abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26678592
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 19:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar donderdag zag je er slechts 1 en nu 4.
Dan zullen die andere 3 niet echt opvallen.

Hoe ontdek je dat? Zit je continue met je bek tegen het scherm aan op zoek naar dode pixels? Of heb je dat schermtest progje gedraait ofzo?

Ik bedoel, ik begrijp dat krampachtige zoeken naar dode pixels niet.
Ik zeg steeds dat ik er geen heb, en voor zover ik kan ZIEN klopt dat ook. Ik heb 1 keer goed naar dat scherm gekeken en geen afwijkende pixels gezien.

Draai ik nu zo'n schermtest progje komen er misschien 3 dode pixels uit... so what? Ze vallen me zeer duidelijk niet op.
tijdens het 'opstarten' en in het menu zie je ze wel. en waarom ik die dode pixels niet eerder zag, was omdat sommige verdwijnen. een soort knipperpixels
ik ga hem iig wel verkopen als ik er een goede prijs voor kan krijgen, want het bevalt me niets
als ik gewoon 250 euro uitgeef, verwacht ik een goed product met goede servive. kijk bijvoorbeeld naar Apple, die geeft wereldwijd garantie d.m.v. de code achterop
pi_26678658
quote:
Op maandag 2 mei 2005 21:46 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
tijdens het 'opstarten' en in het menu zie je ze wel. en waarom ik die dode pixels niet eerder zag, was omdat sommige verdwijnen. een soort knipperpixels
ik ga hem iig wel verkopen als ik er een goede prijs voor kan krijgen, want het bevalt me niets
als ik gewoon 250 euro uitgeef, verwacht ik een goed product met goede servive. kijk bijvoorbeeld naar Apple, die geeft wereldwijd garantie d.m.v. de code achterop
Je begrijpt natuurlijk wel dat zodra de PSP hier in Europa gereleased is en je er hier een koopt met dooie pixels, dat je dan altijd een nieuwe kunt krijgen! Maar je hebt nou eenmaal veel gedoe als je een apparaat geïmporteerd hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 mei 2005 @ 21:48:25 #253
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26678667
quote:
Op maandag 2 mei 2005 21:46 schreef ߨúÐêWyN het volgende:

[..]

Cool, it isn't a bug... it's a feature...
quote:
als ik gewoon 250 euro uitgeef, verwacht ik een goed product met goede servive.
Ten tweede male.... je hebt gewoon garantie wanneer dode pixels je storen.
quote:
kijk bijvoorbeeld naar Apple, die geeft wereldwijd garantie d.m.v. de code achterop
Zolang de PSP in Europa nog niet leverbaar is kan Sony Nederland weinig doen natuurlijk.
Heb je ze al benaderd of ze, eventueel vanaf september, willen meewerken?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 mei 2005 @ 21:48:46 #254
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26678677
quote:
Op maandag 2 mei 2005 21:48 schreef P-Style het volgende:

[..]

Je begrijpt natuurlijk wel dat zodra de PSP hier in Europa gereleased is en je er hier een koopt met dooie pixels, dat je dan altijd een nieuwe kunt krijgen! Maar je hebt nou eenmaal veel gedoe als je een apparaat geïmporteerd hebt.
Precies.
pi_26678964
ja dat begrijp ik, is natuurlijk een beetje risico van het spel.
ik moet Sony USA maar ff bellen, ga ff op zoek naar het (landen)nummer

Sony Nederland vertelde me dat de garantie op producten geldt binnen het land waar het is gekocht en ze wilden/konden me dus niet helpen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 mei 2005 @ 22:03:59 #256
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26679127
quote:
Op maandag 2 mei 2005 21:57 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
ja dat begrijp ik, is natuurlijk een beetje risico van het spel.
ik moet Sony USA maar ff bellen, ga ff op zoek naar het (landen)nummer

Sony Nederland vertelde me dat de garantie op producten geldt binnen het land waar het is gekocht en ze wilden/konden me dus niet helpen
Ik zou Sony Nederland nog eens proberen zodra de PSP daadwerkelijk hier verkrijgbaar is.
Maar goed, dat IS natuurlijk het risico van importeren
  maandag 2 mei 2005 @ 22:05:55 #257
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_26679183
quote:
Mwah, dat moet natuurlijk nog maar blijken; werelwijd staat in de handleiding dat dit hoort bij LCD-schermen en dat het geen "probleem" is. Bij normale LCD-schermen heb je toch ook een marge?
Het zou mooi zijn, maar ik kan me haast niet voorstellen dat Sony in Europa alleen maar pixelperfecte PSP's uit gaat leveren...

Zou wel graag een bron zien van de veronderstelling dat we in Europa recht hebben op een PSP met 100% goeie pixels.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_26679315
weet iemand hoe ik naar amerika bel? ik heb via google gevonden dat 71 het landennummer van de VS is en het Sony nummer is 1-800-345-SONY. bellen lukt me echter niet. iemand die het weet? anders mail ik ze maar...

de garantie is niet dat Sony hier dode pixel vrije PSP levert, maar wel dat je ze 100% zeker kan ruilen, als dit zo is
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 mei 2005 @ 22:12:36 #259
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26679374
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:11 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
weet iemand hoe ik naar amerika bel? ik heb via google gevonden dat 71 het landennummer van de VS is en het Sony nummer is 1-800-345-SONY. bellen lukt me echter niet. iemand die het weet? anders mail ik ze maar...

de garantie is niet dat Sony hier dode pixel vrije PSP levert, maar wel dat je ze 100% zeker kan ruilen, als dit zo is
Landnummer van de VS is 1
dat wordt dus
001-800-345-7669
of
001-1-800-345-7669
  maandag 2 mei 2005 @ 22:13:20 #260
28167 matthijst
pi_26679393
Amerika is 1, dus het zal wel worden:
001-800-345-SONY

edit: krijg een bandje, neem aan dat dit hem is.
  maandag 2 mei 2005 @ 22:16:55 #261
28167 matthijst
pi_26679500
quote:
Zegt Sony Nederland dat? Ben benieuwd wat ze dan aanhouden: 0,0 dooie pixels, of een marge van 1-3, of een andere marge.
Vrees dat ze bij 0,0 een hoop PSP's weg kunnen pleuren namelijk
pi_26679578
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:05 schreef matthijst het volgende:
Mwah, dat moet natuurlijk nog maar blijken; werelwijd staat in de handleiding dat dit hoort bij LCD-schermen en dat het geen "probleem" is. Bij normale LCD-schermen heb je toch ook een marge?
Het zou mooi zijn, maar ik kan me haast niet voorstellen dat Sony in Europa alleen maar pixelperfecte PSP's uit gaat leveren...
Dit zetten ze in de handleiding, zodat niet iedereen met 1 of 2 defecte pixels gelijk hun apparaat om gaat ruilen. Echter heb je, ondanks dat dit in de handleiding staat, het volste recht om je PSP te ruilen voor een nieuwe als je je aan deze defecte pixels stoort. Dit heeft Sony ook gewoon gezegd.
quote:
Zou wel graag een bron zien van de veronderstelling dat we in Europa recht hebben op een PSP met 100% goeie pixels.
Sony kan niet garanderen dat de eerste PSP die je koopt een defectloos schermpje heeft (iedere PSP testen is te duur). Maar elk apparaat met defecten mag je omuilen, mits in nieuwstaat.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 mei 2005 @ 22:19:57 #263
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26679587
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:16 schreef matthijst het volgende:

[..]

Zegt Sony Nederland dat? Ben benieuwd wat ze dan aanhouden: 0,0 dooie pixels, of een marge van 1-3, of een andere marge.
Vrees dat ze bij 0,0 een hoop PSP's weg kunnen pleuren namelijk
Natuurlijk niet. Ze zullen dezelfde strategie hanteren als Sony Americe: Speel er een 2 weken mee... zitten de dode pixels er dan nog, en zijn ze hinderlijk, gaan we omruilen"

Boudewijn heeft natuurlijk gewoon kans dat de knipper pixels het morgen opeens doen en blijven doen
pi_26679685
Je hebt sowieso altijd meer garantie dan fabrikanten willen beweren. Fabrikanten/winkeliers willen hier graag onderuit komen, maar er zijn bepaalde wetten die de garanties voor apparaten bepalen. Nou ken ik deze wetten niet uit m'n hoofd, maar als consument heb je veel meer rechten dan je denkt!
  maandag 2 mei 2005 @ 22:29:36 #265
28167 matthijst
pi_26679914
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:23 schreef P-Style het volgende:
Je hebt sowieso altijd meer garantie dan fabrikanten willen beweren. Fabrikanten/winkeliers willen hier graag onderuit komen, maar er zijn bepaalde wetten die de garanties voor apparaten bepalen. Nou ken ik deze wetten niet uit m'n hoofd, maar als consument heb je veel meer rechten dan je denkt!
Mwah, ik moet 't nog zien.

Leuk stukje over de PSP: analisten zien de PSP als concurrent voor de huisconsoles en denken dat de PSP de markt voor volwassen gamers goed zal bedienen:

Not surprisingly, Pachter believes that the PSP will expand the market beyond the younger audience targeted by the DS. He does extend his outlook of how the PSP will impact the game sector by suggesting any upside to software sales for the PSP will correspond to a decline in software sales for other consoles. "We expect the [PSP] to compete with other consoles for both consumers' time and disposable income," Pachter said

Elsewhere, the analyst suggested that future PSP software sales will correlate with a decline in software sales for home consoles, as Sony’s handheld device expands the portable market beyond children—"almost everyone I see on the subway with a PSP looks to be late-20’s to early-30’s".
pi_26679918
Ik heb Sony USA gebeld en ze kunnen me helpen als ik de originele bon heb en een adres in de VS (zal hun verzondkosten schelen) waar ze het heen kunnen sturen.
Ik laat het nog wel weten wat eruit komt...

En Swetsenegger, telkens doe ik mijn PSP weer aan in de hoop dat die dode pixels verdwenen zijn, maar ik heb het idee dat het steeds andere zijn die dan ook weer knipperen...
  maandag 2 mei 2005 @ 22:34:06 #267
28167 matthijst
pi_26680087
"Iedere winkel die is aangesloten bij de Stichting Computerconsument (momenteel Dixons, Dixtone, Dynabyte, Funprice en V&D Electric City) moet daarom zonder morren een monitor met een dode pixel omruilen voor een foutloos exemplaar. Ook klanten die gekocht hebben bij een winkel die niet is aangesloten bij de SCC kan aanspraak maken op een perfect scherm, maar zal daarvoor bij een niet-meewerkende leverancier naar de rechter moeten stappen."

Update: Zoals hier te lezen is de SCC er per 1 januari 2003 mee gestopt vanwege een tekort aan deelnemende winkels. Omruilen bij een niet-meewerkende leverancier zal aldus weer via de rechter moeten plaatsvinden.
pi_26680155
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:29 schreef matthijst het volgende:
Mwah, ik moet 't nog zien.
Je bedoelt dat je nog maar moet zien of Sony een beetje wilt meewerken. De rechten heb je sowieso.
quote:
Leuk stukje over de PSP: analisten zien de PSP als concurrent voor de huisconsoles en denken dat de PSP de markt voor volwassen gamers goed zal bedienen:

Not surprisingly, Pachter believes that the PSP will expand the market beyond the younger audience targeted by the DS. He does extend his outlook of how the PSP will impact the game sector by suggesting any upside to software sales for the PSP will correspond to a decline in software sales for other consoles. "We expect the [PSP] to compete with other consoles for both consumers' time and disposable income," Pachter said

Elsewhere, the analyst suggested that future PSP software sales will correlate with a decline in software sales for home consoles, as Sony’s handheld device expands the portable market beyond children—"almost everyone I see on the subway with a PSP looks to be late-20’s to early-30’s".
Achja... "analisten". Daar hecht ik eerlijk gezegd nooit zoveel waarde aan. Dat laatste zinnetje verbaast me eigenlijk helemaal niks. Niet meer dan logisch!
pi_26680251
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:34 schreef matthijst het volgende:
"Iedere winkel die is aangesloten bij de Stichting Computerconsument (momenteel Dixons, Dixtone, Dynabyte, Funprice en V&D Electric City) moet daarom zonder morren een monitor met een dode pixel omruilen voor een foutloos exemplaar. Ook klanten die gekocht hebben bij een winkel die niet is aangesloten bij de SCC kan aanspraak maken op een perfect scherm, maar zal daarvoor bij een niet-meewerkende leverancier naar de rechter moeten stappen."

Update: Zoals hier te lezen is de SCC er per 1 januari 2003 mee gestopt vanwege een tekort aan deelnemende winkels. Omruilen bij een niet-meewerkende leverancier zal aldus weer via de rechter moeten plaatsvinden.
Het zijn inderdaad vaak de winkeliers die vervelend doen over garanties, misschien nog wel vaker dan de fabrikanten zelf. Maar je kunt altijd contact opnemen met de fabrikant en de garantie direct afhandelen. Met een beetje geslijm ("Ik koop altijd Sony producten en ben er zeer tevreden mee... blabla...") moet je ook wel een eind kunnen komen!
  maandag 2 mei 2005 @ 22:39:51 #270
28167 matthijst
pi_26680300
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:35 schreef P-Style het volgende:
Achja... "analisten". Daar hecht ik eerlijk gezegd nooit zoveel waarde aan. Dat laatste zinnetje verbaast me eigenlijk helemaal niks. Niet meer dan logisch!
Naja, een halve pagina terug was er weer zo'n idioot die de PSP met de DS vergeleek
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 mei 2005 @ 22:45:27 #271
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26680513
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:39 schreef matthijst het volgende:

[..]

Naja, een halve pagina terug was er weer zo'n idioot die de PSP met de DS vergeleek

Ik als oudere gamer ben ook erg gecharmeerd van de PSP.
En dat ben ik nooit van mijn GBA-SP geweest
pi_26692006
Ga nu mijn PSP+2 spellen bij VGP bestellen maar is het slimmer om gewoon alles ineens te bestellen of kan je het beter opslitsen in twee orders op te splitsen.

Zijn er trouwens nog accesoires die ik erbij moet kopen die erg handig zijn ofzo.
pi_26692865
Gewoon in een keer bestellen. Heb je meteen alles binnen. PSP en games
  dinsdag 3 mei 2005 @ 13:25:08 #274
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_26694248
AArgh. klere lumines.... weer net geen 250k.

Kom m'n zus maar niet voorbij .
Oh my Gosh! She's making my imagination run w-wild !
pi_26694312
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 13:25 schreef TopStyle het volgende:
AArgh. klere lumines.... weer net geen 250k.

Kom m'n zus maar niet voorbij .
Zussen zijn doorgaans erg goed in dat soort spelletjes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')