Ik wil hem er wel graag bijhebben......quote:Op maandag 25 april 2005 14:58 schreef PLAE@ het volgende:
Wie is er nog meer op tegen om die Salomon Kalou te naturaliseren tot Nederlander?
Ik vind het maar onzin. We hebben zat goeie voetballers in Nederland. Ik hoef geen genaturaliseerde Ivoriaan bij het Nederlands elftal als we volgend jaar die Duitsers af gaan maken![]()
quote:Op maandag 25 april 2005 15:05 schreef BrauN het volgende:
Tegen. Tenminste... in ieder geval niet die versnelde naturalisatie. Laat 'm maar lekker net als iedere andere allochtoon de normale procedure doorlopen.
Natuurlijk, leuke voetballer, maar het is geen Nederlander...quote:Op maandag 25 april 2005 15:10 schreef Dos37 het volgende:
ik zou hem er ook graag bij hebben een prima voetballer
so?quote:Op maandag 25 april 2005 15:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ailton voelt zich ook gebonden aan Qatar.
Inderdaad.quote:Op maandag 25 april 2005 15:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ailton voelt zich ook gebonden aan Qatar.
quote:Op maandag 25 april 2005 15:03 schreef BZ het volgende:
Kalou is een aanvaller en daar hebben we er genoeg van............
Als hij nu een linsback zou zijn.....
Net als Maxima, bedoel je?quote:Op maandag 25 april 2005 15:05 schreef BrauN het volgende:
Laat 'm maar lekker net als iedere andere allochtoon de normale procedure doorlopen.
Dat was een babequote:Op maandag 25 april 2005 15:42 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Net als Maxima, bedoel je?
Precies, lekker wijven om prins pils te behagen hebben we hier ook wel genoegquote:Op maandag 25 april 2005 15:42 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Net als Maxima, bedoel je?
Misschien kunnen we daarvoor Y.P. Lee naturaliseren, ook geen topper maar toch redelijk constant als linksback. Hij kan nog aanvallen ook en heeft een goede conditie. Ik zou zeggen een zekerheidje voor V. Basten.quote:Op maandag 25 april 2005 15:37 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
dan waren we misschien eindelijk verlost van drama van Bronckhorst op de linksbackpositie, gelukkig speelt ie nu niet meer zo vaak
Dit kan niet aangezien Y.P. Lee al voor Zuid-Korea is uitgekomen. Hierdoor kan hij niet meervoor NL elftal uitkomen. Slecht voorbeeld dus.quote:Op maandag 25 april 2005 15:46 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Misschien kunnen we daarvoor Y.P. Lee naturaliseren, ook geen topper maar toch redelijk constant als linksback. Hij kan nog aanvallen ook en heeft een goede conditie. Ik zou zeggen een zekerheidje voor V. Basten.![]()
Mja Babel pakt ook ze minuten in het nederlands elftal ,, en persoonlijk vind ik Kalou momenteel beter presteren...quote:Op maandag 25 april 2005 15:07 schreef skiczukie het volgende:
In het Nederlandselftal komt ie op de bank te zitten.
Dat wist ik ook wel, maar ik vind het allemaal slechte voorbeelden. Als Nederland dit nodig denkt te hebben dan zitten we gewoon op hetzelfde bedenkelijke niveau als België.quote:Op maandag 25 april 2005 15:49 schreef BZ het volgende:
[..]
Dit kan niet aangezien Y.P. Lee al voor Zuid-Korea is uitgekomen. Hierdoor kan hij niet meervoor NL elftal uitkomen. Slecht voorbeeld dus.
Jij begrijpt de essentie van interlandvoetbal niet echt volgens mij.quote:
Kalou moet nog maar bevestigen of ie een goalgetter is en Babel geen scorende spits noemen is ook niet echt handig natuurlijk....quote:Op maandag 25 april 2005 18:29 schreef TheVulture het volgende:
Van mij mag ie in Oranje. Hij is een van de weinige echt jonge goalgetters, samen met Huntelaar misschien. Babel is goed maar geen scorende spits.
Ik zeg: Geef die jongen een Oranje shirt.
Wat vind jij nou van Boulahrouz in Oranje?quote:Op maandag 25 april 2005 18:59 schreef tha_dark het volgende:
Liever Jan Kromkamp desnoods in de spits dan geen echte Nederlander!
En terecht, ik zie geen enkele reden om een voetballer door een versnelde naturalisatie te sturen. De toegevoegde waarde hiervan is echt volledig nul. Daar komt nog bij dat het wel heel krom is, waarom hij wel en andere niet?quote:Op maandag 25 april 2005 15:43 schreef popolon het volgende:
Een domper dreigt voor Salomon Kalou en bondscoaches Foppe de Haan en Marco van Basten, want de naturalisatie van de Ivoriaan dreigt te worden gedwarsboomd door minister Rita Verdonk.
Mee, eens, maar Maxima kreeg ook een voorkeursbehandeling.quote:Op maandag 25 april 2005 15:05 schreef BrauN het volgende:
Tegen. Tenminste... in ieder geval niet die versnelde naturalisatie. Laat 'm maar lekker net als iedere andere allochtoon de normale procedure doorlopen.
Eensch!quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:51 schreef Stpan het volgende:
Yildrim, Boulahrouz, Bousatta en noem ze allemaal maar op zijn in Nederland geboren of in ieder geval voor de periode van groep 5 ofzo naar NL gekomen.
Kalou spreekt nog minder Nederlands dan dat Elkhattabi Berbers spreekt. Interland-voetbal is mooi omdat het zo puur is. Niet het land dat het meest geld voor transfers heeft wint, maar gewoon het beste land. Punt. En dan ga je geen internationals inhuren of inkopen of welke gedachte er ook achter zit. Giggs speelt toch ook niet voor Engeland, terwijl dat een nog veel logischer stap zou zijn geweest dan Kalou in Oranje.
Die willen niet voor Nederland uitkomen en voelen zich ook niet geroepen tot het dragen van het shirt in naam van Oranje.quote:Op maandag 25 april 2005 18:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Maxwell, Gomes en Alex zouden het ook goed doen in Oranje, Robert misschien ook wel en laten we Leonardo ook maar voor de zekerheid bij de selectie doen, je weet nooit wat hij in de toekomst nog kan brengen.
Wat valt daar aan te begrijpen. Kalou voelt zich hollander en wil voor nederland uitkomen. Welke essentie mis ik dan?quote:Op maandag 25 april 2005 18:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Jij begrijpt de essentie van interlandvoetbal niet echt volgens mij.
Duidelijk een reactie van iemand die Kalou niet zo vaak heeft zien voetballen , (waarschijnlijk alleen op zondag om half acht....)quote:Op maandag 25 april 2005 15:03 schreef BZ het volgende:
Kalou is een aanvaller en daar hebben we er genoeg van............
Als hij nu een linsback zou zijn.....
Dat Kalou Ivoriaan is.....quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:50 schreef Chadi het volgende:
Wat valt daar aan te begrijpen. Kalou voelt zich hollander en wil voor nederland uitkomen. Welke essentie mis ik dan?
Wat hij zegt.quote:Op maandag 25 april 2005 18:01 schreef twi het volgende:
Kalou een Nederlands paspoort geven is meten met twee maten. Dus daarom ben ik tegen, niet omdat ik 'm niet graag bij Oranje zou willen zien.
Tsja, als je het zo gaat beredeneren is de grens tussen interland voetbal en clubvoetbal compleet verdwenen. Waar speel je dan nog interlandvoetbal voor?quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:03 schreef Calciumdude het volgende:
Ik zie hier helemaal nix over de persoon Kalou , een voetballer wil graag het spelen op het hoogste niveau , Salomon woont al een tijdje in Nederland , spreekt redelijk nederlands en voelt er weinig voor om zich , net als zijn broer, op te laten sluiten in een legerbasis als ze weer eens van zuid-afrika hebben verloren..
Het zou een verrijking voor het nederlands voetbal zijn , en voor de persoon Kalou ook een goede zaak.
Daarbij komt nog dat hij dan naar de Premier League kan verkassen , wat hij nu zolang hij niet voor Ivoorkust uitkomt niet kan ...
Als Marco van Basten , waar iedereen zo enthousiast over is , geen bezwaren heeft waarom zou de Nederlandse bevolking dat dan wel hebben.![]()
Liever met "import" spelers een keertje Europees - of zelfs Wereld Kampioen als altijd maar in de halve finales met penalties ten onder ...![]()
En op het moment dat jij in Turkije zit, ben je een kanker turk.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
Op het moment dat hij voor Oranje uitkomt is hij Nederlander
quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:46 schreef SanyoSoft het volgende:
ik hoef geen afrikaanse nikkers met afrikaanse namen in het nederlands elftal
wat lul jij?quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:29 schreef MaxPower het volgende:
[..]![]()
nee dan nederlandse nikkers, de beste die er zijn!
Seedorf, Kluivert, Davids, Reiziger, Bronkhorst en nu Babel en Maduro... Nederlandse nikkers die prima in Oranje passen en pasten in mijn ogen.quote:
Kalou voelt zich helemaal geen Nederlander natuurlijk! Hij wil gewoon in Oranje spelen omdat Ivoorkust geen ene hol voorstelt en hij daarmee nooit een WK zou spelen, noch zit hij te wachten op bizarre maatregelen bij een verliespartij (zijn broer die opeens 'zoek' was).quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:50 schreef Chadi het volgende:
Wat valt daar aan te begrijpen. Kalou voelt zich hollander en wil voor nederland uitkomen. Welke essentie mis ik dan?
nazi uithangen? waar heb je het over?quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:37 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Seedorf, Kluivert, Davids, Reiziger, Bronkhorst en nu Babel en Maduro... Nederlandse nikkers die prima in Oranje passen en pasten in mijn ogen.
Maar ga vooral door met de nazi uit te hangen!
quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:42 schreef SanyoSoft het volgende:
[..]
nazi uithangen? waar heb je het over?
Het is in ieder geval nog nooit voorgekomen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:42 schreef Stpan het volgende:
[..]
Kalou voelt zich helemaal geen Nederlander natuurlijk! Hij wil gewoon in Oranje spelen omdat Ivoorkust geen ene hol voorstelt en hij daarmee nooit een WK zou spelen, noch zit hij te wachten op bizarre maatregelen bij een verliespartij (zijn broer die opeens 'zoek' was).
Vluchtgedrag voor zijn eigen land, kan hij morgen voor Engeland of Duitsland uitkomen doet hij dat. Frankrijk, dat zou nog eens een logisch land voor hem zijn gezien de taal. Maar Nederland.![]()
Ja, dat willen alle voetballers.quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:03 schreef Calciumdude het volgende:
Ik zie hier helemaal nix over de persoon Kalou , een voetballer wil graag het spelen op het hoogste niveau
Waar wil je de grens trekken??quote:Salomon woont al een tijdje in Nederland , spreekt redelijk nederlands en voelt er weinig voor om zich , net als zijn broer, op te laten sluiten in een legerbasis als ze weer eens van zuid-afrika hebben verloren..
Mwah, hij is goed hoor, maar ik denk dat er genoeg talent in Nederland zelf rond loopt. En de persoon Kalou... ach, het NL Elftal is geen welzijninstelling he.quote:Het zou een verrijking voor het nederlands voetbal zijn , en voor de persoon Kalou ook een goede zaak.
Nee, echt een héle goede reden.quote:Daarbij komt nog dat hij dan naar de Premier League kan verkassen , wat hij nu zolang hij niet voor Ivoorkust uitkomt niet kan ...
Mwah, ik ben niet zo enthousiast over hem hoor. En dan nog, je hoeft het niet altijd met iemand eens te zijn hoor.quote:Als Marco van Basten , waar iedereen zo enthousiast over is , geen bezwaren heeft waarom zou de Nederlandse bevolking dat dan wel hebben.![]()
Nou, die mening deel ik dus totáál niet.quote:Liever met "import" spelers een keertje Europees - of zelfs Wereld Kampioen als altijd maar in de halve finales met penalties ten onder ...![]()
Maar wat vind je ervan dat men nu aan het lobbyen is voor een versnelde naturalisatie zodat'ie nog even mee kan naar het WK? Is dat niet meten met twee maten?quote:Op dinsdag 26 april 2005 19:35 schreef VoreG het volgende:
Waarom zou Kalou geen Nederlander mogen worden? Hij kan toch de Nederlandse nationaliteit aanvragen en zodra hij die heeft kan hij gewoon in het Nederlands elftal spelen, ik zie het probleem echt niet.
Hij wacht maar lekker op het EK, gewoon netjes in de rij.quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:49 schreef Kang-He het volgende:
[..]
Maar wat vind je ervan dat men nu aan het lobbyen is voor een versnelde naturalisatie zodat'ie nog even mee kan naar het WK? Is dat niet meten met twee maten?
Maxwell, Gomes en Alex ookquote:En Salomon heeft op grond van zijn talent ook recht om interlandvoetbal te spelen voor het land waar hij als voetballer is doorgebroken.
Jimmy Hasselbaink had dus voor Portugal kunnen uitkomen?quote:Op dinsdag 26 april 2005 19:35 schreef VoreG het volgende:
Waarom zou Kalou geen Nederlander mogen worden? Hij kan toch de Nederlandse nationaliteit aanvragen en zodra hij die heeft kan hij gewoon in het Nederlands elftal spelen, ik zie het probleem echt niet.
Uhh zo werkt het wel, genoeg voorbeelden dat het wel zo werkt.quote:Op woensdag 27 april 2005 09:31 schreef Stpan het volgende:
Nee zo werkt interland voetbal niet. Punt.
Amenquote:Op woensdag 27 april 2005 11:40 schreef Stpan het volgende:
Er is toch niemand die gelooft dat Kaloetje per se voor Oranje wil uitkomen omdat hij zich zo Nederlands voelt? Omdat hij zoveel Nederlandse vrienden heeft? Omdat hij zich hier wil vestigen?
Hij wil naar een groot toernooi en in Engeland spelen. Daar kan hij Marco van Basten prima voor misbruiken, en Feyenoord komt het ook beter uit als hij een NL's passpoort heeft.
Kalou heeft mij nog nooit kunnen overtuigen dat hij heel graag Nederlander wil zijn. Hij zou eens kunnen beginnen om na al die jaren eens fatsoenlijk Nederlands te leren.
Ik juich ook nooit voor jodenquote:Op woensdag 27 april 2005 16:26 schreef devv05 het volgende:
Hij voelt zich echt geen Nederlander maar wil Nederland gewoon gebruiken om er beter van te worden..
Ik zal nooit voor 'm juichen, geen buitenlanders in Oranje
Eensquote:Op donderdag 28 april 2005 13:45 schreef Yeahinho het volgende:
Oprotten met Kalou!Liever in de voorronde uitgeschakeld met échte Nederlanders, dan de halve finale halen met van die genaturaliseerde spelers
.
't Zal me niet verbazen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:21 schreef Djekko het volgende:
Goh, wat jammerVolgend jaar zit ie in Spanje, kan ie daar proberen om Spanjaard te worden omdat ie zo'n goeie band met dat land heeft.
Ontopic:quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:46 schreef SanyoSoft het volgende:
ik hoef geen afrikaanse nikkers met afrikaanse namen in het nederlands elftal
Zeker niet na dit bericht :quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:17 schreef Cart_man het volgende:
Kan er niet mee zitten.
quote:Blijvende Kalou hekelt handelwijze Verdonk
Feyenoord-aanvaller Salomon Kalou zal na de afwijzing voor de versnelde procedure voor een Nederlands paspoort, hoogst waarschijnlijk ook volgend seizoen bij de Rotterdammers te bewonderen zijn. Ondanks de belangstelling van verschillende buitendlandse topclubs, heeft het verkrijgen van een Nederlands paspoort een hogere prioriteit.
"Onze insteek blijft Salomon aan een Nederlands paspoort te helpen, zodat hij ooit voor het Nederlands elftal kan uitkomen. Dat is zijn droom en daarom zullen we alle mogelijke wegen om in beroep te gaan bewandelen. Interesse van Valencia of andere clubs is geen thema zolang er nog enige hoop blijft op een versnelde procedure", zegt zaakwaarnemer Jan de Visser.
"Indien Kalou nu zou vertrekken naar een buitenlandse club kan hij naturalisatie vergeten. Hij gooit dan zijn twee Nederlandse jaren die meetellen in de procedure weg. Een land als Engeland komt hij zonder Nederlands paspoort niet in, wat een tweede reden zou zijn om te kiezen voor een verlengd verblijf bij Feyenoord."
Zowel De Visser als Kalou zijn het niet eens met de handelwijze van minister Verdonk en zullen hoger beroep aantekenen tegen haar eerdere beslissing. Verdonk legde wel een verklaring af via Radio 1, maar een officiële verklaring op papier, met motivatie van de minister, is er immers (nog) niet.
"Ik heb zelf nog helemaal niets gehoord", reageerde Kalou beduusd. "Dat vind ik toch wel gek als het mij zo persoonlijk aangaat." Kalou en zijn zaakwaarnemer Jan de Visser zullen met hulp van Feyenoord zo snel mogelijk beroep aantekenen. "Maar dat kan alleen met een papieren motivering van de minister in handen. We gaan er maar vanuit dat die volgende week komt", aldus De Visser.
Ik denk dat na het WK in 2006 meer mensen in het buitenland Kalou kennen dan Maximaquote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:27 schreef methodmich het volgende:
Kalou heeft geen meerwaarde. Máxima had die duidelijk wel en was zo Nederlandse. En terecht, Máxima zet Nederland prima op de kaart in de internationale wereld!
Gaat Ivoorkust zich plaatsen dan?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:58 schreef Moreno het volgende:
[..]
Ik denk dat na het WK in 2006 meer mensen in het buitenland Kalou kennen dan Maxima
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:58 schreef Moreno het volgende:
[..]
Ik denk dat na het WK in 2006 meer mensen in het buitenland Kalou kennen dan Maxima
quote:
Prima kans dus voor Ivoorkust.quote:GROEP 3
land wed. w g v p v t
1 Ivoorkust 6 5 0 1 15 13 - 3
2 Kameroen 6 3 2 1 11 9 - 6
3 Egypte 6 3 1 2 10 15 - 10
4 Libië 6 3 1 2 10 8 - 8
5 Benin 6 0 2 4 2 6 - 14
6 Soedan 6 0 2 4 2 3 - 13
Juist, met Ivoorkust kan ie dus ook naar 't WK , maar zoals eerder al aangegeven.... Zonder NL paspoort komt ie "bijvoorbeeld" Engeland niet in.quote:
Als je reageert, verdiep je dan eerst. Die 'loopsters' is er maar een (Kiplagat) en die is automatisch genaturaliseerd omdat ze met een Nederlander is getrouwd...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:31 schreef vinnyb het volgende:
Mijns inziens zou het gewoon moeten kunnen. Er worden toch ook bij de vloot marathonloopsters tot Nederlander genaturaliseerd? Waarom dan Kalou niet. Als van Basten zich hiervoor hardmaakt is dat toch reden genoeg, aangezien hij de bondscoach is?!
Als je een speler uit Ivoorkust bent en mensen om je heen roepen dat je eigenlijk een WK-finale hoort te spelen, moet je eens opletten hoe hard je roept: ja ma iek ben Niejerlander.quote:Op woensdag 18 mei 2005 08:40 schreef Gunner het volgende:
Spreekt hij geen nederlands? Hoe durf je jezelf dan Nederlander te noemen?
Ik vraag me af wat voor meerwaarde een Mia Audina bijvoorbeeld had. Ja ze kan goed tegen een pluimpje aanslaan net als dat Kalou goed tegen een bal aan kan schoppen. En toch kreeg Mia wel een versnelde procedure.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:27 schreef methodmich het volgende:
Kalou heeft geen meerwaarde. Máxima had die duidelijk wel en was zo Nederlandse. En terecht, Máxima zet Nederland prima op de kaart in de internationale wereld!
Lees dit maar eens.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:17 schreef Noca het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat voor meerwaarde een Mia Audina bijvoorbeeld had. Ja ze kan goed tegen een pluimpje aanslaan net als dat Kalou goed tegen een bal aan kan schoppen. En toch kreeg Mia wel een versnelde procedure.
Dan geldt nog altijd dit:quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:38 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Lees dit maar eens.
Vooral het stukje onder Carierre...
Ze heeft het dus gewoon versneld gekregenquote:Naturalisatie is aan een aantal voorwaarden verbonden. De belangrijkste is dat een vreemdeling tenminste vijf jaar in Nederland moet hebben verbleven, of drie jaar, als hij is getrouwd of samenwoont met een Nederlander. Daarnaast gelden onder meer voorwaarden ten aanzien van de leeftijd, de openbare orde, de mate van inburgering in de Nederlandse samenleving en de verblijfstitel op het moment van aanvragen.
Daar ga je al. 3 jaar in Nederland en fatsoenlijk Nederlands praten is er nog niet bij.quote:de mate van inburgering in de Nederlandse samenleving
Alsof Audina dat in 2000 al konquote:Op woensdag 18 mei 2005 14:57 schreef zjroentje het volgende:
Noca
[..]
Daar ga je al. 3 jaar in Nederland en fatsoenlijk Nederlands praten is er nog niet bij.
Voor een Indonesische lijkt het me een stuk gemakkelijker.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:08 schreef Noca het volgende:
[..]
Alsof Audina dat in 2000 al kon
Dan heb ik het nog niet eens over Kiplagat (of hoe ze ook heet).
Ik ook nietquote:Op woensdag 18 mei 2005 15:10 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Voor een Indonesische lijkt het me een stuk gemakkelijker.
Maar goed, er zullen wel gegronde redenen zijn om de versnelde procedure bij Kalou niet toe te passen. Ik ben er iig niet rouwig om.
Blijkbaar waren er argumenten waardoor dit niet opging.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:12 schreef Noca het volgende:
Maar ik ben wel voor gelijke behandeling in zulke gevallen.
Sinds wanneer heeft Rita zoveel verstand van voetbal. Als Johan Cruijff en Marco van Basten vinden dat hij van meerwaarde voor het Nederlands Elftal is, wie is Rita Verdonk dan om dat niet te vinden. Als je Kalou bijvoorbeeld op de plaats van Castelen (wat makkelijk zou kunnen) zou spelen zijn wij wel afhankelijk van hem. Is Nederland wel afhankelijk van Lorna Kiplegat dan.....quote:Volgens minister Verdonk van Integratie is het Nederlandse voetbaleftal niet afhankelijk van Salomon Kalou (19).
Ze vindt het niet aannemelijk dat de Feyenoorder nu al een grote bijdrage kan leveren aan Oranje. Dat schrijft Verdonk aan zijn advocaat. Kalou komt uit Ivoorkust en hij wil versneld het Nederlanderschap krijgen. Maar de minister vindt dat hij daar niet voor in aanmerking komt.
Bron:rtlnieuws.nl
*zapt weg*quote:Op woensdag 18 mei 2005 22:47 schreef Ambrosius het volgende:
Vanavond zal het hier ook over gaan bij Barend en Van Dorp, waar Verdonk te gast is.
Als Kalou nou eens een blonde pruik op zet en zich als een argentijnse hoer gedraagt... maakt ie vast meer kans.quote:
Ja, de meerwaarde van een marathonloopster als Kiplagat zal voor Nederland een stuk groter zijn dan die van Kalou in Oranje.quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:50 schreef Ludacriss het volgende:
Wtf? Ik begrijp niets van de argumentatie van Verdonk. Hoe weet zij dat Kalou geen meerwaarde kan leveren aan oranje? Door wie heeft ze zich laten adviseren vraag ik me af? Door Van Eijden van Ajax zeker. Net alsof die Kiplagat ( marathon loopster ) een meerwaarde heeft voor Nederland...
Sorry Verdonk maar je moet toch met betere argumenten komen!
Vertel..quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:50 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja, de meerwaarde van een marathonloopster als Kiplagat zal voor Nederland een stuk groter zijn dan die van Kalou in Oranje.
Man je hebt geen voetbalkennis nodig om te zien dat Kalou nou niet echt bepalend gaat worden voor Oranje, en zolang er nog genoeg Nederlanders rondlopen die ook op zijn positie kunnen spelen moeten die de voorkeur krijgen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:50 schreef Ludacriss het volgende:
Wtf? Ik begrijp niets van de argumentatie van Verdonk. Hoe weet zij dat Kalou geen meerwaarde kan leveren aan oranje? Door wie heeft ze zich laten adviseren vraag ik me af? Door Van Eijden van Ajax zeker. Net alsof die Kiplagat ( marathon loopster ) een meerwaarde heeft voor Nederland...
Sorry Verdonk maar je moet toch met betere argumenten komen!
Om hier nog even op terug te komen. Het vreemdelingenbeleid van 2000 kun je natuurlijk niet vergelijken met het beleid anno 2005.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:17 schreef Noca het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat voor meerwaarde een Mia Audina bijvoorbeeld had. Ja ze kan goed tegen een pluimpje aanslaan net als dat Kalou goed tegen een bal aan kan schoppen. En toch kreeg Mia wel een versnelde procedure.
quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:48 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen. Het vreemdelingenbeleid van 2000 kun je natuurlijk niet vergelijken met het beleid anno 2005.
Zonder Audina kan Nederland ook plakken winnen op de OS, zij krijgt echter wel versneld haar papiertje, Kalou niet.quote:En de vergelijking die gisteren in BvD werd gemaakt met Mitch Booth gaat ook scheef. Zonder Booth had Derksen (en dus Nederland) niet naar de OS gekund. Zonder Kalou kan Nederland makkelijk naar het WK.
Maar ik denk toch dat de wet tegenwoordig veel strenger wordt gehanteerd dan in 2000.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:02 schreef Vhiper het volgende:
[..]
De huidige vreemdelingenwet is opgezet in 2000. Zeker wat betreft de regels omtrent de naturalisatie van Kalou is sindsdien niets verandert. Verdonk vind gewoon dat Kalou minder meerwaarde voor Nederland heeft dan een Kiplagat, een Audina, etc.
Strenger? Mhoa, populistischer. Er zijn voorbeelden genoeg van mensen die minder voor Nederland kunnen doen dan Kalou die van Verdonk wel hun papiertje hebben gehad.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:03 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar ik denk toch dat de wet tegenwoordig veel strenger wordt gehanteerd dan in 2000.
quote:Rot op! (deel 2)
Ben ik nu de enige die NIET zit te wachten op de Nederlandse nationaliteit voor Salomon Kalou??? Rita Verdonk heeft in al haar wijheid besloten dat deze kakkerlak uit Ivoorkust géén Nederlandse nationaliteit toegewezen krijgt. Hier is het grootste deel van Nederland het niet mee eens: Als Kalou nou eens een blonde pruik op zet en zich als een argentijnse hoer gedraagt... maakt ie vast meer kans. lees ik dan bijvoorbeeld, maar waarom moet Salomon Kalou voor Oranje uitkomen???
In het verleden hebben badmintonster Audina en marathonloopster Kiplagat wél de Nederlandse nationaliteit gekregen, maar zij zijn beide in staat m ons land INDIVIDUEEL grote, sportieve successen te bezorgen. Dit is bij Salomon Kalou niet het geval, want als hij voor Oranje mag uitkomen, is hij slechts één van de elf en ik ben van mening dat Nederland genoeg spitsen van wereldklasse heeft, waarom dan ook nog eens deze speler uit Ivookust erbij??? Als hij komende zomer of een jaar later wordt verkocht aan bijvoorbeeld AC Milan of Valencia, is hij alle binding met ons land kwijt!
Komende zomer staat in Nederland het WK voor spelers onder de 20 jaar op het programma, Salomon Kalou zou hier niet misstaan, samen met Ryan Babel zou hij een geweldig aanvalskoppel kunnen vormen, maar dat ik dan ook het enige voordeel dat ik me kan bedenken! Voor het echte Oranje komt hij nog tekort en met spitsen als Ruud van Nistelrooij, Patrick Kluivert, Dirk Kuijt, Klaas-Jan Huntelaar, Collins John en Ryan Babel zitten we de komende jaren zékér goed, dus laat Salomon Kalou maar concurreren met Dindane (Anderlecht) Koné (Roda JC) en broer Bonaventura Kalou (Auxerre) bij het nationale elftal van Ivoorkust...
Want als je niet eens goed de Nederlandse taal beheerst, ben je voor mij geen Nederlander!
Bron: ArieAFCA.web-log.nl
quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:04 schreef MaxPower het volgende:
Ze marchandeert gewoon door onbekende sporters als Booth (wie? een zeiler) wel de versnelde procedure te laten doorlopen. En ongelofelijk, wat heeft die Booth een impact op de Nederlandse samenleving gehad, vind u ook niet?
quote:En de vergelijking die gisteren in BvD werd gemaakt met Mitch Booth gaat ook scheef. Zonder Booth had Derksen (en dus Nederland) niet naar de OS gekund. Zonder Kalou kan Nederland makkelijk naar het WK.
Zou kunnen, niet gelezen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:12 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar er zit wel een kern van waarheid in...
Laat die Kalou toch lekker Ivoriaan blijven...
Het Individu...quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:15 schreef Noca het volgende:
[..]
Zou kunnen, niet gelezen.
Ik vind het geen probleem als hij Ivoriaan blijft, maar ik snap nog steeds niet het verschil met andere sporters die wel een versnelde procedure hebben gekregen.
Laat die Kalou toch lekker zelf bepalen wat ie met z'n leven wil. Als hij Nederlander wil worden, wat is daar in vredesnaam op tegen?quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:12 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar er zit wel een kern van waarheid in...
Laat die Kalou toch lekker Ivoriaan blijven...
Als iedereen zou mogen kiezen welke nationaliteit hij/zij heeft, wordt het wel een grote chaos.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:31 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Laat die Kalou toch lekker zelf bepalen wat ie met z'n leven wil. Als hij Nederlander wil worden, wat is daar in vredesnaam op tegen?
Als Van Basten aangeeft dat wat hem betreft het Nederlands elftal sterker is met Kalou, dan zonder hem, is wat mij betreft meer dan voldoende aangetoond dat Kalou wel degelijk Nederland een grotere kans op de wereldtitel geeft.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het Individu...
Als een Kiplagat kan aantonen een reeele kans heeft een medaille op de OS te winnen voor Nederland, dan maak je de sport in ons land dus aanwijsbaar sterker. Kalou kan niet aantonen Nederland een grotere kans op de wereldtitel te geven... Ik zie er wel wat in...
Ik zie niet in waarom.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:32 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als iedereen zou mogen kiezen welke nationaliteit hij/zij heeft, wordt het wel een grote chaos.
Maar is de voetbalsport in Nederland en dan met name het Nederlandse Elftal afhankelijk van Kalou?quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:33 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als Van Basten aangeeft dat wat hem betreft het Nederlands elftal sterker is met Kalou, dan zonder hem, is wat mij betreft meer dan voldoende aangetoond dat Kalou wel degelijk Nederland een grotere kans op de wereldtitel geeft.
Of heeft Verdonk tegenwoordig meer verstand van voetbal dan onze bondcoach?
Waarom wil ie dat? Omdat ie zoveel binding met Nederland heeft? Of omdat ie de taal die die niet spreekt zo mooi vind?quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:31 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Laat die Kalou toch lekker zelf bepalen wat ie met z'n leven wil. Als hij Nederlander wil worden, wat is daar in vredesnaam op tegen?
Zelfs als je een dozijn pele's zou neerzetten zou zo'n vraag een retorische zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar is de voetbalsport in Nederland en dan met name het Nederlandse Elftal afhankelijk van Kalou?
Dan worden al die asielzoekers die er nu zijn meteen Nederlander en kunnen ze voordeel halen uit het feit dat ze wettelijk Nederlander zijn (uitkeringen enz.).quote:
Prima, maar dan Verdonkiaans consequent blijven s.v.p. en Maxima, Audina, Booth en weet ik niet hoeveel anderen die wel hun papiertje kregen (De eerste zelfs onwettig) ook het papiertje weer afnemen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:35 schreef tha_dus het volgende:
voor kalou gelden gewoon dezelfde rechten/procedures als voor alle andere buitenlanders... klaar... dattie toevallig voetballer is ..lekker boeiend...+ zo geweldig istie niet..
Kalou is over een paar jaar gewoon in het Buitenland hoor en verdient bakken met geld. Dat soort mensen moet je binden aan je land omdat ze ook wat toevoegen aan je land.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dan worden al die asielzoekers die er nu zijn meteen Nederlander en kunnen ze voordeel halen uit het feit dat ze wettelijk Nederlander zijn (uitkeringen enz.).
Ik vind het goed dat men eerst vijf jaar in het land moet zijn voordat het mogelijk is om Nederlander te worden. Dan moet er ook nog goed gekeken worden of iemand goed Nederlands spreekt en hier een toekomst heeft.
Wij zijn toch geen Belgie ofzo?quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
Kalou is over een paar jaar gewoon in het Buitenland hoor en verdient bakken met geld. Dat soort mensen moet je binden aan je land omdat ze ook wat toevoegen aan je land.
Booth heeft een uitmuntende prestatie geleverd, Audina ook. Vergeet Kiplagat niet en de vergelijking met Maxima gaat scheef omdat het geen sporter betreft...quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:39 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Prima, maar dan Verdonkiaans consequent blijven s.v.p. en Maxima, Audina, Booth en weet ik niet hoeveel anderen die wel hun papiertje kregen (De eerste zelfs onwettig) ook het papiertje weer afnemen.
Maxima mag dan overigens meteen vertrekken, want die is hier ook nog eens zonder toegangsvisum (MVV) binnengekomen.
Juist.quote:
Kalou niet .. maar vormt wel een koningskoppel die we hier in 10 jaar niet gehad hebbenquote:Op donderdag 19 mei 2005 12:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Booth heeft een uitmuntende prestatie geleverd, Audina ook. Vergeet Kiplagat niet en de vergelijking met Maxima gaat scheef omdat het geen sporter betreft...
Onzin, we hebben het hier over mensen met een bijzondere toegevoegde waarde, dus topsporters, bruidjes van een prins van Oranje, etc. Niet over het gewone gepeupel. Wil je de regels voor iedereen toepassen, prima, dan mag je beginnen door het boegbeeld van integratie, de onwettig binnengekomen en genaturaliseerde Maxima het land uit te gooien.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:38 schreef Ambrosius het volgende:
Dan worden al die asielzoekers die er nu zijn meteen Nederlander en kunnen ze voordeel halen uit het feit dat ze wettelijk Nederlander zijn (uitkeringen enz.).
Zoals ik al zei, meld het Maxima even. Oh, en vorder gelijk het geld wat in haar "inburgeringscursus" is gestoken ff terug. Dat was wel een paar ton geloof ik. (Kreeg iedere migrant maar zo'n cursus, dan waren al die achterstanden er niet)quote:Ik vind het goed dat men eerst vijf jaar in het land moet zijn voordat het mogelijk is om Nederlander te worden. Dan moet er ook nog goed gekeken worden of iemand goed Nederlands spreekt en hier een toekomst heeft.
Voelt hij zich geroepen door Oranje en wil Marco beroep op hem doen?quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat is inderdaad geen prestatie om dan maar Nederlander te worden.
Dan nomineer ik Erik Nevland bij deze ook maar even...
Geef Kalou het paspoort en Van Basten garandeert je dat Kalou ook een uitmuntende prestatie gaat leveren (Anders selecteert hij hem niet)quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Booth heeft een uitmuntende prestatie geleverd, Audina ook. Vergeet Kiplagat niet en de vergelijking met Maxima gaat scheef omdat het geen sporter betreft...
Dat kan je niet zeggen met teamsport.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:44 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Geef Kalou het paspoort en Van Basten garandeert je dat Kalou ook een uitmuntende prestatie gaat leveren (Anders selecteert hij hem niet)
Maar je hebt geen problemen met een "Chinees" tafeltennisteam, een "Indonesisch" badmintonteam, etc etc?quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:40 schreef Kopstoot het volgende:
Ik vind het ook grote onzin. Ondanks dat het een fantastische voetballer is/zal worden, ben ik van mening dat een Nederlands elftal uit Nederlanders hoort te bestaan, dus geen versneld genaturaliseerde Ivoriaan. Hij moet maar 5 jaar wachten, dan kan hij net als elke andere allochtoon een Nederlander worden.
Het zou de charme van een WK wegnemen.
Hij heeft toch echt voor Oranje gekozen waar hij met gemak ook voor Ivoorkust kon spelen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Kalou voelt zich niet geroepen door Oranje, Kalou voelt zich geroepen door een naderend WK waar ie toch wel heel graag aan mee wilt doen... Of dat nou met Nederland of Ivoorkust is maakt hem volgens mij niet zo gek veel uit...
Hij steekt er toch aardig boven uit in de HCEquote:Op donderdag 19 mei 2005 12:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat kan je niet zeggen met teamsport.
Kalou een toegevoegde waarde voor het Nederlands elftal? Er zijn er zat op zijn positie die wel Nederlander zijn die even goed, of beter, zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:43 schreef Vhiper het volgende:
Onzin, we hebben het hier over mensen met een bijzondere toegevoegde waarde, dus topsporters, bruidjes van een prins van Oranje, etc.
zoals?quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:47 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Kalou een toegevoegde waarde voorhet Nederlands elftal? Er zijn er zat die wel Nederlander zijn die even goed, of beter, zijn.
En Shevshenkoquote:Op maandag 25 april 2005 15:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik ben ook tegen.
Als Kalou wordt genaturaliseerd laten we dan ook maar meteen Gomes een Nederlands paspoort geven, want die kunnen we op het WK ook wel gebruiken. Alex en Maxwell ook trouwens.
Hier moet je niet aan willen beginnen.
Omdat de kans hier groter is een WK te spelen, ja.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij heeft toch echt voor Oranje gekozen waar hij met gemak ook voor Ivoorkust kon spelen.
Dat zijn aantijgingen die jij doet!quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat de kans hier groter is een WK te spelen, ja.
God, daar gaan we weer met Booth.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:48 schreef Sjakie01 het volgende:
In principe ben ik tegen het hele verhaal, maar gezien het feit mevr Verdonk ook wel een Amerikaanse zeiler die geen woord NL sprak zo'n versnelde procedure kon aansmeren vind ik dat Kalou daar evenveel recht op heeft.
Die hebben allemaal te kennen gegeven graag voor Nederland uit te willen komenquote:Op donderdag 19 mei 2005 12:48 schreef Uiteraard het volgende:
[..]
En Shevshenko
En Nesta
En Roberto Carlos
En Aimar
En we smeken Bergkamp op onze blote knietjes![]()
Je bent nogal suggestief, vind je ook niet?quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:46 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Maar je hebt geen problemen met een "Chinees" tafeltennisteam, een "Indonesisch" badmintonteam, etc etc?
Beetje hypocriet, niet?
Allemaal andere type spelers.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:49 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Kuyt
Van Nistelrooy
Makaay
(Van Hooijdonk)
Dat heeft ie niet!quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Die hebben allemaal te kennen gegeven graag voor Nederland uit te willen komen![]()
Dus? Ook van meerwaarde. Dus is Nederland afhankelijk van Kalou? Nee.quote:
Exact. Het maakt geen verschil, zonder Kalou haalt Nederland ook het WK.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus? Ook van meerwaarde. Dus is Nederland afhankelijk van Kalou? Nee.
Daar denkt onze bondscoach, want die wil hem selecteren, blijkbaar anders over.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:47 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Kalou een toegevoegde waarde voor het Nederlands elftal? Er zijn er zat op zijn positie die wel Nederlander zijn die even goed, of beter, zijn.
Waarom zou hij dan een toegevoegde waarde zijn. Het Nederlands elftal is goed genoeg om zonder Kalou het WK te halen en daar ver te komen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:19 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Daar denkt onze bondscoach, want die wil hem selecteren, blijkbaar anders over.
Een selectie betekent niet direct een meerwaarde.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:19 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat dacht hij vorig jaar ook over Yildirim. Kan jij dan misschien uitleggen waarom hij zelfs niet meer in de voorselectie zit van Oranje?quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:19 schreef Vhiper het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:21 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Een selectie betekent niet direct een meerwaarde.
Van Basten gaat spelers selecteren die niet beter zijn dan andere alternatieven?quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:21 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Een selectie betekent niet direct een meerwaarde.
Groot gelijk geef ik hem en hopen dat hij het Nederlands elftal eruit knikkert en die anita verdonk daarna op haar smoel schijt.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat heeft ie niet!
Hij wil een WK spelen, en meldt deze week in VI dat ie nu maar weer gaat proberen voor Ivoorkust uit te komen zodat ie misschien toch nog naar het WK kan...
Als Kalou niet in de basis begint, dan valt het met die meerwaarde wel mee, toch?quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:23 schreef SCH het volgende:
[..]Lijkt mij wel, dat zal toch wel de inzet zijn van de bondscoach dat iedere speler een meerwaarde heeft.
Dat moet je aan Van Basten vragen. Maarre, als jij denkt dat Verdonk meer verstand van voetballen heeft, dan Van Basten, nomineer haar dan als bondscoach.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:22 schreef Woffel het volgende:
[..]
Dat dacht hij vorig jaar ook over Yildirim. Kan jij dan misschien uitleggen waarom hij zelfs niet meer in de voorselectie zit van Oranje?
Hij wordt aan de selectie toegevoegd omdat hij volgens de bondscoach een meerwaarde heeft, daar kan jij wel duur over doen, maar dat verandert het inet.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:26 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Als Kalou niet in de basis begint, dan valt het met die meerwaarde wel mee, toch?
Een wissel kan geen meerwaarde hebben?quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:26 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Als Kalou niet in de basis begint, dan valt het met die meerwaarde wel mee, toch?
...Om vervolgens in te vallen en een winnende goal te maken? Een voetbalteam bestaat uit meer dan alleen de elf basisspelers...quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:26 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat zij meer verstand heeft van voetbal dan hij. Maar als jij denkt dat jij 't beter kan doen dan Verdonk, waarom word je dan niet actief lid van een politieke partij en zorg je ervoor dat jij 't de volgende keer beter doet.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:27 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat moet je aan Van Basten vragen. Maarre, als jij denkt dat Verdonk meer verstand van voetballen heeft, dan Van Basten, nomineer haar dan als bondscoach.
quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:39 schreef Woffel het volgende:
Ik zeg helemaal niet dat zij meer verstand heeft van voetbal dan hij. Maar als jij denkt dat jij 't beter kan doen dan Verdonk, waarom word je dan niet actief lid van een politieke partij en zorg je ervoor dat jij 't de volgende keer beter doet.
Kalou had ook deel kunnen nemen in het WK onder 20, de perfecte kweekvijver voor talent en wordt zelfs (Van 10 juni tot 2 juli 2005) in Nederland gehouden. Een Oranje onder 20 met Kalou is zeker sterker dan zonder Kalou en in dat toernooi goed presteren in eigen land is zeker goed voor Nederland.quote:Misschien weet je het niet, maar het wk is pas in 2006. Marco moet dus zeker geen verwachtingen opwekken dat Kalou dan ook werkelijk speelt, hetgeen hij imo wel deed bij Yildirim.
Geen last. We hebben in dit land alleen bepaalde regels met elkaar afgesproken en die worden door Verdonk nu prima nageleefd, en uitzonderingen zijn altijd een kwestie van willekeur dus daar kan je je niet op beroepen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:28 schreef SCH het volgende:
Wat is het probleem eigenlijk precies. Wat hebben mensen hier er voor last van als hij wat sneller genaturaliseerd wordt? Dat gebeurt namelijk aan de lopende band en daar hoor ik dan nooit iemand over. Nu Verdonk er een ding van maakt, is het ineens van belang.
De minister dient haar regels zorgvuldig na te leven. Al haar departementen gaven haar een positief advies over Kalou, iets wat in het verleden altijd tot een positief besluit van Verdonk heeft geleid (Zie andere topsporters). Nu weigeren en er een kutsmoesje voor geven (Sorry, maar ik accepteer niet dat mevrouw Verdonk maar even kan bepalen of Kalou wel of niet van meerwaarde is voor het Nederlands elftal, daar hebben we een bondcoach voor.) getuigd van minachting en inconsequentheid van haar eigen regels. Het heeft niets met willekeur te maken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:10 schreef nikk het volgende:
[..]
Geen last. We hebben in dit land alleen bepaalde regels met elkaar afgesproken en die worden door Verdonk nu prima nageleefd, en uitzonderingen zijn altijd een kwestie van willekeur dus daar kan je je niet op beroepen.
Verdonk zou moeten uitleggen waarom ze nu voor deze drastische handelswijze kiest - het is veel en veel logischer wel een uitzondering te maken. Het lijkt op een soort windvlaagje, kijk mij eens stoer zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:10 schreef nikk het volgende:
[..]
Geen last. We hebben in dit land alleen bepaalde regels met elkaar afgesproken en die worden door Verdonk nu prima nageleefd, en uitzonderingen zijn altijd een kwestie van willekeur dus daar kan je je niet op beroepen.
Er moet een uitzondering gemaakt worden, dus moet de partij 'Kalou' met argumenten komen en die heb ik ook nog niet echt gehoord.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Verdonk zou moeten uitleggen waarom ze nu voor deze drastische handelswijze kiest - het is veel en veel logischer wel een uitzondering te maken. Het lijkt op een soort windvlaagje, kijk mij eens stoer zijn.
Jij hebt dus ook al geen argumenten.
Die hebben Van Basten, de Haan en de KNVB middels een brief duidelijk gemaakt.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:16 schreef Suijk het volgende:
Er moet een uitzondering gemaakt worden, dus moet de partij 'Kalou' met argumenten komen en die heb ik ook nog niet echt gehoord.
zoals aangegeven willen ze hem graag bij de selectie van oranje en bij de selectie van oranje onder de 21 hebben. Ook andere sporters waren zeer snel genaturaliseerd zoals kiplagat en audina.... (hmm toevallig dat het ook 2 dames zijn?)quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:16 schreef Suijk het volgende:
[..]
Er moet een uitzondering gemaakt worden, dus moet de partij 'Kalou' met argumenten komen en die heb ik ook nog niet echt gehoord.
Van Basten, De Haan, de IND en het ministerie van VWS gaven allemaal een positief advies, voor hen waren er blijkbaar wel voldoende argumenten. Alleen Verdonk moest weer eens dwars liggen, zonder ook maar een goed tegenargument. Gewoon populistisch gezwets wat eens te meer duidelijk maakt dat ze volkomen ongeschikt is als minister.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:16 schreef Suijk het volgende:
[..]
Marco wil iedereen bij de selectie van het NL. elftal dus ik vind dat niet zo'n goed argument. In oranje onder de 20 spelen ook zoveel spelers waar we daarna nooit meer iets van horen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:21 schreef snabbi het volgende:
[..]
zoals aangegeven willen ze hem graag bij de selectie van oranje en bij de selectie van oranje onder de 21 hebben. Ook andere sporters waren zeer snel genaturaliseerd zoals kiplagat en audina.... (hmm toevallig dat het ook 2 dames zijn?)
iig ik hoef kalou niet zo nodig in oranje, maar ze is niet consequent.
Dat laatste klopt wel, maar ik vraag me echt af wat er nou maatschappelijk zo belangrijk is aan badminton bijvoorbeeld. Of waarom badminton hoger staat dan voetbal. Nogmaals ik hoef hem er niet, maar ik denk wel dat verdonk deze zaak niet consequent heeft aangepakt.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:24 schreef Suijk het volgende:
[..]
Marco wil iedereen bij de selectie van het NL. elftal dus ik vind dat niet zo'n goed argument. In oranje onder de 20 spelen ook zoveel spelers waar we daarna nooit meer iets van horen.
Ik snap de gedachtegang van Verdonk in deze wel.
Als hij wel versneld mocht naturaliseren, was trouwens exact hetzelfde topic geopend, met dezelfde titel.
Het argument is dat hij dan nu voor Oranje kan worden opgeroepen. Marco en Foppe willen dat graag.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:16 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik zal morgen wel een reactie plaatsen, wil je songfestival avondje niet bederven.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Het argument is dat hij dan nu voor Oranje kan worden opgeroepen. Marco en Foppe willen dat graag.
Waarom Mia Audina een zitvolleyballer of een willekeurige ambtenaar wel?
Het gaat namelijk echt nergens over, het is geen asielverzoek ofzo.
Dan suggereer je dat het echt iets heel bijzonder is om te naturaliseren. Er is gewoon de regel dat topsporters en topambtenaren etc. versneld kunnen naturaliseren, gaat helemaal nergens over.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:24 schreef Suijk het volgende:
[..]
Marco wil iedereen bij de selectie van het NL. elftal dus ik vind dat niet zo'n goed argument. In oranje onder de 20 spelen ook zoveel spelers waar we daarna nooit meer iets van horen.
Ik snap de gedachtegang van Verdonk in deze wel.
Als hij wel versneld mocht naturaliseren, was trouwens exact hetzelfde topic geopend, met dezelfde titel.
Dat bederf je niet snel. Maar het spijt me, er zijn geen argumenten voor - ze doet het ook tegen alle adviezen in.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:48 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik zal morgen wel een reactie plaatsen, wil je songfestival avondje niet bederven.
Uitzonderingen houden in dat je inconsequent mag zijn, anders zijn het geen uitzonderingen meer...quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:00 schreef Vhiper het volgende:
[..]
De minister dient haar regels zorgvuldig na te leven. Al haar departementen gaven haar een positief advies over Kalou, iets wat in het verleden altijd tot een positief besluit van Verdonk heeft geleid (Zie andere topsporters). Nu weigeren en er een kutsmoesje voor geven (Sorry, maar ik accepteer niet dat mevrouw Verdonk maar even kan bepalen of Kalou wel of niet van meerwaarde is voor het Nederlands elftal, daar hebben we een bondcoach voor.) getuigd van minachting en inconsequentheid van haar eigen regels. Het heeft niets met willekeur te maken.
quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Verdonk zou moeten uitleggen waarom ze nu voor deze drastische handelswijze kiest - het is veel en veel logischer wel een uitzondering te maken. Het lijkt op een soort windvlaagje, kijk mij eens stoer zijn.
Jij hebt dus ook al geen argumenten.
Wat zijn je argumenten dan? Het is een statement van Verdonk, meer is het niet. Ze geeft geen onderbouwing en jij ook niet.quote:
Als ze dan zou uitleggen waarom. Ze zegt dat ze advies heeft gehad maar wil niet zeggen van wiequote:Op donderdag 19 mei 2005 20:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Uitzonderingen houden in dat je inconsequent mag zijn, anders zijn het geen uitzonderingen meer...
Als zij dat niet wil zeggen dan hoeft ze dat niet te zeggen. Simpel.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Als ze dan zou uitleggen waarom. Ze zegt dat ze advies heeft gehad maar wil niet zeggen van wie![]()
quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:36 schreef nikk het volgende:
[..]
Als zij dat niet wil zeggen dan hoeft ze dat niet te zeggen. Simpel.
Zie m'n reactie nog eens. Dat jij geen argumenten wil zien betekent niet dat ze er niet zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat zijn je argumenten dan? Het is een statement van Verdonk, meer is het niet. Ze geeft geen onderbouwing en jij ook niet.
Waarom dat dan? Je snapt niet wat uitzonderingen zijn? Niet iedereen die een meerwaarde kan leveren krijgt automatisch toegang tot de versnelde procedure.quote:Schaf dan die hele versnelde naturalisatie af.
Ze moet haar beslissingen kunnen uitleggen, de kamer vraagt haar er naar dus ze zal wel moeten. Ze heeft een statement willen maken en dat is mislukt omdat ze het niet uit kan leggen.quote:
Tot nu toe wel als het om sport gaat en er zo'n verzoek wordt gedaan.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:38 schreef nikk het volgende:
Waarom dat dan? Je snapt niet wat uitzonderingen zijn? Niet iedereen die een meerwaarde kan leveren krijgt automatisch toegang tot de versnelde procedure.
Precies, maar misschien over een paar jaar als hij zich goed ontwikkeld.quote:Op maandag 25 april 2005 14:58 schreef PLAE@ het volgende:
Wie is er nog meer op tegen om die Salomon Kalou te naturaliseren tot Nederlander?
Ik vind het maar onzin. We hebben zat goeie voetballers in Nederland.
Ja hallo, dat gaat vanzelf hoor. Het gaat om de versnelde procedure.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Precies, maar misschien over een paar jaar als hij zich goed ontwikkeld.
bron?quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze moet haar beslissingen kunnen uitleggen, de kamer vraagt haar er naar dus ze zal wel moeten.
Misschien wou ze een statement maken, maar als zij geen uitzondering wil maken voor Kalou dan heeft ze gewoon dat recht.quote:Ze heeft een statement willen maken en dat is mislukt omdat ze het niet uit kan leggen.
Je ziet wat je wil zien SCH. Je vertroebelde blik op de realiteit neemt steeds ernstigere vormen aan.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja hallo, dat gaat vanzelf hoor. Het gaat om de versnelde procedure.
Ik vind dit weer zo grappig. Het is duidelijk zo'n ontzettend domme beslissing, ze gaat ontzettend op haar bek en nog zijn er mensen die haar verdedigen om dat ze denken dat dat zo hoort.
Die denken blijkbaar dat dit bij asielzoekers hoort enzo.
Zelfs Hilbrand Nawijn snapt helemaal niets meer van Rita
Ik verzin dat van Nawijn toch niet.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Je ziet wat je wil zien SCH. Je vertroebelde blik op de realiteit neemt steeds ernstigere vormen aan.
Om de kwestie Kalou? Mijn god, dan is het wel erg triest gesteld met het niveau van de Kamer.quote:
Of met Verdonk - als je zulke onlogische beslissingen neemt.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:13 schreef nikk het volgende:
[..]
Om de kwestie Kalou? Mijn god, dan is het wel erg triest gesteld met het niveau van de Kamer.
Geez, niveau is wel erg ver te zoeken zeg... schokkendquote:Op donderdag 19 mei 2005 22:21 schreef SCH het volgende:
http://www.groenlinks.nl/(...)icht.2005-05-19.2446
Tja, zo hol als jouw posts reageert Rita nou ook. Als ze een sterk antwoord heeft, zal het wel met een sisser aflopen of ze geeft toe dat ze geen argumenten heeft.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:52 schreef nikk het volgende:
[..]
Geez, niveau is wel erg ver te zoeken zeg... schokkend
Als ze Cruyff nou goed schreven steunde ik ze, niet iemand gaan beschuldigen van het niet hebben van voetbalkennis als je zoiets belangrijks verkeerd schrijftquote:Op donderdag 19 mei 2005 22:21 schreef SCH het volgende:
Vooral de LPF is kwaad hoorquote:Op donderdag 19 mei 2005 22:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Populistische bokkensprong van de PvdA en Groen Links, maar dat zijn we wel gewend van ze.
Die had ik ook al gepost maar als je het nieuws volgt dan heb je de afstraffing van Nawijn gezien, die is jarenlang directeur van de IND geweest en ergert zich dood hieraan.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Tja, als zelfs Van Basten zich met de politiek gaat bemoeien heeft Rita zeker sterke argumenten nodigquote:Op donderdag 19 mei 2005 22:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, zo hol als jouw posts reageert Rita nou ook. Als ze een sterk antwoord heeft, zal het wel met een sisser aflopen of ze geeft toe dat ze geen argumenten heeft.
Hilbrand Nawijn heeft me overtuigd.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:05 schreef nikk het volgende:
Dat jij als drama-queen valt voor de jankbui van mede-huilie Marijke V. is ook niet zo verwonderlijk eerlijk gezegd.
5. Kunt u aangeven welke garanties u kunt bieden voor de prestaties van het Nederlandse voetbalelftal tijdens de WK te Duitsland zonder de deelname van Kalou?quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:21 schreef SCH het volgende:
Dit is sowieso geen argument. Als we van Maxwell een Nederlander maken dan zal Nederland wellicht ook beter presteren. Als we alle kids in de krottenwijken van Rio een Nederlands paspoort opsturen dan zal Nederland in de toekomst wellicht ook beter presteren...quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:50 schreef Falco het volgende:
[..]
5. Kunt u aangeven welke garanties u kunt bieden voor de prestaties van het Nederlandse voetbalelftal tijdens de WK te Duitsland zonder de deelname van Kalou?
Laat eerst Marijke Vos iets doen aan haar voetbalkennis ipv dit soort loze kamervragen.
Het gaat niet om Kalou, het gaat erom dat een minister de regeltjes niet consequent toepast, maar juist heeft misbruikt om er populistisch gewin uit te halen. Gezien het feit dat zowel haar eigen IND als het ministerie van VWS een positief advies heeft gegeven, Had Verdonk consequent hetzelfde moeten beslissen. Ze ondermijnt hiermee dus zelfs de mening van haar eigen departement, die met dezelfde regels werkt als zij zelf. Dus of de IND heeft weer eens geblunderd, wat de verantwoordelijkheid van Verdonk is, of Verdonk ging zelf in de fout. Hoe dan ook, Verdonk zit haar eigen regeltjes met voeten te treden en daar mogen best kamervragen over gesteld worden.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:12 schreef Martijne het volgende:
Typisch Nederlands, zodra er iemand een hype van maakt zeiken we allemaal populistisch mee.. en waar het gaat het over? De wereld vergaat niet zonder Kalou hoor.. het is niet dat ik hem het Nederlanderschap ontgun, maar waarom zo'n populistisch gehype van maken? De actie van Groen Links en PVDA is dan ook belachelijk, kostbare 2e kamer tijd vrij maken voor één individu![]()
Wat een onzin. De minister is niet gebonden aan dat advies. Ze heeft zich dus prima aan de regels gehouden.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 06:46 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Het gaat niet om Kalou, het gaat erom dat een minister de regeltjes niet consequent toepast, maar juist heeft misbruikt om er populistisch gewin uit te halen. Gezien het feit dat zowel haar eigen IND als het ministerie van VWS een positief advies heeft gegeven, Had Verdonk consequent hetzelfde moeten beslissen. Ze ondermijnt hiermee dus zelfs de mening van haar eigen departement, die met dezelfde regels werkt als zij zelf. Dus of de IND heeft weer eens geblunderd, wat de verantwoordelijkheid van Verdonk is, of Verdonk ging zelf in de fout. Hoe dan ook, Verdonk zit haar eigen regeltjes met voeten te treden en daar mogen best kamervragen over gesteld worden.
Een minister die zich niet aan haar eigen regeltjes houd, of een departement niet op orde kan houden, moet gewoon plaatsmaken voor iemand die dat wel kan.
Ja joh, je eigen ambtenaren zeggen dat Kalou aan alle voorwaarden voldoet, je hebt in het verleden altijd naar dergelijke adviezen geluisterd, maar nu, zonder duidelijke redenering, ga je er vanaf wijken. Dan doe je het goed zeg!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:01 schreef nikk het volgende:
[..]
Wat een onzin. De minister is niet gebonden aan dat advies. Ze heeft zich dus prima aan de regels gehouden.
In ontken ook niet dat er sprake is van een bepaalde vorm van willekeur. Maar het is gewoon klinkklare onzin door te stellen dat Verdonk zich niet aan de regels houd o.i.d.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:03 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ja joh, je eigen ambtenaren zeggen dat Kalou aan alle voorwaarden voldoet, je hebt in het verleden altijd naar dergelijke adviezen geluisterd, maar nu, zonder duidelijke redenering, ga je er vanaf wijken. Dan doe je het goed zeg!![]()
Sommige mensen hebben gewoon oogkleppen op, dat is wel weer duidelijk...
Hoezo? Lijkt me simpel gevalletje van gewoonterecht. Andere topsporters onder vergelijkbare omstandigheden kregen allemaal wel hun papiertje en aangezien iedereen in gelijke gevallen gelijk behandeld dient te worden, heeft Verdonk hier gewoon de regels gebroken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:09 schreef nikk het volgende:
[..]
In ontken ook niet dat er sprake is van een bepaalde vorm van willekeur. Maar het is gewoon klinkklare onzin door te stellen dat Verdonk zich niet aan de regels houd o.i.d.
Welnee. Je kunt je niet beroepen op uitzonderingen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:28 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Hoezo? Lijkt me simpel gevalletje van gewoonterecht. Andere topsporters onder vergelijkbare omstandigheden kregen allemaal wel hun papiertje en aangezien iedereen in gelijke gevallen gelijk behandeld dient te worden, heeft Verdonk hier gewoon de regels gebroken.
Een uitzondering in de wet geldt voor iedereen die aan de voorwaarden van een dergelijke uitzondering voldoet. Kalou voldoet gewoon aan de voorwaarden en dan kan hij zich wel degelijk beroepen op die uitzondering. De minister heeft dus gewoon (weer eens) gefaald.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:31 schreef nikk het volgende:
[..]
Welnee. Je kunt je niet beroepen op uitzonderingen.
Dat klopt. Maar daar heb ik het niet over. Het is een verzoek, je kunt je er niet op beroepen. Je kunt je niet beroepen op eerdere uitzonderingen die gemaakt zijn.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:53 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Een uitzondering in de wet geldt voor iedereen die aan de voorwaarden van een dergelijke uitzondering voldoet.
Welnee. Lees de wet.quote:Kalou voldoet gewoon aan de voorwaarden en dan kan hij zich wel degelijk beroepen op die uitzondering. De minister heeft dus gewoon (weer eens) gefaald.
Dus jij stelt hier dat een minister een verzoek zonder enige reden mag weigeren, als ze in het verleden eenzelfde verzoeken consequent heeft goedgekeurd, zonder dat daar vraagtekens bij gesteld mogen worden??quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:58 schreef nikk het volgende:
Dat klopt. Maar daar heb ik het niet over. Het is een verzoek, je kunt je er niet op beroepen. Je kunt je niet beroepen op eerdere uitzonderingen die gemaakt zijn.
Welnee. Lees de wet.
Het moet in behandeling worden genomen zodra er voldaan is aan de voorwaarden die gesteld zijn. Maar uiteindelijk is het de minister die de beslissing mag maken. Ze is daar, even heel simpel gesteld, helemaal vrij in.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:25 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dus jij stelt hier dat een minister een verzoek zonder enige reden mag weigeren, als ze in het verleden eenzelfde verzoeken consequent heeft goedgekeurd, zonder dat daar vraagtekens bij gesteld mogen worden??
En heeft inconsequent gehandeld door Kalou af te wijzen, terwijl andere sporters onder dezelfde omstandigheden wel toegewezen werden. Dat maakt haar dus onbetrouwbaar en wat mij betreft ongeschikt als minister. Willekeur en populistische beslissingen horen niet thuis in de politiek. Een minister hoort consequent te zijn en de beslissingen te nemen die men correct acht, niet welke populistisch het beste uitkomen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:29 schreef nikk het volgende:
[..]
Het moet in behandeling worden genomen zodra er voldaan is aan de voorwaarden die gesteld zijn. Maar uiteindelijk is het de minister die de beslissing mag maken. Ze is daar, even heel simpel gesteld, helemaal vrij in.
Je laat nu gewoon je persoonlijke afkeer jegens Verdonk spreken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:47 schreef Vhiper het volgende:
[..]
En heeft inconsequent gehandeld door Kalou af te wijzen, terwijl andere sporters onder dezelfde omstandigheden wel toegewezen werden. Dat maakt haar dus onbetrouwbaar en wat mij betreft ongeschikt als minister. Willekeur en populistische beslissingen horen niet thuis in de politiek. Een minister hoort consequent te zijn en de beslissingen te nemen die men correct acht, niet welke populistisch het beste uitkomen.
Hoezo? Geen fan die erom gevraagd heeft en gezien de reacties hier, geen fan die erop zit te wachten.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je draait de boel om Vhiper. Buitenlandse voetballers snel een Nederlands paspoort geven zodat ze mee naar het WK kunnen, dat is pas populistisch.
De reacties hier zijn niet representatief voor heel Nederland.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:56 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Hoezo? Geen fan die erom gevraagd heeft en gezien de reacties hier, geen fan die erop zit te wachten.
Ik heb geen persoonlijke afkeer jegens Verdonk. Ik kijk puur naar haar beleid en beslissingen en kan daar niets anders dan eerder genoemde conclusies uit trekken. Het gebrek aan tegenargumenten sterkt mij in die conclusies.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:55 schreef nikk het volgende:
[..]
Je laat nu gewoon je persoonlijke afkeer jegens Verdonk spreken.
Gelukkig maarquote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De reacties hier zijn niet representatief voor heel Nederland.
Welk tegenargument? Je beroept je telkens maar weer op inconsequentie van Verdonk. Maar dat is geen argument. Ze mag inconsequent zijn, of nog liever gezegd, er is in feite geen sprake van inconsequentie aangezien het gaat om uitzonderingen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:58 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik heb geen persoonlijke afkeer jegens Verdonk. Ik kijk puur naar haar beleid en beslissingen en kan daar niets anders dan eerder genoemde conclusies uit trekken. Het gebrek aan tegenargumenten sterkt mij in die conclusies.
Dat er in het verleden in soortgelijke gevallen (onterecht) wel een Nederlands paspoort is toegewezen wil niet zeggen dat dat Nederlands paspoort nu ook toegewezen moet worden.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:01 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Gelukkig maar
Maar het is een feit dat Verdonk zich als "restrictief" probeert op te stellen, dat ze in het verleden gelijke gevallen wel toegewezen heeft en geen goede reden heeft bij Kalou anders te beslissen. Ze heeft dus overduidelijk een populistische beslissing genomen om het beeld van haar als "restrictief" te versterken, in plaats van een inhoudelijke beslissing gebaseerd op feiten en de adviezen van haar eigen ministerie.
idd die zijn er niet. Het afwijzen van Kalou is dus niet op feiten, maar op populistische willekeur gebaseert. Iets wat ik niet vind passen bij een minister.quote:
Dus jij stelt dat Verdonk in het verleden onterecht die paspoorten heeft verstrekt? Nog erger, dan is ze dus niet 1x maar reeds 8x in de fout gegaan zonder die fouten te corrigeren!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat er in het verleden in soortgelijke gevallen (onterecht) wel een Nederlands paspoort is toegewezen wil niet zeggen dat dat Nederlands paspoort nu ook toegewezen moet worden.
Ik bedoelde argument natuurlijk, maar dat had je natuurlijk ook wel door. Maar goed...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:07 schreef Vhiper het volgende:
[..]
idd die zijn er niet. Het afwijzen van Kalou is dus niet op feiten, maar op populistische willekeur gebaseert. Iets wat ik niet vind passen bij een minister.
Ik vind dat die "meerwaarde" voor Nederland discutabel. Wat hebben we eraan dat een Bulgaarse dirigent nu opeens Nederlander is?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:08 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dus jij stelt dat Verdonk in het verleden onterecht die paspoorten heeft verstrekt? Nog erger, dan is ze dus niet 1x maar reeds 8x in de fout gegaan zonder die fouten te corrigeren!
De hype was er al voordat Verdonk een beslissing genomen had. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het juist die media-aandacht is geweest die Verdonk heeft verleid een voor haar "image" populistische keuze te maken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik bedoelde argument natuurlijk, maar dat had je natuurlijk ook wel door. Maar goed...
Of het populistische willekeur is weet ik niet. Het is de media die er op dit moment een hype van maakt.
Dat is misschien het geval geweest. Hoe dan ook, zij heeft die beslissing mogen maken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:12 schreef Vhiper het volgende:
[..]
De hype was er al voordat Verdonk een beslissing genomen had. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het juist die media-aandacht is geweest die Verdonk heeft verleid een voor haar "image" populistische keuze te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |