Omdat geluid een aparte laag is in je MP4 bestand? Daarom gaat je geluid out-of-sync lopen als je met te weinig FPS codeert.quote:
Nee, zoals ik al zei is de max. bitrate 768Kbps. Dat is dus inclusief het geluid.quote:Op dinsdag 19 april 2005 08:50 schreef Vaal het volgende:
Omdat geluid een aparte laag is in je MP4 bestand? Daarom gaat je geluid out-of-sync lopen als je met te weinig FPS codeert.Tel er dus nog maar 128/96/64 of 48 kbps bij op.
??quote:Op zaterdag 16 april 2005 19:41 schreef P-Style het volgende:
De max. bitrate voor films op je PSP is 768kbps. Dat is dus 768/8=96KB/sec is 96*60*90=345.600KB/anderhalf uur. Dus 337,5 MB voor een film van anderhalf uur op de hoogste bitrate.
Dat betekent dat je veel "nutteloze data" codeert. De grens ligt bij 768Kbps. Je kunt filmpjes wel op een hogere bitrate coderen, maar effectief gebruikt je PSP niet meer dan 768Kbps. Moet je voor de gein eens een bepaald filmpje coderen op 1500Kbps coderen en op 768Kbps en kijken of je verschil in kwaliteit ziet... waarschijnlijk niet.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:00 schreef TopStyle het volgende:
??
Ik converteer ze hier op 1500kb/sec.
Zit op 700-800 mb voor een 'langspeelfilm'.
Hoe werkt dat dan?quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:08 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat betekent dat je veel "nutteloze data" codeert. De grens ligt bij 768Kbps. Je kunt filmpjes wel op een hogere bitrate coderen, maar effectief gebruikt je PSP niet meer dan 768Kbps. Moet je voor de gein eens een bepaald filmpje coderen op 1500Kbps coderen en op 768Kbps en kijken of je verschil in kwaliteit ziet... waarschijnlijk niet.
Omdat Sony in de firmware van de PSP de limiet op 768Kbps heeft gesteld (vraag me niet waarom), hij kan dan wel filmpjes met een hogere bitrate afspelen, maar dit levert dan geen kwaliteitswinst meer op. Overigens is 768Kbps vrij hoog voor mpeg4 filmpjes op die resolutie.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:12 schreef TopStyle het volgende:
Hoe werkt dat dan?
Wanneer je op een hogere bitrate encodeert zijn de kleurovergangen vloeiender en kun je bijv een betere geluidkwaliteit inpassen.
Waarom zou de psp dit niet merkbaar weergeven dan?
Hoe wil Sony hem limiteren? Realtime downsamplen kan niet en hij speelt 1500Kb/s-films wel af.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
Omdat Sony in de firmware van de PSP de limiet op 768Kbps heeft gesteld (vraag me niet waarom), hij kan dan wel filmpjes met een hogere bitrate afspelen, maar dit levert dan geen kwaliteitswinst meer op. Overigens is 768Kbps vrij hoog voor mpeg4 filmpjes op die resolutie.
Gewoon doen..quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:42 schreef Blinker het volgende:
De verleiding tot importeren is wel erg groot!
quote:Op dinsdag 19 april 2005 08:50 schreef Vaal het volgende:
Omdat geluid een aparte laag is in je MP4 bestand? Daarom gaat je geluid out-of-sync lopen als je met te weinig FPS codeert.Tel er dus nog maar 128/96/64 of 48 kbps bij op.
Hmmm... hier moet ik mezelf toch even corrigeren. Je had gelijk. Die 768Kbps is inderdaad alleen voor de video. De Audio moet je er inderdaad nog bij optellen.quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:05 schreef P-Style het volgende:
Nee, zoals ik al zei is de max. bitrate 768Kbps. Dat is dus inclusief het geluid.
Hmmm... welk programma gebruik je eigenlijk om je mpeg4 filmpjes mee te maken?quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:22 schreef TopStyle het volgende:
Hoe wil Sony hem limiteren? Realtime downsamplen kan niet en hij speelt 1500Kb/s-films wel af.
Hetgeen mijn psp laat zien is dan toch wel degelijk 1500Kb/s?
Wat bedoel je dan met geen kwalitietswinst? -> Dat je het verschil eenvoudigweg niet ziet?
Dat laatste kan ik namelijk wel inkomen wegens beperkingen van het scherm maar een bitrate limiet bestaat er zo te merken niet...
Deze codec in combinatie met VirtualDub of Combustion.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:58 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hmmm... welk programma gebruik je eigenlijk om je mpeg4 filmpjes mee te maken?
Het is in ieder geval zo dat Sony de mpeg4 video-bitrate, wanneer je een filmpje afspeelt vanaf MSD (Memory Stick Duo), heeft gelimiteerd tot 768Kbit per seconde. De PSP zelf kan echter wel hogere bitrates aan en met bepaalde programmaatjes schijnt het dus mogelijk te zijn om een mpeg4 filmpje te creëren met een hogere bitrate en deze ook af te kunnen spelen vanaf MSD. Hoe dit precies zit weet ik niet, maar je hebt gelijk... het schijnt zo te zijn dat je toch 1500Kbps mpeg4's kunt maken en afspelen vanaf MSD.quote:Op dinsdag 19 april 2005 15:15 schreef TopStyle het volgende:
Deze codec in combinatie met VirtualDub of Combustion.
Je moet in het menu van de PSP eerst USB connectivity aanzettenquote:Op dinsdag 19 april 2005 19:45 schreef Slomy het volgende:
Heb de psp vandaag ook binnen gekregen.
Enige wat mij niet lukt is iets op de psp zetten, maar ik zal we iets helemaal fout doen.
Heb een kabel gepakt die bij de minidisc van mijn zus zat, deze pas er gewoon op alleen de pc herkent de psp niet oid. Naja dadelijk het boekje maar eens doorlezen.
Ik kwam er gister laat inderdaad achter. Kon mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik dan zoiets vergeetquote:Op woensdag 20 april 2005 13:21 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Je moet in het menu van de PSP eerst USB connectivity aanzetten.
Weet iemand trouwens of ze ergens in Nederland Mercury te koop hebben (Futurezone ofzo?), want die wil ik wel heel graag hebben en ik heb niet zo'n zin om weken op een spel te wachten
Ik had 'm binnen 2 dagen (dinsdag besteld, vrijdag in huis) via VG+quote:Op woensdag 20 april 2005 13:21 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Je moet in het menu van de PSP eerst USB connectivity aanzetten.
Weet iemand trouwens of ze ergens in Nederland Mercury te koop hebben (Futurezone ofzo?), want die wil ik wel heel graag hebben en ik heb niet zo'n zin om weken op een spel te wachten
Dan ga ik dat proberen. Dan heb ik al 4 PSP spellen, het gaat veel te hardquote:Op woensdag 20 april 2005 13:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik had 'm binnen 2 dagen (dinsdag besteld, vrijdag in huis) via VG+
Ik ook, de 5e staat in preorderquote:Op woensdag 20 april 2005 14:02 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Dan ga ik dat proberen. Dan heb ik al 4 PSP spellen, het gaat veel te hard.
Welke is dat?quote:Op woensdag 20 april 2005 15:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ook, de 5e staat in preorder
Ik heb RR, Wipe-out, Twisted Metal, Mercury en Coded Arms staat in pre-orderquote:Op woensdag 20 april 2005 15:22 schreef Nilos het volgende:
[..]
Welke is dat?
Ik heb er nu ook 4: RR, NFSU (valt beetje tegen), Untold, Gretzky(niet meer gespeeld sinds de dag waarop hij aankwam)
Mjah, als je van racen houdt dan is wipe-out echt ultiem.quote:Op woensdag 20 april 2005 15:51 schreef H.Flick het volgende:
Lumines is tot nu toe nog steeds mijn absolute favoriet. Wipe Out is erg leuk, maar niet mijn soort spel en Twisted Metal is wel leuk, maar niet meer dan dat.
Mercury lijkt mij ook helemaal geweldig! Echt zo'n handheld spel.
Ik zie ook wel dat het een geweldig spel is, maar ik ben niet zo'n racerquote:Op woensdag 20 april 2005 16:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah, als je van racen houdt dan is wipe-out echt ultiem.
Echt een bizar spel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |