abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26255795

"The Real Driving Simulator". Het vierde deel uit de legendarische en uiterst populaire Gran Turismo serie. Nog groter, nog beter, nog sneller. Ieder deel in de Gran Turismo serie legt de lat weer hoger en GT4 is hier zeker geen uitzondering.

Features
  • Meer dan 700 auto's van 80 verschillende autofabrikanten. Van klassiekers uit begin vorige eeuw tot concept modellen die nog moeten verschijnen.
  • Plek voor 1000 auto's in je garage (ze moeten er dus allemaal inpassen).
  • Meer dan 50 circuits om over te racen. De meeste gebaseerd op bestaande locaties.
  • Photomode. Vereeuwig je favoriete bolide op de mooiste locaties en print het uit op een USB printer, of zet de plaatjes op USB-Stick.
  • B-Spec mode. Wees manager over een CPU bestuurder en leer 'm steeds beter rijden
  • Lan multiplayer en Lan multiscreen gameplay mogelijk.
  • Het wordt pas ècht een simulatie met het officiële USB-stuur, de Driving Force Pro van Logitech, met z'n krachtige force feedback en 900º stuurrotatie.

Voorgaande topics
    [GT4 01] - [GT4 02] - [GT4 03] - [GT4 04] - [GT4 05] - [GT4 06]

Links
  • Officiële Gran Turismo site
  • Officiële (Japanse) GT4 site
  • GTPlanet
  • IGN
  • Gamespot

(OP)
  • pi_26256362
    quote:
    Je hebt toch wel verwarming in dat schuurtje? Coole kleur trouwens!
    Nou, niet echt een aparte radiator of zo maar de verwarmingsbuizen van de rest van m'n huis lopen er direct doorheen, dus echt koud word het daar nooit. Niet eens zo zeer aan gedacht, eigenlijk. Goeie!!!

Thanks, ben al jaren gek op de Gulf-kleuren (oude stijl dan, later zijn ze overgegaan op veel donkerderblauw, zoals waar de McLaren GTR Short Tails (de McLaren in GT4 is de Long Tail-versie) in '95 op Le Mans zijn uitgekomen. Ik wil echt dat baby-boy-blue met knaloranje en zilveren bies. Nog zien dat ik op internet ergens grote Gulf-logo's kan vinden en mijn eigen GT4(0) of Porsche 917K (jammer dat die niet bij de classic cars zit overigens) is soort van een feit!!!

Ben wel benieuwd hoe het raced, heb nu wel een stuurtje (360Modena Force GT van Thrustmaster) maar heb niks dan m'n knieen om dat ding op te zetten en dat is echt beroerd. Heb hem in GT4 nog niet eens geprobeerd eigenlijk, dus vraag me af of dat ding uberhaupt werkt met dit spel. Rij dus nu voornamelijk met de dual shock controller met automaat. Eigenlijk m'n eer te na, maar het lukt me echt niet om te schakelen met die L1/R1(of 2)-knoppen.
    Wat is jou ervaring nadat je overgestapt bent van controller naar stuur? Of heb je altijd met een stuurtje geraced?
    pi_26258605
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 20:25 schreef Slotter het volgende:
    Wat is jou ervaring nadat je overgestapt bent van controller naar stuur? Of heb je altijd met een stuurtje geraced?
    Ik heb Gran Tursimo 1, 2, 3 en Concept allemaal gespeeld met de Dual Shock / Dual Shock 2 (Gran Turismo was trouwens de reden dat ik zo'n 7 jaar geleden een Playstation 1 kocht ). Vanaf deel 1 bestuur ik m'n auto's met de twee analoge sticks. Links om te sturen en rechts om te gassen/remmen. Ik reed altijd in 3rd person view (zicht vanaf achter de auto dus) en schakelde niet zelf.

Toen heb ik vlak voor de release van GT4 dus de DFP gekocht. Omdat deze backwards compatible is met ouwe Driving Force werkt 'ie dus ook al bij GT3/GT Concept. Bevalve de overgang van controller naar stuur ben ik ook geswitched van 3rd person view naar "bumpercam". Dat was wel even wennen, maar na een week ofzo wilde ik niet anders meer.

En toen kwam de echte openbaring... volledige 900º ondersteuning van GT4, véél subtielere Force Feedback en een sterk verbeterde physics engine. Samengevat... de DFP heeft Gran Turismo voor mij een compleet nieuwe ervaring gemaakt! Ik denk niet dat ik GT4 zoveel had gewaardeerd (ik heb immers alle andere GT's ook gespeeld) als ik de DFP er niet bij gekocht had.

[ Bericht 0% gewijzigd door P-Style op 16-04-2005 00:11:19 (typfoutje) ]
    pi_26258756
    GT4 zonder DFP is als een auto zonder stuur
    pi_26258805
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 22:11 schreef Alfa_Boy het volgende:
    GT4 zonder DFP is als een auto zonder stuur
    Precies... èn zonder pedalen!
      vrijdag 15 april 2005 @ 22:21:13 #6
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_26259042
    ik wou nog eventjes een advies geven aan de mensen die nog sneller geld willen verdienen in plaats van die rally bak te verkopen

ga gewoon de Deutsche Touringcar Championchip doen bij european events en je krijgt een mercedes clk gtr race car die je kunt verkopen voor iets meer dan 700.000 credits
    pi_26259236
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 22:21 schreef mustisuc het volgende:
    ik wou nog eventjes een advies geven aan de mensen die nog sneller geld willen verdienen in plaats van die rally bak te verkopen

ga gewoon de Deutsche Touringcar Championchip doen bij european events en je krijgt een mercedes clk gtr race car die je kunt verkopen voor iets meer dan 700.000 credits
    Ik denk dat 3x die rally race doen (en dus 3x die Toyota verkopen) net zo lang duurt, of misschien wel sneller is.

[ Bericht 0% gewijzigd door P-Style op 15-04-2005 22:34:50 ]
      vrijdag 15 april 2005 @ 22:33:57 #8
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_26259388
    ik liet b-spec die dtm vaak doen en dan 3x versnellen.
    dan ben je er zo doorheen, maar dat kan niet bij die rallys
    maar bij die DTM race kun je ook elke keer 1 race overslaan, maar let op maar 1tje want anders ben je gezakt vanwege die puntentelling

ps,
    weet je wat leuk is..
    van sommige snelle autos records bijhouden van hoe hard ze gaan getuned/niet getuned.

Mijn record is: Saleen s7 401.52KM/H

[ Bericht 28% gewijzigd door mustisuc op 15-04-2005 23:10:35 ]
    pi_26261268
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 22:06 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik heb Gran Tursimo 1, 2, 3 en Concept allemaal gespeeld met de Dual Shock / Dual Shock 2 (Gran Turismo was trouwens de reden dat ik zo'n 7 jaar geleden een Playstation 1 kocht ). Vanaf deel 1 bestuur ik m'n auto's met de twee analoge sticks. Links om te sturen en rechts om te gassen/remmen. Ik reed altijd in 3rd person view (zicht vanaf achter de auto dus) en schakelde niet zelf.

Toen heb ik vlak voor de release van GT4 dus de DFP gekocht. Omdat deze backwards compatible is met ouwe Driving Force werkt 'ie dus ook al bij GT3/GT Concept. Bevalve de overgang van controller naar stuur ben ik ook geswitched van 3rd person view naar "bumpercam". Dat was wel even wennen, maar na een week ofzo wilde ik niet anders meer.

En toen kwam de echte openbaring... volledige 900º ondersteuning van GT4, véél subtielere Force Feedback en een sterk verbeterde physics engine. Samengevat... de DFP heeft Gran Turismo voor mij een compleet nieuwe ervaring gemaakt! Ik denk niet dat ik GT4 zoveel had geweerdeerd (ik heb immers alle andere GT's ook gespeeld) als ik de DFP er niet bij gekocht had.
    Okay, bedankt voor je uitgebreide antwoord!!!
    Dat het jou lukt te rijden met die stickies, maar dat is waarschijnlijk ook een kwestie van wennen. Heb een paar jaar geleden een PS2 gekocht omdat een vriendinnetje van me GT3 had....en die af en toe ook een avond zonder mij achter haar ps2/tv wilde doorbrengen (ONBEGRIJPELIJK!!).
    Ik ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat werken. Ben alleen bang dat ik GT4 wel eens een eind rond kan hebben als ik m'n cockpitje af heb (zit inmiddels ergens tussen de 35 en 40% en het gaat best hard nu). Gelukkig is de herspeelbaarheid hoog, dus dat scheelt.

Zoals gezegd, het irriteert me eigenlijk mateloos dat ik automatisch schakel (I can do better!!!!!!! ) en zeker omdat de schakelmomenten van de automaat nou niet echt grandioos zijn zo nu en dan (I definetly can do better). Maar goed, hopelijk de kit snel binnen, hopelijk doet de lokale houthakker ook aan op maat zagen en dan zou het volgens mij zo in elkaar moeten staan. Op verven na dan....
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 22:33 schreef mustisuc het volgende:
    ik liet b-spec die dtm vaak doen en dan 3x versnellen.
    dan ben je er zo doorheen, maar dat kan niet bij die rallys
    maar bij die DTM race kun je ook elke keer 1 race overslaan, maar let op maar 1tje want anders ben je gezakt vanwege die puntentelling
    Sja, B-spec is toch een beetje cheaten voor mijn gevoel. Al gebruik ik hem zelf ook wel. Ik vind het leuker om op de gebruikelijke manier door het spel te komen, al vereist dat wel veel geswitch tussen verschillende races (en een goede price car list).
    quote:
    ps,
    weet je wat leuk is..
    van sommige snelle autos records bijhouden van hoe hard ze gaan getuned/niet getuned.

Mijn record is: Saleen s7 401.52KM/H
    +420kmh met een volledig opgefokte TOYOYTA 88C-V Race Car (MINOLTA) '89 (+1100 bhp). In GT3 is het me gelukt nog harder te gaan met een volledig getunde Dodge Viper en de Toyota GT1. Vergeet in dat soort test niet je versnellingsbak zo wijd mogelijk te zetten en zo min mogelijk downforce te creeeren (al is die laatste niet leuk in die snelle bocht).

[ Bericht 4% gewijzigd door Slotter op 15-04-2005 23:42:39 ]
    pi_26262195
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 23:35 schreef Slotter het volgende:
    Okay, bedankt voor je uitgebreide antwoord!!!
    Dat het jou lukt te rijden met die stickies, maar dat is waarschijnlijk ook een kwestie van wennen.
    Ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe je met een Dual Shock zonder de sticks een fatsoenlijke controlle over je auto kunt hebben. Oké met de Dual Shock 2 zijn alle knoppen misschien drukgevoelig geworden, maar de precisie komt niet eens in de buurt van de sticks!
    quote:
    Heb een paar jaar geleden een PS2 gekocht omdat een vriendinnetje van me GT3 had....en die af en toe ook een avond zonder mij achter haar ps2/tv wilde doorbrengen (ONBEGRIJPELIJK!!).
    Wauw! Waar vind je tegenwoordig nog van zulke vrouwen?
    quote:
    Ik ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat werken. Ben alleen bang dat ik GT4 wel eens een eind rond kan hebben als ik m'n cockpitje af heb (zit inmiddels ergens tussen de 35 en 40% en het gaat best hard nu). Gelukkig is de herspeelbaarheid hoog, dus dat scheelt.
    Nou... de 100% haal je niet zomaar hoor!
    pi_26265592
    quote:
    Op zaterdag 16 april 2005 00:17 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe je met een Dual Shock zonder de sticks een fatsoenlijke controlle over je auto kunt hebben. Oké met de Dual Shock 2 zijn alle knoppen misschien drukgevoelig geworden, maar de precisie komt niet eens in de buurt van de sticks!
    [..]
    Sja, het went op een gegeven ogenblik. Maar echt ideaal is het niet, nee.....
    quote:
    Wauw! Waar vind je tegenwoordig nog van zulke vrouwen?
    [..]
    Goeie vraag....
    quote:
    Nou... de 100% haal je niet zomaar hoor!
    Nee, dat is zo. Maar ik knal er momenteel redelijk doorheen. Lijkt me lullig als ik die cockpit heb en ik zit op 60-70% of zo. Maar zoals ik al zei, dan begin ik wellicht gewoon opnieuw.
    pi_26275888
    man, net die iB test gedaan met die graf alfa door dat stadje heen, man man man wat een ergernissen
    Liefde is niet blind, het is achterlijk
    pi_26276482
    Graf Alfa, een beetje op je woorden passen he Is dat met die ouwe GTA door de smalle straatjes ?

Deze?
    pi_26276832
    das die ja.

Man man man, wat een schijt wegligging.

M`n Yarisje Turbo @ 249pk is veel leuker
    pi_26277265
    Nou dat ding met NA tuning rijdt beter, als een yaris met voorwielaandrijving en Turbo Doe maar met beide eens rondje Nordschleife. Die alfa gaat ook tot een 220 pk als ik me niet vergis
    pi_26279130
    Het is nu mogelijk om GT4 vanaf je HDD met HDloader bijvoorbeeld te laden! Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar die laadtijden met de DVD beginnen echt vervelend te worden. Mensen die het al wel hebben gedaan zeggen dat het laden nu een stuk korter is, ben benieuwd!
    pi_26279465
    Geduld is een schone zaak
      zaterdag 16 april 2005 @ 21:04:01 #18
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26280879
    idd, ff tijd voor meditatie denk ik
    Welcome to DerOllie's Car Channel!
    http://www.youtube.com/DerOllie
      zaterdag 16 april 2005 @ 22:39:39 #19
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26283491
    Mijn 34 missie staat nu digitaal en kan je hier downloaden

28 MB WMV
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
    pi_26284612
    haha, is wel handig voor de mensen die um nog niet hebben gehaald, zoals ik Was het niet zo dat je de eerste x een seconde te langzaam was?
      zondag 17 april 2005 @ 00:28:09 #21
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26286298
    Ja was steeds net niet...1 seconde dan weer 0.3 dan weer 3 2 enz
    pi_26291184
    OMFG, dat filmpje is echt stoer. Wat heb je die baan goed in je hoofd geprent. Formidabel rondje gewoon Iedereen moet ff dat filmpje checken
    Maar je kunt goed zien dat de versnellingsbakverhoudingen te lang zijn, je gebruikt de 5 gewoon helemaal niet. En het schakelen duurt ook vrij lang. Maar wat heeft die auto een berg koppel klaarstaan, niet normaal.
    pi_26291727
    Mooi Filmpje
    Xbox Live: Anormius
      zondag 17 april 2005 @ 12:32:21 #24
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26292855
    quote:
    Op zondag 17 april 2005 11:10 schreef Alfa_Boy het volgende:
    OMFG, dat filmpje is echt stoer. Wat heb je die baan goed in je hoofd geprent. Formidabel rondje gewoon Iedereen moet ff dat filmpje checken
    Maar je kunt goed zien dat de versnellingsbakverhoudingen te lang zijn, je gebruikt de 5 gewoon helemaal niet. En het schakelen duurt ook vrij lang. Maar wat heeft die auto een berg koppel klaarstaan, niet normaal.
    Ik schakel niet zelf

ben ik te lui voor
      zondag 17 april 2005 @ 13:50:33 #25
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26294821
    quote:
    Op zaterdag 16 april 2005 22:39 schreef Xtr3mE het volgende:

28 MB WMV
    geweldig filmpje!! wat een controle zeg, ik had zelfs een paar keer het idee dat ik hem zou verliezen terwijl ik niet eens stuurde... je reed in een Mclaren SLR?

als iemand wil zien hoe de Nurburgring eruit ziet en hoe hij gereden moet worden, dat moet je dat filmpje even bekijken
      zondag 17 april 2005 @ 14:17:23 #26
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_26295550
    die gran turismo skyline gt-r pace car is ook leuk om mee te rijden
    (kun je winnen bij Extreme Hall - Real Circuit Tours)
    hij is niet egt super snel maar is een beetje een kwestie van tunen
    (niet dat ie veel sneller is mah dat is mijn mening)
    pi_26299278
    Hmm, alleen jammer dat mijn Lenco mp3-speler niet word ondersteund en heb hier niet een usb stick liggen Doet een medion memorystick het wel?
      zondag 17 april 2005 @ 16:43:11 #28
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_26299575
    nieuwe topsnelheid
    Mercedes CLK-GTR race car

467.88 KM/H
      zondag 17 april 2005 @ 16:57:02 #29
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26299922
    quote:
    Op zondag 17 april 2005 16:33 schreef Kevin1Bravo het volgende:
    Hmm, alleen jammer dat mijn Lenco mp3-speler niet word ondersteund en heb hier niet een usb stick liggen Doet een medion memorystick het wel?
    check de volgende site: http://matr1x.net.tf/GT4/txt/USBSTICKS.txt

daar staat wat wel en wat niet doet... tenminste voor zover uitgeprobeerd..

iemand al met een Phillips key013 geprobeerd?
    pi_26300942
    quote:
    Op zondag 17 april 2005 12:32 schreef Xtr3mE het volgende:

[..]

Ik schakel niet zelf

ben ik te lui voor
    Nee dat dacht ik al te zien, omdat ik steeds rond dezelfde snelheid overschakelde. En volgens mij kun je je auto bij de missie's niet aanpassen.
    pi_26308945
    quote:
    Op zondag 17 april 2005 22:23 schreef Mobster273 het volgende:
    ik hoop dat het me vergeven wordt dat ik ff een bizar slechte tvp plaats
    Zonder tvp's zou Gran Turismo 4 nog maar aan z'n 5de topic zijn, i.p.v. z'n 7de...
    pi_26309321
    Of het 3e als P-style niet zoveel spamde
      maandag 18 april 2005 @ 07:52:55 #33
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_26315065
    quote:
    Op zaterdag 16 april 2005 09:46 schreef Slotter het volgende:

[..]
    Hey als je klaar bent met die racebase. Wil je hem dan niet verkopen (de tekeningen?)
    Drop you like an ill, bad habit
      maandag 18 april 2005 @ 09:26:53 #34
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26315940
    quote:
    Op zaterdag 16 april 2005 22:39 schreef Xtr3mE het volgende:

28 MB WMV
    hoe maak je zulke fimpjes eigenlijk?
    pi_26316117
    quote:
    Op maandag 18 april 2005 07:52 schreef pmponer het volgende:

[..]

Hey als je klaar bent met die racebase. Wil je hem dan niet verkopen (de tekeningen?)
    Als ik de hele handel af heb, dan wil ik de tekeningen wel voor je inscannen of zo, da's geen punt.
    Je moet er wel rekening mee houden dat die kit nog wat andere toestanden bevat die je nodig hebt om dat ding in elkaar te schroeven, bijv. bevestigingsmaterialen (niet zo'n punt) en platen voor de pedalen- en stuurmontage (volgens mij wel een punt).
      maandag 18 april 2005 @ 16:03:53 #36
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26324936
    quote:
    Op maandag 18 april 2005 09:26 schreef CybPraetorian het volgende:

[..]

hoe maak je zulke fimpjes eigenlijk?
    TV Capture Kaart
      maandag 18 april 2005 @ 16:09:10 #37
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26325049
    quote:
    Op maandag 18 april 2005 16:03 schreef Xtr3mE het volgende:

[..]

TV Capture Kaart
    moet ik me dat voorstellen als een kaart aan de PS2 of een kaart in de pc?
      maandag 18 april 2005 @ 16:22:09 #38
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26325301
    quote:
    Op maandag 18 april 2005 16:09 schreef CybPraetorian het volgende:

[..]

moet ik me dat voorstellen als een kaart aan de PS2 of een kaart in de pc?
    Het is een kaart dat je in je PC stopt en waarop beeld en geluid van externe apparaten (tv, ps2, videocamera, dvd-speler enz) kan vastleggen en ook opnemen.

Je kunt daarmee ook tv kijken op je pc.
      maandag 18 april 2005 @ 16:25:20 #39
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_26325369
    quote:
    Op maandag 18 april 2005 09:37 schreef Slotter het volgende:

[..]

Als ik de hele handel af heb, dan wil ik de tekeningen wel voor je inscannen of zo, da's geen punt.
    Je moet er wel rekening mee houden dat die kit nog wat andere toestanden bevat die je nodig hebt om dat ding in elkaar te schroeven, bijv. bevestigingsmaterialen (niet zo'n punt) en platen voor de pedalen- en stuurmontage (volgens mij wel een punt).
    Hmm ik heb wat handige timmermannen in de famillie met een tekening of een idee komen ze al een heel eind. Anders vertel later eens hoelang het duurt voordat je die spullen binnen hebt. Ik had er namelijk zelf ook al aan gedacht om die plans te kopen met een kennis van me.
    pi_26328300
    quote:
    Op maandag 18 april 2005 16:25 schreef pmponer het volgende:

[..]

Hmm ik heb wat handige timmermannen in de famillie met een tekening of een idee komen ze al een heel eind. Anders vertel later eens hoelang het duurt voordat je die spullen binnen hebt. Ik had er namelijk zelf ook al aan gedacht om die plans te kopen met een kennis van me.
    Handige timmermannen altijd makkelijk!! Volgens mij zit het punt meer in de platen waar je stuur en je pedalen op gemonteerd moeten worden; die zijn voor zover ik begrepen heb verstelbaar en ik geloof van metaal, maar dat weet ik niet zeker.

Is goed. Ik had het een tijdje geleden al eens geprobeerd, maar toen was het bestelsysteem zwaar vernaggeld door de vele binnenkomende orders vanwege de release van...jawel....GT4. Schept niet echt vertrouwen in hun site, maar ze lijken het nu weer op orde te hebben. Ik heb vorige week opnieuw besteld en laat het vanuit Australie via luchtvracht komen (iets duurder, maar wil het wel snel hebben). Anyway, laaty het wel horen hoelang het duurt voordat het binnen is.
    pi_26329264
    Hoeveel auto's heeft iedereen hier eigenlijk? Ik heb er zelf zo rond de 90 geloof ik. Ik verkoop nooit een auto die ik win (tenzij ik er meerdere van heb), heb de meeste auto's gewonnen en af en toe heb ik er wat tweedehands auto's bijgekocht. Uiteindelijk wil ik àlle auto's in het spel in m'n garage hebben staan! Hoewel die auto's die je wint door bijv. alle license-tests op goud te halen er waarschijnlijk nooit in komen...
      maandag 18 april 2005 @ 19:06:26 #42
    23283 Mobster273
    BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
    pi_26329561
    quote:
    Op maandag 18 april 2005 18:54 schreef P-Style het volgende:
    Hoeveel auto's heeft iedereen hier eigenlijk? Ik heb er zelf zo rond de 90 geloof ik. Ik verkoop nooit een auto die ik win (tenzij ik er meerdere van heb), heb de meeste auto's gewonnen en af en toe heb ik er wat tweedehands auto's bijgekocht. Uiteindelijk wil ik àlle auto's in het spel in m'n garage hebben staan! Hoewel die auto's die je wint door bijv. alle license-tests op goud te halen er waarschijnlijk nooit in komen...
    heb er geloof ik iets van 188.... ik verkoop net zoals jij ook nooit een auto die ik niet al heb, er staan geloof 6 of 7 2e hands tussen, iig voor de 80's en 90's challenges uit de japanese events, de midget type d, een mazda rx-7 was mijn eerste wagen maar wel 2e hands, en nog een 1 of 2 alfa's om mijn collectie compleet te maken, die niet nieuw te krijgen zijn

de enige auto die ik wel verkoop terwijl ik er maar 1 heb is de Formula Gran Turismo, maar dat is gewoon een boycot in feite omdat ik vind dat formule wagens niet in een GT spel thuishoren, dus daar rijd ik alleen dat kampioenschap mee en dan vliegt ie er weer uit heeft natuurlijk geen zin, maar ik doe dat toch

ik heb niet als doel alle auto's te hebben aan het einde van het spel, ik zie wel wat er komt en wat niet, ik koop alleen alfa's om ze allemaal te hebben, bij de rest doe ik dat niet
    ...houdt toch vooral van bier
    Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
    Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
      maandag 18 april 2005 @ 19:14:50 #43
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26329765
    is het uberhaupt wel mogelijk om alle auto's in je garage te hebben?

en is het mogelijk om makkelijke challenges meerdere malen te doen om zo meer geld te verdienen...?
    pi_26329961
    quote:
    Op maandag 18 april 2005 19:14 schreef CybPraetorian het volgende:
    is het uberhaupt wel mogelijk om alle auto's in je garage te hebben?
    Je hebt plek voor 1000 auto's in je garage, dus je kunt iedere auto in het spel bezitten en een deel daarvan zelfs dubbel.
    quote:
    en is het mogelijk om makkelijke challenges meerdere malen te doen om zo meer geld te verdienen...?
    Ja natuurlijk! Zo heb ik die 2e rally race al minstens twaalf keer gedaan om die Toyota (die meer dan 200.000 credits oplevert) steeds weer te verkopen. Ik heb 1 van die Toyota's wel gehouden natuurlijk.
      maandag 18 april 2005 @ 19:25:49 #45
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26330044
    quote:
    Op maandag 18 april 2005 19:22 schreef P-Style het volgende:

[..]

Je hebt plek voor 1000 auto's in je garage, dus je kunt iedere auto in het spel bezitten en een deel daarvan zelfs dubbel.
    [..]
    ohw dat is beter, dacht dat je maar 200 ofzo kon houden...
    quote:
    Ja natuurlijk! Zo heb ik die 2e rally race al minstens twaalf keer gedaan om die Toyota (die meer dan 200.000 credits oplevert) steeds weer te verkopen. Ik heb 1 van die Toyota's wel gehouden natuurlijk.
    ohw dat vereenvoudigt het weer iets...
    pi_26332140
    quote:
    Op maandag 18 april 2005 18:54 schreef P-Style het volgende:
    Geen idee eigenlijk. Aardig wat inmiddels, maar ik verkoop ook wel eens het eea (als ik het echt oerlelijk vind of heb geld nodig). De auto's die ik echt gaaf vind houd ik, ongeacht of er mee te rijden is...
    pi_26332182
    quote:
    Op maandag 18 april 2005 19:22 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dat is een flinke garage.
    pi_26333173
    Voor het eerst ben ik ook eens met de foto's wezen prutsen natuurlijk op de ring, met een passende Ring-auto, een beetje dwarsgehen

2825cc Single Turbo Beast
    pi_26334025
    quote:
    Op maandag 18 april 2005 21:06 schreef Markster het volgende:
    Dat is een flinke garage.
    Aardig wat hectares ja!

Het viel me net op (ik was net even aan het spelen) dat het best verstandig is om regelmatig je olie te verversen. Je hoeft niet per se te wachten tot je olie er bruin uitziet, zelfs als het nog geel is kun je best je olie verversen. Auto's met rond de 900HP bijv. krijgen dan een boost van zo'n 50HP erbij!
    pi_26342032
    quote:
    Op maandag 18 april 2005 22:05 schreef P-Style het volgende:

[..]

Aardig wat hectares ja!

Het viel me net op (ik was net even aan het spelen) dat het best verstandig is om regelmatig je olie te verversen. Je hoeft niet per se te wachten tot je olie er bruin uitziet, zelfs als het nog geel is kun je best je olie verversen. Auto's met rond de 900HP bijv. krijgen dan een boost van zo'n 50HP erbij!
    het is toch neit duur
    gamen!!!! zoals gamen ooit bedoelt was
      dinsdag 19 april 2005 @ 10:59:37 #51
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_26342954
    heeft carwash nog een effect? of is het puur voor de blink
      dinsdag 19 april 2005 @ 11:21:59 #52
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26343387
    en wat kun je nog meer aan je auto vervange / vernieuwen / upgraden?
    pi_26346065
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 10:11 schreef tommiedog het volgende:
    het is toch neit duur
    50 Credits maar.
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 10:59 schreef Dacide het volgende:
    heeft carwash nog een effect? of is het puur voor de blink
    Het is puur voor de blink. Overigens valt het verschil in blink voor en na een car wash wel op, ook tijdens een race! Iedere keer als ik een auto uit m'n garage pak (die ik dus al vaker gebruikt heb), ga ik eerst naar "GT Auto" om 'm even te wassen en olie te verversen en er soms nog mooie velgen onder te plaatsen. Ik zorg goed voor m'n auto's
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 11:21 schreef CybPraetorian het volgende:
    en wat kun je nog meer aan je auto vervange / vernieuwen / upgraden?
    Uh... wat niet?
      dinsdag 19 april 2005 @ 13:24:55 #54
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26346372
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 13:13 schreef P-Style het volgende:

[..]

50 Credits maar.
    [..]

Het is puur voor de blink. Overigens valt het verschil in blink voor en na een car wash wel op, ook tijdens een race! Iedere keer als ik een auto uit m'n garage pak (die ik dus al vaker gebruikt heb), ga ik eerst naar "GT Auto" om 'm even te wassen en olie te verversen en er soms nog mooie velgen onder te plaatsen. Ik zorg goed voor m'n auto's
    [..]

Uh... wat niet?
    coooolll
    pi_26346928
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 13:13 schreef P-Style het volgende:

[..]

Iedere keer als ik een auto uit m'n garage pak (die ik dus al vaker gebruikt heb), ga ik eerst naar "GT Auto" om 'm even te wassen en olie te verversen en er soms nog mooie velgen onder te plaatsen. Ik zorg goed voor m'n auto's
    [..]

Uh... wat niet?
    Ik loop gewoon met de brandslang mijn garage in en doe ze allemaal
    Lurf is the message and the message is Lurf
    pi_26355580
    Rijd ik zo over het Suzuka Circuit en wat valt me ineens op aan de rechterkant vlak bij de Start/Finish? Reclame borden waar "Namco" op staat!

Toch wel grappig dat Namco "gepromoot" wordt in een spel van Polyphony.
      dinsdag 19 april 2005 @ 19:18:30 #57
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26355665
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 19:15 schreef P-Style het volgende:
    Rijd ik zo over het Suzuka Circuit en wat valt me ineens op aan de rechterkant vlak bij de Start/Finish? Reclame borden waar "Namco" op staat!

Toch wel grappig dat Namco "gepromoot" wordt in een spel van Polyphony.
    misschien hoorde het wel het circuit, en konden ze er niet omheen...
    pi_26358309
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 19:18 schreef CybPraetorian het volgende:
    misschien hoorde het wel het circuit, en konden ze er niet omheen...
    Dat denk ik ook ja. Begin jaren '90 was er wel een motor race spel van Namco genaamd "Suzuka 8 Hours".
      dinsdag 19 april 2005 @ 22:27:27 #59
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26360327
    Dat zijn gewoon vaste sponsoren van het circuit
      woensdag 20 april 2005 @ 12:17:52 #60
    24492 Flurry
    Het was een mooie tijd
    pi_26371269
    Net gister begonnen en vraag me af.... kan ik m'n vleugels ergens bijstellen of moet ik gewoon andere kopen? D'r mag wel wat meer druk op de achterwielen
    We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
    pi_26371335
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 12:17 schreef Flurry het volgende:
    Net gister begonnen en vraag me af.... kan ik m'n vleugels ergens bijstellen of moet ik gewoon andere kopen? D'r mag wel wat meer druk op de achterwielen
    Bandenspanning achter wat verlagen

Maar ehm, nee volgens mij kan dat niet
    pi_26371488
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 12:21 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Bandenspanning achter wat verlagen

Maar ehm, nee volgens mij kan dat niet
    Volgens mij kan je de downforce wel aanpassen..
    Bij de setup van je wagen heb je een setup mogelijheid om je vleugelstand te veranderen
    Xbox Live: Anormius
    pi_26371653
    het kan wel je meot dan voor een race naar de settings van je auto gaan en daar kan je helemaal rechts je downforce van je achterste en voorste vleugel bepalen
      woensdag 20 april 2005 @ 12:50:12 #64
    24492 Flurry
    Het was een mooie tijd
    pi_26372105
    Aaaah, cool zal al in m'n garage te zoeken, maar kon daar geen settings vinden. Tnx allemaal
    We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
    pi_26373332
    Als je de race doet op de nurnburgring, die van 4 uur, is het dan verstandig om normal tyres erop te gooien, of toch de harde sports?
    Het gaat me dus om de levensduur, want met een M5, Z4 moet ik al na 3 ronden de pit in.
    Met een Spoon S2000 en mijn eigen Honda S2000 v-type kan ik 5 ronden rijden.
    Dit is allemaal met harde sports.
    Dus welke gaat het langste mee ?
      woensdag 20 april 2005 @ 13:43:40 #66
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26373678
    De banden met de minste grip gaan het langste mee.. dus normal
    pi_26373821
    Dan gaan we dat eens ff proberen
    pi_26373941
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 12:34 schreef tommiedog het volgende:
    het kan wel je meot dan voor een race naar de settings van je auto gaan en daar kan je helemaal rechts je downforce van je achterste en voorste vleugel bepalen
    OK, ook maar eens mee bezig dan
    pi_26374337
    Welke auto;s hebben de medefokkers gebruikt voor de 4 uurs nordschleife race? Iets waarmee je wel een leuke, spannende race hebt, dus geen ding met 1000 pk ofzo!
    pi_26375224
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 14:05 schreef Alfa_Boy het volgende:
    Welke auto;s hebben de medefokkers gebruikt voor de 4 uurs nordschleife race? Iets waarmee je wel een leuke, spannende race hebt, dus geen ding met 1000 pk ofzo!
    Die heb ik nog niet gedaan. Ik heb gisteren wel die eerste endurance op Grand Valley gedaan. Die heb ik al 2x eerder door m'n B-spec slaaf laten doen, maar dit keer heb ik zelf de eerste 24 rondjes gedaan om een flinke voorsprong op te bouwen op de rest, de volgende 30 rondjes heb ik m'n B-spec idioot weer laten doen en de laatste zes heb ikzelf afgemaakt. Je wilt toch zelf over de finish line rijden!

Ik denk dat ik de meeste endurance events zo ga doen, tenzij ze zó leuk zijn dat ik 4, 6, 9, of 24 uur achter elkaar zèlf wil rijden!
      woensdag 20 april 2005 @ 14:51:32 #71
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26375623
    maar hoe gaat dat dan bij de Bspec met de tijd, moet je gewoon zoveel uur afwachten totdat hij klaar is of is er een "fast-forward" functie aanwezig?

hoe zit het sowieso met de tijd? ik zag dat er ook dagen in zitten verwerkt. is een dag ook werkelijk een dag of is 1 race 1 dag of 1 uur een dag of 1 speelperiode (van aanzetten tot uitzetten)
      woensdag 20 april 2005 @ 14:54:13 #72
    23283 Mobster273
    pi_26375689
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 14:05 schreef Alfa_Boy het volgende:
    Heb de M3 GTR gebruikt, niet de race versie maar de gewone, heb er geloof ik wel iets aan veranderd, maar zou zo gauw niet weten wat Ik zou het graag voor je opzoeken maar ik zit midden in de Formula GT en om duistere redenen mag je dan niet je eigen garage bekijken.... (ja, je mag niet tussendoor een andere auto pakken, dat snap ik ook nog, maar waarom je niet eens meer mag kijken kan ik niet snappen)

ik weet niet precies meer, maar ik geloof dat ik aan het einde iets van 3 minuten voorsprong had, maar ik weet het niet meer, er zaten iig harde sports banden onder, hoeveel ronden ik daarmee kon rijden weet ik ook echt niet meer, het was gewoon meer een compromis tussen nog een beetje fatsoenlijk kunnen rijden en duurzaamheid....
      woensdag 20 april 2005 @ 14:59:23 #73
    23283 Mobster273
    pi_26375813
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 14:51 schreef CybPraetorian het volgende:
    maar hoe gaat dat dan bij de Bspec met de tijd, moet je gewoon zoveel uur afwachten totdat hij klaar is of is er een "fast-forward" functie aanwezig?

hoe zit het sowieso met de tijd? ik zag dat er ook dagen in zitten verwerkt. is een dag ook werkelijk een dag of is 1 race 1 dag of 1 uur een dag of 1 speelperiode (van aanzetten tot uitzetten)
    B-spec kan je tot 3 keer versnellen, maar een 24-uurs race duurt dan natuurlijk nog steeds 8 uur

er zitten wel dagen in, maar anders dan easter eggs op bepaalde dagen zijn die volstrekt oninteressant, vraag me overigens niet naar de easter eggs want ik weet ze echt niet, ik geloof dat in dit topic wel eens ooit zwarte LM wagens voorbij zijn gekomen voor 2 miljoen per stuk rond dag 700 of zo iets

en dag gaat om bij iedere race, bij iedere keer dat je een auto koopt, bij iedere free run of fotorit, bij iedere license test die je doet (al maakt het niet uit hoevaak je die doet, maar iedere keer dat je begint gaat er een dag om), bij iedere driving mission (maakt ook niet uit vaak je hem doet, zo lang je maar niet over de finish gaat, als je hem dus net niet haalt zou je 1 meter voor de finish kunnen stoppen en zo een dag besparen, niet dat het nut heeft, maar het kan ), en bij het krijgen van een auto als prijs gaat er een dag om, mogelijk vergeet ik nog het een en ander maar aangezien de dagen zo oninsteressant zijn ga ik het niet verder uitzoeken
    pi_26375858
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 14:51 schreef CybPraetorian het volgende:
    B-spec kun je op 3x speed zetten, maar als je B-spec kerel de pits in rijdt, dan springt 'ie automatisch weer terug op normale snelheid. Dus bij hele lange races heb je er niet zo veel aan, of je moet er de hele tijd bij blijven zitten en 'm af en toe weer terug zetten op 3x speed.
    quote:
    Alles wat je doet (een race rijden, een auto kopen, een license test doen, enz.) is één dag in het spel. Verder niet echt boeiend ofzo...

Hmmm... net te laat.
      woensdag 20 april 2005 @ 15:03:05 #75
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26375907
    maar dat zou betekenen dat je echt 8 uur achter de ps2 moet zitten bij een 24 uurs race? klopt dat wel, kan je niet tussendoor opslaan? en dan weer beginnen wanneer je kan...
    pi_26376023
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 15:03 schreef CybPraetorian het volgende:
    maar dat zou betekenen dat je echt 8 uur achter de ps2 moet zitten bij een 24 uurs race? klopt dat wel, kan je niet tussendoor opslaan? en dan weer beginnen wanneer je kan...
    Je kan inderdaad niet tussendoor opslaan en als je wilt dat 'ie op 3x blijft staan dan moet je inderdaad 8 uur bij je PS2 in de buurt blijven. Maar je kan 'm natuurlijk ook 24 uur aan laten staan en er een dagje opuit gaan!
      woensdag 20 april 2005 @ 15:39:25 #77
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26376954
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 15:07 schreef P-Style het volgende:

[..]

Je kan inderdaad niet tussendoor opslaan en als je wilt dat 'ie op 3x blijft staan dan moet je inderdaad 8 uur bij je PS2 in de buurt blijven. Maar je kan 'm natuurlijk ook 24 uur aan laten staan en er een dagje opuit gaan!
    dacht het niet. Waarom hebben ze van die tijden ingevoerd dan? tis wel leuk allemaal maar dat schiet niet op, en ze denken dan echt dat je bij je PS2 blijft zo lang die race is, en dat je ook echt 24 kan rijden?
    pi_26377326
    Nou, ik denk dat de 24 uurs races erin gedaan zijn, met de achterliggende gedachte dat wij gamers toch b-spec gebruiken. Is het niet voor de hele race, dan altijd wel voor een groot gedeelte.
    Maar gvd wat is die b-spec toch een domme boer. La sarthe 2 kan ie maar 340 terwijl ik bijna de 400 aantik. En vaker staat ie ook nog eens bijna stil tegen de linkervangrail
      woensdag 20 april 2005 @ 16:13:38 #79
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_26377902
    op welke pace zet je hem dan.

Ik gebruikte nooit die B spec. Laatst wel ff gebruikt voor een k u t race. Ik kon zonder al te veel problemen de Bspec op pace 5 zetten (push hard). Hij maakte geen enkele fout toen.

Nu zet ik hem meestal in het begin op Push hard en overtake, daarna als ik eeerste lig weer terug op pace 1 of 2.
      woensdag 20 april 2005 @ 16:14:02 #80
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26377914
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 15:53 schreef Alfa_Boy het volgende:
    Nou, ik denk dat de 24 uurs races erin gedaan zijn, met de achterliggende gedachte dat wij gamers toch b-spec gebruiken. Is het niet voor de hele race, dan altijd wel voor een groot gedeelte.
    Maar gvd wat is die b-spec toch een domme boer. La sarthe 2 kan ie maar 340 terwijl ik bijna de 400 aantik. En vaker staat ie ook nog eens bijna stil tegen de linkervangrail
    ja maar ik begrijp ook dat wanneer je in Bspec rijd, en de AI gaat de pits in dan gaat hij over naar de handmatige besturing. Dus als je dan niks doet, dan gaat hij niet verder? of heeft hij wel zelf een voorkeur en gaat dan na zoveel seconden weer verder...
      woensdag 20 april 2005 @ 16:15:15 #81
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_26377953
    ik mmeende dat het dan gewoon te lang duurde voor ie een beslissing maakt
    pi_26379178
    Nee, je kunt in de pits kiezen voor A-spec en B-spec. Als B-spec zelf de pits opzoekt, dan blijft ie, als je niet verandert, gewoon op b-spec staan. Het duurt wel lang voordat het keuzescherm weggaat, soms staan de monteurs gewoon ff te wachten. Dus die tijd moet je eigenlijk erbij incalculeren.
    pi_26379221
    Ik heb het ff getest, en op de nurnburgring duurt het 15 seconden voordat het scherm verdwijnt. De pit-crew stond gewoon dik 5 seconden te wachten eer het scherm wegging
    pi_26380124
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 14:59 schreef Mobster273 het volgende:

[..]
    er zitten wel dagen in, maar anders dan easter eggs op bepaalde dagen zijn die volstrekt oninteressant, vraag me overigens niet naar de easter eggs want ik weet ze echt niet, ik geloof dat in dit topic wel eens ooit zwarte LM wagens voorbij zijn gekomen voor 2 miljoen per stuk rond dag 700 of zo iets
    Volgens de Used Car list die ik heb....

Day 694 Week 99
    Mazda 787B Race Car '91 (BLACK)
    Nissan R92CP Race Car '92 (BLACK)
    Nissan R390 GT1 Race Car '98 (BLACK)
    Toyota GT-ONE Race Car (TS020) '99 (BLACK)
      woensdag 20 april 2005 @ 18:12:39 #85
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26380972
    idd dat had ik ook gelezen...

en waar heb je die carlist vandaan?
    pi_26381538
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 18:12 schreef CybPraetorian het volgende:
    idd dat had ik ook gelezen...

Goeie vraag, geen idee meer. Maar als je googled op GT4 Car lists vind je vast wel iets.
    Heb op die manier lijsten met prize cars en second hand cars gevonden. Kan ze hier wel posten anders, maar dat word wel een mega-lange post. Weet niet of dat de bedoeling is hier.....
      woensdag 20 april 2005 @ 18:36:32 #87
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26381591
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 18:34 schreef Slotter het volgende:

[..]

Goeie vraag, geen idee meer. Maar als je googled op GT4 Car lists vind je vast wel iets.
    Heb op die manier lijsten met prize cars en second hand cars gevonden. Kan ze hier wel posten anders, maar dat word wel een mega-lange post. Weet niet of dat de bedoeling is hier.....
    ja carlist heb ik ook wel gevonden, maar ik had nog geen een gezien met die extra wagens die je op bepaalde data kon kopen. Wellicht dat dat ergens stond, maar geeft niks, ik heb wel 2 lijsten die enigszins verschillen. Een voordeel: De PAL versie (EU) heeft de meeste auto's
    pi_26381662
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 18:36 schreef CybPraetorian het volgende:

[..]

ja carlist heb ik ook wel gevonden, maar ik had nog geen een gezien met die extra wagens die je op bepaalde data kon kopen. Wellicht dat dat ergens stond, maar geeft niks, ik heb wel 2 lijsten die enigszins verschillen. Een voordeel: De PAL versie (EU) heeft de meeste auto's
    EU rules!!!
    Moet zeggen dat ik die used car list nauwelijks gebruik. Die prize car list is wel handig om wat tactischer om te gaan met welke races ik wanneer (bijv. als je een goeie LM auto nodig hebt voor een race kun je effe nazoeken wat je moet gaan rijden om die te winnen. Heb geen zin/ben te lui om 20 keer een race te rijden om een bepaalde auto te winnen en dan weer te verkopen).
    pi_26383174
    Is het eigenlijk ook zo dat er bepaalde auto's weer uit een 2e hands winkel (80's, early 90's, late 90's) verdwijnen, nadat die winkel een update heeft gehad? Af en toe kijk ik wel eens in die 2e hands winkels of ze nog leuke auto's hebben en dan hebben ze weer een update, maar ik let er nooit zo op of er ook auto's uit hun carlist verdwijnen.
    pi_26383290
    Heeft er iemand een text-bestandje cq internetpagina waar een hele tuninguitleg staat. Dus wat elk onderdeel teweeg kan brengen als je het veranderdt. Zeg maar, dat wat je ziet scrollen, maar dan netjes alles op een rijtje.
    pi_26383399
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 19:39 schreef Alfa_Boy het volgende:
    Heeft er iemand een text-bestandje cq internetpagina waar een hele tuninguitleg staat. Dus wat elk onderdeel teweeg kan brengen als je het veranderdt. Zeg maar, dat wat je ziet scrollen, maar dan netjes alles op een rijtje.
    Dat wat je ziet scrollen kun je ook stilzetten door op L3 (linkerpook op de DS2) te drukken. Je kunt ook even wachten op de zeer uitgebreide officiële GT4-guide (die binnen nu en een maand zou moeten verschijnen), òf je zoekt inderdaad naar info op internet...
    pi_26383728
    Nou, met zoeken kan ik niet zoveel vinden. En dat truukje met L3 ken ik al.
    Dan wordt het wachten op die guide. Want om bij elk onderdeel te gaan zitten scrollen, nee dank je
      woensdag 20 april 2005 @ 20:11:51 #93
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26384149
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 19:44 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dat wat je ziet scrollen kun je ook stilzetten door op L3 (linkerpook op de DS2) te drukken. Je kunt ook even wachten op de zeer uitgebreide officiële GT4-guide (die binnen nu en een maand zou moeten verschijnen), òf je zoekt inderdaad naar info op internet...
    heb al wel bij de FRS een dik boek zien liggen over GT4 geloof ik? kan dat hem zijn? zal morgen wel ff kijken als ik er omdenk...

http://www.freerecordshop(...)asp?productid=732551
    zie deze link. Staat bij dat het pre-order is maar er staat ook bij dat hij 1-04 uit komt, en dat is het al geweest...

http://www.freerecordshop(...)sp?ProductID=734595#
    en deze voor de echte die het niet kunnen...

[ Bericht 13% gewijzigd door CybPraetorian op 20-04-2005 20:19:55 ]
    pi_26389993
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 18:12 schreef CybPraetorian het volgende:
    De meeste info kun je vinden op de forums van http://www.gtplanet.net
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 18:36 schreef CybPraetorian het volgende:

[..]
    Een voordeel: De PAL versie (EU) heeft de meeste auto's
    Nee hoor, de Koreaanse versie heeft de meeste auto's
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 19:35 schreef P-Style het volgende:
    Is het eigenlijk ook zo dat er bepaalde auto's weer uit een 2e hands winkel (80's, early 90's, late 90's) verdwijnen, nadat die winkel een update heeft gehad? Af en toe kijk ik wel eens in die 2e hands winkels of ze nog leuke auto's hebben en dan hebben ze weer een update, maar ik let er nooit zo op of er ook auto's uit hun carlist verdwijnen.
    Yup, auto's verdwijnen zeer zeker ook uit de lijsten. Daarom controleer ik zeer vaak of er iets nieuws tussen zit, met name de old timers. Op een gegeven moment heb je in ieder geval alle versies en kleuren RX7's en Skyline's wel gezien
    pi_26390088
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 23:13 schreef Yngwie het volgende:
    Yup, auto's verdwijnen zeer zeker ook uit de lijsten. Daarom controleer ik zeer vaak of er iets nieuws tussen zit, met name de old timers. Op een gegeven moment heb je in ieder geval alle versies en kleuren RX7's en Skyline's wel gezien
    Maar is het dan ook zo dat je bepaalde auto's, als je uiteindelijk alle auto's wilt hebben, voor een bepaalde dag gekocht moét hebben (kleur maakt niet uit) en dat je daarna geen kans meer krijgt? Of komen ze later weer terug?
    pi_26390328
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 23:15 schreef P-Style het volgende:

[..]

Maar is het dan ook zo dat je bepaalde auto's, als je uiteindelijk alle auto's wilt hebben, voor een bepaalde dag gekocht moét hebben (kleur maakt niet uit) en dat je daarna geen kans meer krijgt? Of komen ze later weer terug?
    Nee, ze komen wel weer terug. Ik geloof dat er in totaal 700 dagen beschikbaar zijn of zo. Daarna begint het cirkeltje weer van voren af aan. Dus als je een auto gemist hebt, moet je effe 700 dagen races doen En als je al een auto op een bepaalde dag gekocht hebt, staat die de volgende keer als verkocht in de lijst.
    pi_26390642
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 23:21 schreef Yngwie het volgende:
    Nee, ze komen wel weer terug. Ik geloof dat er in totaal 700 dagen beschikbaar zijn of zo. Daarna begint het cirkeltje weer van voren af aan. Dus als je een auto gemist hebt, moet je effe 700 dagen races doen En als je al een auto op een bepaalde dag gekocht hebt, staat die de volgende keer als verkocht in de lijst.
    Ah kijk... mooizo, want ik zit alweer op dag achthonderd-zoveel.
    pi_26391806
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 19:39 schreef Alfa_Boy het volgende:
    Kijk eens aan:

Net even alles in een documentje gedaan.

Link

(Misschien ook iets voor de Openings post next time ?)

[ Bericht 29% gewijzigd door Xtr3mE op 21-04-2005 00:14:32 ]
    pi_26393016
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 00:01 schreef Xtr3mE het volgende:

[..]

Kijk eens aan:

Net even alles in een documentje gedaan.

Link

das nog is handig
    pi_26393738
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 00:52 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

das nog is handig
    Zekers, echter ik mis zo op het eerste gezicht 1 ding onder het kopje Turbo namelijk de supercharger
    pi_26394717
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 00:01 schreef Xtr3mE het volgende:
    Ik zal het linkje erbij zetten...
      donderdag 21 april 2005 @ 08:46:39 #102
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26396176
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 01:27 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Zekers, echter ik mis zo op het eerste gezicht 1 ding onder het kopje Turbo namelijk de supercharger
    Dit is orgineel uit GT3, en daar zat geen turbo charger in
    pi_26396199
    ik vind de onlinemode toch wel een flink gemis, de rest is zwaar okay. (behalve de schademodellen die niet aanwezig zijn, maarja welk spel heeft dat wel, met echt bestaande auto's)
      donderdag 21 april 2005 @ 09:03:31 #104
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26396360
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 23:13 schreef Yngwie het volgende:
    Nee hoor, de Koreaanse versie heeft de meeste auto's
    [..]
    wise guy.. maar ok...
    pi_26396375
    Liever een online functie dan veel auto's. Wat boeit het nou of je 100 auto's hebt, of 700 auto's. Allemaal getalletjes waar ze al sinds deel 1 tof mee doen.
    pi_26396587
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 09:04 schreef Markster het volgende:
    Liever een online functie dan veel auto's. Wat boeit het nou of je 100 auto's hebt, of 700 auto's. Allemaal getalletjes waar ze al sinds deel 1 tof mee doen.
    Inderdaad. 700 is ook niet zo indrukwekkend als je nagaat dat er 10 skylines, 10 impreza's etc. inzitten,
    War. War never changes.
    pi_26396620
    Handig die tuning guide trouwens, maar ik mis veel informatie over de invloed van bijvoorbeeld turbo's op de torque van de motor. Dit is net zo belangrijk als het gewin in PK's.
    War. War never changes.
      donderdag 21 april 2005 @ 09:28:15 #108
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26396699
    echt handig die guide. Denk dat voor veel mensen eea nu veel duidelijker is.
    pi_26401376
    ik heb een used car list gevonden op internet

http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=58535&page=9&pp=20
    pi_26401427
    ik snap er alleen helemaal niks van

edit
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    op die site staat ook een calender daar kan je zien in welke dagen hij er dan is
    pi_26401479
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 08:49 schreef Markster het volgende:
    ik vind de onlinemode toch wel een flink gemis, de rest is zwaar okay. (behalve de schademodellen die niet aanwezig zijn, maarja welk spel heeft dat wel, met echt bestaande auto's)
    Forza Motorsport
    pi_26401547
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 13:08 schreef Kierewiet1985 het volgende:

[..]

Forza Motorsport
    Die zuigt weer op alle andere fronten
    War. War never changes.
    pi_26403008
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 09:23 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
    Handig die tuning guide trouwens, maar ik mis veel informatie over de invloed van bijvoorbeeld turbo's op de torque van de motor. Dit is net zo belangrijk als het gewin in PK's.
    Als je een turbo installeert, en je kijkt dan bij de eigenschappen, dan zal er staan iets in de trend van: 300 PK @ 8200 rpm en 350 NM @ 5500 RPM, je moet om snel te zijn je auto proberen zoveel mogelijk tussen die 2 toerentallen houden

Enne, extreme, fijne guide
    pi_26403230
    Ik weet dat natuurlijk wel maar dat leek me iets wat ook zeker in die guide thuishoort.
    War. War never changes.
    pi_26403937
    Ik ben wel blij met het enorme aantal auto's hoor! Vooral dat er dit keer zoveel old-timers inzitten, dat had je bij vorige GT's ook nooit. Er zijn ook erg veel en erg veel verschillende Amerikaanse auto's dit ker. Al die muscle cars enzo... erg cool! Maar inderdaad er zijn gewoon tè veel Skylines! Zo boeiend is die auto nou ook weer niet. Valt me sowieso op dat iedere GT altijd erg veel Nissans had. Zal wel de grootste sponsor zijn.

En het gebrek aan online mode... tja ik heb het Polyphony nog steeds niet vergeven. Aan de andere kant denk ik niet dat de single player mode, die zéér uitgebreid is en vreemdgenoeg nog steeds een verslavende werking heeft niet zoveel aandacht van mij had gehad als GT online playable was.
    pi_26404148
    Dat met die oude auto's is idd leuk
    Maar wat kan ik af en toe pisnijdig worden op GT4 Als je die 1000 miles race doet in European challenge, dan moet je een auto die tot en met 1970 gemaakt is. Ik kies een Alfa GTA uit 1965, en rijdt alles weg. Ik pak een E-type staat er GVD een Cobra op de baan die niet bij te houden is. Dat had wel iets meer gebalanceerd mogen worden
    Je kunt dan wel zeggen, ALFA BOY gooi die NA-tune van je alfa af, ja dat kan
      donderdag 21 april 2005 @ 15:32:32 #117
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26405430
    haha er zijn dus ook auto's die gewoon belachelijk te sterk zijn voor de competitie waarin ze rijden?

ff omdenken, 1000 miles, EU, alfa 1965...

[ Bericht 2% gewijzigd door CybPraetorian op 21-04-2005 15:41:59 ]
    pi_26405523
    Ja maar dat is dus het probleem dat je hebt als je zegt: auto's van een bepaalde tijdsperiode
    Ik vond het max-pk principe ook altijd goed. Zoals het was in de oude gt-games
    pi_26406049
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 14:42 schreef P-Style het volgende:
    En het gebrek aan online mode... tja ik heb het Polyphony nog steeds niet vergeven. Aan de andere kant denk ik niet dat de single player mode, die zéér uitgebreid is en vreemdgenoeg nog steeds een verslavende werking heeft niet zoveel aandacht van mij had gehad als GT online playable was.
    Het was iig een koude douche. Had me er wel op verheugd om online tegen vrienden te racen. Maar goed, het is nog steeds een cool spel en moet zeggen dat ik op de pc toch ook niet echt online speel. Neemt niet weg dat het een mooie optie had KUNNEN zijn.

Waar ik overigens wel van baal is dat er nog steeds maar 5 tegenstanders zijn. Vrij onrealistisch om tijdens de 24 uur van Le Mans een totaal van 6 auto's op de baan te zien (werkelijk toch zeker 30-40 auto's) of de F1 races (20 auto's?). Maar dat zal meer te maken hebben met de mogelijkheden van de PS2. Van mij mogen ze in deel 5 (PS3!!!) het schademodel nog steeds laten voor wat het is, maar de competitie flink opschroeven wb kwantiteit (kwaliteit beter balanceren zou ook niet slecht zijn), geeft toch wat realistischer race-ervaring.
    pi_26406359
    Ik vind een schademodel toch veel beter bij een realistische race-ervaring passen dan meer auto's tijdens een race. Maar hopelijk passen ze gewoon alletwee die facetten aan
    War. War never changes.
    pi_26406596
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 16:06 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
    Ik vind een schademodel toch veel beter bij een realistische race-ervaring passen dan meer auto's tijdens een race. Maar hopelijk passen ze gewoon alletwee die facetten aan
    Ik zou het prima zonder kapotte versnellingsbak of afgebroken wielmoer kunnen stellen als ik vaker dan 1 keer per half uur iemand in kan halen of uberhaupt tegenkom.....Als ik moet kiezen dan toch echt gewoon een vol veld. Zeg nou zelf, hoe realistisch komt het over als je weet ik hoe lang je rondjes draait op de Nordschleife zonder dat je iemand tegenkomt of in je spiegels ziet? Gebeurt me ZEER regelmatig dat die andere auto's net zo goed NIET mee hoefden te rijden want je ziet ze na een paar rondjes na de start toch nauwelijks meer (niet dat ik zo goed ben, meer dat de competitie in sommige races zo slecht is....) behalve als blauwe stipjes ergens ver achter je op de kaart.

Als ik zou moeten kiezen, is het voor mij heel simpel: vergroot de startgrid. Ik begrijp ook wel dat er meerdere gedachten over zijn, maar dit is iig mijn voorkeur. Het allerliefst zie ik gewoon beide inderdaad, maar ik ben bang dat we toch nog wel een paar jaartjes zullen moeten wachten op een deeltje 5.
    pi_26407425
    Stel nou dat er in GT5 een echt... ècht realistisch schadesysteem zou zijn. Dan kun je endurance events wel vergeten! Stel je bent 2 uur bezig of nog erger... 23½ uur bezig en in je laatste rondje knal je tegen de muur! Toch zonde van je tijd! Het is haast niet te voorkomen dat je vroeg of laat eens een muur of een tegenstander raakt. Met snelheden van 200 tot 300Km/u kun je het dus wel vergeten hè als je een echt realistisch schadesysteem in je spel wilt.

En aan de andere kant. Als je ècht goed bent in GT, dan krijg je sowieso niets met 't schadesysteem te maken! Dus dat gezeur om schademodellen vind ik ook maar een beetje aanstellerij.
    pi_26407922
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 16:52 schreef P-Style het volgende:
    Stel nou dat er in GT5 een echt... ècht realistisch schadesysteem zou zijn. Dan kun je endurance events wel vergeten! Stel je bent 2 uur bezig of nog erger... 23½ uur bezig en in je laatste rondje knal je tegen de muur! Toch zonde van je tijd! Het is haast niet te voorkomen dat je vroeg of laat eens een muur of een tegenstander raakt. Met snelheden van 200 tot 300Km/u kun je het dus wel vergeten hè als je een echt realistisch schadesysteem in je spel wilt.
    Daarom hoeft het van mij niet zo nodig idd. Vind een endurance event best gaaf, maar als ik tien minuten voor de vlag valt een muur raak of van de weg geramd word (zie de huidige AI van de computertegenstanders) dan gok ik dat ik een kampioenschapje PS2-werpen ga proberen.....
    quote:
    En aan de andere kant. Als je ècht goed bent in GT, dan krijg je sowieso niets met 't schadesysteem te maken! Dus dat gezeur om schademodellen vind ik ook maar een beetje aanstellerij.
    Ben ik niet helemaal met je eens, wederom kijkend naar de AI-kwaliteiten van de computergestuurde auto's. Stel dat je een auto voor de 13de keer binnen een race lapt (rij je dus best goed), maar de huidige AI blijft merendeels de bijna ideaale lijn rijden....tijdens je inhaalmanouvre zit jij daar wellicht en de computer zal dan rucksichtloss naar binnen rammen. (nog een minpuntje van GT3 wat doorgeslopen is naar dit deel). Door de soms lompe AI kun je dus de verdere de race c.q. overwinning op je buik schrijven, ook al rijd je dan nog zo fantastisch.

Daarnaast, een realistisch schademodel houdt ook in (tenminste dat is mijn optiek) dat je zo nu en dan eens willekeurige panne krijgt (bijv. opgeblazen motor/versnellingsbak, lekke band etc.etc., beetje zoals in F1 GP op de PC). Als je dat overkomt na 23:52 op Le Mans heb je er ook wel het zuur in.

Maw....MEER AUTO'S OP DE BAAN!!!!!!! En misschien realistisch weermodel of zo. Lijkt me leuker als het opeens keihard gaat regenen of zo. Moet je je rijstijl opeens drastisch aanpassen....
    pi_26408317
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 17:12 schreef Slotter het volgende:
    Maw....MEER AUTO'S OP DE BAAN!!!!!!! En misschien realistisch weermodel of zo. Lijkt me leuker als het opeens keihard gaat regenen of zo. Moet je je rijstijl opeens drastisch aanpassen....
    Yup, ben ik 100% met je eens. Ik mis het schademodel eerlijk gezegd niet, maar weersveranderingen en dag/nacht wisselingen in de 24 uurs races en dergelijke vind ik wel erg jammer dat dat er niet in zit.
    pi_26408891
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 17:31 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Yup, ben ik 100% met je eens. Ik mis het schademodel eerlijk gezegd niet, maar weersveranderingen en dag/nacht wisselingen in de 24 uurs races en dergelijke vind ik wel erg jammer dat dat er niet in zit.
    Is zo, 't ziet er wat typisch uit als je 24 uur lang een mooi middagzonnetje hebt. Prima, maar ik heb het nog nooit meegemaakt. Het is niet echt storend, maar zoals je zegt....jammer.
    pi_26409635
    Ik snap eigenlijk niet waarom dit spel zo enorm de hemel ingeprijst wordt. Geen schademodellen, geen weersveranderingen, geen online etc.

!
    pi_26410482
    Ieder zijn ding natuurlijk. Als je het niet gespeeld hebt, mag je er niet over praten
      donderdag 21 april 2005 @ 19:20:13 #128
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26410802
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 19:08 schreef Alfa_Boy het volgende:
    Ieder zijn ding natuurlijk. Als je het niet gespeeld hebt, mag je er niet over praten
    duidelijke taal
    pi_26410873
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 18:33 schreef Markster het volgende:
    Ik snap eigenlijk niet waarom dit spel zo enorm de hemel ingeprijst wordt. Geen schademodellen, geen weersveranderingen, geen online etc.

!
    Omdat dat (wat mij betreft en blijkbaar voor een hoop anderen ook) maar bijzaken zijn. Waar het om gaat is het daadwerkelijke racegedeelte en dat zit meer dan snor. Daarnaast grafisch is het dik voor elkaar, carrieremode is lekker uitgebreid en er zit een shitload aan auto's en circuits in/
    Misschien een paar redenen.
    pi_26414552
    waar kan je eigenlijk die formule 1 wagen kopen winnen (of zit hij er gewoon helemaal niet in )
    pi_26414763
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 19:08 schreef Alfa_Boy het volgende:
    Ik heb hem gister gekocht, en vandaag weer terug gebracht.
    pi_26414804
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 19:23 schreef Slotter het volgende:

[..]

Omdat dat (wat mij betreft en blijkbaar voor een hoop anderen ook) maar bijzaken zijn. Waar het om gaat is het daadwerkelijke racegedeelte en dat zit meer dan snor. Daarnaast grafisch is het dik voor elkaar, carrieremode is lekker uitgebreid en er zit een shitload aan auto's en circuits in/
    Dat was bij gt1 ook al het geval. Uitmelken noemen ze dat.
      donderdag 21 april 2005 @ 21:56:53 #133
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26415237
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 21:40 schreef Markster het volgende:

[..]

Forza fanboy genoeg GT afgekraakt vandaag ? ja ? mooi nu opzouten naar je forza topic.
    want dat is dé game.
    pi_26415465
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 19:23 schreef Slotter het volgende:
    Wat hij zegt, plus de Driving Force Pro. Goed... het ding kost bijna net zoveel als de PS2 zelf, maar als je het geld heb, dan is GT4 een compleet ander spel (in positieve zin uiteraard)!
    quote:
    Uitmelken is een groot woord. Gran Turismo is een reeks die streeft naar perfectie. Ieder deel komt dichterbij. Elk deel wordt ook ècht veel beter en GT4 is in alle opzichten de beste in de serie. Het is geen EA-game, waarbij er ieder jaar een nieuw deel van uitkomt, zonder dat er ook maar iets veranderd is. Tussen de GT's zitten altijd een aantal jaren en dat is te merken aan de kwaliteit èn de kwantiteit. Zelfs na de bekendmaking van het ontbreken van de online mode ben ik positief verrast over dit spel.

Verder moet je niet verwachten dat de gameplay radicaal verandert is, of dat ieder deel weer super innovatief is, want dan ben je gewoon naïef. Gran Turismo heeft een standaard formule die gewoon steeds beter wordt. Sommige dingen worden enorm veel beter. Zoals de graphics, (mede door de stap van de PS1 naar de PS2 natuurlijk) het geluid, de physics, de besturing (vooràl met de DFP!) Andere dingen verbeteren niet of amper, zoals... eigenlijk alleen de AI. Als je GT-fan bent dan weet je ieder deel te waarderen. Als GT je niet genoeg boeit, dan waarschijnlijk niet... en dat is begrijpelijk.
    pi_26416191
    Hmm je zal er idd wel een fan voor moeten zijn

Wil het niet afkraken hoor, maar ik vind hem gewoon veel te overhyped. Dit geweldig, dat geweldig zus en zo. Maar wat is er zo anders aan dan deel3. Graphics waren al goed, nu beter. Geluid was al goed, weer beter. Verder heb ik toch het flinke deja-vu gevoel, vooral met die menustructuur, die echt al sinds deel 1 er is.

Maargoed, zoals jij al zei "Als je GT-fan bent dan weet je ieder deel te waarderen. Als GT je niet genoeg boeit, dan waarschijnlijk niet... en dat is begrijpelijk."

Ik kijk niet naar gt4 als een GT, maar als een game, en dan vind ik hem gewoon niet zo goed, maar dat zal meer aan mijn arcade-voorkeuren liggen
    pi_26416268
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 21:31 schreef tommiedog het volgende:
    waar kan je eigenlijk die formule 1 wagen kopen winnen (of zit hij er gewoon helemaal niet in )
    F1 win ja na de 24 uur op de Nur'Ring, de zwarte versie krijg je als je aan de 100% zit
    pi_26416633
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 22:25 schreef Markster het volgende:
    ...maar dat zal meer aan mijn arcade-voorkeuren liggen
    Duidelijk!
    pi_26416681
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 22:36 schreef P-Style het volgende:

[..]

Duidelijk!
    Ik ga weer verder met ace combat
    pi_26416826
    quote:
    Op maandag 18 april 2005 21:39 schreef Ultimora het volgende:
    Voor het eerst ben ik ook eens met de foto's wezen prutsen natuurlijk op de ring, met een passende Ring-auto, een beetje dwarsgehen
    [[url=http://img53.echo.cx/img53/7625/img00045hs.th.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://img53.echo.cx/img53/8638/img00054hz.th.jpg]afbeelding][/URL]
    die auto is echt

alleen jammer dat t een opel is/was
    (ik heb t over de echte he niet over die in gt4 )

en wat vinden jullie nou de ultieme rally wagen?
    ik heb nou een evo 6 (straat versie) helemaal getuned maar hij rijdt echt bagger met de rallys
    "The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
      donderdag 21 april 2005 @ 22:56:55 #140
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26417264
    Het is geen Opel maar een Lotus, En hij was verre van een standaard Opel.
    'Fastest saloon' in die tijd
      donderdag 21 april 2005 @ 23:26:22 #141
    23283 Mobster273
    pi_26418190
    opel is sowieso kut, of het nou in GT4 is of niet

de ultieme rally car is de peugeot 205 turbo 16 evo II, of iets in die richting, daar haalde ik alles mee
    pi_26418406
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 22:42 schreef Pharell het volgende:

[..]

die auto is echt

alleen jammer dat t een opel is/was
    (ik heb t over de echte he niet over die in gt4 )

en wat vinden jullie nou de ultieme rally wagen?
    ik heb nou een evo 6 (straat versie) helemaal getuned maar hij rijdt echt bagger met de rallys
    De meeste Group B bakken zijn erg goed (Lancia S4, Ford RS200 enz enz) maar een 'gewone' Impreza WRC of 206 WRC is ook wel ok voor de eerste paar rally races, als je 1.250.000 credits over hebt kan je de Lancer EVO 8 WRC kopen

Een straatauto moet je goed afstellen voordat het een beetje lekker gaat op zand/ijs/bagger
      donderdag 21 april 2005 @ 23:37:36 #143
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26418523
    Ik heb anders de Snow rally op hard met de Escudo gewonnen
    pi_26418707
    die vind ik zelf niet echt lekker rijden, dat ding heeft bijna geen torque bij lage toeren
    pi_26424826
    quote:

[..]

In dat geval kunnen ze alle nieuwe spellen wel cancellen en nooit meer iets nieuws ontwikkelen want er zijn eigenlijk bijna geen echte vernieuwende dingen meer in de gameplay van welk spel dan ook.
    Maar goed, het hoeft je ding niet te zijn, prima. Het is wel de mijne.....
    pi_26424986
    Het is dan wel uitmelken waar progressie in zit. Elk deel doet toch weer een flinke schep bovenop het vorige
    Die EA-games, dat is vaker van dat uitmelk-gedoe. Bij polyphony doen ze tenminste nog moeite om een spel te finetunen(ff niet de AI meerekenen, want die is zwaar bagger).
    pi_26425810
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 22:03 schreef P-Style het volgende:
    [..]

Wat hij zegt, plus de Driving Force Pro. Goed... het ding kost bijna net zoveel als de PS2 zelf, maar als je het geld heb, dan is GT4 een compleet ander spel (in positieve zin uiteraard)!
    [..]
    Wellicht een hele stomme vraag, maar waar koop je dat ding? Heb al bij een paar Bartjes, Toys R Us, Makro, MediaMarkt etc gekeken maar zie hem nergens staan.
    quote:
    Op vrijdag 22 april 2005 09:47 schreef Alfa_Boy het volgende:
    Het is dan wel uitmelken waar progressie in zit. Elk deel doet toch weer een flinke schep bovenop het vorige
    Die EA-games, dat is vaker van dat uitmelk-gedoe. Bij polyphony doen ze tenminste nog moeite om een spel te finetunen(ff niet de AI meerekenen, want die is zwaar bagger).
    Is zo, maar zoals ik al zei; in welk spel wat in 2004 of 2005 is uitgekomen zit nu echt iets vernieuwends? Het is allemaal voortborduren op een bepaalde thema.

Mbt de AI, die is bij tijd en wijle soms echt klote en dan weer best sterk. Heb al even niet gespeeld, maar in de Formula Gran Turismo serie vind ik hem best goed. Heb regelmatig moeite om een race te winnen (maar van de 14 tot nu toe maar 1 keer brons, dus best goed gedaan al zeg ik het zelf). En toch is ook hier weer die AI te dom om je in zijn geheel op te merken....Imho toch de meest grote irritatie aan het hele spel.

[ Bericht 12% gewijzigd door Slotter op 22-04-2005 10:30:55 ]
      vrijdag 22 april 2005 @ 10:30:34 #148
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_26425909
    Heft iemand de TVR Cerbere Speed 12 in zijn garage staan? Hoe rijdt deze? En hoe is ie max tuned? Kan je er dan nog in rijde

Ikzelf ben erg gecharmeerd van die BMW M3 GTR en de Chevrolet Camara LM
    pi_26425996
    quote:
    Op vrijdag 22 april 2005 10:30 schreef Dacide het volgende:
    Heft iemand de TVR Cerbere Speed 12 in zijn garage staan? Hoe rijdt deze? En hoe is ie max tuned? Kan je er dan nog in rijde

Ikzelf ben erg gecharmeerd van die BMW M3 GTR en de Chevrolet Camara LM
    Yep, heb hem ergens gewonnen en getuned. Mooie bak, maar ik vind hem erg lastig te besturen.
    Heeft een enorm vermogen maar is lastig op de baan te houden. En volgens mij komt vermogen pas echt goed los als ie hoger in zijn toeren zit. Dus niet teveel laag in z'n toeren door bochten.

Vind zelf de raceversie van de Nissan 350Z die je bij het eerste Japanse event wint wel erg prettig rijden. Aardig wat pk's en goed te controleren.
    pi_26426023
    quote:
    Op vrijdag 22 april 2005 10:25 schreef Slotter het volgende:

[..]

Wellicht een hele stomme vraag, maar waar koop je dat ding? Heb al bij een paar Bartjes, Toys R Us, Makro, MediaMarkt etc gekeken maar zie hem nergens staan.
    [..]

Is zo, maar zoals ik al zei; in welk spel wat in 2004 of 2005 is uitgekomen zit nu echt iets vernieuwends? Het is allemaal voortborduren op een bepaalde thema.

Mbt de AI, die is bij tijd en wijle soms echt klote en dan weer best sterk. Heb al even niet gespeeld, maar in de Formula Gran Turismo serie vind ik hem best goed. Heb regelmatig moeite om een race te winnen (maar van de 14 tot nu toe maar 1 keer brons, dus best goed gedaan al zeg ik het zelf). En toch is ook hier weer die AI te dom om je in zijn geheel op te merken....Imho toch de meest grote irritatie aan het hele spel.
    Ik ben ook heel wat winkels langsgelopen voor dat kreng. Zonder resultaat. Toen heb ik hem maar online besteld.

http://www.tweakers.net/pricewatch/116153
    War. War never changes.
    pi_26426705
    quote:
    Op vrijdag 22 april 2005 10:35 schreef GrootmeesterFlits het volgende:

[..]

Ik ben ook heel wat winkels langsgelopen voor dat kreng. Zonder resultaat. Toen heb ik hem maar online besteld.

http://www.tweakers.net/pricewatch/116153
    Okay thanks!!!! Prijs valt me overigens nog mee, geloof dat ie bij Logitech zelf voor een ¤ 150 op de site geprijsd is.
    pi_26427272
    quote:
    Op donderdag 21 april 2005 22:56 schreef Xtr3mE het volgende:
    Het is geen Opel maar een Lotus, En hij was verre van een standaard Opel.
    'Fastest saloon' in die tijd
    ja dat weet ik.. en daarom waardeer ik em ook zo
    maar toch het is en blijft een opgevoerde opel en dat is jammer...
    "The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
      vrijdag 22 april 2005 @ 11:30:17 #153
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26427319
    tis toch zo dat die opel lotus, in principe een opel was. Maar de onderdelen werden naar Lotus gestuurd, die zetten het inelkaar, zetten er een bak van een motor in en voerden hem en stuurden hem weer terug.

stond laatst een te koop in de autovisie, een Opel Lotus Omega...
      vrijdag 22 april 2005 @ 15:28:35 #154
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26433312
    quote:
    Op vrijdag 22 april 2005 11:30 schreef CybPraetorian het volgende:
    tis toch zo dat die opel lotus, in principe een opel was. Maar de onderdelen werden naar Lotus gestuurd, die zetten het inelkaar, zetten er een bak van een motor in en voerden hem en stuurden hem weer terug.

stond laatst een te koop in de autovisie, een Opel Lotus Omega...
    http://www.lotus-carlton.co.uk/
      zaterdag 23 april 2005 @ 22:00:55 #155
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26461930
    in voorbereiding op GT4 heb ik DTM race driver er maar weer eens ingepropt, in mn pc wel te verstaan.

die graphics zijn ook nog niet mis, en dan is het nog wel deel 1. Maar dat kan ook liggen aan mn pc
    pi_26464244
    Voor degene die de Gran Turismo World Challenge (de laatste event van de Professional Events) hebben gehaald... Welke auto hebben jullie daarvoor gebruikt?

Want die mafkezen daar hebben best wel snelle auto's en ik denk niet dat ik een auto heb die snel genoeg is om ze bij te houden.
      zondag 24 april 2005 @ 01:20:02 #157
    37795 A.l.e.x
    Smartass!
    pi_26465971
    quote:
    Op zaterdag 23 april 2005 23:51 schreef P-Style het volgende:
    Voor degene die de Gran Turismo World Challenge (de laatste event van de Professional Events) hebben gehaald... Welke auto hebben jullie daarvoor gebruikt?

Want die mafkezen daar hebben best wel snelle auto's en ik denk niet dat ik een auto heb die snel genoeg is om ze bij te houden.
    een heel topic over jouw probleem: http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=56883

zondag 24 april 2005 @ 01:55:41 #158
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26466450
    quote:

Die was best simpel.. andere mensen op die gtplanet forum zitten te zeiken dat ze het niet halen met hun CLK-GTR maar het is niks aan.

Ik heb alle races op mijn gemak kunnen winnen en de helft van het startveld op 1 lap kunnen zetten.
    Auto was Toyota Minolta (oh ja heb naderhand ook met de CLK-GTR geprobeerd en kon ook )
      zondag 24 april 2005 @ 03:04:02 #159
    37795 A.l.e.x
    Smartass!
    pi_26467055
    Die Minolta is dan ook 1 van de snelste bakken van het spel

Maar als je die cup heel makkelijk wil winnen moet je ff 4.500.000 credits sparen voor een Playstation Pescarolo C60 '04, die is vaak sneller dan de R8
    pi_26477677
    die nissan rc89 daarmee heb ik het gespeeld
    beer...helping ugly people getting laid since 1128
      zondag 24 april 2005 @ 19:43:01 #161
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_26481232
    HOOAH 28 %

gaat de goede kant op.

PS: driving force stuurtje kost in Duitsland 100 euro
      zondag 24 april 2005 @ 20:33:46 #162
    26193 Draz
    Mortui / Salena
    pi_26482454
    Die Minolta is inderdaad erg extreem

Zit nu op 28% moet nu de Gran Turismo Championship "even" rijden.
    Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
      zondag 24 april 2005 @ 20:54:28 #163
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_26482971
    succes he

welke auto neem je?
      zondag 24 april 2005 @ 21:36:31 #164
    37795 A.l.e.x
    Smartass!
    pi_26484176
    Denk dat de XJR9 die ik gekregen heb voor 50% complete wel snel genoeg is voor het GTWC, stock 928 PK/999 NM na nieuwe olie 978 PK en hij weegt maar 894 kilo, got to love Group C

Jan Lammers heeft is Le Mans gereden in 1 van deze bakken en volgens mij ook gewonnen
    pi_26485032
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 21:36 schreef A.l.e.x het volgende:
    Denk dat de XJR9 die ik gekregen heb voor 50% complete wel snel genoeg is voor het GTWC, stock 928 PK/999 NM na nieuwe olie 978 PK en hij weegt maar 894 kilo, got to love Group C
    Echt waar? Oh... dat komt mooi uit! Want volgens mij zit ikzelf nu op 49,5% Dan ga ik nog wel effe een paar dealer-events doen (die vind ik eigenlijk best leuk! ) en de 50% halen.

Opzich had ik wel een idee van wat voor auto's ik moest gebruiken, maar die auto's moest je òf winnen (en ik wist niet uit m'n hoofd waar) òf ze waren minstens 3.500.000 credits duur!

Maar in ieder geval bedankt voor de tips allemaal!
      zondag 24 april 2005 @ 22:07:46 #166
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_26485059
    mooi man.

leuk dingetje
      zondag 24 april 2005 @ 23:24:03 #167
    37795 A.l.e.x
    Smartass!
    pi_26487033
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 22:06 schreef P-Style het volgende:

[..]

Echt waar? Oh... dat komt mooi uit! Want volgens mij zit ikzelf nu op 49,5% Dan ga ik nog wel effe een paar dealer-events doen (die vind ik eigenlijk best leuk! ) en de 50% halen.

Opzich had ik wel een idee van wat voor auto's ik moest gebruiken, maar die auto's moest je òf winnen (en ik wist niet uit m'n hoofd waar) òf ze waren minstens 3.500.000 credits duur!

Maar in ieder geval bedankt voor de tips allemaal!
    Yep, bij 25% krijg je de Audi Nuvolari (oid) bij 50% bovengenoemde bij 75% helaas niks en bij 100% <spoiler> een zwarte F1 bak

Een race is trouwens zo'n 0,2% dus je hoeft er maar 3 te rijden

(een lijst met bijna alle prizecars: http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=57459 )
      zondag 24 april 2005 @ 23:39:18 #168
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26487400
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 21:36 schreef A.l.e.x het volgende:

[afbeelding]

Jan Lammers heeft is Le Mans gereden in 1 van deze bakken en volgens mij ook gewonnen
    Dat is niet de auto die in het spel zit

Dít is een echte XJR-9 uit GT4

Driven by: Jan Lammers (NL)/Patrick Tambay (F)/Andrew Gilbert-Scott (GB)

Result: 4th (9 laps behind the winner)

Hij heeft wel in die auto gereden maar was dus 4e (1989)

Is absoluut een top auto maar is nu niet mijn snelste Le Mans meer

Dat is nu de R89

zondag 24 april 2005 @ 23:42:28 #169
    37795 A.l.e.x
    Smartass!
    pi_26487482
    Ik wist dat ik niet de goeie had maar had ff geen tijd om verder te zoeken
      zondag 24 april 2005 @ 23:44:27 #170
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26487523
    Hij had trouwens wel gewonnen in 1988 met dezelfder auto
      zondag 24 april 2005 @ 23:58:50 #171
    37795 A.l.e.x
    Smartass!
    pi_26487828
    De maker van de Nike 2022 heeft dit $5000 kostende 1:18 schaalmodel aan de GT4 crew gegeven:

Vind de auto zelf niet zo boeiend maar dit ziet er toch niet slecht uit
      maandag 25 april 2005 @ 00:02:21 #172
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26487899
    Met de auto zelf kan je geen ruk in het spel (idd niet boeiend)

Maar zo'n schaalmodel is wel een hebbedingetje
    pi_26491194
    quote:
    Op zondag 24 april 2005 19:43 schreef Dacide het volgende:
    HOOAH
    [offtopic]
    Je speelt ook al America's Army ?

Hooah soldier!
    [/offtopic]
    War. War never changes.
      maandag 25 april 2005 @ 11:38:38 #174
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26493983
    quote:
    Op maandag 25 april 2005 00:02 schreef Xtr3mE het volgende:
    Met de auto zelf kan je geen ruk in het spel (idd niet boeiend)

Maar zo'n schaalmodel is wel een hebbedingetje
    voor 5000 dollar is dat geen hebbedingetje meer...
    pi_26501091
    Wheeeeee, DHL heeft vandaag geprobeerd de bouwtekeningen van mijn racebase cockpit af te leveren!! Het is dus gelukt dit keer en nog wel binnen een redelijke termijn (anderhalf week geleden besteld). Morgen nu daadwerkelijk in huis, kan ik binnenkort met klussen beginnen.

Will keep you posted!
      maandag 25 april 2005 @ 17:58:32 #176
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_26501440
    quote:
    Op maandag 25 april 2005 09:00 schreef GrootmeesterFlits het volgende:

[..]

[offtopic]
    Je speelt ook al America's Army ?

Hooah soldier!
    [/offtopic]

Check your objectives
    pi_26502945
    quote:

De Minolta Toyota heb ik ook gebruikt, deze kun je winnen in de Endurance race van El Capitan.
    pi_26503434
    quote:
    Op maandag 25 april 2005 19:17 schreef Flat-Eric het volgende:
    De Minolta Toyota heb ik ook gebruikt, deze kun je winnen in de Endurance race van El Capitan.
    Dan moet ik die endurance maar effe doen. Gelukkig vind ik El Capitan een leuke baan, hoef ik 'm niet te laten doen door m'n B-spec aap. Ik wil eigenlijk alle races minstens 1x op A-spec gedaan hebben.

Ik heb die Jaguar inmiddels ook gewonnen, alleen zelfs daarmee wilde de GTWC nog niet echt lukken, want iedere keer als ik het probeerde deed er nog zo'n zelfde Jaguar mee en die was veel sneller! Zal wel een kwestie van goed tunen zijn, maar daar had ik toen effe geen zin in.
      maandag 25 april 2005 @ 20:06:30 #179
    37795 A.l.e.x
    Smartass!
    pi_26503896
    quote:
    Op maandag 25 april 2005 19:43 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dan moet ik die endurance maar effe doen. Gelukkig vind ik El Capitan een leuke baan, hoef ik 'm niet te laten doen door m'n B-spec aap. Ik wil eigenlijk alle races minstens 1x op A-spec gedaan hebben.

Ik heb die Jaguar inmiddels ook gewonnen, alleen zelfs daarmee wilde de GTWC nog niet echt lukken, want iedere keer als ik het probeerde deed er nog zo'n zelfde Jaguar mee en die was veel sneller! Zal wel een kwestie van goed tunen zijn, maar daar had ik toen effe geen zin in.
    je kan er een turbo opgooien en dan heb je 1168 PK
      maandag 25 april 2005 @ 23:11:46 #180
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26507988
    Race auto's hoor je eigenlijk niet te tunen, tegenstander rijd ook ongetuned. (niet moeilijk als je het mij vraagt)
      maandag 25 april 2005 @ 23:35:38 #181
    37795 A.l.e.x
    Smartass!
    pi_26508556
    Ik laat ze meestal ook stock, maar tis wel ff leuk om te kijken hoe hard ze kunnen met een stage 4 turbo
    pi_26510230
    quote:
    Op maandag 25 april 2005 20:06 schreef A.l.e.x het volgende:
    je kan er een turbo opgooien en dan heb je 1168 PK
    Ja... die had ik er al ingegooid. Misschien moet ik 'm d'r juist uitlaten, want die kar wordt wel erg lomp met die Turbo erin.
      dinsdag 26 april 2005 @ 01:46:40 #183
    37795 A.l.e.x
    Smartass!
    pi_26510893
    misschien de traction controle wat verhogen? of kan je um gewoon niet meer op de weg houden?
    pi_26510929
    quote:
    Op dinsdag 26 april 2005 01:46 schreef A.l.e.x het volgende:
    misschien de traction controle wat verhogen? of kan je um gewoon niet meer op de weg houden?
    Nou, zoals het nu gaat kan ik 'm wel prima op de weg houden (eerste race is Tokyo en die baan ken ik door en door), maar toch speert die andere Jaguar er steeds vandoor. Alle andere auto's kan ik wel voor blijven. Maar het moet mogelijk zijn! Morgen ga ik het nog maar eens proberen... denk dat het uiteindelijk wel lukt hoor.
      dinsdag 26 april 2005 @ 02:16:16 #185
    37795 A.l.e.x
    Smartass!
    pi_26511203
    volgens mij kan je er gewoon niks van

dinsdag 26 april 2005 @ 11:20:04 #186
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26515491
    quote:
    Op dinsdag 26 april 2005 02:16 schreef A.l.e.x het volgende:
    ik bespeur hier sarcasme

zal er zelf eerst ook wel niks van kunnen..
    pi_26518147
    quote:
    Op dinsdag 26 april 2005 02:16 schreef A.l.e.x het volgende:

Hé! Je weet wel tegen wie je het hebt hè?
    pi_26518984
    zo gisteren ook een PS2 voor dit spel gekocht die wordt donderdag gebracht. nu moet ik nog even een flapper vinden op marktplaats die een beetje rap GT4 voor 40 euro ofzo kan leveren. eerst maar eens donderdag mijn nieuwe Loewe Mimo ophalen
    2825cc Single Turbo Beast
    pi_26519020
    quote:
    Op dinsdag 26 april 2005 13:57 schreef Ultimora het volgende:
    zo gisteren ook een PS2 voor dit spel gekocht die wordt donderdag gebracht. nu moet ik nog even een flapper vinden op marktplaats die een beetje rap GT4 voor 40 euro ofzo kan leveren. eerst maar eens donderdag mijn nieuwe Loewe Mimo ophalen
    Vergeet geen RGB-kabel aan te schaffen!
      dinsdag 26 april 2005 @ 14:26:17 #190
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26519715
    quote:
    Op dinsdag 26 april 2005 13:57 schreef Ultimora het volgende:
    waarom heb je niet meteen het combopack gekocht. Dan was je voor een PS2 + GT4 179.95 kwijt
    en als je dichtbij een Nedgame woont, had je hem voor 169.95 kunnen kopen...

btw, waarom een RGB kabel erbij kopen? je bedoelt daarmee de scartkabel? die zit er toch wel bij..?
    pi_26519922
    quote:
    Op dinsdag 26 april 2005 14:26 schreef CybPraetorian het volgende:
    btw, waarom een RGB kabel erbij kopen? je bedoelt daarmee de scartkabel? die zit er toch wel bij..?
    Lees de OP van de centrale PS2 topic maar even... daar heb ik het even kort uitgelegd.
      dinsdag 26 april 2005 @ 14:50:47 #192
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26520300
    quote:
    Op dinsdag 26 april 2005 14:34 schreef P-Style het volgende:

[..]

Lees de OP van de centrale PS2 topic maar even... daar heb ik het even kort uitgelegd.
    wtf!! er zit dus standaard geen SCART kabel bij een PS2 wanneer je deze nieuw koopt? AV kabel sucks dat snap ik, maar zelfs mn oude SNES had een eigen aansluiting met aan de andere kant een scart aansluiting...
    pi_26520372
    quote:
    Op dinsdag 26 april 2005 14:50 schreef CybPraetorian het volgende:
    wtf!! er zit dus standaard geen SCART kabel bij een PS2 wanneer je deze nieuw koopt? AV kabel sucks dat snap ik, maar zelfs mn oude SNES had een eigen aansluiting met aan de andere kant een scart aansluiting...
    Geen enkele console komt tegenwoordig meer geleverd met een standaard Scartkabel. Allemaal met zo'n vies lelijk geel tulpje. Het is een trieste waarheid, die de fabrikanten alleen maar extra geld oplevert, omdat mensen dan nog los een (dure) RGB-kabel moeten kopen.
      dinsdag 26 april 2005 @ 15:01:24 #194
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26520548
    quote:
    Op dinsdag 26 april 2005 14:53 schreef P-Style het volgende:

[..]

Geen enkele console komt tegenwoordig meer geleverd met een standaard Scartkabel. Allemaal met zo'n vies lelijk geel tulpje. Het is een trieste waarheid, die de fabrikanten alleen maar extra geld oplevert, omdat mensen dan nog los een (dure) RGB-kabel moeten kopen.
    een normale scart kabel is nog niet zo duur, en makkelijk te vinden (werk bij een bouwmarkt dus kost haast niks) maar zo'n PS2 stekker aan een kant kost nog wel wat.. kvind het belachelijk. eerst al geen geheugen bij, en dan ook nog een extra scartkabel kopen...

bij deze dus een oproep voor iemand die nog eentje heeft liggen...
    pi_26522278
    Ik heb die GTWC nog eens een keertje geprobeerd en hij's inderdaad prima te doen met die Jaguar! Die eerste Tokyo race heb ik in ieder geval al gedaan en had gewonnen met 30 sec. voorsprong. Het was gewoon een kwestie van de Gear-ratio iets wijder zetten èn van te voren even een practice doen. Als je bij die practice een beetje goed rijdt, dan mag je als eerste starten bij de race, i.p.v. zesde (die practice is dus eigenlijk gewoon de qualify). Als ik geen tegenstanders voor me heb, dan rijd ik gewoon veel beter. Als er tegenstanders voor me rijden ga ik veel agressiever rijden en dan doe ik helemaal niet meer voorzichtig (veel te laat remmen voor bochten enzo...) Ik denk dat het daarom eerder niet lukte.

Verder deed er dit keer ook geen andere Jaguar mee.
      dinsdag 26 april 2005 @ 16:41:32 #196
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26522489
    Ik denk dat ik mijn woorden terug moet nemen over het feit dat ik zei dat de Nissan R89C mijn snelste Le Mans auto was en dus de Jaguar XJR-9 langzamer was......totdat ik net even op Le Sarthe (toepasselijk ) even met beide auto's 1 ronde deed.

Resultaat :

dinsdag 26 april 2005 @ 16:42:59 #197
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26522520
    quote:
    Op dinsdag 26 april 2005 16:30 schreef P-Style het volgende:
    Verder deed er dit keer ook geen andere Jaguar mee.
    Vandaar dat je won
    pi_26528789
    ...maar wat is die Hong Kong een verschrikkelijke baan zeg! Zeker als je in een snelle wagen rijdt!
      dinsdag 26 april 2005 @ 22:23:12 #199
    37795 A.l.e.x
    Smartass!
    pi_26531084
    quote:
    Op dinsdag 26 april 2005 16:41 schreef Xtr3mE het volgende:
    Ik denk dat ik mijn woorden terug moet nemen over het feit dat ik zei dat de Nissan R89C mijn snelste Le Mans auto was en dus de Jaguar XJR-9 langzamer was......totdat ik net even op Le Sarthe (toepasselijk ) even met beide auto's 1 ronde deed.

Resultaat :

[afbeelding]

uit deze erg uitgebreide en interessante test blijkt trouwens dat de Pescarolo C60 '04 de snelste Le Mans bak in het spel is

(niet helemaal officieel natuurlijk)
      dinsdag 26 april 2005 @ 22:57:16 #200
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26532105
    quote:
    Op dinsdag 26 april 2005 22:23 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

uit deze erg uitgebreide en interessante test blijkt trouwens dat de Pescarolo C60 '04 de snelste Le Mans bak in het spel is

(niet helemaal officieel natuurlijk)
    Wat wel ironisch is dat als je een race rijdt met alleen Le Mans auto's en die Pescarolo C60 '04 doet mee. dan rijdt ie ergens achteraan.

Meestal rijdt de Nissan R89C en de Sauber Mercedes C9 vooraan
      dinsdag 26 april 2005 @ 23:55:23 #201
    37795 A.l.e.x
    Smartass!
    pi_26533792
    De AI is ook niet echt super in GT4
      woensdag 27 april 2005 @ 01:18:09 #202
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26535478
    quote:
    Op dinsdag 26 april 2005 23:55 schreef A.l.e.x het volgende:
    De AI is ook niet echt super in GT4
    Ja idd, vandaag ook al weer meegamaakt. Deed Endurence race op de Infinieon Raceway. Na 2 pitstops ver op kop dus laat ik B-spec rijden.

Hmm niets mis mee leek het maar heeft ie zijn banden eenmaal opgemaakt (dieprood) gaat ie vrolijk de volgende ronde in en slipt ie elke bocht eruit. Dan pas heeft de slimmerik door dat ie naar binnen moet en gaat het oranje P aan
    pi_26535839
    quote:
    Op woensdag 27 april 2005 01:18 schreef Xtr3mE het volgende:
    Hmm niets mis mee leek het maar heeft ie zijn banden eenmaal opgemaakt (dieprood) gaat ie vrolijk de volgende ronde in en slipt ie elke bocht eruit. Dan pas heeft de slimmerik door dat ie naar binnen moet en gaat het oranje P aan
    Het valt me op dat AI spelers altijd héél laat de pits in rijden. Echt pas als hun banden al helemaal rood zijn.

[ Bericht 62% gewijzigd door P-Style op 27-04-2005 02:47:12 ]
    pi_26539176
    quote:
    Op woensdag 27 april 2005 01:46 schreef P-Style het volgende:

[..]

Het valt me op dat AI spelers altijd héél laat de pits in rijden. Echt pas als hun banden al helemaal rood zijn.
    Klopt, de AI-spelers en de B-spec rijder gaan pas pitten op het moment dat hun banden echt op zijn. In de B-spec mode kun je dit mooi volgen, pas als alle banden op oranje of rood staan maken ze aanstalten om te gaan pitten. Hun voordeel is dat ze misschien minder pitstops maken tijdens een lange race dus een seconde of 30 per gemiste pitstop besparen, maar als je in A-spec mode raced en je pit wat eerder kun je enorm veel tijd winnen doordat hun rondetijden echt veel slechter worden die laatste twee rondjes voor ze de pit induiken. In een korte race hoeft het weinig uit te maken, maar tijdens een lange race kun je hier een beetje tactisch mee omgaan (zelfde met al dan niet voltanken, wat ik ook al eens heb aangehaald).

Ben zelf even gestopt met spelen omdat ik eerst mijn race-cockpit (gisteren ontvangen) wil af hebben EN de DFP wil hebben, maar in de FGT-races pit ik altijd minimaal 1 keer vaker dan de tegenstand maar weet elke race toch nog te winnen.
      woensdag 27 april 2005 @ 10:37:47 #205
    23283 Mobster273
    pi_26539547
    quote:
    Op woensdag 27 april 2005 10:18 schreef Slotter het volgende:

[..]

Klopt, de AI-spelers en de B-spec rijder gaan pas pitten op het moment dat hun banden echt op zijn. In de B-spec mode kun je dit mooi volgen, pas als alle banden op oranje of rood staan maken ze aanstalten om te gaan pitten. Hun voordeel is dat ze misschien minder pitstops maken tijdens een lange race dus een seconde of 30 per gemiste pitstop besparen, maar als je in A-spec mode raced en je pit wat eerder kun je enorm veel tijd winnen doordat hun rondetijden echt veel slechter worden die laatste twee rondjes voor ze de pit induiken. In een korte race hoeft het weinig uit te maken, maar tijdens een lange race kun je hier een beetje tactisch mee omgaan (zelfde met al dan niet voltanken, wat ik ook al eens heb aangehaald).

Ben zelf even gestopt met spelen omdat ik eerst mijn race-cockpit (gisteren ontvangen) wil af hebben EN de DFP wil hebben, maar in de FGT-races pit ik altijd minimaal 1 keer vaker dan de tegenstand maar weet elke race toch nog te winnen.
    in de Formule GT races pit ik in de eerste 2 races (heb de rest nog niet gedaan) zelfs minder vaak dan de AI... ondanks dat ik ruim sneller ben, dat had ik nooit verwacht, maar normaal pit je idd vaker als A-spec dan als B-spec
    pi_26539970
    quote:
    Op woensdag 27 april 2005 10:37 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

in de Formule GT races pit ik in de eerste 2 races (heb de rest nog niet gedaan) zelfs minder vaak dan de AI... ondanks dat ik ruim sneller ben, dat had ik nooit verwacht, maar normaal pit je idd vaker als A-spec dan als B-spec
    Hmmm, vaag. Misschien ga ik iets te ruig met m'n auto om dan? Mij lukt het iig absoluut niet om gunstiger te pitten dan de AI.....
    pi_26540932
    Jullie hadden het over dat vroege pitsstop gedoe... Bij mij was het altijd zo, dat de B-spec pas de pits in ging als ie zowat van de baan afglibberde. Hij had zowel voor als achter Super Harde banden eropliggen. Je kunt het oplossen door voor dan Hard erop te gooien, dan word voor eerder rood, en dus gaat ie pitten.
    Want als je super hard hebt, zowel voor als achter, kan het voor nog groen-geel zijn, en achter rood, en bij een auto met achterwielaandrijving is dit naturlijk funest
    pi_26541124
    Effe wat anders, ik heb een Thrustmaster 360Modena Force Feedback racestuur wat ik nog niet geprobeerd heb op GT4. Weet iemand of dit ding uberhaupt werkt (of een link naar ondersteunde controllers) of kan ik dat vergeten?
    Zit niet thuis om het te proberen en mocht het niet gaan werken bestel ik effe de DFP (sowieso geen slecht plan wellicht).
    pi_26544474
    Als ik snel iets op google in tik, kom ik hier op uit: http://hardware.gamespot.com/Story-ST--1543-x-x-x
    Daar staat alleen de Enzo van Thrustmaster.
    Maar ga AUB gewoon voor de DFP, als je het geld hebt, doe het dan nou maar. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal op de PS2, maar aangezien je het stuur 900 graden kunt draaien is het niet zo dat als je een kwartslag draait je al achterstevoren op de baan staat.
    P-style kan ook zo ontzetteng geil worden van de DFP, dus luister maar naar hem
    pi_26547023
    quote:
    Op woensdag 27 april 2005 14:10 schreef Alfa_Boy het volgende:
    Ewwww, bestaan daar pilletjes tegen?!?!?
    Kijk geil worden van een stuurtje, misschien...mits er een bloedmooie vrouw in haar eva's kostuum op ligt misschien...anders???

Maarre....point taken.
    pi_26549461
    quote:
    Op woensdag 27 april 2005 14:10 schreef Alfa_Boy het volgende:
    Als ik snel iets op google in tik, kom ik hier op uit: http://hardware.gamespot.com/Story-ST--1543-x-x-x
    Daar staat alleen de Enzo van Thrustmaster.
    Maar ga AUB gewoon voor de DFP, als je het geld hebt, doe het dan nou maar. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal op de PS2, maar aangezien je het stuur 900 graden kunt draaien is het niet zo dat als je een kwartslag draait je al achterstevoren op de baan staat.
    Ja... wat hij zegt! Vergeet die Thrustmaster!
    pi_26549840
    quote:
    Op woensdag 27 april 2005 18:19 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ja... wat hij zegt! Vergeet die Thrustmaster!
    Ja meneer, goed meneer (of mevrouw trouwens). Begon me alleen even zorgen te maken mbt die laatste opmerking....

edit: zojuist besteld bij Hbit.....
    pi_26556762
    Bij Gran Turismo 5 op de Playstation 3 verwacht ik opnieuw een samenwerking tussen Polyphony en Logitech. Daaruit zal de "Driving Force Ultra" ontstaan, met dit keer een stuur met een grotere straal, een koppeling en een èchte schakelpook (i.p.v. dat sequentiële ding) die eventueel los van het stuur bevestigd kan worden.
    pi_26562029
    Voor de pc zijn die dingen al te krijgen met koppeling en een dubbel H-patroon schakelbak.

Deze bedoel ik dan: http://www.act-labs.com

[ Bericht 26% gewijzigd door Alfa_Boy op 28-04-2005 08:52:24 ]
    pi_26562423
    Waarom zou je een koppeling willen? Dat word volgens mij ook niet gebruikt in ECHTE race-auto's.
    Natuurlijk in de "legale" sportauto's (dus die de weg op mogen) is dat net even anders. Van mij hoeft het niet echt, maar ik kan denk ik wel begrijpen waar je heen wilt.
    Wat bedoel je trouwens met een stuur met grotere straal? Een groter wiel (ben niet zo'n techneut)?
    Meeste echte sportwagens hebben ook relatief kleine stuurtjes ivm sneller sturen.
      donderdag 28 april 2005 @ 09:09:54 #216
    104828 Shade1981
    Zwelgje!!...kom je eten??
    pi_26562497
    Hier drie ps2`s, allemaal met harde schijf en GT4 erop. En netwerkverbinding via router. Lekker tegen elkaar racen, werkt super goed. Je kunt alle banen en auto`s gebruiken in lan play.
    Het leven gebeurt terwijl je andere plannen maakt
    pi_26564314
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 09:03 schreef Slotter het volgende:
    Waarom zou je een koppeling willen? Dat word volgens mij ook niet gebruikt in ECHTE race-auto's.
    Natuurlijk in de "legale" sportauto's (dus die de weg op mogen) is dat net even anders. Van mij hoeft het niet echt, maar ik kan denk ik wel begrijpen waar je heen wilt.
    Wat bedoel je trouwens met een stuur met grotere straal? Een groter wiel (ben niet zo'n techneut)?
    Meeste echte sportwagens hebben ook relatief kleine stuurtjes ivm sneller sturen.
    En toch lijkt het me een hele toevoeging aan het spel. Als je in GT speelt met gewone straat-auto's, dan moet je gebruik maken van de koppeling. Is het een automaat, dan schakelt ie zelf, is de automaat te bedienen met flippers, dan moet je de flippers achter het stuur gebruiken. Mij lijkt het geweldig. Dan is het pas een driving simulation

Met het ACT-labs racestuur lijkt Grand Prix Legends op de pc mij supermooi om te spelen.
    pi_26567919
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 10:42 schreef Alfa_Boy het volgende:

[..]

En toch lijkt het me een hele toevoeging aan het spel. Als je in GT speelt met gewone straat-auto's, dan moet je gebruik maken van de koppeling. Is het een automaat, dan schakelt ie zelf, is de automaat te bedienen met flippers, dan moet je de flippers achter het stuur gebruiken. Mij lijkt het geweldig. Dan is het pas een driving simulation

Met het ACT-labs racestuur lijkt Grand Prix Legends op de pc mij supermooi om te spelen.
    Sja, wellicht. Weet het niet, weer iets extra waar je rekening mee moet houden en wat wat extra tijd kost. Als het goed uitgewerkt is (AI!!! Niet dat die dan opeens veel eerder/later kunnen op/afschakelen omdat ze geen gebruik maken van koppeling), is het misschien wel gaaf. Ben alleen bang dat dat best lastig is. Het is Polyphony nog niet gelukt om in deel 4 de AI jou op de baan te "zien", vraag me af hoe zoiets dan uitgewerkt moet worden.
    pi_26569042
    De ps3 heeft uiteraard meer kracht. Met een beetje goed programmeren moet het wel lukken.
    pi_26570612
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 13:43 schreef Alfa_Boy het volgende:
    De ps3 heeft uiteraard meer kracht. Met een beetje goed programmeren moet het wel lukken.
    Ik vind het best, zolang ze:
    a. een mogelijkheid meeprogrammeren dat je het ook uit kunt zetten,
    b. ze het deelnemersveld uitbreiden tot min. 16 auto's
    pi_26570671
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 14:48 schreef Slotter het volgende:

[..]

Ik vind het best, zolang ze:
    a. een mogelijkheid meeprogrammeren dat je het ook uit kunt zetten,
    b. ze het deelnemersveld uitbreiden tot min. 16 auto's
    c. realistische schade
    War. War never changes.
      donderdag 28 april 2005 @ 14:57:17 #222
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26570847
    d. Interactie op de baan (stenen bijv op rally parcours zodat de auto daadwerkelijk kan kantelen en dus ook een onderkant heeft) De huidige situatie is zo dat de auto als magneten aan de weg worden getrokken en dus nooit kunnen kantelen oid.
    pi_26571117
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 14:57 schreef Xtr3mE het volgende:
    d. Interactie op de baan (stenen bijv op rally parcours zodat de auto daadwerkelijk kan kantelen en dus ook een onderkant heeft) De huidige situatie is zo dat de auto als magneten aan de weg worden getrokken en dus nooit kunnen kantelen oid.
    Da's trouwens ook een goeie. Je kunt wel sprongetjes maken, maar niet over de kop vliegen.

e. De race-modificatie moet weer terug. Dit was geweldig in GT1 en GT2.
    War. War never changes.
    pi_26572135
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 15:07 schreef GrootmeesterFlits het volgende:

[..]

Da's trouwens ook een goeie. Je kunt wel sprongetjes maken, maar niet over de kop vliegen.

c hoeft van mij niet zo nodig eigenlijk. Heb we het al eens over gehad. Zoals P-style ook al eens aangaf, dan kun je de endurance events wel op je buik schrijven.

Ik heb GT1 en 2 niet gespeeld, enlighten me, wat is de race-modificatie?
    pi_26572573
    Als je in GT1 en 2 een standaardauto pakte en alle weight reduction stages doorliep, was het mogelijk om een "race modification" te selecteren.

Deze race modification gaf je auto een andere body kit, met race kleuren en een spoiler. Je kon dan de downforce instellen, en je auto was wat minder zwaar.

Op de performance van je auto had het dus niet zoveel invloed, maar het maakte het tunen gewoon 'af'. Je auto was niet alleen een race-monster, maar zag er ook zo uit.
    War. War never changes.
    pi_26573076
    Ow ja, ik kan me nog de Alfa 156 herinneren, wit/rood en dan het Alfa loge prominent op de motorkap
    pi_26573472
    Okay, dat klinkt idd wel cool!! Bedankt voor de uitleg!

Aan de andere kant heeft het zo op het eerste gezicht ook wel een downside; je kunt namelijk van alle auto's een echte race-wagen maken. Hoe werkte dat dan in races tegen straatversies van andere auto's?
    Klinkt een beetje als in GT3 de Formula Polyphony racewagen gebruiken in elke race waar deze werd toegelaten, moest je echt je best doen of je rondjes in de verkeerde richting op rijden om te verliezen. Dat vergrootte nou niet echt de gameplay van het spel.

Wil niet de zeikerd uithangen, want op zich klinkt het wel cool. Het is op zich een van de dingen die ik soms wel eens mis; race-versie van bijv. de Saleen S7, Porsche/RUF GT2 en andere auto's (baal nog steeds dat de Seat Ibiza er in zit ipv de Leon bijv....Seat Leon Cup zoals in Spanje word verreden lijkt me geweldig!!! hoef niet uit te leggen wat voor auto ik rij denk ik).
    pi_26578590
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 09:03 schreef Slotter het volgende:
    Nou ja.. het is eigenlijk al uitgelegd door anderen. Omdat het overgrote deel van de wagens in GT géén race-auto's zijn. En sportwagens hebben inderdaad wat kleinere stuurtjes dan "normale" auto's maar nog altijd wat groter dan de DFP.
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 15:07 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
    Inderdaad. Dat was geniaal! Zo kon je van de lompste tweedehandsbak nog een stoere racewagen maken! Ik hoopte eigenlijk dat 't in GT4 weer terug zou komen, maarja die spoilers die er nu inzitten zijn ook wel grappig. (hoewel je héle foute auto-spoiler-combinaties kunt maken! )
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 16:36 schreef Slotter het volgende:
    Okay, dat klinkt idd wel cool!! Bedankt voor de uitleg!

Aan de andere kant heeft het zo op het eerste gezicht ook wel een downside; je kunt namelijk van alle auto's een echte race-wagen maken. Hoe werkte dat dan in races tegen straatversies van andere auto's?
    Klinkt een beetje als in GT3 de Formula Polyphony racewagen gebruiken in elke race waar deze werd toegelaten, moest je echt je best doen of je rondjes in de verkeerde richting op rijden om te verliezen. Dat vergrootte nou niet echt de gameplay van het spel.
    Nou... zo'n dramatische invloed heeft die racingmodification gelukkig niet hoor. Je auto gaat er vooral cool uitzien! Hij's misschien iètsje sneller en je kan, zoals al gezegd, de downforce instellen. Maar dat kan nu ook met de spoilers.
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 09:09 schreef Shade1981 het volgende:
    Hier drie ps2's, allemaal met harde schijf en GT4 erop. En netwerkverbinding via router. Lekker tegen elkaar racen, werkt super goed. Je kunt alle banen en auto`s gebruiken in lan play.
    Cool. Heb je ookal de multiscreen optie gebruikt? Dat kun je bij de LAN-instellingen in GT4 instellen. Dan moet je 1 van je PS2's als linkerscherm instellen en een ander als rechterscherm. Vervolgens de 3 tv's naast elkaar zetten en dan heb je een superbreed panorama scherm! Maarja... als je tv's allemaal een erg verschillende grootte hebben dan schiet het niet zo op natuurlijk.
    pi_26579528
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 20:00 schreef P-Style het volgende:
    Nou... zo'n dramatische invloed heeft die racingmodification gelukkig niet hoor. Je auto gaat er vooral cool uitzien! Hij's misschien iètsje sneller en je kan, zoals al gezegd, de downforce instellen. Maar dat kan nu ook met de spoilers.
    Okay, op die manier. Dacht je op deze manier misschien zo'n beetje elke auto kon omturnen tot een volwaardige volbloed racebak. Maar ikke snap nu. In dat geval....bring it on.

Zo, zojuist bij de bouwmarkt vandaan om eerste materialen voor m'n racecockpit te halen. Waarom verkoopt de Gamma nou weer geen 16mm MDF............
      vrijdag 29 april 2005 @ 09:12:36 #230
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26589402
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 20:33 schreef Slotter het volgende:

[..]

Okay, op die manier. Dacht je op deze manier misschien zo'n beetje elke auto kon omturnen tot een volwaardige volbloed racebak. Maar ikke snap nu. In dat geval....bring it on.

Zo, zojuist bij de bouwmarkt vandaan om eerste materialen voor m'n racecockpit te halen. Waarom verkoopt de Gamma nou weer geen 16mm MDF............
    4, 8, 12, 18, 22. Dus je kan voor 18 gaan en dan eventueel flink gaan schafen.
    btw, er zijn ook wel vensterbanken te koop van 16 mm MDF, (uit mijn hoofd, reken me er niet op aan)
    dat zijn geen volledige platen maar wel 390 (ofzo) bij max 40 cm...
    pi_26592045
    quote:
    Op vrijdag 29 april 2005 09:12 schreef CybPraetorian het volgende:

[..]

4, 8, 12, 18, 22. Dus je kan voor 18 gaan en dan eventueel flink gaan schafen.
    btw, er zijn ook wel vensterbanken te koop van 16 mm MDF, (uit mijn hoofd, reken me er niet op aan)
    dat zijn geen volledige platen maar wel 390 (ofzo) bij max 40 cm...
    Sja, dat schaven heb ik ook al aangedacht, maar of je het dan mooi egaal krijgt. Of ik verlijm 2 stukken van 8mm of ik ga simpelweg voor 18mm en pas de bouwtekening wat aan.
    De delen volgens de bouwtekening 16mm moeten zijn, zijn de tussendelen (zit, rugleuning en steunen voor stuur, pedalen en soort voetenplank). Ik gok dus dat het niet veel uitmaakt of die delen 16 of 18mm dik zijn.
    2 delen van 8mm verlijmen geeft misschien weer problemen, omdat er in de zijkanten 5cm diepe gaten moeten worden geboord voor de bevestiging aan de zijplaten. Prachtig punt waar de platen weer kunnen gaan scheuren oid.
      vrijdag 29 april 2005 @ 11:10:04 #232
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26592079
    quote:
    Op vrijdag 29 april 2005 11:08 schreef Slotter het volgende:

[..]

Sja, dat schaven heb ik ook al aangedacht, maar of je het dan mooi egaal krijgt. Of ik verlijm 2 stukken van 8mm of ik ga simpelweg voor 18mm en pas de bouwtekening wat aan.
    De delen volgens de bouwtekening 16mm moeten zijn, zijn de tussendelen (zit, rugleuning en steunen voor stuur, pedalen en soort voetenplank). Ik gok dus dat het niet veel uitmaakt of die delen 16 of 18mm dik zijn.
    2 delen van 8mm verlijmen geeft misschien weer problemen, omdat er in de zijkanten 5cm diepe gaten moeten worden geboord voor de bevestiging aan de zijplaten. Prachtig punt waar de platen weer kunnen gaan scheuren oid.
    pak maar gewoon 18...
    pi_26593030
    Ik heb ook 18 mm als bureaublad van 120x240 cm
    stevig spul.

gaat wel erg snel branderig ruiken met een decoupeerzaag, maarja.

ik heb er ook nog 2 van die wandcirkel zaagjes voor op de boormachine mee gesloopt, ff een gaatje maken voor de kabels. was t een beton zaag
    Can't fix it? Fuck it!
    Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
    pi_26593236
    quote:
    Op vrijdag 29 april 2005 11:10 schreef CybPraetorian het volgende:

[..]

pak maar gewoon 18...
    Wel het simpelst iig. En dan kan ik dit weekend gewoon doorakkeren, dan hopelijk volgende week in gebruik nemen.....Schaven of verlijmen eigenlijk geen optie....
    pi_26593809
    Het begint hier onderhand meer te lijken op een Gamma topic
    War. War never changes.
      vrijdag 29 april 2005 @ 12:16:15 #236
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26593940
    quote:
    Op vrijdag 29 april 2005 12:10 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
    Het begint hier onderhand meer te lijken op een Gamma topic
    dat zeg ik...

ikke werk er, dus zodoende
      vrijdag 29 april 2005 @ 13:13:34 #237
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_26595369
    ik heb er drie keer gewerkt (drie keer een half jaar). Ben blij dat ik er weg ben. dus hou maar weer op over de gamma :
    pi_26600599
    quote:
    Op vrijdag 29 april 2005 13:13 schreef Dacide het volgende:
    ik heb er drie keer gewerkt (drie keer een half jaar). Ben blij dat ik er weg ben. dus hou maar weer op over de gamma :
    ik stop al, ik stop al!!!!!
      vrijdag 29 april 2005 @ 17:40:28 #239
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_26602379
    mooi
      vrijdag 29 april 2005 @ 18:37:59 #240
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_26603972
    quote:
    Op vrijdag 29 april 2005 13:13 schreef Dacide het volgende:
    ok, ik stop ook, we gaan weer verder over GT4
    pi_26604462
    Heeft het nu veel zin om je B-spec aap te laten rijden in een Free Run op bijvoorbeeld de Nordschleife?? Dus zeg maar, een uurtje of 4? Hij heeft pas 3000 punten ofzo. (ben overnieuw begonnen op 2e mem-card)
    pi_26611764
    quote:
    Op vrijdag 29 april 2005 19:00 schreef Alfa_Boy het volgende:
    Heeft het nu veel zin om je B-spec aap te laten rijden in een Free Run op bijvoorbeeld de Nordschleife?? Dus zeg maar, een uurtje of 4? Hij heeft pas 3000 punten ofzo. (ben overnieuw begonnen op 2e mem-card)
    Niet veel geloof ik... Ik heb die B-spec debiel ook wat rondjes laten rijden bij free-run, maar volgens mij krijg je daar amper B-spec punten voor.
      zondag 1 mei 2005 @ 13:27:10 #243
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_26639389
    Hmm, ben nu aanbeland bij de GT World Championship (professional event)

Met de mercedes CLK GTR red ik het net niet. Maar helaas kosten alle auto's die ik wil hebben zo'n 4,5 miljoen.

Dus iemand een tip om snel aan geld te komen. Of kan ik ergens een dikke race car winnen? (ik zag al dat je met endurance races een bentley of audi R8 kan winnen)
      zondag 1 mei 2005 @ 20:52:51 #244
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26648886
    of je koopt een 2e handse Le Mans
    pi_26654054
    quote:
    Op zondag 1 mei 2005 13:27 schreef Dacide het volgende:

Met de mercedes CLK GTR red ik het net niet. Maar helaas kosten alle auto's die ik wil hebben zo'n 4,5 miljoen.

Dus iemand een tip om snel aan geld te komen. Of kan ik ergens een dikke race car winnen? (ik zag al dat je met endurance races een bentley of audi R8 kan winnen)
    Dat probleem had ik dus ook. Maar als je op 50% zit, dan krijg je een leuke Jaguar (zie ook rest van deze topic) waarmee de deze championship wel kunt winnen!
    pi_26657792
    quote:
    Op zondag 1 mei 2005 13:27 schreef Dacide het volgende:

Je moet bij Endurance de El Capitan (of zoiets) rijden. Duurt niet zo lang en je krijgt een race car waarmee je makkelijk het GT World Championship wint.
      maandag 2 mei 2005 @ 11:18:58 #247
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_26661157
    We (we hebben t spel met zijn 4en gekocht) hebben een onorthodoxe methode geprobeerd.

Mijn neef en een vriend hebben die ene easy rally 16x gespeeld !!!!!! en dus 16 van die toyata RSC gewonnen. Deze allemaal verkocht en 5 miljoen op de rekening. Van dat geld een Playstation Persacola gekocht. Turbo kit 4 erop et voila 1140 PK.

Lekker het toernooi uitgespeeld. En nu verder op EXTREME.

Jippie

we zitten nu op 39% ongeveer.
      maandag 2 mei 2005 @ 14:01:25 #248
    109352 rwbrink
    be happy live fast
    pi_26666241
    Ik vind dat zulke games ook voor de pc moeten uikomen dat zou echt supergoed verkopen man!!! ik snap niet waarom ze het niet doen
    juist ja, de stekker ligt eruit
    pi_26667186
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 14:01 schreef rwbrink het volgende:
    Ik vind dat zulke games ook voor de pc moeten uikomen dat zou echt supergoed verkopen man!!! ik snap niet waarom ze het niet doen
    Tuurlijk doen ze dat niet. Je wil niet weten hoeveel mensen alleen voor GT4 een PS2 gekocht hebben. Exclusiviteit verkoopt en dat is nou net wat Sony wil Ook Nintendo doet zoiets met hun Mario en Zelda. Genoeg mensen die 1 game voldoende reden vinden om een console aan te schaffen. En hoe groter het marktaandeel, hoe meer omzet.
      maandag 2 mei 2005 @ 14:33:47 #250
    109352 rwbrink
    be happy live fast
    pi_26667308
    maar ga eens na hoeveel mensen games op alle consoles willen hebben. omdat de gameplay net anders is, en hoeveel mensen willen er nou niet dat spel op de pc.
    pi_26667376
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 14:33 schreef rwbrink het volgende:
    maar ga eens na hoeveel mensen games op alle consoles willen hebben. omdat de gameplay net anders is, en hoeveel mensen willen er nou niet dat spel op de pc.
    PC markt is qua verkopen lang niet zo groot als de console markt en of mensen speciaal voor een spel een PS2 + spel kopen of dat mensen hem kopen of illegaal verkrijgen voor de pc
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      maandag 2 mei 2005 @ 14:37:47 #252
    109352 rwbrink
    be happy live fast
    pi_26667422
    maar oke dan hebben ze misschien een reden, maar dan wil ik nog wel graag dat ze het wel doen
    pi_26677121
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 14:37 schreef rwbrink het volgende:
    maar oke dan hebben ze misschien een reden, maar dan wil ik nog wel graag dat ze het wel doen
    En velen met jou (ik niet overigens). Maar zoals al aangegeven door Tain is de pc-markt niet zo lucratief voor developers als de console-markt is. Daarnaast is Polyphony (de developer van GT) van Sony. Verder is het natuurlijk erg relaxt om een spel als GT4 op een grote breedbeeld-tv te kunnen spelen. En zéker als je in Amerika of Japan woont, want daar kunnen ze GT4 op 1080i HDTV's spelen!

Overigens zou de gameplay op de pc wel hetzelfde kunnen zijn als op de PS2 met de DFP, want dat is gewoon een USB-stuur dat ook op de pc werkt.
    pi_26677561
    oeh, tvp
    pi_26677782
    P-style, de peeps van Logitech moeten jouw gaan betalen voor de reclame die je hier maakt op Fok voor de DFP
    pi_26678054
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 21:24 schreef Alfa_Boy het volgende:
    P-style, de peeps van Logitech moeten jouw gaan betalen voor de reclame die je hier maakt op Fok voor de DFP
    Ja eigenlijk wel. Ach ik vind het gewoon een heel goed ding. Ik heb er veel geld voor betaald en hij doet het boven m'n verwachtingen! Dat heb ik niet vaak met aankopen die ik doe. Nou, ja... eigenlijk is het natuurlijk gewoon de GT4-DFP-combinatie die zo goed is. Zonder GT4 is de DFP ook nergens (burnout 3 is bijvoorbeeld niet te spelen met dat ding! Maarja... daar noem ik ook een spel. )
    pi_26712847
    Ik heb weer geld, dus deze ga ik morgen maar eens aanschaffen. Ik heb er echt zin in!
    pi_26713651
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 23:12 schreef Evil_Jur het volgende:
    Ik heb weer geld, dus deze ga ik morgen maar eens aanschaffen. Ik heb er echt zin in!
    Bedoel je met "deze" GT4?

En nu even iets anders... Ik ben nu een eindje verder met GTWC, maar toch schiet het nog niet echt op. Heb alles goud, behalve Hong Kong Die heb ik door m'n B-spec debiel laten doen (hij's 4de geworden). Ben nu bij El Capitan, maar hoe moet je je wagen goed afstellen dat 'ie niet zo stuitert? Ik word er helemaal gestoord van! Downforce omhoog, of juist een beetje omlaag? Ride Height hoger zetten? Dampers omlaag zetten? Spring rate verminderen? Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik heb nog geen ideale tuning voor elkaar kunnen krijgen! Ik word ook gek van die AI-auto's die lomp tegen je aan gaan lopen beuken, waardoor je perfecte rondje om zeep geholpen wordt!

Ik vond El Capitan een leuke baan, maar met zo'n vermogens-monster is 'ie opeens niet zo leuk meer!
    pi_26715117
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 23:36 schreef P-Style het volgende:

[..]

Jup, stuurtje komt later nog.
    pi_26715545
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 00:21 schreef Evil_Jur het volgende:
    Jup, stuurtje komt later nog.
    Goedzo!
    pi_26718496
    quote:
    Op maandag 2 mei 2005 14:33 schreef rwbrink het volgende:
    Wat heeft het nut van verschillende consoles, als je nooit exclusieve games hebt? Ik vind het de laatste tijd al een stuk minder leuk dan tijdens psx - N64. Toen wist je nog wat je moest kiezen; toffe spellen: psx. Kinderspellen en soms een tof spel: N64.

Nu komen extreem veel spellen uit op alle consoles, en dan ook nog eens naar de PC. (bia, sc:choas theory,fifa, noem maar op)
    pi_26719267
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 23:36 schreef P-Style het volgende:

[..]

En nu even iets anders... Ik ben nu een eindje verder met GTWC, maar toch schiet het nog niet echt op. Heb alles goud, behalve Hong Kong Die heb ik door m'n B-spec debiel laten doen (hij's 4de geworden). Ben nu bij El Capitan, maar hoe moet je je wagen goed afstellen dat 'ie niet zo stuitert? Ik word er helemaal gestoord van! Downforce omhoog, of juist een beetje omlaag? Ride Height hoger zetten? Dampers omlaag zetten? Spring rate verminderen? Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik heb nog geen ideale tuning voor elkaar kunnen krijgen! Ik word ook gek van die AI-auto's die lomp tegen je aan gaan lopen beuken, waardoor je perfecte rondje om zeep geholpen wordt!

Ik vond El Capitan een leuke baan, maar met zo'n vermogens-monster is 'ie opeens niet zo leuk meer!
    El Capitan heeft probleem dat er nogal flinke kuilen en oneffenheden in de baan zitten. Laat me raden, je hebt vooral problemen in die bochten direct na de tunnel? Het kan helpen om je auto iets hoger te zetten, maar ik heb in de Formula Gran Turismo gemerkt dat het beter is om NIET de ideale lijn aan te houden in een aantal bochten op deze baan. Probeer eens zover mogelijk van die rotswand af te rijden in de bovengenoemde bochten (achter gekomen door een aantal rondjes achter de AI-wagens aan te rijden om te zien hoe zij met deze bochten omgaan).

Blijf het een leuke baan vinden, ook met LM-type auto's, alleen je moet je lijnen effe anders afstemmen dan normaal. Met een "normale" getunede auto zul je het probleem niet zo hebben, omdat deze vaak toch hoger zullen liggen dan zo'n racemonster.
    pi_26719491
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 08:48 schreef Markster het volgende:
    Wat heeft het nut van verschillende consoles, als je nooit exclusieve games hebt? Ik vind het de laatste tijd al een stuk minder leuk dan tijdens psx - N64. Toen wist je nog wat je moest kiezen; toffe spellen: psx. Kinderspellen en soms een tof spel: N64.

Nu komen extreem veel spellen uit op alle consoles, en dan ook nog eens naar de PC. (bia, sc:choas theory,fifa, noem maar op)
    Gelukkig heeft de PS2 nog genoeg exclusieve games die daar ook blijven! Zoals de prachtige game waar deze topic over gaat!
      woensdag 4 mei 2005 @ 10:44:56 #264
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_26720548
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 09:37 schreef Slotter het volgende:

[..]

El Capitan heeft probleem dat er nogal flinke kuilen en oneffenheden in de baan zitten. Laat me raden, je hebt vooral problemen in die bochten direct na de tunnel? Het kan helpen om je auto iets hoger te zetten, maar ik heb in de Formula Gran Turismo gemerkt dat het beter is om NIET de ideale lijn aan te houden in een aantal bochten op deze baan. Probeer eens zover mogelijk van die rotswand af te rijden in de bovengenoemde bochten (achter gekomen door een aantal rondjes achter de AI-wagens aan te rijden om te zien hoe zij met deze bochten omgaan).

Blijf het een leuke baan vinden, ook met LM-type auto's, alleen je moet je lijnen effe anders afstemmen dan normaal. Met een "normale" getunede auto zul je het probleem niet zo hebben, omdat deze vaak toch hoger zullen liggen dan zo'n racemonster.
    Het world championship heb ik in een keer kunnen afwerken (dus het volledige toernooi). Dit moet volgens mij ook om verder te kunnen bij extreme (maar pin me er niet op vas).

Eerst geprobeerd met de mercedes CLK GTR. Dit lukte niet. Al onze andere wagens waren ook toch nog te langzaam.

Dus toen maar die makkelijke easy rally 16!!!! keer gespeeld en 16 x die toyota RSC bak verkocht.

Van de 5 miljoen credits die we toen hadden, hebben we die playstation persacola gekocht. Turbo level 4 erop en voila.

Gassen maaer

bijna alles 1e geworden
    pi_26722152
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 10:44 schreef Dacide het volgende:

[..]

Het world championship heb ik in een keer kunnen afwerken (dus het volledige toernooi). Dit moet volgens mij ook om verder te kunnen bij extreme (maar pin me er niet op vas).
    Klopt, om door te kunnen gaan in de extreme events moet je de beginner en professionel events hebben afgerond.
    quote:
    Eerst geprobeerd met de mercedes CLK GTR. Dit lukte niet. Al onze andere wagens waren ook toch nog te langzaam.
    Weet niet wat dat met de CLK GTR is, volgens mij was het in de echte races een beduchte auto maar in het spel is ie knap waardeloos.
    quote:
    Dus toen maar die makkelijke easy rally 16!!!! keer gespeeld en 16 x die toyota RSC bak verkocht.

Van de 5 miljoen credits die we toen hadden, hebben we die playstation persacola gekocht. Turbo level 4 erop en voila.

Gassen maaer

bijna alles 1e geworden
    Zelf de Endurance op El Capitan (geloof ik) gedaan, dan win je die Toyota '88 Le Mans wagen, Turbo 4 erop en daar heb ik de meeste races wel mee gewonnen. Alleen de kleinere bochtige circuits (Hong Kong) gingen niet helemaal lekker.

Zojuist m'n DFP binnen!!! Nu m'n cockpitje verder afwerken de komende dagen. Hoop volgende week de eerste indrukken te kunnen meedelen!
      woensdag 4 mei 2005 @ 12:46:11 #266
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_26723776
    laat ons weten hoe het stuurtje bevalt.

Ik peins er ook over om dit stuur te kopen. Echter ik ben op dit moment GTR gewend. En ik denk zelf niet dat er een racegame bestaat welke de Force feedback beter uitbuidt dan deze game.

Ben bang dat GT4 dan een tegenvaller wordt.
    pi_26733810
    Waarmee hebben jullie die El Capitan endurance race gedaan en in wat voor ronde gaat de computer een keer de pits in?
      woensdag 4 mei 2005 @ 20:12:09 #268
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26735227
    GTR is echt fantastisch vooral met stuur! heb nu ff weinig tijd voor GT4

El Capitain heeft B-spec gewonnen voor mij (auto BMW M5 555 pk)
    pi_26737556
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 12:46 schreef Dacide het volgende:

Ik peins er ook over om dit stuur te kopen. Echter ik ben op dit moment GTR gewend. En ik denk zelf niet dat er een racegame bestaat welke de Force feedback beter uitbuidt dan deze game.

Ik weet niet hoe de Force Feedback in GTR is, maar in GT4 is 'ie in ieder geval subliem! Als vergelijkingsmateriaal heb ik GT3 en talloze demo's van andere racegames op de PS2 en in GT4 is de FF véél beter dan in die andere games (ook een stuk beter dan bij GT3). Voordeel is dat als je straks de DFP koopt voor GT4, dat je'm dan ook voor GTR kunt gebruiken op je pc!
      donderdag 5 mei 2005 @ 12:14:45 #270
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_26750546
    P-Style, Heb je een pc toevallig?

download dan voor de grap de demo van gtr eens

www.gtr-game.nl
      donderdag 5 mei 2005 @ 12:15:52 #271
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_26750566
    Gisteravond trouwens 2 endurance races uitgereden op A-spec.
    100 laps op die oval/speedway en 90 laps op laguna seca

Is nog te doen opzich

Voor beide races onze playstation persacola gebruikt met +/- 1150 pk.
      donderdag 5 mei 2005 @ 13:23:38 #272
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26752166
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 12:14 schreef Dacide het volgende:
    P-Style, Heb je een pc toevallig?

Nee, al deze posts doet ie op school of in de bibliotheek
      donderdag 5 mei 2005 @ 13:38:53 #273
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_26752509
    roger that
      donderdag 5 mei 2005 @ 13:39:24 #274
    76170 Dacide
    www.mixfight.nl
    pi_26752526
    ow, of was dat cynisch bedoeld

hehe, lol, sorry, net wakker

cheers
      zondag 8 mei 2005 @ 22:16:35 #275
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_26837236
    Beetje doode boel hier .....
    pi_26838301
    quote:
    Op zondag 8 mei 2005 22:16 schreef Xtr3mE het volgende:
    Beetje doode boel hier .....
    Ja... Iedereen is druk aan het spelen! (Daar gaan we maar vanuit dan ) Nee... ik heb het de afgelopen dagen een beetje druk gehad. Maar binnenkort heb ik weer tijd voor GT4 Moet nog even die GTWC winnen en dan zul je mij hier weer vaker zien posten!
    pi_26840672
    Ik heb hem dus gekocht en ik heb nog niet zo heel veel tijd ervoor gehad, maar mijn eerste indruk: Ouderwets genieten! Ben nu nog een beetje lui geld aan het sparen met de B spec, en heb al een paar leuke auto's (gehad).

Hier ben ik nog wel heel wat uren zoet mee.
    pi_26841254
    quote:
    Op zondag 8 mei 2005 23:58 schreef Evil_Jur het volgende:
    Ik heb hem dus gekocht en ik heb nog niet zo heel veel tijd ervoor gehad, maar mijn eerste indruk: Ouderwets genieten! Ben nu nog een beetje lui geld aan het sparen met de B spec, en heb al een paar leuke auto's (gehad).

Hier ben ik nog wel heel wat uren zoet mee.
    Het leuke aan Gran Turismo games vind ik dat je er letterlijk járen van kunt genieten. Gran Turismo 3 heeft me immers ook bijna 4 jaar bezig gehouden. Als je er even op uitgekeken bent, kun je het een paar maanden later zo weer oppakken en er helemaal opnieuw verslaafd aan raken! GT3 heb ik nooit op 100% rondgespeeld (zit op 85 ofzo), maar het heeft me wel jaren vermaakt. Hetzelfde geldt denk ik voor GT4. Als ik er even geen zin meer in heb (wat tot nu toe nog niet is voorgekomen), dan speel ik gewoon een ander leuk spel en als ik dáár dan mee klaar ben, ga ik gewoon weer verder met GT4! Dat soort games vind ik de ¤60,- dubbel en dwars waard!
    pi_26844745
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 12:46 schreef Dacide het volgende:

DFP-stuurtje is in een woord: geweldig!!! Na een paar rondjes oefenen (met bak op automatisch) merk je al dat je bochtenwerk verbeterd. Controle is vele malen preciezer dan een DS2-controller.
    In eerste instantie is het wel enorm wennen, vooral omdat ik een rare positie had (stuur op een laag tafeltje, pedalen er direct onder). Nog een paar races geprobeerd met handgeschakelde bak en dat ging perfect (2de in een race terwijl je nog steeds aan het leren bent).
    Nu mijn cockpitje afwerken.....bijna klaar!!!
    pi_26848004
    Gran Turismo Serie (dus alle delen bij elkaar) 43 miljoen keer verscheept!!!

Goedzo Polyphony! Wat opvallend is, is het hoge aantal GT-verkopen in Europa (staat een tabelletje in 't persbericht)! Laat maar weer zien hoe belangrijk de Europese markt is!
    pi_26850913
    quote:
    Op maandag 9 mei 2005 11:43 schreef P-Style het volgende:
    Gran Turismo Serie (dus alle delen bij elkaar) 43 miljoen keer verscheept!!!

Goedzo Polyphony! Wat opvallend is, is het hoge aantal GT-verkopen in Europa (staat een tabelletje in 't persbericht)! Laat maar weer zien hoe belangrijk de Europese markt is!
    dat is alleen voor GT dus, voor andere spellen kan dat weer heel anders liggen toch
    pi_26852038
    quote:
    Op maandag 9 mei 2005 13:31 schreef djmurcielago het volgende:
    dat is alleen voor GT dus, voor andere spellen kan dat weer heel anders liggen toch
    Dit is alleen voor de GT's ja. Maar bij wel meer spellen zie je de verhoudingen ongeveer zo liggen.
      dinsdag 10 mei 2005 @ 08:11:12 #283
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_26873626
    Hey slotter hoe gaat het met je cockpit, heb je er al foto's van?
    Was het bouwen tot nu toe makkelijk?
    pi_26875127
    quote:
    Op dinsdag 10 mei 2005 08:11 schreef pmponer het volgende:
    Hey slotter hoe gaat het met je cockpit, heb je er al foto's van?
    Was het bouwen tot nu toe makkelijk?
    Heb foto's maar weet heel eerlijk gezegd niet hoe ik ze moet plaatsen. Hij is bijna klaar, gisteravond (hopelijk) laatste verflaag aangebracht, nu nog afwerken en aflakken voor extra bescherming.
    Bouw was redelijk eenvoudig, al is het wel een hoop werk (inmiddels 1,5 week bezig al dan niet fulltime). Grootste probleem is het netjes aftekenen en uitzagen van de MDF-delen en de gaten precies op de juiste plek boren. Tekeningen zijn nog intact, dus....
    Overigens zijn echt alle onderdelen van hout, geen metalen platen. Enige punt is misschien dat het "beslag" (moeren, bouten etc) wat prijzig kan worden en/of lastig aan te komen.

Ziet er wel erg cool uit iig, hoop aan het eind van de week te kunnen melden hoe het raced.
    pi_26882111
    quote:
    Op dinsdag 10 mei 2005 09:45 schreef Slotter het volgende:
    Heb foto's maar weet heel eerlijk gezegd niet hoe ik ze moet plaatsen. Hij is bijna klaar, gisteravond (hopelijk) laatste verflaag aangebracht, nu nog afwerken en aflakken voor extra bescherming.
    Bouw was redelijk eenvoudig, al is het wel een hoop werk (inmiddels 1,5 week bezig al dan niet fulltime). Grootste probleem is het netjes aftekenen en uitzagen van de MDF-delen en de gaten precies op de juiste plek boren. Tekeningen zijn nog intact, dus....
    Overigens zijn echt alle onderdelen van hout, geen metalen platen. Enige punt is misschien dat het "beslag" (moeren, bouten etc) wat prijzig kan worden en/of lastig aan te komen.

Ziet er wel erg cool uit iig, hoop aan het eind van de week te kunnen melden hoe het raced.
    Làkken... verschrikkelijk! Wat duurt dat inderdaad lang zeg, als je het een beetje netjes wilt doen! En dan heb jij nog een stuk meer hout gebruikt dan ik.
    pi_26882132
    Ik heb geen zin om het op te zoeken, met welke race kan ik de Sauber Mercedes winnen? Volgens mij is het bij de US-versie als je endurance laguna seca wint ofzo, maar daar kreeg ik gister een oude audi
    pi_26883090
    quote:
    Op dinsdag 10 mei 2005 13:59 schreef P-Style het volgende:

[..]

Làkken... verschrikkelijk! Wat duurt dat inderdaad lang zeg, als je het een beetje netjes wilt doen! En dan heb jij nog een stuk meer hout gebruikt dan ik.
    Waardeloos idd. Vooral ook omdat ik eerst 2 kleuren verf gebruik (en een dikke zwarte viltstift om de scheiding tussen de 2 te maken) en dan nog eens 1 of 2 laklagen wil aanbrengen voor extra bescherming (aantal bewegende delen EN je zit erin). Dus per verf- of laklaag 12-24 uur wachten! AAARGH. Ben het nu echt zat aan het worden: ik wil racen!!!!!!! Nou ja, afgelopen weekend je favo stuurtje iig uit kunnen proberen....Geweldig apparaat.
    quote:
    Op dinsdag 10 mei 2005 14:00 schreef Alfa_Boy het volgende:
    Ik heb geen zin om het op te zoeken, met welke race kan ik de Sauber Mercedes winnen? Volgens mij is het bij de US-versie als je endurance laguna seca wint ofzo, maar daar kreeg ik gister een oude audi

Bedoel je de Mercedes Benz Sauber C9 Race Car '89? Die win je bij de Formula GT series....dus na 15 races van ongeveer 1,5 a 2 uur rijden. Als je daar nog niet aan begonnen bent heb je nog wel even te gaan (vooral als je de Formula wagen nog niet hebt, eerst 24 uur op de Nurnburgring doen).
    Trouwens, die Audi Auto Union V16 uit '37 win je bij de Endurance van Grand Valley, bij Laguna Seca is de prize car een Ford GT volgens mij.
    pi_26883341
    you are right, ik heb gister 3 endu's gedaan, dus een beetje in de war bij lag sec is het een race gt 40
    24 uur moet ik maar eens aan beginnen als forza binnen is, dan kan de ps2 zelf wat doen
    pi_26883437
    3 stuks op een dag? Om even m'n aloude favo film-schurk te quoten: Impressive, very impressive......

't Inderdaad geen race om volledig zelf te rijden. Al blijft het wel een mooi circuit voor de juiste auto. Heb zelf een uur of wat gereden (flinke voorsprong opgebouwd) en vervolgens die B-spec brokkenpiloot verder laten gaan. Werkt perfect en je bent een F1-achtig iets rijker.

Klopt het trouwens dat als je het spel uitspeelt je een zwarte versie van die F1-bak krijgt?
    pi_26883629
    quote:
    Op dinsdag 10 mei 2005 14:38 schreef Alfa_Boy het volgende:
    ...forza binnen...
    Hé, niet vloeken hè?
    pi_26884694
    gister met een lotus elise tegen de nardo's nsx-en en andere supercars gereden
    die elise had ze mooi te pakken, wat een wegligging zeg, en lekker laat op de rem terwijl de rest al bijna stil staat
    pi_26888964
    quote:
    Op dinsdag 10 mei 2005 14:47 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hé, niet vloeken hè?
    Sorry schat Heb de demo van Forza, en die kan toch echt niet tippen aan gt4. Maar hopen dat geen xbox-geile beer dit leest, want dan krijg je weer die hele kleffe bende over je heen.
    pi_26893920
    quote:
    Op dinsdag 10 mei 2005 18:09 schreef Alfa_Boy het volgende:
    Sorry schat Heb de demo van Forza, en die kan toch echt niet tippen aan gt4. Maar hopen dat geen xbox-geile beer dit leest, want dan krijg je weer die hele kleffe bende over je heen.
    Goedzo!
      woensdag 11 mei 2005 @ 16:38:57 #294
    97491 Deviant1nl
    Villalosbol
    pi_26918002
    Ben zelf ook nog bezig met het spel, zit nu op 32% en alles op A-spec gedaan. Heb ook al 3 endurance races gedaan en lekker zelf gereden met mijn Saleen S7
    Wat quote je raar...?
    Lets move to Club 11 on the 12th floor...
    Kleine hater!
    Dev set
    pi_26929656
    Ik vind de Opera Performance S2000 geweldig. Helemaal gefinetuned, rond de 330 pk, 500 pk monsters verslindt ie gewoon op de nurnburgring ofzo. Ook laguna seca wil nog lukken. Lekker veel a-spec punten
    Je kunt de auto tot een 470 pk tunen als ik me niet vergis.
    Hij heeft een heerlijk bochtengedrag, en met de tcs op 2 ook een klein beetje overstuur om lekker de sliden door de bochten. zaaaalig
    pi_26930194
    quote:
    Op woensdag 11 mei 2005 22:56 schreef Alfa_Boy het volgende:
    Ik vind de Opera Performance S2000 geweldig. Helemaal gefinetuned, rond de 330 pk, 500 pk monsters verslindt ie gewoon op de nurnburgring ofzo. Ook laguna seca wil nog lukken. Lekker veel a-spec punten
    Je kunt de auto tot een 470 pk tunen als ik me niet vergis.
    Hij heeft een heerlijk bochtengedrag, en met de tcs op 2 ook een klein beetje overstuur om lekker de sliden door de bochten. zaaaalig
    Weet je? Ik besef me ineens dat er nog zó veel auto's in het spel zitten die ik nog wil uitproberen! Alleen al het rijden in auto's is leuk in GT4! Je hoeft niet eens een race te doen!
    pi_26935391
    Ik heb de TCS en de ASM altijd op 0 staan. Even wennen, maar daarna rijdt het heerlijk (met de DFP dan )
    War. War never changes.
    pi_26939290
    Met tcs op 0 is ie te listig op de ring. ASM heb ik altijd op 0, je moet de auto wel kunnen laten glijden door de bocht he
    pi_26939488
    quote:
    Op donderdag 12 mei 2005 11:34 schreef Alfa_Boy het volgende:
    Met tcs op 0 is ie te listig op de ring. ASM heb ik altijd op 0, je moet de auto wel kunnen laten glijden door de bocht he
    Met een DFP kun je heel gemakkelijk gedoseerd gas geven, en dan heb je geen TC nodig. Het is zo heerlijk om over de Ring te scheuren, al driftend door de bochten, en razen over het ongelijke wegdek zodat heel je wagen stuitert.
    War. War never changes.
    pi_26942808
    Ik geef met de dfp altijd gedoseerd gas Maar ik vind um dan TE lisitg om onder controle te houden.
    P-style, je moet de Opera Performance eens proberen, met een beetje goochelen in de set-up heb je een van de beste auto's onder je kont. Ook ideaal voor endu's, want de banden gaan 5 ronden mee op de ring, en iets van 28-29 op laguna seca
    pi_26959951
    quote:
    Op donderdag 12 mei 2005 13:29 schreef Alfa_Boy het volgende:
    Ik geef met de dfp altijd gedoseerd gas Maar ik vind um dan TE lisitg om onder controle te houden.
    P-style, je moet de Opera Performance eens proberen, met een beetje goochelen in de set-up heb je een van de beste auto's onder je kont. Ook ideaal voor endu's, want de banden gaan 5 ronden mee op de ring, en iets van 28-29 op laguna seca
    Ik zal eens kijken!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')