abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 april 2005 @ 11:11:36 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26515367
Ach met Maxima kon het ook dus waarom niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_26516944
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 10:50 schreef Chadi het volgende:

Wat valt daar aan te begrijpen. Kalou voelt zich hollander en wil voor nederland uitkomen. Welke essentie mis ik dan?
Dat Kalou Ivoriaan is.....
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_26516971
quote:
Op maandag 25 april 2005 18:01 schreef twi het volgende:
Kalou een Nederlands paspoort geven is meten met twee maten. Dus daarom ben ik tegen, niet omdat ik 'm niet graag bij Oranje zou willen zien.
Wat hij zegt.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_26517094
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 12:29 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Dat Kalou Ivoriaan is.....
Op het moment dat hij voor Oranje uitkomt is hij Nederlander
  dinsdag 26 april 2005 @ 12:37:09 #55
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26517104
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 11:03 schreef Calciumdude het volgende:
Ik zie hier helemaal nix over de persoon Kalou , een voetballer wil graag het spelen op het hoogste niveau , Salomon woont al een tijdje in Nederland , spreekt redelijk nederlands en voelt er weinig voor om zich , net als zijn broer, op te laten sluiten in een legerbasis als ze weer eens van zuid-afrika hebben verloren..

Het zou een verrijking voor het nederlands voetbal zijn , en voor de persoon Kalou ook een goede zaak.
Daarbij komt nog dat hij dan naar de Premier League kan verkassen , wat hij nu zolang hij niet voor Ivoorkust uitkomt niet kan ...
Als Marco van Basten , waar iedereen zo enthousiast over is , geen bezwaren heeft waarom zou de Nederlandse bevolking dat dan wel hebben.
Liever met "import" spelers een keertje Europees - of zelfs Wereld Kampioen als altijd maar in de halve finales met penalties ten onder ...
Tsja, als je het zo gaat beredeneren is de grens tussen interland voetbal en clubvoetbal compleet verdwenen. Waar speel je dan nog interlandvoetbal voor?
pi_26517249
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 12:36 schreef Chadi het volgende:

[..]

Op het moment dat hij voor Oranje uitkomt is hij Nederlander
En op het moment dat jij in Turkije zit, ben je een kanker turk.
pi_26517300
ik hoef geen afrikaanse nikkers met afrikaanse namen in het nederlands elftal
pi_26518325
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 12:46 schreef SanyoSoft het volgende:

nee dan nederlandse nikkers, de beste die er zijn!
pi_26518391
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 13:29 schreef MaxPower het volgende:

[..]

nee dan nederlandse nikkers, de beste die er zijn!
wat lul jij?
  dinsdag 26 april 2005 @ 13:33:52 #60
15600 BB-King
Long live the King!
pi_26518429
Vind het ook onzin.
Goede speler maar geen Nederlander dus niet selecteren voor Oranje.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_26518518
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 13:32 schreef SanyoSoft het volgende:

[..]

wat lul jij?
Seedorf, Kluivert, Davids, Reiziger, Bronkhorst en nu Babel en Maduro... Nederlandse nikkers die prima in Oranje passen en pasten in mijn ogen.

Maar ga vooral door met de nazi uit te hangen!
  dinsdag 26 april 2005 @ 13:38:52 #62
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_26518545
ik ben der ook op tegen nog een nederlandse spits
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 26 april 2005 @ 13:42:32 #63
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_26518637
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 10:50 schreef Chadi het volgende:
Wat valt daar aan te begrijpen. Kalou voelt zich hollander en wil voor nederland uitkomen. Welke essentie mis ik dan?
Kalou voelt zich helemaal geen Nederlander natuurlijk! Hij wil gewoon in Oranje spelen omdat Ivoorkust geen ene hol voorstelt en hij daarmee nooit een WK zou spelen, noch zit hij te wachten op bizarre maatregelen bij een verliespartij (zijn broer die opeens 'zoek' was).
Vluchtgedrag voor zijn eigen land, kan hij morgen voor Engeland of Duitsland uitkomen doet hij dat. Frankrijk, dat zou nog eens een logisch land voor hem zijn gezien de taal. Maar Nederland.
pi_26518641
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 13:37 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Seedorf, Kluivert, Davids, Reiziger, Bronkhorst en nu Babel en Maduro... Nederlandse nikkers die prima in Oranje passen en pasten in mijn ogen.

Maar ga vooral door met de nazi uit te hangen!
nazi uithangen? waar heb je het over?
pi_26518659
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 13:42 schreef SanyoSoft het volgende:

[..]

nazi uithangen? waar heb je het over?
pi_26518800
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 13:42 schreef Stpan het volgende:

[..]

Kalou voelt zich helemaal geen Nederlander natuurlijk! Hij wil gewoon in Oranje spelen omdat Ivoorkust geen ene hol voorstelt en hij daarmee nooit een WK zou spelen, noch zit hij te wachten op bizarre maatregelen bij een verliespartij (zijn broer die opeens 'zoek' was).
Vluchtgedrag voor zijn eigen land, kan hij morgen voor Engeland of Duitsland uitkomen doet hij dat. Frankrijk, dat zou nog eens een logisch land voor hem zijn gezien de taal. Maar Nederland.
Het is in ieder geval nog nooit voorgekomen.
Alle Surinamers, Molukkers, Antillianen en Marokkanen die voor het NL elftal zijn uitgekomen zijn hier opgegroeid (en bovendien is er natuurlijk een sterke binding tussen Nederland en de voormalige kolonieen). Het is nog nooit voorgekomen dat een geimporteerd afrikaans (of waarvandaan dan ook) clubtalentje voor het Nederlands elftal is uitgekomen. En inderdaad, deze jongen had net zo goed bij een engelse club kunnen spelen. Dan was ie dus voor Engeland uitgekomen als ie de kans zou krijgen.
  dinsdag 26 april 2005 @ 13:51:40 #67
95275 Djekko
Wat nou ondertitel
pi_26518842
Laat maar lekker voor Ivoorkust spelen. Hij spreekt nauwelijks Nederlands en woont hier slechts een paar jaar. Natuurlijk zal het een goede voetballer zijn, maar ik wil Nederlanders aanmoedigen in Oranje, en niet een bijgeraapt zooitje mensen van over de hele wereld. Dan is voor mij de lol er snel vanaf.
Amsterdam had het, Eindhoven heeft het en Rotterdam heeft geen flauw benul waar het over gaat
pi_26526067
Vreemd dat deze discussie nu pas oplaait.

Het is natuurlijk te zot voor woorden om Kalou een paspoort te geven. Ook zot, Marco van Basten die zich in de discussie mengt!
  dinsdag 26 april 2005 @ 19:31:29 #69
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_26526340
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 11:03 schreef Calciumdude het volgende:
Ik zie hier helemaal nix over de persoon Kalou , een voetballer wil graag het spelen op het hoogste niveau
Ja, dat willen alle voetballers. . Laat hem in het clubvoetbal maar heel hoog komen, wat hem denk ik ook wel zal lukken, maar bij het interlandvoetbal ben je toch echt gebonden aan je eigen land
quote:
Salomon woont al een tijdje in Nederland , spreekt redelijk nederlands en voelt er weinig voor om zich , net als zijn broer, op te laten sluiten in een legerbasis als ze weer eens van zuid-afrika hebben verloren..
Waar wil je de grens trekken??
quote:
Het zou een verrijking voor het nederlands voetbal zijn , en voor de persoon Kalou ook een goede zaak.
Mwah, hij is goed hoor, maar ik denk dat er genoeg talent in Nederland zelf rond loopt. En de persoon Kalou... ach, het NL Elftal is geen welzijninstelling he.
quote:
Daarbij komt nog dat hij dan naar de Premier League kan verkassen , wat hij nu zolang hij niet voor Ivoorkust uitkomt niet kan ...
Nee, echt een héle goede reden. .
quote:
Als Marco van Basten , waar iedereen zo enthousiast over is , geen bezwaren heeft waarom zou de Nederlandse bevolking dat dan wel hebben.
Mwah, ik ben niet zo enthousiast over hem hoor. En dan nog, je hoeft het niet altijd met iemand eens te zijn hoor. .
quote:
Liever met "import" spelers een keertje Europees - of zelfs Wereld Kampioen als altijd maar in de halve finales met penalties ten onder ...
Nou, die mening deel ik dus totáál niet.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_26526436
Waarom zou Kalou geen Nederlander mogen worden? Hij kan toch de Nederlandse nationaliteit aanvragen en zodra hij die heeft kan hij gewoon in het Nederlands elftal spelen, ik zie het probleem echt niet.
  dinsdag 26 april 2005 @ 21:49:19 #71
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_26530107
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 19:35 schreef VoreG het volgende:
Waarom zou Kalou geen Nederlander mogen worden? Hij kan toch de Nederlandse nationaliteit aanvragen en zodra hij die heeft kan hij gewoon in het Nederlands elftal spelen, ik zie het probleem echt niet.
Maar wat vind je ervan dat men nu aan het lobbyen is voor een versnelde naturalisatie zodat'ie nog even mee kan naar het WK? Is dat niet meten met twee maten?
pi_26530228
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 21:49 schreef Kang-He het volgende:

[..]

Maar wat vind je ervan dat men nu aan het lobbyen is voor een versnelde naturalisatie zodat'ie nog even mee kan naar het WK? Is dat niet meten met twee maten?
Hij wacht maar lekker op het EK, gewoon netjes in de rij.
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:53:16 #73
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26533732
Dan kan Feijenoord zeker minder betalen, waardoor ze het bespaarde geld zeker omzetten in de volgende miskoop?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_26534555
quote:
En Salomon heeft op grond van zijn talent ook recht om interlandvoetbal te spelen voor het land waar hij als voetballer is doorgebroken.
Maxwell, Gomes en Alex ook
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 27 april 2005 @ 09:31:01 #75
73305 Stpan
pi_26538270
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 19:35 schreef VoreG het volgende:
Jimmy Hasselbaink had dus voor Portugal kunnen uitkomen?
Ryan Giggs voor Engeland?
Owen Haergreaves voor Duitsland?
Maxwell voor Oranje?
Jordi Cruijff voor Spanje?
John Bosman destijds voor Belgie?
etc. etc. etc. etc.
Nee zo werkt interland voetbal niet. Punt. Kalou mag van mij een NL's passpoort aanvragen, en dan mag hij gelijk een contract voor 10 jaar bij F. tekenen, zodat hij zijn nieuwe status niet misbruikt om naar Engeland te verhuizen. Maar hij zou nooit een Oranje shirt mogen dragen.
pi_26539016
quote:
Op woensdag 27 april 2005 09:31 schreef Stpan het volgende:
Nee zo werkt interland voetbal niet. Punt.
Uhh zo werkt het wel, genoeg voorbeelden dat het wel zo werkt.
  woensdag 27 april 2005 @ 10:21:20 #77
73305 Stpan
pi_26539229
Ja, bij B-landen zoals Belgie en Japan.
pi_26539264
quote:
Op woensdag 27 april 2005 00:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Maxwell, Gomes en Alex ook
Dat willen ze niet! Kalou wil wel voor Oranje uitkomen.
  woensdag 27 april 2005 @ 11:40:22 #79
73305 Stpan
pi_26540875
Er is toch niemand die gelooft dat Kaloetje per se voor Oranje wil uitkomen omdat hij zich zo Nederlands voelt? Omdat hij zoveel Nederlandse vrienden heeft? Omdat hij zich hier wil vestigen?
Hij wil naar een groot toernooi en in Engeland spelen. Daar kan hij Marco van Basten prima voor misbruiken, en Feyenoord komt het ook beter uit als hij een NL's passpoort heeft.
Kalou heeft mij nog nooit kunnen overtuigen dat hij heel graag Nederlander wil zijn. Hij zou eens kunnen beginnen om na al die jaren eens fatsoenlijk Nederlands te leren.
pi_26546585
quote:
Op woensdag 27 april 2005 11:40 schreef Stpan het volgende:
Er is toch niemand die gelooft dat Kaloetje per se voor Oranje wil uitkomen omdat hij zich zo Nederlands voelt? Omdat hij zoveel Nederlandse vrienden heeft? Omdat hij zich hier wil vestigen?
Hij wil naar een groot toernooi en in Engeland spelen. Daar kan hij Marco van Basten prima voor misbruiken, en Feyenoord komt het ook beter uit als hij een NL's passpoort heeft.
Kalou heeft mij nog nooit kunnen overtuigen dat hij heel graag Nederlander wil zijn. Hij zou eens kunnen beginnen om na al die jaren eens fatsoenlijk Nederlands te leren.
Amen
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_26547066
Hij voelt zich echt geen Nederlander maar wil Nederland gewoon gebruiken om er beter van te worden..

Ik zal nooit voor 'm juichen, geen buitenlanders in Oranje
pi_26547197
Hoelang is hij eigenlijk al in Nederland?
pi_26547863
Jaar of 3, 4?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_26567462
Waar clubs met geld strooien om een zo goed mogleijk elftal te kopen, zouden dan de nationale bonden met paspoorten moeten zorgen dat een land de beste spelers krijgt. Alsof een volk zich dan nog kan identificeren met z'n nationale elftal.
Net als Quatar een tijdje geleden dacht de halve bundesliga voor het nationale elftal binnen te slepen. Dat wil toch niemand?
pi_26567577
Van mij hoeft het inderdaad ook niet...
We beginnen op België te lijken...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_26567969
quote:
Op woensdag 27 april 2005 16:26 schreef devv05 het volgende:
Hij voelt zich echt geen Nederlander maar wil Nederland gewoon gebruiken om er beter van te worden..

Ik zal nooit voor 'm juichen, geen buitenlanders in Oranje
Ik juich ook nooit voor joden
pi_26568350
quote:
Op donderdag 28 april 2005 13:04 schreef Luni het volgende:

[..]

Ik juich ook nooit voor joden
Wat goed van je
pi_26569088
Oprotten met Kalou! Liever in de voorronde uitgeschakeld met échte Nederlanders, dan de halve finale halen met van die genaturaliseerde spelers .
  vrijdag 13 mei 2005 @ 19:02:58 #89
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_26985347
Kalou krijgt dus geen voorkeursbehandeling. Terecht lijkt me.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 19:03:58 #90
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_26985380
oh ja, bron: Minister Verdonk.

Kalou kan nu op z'n vroegst in 2008 Nederlander worden. Op tijd voor het WK2010 dus

[ Bericht 75% gewijzigd door popolon op 13-05-2005 19:10:24 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 19:17:33 #91
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_26985798
Kan er niet mee zitten.
A.M.A.B
  vrijdag 13 mei 2005 @ 19:21:08 #92
95275 Djekko
Wat nou ondertitel
pi_26985906
Goh, wat jammer Volgend jaar zit ie in Spanje, kan ie daar proberen om Spanjaard te worden omdat ie zo'n goeie band met dat land heeft.
Amsterdam had het, Eindhoven heeft het en Rotterdam heeft geen flauw benul waar het over gaat
pi_26986114
Rita is ook zo harteloos. Die arme jongen weet niet eens meer wat de hoofdstad van Ivoorkust is, eet elke avond kaas en woont in een molen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_26986401
quote:
Op donderdag 28 april 2005 13:45 schreef Yeahinho het volgende:
Oprotten met Kalou! Liever in de voorronde uitgeschakeld met échte Nederlanders, dan de halve finale halen met van die genaturaliseerde spelers .
Eens
  vrijdag 13 mei 2005 @ 19:37:46 #95
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_26986420
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 19:21 schreef Djekko het volgende:
Goh, wat jammer Volgend jaar zit ie in Spanje, kan ie daar proberen om Spanjaard te worden omdat ie zo'n goeie band met dat land heeft.
't Zal me niet verbazen.
pi_26986747
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 12:46 schreef SanyoSoft het volgende:
Ontopic:
Jammer voor Kalou maar vind niet dat je een bekende voetballer zomaar voorrang mag geven op de rest ( vond ik ook met Maxima ).

[ Bericht 10% gewijzigd door golfer op 13-05-2005 23:04:41 ]
pi_26994566
Ik ben het eens met Ludacriss.
That's all folks!
pi_27002767
Kalou wil gewoon voor Nederland uit komen omdat hij het hoogst haalbare uit zijn carrière wil halen. En niet dat als je met Ivoorkust verliest dat je dan opgesloten word in een kamp zoals met zijn broer gebeurt is.
pi_27002952
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 19:17 schreef Cart_man het volgende:
Kan er niet mee zitten.
Zeker niet na dit bericht :
quote:
Blijvende Kalou hekelt handelwijze Verdonk

Feyenoord-aanvaller Salomon Kalou zal na de afwijzing voor de versnelde procedure voor een Nederlands paspoort, hoogst waarschijnlijk ook volgend seizoen bij de Rotterdammers te bewonderen zijn. Ondanks de belangstelling van verschillende buitendlandse topclubs, heeft het verkrijgen van een Nederlands paspoort een hogere prioriteit.

"Onze insteek blijft Salomon aan een Nederlands paspoort te helpen, zodat hij ooit voor het Nederlands elftal kan uitkomen. Dat is zijn droom en daarom zullen we alle mogelijke wegen om in beroep te gaan bewandelen. Interesse van Valencia of andere clubs is geen thema zolang er nog enige hoop blijft op een versnelde procedure", zegt zaakwaarnemer Jan de Visser.

"Indien Kalou nu zou vertrekken naar een buitenlandse club kan hij naturalisatie vergeten. Hij gooit dan zijn twee Nederlandse jaren die meetellen in de procedure weg. Een land als Engeland komt hij zonder Nederlands paspoort niet in, wat een tweede reden zou zijn om te kiezen voor een verlengd verblijf bij Feyenoord."

Zowel De Visser als Kalou zijn het niet eens met de handelwijze van minister Verdonk en zullen hoger beroep aantekenen tegen haar eerdere beslissing. Verdonk legde wel een verklaring af via Radio 1, maar een officiële verklaring op papier, met motivatie van de minister, is er immers (nog) niet.

"Ik heb zelf nog helemaal niets gehoord", reageerde Kalou beduusd. "Dat vind ik toch wel gek als het mij zo persoonlijk aangaat." Kalou en zijn zaakwaarnemer Jan de Visser zullen met hulp van Feyenoord zo snel mogelijk beroep aantekenen. "Maar dat kan alleen met een papieren motivering van de minister in handen. We gaan er maar vanuit dat die volgende week komt", aldus De Visser.
pi_27003774
Hmm ondanks dat het helemaal niet erg zou vinden dat kalou hier nog een jaar speelt vind ik ook dat hij niet in het nederlands elftal moet spelen. Ik ben dus van mening verandert, want eerst vond ik dat het wel moet kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')