abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27142977
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:17 schreef Noca het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat voor meerwaarde een Mia Audina bijvoorbeeld had. Ja ze kan goed tegen een pluimpje aanslaan net als dat Kalou goed tegen een bal aan kan schoppen. En toch kreeg Mia wel een versnelde procedure.
Om hier nog even op terug te komen. Het vreemdelingenbeleid van 2000 kun je natuurlijk niet vergelijken met het beleid anno 2005.

En de vergelijking die gisteren in BvD werd gemaakt met Mitch Booth gaat ook scheef. Zonder Booth had Derksen (en dus Nederland) niet naar de OS gekund. Zonder Kalou kan Nederland makkelijk naar het WK.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_27143419
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 10:48 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Om hier nog even op terug te komen. Het vreemdelingenbeleid van 2000 kun je natuurlijk niet vergelijken met het beleid anno 2005.

De huidige vreemdelingenwet is opgezet in 2000. Zeker wat betreft de regels omtrent de naturalisatie van Kalou is sindsdien niets verandert. Verdonk vind gewoon dat Kalou minder meerwaarde voor Nederland heeft dan een Kiplagat, een Audina, etc.

Blijkbaar weet Verdonk dus beter dan Van Basten, Gullit, De Haan en haar eigen IND hoeveel meerwaarde Kalou heeft en heeft ze negatief beslist.

Dus, of we moeten Verdonk meteen als bondscoach aanstellen, of Verdonk heeft hier duidelijk de zaak Kalou aangegrepen om weer eens de regels zo te verbuigen dat ze er een populistisch politiek slaatje uit kon slaan.

Ik ga uit van het laatste, wat voor mij die minister compleet ongeschikt voor haar vak maakt, maar dat is niets nieuws...
quote:
En de vergelijking die gisteren in BvD werd gemaakt met Mitch Booth gaat ook scheef. Zonder Booth had Derksen (en dus Nederland) niet naar de OS gekund. Zonder Kalou kan Nederland makkelijk naar het WK.
Zonder Audina kan Nederland ook plakken winnen op de OS, zij krijgt echter wel versneld haar papiertje, Kalou niet.

Ik blijf dubbel liggen van het lachen als Kalou Ivoorkust op het WK langs Nederland schiet
pi_27143458
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 11:02 schreef Vhiper het volgende:

[..]

De huidige vreemdelingenwet is opgezet in 2000. Zeker wat betreft de regels omtrent de naturalisatie van Kalou is sindsdien niets verandert. Verdonk vind gewoon dat Kalou minder meerwaarde voor Nederland heeft dan een Kiplagat, een Audina, etc.
Maar ik denk toch dat de wet tegenwoordig veel strenger wordt gehanteerd dan in 2000.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_27143521
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 11:03 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Maar ik denk toch dat de wet tegenwoordig veel strenger wordt gehanteerd dan in 2000.
Strenger? Mhoa, populistischer. Er zijn voorbeelden genoeg van mensen die minder voor Nederland kunnen doen dan Kalou die van Verdonk wel hun papiertje hebben gehad.
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:41:06 #155
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_27144657
quote:
Rot op! (deel 2)

Ben ik nu de enige die NIET zit te wachten op de Nederlandse nationaliteit voor Salomon Kalou??? Rita Verdonk heeft in al haar wijheid besloten dat deze kakkerlak uit Ivoorkust géén Nederlandse nationaliteit toegewezen krijgt. Hier is het grootste deel van Nederland het niet mee eens: Als Kalou nou eens een blonde pruik op zet en zich als een argentijnse hoer gedraagt... maakt ie vast meer kans. lees ik dan bijvoorbeeld, maar waarom moet Salomon Kalou voor Oranje uitkomen???

In het verleden hebben badmintonster Audina en marathonloopster Kiplagat wél de Nederlandse nationaliteit gekregen, maar zij zijn beide in staat m ons land INDIVIDUEEL grote, sportieve successen te bezorgen. Dit is bij Salomon Kalou niet het geval, want als hij voor Oranje mag uitkomen, is hij slechts één van de elf en ik ben van mening dat Nederland genoeg spitsen van wereldklasse heeft, waarom dan ook nog eens deze speler uit Ivookust erbij??? Als hij komende zomer of een jaar later wordt verkocht aan bijvoorbeeld AC Milan of Valencia, is hij alle binding met ons land kwijt!

Komende zomer staat in Nederland het WK voor spelers onder de 20 jaar op het programma, Salomon Kalou zou hier niet misstaan, samen met Ryan Babel zou hij een geweldig aanvalskoppel kunnen vormen, maar dat ik dan ook het enige voordeel dat ik me kan bedenken! Voor het echte Oranje komt hij nog tekort en met spitsen als Ruud van Nistelrooij, Patrick Kluivert, Dirk Kuijt, Klaas-Jan Huntelaar, Collins John en Ryan Babel zitten we de komende jaren zékér goed, dus laat Salomon Kalou maar concurreren met Dindane (Anderlecht) Koné (Roda JC) en broer Bonaventura Kalou (Auxerre) bij het nationale elftal van Ivoorkust...

Want als je niet eens goed de Nederlandse taal beheerst, ben je voor mij geen Nederlander!

Bron: ArieAFCA.web-log.nl
Waarom heeft Noach die twee kakkerlakken niet doodgetrapt???
pi_27144813
Ik hoef Kalou ook niet op deze manier in het NL elftal te zien
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_27145399
Van mij hoeft Kalou niet zonodig in het Nederlands Elftal, maar de gronden waarop Verdonk het heeft afgewezen zijn wel zo dubieus, dat ik nu toch ga twijfelen. Ze marchandeert gewoon door onbekende sporters als Booth (wie? een zeiler) wel de versnelde procedure te laten doorlopen. En ongelofelijk, wat heeft die Booth een impact op de Nederlandse samenleving gehad, vind u ook niet?
pi_27145469
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:04 schreef MaxPower het volgende:
Ze marchandeert gewoon door onbekende sporters als Booth (wie? een zeiler) wel de versnelde procedure te laten doorlopen. En ongelofelijk, wat heeft die Booth een impact op de Nederlandse samenleving gehad, vind u ook niet?
quote:
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:08:52 #159
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_27145544
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 11:41 schreef P0RN0STAR het volgende:

[..]
Bij het woordje kakkerlak ben ik gestopt met lezen. Jammer.
pi_27145673
Maar er zit wel een kern van waarheid in...

Laat die Kalou toch lekker Ivoriaan blijven...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:15:10 #161
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_27145764
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:12 schreef Da_Sandman het volgende:

Zou kunnen, niet gelezen.

Ik vind het geen probleem als hij Ivoriaan blijft, maar ik snap nog steeds niet het verschil met andere sporters die wel een versnelde procedure hebben gekregen.
pi_27145861
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:06 schreef zjroentje het volgende:

[..]

[..]
WK wordt in eigen land gehouden dus dat is een waarheid
pi_27146110
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:15 schreef Noca het volgende:

[..]

Zou kunnen, niet gelezen.

Ik vind het geen probleem als hij Ivoriaan blijft, maar ik snap nog steeds niet het verschil met andere sporters die wel een versnelde procedure hebben gekregen.
Het Individu...
Als een Kiplagat kan aantonen een reeele kans heeft een medaille op de OS te winnen voor Nederland, dan maak je de sport in ons land dus aanwijsbaar sterker. Kalou kan niet aantonen Nederland een grotere kans op de wereldtitel te geven... Ik zie er wel wat in...
In Southern Sun
pi_27146303
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:12 schreef Da_Sandman het volgende:

Laat die Kalou toch lekker zelf bepalen wat ie met z'n leven wil. Als hij Nederlander wil worden, wat is daar in vredesnaam op tegen?
pi_27146346
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:31 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Laat die Kalou toch lekker zelf bepalen wat ie met z'n leven wil. Als hij Nederlander wil worden, wat is daar in vredesnaam op tegen?
Als iedereen zou mogen kiezen welke nationaliteit hij/zij heeft, wordt het wel een grote chaos.
sig verwijderd door FA
pi_27146363
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het Individu...
Als een Kiplagat kan aantonen een reeele kans heeft een medaille op de OS te winnen voor Nederland, dan maak je de sport in ons land dus aanwijsbaar sterker. Kalou kan niet aantonen Nederland een grotere kans op de wereldtitel te geven... Ik zie er wel wat in...
Als Van Basten aangeeft dat wat hem betreft het Nederlands elftal sterker is met Kalou, dan zonder hem, is wat mij betreft meer dan voldoende aangetoond dat Kalou wel degelijk Nederland een grotere kans op de wereldtitel geeft.

Of heeft Verdonk tegenwoordig meer verstand van voetbal dan onze bondcoach?
pi_27146406
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:32 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Als iedereen zou mogen kiezen welke nationaliteit hij/zij heeft, wordt het wel een grote chaos.
Ik zie niet in waarom.
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:35:52 #168
44253 tha_dus
toch wel..
pi_27146437
voor kalou gelden gewoon dezelfde rechten/procedures als voor alle andere buitenlanders... klaar... dattie toevallig voetballer is ..lekker boeiend...+ zo geweldig istie niet..
Goeie vrienden komen altijd te laat, en gaan altijd te vroeg weg
pi_27146462
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:33 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Als Van Basten aangeeft dat wat hem betreft het Nederlands elftal sterker is met Kalou, dan zonder hem, is wat mij betreft meer dan voldoende aangetoond dat Kalou wel degelijk Nederland een grotere kans op de wereldtitel geeft.

Of heeft Verdonk tegenwoordig meer verstand van voetbal dan onze bondcoach?
Maar is de voetbalsport in Nederland en dan met name het Nederlandse Elftal afhankelijk van Kalou?
In Southern Sun
pi_27146470
Hij is geen doorsnee voetballer maar iemand met toegevoegde waarde dus gelden er voor hem andere regels.
pi_27146486
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:31 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Waarom wil ie dat? Omdat ie zoveel binding met Nederland heeft? Of omdat ie de taal die die niet spreekt zo mooi vind?
In Southern Sun
pi_27146521
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar is de voetbalsport in Nederland en dan met name het Nederlandse Elftal afhankelijk van Kalou?
Zelfs als je een dozijn pele's zou neerzetten zou zo'n vraag een retorische zijn.
pi_27146523
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:34 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom.
Dan worden al die asielzoekers die er nu zijn meteen Nederlander en kunnen ze voordeel halen uit het feit dat ze wettelijk Nederlander zijn (uitkeringen enz.).

Ik vind het goed dat men eerst vijf jaar in het land moet zijn voordat het mogelijk is om Nederlander te worden. Dan moet er ook nog goed gekeken worden of iemand goed Nederlands spreekt en hier een toekomst heeft.
sig verwijderd door FA
pi_27146557
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:35 schreef tha_dus het volgende:
voor kalou gelden gewoon dezelfde rechten/procedures als voor alle andere buitenlanders... klaar... dattie toevallig voetballer is ..lekker boeiend...+ zo geweldig istie niet..
Prima, maar dan Verdonkiaans consequent blijven s.v.p. en Maxima, Audina, Booth en weet ik niet hoeveel anderen die wel hun papiertje kregen (De eerste zelfs onwettig) ook het papiertje weer afnemen.

Maxima mag dan overigens meteen vertrekken, want die is hier ook nog eens zonder toegangsvisum (MVV) binnengekomen.
pi_27146568
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:38 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dan worden al die asielzoekers die er nu zijn meteen Nederlander en kunnen ze voordeel halen uit het feit dat ze wettelijk Nederlander zijn (uitkeringen enz.).

Ik vind het goed dat men eerst vijf jaar in het land moet zijn voordat het mogelijk is om Nederlander te worden. Dan moet er ook nog goed gekeken worden of iemand goed Nederlands spreekt en hier een toekomst heeft.
Kalou is over een paar jaar gewoon in het Buitenland hoor en verdient bakken met geld. Dat soort mensen moet je binden aan je land omdat ze ook wat toevoegen aan je land.
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:40:19 #176
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_27146584
Ik vind het ook grote onzin. Ondanks dat het een fantastische voetballer is/zal worden, ben ik van mening dat een Nederlands elftal uit Nederlanders hoort te bestaan, dus geen versneld genaturaliseerde Ivoriaan. Hij moet maar 5 jaar wachten, dan kan hij net als elke andere allochtoon een Nederlander worden.
Het zou de charme van een WK wegnemen.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_27146585
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:39 schreef Chadi het volgende:

[..]

Kalou is over een paar jaar gewoon in het Buitenland hoor en verdient bakken met geld. Dat soort mensen moet je binden aan je land omdat ze ook wat toevoegen aan je land.
Wij zijn toch geen Belgie ofzo?
pi_27146598
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:39 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Prima, maar dan Verdonkiaans consequent blijven s.v.p. en Maxima, Audina, Booth en weet ik niet hoeveel anderen die wel hun papiertje kregen (De eerste zelfs onwettig) ook het papiertje weer afnemen.

Maxima mag dan overigens meteen vertrekken, want die is hier ook nog eens zonder toegangsvisum (MVV) binnengekomen.
Booth heeft een uitmuntende prestatie geleverd, Audina ook. Vergeet Kiplagat niet en de vergelijking met Maxima gaat scheef omdat het geen sporter betreft...
In Southern Sun
pi_27146604
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:40 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Wij zijn toch geen Belgie ofzo?
Nee die heeft geen WK in eigen land
pi_27146612
quote: