik me heel goed voorstellen. Intussen is er wel het een en ander verander bij mij. Mijn echtgenoot ziet nu wat ze probeert te doen. Ik van mijn kant heb daarentegen weer geleerd om het wat meer los te laten en niet bij elk dingetje een "streepje op mijn lijstje" te zetten.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 17:14 schreef Evel-in het volgende:
[..]
Jepz, hier is ook een slachtoffer. Ik probeer haar zoveel mogelijk te negeren, maar dat lukt vaak genoeg niet, en dan vaak van die vuile opmerkingen net als mijn vriend er even niet is....Ik ben een moment aan het zoeken wanneer ik haar ermee ga confronteren, ik heb alleen nog geen idee hoe en wanneer, maar ik weet wel dat ik dit moet doen, ik moet er niet aan denken dat dat mens nog langer tussen mijn vriend en mij gaat lopen stoken
Nah, veel te taai en te weinig ruimtequote:Op zondag 5 februari 2006 12:08 schreef Bombie het volgende:
Heb je haar nu nog niet in je vriezer liggen?
Eerst versnipperen, dat scheelt heel wat ruimtequote:
Ik hou niet van Shoarmaquote:Op zondag 5 februari 2006 15:18 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Eerst versnipperen, dat scheelt heel wat ruimte![]()
Vind ik nogal gemakkelijk van je vriend eerlijk gezegd. Weet hij wel hoe hoog e.e.a. bij jou zit en hoe rot het is/was voor jou? Als hij er nogal rustig onder blijft, betekent dat ook dat hij de ophef die jij er over maakt niet helemaal kan begrijpen denk ik. Misschien is het dan gewoon beter dat hij alleen naar ze toe gaat, hij kan tenminste wel zijn verstand op nul zetten. Of hij moet haar eens de waarheid vertellen over wat hij echt denkt over de situatie.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:47 schreef DH het volgende:
Mijn vriend weet hoe ze is en weet wat ze gedaan heeft maar is er vrij rustig onder. Ik heb het idee dat ik de enige ben die zich hier druk om maakt. Als we er langsgaan schakelt hij gewoon z'n gehoor uit en zet z'n verstand op nul.
Ik heb een paar schatjes van schoonmoeders gehadquote:Op vrijdag 29 april 2005 13:59 schreef GM het volgende:
Wie heeft er nog meer zo'n "schatje" getroffen en hoe zijn jullie daar mee omgegaan?
Ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt. Gehoor en verstand uitschakelen deed mijn andere helft in eerste instantie ook. Ik heb hem echt duidelijk moeten maken dat dat voor mij voelde alsof ik er alleen voor stond (let wel: voelde, het was geen conclusie dat hij me inderdaad ook maar in mijn eentje liet tobben).quote:Op maandag 27 februari 2006 18:47 schreef DH het volgende:
Ik zit in een soort gelijke situatie. Op het moment weet ik even niet meer wat ik ermee aanmoet. Ik kan er echt niet meer tegen en het maakt me letterlijk ziek. Ik denk niet dat ik de hele situatie moet uit leggen maar het is niet zomaar een moeder die haar kind niet los kan laten. We zien haar ongeveer om de twee maanden maar dat is voor mij echt te veel. Helaas komt het precies zo uit met verjaardagen en kerst en dergelijke. Ik word een week voordat ik haar zie al vreselijk gespannen. Ik moet me inhouden als ik bij haar ben, ook al heb ik het gevoel dat ik 'ons' moet verdedigen. Eigenlijk wil ik ook niet meer dat ze langs komt... ik wil niet dat ze besmet wat wij met z'n tweeen hebben. Ik weet wel dat ik degene ben die dat toelaat, en dat ik haar maar moet laten kletsen, maar ik kan het niet.
Om even duidelijk te zijn. Dit gaat niet om een schoonmoeder met een beetje kritiek, ze heeft mijn vriend (onder de noemer liefde) echt kapot proberen te maken. Ze liegt en ze doet echt hele erge dingen. Ik kan het haar ook niet vergeven wat ze mijn vriend heeft aangedaan.
Mijn vriend weet hoe ze is en weet wat ze gedaan heeft maar is er vrij rustig onder. Ik heb het idee dat ik de enige ben die zich hier druk om maakt. Als we er langsgaan schakelt hij gewoon z'n gehoor uit en zet z'n verstand op nul.
Wat heeft dat in vredesnaam met het topic te maken?quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:49 schreef Billy_Mack het volgende:
GM, heb je een baan?
Ik probeer me een breder beeld van de situatie te vormen, om vanuit daar een oordeel te kunnen vellen. Daarom wil ik zo veel mogelijk informatie hebben. Heb je een baan of niet?quote:Op woensdag 1 maart 2006 17:25 schreef GM het volgende:
[..]
Wat heeft dat in vredesnaam met het topic te maken?
Voor de situatie is het totaal niet van belang om te weten of ik een baan heb of niet.quote:Op woensdag 1 maart 2006 17:45 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
Ik probeer me een breder beeld van de situatie te vormen, om vanuit daar een oordeel te kunnen vellen. Daarom wil ik zo veel mogelijk informatie hebben. Heb je een baan of niet?
Ik geloof dat je de vraag aan de verkeerde stelt......quote:Op woensdag 1 maart 2006 18:05 schreef Billy_Mack het volgende:
Als jij dat vindt, is dat okay
Ik wil je alleen behoeden voor schaamte. Ik zie namelijk in mijn omgeving dat de mensen zonder baan zich veel te veel met anderen bemoeien. Dit zijn personen die de hele thuis zitten, en bij gebrek aan eigen leven zich gaan bezighouden met dingen die eigenlijk te knullig zijn voor woorden.
Uit jouw reacties en taalgebruik begin ik een beetje het gevoel te krijgen dat je ook tot zo'n soort groep mensen behoort. Ik kan me voorstellen dat je niet wil zeggen of je wel of geen baan hebt, maar ik ga er in ieder geval niet vanuit.
Behoed jezelf voor kleinburgerlijkheid!
Je ZOU natuurlijk ook het topic kunnen lezen. Je trekt voorbarige conclusiesquote:Op woensdag 1 maart 2006 18:05 schreef Billy_Mack het volgende:
Als jij dat vindt, is dat okay
Ik wil je alleen behoeden voor schaamte. Ik zie namelijk in mijn omgeving dat de mensen zonder baan zich veel te veel met anderen bemoeien. Dit zijn personen die de hele thuis zitten, en bij gebrek aan eigen leven zich gaan bezighouden met dingen die eigenlijk te knullig zijn voor woorden.
Uit jouw reacties en taalgebruik begin ik een beetje het gevoel te krijgen dat je ook tot zo'n soort groep mensen behoort. Ik kan me voorstellen dat je niet wil zeggen of je wel of geen baan hebt, maar ik ga er in ieder geval niet vanuit.
Behoed jezelf voor kleinburgerlijkheid!
lijkt me niet, ik heb het hele topic gelezen, en heb een beetje het idee dat je niet echt voor jezelf op durft te komen. Je laat nogal eens over je hen lopen. Als je zelf geen kracht toont, houdt ze natuurlijk nooit op. Misschien kan je ook een bezigheid/hobby ofzo zoeken, dan ben je er niet zo mee bezigquote:Op woensdag 1 maart 2006 22:24 schreef GM het volgende:
[..]
Je ZOU natuurlijk ook het topic kunnen lezen. Je trekt voorbarige conclusies
Psychologie van de koude grond en non-argumenten.quote:Op donderdag 2 maart 2006 10:56 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
lijkt me niet, ik heb het hele topic gelezen, en heb een beetje het idee dat je niet echt voor jezelf op durft te komen. Je laat nogal eens over je hen lopen. Als je zelf geen kracht toont, houdt ze natuurlijk nooit op. Misschien kan je ook een bezigheid/hobby ofzo zoeken, dan ben je er niet zo mee bezig
Het scheelt of je man of vrouw bent. Moeders van zoons hebben vaker een probleem met loslaten van hun zoon.quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:22 schreef American_Nightmare het volgende:
Grappig dat de problemen altijd aan anderen liggen. Ik kan eigenlijk met iedereen wel goed opschieten, inclusief al mijn voormalige en huidige schoonmoeder(s). Maar dat is natuurlijk toeval.
En (sommige) vrouwen van mannen willen vaak hun man extra 'losweken' van de moeder, hun man gaan 'verdedigen tegenover die moeder', willen voorkomen dat de moeder 'besmet wat zij hebben', willen 'niet vergeven wat de moeder hun man heeft aangedaan' .....quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:39 schreef GM het volgende:
Het scheelt of je man of vrouw bent. Moeders van zoons hebben vaker een probleem met loslaten van hun zoon.
Volgens mij zijn de mensen in dit topic zelf gewoon enorm moeilijk want ik heb de problemen nooit gehad.. en de normale mensen waar ik mee omga ook niet trouwens.quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:39 schreef GM het volgende:
[..]
Het scheelt of je man of vrouw bent. Moeders van zoons hebben vaker een probleem met loslaten van hun zoon.
Soms wel ja, de moeder van mijn meest recente serieuze ex gedroeg zich alsof ik alles volgens haar manier moest doen. Maar mijn huidige `schoonmoeder` is gewoon een hele leuke vrouw en ik kan het heel goed met haar vindenquote:Op donderdag 2 maart 2006 11:39 schreef GM het volgende:
[..]
Lucht eens je hart tegen de juiste personen. Als je je ergens gefrustreerd over voelt, zeg het dan eens direct tegen die schoonmoeder van je. Misschien gedraagt ze zich dan ook wat beterquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:15 schreef Figaro1 het volgende:
Voila, doet wel deugd om mijn hartje eens te luchten want het vreet echt aan mij hoor.
Volgens mij ken jij mijn schoonmoeder niet.quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:04 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de mensen in dit topic zelf gewoon enorm moeilijk want ik heb de problemen nooit gehad.. en de normale mensen waar ik mee omga ook niet trouwens.
En de afspraak was dat er om half zes gebarbequed werd? Wat lullig zeg. Wat was de reden dan?quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:15 schreef Figaro1 het volgende:
Vorige week was het de verjaardag van de kleinste en het was bbq. We waren uitgenodigt tegen half 6. Wanneer we toekwamen had iedereen al gegeten en moesten we het stellen met de restjes. Dit was de druppel, ik ga NOOIT meer mee naar hen thuis als er iets te doen is. Wat is dat voor organisatie...
Iets zegt me dat jij later net zo erg wordt met zulk gedrag.quote:Toen ben ik weggelopen/rend en heb ik haar al een jaar ofzo niet meer gezien. Ze heeft nog vaak kaartjes gestuurd naar mijn man maar die heb ik verscheurd en teruggestuurd, oprotten met dat mens.
In overleg met je man?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 11:28 schreef Bibikuif22 het volgende:
Toen ben ik weggelopen/rend en heb ik haar al een jaar ofzo niet meer gezien. Ze heeft nog vaak kaartjes gestuurd naar mijn man maar die heb ik verscheurd en teruggestuurd, oprotten met dat mens.
Hoe denkt je vriend erover? Kun je er niet eens met hem over praten?quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:15 schreef Figaro1 het volgende:
Nu staat ze elk weekend onaangekondigd aan de deur reeds 2jaar en ik ben ze kotsbeu.
Ja!! Natuurlijk in overleg met mijn man. (Ik dacht zelfs dat ik dat erbij had geschreven) Het waren kaartjes tav zijn naam in hoofdletters en dan erin dingen als ik hou alleen nog maar van jou enzo, heel psycho.quote:
Top!quote:Op woensdag 14 juni 2006 22:12 schreef Beroepsgokker het volgende:
Ouders van mn vriendin zijn super!!. Beetje ordinair soms, maar dat vind ik wel grappig en ik doe vrolijk mee
.
dus je mag hier alleen wat zeggen als je schoonmoeder een kreng is?quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:31 schreef M3THoD_MAN het volgende:
[..]
Top!
Voegt echt iets toe aan het topic!
Geen reden, daar wordt dan niet meer over gesproken. We zijn daar toegekomen en ik heb gezegd van " oei jullie hebben al allemaal gegeten", en daar kwam van niemand reactie op. Een leuke bbq stel ik mij wel anders voor, er waren nog 2 sneetjes tomaat over e.d. Je kunt het u al wel voorstellen zeker...quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:35 schreef cosmick het volgende:
[..]
En de afspraak was dat er om half zes gebarbequed werd? Wat lullig zeg. Wat was de reden dan?
Ach, mijn ex-schoonmoeder. Kan er wel een boek over schrijven.
Maar ergens wil ik het gewoon vergeten![]()
Wat zeur je danquote:Op vrijdag 29 april 2005 14:22 schreef GM het volgende:
[..]
Gut, briljante oplossing hoor.... is alleen niet nodig, ze woont niet naast me en komt ongeveer 2 keer per jaar bij ons.
Verhuizen, meteen. En als je vrouw je vraagt waarom, vertel je haar precies datgene wat je net aan ons hebt verteld.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:47 schreef WNY het volgende:[knip]
Wat leef ik met je mee, herkende veel in je verhaal. Gelukkig is het inmiddels mijn ex-schoonmoederquote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:47 schreef WNY het volgende:
Schoonmoeder-horrorverhaal
Dat is redelijk triest.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:29 schreef _Nouky_ het volgende:
Ik weet niet wat dat is met schoonmoeders...
De mijne vindt het leuk om naar mijn vriend te smsen dat er weer iemand verliefd op hem is. En dan mag hij raden wie... Dit gebeurt ongeveer 2 keer per maand. Of ze zegt het gewoon tegen hem als ik er bij ben.
Oftewel: Je vriendin is niet goed genoeg, is dit niet een betere suggestie? En ze vindt je nog leuk ook!
![]()
Ik zou haar eens uitleggen dat het niet nodig is dat ze zulke verhalen verteld omdat die andere vrouw toch niet kan tippen aan jou. En elke keer zeggen dat het toch geweldig is dat jij met je goede karakter en knappe uiterlijk zo'n goed in de markt liggende man aan je kunt bindenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:29 schreef _Nouky_ het volgende:
De mijne vindt het leuk om naar mijn vriend te smsen dat er weer iemand verliefd op hem is. En dan mag hij raden wie... Dit gebeurt ongeveer 2 keer per maand. Of ze zegt het gewoon tegen hem als ik er bij ben.
Oftewel: Je vriendin is niet goed genoeg, is dit niet een betere suggestie? En ze vindt je nog leuk ook!
![]()
En dan stuurt hij niet terug: 'mijn mammie, want ze is zo gek op me dat ze me niet los kan laten en me mijn vriendin misgunt'? Uiteraard met eenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:29 schreef _Nouky_ het volgende:
![]()
En je vriend/man niet?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:42 schreef linx het volgende:
Heb zojuist het hele topic gelezen en moet zeggen dat het mij goed doet om te lezen dat ik niet de enige ben met een op z'n zachts gezegd 'lastige schoonmoeder".
In het laatste conflict met haar ben ik uitgemaakt voor een hoer en heb ik wel 20 keer moeten horen dat ik van de ratten kom en dat ik haar zoon alleen maar omlaag haal en dat soort dingen. Hij kan zat andere vrouwen krijgen ik moest maar eens van het toneel verdwijnen.
Mijn schoonzus blijft zeggen dat het toch z'n moeder blijft en dat ze nou eenmaal zo is en dat hij haar niet mag laten vallen.
Dit zorgt al weken voor spanning binnen onze relatie, want ik vind dat dit absoluut te ver gaat.
Kan het ook bijna niet meer loslaten.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |