bron?quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze moet haar beslissingen kunnen uitleggen, de kamer vraagt haar er naar dus ze zal wel moeten.
Misschien wou ze een statement maken, maar als zij geen uitzondering wil maken voor Kalou dan heeft ze gewoon dat recht.quote:Ze heeft een statement willen maken en dat is mislukt omdat ze het niet uit kan leggen.
Je ziet wat je wil zien SCH. Je vertroebelde blik op de realiteit neemt steeds ernstigere vormen aan.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja hallo, dat gaat vanzelf hoor. Het gaat om de versnelde procedure.
Ik vind dit weer zo grappig. Het is duidelijk zo'n ontzettend domme beslissing, ze gaat ontzettend op haar bek en nog zijn er mensen die haar verdedigen om dat ze denken dat dat zo hoort.
Die denken blijkbaar dat dit bij asielzoekers hoort enzo.
Zelfs Hilbrand Nawijn snapt helemaal niets meer van Rita
Ik verzin dat van Nawijn toch niet.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Je ziet wat je wil zien SCH. Je vertroebelde blik op de realiteit neemt steeds ernstigere vormen aan.
Om de kwestie Kalou? Mijn god, dan is het wel erg triest gesteld met het niveau van de Kamer.quote:
Of met Verdonk - als je zulke onlogische beslissingen neemt.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:13 schreef nikk het volgende:
[..]
Om de kwestie Kalou? Mijn god, dan is het wel erg triest gesteld met het niveau van de Kamer.
Geez, niveau is wel erg ver te zoeken zeg... schokkendquote:Op donderdag 19 mei 2005 22:21 schreef SCH het volgende:
http://www.groenlinks.nl/(...)icht.2005-05-19.2446
Tja, zo hol als jouw posts reageert Rita nou ook. Als ze een sterk antwoord heeft, zal het wel met een sisser aflopen of ze geeft toe dat ze geen argumenten heeft.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:52 schreef nikk het volgende:
[..]
Geez, niveau is wel erg ver te zoeken zeg... schokkend
Als ze Cruyff nou goed schreven steunde ik ze, niet iemand gaan beschuldigen van het niet hebben van voetbalkennis als je zoiets belangrijks verkeerd schrijftquote:Op donderdag 19 mei 2005 22:21 schreef SCH het volgende:
Vooral de LPF is kwaad hoorquote:Op donderdag 19 mei 2005 22:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Populistische bokkensprong van de PvdA en Groen Links, maar dat zijn we wel gewend van ze.
Die had ik ook al gepost maar als je het nieuws volgt dan heb je de afstraffing van Nawijn gezien, die is jarenlang directeur van de IND geweest en ergert zich dood hieraan.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Tja, als zelfs Van Basten zich met de politiek gaat bemoeien heeft Rita zeker sterke argumenten nodigquote:Op donderdag 19 mei 2005 22:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, zo hol als jouw posts reageert Rita nou ook. Als ze een sterk antwoord heeft, zal het wel met een sisser aflopen of ze geeft toe dat ze geen argumenten heeft.
Hilbrand Nawijn heeft me overtuigd.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:05 schreef nikk het volgende:
Dat jij als drama-queen valt voor de jankbui van mede-huilie Marijke V. is ook niet zo verwonderlijk eerlijk gezegd.
5. Kunt u aangeven welke garanties u kunt bieden voor de prestaties van het Nederlandse voetbalelftal tijdens de WK te Duitsland zonder de deelname van Kalou?quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:21 schreef SCH het volgende:
Dit is sowieso geen argument. Als we van Maxwell een Nederlander maken dan zal Nederland wellicht ook beter presteren. Als we alle kids in de krottenwijken van Rio een Nederlands paspoort opsturen dan zal Nederland in de toekomst wellicht ook beter presteren...quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:50 schreef Falco het volgende:
[..]
5. Kunt u aangeven welke garanties u kunt bieden voor de prestaties van het Nederlandse voetbalelftal tijdens de WK te Duitsland zonder de deelname van Kalou?
Laat eerst Marijke Vos iets doen aan haar voetbalkennis ipv dit soort loze kamervragen.
Het gaat niet om Kalou, het gaat erom dat een minister de regeltjes niet consequent toepast, maar juist heeft misbruikt om er populistisch gewin uit te halen. Gezien het feit dat zowel haar eigen IND als het ministerie van VWS een positief advies heeft gegeven, Had Verdonk consequent hetzelfde moeten beslissen. Ze ondermijnt hiermee dus zelfs de mening van haar eigen departement, die met dezelfde regels werkt als zij zelf. Dus of de IND heeft weer eens geblunderd, wat de verantwoordelijkheid van Verdonk is, of Verdonk ging zelf in de fout. Hoe dan ook, Verdonk zit haar eigen regeltjes met voeten te treden en daar mogen best kamervragen over gesteld worden.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:12 schreef Martijne het volgende:
Typisch Nederlands, zodra er iemand een hype van maakt zeiken we allemaal populistisch mee.. en waar het gaat het over? De wereld vergaat niet zonder Kalou hoor.. het is niet dat ik hem het Nederlanderschap ontgun, maar waarom zo'n populistisch gehype van maken? De actie van Groen Links en PVDA is dan ook belachelijk, kostbare 2e kamer tijd vrij maken voor één individu![]()
Wat een onzin. De minister is niet gebonden aan dat advies. Ze heeft zich dus prima aan de regels gehouden.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 06:46 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Het gaat niet om Kalou, het gaat erom dat een minister de regeltjes niet consequent toepast, maar juist heeft misbruikt om er populistisch gewin uit te halen. Gezien het feit dat zowel haar eigen IND als het ministerie van VWS een positief advies heeft gegeven, Had Verdonk consequent hetzelfde moeten beslissen. Ze ondermijnt hiermee dus zelfs de mening van haar eigen departement, die met dezelfde regels werkt als zij zelf. Dus of de IND heeft weer eens geblunderd, wat de verantwoordelijkheid van Verdonk is, of Verdonk ging zelf in de fout. Hoe dan ook, Verdonk zit haar eigen regeltjes met voeten te treden en daar mogen best kamervragen over gesteld worden.
Een minister die zich niet aan haar eigen regeltjes houd, of een departement niet op orde kan houden, moet gewoon plaatsmaken voor iemand die dat wel kan.
Ja joh, je eigen ambtenaren zeggen dat Kalou aan alle voorwaarden voldoet, je hebt in het verleden altijd naar dergelijke adviezen geluisterd, maar nu, zonder duidelijke redenering, ga je er vanaf wijken. Dan doe je het goed zeg!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:01 schreef nikk het volgende:
[..]
Wat een onzin. De minister is niet gebonden aan dat advies. Ze heeft zich dus prima aan de regels gehouden.
In ontken ook niet dat er sprake is van een bepaalde vorm van willekeur. Maar het is gewoon klinkklare onzin door te stellen dat Verdonk zich niet aan de regels houd o.i.d.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:03 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ja joh, je eigen ambtenaren zeggen dat Kalou aan alle voorwaarden voldoet, je hebt in het verleden altijd naar dergelijke adviezen geluisterd, maar nu, zonder duidelijke redenering, ga je er vanaf wijken. Dan doe je het goed zeg!![]()
Sommige mensen hebben gewoon oogkleppen op, dat is wel weer duidelijk...
Hoezo? Lijkt me simpel gevalletje van gewoonterecht. Andere topsporters onder vergelijkbare omstandigheden kregen allemaal wel hun papiertje en aangezien iedereen in gelijke gevallen gelijk behandeld dient te worden, heeft Verdonk hier gewoon de regels gebroken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:09 schreef nikk het volgende:
[..]
In ontken ook niet dat er sprake is van een bepaalde vorm van willekeur. Maar het is gewoon klinkklare onzin door te stellen dat Verdonk zich niet aan de regels houd o.i.d.
Welnee. Je kunt je niet beroepen op uitzonderingen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:28 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Hoezo? Lijkt me simpel gevalletje van gewoonterecht. Andere topsporters onder vergelijkbare omstandigheden kregen allemaal wel hun papiertje en aangezien iedereen in gelijke gevallen gelijk behandeld dient te worden, heeft Verdonk hier gewoon de regels gebroken.
Een uitzondering in de wet geldt voor iedereen die aan de voorwaarden van een dergelijke uitzondering voldoet. Kalou voldoet gewoon aan de voorwaarden en dan kan hij zich wel degelijk beroepen op die uitzondering. De minister heeft dus gewoon (weer eens) gefaald.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:31 schreef nikk het volgende:
[..]
Welnee. Je kunt je niet beroepen op uitzonderingen.
Dat klopt. Maar daar heb ik het niet over. Het is een verzoek, je kunt je er niet op beroepen. Je kunt je niet beroepen op eerdere uitzonderingen die gemaakt zijn.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:53 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Een uitzondering in de wet geldt voor iedereen die aan de voorwaarden van een dergelijke uitzondering voldoet.
Welnee. Lees de wet.quote:Kalou voldoet gewoon aan de voorwaarden en dan kan hij zich wel degelijk beroepen op die uitzondering. De minister heeft dus gewoon (weer eens) gefaald.
Dus jij stelt hier dat een minister een verzoek zonder enige reden mag weigeren, als ze in het verleden eenzelfde verzoeken consequent heeft goedgekeurd, zonder dat daar vraagtekens bij gesteld mogen worden??quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:58 schreef nikk het volgende:
Dat klopt. Maar daar heb ik het niet over. Het is een verzoek, je kunt je er niet op beroepen. Je kunt je niet beroepen op eerdere uitzonderingen die gemaakt zijn.
Welnee. Lees de wet.
Het moet in behandeling worden genomen zodra er voldaan is aan de voorwaarden die gesteld zijn. Maar uiteindelijk is het de minister die de beslissing mag maken. Ze is daar, even heel simpel gesteld, helemaal vrij in.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:25 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dus jij stelt hier dat een minister een verzoek zonder enige reden mag weigeren, als ze in het verleden eenzelfde verzoeken consequent heeft goedgekeurd, zonder dat daar vraagtekens bij gesteld mogen worden??
En heeft inconsequent gehandeld door Kalou af te wijzen, terwijl andere sporters onder dezelfde omstandigheden wel toegewezen werden. Dat maakt haar dus onbetrouwbaar en wat mij betreft ongeschikt als minister. Willekeur en populistische beslissingen horen niet thuis in de politiek. Een minister hoort consequent te zijn en de beslissingen te nemen die men correct acht, niet welke populistisch het beste uitkomen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:29 schreef nikk het volgende:
[..]
Het moet in behandeling worden genomen zodra er voldaan is aan de voorwaarden die gesteld zijn. Maar uiteindelijk is het de minister die de beslissing mag maken. Ze is daar, even heel simpel gesteld, helemaal vrij in.
Je laat nu gewoon je persoonlijke afkeer jegens Verdonk spreken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:47 schreef Vhiper het volgende:
[..]
En heeft inconsequent gehandeld door Kalou af te wijzen, terwijl andere sporters onder dezelfde omstandigheden wel toegewezen werden. Dat maakt haar dus onbetrouwbaar en wat mij betreft ongeschikt als minister. Willekeur en populistische beslissingen horen niet thuis in de politiek. Een minister hoort consequent te zijn en de beslissingen te nemen die men correct acht, niet welke populistisch het beste uitkomen.
Hoezo? Geen fan die erom gevraagd heeft en gezien de reacties hier, geen fan die erop zit te wachten.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je draait de boel om Vhiper. Buitenlandse voetballers snel een Nederlands paspoort geven zodat ze mee naar het WK kunnen, dat is pas populistisch.
De reacties hier zijn niet representatief voor heel Nederland.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:56 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Hoezo? Geen fan die erom gevraagd heeft en gezien de reacties hier, geen fan die erop zit te wachten.
Ik heb geen persoonlijke afkeer jegens Verdonk. Ik kijk puur naar haar beleid en beslissingen en kan daar niets anders dan eerder genoemde conclusies uit trekken. Het gebrek aan tegenargumenten sterkt mij in die conclusies.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:55 schreef nikk het volgende:
[..]
Je laat nu gewoon je persoonlijke afkeer jegens Verdonk spreken.
Gelukkig maarquote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De reacties hier zijn niet representatief voor heel Nederland.
Welk tegenargument? Je beroept je telkens maar weer op inconsequentie van Verdonk. Maar dat is geen argument. Ze mag inconsequent zijn, of nog liever gezegd, er is in feite geen sprake van inconsequentie aangezien het gaat om uitzonderingen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:58 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik heb geen persoonlijke afkeer jegens Verdonk. Ik kijk puur naar haar beleid en beslissingen en kan daar niets anders dan eerder genoemde conclusies uit trekken. Het gebrek aan tegenargumenten sterkt mij in die conclusies.
Dat er in het verleden in soortgelijke gevallen (onterecht) wel een Nederlands paspoort is toegewezen wil niet zeggen dat dat Nederlands paspoort nu ook toegewezen moet worden.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:01 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Gelukkig maar
Maar het is een feit dat Verdonk zich als "restrictief" probeert op te stellen, dat ze in het verleden gelijke gevallen wel toegewezen heeft en geen goede reden heeft bij Kalou anders te beslissen. Ze heeft dus overduidelijk een populistische beslissing genomen om het beeld van haar als "restrictief" te versterken, in plaats van een inhoudelijke beslissing gebaseerd op feiten en de adviezen van haar eigen ministerie.
idd die zijn er niet. Het afwijzen van Kalou is dus niet op feiten, maar op populistische willekeur gebaseert. Iets wat ik niet vind passen bij een minister.quote:
Dus jij stelt dat Verdonk in het verleden onterecht die paspoorten heeft verstrekt? Nog erger, dan is ze dus niet 1x maar reeds 8x in de fout gegaan zonder die fouten te corrigeren!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat er in het verleden in soortgelijke gevallen (onterecht) wel een Nederlands paspoort is toegewezen wil niet zeggen dat dat Nederlands paspoort nu ook toegewezen moet worden.
Ik bedoelde argument natuurlijk, maar dat had je natuurlijk ook wel door. Maar goed...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:07 schreef Vhiper het volgende:
[..]
idd die zijn er niet. Het afwijzen van Kalou is dus niet op feiten, maar op populistische willekeur gebaseert. Iets wat ik niet vind passen bij een minister.
Ik vind dat die "meerwaarde" voor Nederland discutabel. Wat hebben we eraan dat een Bulgaarse dirigent nu opeens Nederlander is?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:08 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dus jij stelt dat Verdonk in het verleden onterecht die paspoorten heeft verstrekt? Nog erger, dan is ze dus niet 1x maar reeds 8x in de fout gegaan zonder die fouten te corrigeren!
De hype was er al voordat Verdonk een beslissing genomen had. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het juist die media-aandacht is geweest die Verdonk heeft verleid een voor haar "image" populistische keuze te maken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik bedoelde argument natuurlijk, maar dat had je natuurlijk ook wel door. Maar goed...
Of het populistische willekeur is weet ik niet. Het is de media die er op dit moment een hype van maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |