tijdens het 'opstarten' en in het menu zie je ze wel. en waarom ik die dode pixels niet eerder zag, was omdat sommige verdwijnen. een soort knipperpixelsquote:Op zaterdag 30 april 2005 19:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar donderdag zag je er slechts 1 en nu 4.
Dan zullen die andere 3 niet echt opvallen.
Hoe ontdek je dat? Zit je continue met je bek tegen het scherm aan op zoek naar dode pixels? Of heb je dat schermtest progje gedraait ofzo?
Ik bedoel, ik begrijp dat krampachtige zoeken naar dode pixels niet.
Ik zeg steeds dat ik er geen heb, en voor zover ik kan ZIEN klopt dat ook. Ik heb 1 keer goed naar dat scherm gekeken en geen afwijkende pixels gezien.
Draai ik nu zo'n schermtest progje komen er misschien 3 dode pixels uit... so what? Ze vallen me zeer duidelijk niet op.
Je begrijpt natuurlijk wel dat zodra de PSP hier in Europa gereleased is en je er hier een koopt met dooie pixels, dat je dan altijd een nieuwe kunt krijgen! Maar je hebt nou eenmaal veel gedoe als je een apparaat geïmporteerd hebt.quote:Op maandag 2 mei 2005 21:46 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
tijdens het 'opstarten' en in het menu zie je ze wel. en waarom ik die dode pixels niet eerder zag, was omdat sommige verdwijnen. een soort knipperpixels![]()
ik ga hem iig wel verkopen als ik er een goede prijs voor kan krijgen, want het bevalt me niets
als ik gewoon 250 euro uitgeef, verwacht ik een goed product met goede servive. kijk bijvoorbeeld naar Apple, die geeft wereldwijd garantie d.m.v. de code achterop
Cool, it isn't a bug... it's a feature...quote:Op maandag 2 mei 2005 21:46 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
[..]
tijdens het 'opstarten' en in het menu zie je ze wel. en waarom ik die dode pixels niet eerder zag, was omdat sommige verdwijnen. een soort knipperpixels![]()
Ten tweede male.... je hebt gewoon garantie wanneer dode pixels je storen.quote:ik ga hem iig wel verkopen als ik er een goede prijs voor kan krijgen, want het bevalt me niets
als ik gewoon 250 euro uitgeef, verwacht ik een goed product met goede servive.
Zolang de PSP in Europa nog niet leverbaar is kan Sony Nederland weinig doen natuurlijk.quote:kijk bijvoorbeeld naar Apple, die geeft wereldwijd garantie d.m.v. de code achterop
Precies.quote:Op maandag 2 mei 2005 21:48 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je begrijpt natuurlijk wel dat zodra de PSP hier in Europa gereleased is en je er hier een koopt met dooie pixels, dat je dan altijd een nieuwe kunt krijgen! Maar je hebt nou eenmaal veel gedoe als je een apparaat geïmporteerd hebt.
Ik zou Sony Nederland nog eens proberen zodra de PSP daadwerkelijk hier verkrijgbaar is.quote:Op maandag 2 mei 2005 21:57 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
ja dat begrijp ik, is natuurlijk een beetje risico van het spel.
ik moet Sony USA maar ff bellen, ga ff op zoek naar het (landen)nummer
Sony Nederland vertelde me dat de garantie op producten geldt binnen het land waar het is gekocht en ze wilden/konden me dus niet helpen
Mwah, dat moet natuurlijk nog maar blijken; werelwijd staat in de handleiding dat dit hoort bij LCD-schermen en dat het geen "probleem" is. Bij normale LCD-schermen heb je toch ook een marge?quote:Je begrijpt natuurlijk wel dat zodra de PSP hier in Europa gereleased is en je er hier een koopt met dooie pixels, dat je dan altijd een nieuwe kunt krijgen! Maar je hebt nou eenmaal veel gedoe als je een apparaat geïmporteerd hebt.
Landnummer van de VS is 1quote:Op maandag 2 mei 2005 22:11 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
weet iemand hoe ik naar amerika bel? ik heb via google gevonden dat 71 het landennummer van de VS is en het Sony nummer is 1-800-345-SONY. bellen lukt me echter niet. iemand die het weet? anders mail ik ze maar...
de garantie is niet dat Sony hier dode pixel vrije PSP levert, maar wel dat je ze 100% zeker kan ruilen, als dit zo is
Zegt Sony Nederland dat? Ben benieuwd wat ze dan aanhouden: 0,0 dooie pixels, of een marge van 1-3, of een andere marge.quote:de garantie is niet dat Sony hier dode pixel vrije PSP levert, maar wel dat je ze 100% zeker kan ruilen, als dit zo is
Dit zetten ze in de handleiding, zodat niet iedereen met 1 of 2 defecte pixels gelijk hun apparaat om gaat ruilen. Echter heb je, ondanks dat dit in de handleiding staat, het volste recht om je PSP te ruilen voor een nieuwe als je je aan deze defecte pixels stoort. Dit heeft Sony ook gewoon gezegd.quote:Op maandag 2 mei 2005 22:05 schreef matthijst het volgende:
Mwah, dat moet natuurlijk nog maar blijken; werelwijd staat in de handleiding dat dit hoort bij LCD-schermen en dat het geen "probleem" is. Bij normale LCD-schermen heb je toch ook een marge?
Het zou mooi zijn, maar ik kan me haast niet voorstellen dat Sony in Europa alleen maar pixelperfecte PSP's uit gaat leveren...
Sony kan niet garanderen dat de eerste PSP die je koopt een defectloos schermpje heeft (iedere PSP testen is te duur). Maar elk apparaat met defecten mag je omuilen, mits in nieuwstaat.quote:Zou wel graag een bron zien van de veronderstelling dat we in Europa recht hebben op een PSP met 100% goeie pixels.
Natuurlijk niet. Ze zullen dezelfde strategie hanteren als Sony Americe: Speel er een 2 weken mee... zitten de dode pixels er dan nog, en zijn ze hinderlijk, gaan we omruilen"quote:Op maandag 2 mei 2005 22:16 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zegt Sony Nederland dat? Ben benieuwd wat ze dan aanhouden: 0,0 dooie pixels, of een marge van 1-3, of een andere marge.
Vrees dat ze bij 0,0 een hoop PSP's weg kunnen pleuren namelijk![]()
Mwah, ik moet 't nog zien.quote:Op maandag 2 mei 2005 22:23 schreef P-Style het volgende:
Je hebt sowieso altijd meer garantie dan fabrikanten willen beweren. Fabrikanten/winkeliers willen hier graag onderuit komen, maar er zijn bepaalde wetten die de garanties voor apparaten bepalen. Nou ken ik deze wetten niet uit m'n hoofd, maar als consument heb je veel meer rechten dan je denkt!
Je bedoelt dat je nog maar moet zien of Sony een beetje wilt meewerken. De rechten heb je sowieso.quote:Op maandag 2 mei 2005 22:29 schreef matthijst het volgende:
Mwah, ik moet 't nog zien.
Achja... "analisten".quote:Leuk stukje over de PSP: analisten zien de PSP als concurrent voor de huisconsoles en denken dat de PSP de markt voor volwassen gamers goed zal bedienen:
Not surprisingly, Pachter believes that the PSP will expand the market beyond the younger audience targeted by the DS. He does extend his outlook of how the PSP will impact the game sector by suggesting any upside to software sales for the PSP will correspond to a decline in software sales for other consoles. "We expect the [PSP] to compete with other consoles for both consumers' time and disposable income," Pachter said
Elsewhere, the analyst suggested that future PSP software sales will correlate with a decline in software sales for home consoles, as Sony’s handheld device expands the portable market beyond children—"almost everyone I see on the subway with a PSP looks to be late-20’s to early-30’s".
Het zijn inderdaad vaak de winkeliers die vervelend doen over garanties, misschien nog wel vaker dan de fabrikanten zelf. Maar je kunt altijd contact opnemen met de fabrikant en de garantie direct afhandelen. Met een beetje geslijm ("Ik koop altijd Sony producten en ben er zeer tevreden mee... blabla...") moet je ook wel een eind kunnen komen!quote:Op maandag 2 mei 2005 22:34 schreef matthijst het volgende:
"Iedere winkel die is aangesloten bij de Stichting Computerconsument (momenteel Dixons, Dixtone, Dynabyte, Funprice en V&D Electric City) moet daarom zonder morren een monitor met een dode pixel omruilen voor een foutloos exemplaar. Ook klanten die gekocht hebben bij een winkel die niet is aangesloten bij de SCC kan aanspraak maken op een perfect scherm, maar zal daarvoor bij een niet-meewerkende leverancier naar de rechter moeten stappen."
Update: Zoals hier te lezen is de SCC er per 1 januari 2003 mee gestopt vanwege een tekort aan deelnemende winkels. Omruilen bij een niet-meewerkende leverancier zal aldus weer via de rechter moeten plaatsvinden.
Naja, een halve pagina terug was er weer zo'n idioot die de PSP met de DS vergeleekquote:Op maandag 2 mei 2005 22:35 schreef P-Style het volgende:
Achja... "analisten".Daar hecht ik eerlijk gezegd nooit zoveel waarde aan. Dat laatste zinnetje verbaast me eigenlijk helemaal niks. Niet meer dan logisch!
quote:Op maandag 2 mei 2005 22:39 schreef matthijst het volgende:
[..]
Naja, een halve pagina terug was er weer zo'n idioot die de PSP met de DS vergeleek![]()
Zussen zijn doorgaans erg goed in dat soort spelletjes!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:25 schreef TopStyle het volgende:
AArgh. klere lumines.... weer net geen 250k.
Kom m'n zus maar niet voorbij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |