Nope geen datum en geen prijsquote:Op zaterdag 16 april 2005 15:48 schreef Hellrazor het volgende:
is er al een definitive EU prijs ?
Ik zag het ja, ik verwacht dat de EU prijs ook rond die koers gaat liggen...quote:Op zaterdag 16 april 2005 16:01 schreef MMaRsu het volgende:
Nou als je hem nu importeert bij Lik-Sang heb je een Psp value pack voor 250 incl verzenden, dus wat houd iemand tegen zou ik denken. Als ik het geld er voor had, had ik er allang één thuisstaan, helaas ging mijn loon naar t-mobile deze maand
Dat ligt er maar net aan hoe ver je'm comprimeert.quote:Op zaterdag 16 april 2005 19:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
Voor de mensen die al eens een film hebben gezet op een Mem Stick: Hoeveel MB is een film van anderhalf uur?
Kan jouw hond ons dan ook vertellen wat voor bitrate 'ie acceptabel denkt te vinden?quote:Op zaterdag 16 april 2005 19:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tot normaal formaat, standaard ofzo. Dat je met meer compressie kleinere films krijgt snapt mijn hond ook nog wel.
even gegoogled:quote:Op zaterdag 16 april 2005 19:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tot normaal formaat, standaard ofzo. Dat je met meer compressie kleinere films krijgt snapt mijn hond ook nog wel.
quote:http://forum.lik-sang.com/showpost.php?p=16833&postcount=24
use 3GP Converte set it to be 15fps/512kbps/96kbps and a full movie 700mb avi will be 300 - 400mb in mp4 in nice looking Quality.... try it and see b4 posting whin
Als het niet moeilijk was dan hadden we de datum al geweten.quote:Op zaterdag 16 april 2005 21:15 schreef Thomper het volgende:
Kom op Sony, een datum. Das toch niet zo moeilijk?
Ja, zonder geluid dusquote:Op zaterdag 16 april 2005 19:41 schreef P-Style het volgende:
De max. bitrate voor films op je PSP is 768kbps. Dat is dus 768/8=96KB/sec is 96*60*90=345.600KB/anderhalf uur. Dus 337,5 MB voor een film van anderhalf uur op de hoogste bitrate.
Begin maar vast met importeren danquote:Op maandag 18 april 2005 14:50 schreef koning_leeuw het volgende:
Ik hoop dat de psp nog voor de vakantie in europa uitkomt, anders ga ik hem importeren. Wil wel wat te doen hebben als ik met de auto naar de ardennen ga.
Omdat geluid een aparte laag is in je MP4 bestand? Daarom gaat je geluid out-of-sync lopen als je met te weinig FPS codeert.quote:
Nee, zoals ik al zei is de max. bitrate 768Kbps. Dat is dus inclusief het geluid.quote:Op dinsdag 19 april 2005 08:50 schreef Vaal het volgende:
Omdat geluid een aparte laag is in je MP4 bestand? Daarom gaat je geluid out-of-sync lopen als je met te weinig FPS codeert.Tel er dus nog maar 128/96/64 of 48 kbps bij op.
??quote:Op zaterdag 16 april 2005 19:41 schreef P-Style het volgende:
De max. bitrate voor films op je PSP is 768kbps. Dat is dus 768/8=96KB/sec is 96*60*90=345.600KB/anderhalf uur. Dus 337,5 MB voor een film van anderhalf uur op de hoogste bitrate.
Dat betekent dat je veel "nutteloze data" codeert. De grens ligt bij 768Kbps. Je kunt filmpjes wel op een hogere bitrate coderen, maar effectief gebruikt je PSP niet meer dan 768Kbps. Moet je voor de gein eens een bepaald filmpje coderen op 1500Kbps coderen en op 768Kbps en kijken of je verschil in kwaliteit ziet... waarschijnlijk niet.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:00 schreef TopStyle het volgende:
??
Ik converteer ze hier op 1500kb/sec.
Zit op 700-800 mb voor een 'langspeelfilm'.
Hoe werkt dat dan?quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:08 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat betekent dat je veel "nutteloze data" codeert. De grens ligt bij 768Kbps. Je kunt filmpjes wel op een hogere bitrate coderen, maar effectief gebruikt je PSP niet meer dan 768Kbps. Moet je voor de gein eens een bepaald filmpje coderen op 1500Kbps coderen en op 768Kbps en kijken of je verschil in kwaliteit ziet... waarschijnlijk niet.
Omdat Sony in de firmware van de PSP de limiet op 768Kbps heeft gesteld (vraag me niet waarom), hij kan dan wel filmpjes met een hogere bitrate afspelen, maar dit levert dan geen kwaliteitswinst meer op. Overigens is 768Kbps vrij hoog voor mpeg4 filmpjes op die resolutie.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:12 schreef TopStyle het volgende:
Hoe werkt dat dan?
Wanneer je op een hogere bitrate encodeert zijn de kleurovergangen vloeiender en kun je bijv een betere geluidkwaliteit inpassen.
Waarom zou de psp dit niet merkbaar weergeven dan?
Hoe wil Sony hem limiteren? Realtime downsamplen kan niet en hij speelt 1500Kb/s-films wel af.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
Omdat Sony in de firmware van de PSP de limiet op 768Kbps heeft gesteld (vraag me niet waarom), hij kan dan wel filmpjes met een hogere bitrate afspelen, maar dit levert dan geen kwaliteitswinst meer op. Overigens is 768Kbps vrij hoog voor mpeg4 filmpjes op die resolutie.
Gewoon doen..quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:42 schreef Blinker het volgende:
De verleiding tot importeren is wel erg groot!
quote:Op dinsdag 19 april 2005 08:50 schreef Vaal het volgende:
Omdat geluid een aparte laag is in je MP4 bestand? Daarom gaat je geluid out-of-sync lopen als je met te weinig FPS codeert.Tel er dus nog maar 128/96/64 of 48 kbps bij op.
Hmmm... hier moet ik mezelf toch even corrigeren. Je had gelijk. Die 768Kbps is inderdaad alleen voor de video. De Audio moet je er inderdaad nog bij optellen.quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:05 schreef P-Style het volgende:
Nee, zoals ik al zei is de max. bitrate 768Kbps. Dat is dus inclusief het geluid.
Hmmm... welk programma gebruik je eigenlijk om je mpeg4 filmpjes mee te maken?quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:22 schreef TopStyle het volgende:
Hoe wil Sony hem limiteren? Realtime downsamplen kan niet en hij speelt 1500Kb/s-films wel af.
Hetgeen mijn psp laat zien is dan toch wel degelijk 1500Kb/s?
Wat bedoel je dan met geen kwalitietswinst? -> Dat je het verschil eenvoudigweg niet ziet?
Dat laatste kan ik namelijk wel inkomen wegens beperkingen van het scherm maar een bitrate limiet bestaat er zo te merken niet...
Deze codec in combinatie met VirtualDub of Combustion.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:58 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hmmm... welk programma gebruik je eigenlijk om je mpeg4 filmpjes mee te maken?
Het is in ieder geval zo dat Sony de mpeg4 video-bitrate, wanneer je een filmpje afspeelt vanaf MSD (Memory Stick Duo), heeft gelimiteerd tot 768Kbit per seconde. De PSP zelf kan echter wel hogere bitrates aan en met bepaalde programmaatjes schijnt het dus mogelijk te zijn om een mpeg4 filmpje te creëren met een hogere bitrate en deze ook af te kunnen spelen vanaf MSD. Hoe dit precies zit weet ik niet, maar je hebt gelijk... het schijnt zo te zijn dat je toch 1500Kbps mpeg4's kunt maken en afspelen vanaf MSD.quote:Op dinsdag 19 april 2005 15:15 schreef TopStyle het volgende:
Deze codec in combinatie met VirtualDub of Combustion.
Je moet in het menu van de PSP eerst USB connectivity aanzettenquote:Op dinsdag 19 april 2005 19:45 schreef Slomy het volgende:
Heb de psp vandaag ook binnen gekregen.
Enige wat mij niet lukt is iets op de psp zetten, maar ik zal we iets helemaal fout doen.
Heb een kabel gepakt die bij de minidisc van mijn zus zat, deze pas er gewoon op alleen de pc herkent de psp niet oid. Naja dadelijk het boekje maar eens doorlezen.
Ik kwam er gister laat inderdaad achter. Kon mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik dan zoiets vergeetquote:Op woensdag 20 april 2005 13:21 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Je moet in het menu van de PSP eerst USB connectivity aanzetten.
Weet iemand trouwens of ze ergens in Nederland Mercury te koop hebben (Futurezone ofzo?), want die wil ik wel heel graag hebben en ik heb niet zo'n zin om weken op een spel te wachten
Ik had 'm binnen 2 dagen (dinsdag besteld, vrijdag in huis) via VG+quote:Op woensdag 20 april 2005 13:21 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Je moet in het menu van de PSP eerst USB connectivity aanzetten.
Weet iemand trouwens of ze ergens in Nederland Mercury te koop hebben (Futurezone ofzo?), want die wil ik wel heel graag hebben en ik heb niet zo'n zin om weken op een spel te wachten
Dan ga ik dat proberen. Dan heb ik al 4 PSP spellen, het gaat veel te hardquote:Op woensdag 20 april 2005 13:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik had 'm binnen 2 dagen (dinsdag besteld, vrijdag in huis) via VG+
Ik ook, de 5e staat in preorderquote:Op woensdag 20 april 2005 14:02 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Dan ga ik dat proberen. Dan heb ik al 4 PSP spellen, het gaat veel te hard.
Welke is dat?quote:Op woensdag 20 april 2005 15:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ook, de 5e staat in preorder
Ik heb RR, Wipe-out, Twisted Metal, Mercury en Coded Arms staat in pre-orderquote:Op woensdag 20 april 2005 15:22 schreef Nilos het volgende:
[..]
Welke is dat?
Ik heb er nu ook 4: RR, NFSU (valt beetje tegen), Untold, Gretzky(niet meer gespeeld sinds de dag waarop hij aankwam)
Mjah, als je van racen houdt dan is wipe-out echt ultiem.quote:Op woensdag 20 april 2005 15:51 schreef H.Flick het volgende:
Lumines is tot nu toe nog steeds mijn absolute favoriet. Wipe Out is erg leuk, maar niet mijn soort spel en Twisted Metal is wel leuk, maar niet meer dan dat.
Mercury lijkt mij ook helemaal geweldig! Echt zo'n handheld spel.
Ik zie ook wel dat het een geweldig spel is, maar ik ben niet zo'n racerquote:Op woensdag 20 april 2005 16:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah, als je van racen houdt dan is wipe-out echt ultiem.
Echt een bizar spel
Mercury is wel erg verslavendquote:Op woensdag 20 april 2005 16:05 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik zie ook wel dat het een geweldig spel is, maar ik ben niet zo'n racer.
Taal maakt niet echt uit bij Lumines, denk ik. Al moet je wel even weten hoe de menu structuur in elkaar zit om alles te kunnen vinden denk ik.quote:Op woensdag 20 april 2005 17:00 schreef Jebus het volgende:
Ik ben van plan Lumines te kopen, maar Lik-Sang heeft alleen nog de japanse op vooraad. (of weet iemand een andere goede site om games te bestellen) Nu lijkt Lumines typisch zon game dat het niet boeit in welke taal het is, of heb ik dit fout en is er wel veel tekst??
www.videogamesplus.caquote:Op woensdag 20 april 2005 17:00 schreef Jebus het volgende:
Ik ben van plan Lumines te kopen, maar Lik-Sang heeft alleen nog de japanse op vooraad. (of weet iemand een andere goede site om games te bestellen) Nu lijkt Lumines typisch zon game dat het niet boeit in welke taal het is, of heb ik dit fout en is er wel veel tekst??
quote:Op vrijdag 22 april 2005 18:53 schreef Tain het volgende:
eerste indruk: "oh mijn god"
Welkom bij het selecte groepje herondekkers van de handheld.quote:Op vrijdag 22 april 2005 18:53 schreef Tain het volgende:
eerste indruk: "oh mijn god"
Ach... ik wacht nog steeds op een overtuigende titel èn tot 'ie gewoon in Europa te koop is... en misschien wacht ik ook nog wel tot na de eerste prijsdaling.quote:Op vrijdag 22 april 2005 23:28 schreef HAL9000S het volgende:
Je mist ook best wel wat hoor...helemaal als playstation freak
Daar zit ik ook over te denken... Als ik naar de titels kijk spreekt me op dit moment gewoon nog te weinig ECHT aan om zo'n dure jetser te kopen... Wipe Out is best mooi, maar niet mijn game, Lumines is een fantastische puzzelgame, maar geen reden om een PSP te kopen, en zo kan ik voor elke game tot op dit moment wel een reden noemen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 23:39 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ach... ik wacht nog steeds op een overtuigende titel èn tot 'ie gewoon in Europa te koop is... en misschien wacht ik ook nog wel tot na de eerste prijsdaling.
Dit zouden mijn woorden kunnen zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2005 23:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als ik naar de titels kijk spreekt me op dit moment gewoon nog te weinig ECHT aan om zo'n dure jetser te kopen... Wipe Out is best mooi, maar niet mijn game, Lumines is een fantastische puzzelgame, maar geen reden om een PSP te kopen, en zo kan ik voor elke game tot op dit moment wel een reden noemen.
En dan misschien nog niet...quote:Ik wil RPG's van Square op dat ding zien. Dán koop ik een PSP.
Bij de PS2 heb ik ook gewacht tot de eerste prijsdaling... van fl.1149,- naar fl.999,-quote:Op vrijdag 22 april 2005 23:45 schreef HAL9000S het volgende:
Wipeout/Metal gear Acid zijn die overtuigende titels en ik geloof niet dat je kun wachten tot na de 1e prijsdaling....niet met zo'n avatar...
Ben ik het niet mee eens, games die technisch/grafisch gezien de 1e generatie PS2 games redelijk ver achter zich laten op zo'n mooi TFT-schermpje in zo'n slick apparaat maakt vele malen meer indruk.quote:Games op een PS2 achter een dikke breedbeeld-tv en goeie surround set zijn toch altijd net wat indrukwekkender.
Tja... maar ten eeste speel ik alleen maar kwaliteitsspellen op m'n PS2 en ten tweede... vind ik het een beetje onzinnig om thuis op zo'n klein ding te spelen, terwijl ik dat ook achter m'n PS2 (en over 2 jaar m'n PS3?) kan.quote:Op vrijdag 22 april 2005 23:55 schreef HAL9000S het volgende:
Ben ik het niet mee eens, games die technisch/grafisch gezien de 1e generatie PS2 games redelijk ver achter zich laten op zo'n mooi TFT-schermpje in zo'n slick apparaat maakt vele malen meer indruk.
Je bent jezelf constant aan het verwonderen hoe het in hemelsnaam mogelijk is om zo'n mooie graphics uit zo'n klein apparaat te halen
Dat bedoel ik...je kunt hem nu proberen dood te relativeren maar vanaf het eerste moment dat je hem in de etalages ziet liggen...als je de eerste keer het scherm zult aanschouwen wanneer het opgevuld wordt met de mooiste graphics die je ooit op een handheld hebt gezien.....je bent verkocht...ik zeg het jequote:Neem niet weg dat àls de PSP straks in de etalages ligt, ik 'm best in een impulsieve bui zou kunnen kopen!
In Rotterdam bij Futurezone ligt hij al in de etalage. Mss moet je eens langs gaanquote:Op zaterdag 23 april 2005 00:01 schreef P-Style het volgende:
Tja... maar ten eeste speel ik alleen maar kwaliteitsspellen op m'n PS2 en ten tweede... vind ik het een beetje onzinnig om thuis op zo'n klein ding te spelen, terwijl ik dat ook achter m'n PS2 (en over 2 jaar m'n PS3?) kan.
Neem niet weg dat àls de PSP straks in de etalages ligt, ik 'm best in een impulsieve bui zou kunnen kopen!
En dit is simpelweg de handheld welke ik al jaren zoek.quote:Op vrijdag 22 april 2005 23:57 schreef HAL9000S het volgende:
Ik reis nooit maar ik ben een game/gadgetfreak met genoeg geld op z'n bankrekening...genoeg redenen dus voor mij
Ja, maar ik zou ook nooit zoiets op marktplaats kopen!quote:Op zondag 24 april 2005 12:20 schreef MrX1982 het volgende:
Dat verhaal las ik ook op pspparty. Beetje kansloos om iemand zo op te lichten. Jammer dat er zulk triest volk rondloopt op Internet.
Sorry is een gevalletje eigen schuld dikke bult en beter je kinderen opvoeden. Welke malloot gaat nu 212,50 de deur uitsturen naar een marktplaats type. En wat zijn dat voor een ouders die daar mee akkoord gaan?quote:Op zondag 24 april 2005 12:04 schreef matthijst het volgende:
Als alle rijke PSP-kopers van het eerste uur onderstaande thread 's efkes willen lezen:
http://www.pspparty.nl/forum/showthread.php?s=&postid=633518#post633518
14-jarige, lang gespaard voor PSP, opgelicht door kansloze eikels op Marktplaats, geld kwijt, geen PSP....
5 eurotjes zou leuk zijn:
Niels Koole
Rabobank
336267495
En deze 14 jarige waar iedereen trouw 5 eurie aan overmaakt is natuurlijk OOK gewoon een 38 jarige oplichterquote:Op zondag 24 april 2005 13:58 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Sorry is een gevalletje eigen schuld dikke bult en beter je kinderen opvoeden. Welke malloot gaat nu 212,50 de deur uitsturen naar een marktplaats type. En wat zijn dat voor een ouders die daar mee akkoord gaan?
En wat ongelofelijke domme mensen die 5 euro gaan lopen overmaken naar dat joch. Kijk zo leert ie het natuurlijk NOOIT. Hij moet hier gewoon van leren en dan gaan die ouders opeens 100 euro geven en allemaal mensen van het forum gaan opeens geld lopen storten. Ja geeft dat domme joch maar geld voor zijn onverantwoordelijke daden daar leert ie echt van. Sjonge sjonge
Als ie straks wat ouder is zullen er wel meer ergere dingen gebeuren dan een verwend tering jong dat zo dom is om naar een marktplaats marokkaan 220 euro te storten.
Zullen we voortaan ook geld overmaken naar jongens van 14 die hun ouders verliezen, die kanker krijgen of die invalide raken om het maar te compenseren??
Hoe dom mensen toch kunnen zijn om naar een wildvreemde puber cash te gaan lopen storten, omdat ie zijn dure speeltje door zijn eigen domme fout niet heeft gekregen.
Reageer dan niet joh, zeikstraal. Wacht maar weer op de volgende Tsunami of aids-epidemie of tot je papa kanker krijgt, kan je daar weer mooie sier maken....quote:Op zondag 24 april 2005 13:58 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]Blabla
Dat kan natuurlijk ook nog. Maar het is toch te gek voor woorden dat mensen geld gaan lopen overmaken aan een kind dat zo onverantwoord met zijn geld om gaat. Hier moet dat joch maar van leren!quote:Op zondag 24 april 2005 14:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En deze 14 jarige waar iedereen trouw 5 eurie aan overmaakt is natuurlijk OOK gewoon een 38 jarige oplichter
Ga jij maar geld opsturen.quote:Op zondag 24 april 2005 14:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
Reageer dan niet joh, zeikstraal. Wacht maar weer op de volgende Tsunami of aids-epidemie of tot je papa kanker krijgt, kan je daar weer mooie sier maken....![]()
@swets; tsja, moet zeggen dat ik daar ook al aan had gedacht (dat ie 38 is), maar dat zou ik dan wel weer inventief vinden
Ach ja dat geldt voor alles; longkanker, AIDS, allemaal 1 pot nat: eigen schult dikke bult, dus dan hoef je nooit meer geld over te maken...quote:Op zondag 24 april 2005 15:04 schreef Halfgedraaide het volgende:
Maar het is toch te gek voor woorden dat mensen geld gaan lopen overmaken aan een kind dat zo onverantwoord met zijn geld om gaat. Hier moet dat joch maar van leren!
Ik zei alleen dat joch gaat nog wel ergere dingen meemaken dan dat ie zo stom is om geld op te sturen naar een oplichter. . En in zijn verdere leven zal niet alles zomaar even weer worden recht getrokken. Kijk dat jij dit het einde van de wereld vind dat is jou probleem. Ik vind het gewoon eigen schuld hij moet hier van leren. Je kan niet zomaar geld gaan lopen opsturen naar marktplaats types. Als het nu goed was gegaan was het de volgende keer wel fout gegaan. En schijnbaar heb jij echt nog nooit iets mee gemaakt in je leven als je al zo begaan bent met het lot van een broekventje die zijn dure speledingetje niet krijgt en vervolgens meteen 100 euri krijgt toegestopt van zijn mammie en pappie. Vervolgens gaan er ook nog wildvreemde geld op zijn rekening overmaken.quote:Op zondag 24 april 2005 15:07 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ach ja dat geldt voor alles; longkanker, AIDS, allemaal 1 pot nat: eigen schult dikke bult, dus dan hoef je nooit meer geld over te maken...
Je hebt gelijk we dwalen een beetje af.quote:Op zondag 24 april 2005 15:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zeg, kunnen we deze moraliteitsdiscussie ergens anders houden? Ik wil het gewoon over de PSP hebben.
Alleen als je pech hebt.quote:Op zondag 24 april 2005 20:29 schreef Jebus het volgende:
Kan iemand me vertellen hoeveel import belasting ik moet betalen aan de UPS? ( ik heb hem van Lik-Sang) Ik krijg hem namelijk morgen waarschijnlijk binnen, dus weet ik ff hoeveel geld ik moet gaan pinnen(en moet je die tax altijd betalen of alleen als je pech hebt? )
Canadeze dollar that is, ook op de vrachtbrieven stond dat bedrag vermeldquote:Op maandag 25 april 2005 10:10 schreef Together-Alone het volgende:
Bij ons zat er zo'n handig stickertje op dat vermelde dat het pakketje maar zo'n 20 dollar waard was. Geen invoerrechten ofzo dus.
Denk dat veel internetwinkels het risico niet willen lopen want het lijkt me dat ze gewoon een boete kunnen krijgen als ze er bij de douane achterkomen dat dit op grote schaal gebeurt. En als een pakketje wordt onderschept dan moet je gewoon invoerrechten betalen.quote:Op maandag 25 april 2005 10:35 schreef MrX1982 het volgende:
Doen ze idd goed die Canadezen.
Maar dat is dan tamelijk simpel om invoerrechten te omzeilen waarom doen niet meer webwinkels dat en wat als je wordt gepakt? Het is in wezen fraude.
Ze lopen idd wel een risico natuurlijk. Maar ik bedoelde meer wat er gebeurt als ze het pakje onderscheppen en zien dat er iets in zit wat meer dan CAD20 is. Dat je invoerrechten moet betalen is duidelijk maar de verzender zal wel een flinke boete krijgen. Maar aan de andere kant het is een Canadees bedrijf kunnen die dan worden veroordeeld in Nederlandquote:Op maandag 25 april 2005 10:37 schreef Tain het volgende:
Denk dat veel internetwinkels het risico niet willen lopen want het lijkt me dat ze gewoon een boete kunnen krijgen als ze er bij de douane achterkomen dat dit op grote schaal gebeurt. En als een pakketje wordt onderschept dan moet je gewoon invoerrechten betalen.
Wat dacht jij dan?quote:Op maandag 25 april 2005 10:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ze lopen idd wel een risico natuurlijk. Maar ik bedoelde meer wat er gebeurt als ze het pakje onderscheppen en zien dat er iets in zit wat meer dan CAD20 is. Dat je invoerrechten moet betalen is duidelijk maar de verzender zal wel een flinke boete krijgen. Maar aan de andere kant het is een Canadees bedrijf kunnen die dan worden veroordeeld in Nederland
Maar ik verbaas me erover dat het zo simpel is om invoerrechten te ontlopen
Nee ik schat de intelligentie niet hoog in bij de douane maar dat ze zo dom zijn wist ik ook nietquote:Op maandag 25 april 2005 10:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat dacht jij dan?
Dat ze elk pakketje open maken?
Hoeveel pakjes denk je dat customs paseren elke dag?quote:Op maandag 25 april 2005 15:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee ik schat de intelligentie niet hoog in bij de douane maar dat ze zo dom zijn wist ik ook niet
Het zou mij wel opvallen als er pakjes uit Canada komen met CAD20 erop. Ongeacht de grote maar ik klaag verder niet verbaasde me er alleen over
Is pas 10minuten geleden bekend gemaakt +er zit een embargo op het bericht tot vannacht. Dan zal Sony het zelf wel bekend maken/ en maakt de normale pers het bekend.quote:Op maandag 25 april 2005 19:30 schreef P-Style het volgende:
Al heb ik dit nieuws nog niet zien staan op de site van SCEI of SCEE.
Ik heb hem voor ongeveer 250 euro gekocht (met verzendkosten en Gretzky), dus als ik hem nog niet had geimporteerd zou ik dat cker gaan doenquote:Op maandag 25 april 2005 20:23 schreef Swetsenegger het volgende:
LOL, ik heb m'n import PSP dan goedkoper dan de europese release
Uhm... wat moeten we met deze post? Ik denk dat iedereen in deze topic de specs van de PSP inmiddels wel kan dromen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 00:47 schreef jmac het volgende:
Basisspecificaties en functies PlayStation PortableÔ
Productnaam
PlayStation PortableÔ
Kleur
Zwart
Productcode
PSP-1001K
Afmetingen
Ongeveer 6,7" (B) x 0,9" (H) x 2,9" (D)
Gewicht
Ongeveer 280 g / 0,62 lbs (inclusief batterij)
Processor
PSP CPU (systeemklokfrequentie 1 - 333MHz)
Hoofdgeheugen
32 MB
Ingebedde DRAM
4 MB
Display
4,3 inch, TFT-LCD-breedbeeld 16:9
480 x 272 pixels, 16,77 miljoen kleuren
Maximale lichtsterkte 180 / 130 / 80cd/m2 (bij gebruik batterijpack)
Maximale lichtsterkte 200 / 180 / 130 / 80cd/m2 (op netvoeding)
Geluid
Ingebouwde stereoluidsprekers
Belangrijkste in-/uitgangen
IEEE 802.11b
USB 2.0 (mini-B)
Memory Stick Duo(tm)
IrDA
IR Remote
Belangrijkste aansluitingen
Sleuf voor Memory Stick Duo(tm)
USB-connector
Aansluiting DC OUT
Aansluiting DC IN 5V
Hoofdtelefoonaansluiting
Voeding
Lithium-ionbatterij
AC-adapter
Discdrive
UMD Drive (Alleen lezen)
Profiel
PlayStation Portable Game
UMD Audio
UMD Video
Codec
[Video]: "UMD": H.264/MPEG-4 AVC Main Profile Level 3
[Video]:"Memory Stick": MPEG-4 SP, AAC
[Muziek]: "UMD": linear PCM, ATRAC3plus(tm)
[Muziek]:"Memory Stick": ATRAC3plus(tm), MP3(MPEG1/2 Layer3)
[Foto]: JPEG (DCF2.0/Exif2.21)
Beveiliging
(Versleuteling) 128 bit AES (copyrightbeschermingstechnologie) MagicGate(tm)
Toegangscontrole
Regio, Parental Control
Draadloze communicatie
IEEE802.11b
Infrastructure Mode
Ad Hoc Mode (aansluiting max. 16
PlayStation Portables)
Toebehoren in
PlayStation Portable Value Pack
AC-adapter
Batterijpack
Memory Stick Duo(tm) (32 MB)
Hoes (zwart)
Hoofdtelefoon met afstandsbediening (beperkt tot 90 dB*) (wit)
UMD In-pack Sampler
Draagriem (wit)
Doek (lichtgrijs)
* voldoet aan Europese normen
Ah kijk eens aan. Als de UMD-Films ook rond die tijd hier in de schappen liggen dan kan het nog leuk worden.quote:
Ja, da's echt cool! ¤25 voor een UMD film die je alleen op je PSP kunt bekijkenquote:Op dinsdag 26 april 2005 03:58 schreef TopStyle het volgende:
[..]
Ah kijk eens aan. Als de UMD-Films ook rond die tijd hier in de schappen liggen dan kan het nog leuk worden.
Ik wist niet dat de Amrikaanse een ander scherm had?quote:Op dinsdag 26 april 2005 00:33 schreef Jebus het volgende:
Krijgt die Europese het Amerikaanse (samsung) of het Japanse(sharp) beeldscherm? Ik heb gehoord dat de sharp wat beter is, dat duid ook wel uit die dode pixel polls.
Ik denk dat je US$ rechtstreeks om kan zetten naar ¤quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
250 euro was wel te verwachten, tis tegenwoordig bijna altijd zo dat de Amerikaanse prijzen evenhoog zijn als de Europese. De bedrijven vergeten alleen even dat de doller een stuk lager staat
Ben benieuwd wat de games gaan kosten, die zullen ook wel een stuk duurder zijn...
Precies, zie eigenlijk sowieso geen reden om dat niet te doen: goedkoper, sneller... Tegenwoordig maakt het voor de verzendttijd al praktisch niks meer uit: 3 dagen uit de VS vs. 1-2 dagen vanuit Nederland...quote:
Uit canada had ik 'm zelfs in 2 dagen binnen (dinsdag besteld, vrijdag in huis)!quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:36 schreef matthijst het volgende:
[..]
Precies, zie eigenlijk sowieso geen reden om dat niet te doen: goedkoper, sneller... Tegenwoordig maakt het voor de verzendttijd al praktisch niks meer uit: 3 dagen uit de VS vs. 1-2 dagen vanuit Nederland...
Denk niet dat ik ooit nog een spel gewoon in de winkel zal kopen in Nederland, te duur, te traag.
En dat plaatje ziet er erg niet-480x272 uit moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:46 schreef Tain het volgende:
Sims 2 voor de PSP ziet er erg goed uit moet ik zeggen
[afbeelding]
Goeie ogen heb jij! 480 x 269 is iequote:Op dinsdag 26 april 2005 13:26 schreef P-Style het volgende:
[..]
En dat plaatje ziet er erg niet-480x272 uit moet ik zeggen.
Nu welquote:Op dinsdag 26 april 2005 13:26 schreef P-Style het volgende:
[..]
En dat plaatje ziet er erg niet-480x272 uit moet ik zeggen.
Hehe!quote:
Ik bekijk screenshots ook alleen maar om een kleine indruk te krijgen, je weet pas echt hoe het eruit ziet als je een trailer of een ander filmpje ziet.quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hehe!
Maar het originele plaatje wat je poste was 640 bij 360. Echt weer zo'n screenshot waar je niks aan hebt. Ik vind dat die developers ons eens niet zo voor de gek moeten houden met die veel te grote plaatjes.De PSP heeft een vaste resolutie van 480x272, dus geef ons gewoon screenshots van dat formaat, dan weten we tenminste waar we aantoe zijn.
WipeOut isquote:Op dinsdag 26 april 2005 14:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
Uit woede over de late releasedate heb ik um maar besteld bij LikSang.
Met Wipe Out Pure erbij..
En dan eigenlijk nog niet... je krijgt pas ècht een goeie indruk als je een demo speelt!quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:20 schreef Tain het volgende:
Ik bekijk screenshots ook alleen maar om een kleine indruk te krijgen, je weet pas echt hoe het eruit ziet als je een trailer of een ander filmpje ziet.
Kan je nog cancellen?quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
Uit woede over de late releasedate heb ik um maar besteld bij LikSang.
Met Wipe Out Pure erbij..
Ja, maar bij vg+ hebben ze alleen een Gretzky pakket.quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kan je nog cancellen?
Zoja, bestel 'm dan bij www.videogamesplus.ca.
Heb je 'm een stuk sneller.
Ah, tof.quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:22 schreef Jebus het volgende:
Jee Daggla dan krijg je ook zon vette space invaders keychain als je hem bij liksang besteld
En bij liksang heb je hem ook in 3 dagen hoor!
quote:PSP dropped four feet onto carpet:
Face it, it's going to happen sooner or later-you're going to drop your expensive new PSP. Luckily, we have good news: The battery popped out and gave us a scare, but the unit itself worked just fine.
PSP dropped four feet onto a hard surface:
This was painful just to watch. The PSP hit the ground with a loud "thwack", but turned back on and worked OK. The UMD drive door, however, would never quite shut all the way again(though games did work, and it started making loud noises while loading.
PSP stepped on:
The PSP took 175 pounds of game editor standing on it for about one second before it let out this horrilbe "blurp" sound that will haunt us forever. The screen went screwy and stayed on for about five more seconds, the turned off. It's been dark ever since. Maybe it's for the best, the next test we had planned was dropping the PSP into a toilet.
Jah bij mij ook niet maar hij hij zat er wel bij.quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ah, tof.
Maar dat stond er niet bij hoor.
Een heleboel!!! (ikzelf niet overigens...)quote:Op woensdag 27 april 2005 21:58 schreef Syd het volgende:
en zijn er mensen met ervaring bij deze shop ?
Heb je de foto's in de juiste map gezet?quote:Op donderdag 28 april 2005 12:06 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
hoe krijg ik foto's op mijn psp? ik heb usb connectivity aangezet en mijn pc herkent hem ook, maar als ik er foto's bijvoorbeeld heen heb gesleept, dan zegt de psp tcoh dat hij geen foto's heeft.
ik heb btw net 1 dood pixeltje ontdekt. toch jammer
Geil!quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:52 schreef Mr_Belvedere het volgende:
De allereerste case mod voor de PSP![]()
[plaatje]
Zover ik kan zien heb ik geen enkele dode pixel.quote:Op donderdag 28 april 2005 18:44 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
edit: probleem zelf opgelost. dan maar een vraagje in de groep gooien. hebben mensen in dit topic ook dead pixels? zo ja hoeveel. ik heb er zoals eerder vermeld 1, op best een kutplek, maarja die pixeltjes zijn zo klein, dat je ze nauwelijks ziet gelukkig
Ik heb alleen met Twisted Metal online gespeeld (die heeft gewoon een online optie) en daarvoor heb je een router nodig (infrastructure verbinding)quote:Op donderdag 28 april 2005 19:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hij is betaald.
Ik kan nu al niet meer wachten,.
Hopelijk heb ik um halverwege de komende week.
Swets, jij hebt al online gespeeld toch? Wat heb ik daar voor nodig? Is een wireless PCI kaartje genoeg?.
Godver, dus met een wireless kaartje via m'n pc gaat niet lukken?quote:Op donderdag 28 april 2005 19:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb alleen met Twisted Metal online gespeeld (die heeft gewoon een online optie) en daarvoor heb je een router nodig (infrastructure verbinding)
Adhoc kan je alleen met andere PSP's verbinden.
Volgens mij werkt KAI of XLINK ook alleen met infrastructure verbindingen, en dan nog niet eens met elk merk router, om welke vage reden dan ook.
quote:Op donderdag 28 april 2005 16:31 schreef Erwtensoep het volgende:
Japanse sales
...
7. Xbox - 112 / 315 / 6.089
...
Nee...quote:Op donderdag 28 april 2005 19:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Godver, dus met een wireless kaartje via m'n pc gaat niet lukken?!
Welke artikelcode?quote:Op donderdag 28 april 2005 20:33 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb thuis een wireless router van sitecom (een of ander simpel ding). Kan ik daar dan verbinding mee maken met mn PSP?
Ik heb echt geen idee hoe het werkt..
Sitecom heeft een wireless routertje met kaartjes voor 50 euro ofzo.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hoeveel gaat het mij kosten om het online klaar te maken..
Ah, tof.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sitecom heeft een wireless routertje met kaartjes voor 50 euro ofzo.
Uiteraard is dat geen spannende router, maar dat heb je ook niet nodig voor de PSP
Het is al gelukt. Ik heb de PSP gewoon laten scannen en toen was er opeens verbinding.quote:
Ik vind het echt geniaal! Eigenlijk net zo goed als Tetris en dan met betere muziek enzo!quote:Op donderdag 28 april 2005 20:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
Is Lumines echt zo goed, K1?
Bedankt,quote:Op donderdag 28 april 2005 20:57 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik vind het echt geniaal! Eigenlijk net zo goed als Tetris en dan met betere muziek enzo!
Neuh, zo eencoudig is infrastructure... mits je geen WPA (ondersteunt de PSP nietquote:Op donderdag 28 april 2005 20:38 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Het is al gelukt. Ik heb de PSP gewoon laten scannen en toen was er opeens verbinding.
Ik dacht dat het veel ingewikkelder zou zijn
mijn Access Point staat op Mixed, wel wep ingesteld maar gewoon de key in de PSP ingevuld, maar mijn PSP wil geen connectie krijgen, dus dat is een beetje aankloten nu. AP is een wl300g van Asusquote:Op donderdag 28 april 2005 21:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Neuh, zo eencoudig is infrastructure... mits je geen WPA (ondersteunt de PSP niet) of WEP hebt ingesteld
En je router natuurlijk op 802.11B of mixed hebt ingesteld.
Heb je misschien Access Control aanstaan?quote:Op vrijdag 29 april 2005 08:32 schreef Tain het volgende:
[..]
mijn Access Point staat op Mixed, wel wep ingesteld maar gewoon de key in de PSP ingevuld, maar mijn PSP wil geen connectie krijgen, dus dat is een beetje aankloten nu. AP is een wl300g van Asus
Nope speciaal uitgezet, had hem wel eerst aanstaan maar gewoon mac adres van de PSP ingevoerdquote:Op vrijdag 29 april 2005 08:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je misschien Access Control aanstaan?
Met een beetje mazzel heb ik um maandag/dinsdagquote:Order Status: Now Shipping
Ok, ik had trouwens hetzelfde probleem.quote:Op vrijdag 29 april 2005 08:55 schreef Tain het volgende:
[..]
Nope speciaal uitgezet, had hem wel eerst aanstaan maar gewoon mac adres van de PSP ingevoerd
Me 2 en GTA natuurlijkquote:Op vrijdag 29 april 2005 11:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik wacht op coded arms
Ja, die heb ik gekocht bij de FutureZone omdat ik mn PSP vaak meeneem als ik ga vissen (:P). Ik heb nog geen krassen op het beeldscherm, maar waarschijnlijk had ik dat ook niet gehad als ik geen schermbeveiligplakding had gehad. Dus of het echt iets uitmaakt weet ik niet.quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel heb ik um maandag/dinsdag.
UPS is meestal wel okay,.
[edit]
Ik heb ook van die schermbeveiligplakdingen gekocht, iemand daar ervaring mee?
Mooi, ik bewaar ze vooral voor als ik naar buiten ga.quote:Op vrijdag 29 april 2005 12:44 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ja, die heb ik gekocht bij de FutureZone omdat ik mn PSP vaak meeneem als ik ga vissen (:P). Ik heb nog geen krassen op het beeldscherm, maar waarschijnlijk had ik dat ook niet gehad als ik geen schermbeveiligplakding had gehad. Dus of het echt iets uitmaakt weet ik niet.
Leer er mee leven. Mijn PSP heeft ook een paar dode pixels. Ik had videogames.ca gemailed of ik hem kon ruilen dat kon niet. Het valt niet onder de garantie en het staat ook in het boekje van Sony dat het acceptabel is.quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:17 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
ik heb nu ontdekt dat mijn PSP 4 dode pixels heeft. dat is me toch wat veel en dus is mijn vraag: wat raden jullie me aan? stuur ik hem op naar Sony USA na ze hierover te hebben geïnformeerd of probeer ik mijn garantie te verhalen bij USPS/TPG omdat hij zonder mankementen (zegt verkoper) is opgestuurd?
(sony Nederland schijnt niets te kunnen/willen doen, zal hierover wel even bellen, maar het is immers weekend)
Ik vind het overigens laf hoe Sony zich indekt, want ik vind het wel een productiefout maar ja wat kan je er tegen doen. Ik heb me er gewoon bij neergelegd, risico van het vak.quote:Red,blue or green spots (bright spots) or black spots (dark spots) may appear in certain locations on the LCD screen. The appearance of such spots is a normal occurrence associated with LCD screens and is not a sign of a malfunction. LCD screens are made using highly precise technology. However, a very small number of dark pixels or continuously lit pixels exist on each screen.
Sony Amrika heeft OOK verklaard dat wanneer dode pixels storend zijn, ze deze gewoon omruilen.quote:Op zaterdag 30 april 2005 19:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Leer er mee leven. Mijn PSP heeft ook een paar dode pixels. Ik had videogames.ca gemailed of ik hem kon ruilen dat kon niet. Het valt niet onder de garantie en het staat ook in het boekje van Sony dat het acceptabel is.
Pagina 13
[..]
Ik vind het overigens laf hoe Sony zich indekt, want ik vind het wel een productiefout maar ja wat kan je er tegen doen. Ik heb me er gewoon bij neergelegd, risico van het vak.
Maar donderdag zag je er slechts 1 en nu 4.quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:17 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
ik heb nu ontdekt dat mijn PSP 4 dode pixels heeft.
klopt misschien, maar je gaat er wel meer op letten, en wordt het uiteindelijk toch wel ergerlijk voor sommige mensen, m'n psp heeft 3 dooie pixels, ze vallen ook niet op en is ook niet het meest ergerlijke van de psp, denk toch dat het de vingerafdrukken en de kleine krasjes die hoe dan ook op je psp zullen verschijnen als je er normaal mee omgaat, en niet te vergeten je tandafdrukken als je WEER bij wipeout net voor de finish een missile in je aars krijgt (en dat je nog net wel logish na kan denken dat tegen de muur aan smijten einde verhaal is)quote:Op zaterdag 30 april 2005 19:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Draai ik nu zo'n schermtest progje komen er misschien 3 dode pixels uit... so what? Ze vallen me zeer duidelijk niet op.
Dus waarom een schermtest proggie draaienquote:Op maandag 2 mei 2005 02:17 schreef knater het volgende:
[..]
klopt misschien, maar je gaat er wel meer op letten, en wordt het uiteindelijk toch wel ergerlijk voor sommige mensen,
Swets is in denial....quote:Op maandag 2 mei 2005 08:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus waarom een schermtest proggie draaien.
Ik zie ze nu niet, dus ze zijn er niet.
quote:Op maandag 2 mei 2005 09:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Swets is in denial....
Dr. Phillllllllllllllllllllllllllll![]()
Goed kijken, en verder vooral NIETS doen.quote:Op maandag 2 mei 2005 09:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hij wordt vandaag bezorgd, maar dan is er niemand..
Morgen dus.
Hoe kan ik die pixels checken, eigenlijk?.
Geen, ik las de discussie net terug en je hebt idd gelijk.quote:Op maandag 2 mei 2005 09:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar als je ze niet direkt met het blote oog zie... what's the use.
Oei!quote:Op maandag 2 mei 2005 10:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
GODVERDOMME!
Hij is bezorgd, maar die tyfusdouane heeft um onderschept. 66 euro invoerrechten..
Dat had ik dus ook met mijn DS, klotedouanequote:Op maandag 2 mei 2005 10:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
GODVERDOMME!
Hij is bezorgd, maar die tyfusdouane heeft um onderschept. 66 euro invoerrechten..
VG+ zet 'plastic toy $20,- op de verpakking.quote:Op maandag 2 mei 2005 11:28 schreef Darkzell het volgende:
En bij Videogamesplus loop je dat risico niet of iig minder? Wil nl ook een PSP bestellen maar weet niet waar.
Ik heb dan zeker geluk gehad. Heb je het ook bij videogamesplus besteld dan?quote:Op maandag 2 mei 2005 12:35 schreef matthijst het volgende:
Niet zo vaag: toy game :/ , $20
Bij mij stond Lab Equipment, met universiteitsstickers erop, werd er mooi uit gevist.
't is een kwestie van mazzel hebben... als ze hun 100e Toy Game, $20 binnen langs zien komen zullen ze wel wakker worden
Nee, bij kiddyl. Geloof dat er toen een stuk of 3 tegelijk uitgepikt werden. Daarna heeft ie zijn verzendmethode aangepast geloof ik (inpakpapier eromheen ofzo) en dan gaat het schijnbaar weer een tijdje goedquote:Op maandag 2 mei 2005 12:39 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb dan zeker geluk gehad. Heb je het ook bij videogamesplus besteld dan?
Maar ja dat uitkiezen van pakjes gebeurt toch gewoon willekeurig. Ik blijf me er wel over verbazen dat je de douane zo makkelijk kunt omzeilen.
Het is dus gewoon een kwestie van slim verpakkenquote:Op maandag 2 mei 2005 12:43 schreef matthijst het volgende:
Nee, bij kiddyl. Geloof dat er toen een stuk of 3 tegelijk uitgepikt werden. Daarna heeft ie zijn verzendmethode aangepast geloof ik (inpakpapier eromheen ofzo) en dan gaat het schijnbaar weer een tijdje goed
Die heb ik ookquote:Op maandag 2 mei 2005 11:46 schreef Dr.Daggla het volgende:
Naja, ik heb nu wel de Japanse.
Die had is sowieso liever..
Welke games heb je dan allemaal?quote:Op maandag 2 mei 2005 14:44 schreef matthijst het volgende:
Net NBA Street Showdown binnen gekregen. Paar potjes gespeeld nu, ziet er cool uit en speelt ook wel geinig... Commentaar en muziek zijn![]()
Wat dan wel weer kut is; nu is het wachten op Coded Arms, want verder komt er geen ruk meer uit, tenzij Midnight Club 3 wat is?
Hij is gaaf hequote:Op maandag 2 mei 2005 16:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
Whaaaaaaaaa, wat vet.
Snoertje koop je voor ¤ 1,50quote:Alleen die adapter zodat ik um kan opladen is kut, dat Japanse stekkertje valt er steeds uit.
Mindblowing, echt niet te geloven.quote:Op maandag 2 mei 2005 17:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij is gaaf he
[..]
Snoertje koop je voor ¤ 1,50
Ze mogen dan iets loszitten maar ik vind ze er wel enorm geil uitzienquote:Op maandag 2 mei 2005 17:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
Enige minpuntjes zijn de ietwat losse schouderknoppen
Zo ziek inderdaad... Het vage is dat mensen die ik ken zoiets hebben van "PSP, uhm ja, 't zal wel, da's die gameboy van Sony"....quote:Op maandag 2 mei 2005 17:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mindblowing, echt niet te geloven.
Die graphics, friggin hell wat vet..
Ik had niet verwacht dat ie zoveel indruk zou maken op me,quote:Op maandag 2 mei 2005 18:02 schreef MrX1982 het volgende:
Ik moet ook weer eens wat games kopen voor mijn PSP. Heb hem nu alweer een tijdje niet aangeraakt![]()
Wekom Dr.Daggla tot de groep der PSP bezitters
Het is idd een fraai staaltje techniek. Maar ja dat kan je wel overlaten aan Japannersquote:Op maandag 2 mei 2005 18:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik had niet verwacht dat ie zoveel indruk zou maken op me,.
Het plan om een DS te kopen is ook meteen in de ijskast. (lees: vriezer. )
Ik kan niet wachten op Lumines..
En het mooie is, dit is pas de eerste generatie games.quote:Op maandag 2 mei 2005 18:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is idd een fraai staaltje techniek. Maar ja dat kan je wel overlaten aan Japanners
Lumines is erg leuk. Lekker puzzelen met relaxte muziek erbij
Wat een bullshit.quote:Op maandag 2 mei 2005 18:29 schreef Tware het volgende:
ik heb ds en psp. Opzich vind ik psp wel vetter, maar de games die er nu nog op zijn zijn zo klote stuk voor stuk... ze zien er wel leuk uit, oke, maar het is allemaal van been there done that... Ik wacht iig nog op coded arms en lumines:P
Ik denk dat je z'n superieriteit mbt graphics op de handheld markt pas ECHT begrijpt wanneer je 'm even hebt mogen vasthoudenquote:Op maandag 2 mei 2005 18:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik had niet verwacht dat ie zoveel indruk zou maken op me,.
Lol Ridge racer en wipe out games ken ik allemaal wel, wel geinig om een keertje te spelen, maar je bent er snel op uitgekeken... lijkt ook erg op elkaar... Tony hawk heb ik al 1000 x gespeeld op de pc, xbox en weet ik t wat allemaal niet nog meer. Lumines lijkt me idd wel geinig en wacht ik ook nog op. En wat lul jij over platformers? daar heb ik helemaal niets over gezegdquote:Op maandag 2 mei 2005 18:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een bullshit.
De 600ste platformer heb je ook nog niet gezien dan?
Wipe-out is simpelweg briljant.
Waanzinnige graphics, verslavende gameplay, perfecte soundtrack.
Dat je niet van racegames houdt betekent nog niet dat de games klote zijn.
Ridge Racer
Wipe-out
Tony Hawks
Lumines
Allemaal top games.
quote:Op maandag 2 mei 2005 18:54 schreef Tware het volgende:
En wat lul jij over platformers? daar heb ik helemaal niets over gezegd![]()
quote:graphics en het apparaatje zelf zijn erg leuk, maar verder... Een console moet het van de games hebben, daarvan zie ik nog niet echt leuke op de psp
Moet je nog even afwachten voor de koelere games, en btw als je lumines nog wil hebben ik verkoop de mijne http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8189367944quote:Op maandag 2 mei 2005 18:54 schreef Tware het volgende:
[..]
Lol Ridge racer en wipe out games ken ik allemaal wel, wel geinig om een keertje te spelen, maar je bent er snel op uitgekeken... lijkt ook erg op elkaar... Tony hawk heb ik al 1000 x gespeeld op de pc, xbox en weet ik t wat allemaal niet nog meer. Lumines lijkt me idd wel geinig en wacht ik ook nog op. En wat lul jij over platformers? daar heb ik helemaal niets over gezegd![]()
graphics en het apparaatje zelf zijn erg leuk, maar verder... Een console moet het van de games hebben, daarvan zie ik nog niet echt leuke op de psp
Reageer even normaal zegquote:Op maandag 2 mei 2005 20:09 schreef Tware het volgende:
@ Swetsenegger : Idioot, ik heb het toch helemaal niet over mario of platformers... stomme mongool. Ben je nou echt dom of reageer je alleen zo in je posts.
Ach gossie... kijk eens jongens, hij kan twee woorden typen...quote:Op maandag 2 mei 2005 20:09 schreef Tware het volgende:
@ Swetsenegger : Idioot, ik heb het toch helemaal niet over mario of platformers... stomme mongool. Ben je nou echt dom of reageer je alleen zo in je posts.
En voor de DS wel? Dat is ook al 600 keer vertoont... idioot.quote:Ik zeg dat er nog weinig echt leuke verfrissende games op de psp zijn waarvoor je het ding eigenlijk zou moeten kopen (en of die er komen?).
Dat is duidelijk!quote:Op maandag 2 mei 2005 20:28 schreef Tware het volgende:sorry hehe kan niet tegen dat soort reacties
tijdens het 'opstarten' en in het menu zie je ze wel. en waarom ik die dode pixels niet eerder zag, was omdat sommige verdwijnen. een soort knipperpixelsquote:Op zaterdag 30 april 2005 19:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar donderdag zag je er slechts 1 en nu 4.
Dan zullen die andere 3 niet echt opvallen.
Hoe ontdek je dat? Zit je continue met je bek tegen het scherm aan op zoek naar dode pixels? Of heb je dat schermtest progje gedraait ofzo?
Ik bedoel, ik begrijp dat krampachtige zoeken naar dode pixels niet.
Ik zeg steeds dat ik er geen heb, en voor zover ik kan ZIEN klopt dat ook. Ik heb 1 keer goed naar dat scherm gekeken en geen afwijkende pixels gezien.
Draai ik nu zo'n schermtest progje komen er misschien 3 dode pixels uit... so what? Ze vallen me zeer duidelijk niet op.
Je begrijpt natuurlijk wel dat zodra de PSP hier in Europa gereleased is en je er hier een koopt met dooie pixels, dat je dan altijd een nieuwe kunt krijgen! Maar je hebt nou eenmaal veel gedoe als je een apparaat geïmporteerd hebt.quote:Op maandag 2 mei 2005 21:46 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
tijdens het 'opstarten' en in het menu zie je ze wel. en waarom ik die dode pixels niet eerder zag, was omdat sommige verdwijnen. een soort knipperpixels![]()
ik ga hem iig wel verkopen als ik er een goede prijs voor kan krijgen, want het bevalt me niets
als ik gewoon 250 euro uitgeef, verwacht ik een goed product met goede servive. kijk bijvoorbeeld naar Apple, die geeft wereldwijd garantie d.m.v. de code achterop
Cool, it isn't a bug... it's a feature...quote:Op maandag 2 mei 2005 21:46 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
[..]
tijdens het 'opstarten' en in het menu zie je ze wel. en waarom ik die dode pixels niet eerder zag, was omdat sommige verdwijnen. een soort knipperpixels![]()
Ten tweede male.... je hebt gewoon garantie wanneer dode pixels je storen.quote:ik ga hem iig wel verkopen als ik er een goede prijs voor kan krijgen, want het bevalt me niets
als ik gewoon 250 euro uitgeef, verwacht ik een goed product met goede servive.
Zolang de PSP in Europa nog niet leverbaar is kan Sony Nederland weinig doen natuurlijk.quote:kijk bijvoorbeeld naar Apple, die geeft wereldwijd garantie d.m.v. de code achterop
Precies.quote:Op maandag 2 mei 2005 21:48 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je begrijpt natuurlijk wel dat zodra de PSP hier in Europa gereleased is en je er hier een koopt met dooie pixels, dat je dan altijd een nieuwe kunt krijgen! Maar je hebt nou eenmaal veel gedoe als je een apparaat geïmporteerd hebt.
Ik zou Sony Nederland nog eens proberen zodra de PSP daadwerkelijk hier verkrijgbaar is.quote:Op maandag 2 mei 2005 21:57 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
ja dat begrijp ik, is natuurlijk een beetje risico van het spel.
ik moet Sony USA maar ff bellen, ga ff op zoek naar het (landen)nummer
Sony Nederland vertelde me dat de garantie op producten geldt binnen het land waar het is gekocht en ze wilden/konden me dus niet helpen
Mwah, dat moet natuurlijk nog maar blijken; werelwijd staat in de handleiding dat dit hoort bij LCD-schermen en dat het geen "probleem" is. Bij normale LCD-schermen heb je toch ook een marge?quote:Je begrijpt natuurlijk wel dat zodra de PSP hier in Europa gereleased is en je er hier een koopt met dooie pixels, dat je dan altijd een nieuwe kunt krijgen! Maar je hebt nou eenmaal veel gedoe als je een apparaat geïmporteerd hebt.
Landnummer van de VS is 1quote:Op maandag 2 mei 2005 22:11 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
weet iemand hoe ik naar amerika bel? ik heb via google gevonden dat 71 het landennummer van de VS is en het Sony nummer is 1-800-345-SONY. bellen lukt me echter niet. iemand die het weet? anders mail ik ze maar...
de garantie is niet dat Sony hier dode pixel vrije PSP levert, maar wel dat je ze 100% zeker kan ruilen, als dit zo is
Zegt Sony Nederland dat? Ben benieuwd wat ze dan aanhouden: 0,0 dooie pixels, of een marge van 1-3, of een andere marge.quote:de garantie is niet dat Sony hier dode pixel vrije PSP levert, maar wel dat je ze 100% zeker kan ruilen, als dit zo is
Dit zetten ze in de handleiding, zodat niet iedereen met 1 of 2 defecte pixels gelijk hun apparaat om gaat ruilen. Echter heb je, ondanks dat dit in de handleiding staat, het volste recht om je PSP te ruilen voor een nieuwe als je je aan deze defecte pixels stoort. Dit heeft Sony ook gewoon gezegd.quote:Op maandag 2 mei 2005 22:05 schreef matthijst het volgende:
Mwah, dat moet natuurlijk nog maar blijken; werelwijd staat in de handleiding dat dit hoort bij LCD-schermen en dat het geen "probleem" is. Bij normale LCD-schermen heb je toch ook een marge?
Het zou mooi zijn, maar ik kan me haast niet voorstellen dat Sony in Europa alleen maar pixelperfecte PSP's uit gaat leveren...
Sony kan niet garanderen dat de eerste PSP die je koopt een defectloos schermpje heeft (iedere PSP testen is te duur). Maar elk apparaat met defecten mag je omuilen, mits in nieuwstaat.quote:Zou wel graag een bron zien van de veronderstelling dat we in Europa recht hebben op een PSP met 100% goeie pixels.
Natuurlijk niet. Ze zullen dezelfde strategie hanteren als Sony Americe: Speel er een 2 weken mee... zitten de dode pixels er dan nog, en zijn ze hinderlijk, gaan we omruilen"quote:Op maandag 2 mei 2005 22:16 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zegt Sony Nederland dat? Ben benieuwd wat ze dan aanhouden: 0,0 dooie pixels, of een marge van 1-3, of een andere marge.
Vrees dat ze bij 0,0 een hoop PSP's weg kunnen pleuren namelijk![]()
Mwah, ik moet 't nog zien.quote:Op maandag 2 mei 2005 22:23 schreef P-Style het volgende:
Je hebt sowieso altijd meer garantie dan fabrikanten willen beweren. Fabrikanten/winkeliers willen hier graag onderuit komen, maar er zijn bepaalde wetten die de garanties voor apparaten bepalen. Nou ken ik deze wetten niet uit m'n hoofd, maar als consument heb je veel meer rechten dan je denkt!
Je bedoelt dat je nog maar moet zien of Sony een beetje wilt meewerken. De rechten heb je sowieso.quote:Op maandag 2 mei 2005 22:29 schreef matthijst het volgende:
Mwah, ik moet 't nog zien.
Achja... "analisten".quote:Leuk stukje over de PSP: analisten zien de PSP als concurrent voor de huisconsoles en denken dat de PSP de markt voor volwassen gamers goed zal bedienen:
Not surprisingly, Pachter believes that the PSP will expand the market beyond the younger audience targeted by the DS. He does extend his outlook of how the PSP will impact the game sector by suggesting any upside to software sales for the PSP will correspond to a decline in software sales for other consoles. "We expect the [PSP] to compete with other consoles for both consumers' time and disposable income," Pachter said
Elsewhere, the analyst suggested that future PSP software sales will correlate with a decline in software sales for home consoles, as Sony’s handheld device expands the portable market beyond children—"almost everyone I see on the subway with a PSP looks to be late-20’s to early-30’s".
Het zijn inderdaad vaak de winkeliers die vervelend doen over garanties, misschien nog wel vaker dan de fabrikanten zelf. Maar je kunt altijd contact opnemen met de fabrikant en de garantie direct afhandelen. Met een beetje geslijm ("Ik koop altijd Sony producten en ben er zeer tevreden mee... blabla...") moet je ook wel een eind kunnen komen!quote:Op maandag 2 mei 2005 22:34 schreef matthijst het volgende:
"Iedere winkel die is aangesloten bij de Stichting Computerconsument (momenteel Dixons, Dixtone, Dynabyte, Funprice en V&D Electric City) moet daarom zonder morren een monitor met een dode pixel omruilen voor een foutloos exemplaar. Ook klanten die gekocht hebben bij een winkel die niet is aangesloten bij de SCC kan aanspraak maken op een perfect scherm, maar zal daarvoor bij een niet-meewerkende leverancier naar de rechter moeten stappen."
Update: Zoals hier te lezen is de SCC er per 1 januari 2003 mee gestopt vanwege een tekort aan deelnemende winkels. Omruilen bij een niet-meewerkende leverancier zal aldus weer via de rechter moeten plaatsvinden.
Naja, een halve pagina terug was er weer zo'n idioot die de PSP met de DS vergeleekquote:Op maandag 2 mei 2005 22:35 schreef P-Style het volgende:
Achja... "analisten".Daar hecht ik eerlijk gezegd nooit zoveel waarde aan. Dat laatste zinnetje verbaast me eigenlijk helemaal niks. Niet meer dan logisch!
quote:Op maandag 2 mei 2005 22:39 schreef matthijst het volgende:
[..]
Naja, een halve pagina terug was er weer zo'n idioot die de PSP met de DS vergeleek![]()
Zussen zijn doorgaans erg goed in dat soort spelletjes!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:25 schreef TopStyle het volgende:
AArgh. klere lumines.... weer net geen 250k.
Kom m'n zus maar niet voorbij.
...en dat laat ze me weten ookquote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:26 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zussen zijn doorgaans erg goed in dat soort spelletjes!
Het zou inderdaad in het rijtje sex, drugs en goeie muziek komen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:17 schreef Darkzell het volgende:
Beter kan het niet worden lijkt me
Normaal gesproken dezelfde dag.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
De status van Lumines is trouwens "processing" bij VG+
Hoe lang duurt het nu nog voor ie wordt verzonden?.
Met een beetje mazzel heb ik um dus donderdag al?quote:
Mijn maandag bestelling was vrijdag in huisquote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel heb ik um dus donderdag al?
Dat zou erg okay zijn aangezien ik zaterdag met de trein naar Belgie ga..
Naja, als ie er maar voor zaterdag is.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mijn maandag bestelling was vrijdag in huis
Mijn dinsdag bestelling was vrijdag in huis
Donderdag ga je niet redden vrees ik
http://tothegame.com/psp.asp?sort=usrelease&filter=allquote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Naja, als ie er maar voor zaterdag is..
Is er trouwens ergens nog een handig lijstje met releases/aangekondigde games?
Tnx, maar die had ik al.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:44 schreef Tain het volgende:
[..]
http://tothegame.com/psp.asp?sort=usrelease&filter=all
.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Tnx, maar die had ik al.
Helaas loopt ttg vaak achter met releasedata en zo.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:01 schreef Syd het volgende:
[..]
.
deze dan ?
http://www.pspparty.nl/games/releasedates/
Die gasten zijn echt snel,quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mijn maandag bestelling was vrijdag in huis
Mijn dinsdag bestelling was vrijdag in huis
Donderdag ga je niet redden vrees ik
Misschien dat je 'm zaterdag hebtquote:Op dinsdag 3 mei 2005 21:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Die gasten zijn echt snel,.
Vandaag besteld en vandaag geshipped,.
Ik hoop alleen dat het langer leuk blijft dan Burnout 3.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 22:41 schreef Tain het volgende:
Burnout komt naar de PSP onder de naam burnout legends
Spel gaat banen bevatten van Burnout 1 t/m 3 en gaat ook wifi ondersteuning bieden en ik hoop dat het crashen net zo leuk is als in Burnout 3
bron
Officiëel niet, maar ik durf te voorspellen dat één van die twee series of wellicht zelfs allebei heus wel op de PSP zal verschijnen! Kan ook leuk zijn over WiFi!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:29 schreef Jebus het volgende:
Ik hoop dat er ook iets van Tekken of Soul Calibur op de psp komt, is daar al iets over bekend?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |