Nou, niet echt een aparte radiator of zo maar de verwarmingsbuizen van de rest van m'n huis lopen er direct doorheen, dus echt koud word het daar nooit. Niet eens zo zeer aan gedacht, eigenlijk. Goeie!!!quote:Je hebt toch wel verwarming in dat schuurtje? Coole kleur trouwens!
Ik heb Gran Tursimo 1, 2, 3 en Concept allemaal gespeeld met de Dual Shock / Dual Shock 2 (Gran Turismo was trouwens de reden dat ik zo'n 7 jaar geleden een Playstation 1 kochtquote:Op vrijdag 15 april 2005 20:25 schreef Slotter het volgende:
Wat is jou ervaring nadat je overgestapt bent van controller naar stuur? Of heb je altijd met een stuurtje geraced?
Precies... èn zonder pedalen!quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:11 schreef Alfa_Boy het volgende:
GT4 zonder DFP is als een auto zonder stuur![]()
Ik denk dat 3x die rally race doen (en dus 3x die Toyota verkopen) net zo lang duurt, of misschien wel sneller is.quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:21 schreef mustisuc het volgende:
ik wou nog eventjes een advies geven aan de mensen die nog sneller geld willen verdienen in plaats van die rally bak te verkopen
ga gewoon de Deutsche Touringcar Championchip doen bij european events en je krijgt een mercedes clk gtr race car die je kunt verkopen voor iets meer dan 700.000 credits
Okay, bedankt voor je uitgebreide antwoord!!!quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik heb Gran Tursimo 1, 2, 3 en Concept allemaal gespeeld met de Dual Shock / Dual Shock 2 (Gran Turismo was trouwens de reden dat ik zo'n 7 jaar geleden een Playstation 1 kocht). Vanaf deel 1 bestuur ik m'n auto's met de twee analoge sticks. Links om te sturen en rechts om te gassen/remmen. Ik reed altijd in 3rd person view (zicht vanaf achter de auto dus) en schakelde niet zelf.
Toen heb ik vlak voor de release van GT4 dus de DFP gekocht. Omdat deze backwards compatible is met ouwe Driving Force werkt 'ie dus ook al bij GT3/GT Concept. Bevalve de overgang van controller naar stuur ben ik ook geswitched van 3rd person view naar "bumpercam". Dat was wel even wennen, maar na een week ofzo wilde ik niet anders meer.
En toen kwam de echte openbaring... volledige 900º ondersteuning van GT4, véél subtielere Force Feedback en een sterk verbeterde physics engine. Samengevat... de DFP heeft Gran Turismo voor mij een compleet nieuwe ervaring gemaakt! Ik denk niet dat ik GT4 zoveel had geweerdeerd (ik heb immers alle andere GT's ook gespeeld) als ik de DFP er niet bij gekocht had.
Sja, B-spec is toch een beetje cheaten voor mijn gevoel. Al gebruik ik hem zelf ook wel. Ik vind het leuker om op de gebruikelijke manier door het spel te komen, al vereist dat wel veel geswitch tussen verschillende races (en een goede price car list).quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:33 schreef mustisuc het volgende:
ik liet b-spec die dtm vaak doen en dan 3x versnellen.
dan ben je er zo doorheen, maar dat kan niet bij die rallys
maar bij die DTM race kun je ook elke keer 1 race overslaan, maar let op maar 1tje want anders ben je gezakt vanwege die puntentelling
+420kmh met een volledig opgefokte TOYOYTA 88C-V Race Car (MINOLTA) '89 (+1100 bhp). In GT3 is het me gelukt nog harder te gaan met een volledig getunde Dodge Viper en de Toyota GT1. Vergeet in dat soort test niet je versnellingsbak zo wijd mogelijk te zetten en zo min mogelijk downforce te creeeren (al is die laatste niet leuk in die snelle bocht).quote:ps,
weet je wat leuk is..
van sommige snelle autos records bijhouden van hoe hard ze gaan getuned/niet getuned.
Mijn record is: Saleen s7 401.52KM/H
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe je met een Dual Shock zonder de sticks een fatsoenlijke controlle over je auto kunt hebben. Oké met de Dual Shock 2 zijn alle knoppen misschien drukgevoelig geworden, maar de precisie komt niet eens in de buurt van de sticks!quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:35 schreef Slotter het volgende:
Okay, bedankt voor je uitgebreide antwoord!!!![]()
Dat het jou lukt te rijden met die stickies, maar dat is waarschijnlijk ook een kwestie van wennen.
Wauw! Waar vind je tegenwoordig nog van zulke vrouwen?quote:Heb een paar jaar geleden een PS2 gekocht omdat een vriendinnetje van me GT3 had....en die af en toe ook een avond zonder mij achter haar ps2/tv wilde doorbrengen (ONBEGRIJPELIJK!!).
Nou... de 100% haal je niet zomaar hoor!quote:Ik ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat werken. Ben alleen bang dat ik GT4 wel eens een eind rond kan hebben als ik m'n cockpitje af heb (zit inmiddels ergens tussen de 35 en 40% en het gaat best hard nu). Gelukkig is de herspeelbaarheid hoog, dus dat scheelt.
Sja, het went op een gegeven ogenblik. Maar echt ideaal is het niet, nee.....quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:17 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe je met een Dual Shock zonder de sticks een fatsoenlijke controlle over je auto kunt hebben. Oké met de Dual Shock 2 zijn alle knoppen misschien drukgevoelig geworden, maar de precisie komt niet eens in de buurt van de sticks!
[..]
Goeie vraag....quote:Wauw! Waar vind je tegenwoordig nog van zulke vrouwen?
[..]
Nee, dat is zo. Maar ik knal er momenteel redelijk doorheen. Lijkt me lullig als ik die cockpit heb en ik zit op 60-70% of zo. Maar zoals ik al zei, dan begin ik wellicht gewoon opnieuw.quote:Nou... de 100% haal je niet zomaar hoor!![]()
Ik schakel niet zelfquote:Op zondag 17 april 2005 11:10 schreef Alfa_Boy het volgende:
OMFG, dat filmpje is echt stoer. Wat heb je die baan goed in je hoofd geprent. Formidabel rondje gewoonIedereen moet ff dat filmpje checken
Maar je kunt goed zien dat de versnellingsbakverhoudingen te lang zijn, je gebruikt de 5 gewoon helemaal niet. En het schakelen duurt ook vrij lang. Maar wat heeft die auto een berg koppel klaarstaan, niet normaal.
geweldig filmpje!! wat een controle zeg, ik had zelfs een paar keer het idee dat ik hem zou verliezen terwijl ik niet eens stuurde... je reed in een Mclaren SLR?quote:Op zaterdag 16 april 2005 22:39 schreef Xtr3mE het volgende:
Mijn 34 missie staat nu digitaal en kan je hier downloaden![]()
28 MB WMV
check de volgende site: http://matr1x.net.tf/GT4/txt/USBSTICKS.txtquote:Op zondag 17 april 2005 16:33 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Hmm, alleen jammer dat mijn Lenco mp3-speler niet word ondersteund en heb hier niet een usb stick liggenDoet een medion memorystick het wel?
Nee dat dacht ik al te zien, omdat ik steeds rond dezelfde snelheid overschakelde. En volgens mij kun je je auto bij de missie's niet aanpassen.quote:Op zondag 17 april 2005 12:32 schreef Xtr3mE het volgende:
[..]
Ik schakel niet zelf![]()
ben ik te lui voor![]()
Zonder tvp's zou Gran Turismo 4 nog maar aan z'n 5de topic zijn, i.p.v. z'n 7de...quote:Op zondag 17 april 2005 22:23 schreef Mobster273 het volgende:
ik hoop dat het me vergeven wordt dat ik ff een bizar slechte tvp plaats
Hey als je klaar bent met die racebase. Wil je hem dan niet verkopen (de tekeningen?)quote:
hoe maak je zulke fimpjes eigenlijk?quote:Op zaterdag 16 april 2005 22:39 schreef Xtr3mE het volgende:
Mijn 34 missie staat nu digitaal en kan je hier downloaden![]()
28 MB WMV
Als ik de hele handel af heb, dan wil ik de tekeningen wel voor je inscannen of zo, da's geen punt.quote:Op maandag 18 april 2005 07:52 schreef pmponer het volgende:
[..]
Hey als je klaar bent met die racebase. Wil je hem dan niet verkopen (de tekeningen?)![]()
![]()
TV Capture Kaartquote:Op maandag 18 april 2005 09:26 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
hoe maak je zulke fimpjes eigenlijk?
moet ik me dat voorstellen als een kaart aan de PS2 of een kaart in de pc?quote:
Het is een kaart dat je in je PC stopt en waarop beeld en geluid van externe apparaten (tv, ps2, videocamera, dvd-speler enz) kan vastleggen en ook opnemen.quote:Op maandag 18 april 2005 16:09 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
moet ik me dat voorstellen als een kaart aan de PS2 of een kaart in de pc?
Hmm ik heb wat handige timmermannen in de famillie met een tekening of een idee komen ze al een heel eind. Anders vertel later eens hoelang het duurt voordat je die spullen binnen hebt. Ik had er namelijk zelf ook al aan gedacht om die plans te kopen met een kennis van me.quote:Op maandag 18 april 2005 09:37 schreef Slotter het volgende:
[..]
Als ik de hele handel af heb, dan wil ik de tekeningen wel voor je inscannen of zo, da's geen punt.
Je moet er wel rekening mee houden dat die kit nog wat andere toestanden bevat die je nodig hebt om dat ding in elkaar te schroeven, bijv. bevestigingsmaterialen (niet zo'n punt) en platen voor de pedalen- en stuurmontage (volgens mij wel een punt).
Handige timmermannen altijd makkelijk!! Volgens mij zit het punt meer in de platen waar je stuur en je pedalen op gemonteerd moeten worden; die zijn voor zover ik begrepen heb verstelbaar en ik geloof van metaal, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op maandag 18 april 2005 16:25 schreef pmponer het volgende:
[..]
Hmm ik heb wat handige timmermannen in de famillie met een tekening of een idee komen ze al een heel eind. Anders vertel later eens hoelang het duurt voordat je die spullen binnen hebt. Ik had er namelijk zelf ook al aan gedacht om die plans te kopen met een kennis van me.
heb er geloof ik iets van 188.... ik verkoop net zoals jij ook nooit een auto die ik niet al heb, er staan geloof 6 of 7 2e hands tussen, iig voor de 80's en 90's challenges uit de japanese events, de midget type d, een mazda rx-7 was mijn eerste wagen maar wel 2e hands, en nog een 1 of 2 alfa's om mijn collectie compleet te maken, die niet nieuw te krijgen zijnquote:Op maandag 18 april 2005 18:54 schreef P-Style het volgende:
Hoeveel auto's heeft iedereen hier eigenlijk? Ik heb er zelf zo rond de 90 geloof ik. Ik verkoop nooit een auto die ik win (tenzij ik er meerdere van heb), heb de meeste auto's gewonnen en af en toe heb ik er wat tweedehands auto's bijgekocht. Uiteindelijk wil ik àlle auto's in het spel in m'n garage hebben staan! Hoewel die auto's die je wint door bijv. alle license-tests op goud te halen er waarschijnlijk nooit in komen...
Je hebt plek voor 1000 auto's in je garage, dus je kunt iedere auto in het spel bezitten en een deel daarvan zelfs dubbel.quote:Op maandag 18 april 2005 19:14 schreef CybPraetorian het volgende:
is het uberhaupt wel mogelijk om alle auto's in je garage te hebben?
Ja natuurlijk! Zo heb ik die 2e rally race al minstens twaalf keer gedaan om die Toyota (die meer dan 200.000 credits oplevert) steeds weer te verkopen. Ik heb 1 van die Toyota's wel gehouden natuurlijk.quote:en is het mogelijk om makkelijke challenges meerdere malen te doen om zo meer geld te verdienen...?
ohw dat is beter, dacht dat je maar 200 ofzo kon houden...quote:Op maandag 18 april 2005 19:22 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je hebt plek voor 1000 auto's in je garage, dus je kunt iedere auto in het spel bezitten en een deel daarvan zelfs dubbel.
[..]
ohw dat vereenvoudigt het weer iets...quote:Ja natuurlijk! Zo heb ik die 2e rally race al minstens twaalf keer gedaan om die Toyota (die meer dan 200.000 credits oplevert) steeds weer te verkopen. Ik heb 1 van die Toyota's wel gehouden natuurlijk.
Geen idee eigenlijk. Aardig wat inmiddels, maar ik verkoop ook wel eens het eea (als ik het echt oerlelijk vind of heb geld nodig). De auto's die ik echt gaaf vind houd ik, ongeacht of er mee te rijden is...quote:Op maandag 18 april 2005 18:54 schreef P-Style het volgende:
Hoeveel auto's heeft iedereen hier eigenlijk? Ik heb er zelf zo rond de 90 geloof ik. Ik verkoop nooit een auto die ik win (tenzij ik er meerdere van heb), heb de meeste auto's gewonnen en af en toe heb ik er wat tweedehands auto's bijgekocht. Uiteindelijk wil ik àlle auto's in het spel in m'n garage hebben staan! Hoewel die auto's die je wint door bijv. alle license-tests op goud te halen er waarschijnlijk nooit in komen...
Dat is een flinke garage.quote:Op maandag 18 april 2005 19:22 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je hebt plek voor 1000 auto's in je garage, dus je kunt iedere auto in het spel bezitten en een deel daarvan zelfs dubbel.
Aardig wat hectares ja!quote:Op maandag 18 april 2005 21:06 schreef Markster het volgende:
Dat is een flinke garage.
het is toch neit duurquote:Op maandag 18 april 2005 22:05 schreef P-Style het volgende:
[..]
Aardig wat hectares ja!
Het viel me net op (ik was net even aan het spelen) dat het best verstandig is om regelmatig je olie te verversen. Je hoeft niet per se te wachten tot je olie er bruin uitziet, zelfs als het nog geel is kun je best je olie verversen. Auto's met rond de 900HP bijv. krijgen dan een boost van zo'n 50HP erbij!
50 Credits maar.quote:
Het is puur voor de blink. Overigens valt het verschil in blink voor en na een car wash wel op, ook tijdens een race!quote:Op dinsdag 19 april 2005 10:59 schreef Dacide het volgende:
heeft carwash nog een effect? of is het puur voor de blink
Uh... wat niet?quote:Op dinsdag 19 april 2005 11:21 schreef CybPraetorian het volgende:
en wat kun je nog meer aan je auto vervange / vernieuwen / upgraden?
coooolllquote:Op dinsdag 19 april 2005 13:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
50 Credits maar.
[..]
Het is puur voor de blink. Overigens valt het verschil in blink voor en na een car wash wel op, ook tijdens een race!Iedere keer als ik een auto uit m'n garage pak (die ik dus al vaker gebruikt heb), ga ik eerst naar "GT Auto" om 'm even te wassen en olie te verversen en er soms nog mooie velgen onder te plaatsen. Ik zorg goed voor m'n auto's
[..]
Uh... wat niet?
Ik loop gewoon met de brandslang mijn garage in en doe ze allemaalquote:Op dinsdag 19 april 2005 13:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Iedere keer als ik een auto uit m'n garage pak (die ik dus al vaker gebruikt heb), ga ik eerst naar "GT Auto" om 'm even te wassen en olie te verversen en er soms nog mooie velgen onder te plaatsen. Ik zorg goed voor m'n auto's
[..]
Uh... wat niet?
misschien hoorde het wel het circuit, en konden ze er niet omheen...quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:15 schreef P-Style het volgende:
Rijd ik zo over het Suzuka Circuit en wat valt me ineens op aan de rechterkant vlak bij de Start/Finish? Reclame borden waar "Namco" op staat!
Toch wel grappig dat Namco "gepromoot" wordt in een spel van Polyphony.
Dat denk ik ook ja. Begin jaren '90 was er wel een motor race spel van Namco genaamd "Suzuka 8 Hours".quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:18 schreef CybPraetorian het volgende:
misschien hoorde het wel het circuit, en konden ze er niet omheen...
Bandenspanning achter wat verlagenquote:Op woensdag 20 april 2005 12:17 schreef Flurry het volgende:
Net gister begonnen en vraag me af.... kan ik m'n vleugels ergens bijstellen of moet ik gewoon andere kopen? D'r mag wel wat meer druk op de achterwielen
Volgens mij kan je de downforce wel aanpassen..quote:Op woensdag 20 april 2005 12:21 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Bandenspanning achter wat verlagen![]()
Maar ehm, nee volgens mij kan dat niet![]()
OK, ook maar eens mee bezig danquote:Op woensdag 20 april 2005 12:34 schreef tommiedog het volgende:
het kan wel je meot dan voor een race naar de settings van je auto gaan en daar kan je helemaal rechts je downforce van je achterste en voorste vleugel bepalen![]()
![]()
![]()
Die heb ik nog niet gedaan. Ik heb gisteren wel die eerste endurance op Grand Valley gedaan. Die heb ik al 2x eerder door m'n B-spec slaaf laten doen, maar dit keer heb ik zelf de eerste 24 rondjes gedaan om een flinke voorsprong op te bouwen op de rest, de volgende 30 rondjes heb ik m'n B-spec idioot weer laten doen en de laatste zes heb ikzelf afgemaakt. Je wilt toch zelf over de finish line rijden!quote:Op woensdag 20 april 2005 14:05 schreef Alfa_Boy het volgende:
Welke auto;s hebben de medefokkers gebruikt voor de 4 uurs nordschleife race? Iets waarmee je wel een leuke, spannende race hebt, dus geen ding met 1000 pk ofzo!
Heb de M3 GTR gebruikt, niet de race versie maar de gewone, heb er geloof ik wel iets aan veranderd, maar zou zo gauw niet weten watquote:Op woensdag 20 april 2005 14:05 schreef Alfa_Boy het volgende:
Welke auto;s hebben de medefokkers gebruikt voor de 4 uurs nordschleife race? Iets waarmee je wel een leuke, spannende race hebt, dus geen ding met 1000 pk ofzo!
B-spec kan je tot 3 keer versnellen, maar een 24-uurs race duurt dan natuurlijk nog steeds 8 uurquote:Op woensdag 20 april 2005 14:51 schreef CybPraetorian het volgende:
maar hoe gaat dat dan bij de Bspec met de tijd, moet je gewoon zoveel uur afwachten totdat hij klaar is of is er een "fast-forward" functie aanwezig?
hoe zit het sowieso met de tijd? ik zag dat er ook dagen in zitten verwerkt. is een dag ook werkelijk een dag of is 1 race 1 dag of 1 uur een dag of 1 speelperiode (van aanzetten tot uitzetten)
B-spec kun je op 3x speed zetten, maar als je B-spec kerel de pits in rijdt, dan springt 'ie automatisch weer terug op normale snelheid. Dus bij hele lange races heb je er niet zo veel aan, of je moet er de hele tijd bij blijven zitten en 'm af en toe weer terug zetten op 3x speed.quote:Op woensdag 20 april 2005 14:51 schreef CybPraetorian het volgende:
maar hoe gaat dat dan bij de Bspec met de tijd, moet je gewoon zoveel uur afwachten totdat hij klaar is of is er een "fast-forward" functie aanwezig?
Alles wat je doet (een race rijden, een auto kopen, een license test doen, enz.) is één dag in het spel.quote:hoe zit het sowieso met de tijd? ik zag dat er ook dagen in zitten verwerkt. is een dag ook werkelijk een dag of is 1 race 1 dag of 1 uur een dag of 1 speelperiode (van aanzetten tot uitzetten)
Je kan inderdaad niet tussendoor opslaan en als je wilt dat 'ie op 3x blijft staan dan moet je inderdaad 8 uur bij je PS2 in de buurt blijven. Maar je kan 'm natuurlijk ook 24 uur aan laten staan en er een dagje opuit gaan!quote:Op woensdag 20 april 2005 15:03 schreef CybPraetorian het volgende:
maar dat zou betekenen dat je echt 8 uur achter de ps2 moet zitten bij een 24 uurs race? klopt dat wel, kan je niet tussendoor opslaan? en dan weer beginnen wanneer je kan...
dacht het niet. Waarom hebben ze van die tijden ingevoerd dan? tis wel leuk allemaal maar dat schiet niet op, en ze denken dan echt dat je bij je PS2 blijft zo lang die race is, en dat je ook echt 24 kan rijden?quote:Op woensdag 20 april 2005 15:07 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je kan inderdaad niet tussendoor opslaan en als je wilt dat 'ie op 3x blijft staan dan moet je inderdaad 8 uur bij je PS2 in de buurt blijven. Maar je kan 'm natuurlijk ook 24 uur aan laten staan en er een dagje opuit gaan!
ja maar ik begrijp ook dat wanneer je in Bspec rijd, en de AI gaat de pits in dan gaat hij over naar de handmatige besturing. Dus als je dan niks doet, dan gaat hij niet verder? of heeft hij wel zelf een voorkeur en gaat dan na zoveel seconden weer verder...quote:Op woensdag 20 april 2005 15:53 schreef Alfa_Boy het volgende:
Nou, ik denk dat de 24 uurs races erin gedaan zijn, met de achterliggende gedachte dat wij gamers toch b-spec gebruiken. Is het niet voor de hele race, dan altijd wel voor een groot gedeelte.
Maar gvd wat is die b-spec toch een domme boer. La sarthe 2 kan ie maar 340 terwijl ik bijna de 400 aantik. En vaker staat ie ook nog eens bijna stil tegen de linkervangrail
Volgens de Used Car list die ik heb....quote:Op woensdag 20 april 2005 14:59 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
er zitten wel dagen in, maar anders dan easter eggs op bepaalde dagen zijn die volstrekt oninteressant, vraag me overigens niet naar de easter eggs want ik weet ze echt niet, ik geloof dat in dit topic wel eens ooit zwarte LM wagens voorbij zijn gekomen voor 2 miljoen per stuk rond dag 700 of zo iets
Goeie vraag, geen idee meer. Maar als je googled op GT4 Car lists vind je vast wel iets.quote:Op woensdag 20 april 2005 18:12 schreef CybPraetorian het volgende:
idd dat had ik ook gelezen...
en waar heb je die carlist vandaan?
ja carlist heb ik ook wel gevonden, maar ik had nog geen een gezien met die extra wagens die je op bepaalde data kon kopen. Wellicht dat dat ergens stond, maar geeft niks, ik heb wel 2 lijsten die enigszins verschillen. Een voordeel: De PAL versie (EU) heeft de meeste auto'squote:Op woensdag 20 april 2005 18:34 schreef Slotter het volgende:
[..]
Goeie vraag, geen idee meer. Maar als je googled op GT4 Car lists vind je vast wel iets.
Heb op die manier lijsten met prize cars en second hand cars gevonden. Kan ze hier wel posten anders, maar dat word wel een mega-lange post. Weet niet of dat de bedoeling is hier.....![]()
EU rules!!!quote:Op woensdag 20 april 2005 18:36 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
ja carlist heb ik ook wel gevonden, maar ik had nog geen een gezien met die extra wagens die je op bepaalde data kon kopen. Wellicht dat dat ergens stond, maar geeft niks, ik heb wel 2 lijsten die enigszins verschillen. Een voordeel: De PAL versie (EU) heeft de meeste auto's
Dat wat je ziet scrollen kun je ook stilzetten door op L3 (linkerpook op de DS2) te drukken. Je kunt ook even wachten op de zeer uitgebreide officiële GT4-guide (die binnen nu en een maand zou moeten verschijnen), òf je zoekt inderdaad naar info op internet...quote:Op woensdag 20 april 2005 19:39 schreef Alfa_Boy het volgende:
Heeft er iemand een text-bestandje cq internetpagina waar een hele tuninguitleg staat. Dus wat elk onderdeel teweeg kan brengen als je het veranderdt. Zeg maar, dat wat je ziet scrollen, maar dan netjes alles op een rijtje.
heb al wel bij de FRS een dik boek zien liggen over GT4 geloof ik? kan dat hem zijn? zal morgen wel ff kijken als ik er omdenk...quote:Op woensdag 20 april 2005 19:44 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat wat je ziet scrollen kun je ook stilzetten door op L3 (linkerpook op de DS2) te drukken. Je kunt ook even wachten op de zeer uitgebreide officiële GT4-guide (die binnen nu en een maand zou moeten verschijnen), òf je zoekt inderdaad naar info op internet...
De meeste info kun je vinden op de forums van http://www.gtplanet.netquote:Op woensdag 20 april 2005 18:12 schreef CybPraetorian het volgende:
en waar heb je die carlist vandaan?
Nee hoor, de Koreaanse versie heeft de meeste auto'squote:Op woensdag 20 april 2005 18:36 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
Een voordeel: De PAL versie (EU) heeft de meeste auto's
Yup, auto's verdwijnen zeer zeker ook uit de lijsten. Daarom controleer ik zeer vaak of er iets nieuws tussen zit, met name de old timers. Op een gegeven moment heb je in ieder geval alle versies en kleuren RX7's en Skyline's wel gezienquote:Op woensdag 20 april 2005 19:35 schreef P-Style het volgende:
Is het eigenlijk ook zo dat er bepaalde auto's weer uit een 2e hands winkel (80's, early 90's, late 90's) verdwijnen, nadat die winkel een update heeft gehad? Af en toe kijk ik wel eens in die 2e hands winkels of ze nog leuke auto's hebben en dan hebben ze weer een update, maar ik let er nooit zo op of er ook auto's uit hun carlist verdwijnen.
Maar is het dan ook zo dat je bepaalde auto's, als je uiteindelijk alle auto's wilt hebben, voor een bepaalde dag gekocht moét hebben (kleur maakt niet uit) en dat je daarna geen kans meer krijgt? Of komen ze later weer terug?quote:Op woensdag 20 april 2005 23:13 schreef Yngwie het volgende:
Yup, auto's verdwijnen zeer zeker ook uit de lijsten. Daarom controleer ik zeer vaak of er iets nieuws tussen zit, met name de old timers. Op een gegeven moment heb je in ieder geval alle versies en kleuren RX7's en Skyline's wel gezien![]()
Nee, ze komen wel weer terug. Ik geloof dat er in totaal 700 dagen beschikbaar zijn of zo. Daarna begint het cirkeltje weer van voren af aan. Dus als je een auto gemist hebt, moet je effe 700 dagen races doenquote:Op woensdag 20 april 2005 23:15 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maar is het dan ook zo dat je bepaalde auto's, als je uiteindelijk alle auto's wilt hebben, voor een bepaalde dag gekocht moét hebben (kleur maakt niet uit) en dat je daarna geen kans meer krijgt? Of komen ze later weer terug?
Ah kijk... mooizo, want ik zit alweer op dag achthonderd-zoveel.quote:Op woensdag 20 april 2005 23:21 schreef Yngwie het volgende:
Nee, ze komen wel weer terug. Ik geloof dat er in totaal 700 dagen beschikbaar zijn of zo. Daarna begint het cirkeltje weer van voren af aan. Dus als je een auto gemist hebt, moet je effe 700 dagen races doenEn als je al een auto op een bepaalde dag gekocht hebt, staat die de volgende keer als verkocht in de lijst.
Kijk eens aan:quote:Op woensdag 20 april 2005 19:39 schreef Alfa_Boy het volgende:
Heeft er iemand een text-bestandje cq internetpagina waar een hele tuninguitleg staat. Dus wat elk onderdeel teweeg kan brengen als je het veranderdt. Zeg maar, dat wat je ziet scrollen, maar dan netjes alles op een rijtje.
das nog is handigquote:Op donderdag 21 april 2005 00:01 schreef Xtr3mE het volgende:
[..]
Kijk eens aan:
Net even alles in een documentje gedaan.
Link
(Misschien ook iets voor de Openings post next time ?)
Zekers, echter ik mis zo op het eerste gezicht 1 ding onder het kopje Turbo namelijk de superchargerquote:
Ik zal het linkje erbij zetten...quote:Op donderdag 21 april 2005 00:01 schreef Xtr3mE het volgende:
(Misschien ook iets voor de Openings post next time ?)
Dit is orgineel uit GT3, en daar zat geen turbo charger inquote:Op donderdag 21 april 2005 01:27 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Zekers, echter ik mis zo op het eerste gezicht 1 ding onder het kopje Turbo namelijk de supercharger
wise guy..quote:Op woensdag 20 april 2005 23:13 schreef Yngwie het volgende:
Nee hoor, de Koreaanse versie heeft de meeste auto's
[..]
Inderdaad. 700 is ook niet zo indrukwekkend als je nagaat dat er 10 skylines, 10 impreza's etc. inzitten,quote:Op donderdag 21 april 2005 09:04 schreef Markster het volgende:
Liever een online functie dan veel auto's. Wat boeit het nou of je 100 auto's hebt, of 700 auto's. Allemaal getalletjes waar ze al sinds deel 1 tof mee doen.
Forza Motorsportquote:Op donderdag 21 april 2005 08:49 schreef Markster het volgende:
ik vind de onlinemode toch wel een flink gemis, de rest is zwaar okay. (behalve de schademodellen die niet aanwezig zijn, maarja welk spel heeft dat wel, met echt bestaande auto's)
Als je een turbo installeert, en je kijkt dan bij de eigenschappen, dan zal er staan iets in de trend van: 300 PK @ 8200 rpm en 350 NM @ 5500 RPM, je moet om snel te zijn je auto proberen zoveel mogelijk tussen die 2 toerentallen houdenquote:Op donderdag 21 april 2005 09:23 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Handig die tuning guide trouwens, maar ik mis veel informatie over de invloed van bijvoorbeeld turbo's op de torque van de motor. Dit is net zo belangrijk als het gewin in PK's.
Het was iig een koude douche. Had me er wel op verheugd om online tegen vrienden te racen. Maar goed, het is nog steeds een cool spel en moet zeggen dat ik op de pc toch ook niet echt online speel. Neemt niet weg dat het een mooie optie had KUNNEN zijn.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:42 schreef P-Style het volgende:
En het gebrek aan online mode... tja ik heb het Polyphony nog steeds niet vergeven.Aan de andere kant denk ik niet dat de single player mode, die zéér uitgebreid is en vreemdgenoeg nog steeds een verslavende werking heeft niet zoveel aandacht van mij had gehad als GT online playable was.
Ik zou het prima zonder kapotte versnellingsbak of afgebroken wielmoer kunnen stellen als ik vaker dan 1 keer per half uur iemand in kan halen of uberhaupt tegenkom.....Als ik moet kiezen dan toch echt gewoon een vol veld. Zeg nou zelf, hoe realistisch komt het over als je weet ik hoe lang je rondjes draait op de Nordschleife zonder dat je iemand tegenkomt of in je spiegels ziet? Gebeurt me ZEER regelmatig dat die andere auto's net zo goed NIET mee hoefden te rijden want je ziet ze na een paar rondjes na de start toch nauwelijks meer (niet dat ik zo goed ben, meer dat de competitie in sommige races zo slecht is....) behalve als blauwe stipjes ergens ver achter je op de kaart.quote:Op donderdag 21 april 2005 16:06 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Ik vind een schademodel toch veel beter bij een realistische race-ervaring passen dan meer auto's tijdens een race. Maar hopelijk passen ze gewoon alletwee die facetten aan
Daarom hoeft het van mij niet zo nodig idd. Vind een endurance event best gaaf, maar als ik tien minuten voor de vlag valt een muur raak of van de weg geramd word (zie de huidige AI van de computertegenstanders) dan gok ik dat ik een kampioenschapje PS2-werpen ga proberen.....quote:Op donderdag 21 april 2005 16:52 schreef P-Style het volgende:
Stel nou dat er in GT5 een echt... ècht realistisch schadesysteem zou zijn. Dan kun je endurance events wel vergeten!Stel je bent 2 uur bezig of nog erger... 23½ uur bezig en in je laatste rondje knal je tegen de muur! Toch zonde van je tijd!
Het is haast niet te voorkomen dat je vroeg of laat eens een muur of een tegenstander raakt. Met snelheden van 200 tot 300Km/u kun je het dus wel vergeten hè als je een echt realistisch schadesysteem in je spel wilt.
Ben ik niet helemaal met je eens, wederom kijkend naar de AI-kwaliteiten van de computergestuurde auto's. Stel dat je een auto voor de 13de keer binnen een race lapt (rij je dus best goed), maar de huidige AI blijft merendeels de bijna ideaale lijn rijden....tijdens je inhaalmanouvre zit jij daar wellicht en de computer zal dan rucksichtloss naar binnen rammen. (nog een minpuntje van GT3 wat doorgeslopen is naar dit deel). Door de soms lompe AI kun je dus de verdere de race c.q. overwinning op je buik schrijven, ook al rijd je dan nog zo fantastisch.quote:En aan de andere kant. Als je ècht goed bent in GT, dan krijg je sowieso niets met 't schadesysteem te maken!Dus dat gezeur om schademodellen vind ik ook maar een beetje aanstellerij.
Yup, ben ik 100% met je eens. Ik mis het schademodel eerlijk gezegd niet, maar weersveranderingen en dag/nacht wisselingen in de 24 uurs races en dergelijke vind ik wel erg jammer dat dat er niet in zit.quote:Op donderdag 21 april 2005 17:12 schreef Slotter het volgende:
Maw....MEER AUTO'S OP DE BAAN!!!!!!!En misschien realistisch weermodel of zo. Lijkt me leuker als het opeens keihard gaat regenen of zo. Moet je je rijstijl opeens drastisch aanpassen....
Is zo, 't ziet er wat typisch uit als je 24 uur lang een mooi middagzonnetje hebt. Prima, maar ik heb het nog nooit meegemaakt. Het is niet echt storend, maar zoals je zegt....jammer.quote:Op donderdag 21 april 2005 17:31 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Yup, ben ik 100% met je eens. Ik mis het schademodel eerlijk gezegd niet, maar weersveranderingen en dag/nacht wisselingen in de 24 uurs races en dergelijke vind ik wel erg jammer dat dat er niet in zit.
duidelijke taalquote:Op donderdag 21 april 2005 19:08 schreef Alfa_Boy het volgende:
Ieder zijn ding natuurlijk. Als je het niet gespeeld hebt, mag je er niet over praten
Omdat dat (wat mij betreft en blijkbaar voor een hoop anderen ook) maar bijzaken zijn. Waar het om gaat is het daadwerkelijke racegedeelte en dat zit meer dan snor. Daarnaast grafisch is het dik voor elkaar, carrieremode is lekker uitgebreid en er zit een shitload aan auto's en circuits in/quote:Op donderdag 21 april 2005 18:33 schreef Markster het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom dit spel zo enorm de hemel ingeprijst wordt. Geen schademodellen, geen weersveranderingen, geen online etc.!
Ik heb hem gister gekocht, en vandaag weer terug gebracht.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:08 schreef Alfa_Boy het volgende:
Ieder zijn ding natuurlijk. Als je het niet gespeeld hebt, mag je er niet over praten
Dat was bij gt1 ook al het geval. Uitmelken noemen ze dat.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:23 schreef Slotter het volgende:
[..]
Omdat dat (wat mij betreft en blijkbaar voor een hoop anderen ook) maar bijzaken zijn. Waar het om gaat is het daadwerkelijke racegedeelte en dat zit meer dan snor. Daarnaast grafisch is het dik voor elkaar, carrieremode is lekker uitgebreid en er zit een shitload aan auto's en circuits in/
Misschien een paar redenen.
Forza fanboy genoeg GT afgekraakt vandaag ? ja ? mooi nu opzouten naar je forza topic.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:40 schreef Markster het volgende:
[..]
Dat was bij gt1 ook al het geval. Uitmelken noemen ze dat.
Wat hij zegt, plus de Driving Force Pro.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:23 schreef Slotter het volgende:
Omdat dat (wat mij betreft en blijkbaar voor een hoop anderen ook) maar bijzaken zijn. Waar het om gaat is het daadwerkelijke racegedeelte en dat zit meer dan snor. Daarnaast grafisch is het dik voor elkaar, carrieremode is lekker uitgebreid en er zit een shitload aan auto's en circuits in/
Misschien een paar redenen.
Uitmelken is een groot woord. Gran Turismo is een reeks die streeft naar perfectie. Ieder deel komt dichterbij. Elk deel wordt ook ècht veel beter en GT4 is in alle opzichten de beste in de serie. Het is geen EA-game, waarbij er ieder jaar een nieuw deel van uitkomt, zonder dat er ook maar iets veranderd is.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:40 schreef Markster het volgende:
Dat was bij gt1 ook al het geval. Uitmelken noemen ze dat.
F1 win ja na de 24 uur op de Nur'Ring, de zwarte versie krijg je als je aan de 100% zitquote:Op donderdag 21 april 2005 21:31 schreef tommiedog het volgende:
waar kan je eigenlijk die formule 1 wagen kopen winnen (of zit hij er gewoon helemaal niet in )
Duidelijk!quote:Op donderdag 21 april 2005 22:25 schreef Markster het volgende:
...maar dat zal meer aan mijn arcade-voorkeuren liggen
die auto is echtquote:Op maandag 18 april 2005 21:39 schreef Ultimora het volgende:
Voor het eerst ben ik ook eens met de foto's wezen prutsennatuurlijk op de ring, met een passende Ring-auto, een beetje dwarsgehen
[[url=http://img53.echo.cx/img53/7625/img00045hs.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img53.echo.cx/img53/8638/img00054hz.th.jpg]afbeelding][/URL]
De meeste Group B bakken zijn erg goed (Lancia S4, Ford RS200 enz enz) maar een 'gewone' Impreza WRC of 206 WRC is ook wel ok voor de eerste paar rally races, als je 1.250.000 credits over hebt kan je de Lancer EVO 8 WRC kopenquote:Op donderdag 21 april 2005 22:42 schreef Pharell het volgende:
[..]
die auto is echt
alleen jammer dat t een opel is/was![]()
(ik heb t over de echte he niet over die in gt4)
en wat vinden jullie nou de ultieme rally wagen?
ik heb nou een evo 6 (straat versie) helemaal getuned maar hij rijdt echt bagger met de rallys
In dat geval kunnen ze alle nieuwe spellen wel cancellen en nooit meer iets nieuws ontwikkelen want er zijn eigenlijk bijna geen echte vernieuwende dingen meer in de gameplay van welk spel dan ook.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:40 schreef Markster het volgende:
[..]
Dat was bij gt1 ook al het geval. Uitmelken noemen ze dat.
Wellicht een hele stomme vraag, maar waar koop je dat ding? Heb al bij een paar Bartjes, Toys R Us, Makro, MediaMarkt etc gekeken maar zie hem nergens staan.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:03 schreef P-Style het volgende:
[..]
Wat hij zegt, plus de Driving Force Pro.Goed... het ding kost bijna net zoveel als de PS2 zelf, maar als je het geld heb, dan is GT4 een compleet ander spel (in positieve zin uiteraard)!
[..]
Is zo, maar zoals ik al zei; in welk spel wat in 2004 of 2005 is uitgekomen zit nu echt iets vernieuwends? Het is allemaal voortborduren op een bepaalde thema.quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:47 schreef Alfa_Boy het volgende:
Het is dan wel uitmelken waar progressie in zit. Elk deel doet toch weer een flinke schep bovenop het vorige
Die EA-games, dat is vaker van dat uitmelk-gedoe. Bij polyphony doen ze tenminste nog moeite om een spel te finetunen(ff niet de AI meerekenen, want die is zwaar bagger).
Yep, heb hem ergens gewonnen en getuned. Mooie bak, maar ik vind hem erg lastig te besturen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:30 schreef Dacide het volgende:
Heft iemand de TVR Cerbere Speed 12 in zijn garage staan? Hoe rijdt deze? En hoe is ie max tuned? Kan je er dan nog in rijde
Ikzelf ben erg gecharmeerd van die BMW M3 GTR en de Chevrolet Camara LM
Ik ben ook heel wat winkels langsgelopen voor dat kreng. Zonder resultaat. Toen heb ik hem maar online besteld.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:25 schreef Slotter het volgende:
[..]
Wellicht een hele stomme vraag, maar waar koop je dat ding? Heb al bij een paar Bartjes, Toys R Us, Makro, MediaMarkt etc gekeken maar zie hem nergens staan.
[..]
Is zo, maar zoals ik al zei; in welk spel wat in 2004 of 2005 is uitgekomen zit nu echt iets vernieuwends? Het is allemaal voortborduren op een bepaalde thema.
Mbt de AI, die is bij tijd en wijle soms echt klote en dan weer best sterk. Heb al even niet gespeeld, maar in de Formula Gran Turismo serie vind ik hem best goed. Heb regelmatig moeite om een race te winnen (maar van de 14 tot nu toe maar 1 keer brons, dus best goed gedaan al zeg ik het zelf). En toch is ook hier weer die AI te dom om je in zijn geheel op te merken....Imho toch de meest grote irritatie aan het hele spel.
Okay thanks!!!! Prijs valt me overigens nog mee, geloof dat ie bij Logitech zelf voor een ¤ 150 op de site geprijsd is.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:35 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
[..]
Ik ben ook heel wat winkels langsgelopen voor dat kreng. Zonder resultaat. Toen heb ik hem maar online besteld.
http://www.tweakers.net/pricewatch/116153
ja dat weet ik.. en daarom waardeer ik em ook zoquote:Op donderdag 21 april 2005 22:56 schreef Xtr3mE het volgende:
Het is geen Opel maar een Lotus, En hij was verre van een standaard Opel.
'Fastest saloon' in die tijd
http://www.lotus-carlton.co.uk/quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:30 schreef CybPraetorian het volgende:
tis toch zo dat die opel lotus, in principe een opel was. Maar de onderdelen werden naar Lotus gestuurd, die zetten het inelkaar, zetten er een bak van een motor in en voerden hem en stuurden hem weer terug.
stond laatst een te koop in de autovisie, een Opel Lotus Omega...
een heel topic over jouw probleem: http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=56883quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:51 schreef P-Style het volgende:
Voor degene die de Gran Turismo World Challenge (de laatste event van de Professional Events) hebben gehaald... Welke auto hebben jullie daarvoor gebruikt?
Want die mafkezen daar hebben best wel snelle auto's en ik denk niet dat ik een auto heb die snel genoeg is om ze bij te houden.
Die was best simpel.. andere mensen op die gtplanet forum zitten te zeiken dat ze het niet halen met hun CLK-GTR maar het is niks aan.quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:51 schreef P-Style het volgende:
Voor degene die de Gran Turismo World Challenge (de laatste event van de Professional Events) hebben gehaald... Welke auto hebben jullie daarvoor gebruikt?
Want die mafkezen daar hebben best wel snelle auto's en ik denk niet dat ik een auto heb die snel genoeg is om ze bij te houden.
Echt waar? Oh... dat komt mooi uit! Want volgens mij zit ikzelf nu op 49,5%quote:Op zondag 24 april 2005 21:36 schreef A.l.e.x het volgende:
Denk dat de XJR9 die ik gekregen heb voor 50% complete wel snel genoeg is voor het GTWC, stock 928 PK/999 NM na nieuwe olie 978 PK en hij weegt maar 894 kilo, got to love Group C![]()
Yep, bij 25% krijg je de Audi Nuvolari (oid) bij 50% bovengenoemde bij 75% helaas niks en bij 100% <spoiler> een zwarte F1 bakquote:Op zondag 24 april 2005 22:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Echt waar? Oh... dat komt mooi uit! Want volgens mij zit ikzelf nu op 49,5%Dan ga ik nog wel effe een paar dealer-events doen (die vind ik eigenlijk best leuk!
) en de 50% halen.
Opzich had ik wel een idee van wat voor auto's ik moest gebruiken, maar die auto's moest je òf winnen (en ik wist niet uit m'n hoofd waar) òf ze waren minstens 3.500.000 credits duur!
Maar in ieder geval bedankt voor de tips allemaal!
Dat is niet de auto die in het spel zitquote:Op zondag 24 april 2005 21:36 schreef A.l.e.x het volgende:
Denk dat de XJR9 die ik gekregen heb voor 50% complete wel snel genoeg is voor het GTWC, stock 928 PK/999 NM na nieuwe olie 978 PK en hij weegt maar 894 kilo, got to love Group C![]()
[afbeelding]
Jan Lammers heeft is Le Mans gereden in 1 van deze bakken en volgens mij ook gewonnen
[offtopic]quote:Op zondag 24 april 2005 19:43 schreef Dacide het volgende:
HOOAH
voor 5000 dollar is dat geen hebbedingetje meer...quote:Op maandag 25 april 2005 00:02 schreef Xtr3mE het volgende:
Met de auto zelf kan je geen ruk in het spel (idd niet boeiend)
Maar zo'n schaalmodel is wel een hebbedingetje
quote:Op maandag 25 april 2005 09:00 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
[..]
[offtopic]
Je speelt ook al America's Army ?
Hooah soldier!![]()
[/offtopic]
De Minolta Toyota heb ik ook gebruikt, deze kun je winnen in de Endurance race van El Capitan.quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:51 schreef P-Style het volgende:
Voor degene die de Gran Turismo World Challenge (de laatste event van de Professional Events) hebben gehaald... Welke auto hebben jullie daarvoor gebruikt?
Want die mafkezen daar hebben best wel snelle auto's en ik denk niet dat ik een auto heb die snel genoeg is om ze bij te houden.
Dan moet ik die endurance maar effe doen. Gelukkig vind ik El Capitan een leuke baan, hoef ik 'm niet te laten doen door m'n B-spec aap. Ik wil eigenlijk alle races minstens 1x op A-spec gedaan hebben.quote:Op maandag 25 april 2005 19:17 schreef Flat-Eric het volgende:
De Minolta Toyota heb ik ook gebruikt, deze kun je winnen in de Endurance race van El Capitan.
je kan er een turbo opgooien en dan heb je 1168 PKquote:Op maandag 25 april 2005 19:43 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dan moet ik die endurance maar effe doen. Gelukkig vind ik El Capitan een leuke baan, hoef ik 'm niet te laten doen door m'n B-spec aap. Ik wil eigenlijk alle races minstens 1x op A-spec gedaan hebben.
Ik heb die Jaguar inmiddels ook gewonnen, alleen zelfs daarmee wilde de GTWC nog niet echt lukken, want iedere keer als ik het probeerde deed er nog zo'n zelfde Jaguar mee en die was veel sneller!Zal wel een kwestie van goed tunen zijn, maar daar had ik toen effe geen zin in.
Ja... die had ik er al ingegooid.quote:Op maandag 25 april 2005 20:06 schreef A.l.e.x het volgende:
je kan er een turbo opgooien en dan heb je 1168 PK
Nou, zoals het nu gaat kan ik 'm wel prima op de weg houden (eerste race is Tokyo en die baan ken ik door en door), maar toch speert die andere Jaguar er steeds vandoor.quote:Op dinsdag 26 april 2005 01:46 schreef A.l.e.x het volgende:
misschien de traction controle wat verhogen? of kan je um gewoon niet meer op de weg houden?
ik bespeur hier sarcasmequote:
Vergeet geen RGB-kabel aan te schaffen!quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:57 schreef Ultimora het volgende:
zo gisteren ook een PS2 voor dit spel gekochtdie wordt donderdag gebracht. nu moet ik nog even een flapper vinden op marktplaats die een beetje rap GT4 voor 40 euro ofzo kan leveren. eerst maar eens donderdag mijn nieuwe Loewe Mimo ophalen
waarom heb je niet meteen het combopack gekocht. Dan was je voor een PS2 + GT4 179.95 kwijtquote:Op dinsdag 26 april 2005 13:57 schreef Ultimora het volgende:
zo gisteren ook een PS2 voor dit spel gekochtdie wordt donderdag gebracht. nu moet ik nog even een flapper vinden op marktplaats die een beetje rap GT4 voor 40 euro ofzo kan leveren. eerst maar eens donderdag mijn nieuwe Loewe Mimo ophalen
Lees de OP van de centrale PS2 topic maar even... daar heb ik het even kort uitgelegd.quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:26 schreef CybPraetorian het volgende:
btw, waarom een RGB kabel erbij kopen? je bedoelt daarmee de scartkabel? die zit er toch wel bij..?
wtf!! er zit dus standaard geen SCART kabel bij een PS2 wanneer je deze nieuw koopt? AV kabel sucks dat snap ik, maar zelfs mn oude SNES had een eigen aansluiting met aan de andere kant een scart aansluiting...quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:34 schreef P-Style het volgende:
[..]
Lees de OP van de centrale PS2 topic maar even... daar heb ik het even kort uitgelegd.
Geen enkele console komt tegenwoordig meer geleverd met een standaard Scartkabel. Allemaal met zo'n vies lelijk geel tulpje. Het is een trieste waarheid, die de fabrikanten alleen maar extra geld oplevert, omdat mensen dan nog los een (dure) RGB-kabel moeten kopen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:50 schreef CybPraetorian het volgende:
wtf!! er zit dus standaard geen SCART kabel bij een PS2 wanneer je deze nieuw koopt? AV kabel sucks dat snap ik, maar zelfs mn oude SNES had een eigen aansluiting met aan de andere kant een scart aansluiting...
een normale scart kabel is nog niet zo duur, en makkelijk te vinden (werk bij een bouwmarkt dus kost haast niks) maar zo'n PS2 stekker aan een kant kost nog wel wat.. kvind het belachelijk. eerst al geen geheugen bij, en dan ook nog een extra scartkabel kopen...quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
Geen enkele console komt tegenwoordig meer geleverd met een standaard Scartkabel. Allemaal met zo'n vies lelijk geel tulpje. Het is een trieste waarheid, die de fabrikanten alleen maar extra geld oplevert, omdat mensen dan nog los een (dure) RGB-kabel moeten kopen.
Vandaar dat je wonquote:Op dinsdag 26 april 2005 16:30 schreef P-Style het volgende:
Verder deed er dit keer ook geen andere Jaguar mee.
uit deze erg uitgebreide en interessante test blijkt trouwens dat de Pescarolo C60 '04 de snelste Le Mans bak in het spel isquote:Op dinsdag 26 april 2005 16:41 schreef Xtr3mE het volgende:
Ik denk dat ik mijn woorden terug moet nemen over het feit dat ik zei dat de Nissan R89C mijn snelste Le Mans auto was en dus de Jaguar XJR-9 langzamer was......totdat ik net even op Le Sarthe (toepasselijk) even met beide auto's 1 ronde deed.
Resultaat :
[afbeelding]
![]()
Wat wel ironisch is dat als je een race rijdt met alleen Le Mans auto's en die Pescarolo C60 '04 doet mee. dan rijdt ie ergens achteraan.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:23 schreef A.l.e.x het volgende:
[..]
uit deze erg uitgebreide en interessante test blijkt trouwens dat de Pescarolo C60 '04 de snelste Le Mans bak in het spel is
(niet helemaal officieel natuurlijk)
Ja idd, vandaag ook al weer meegamaakt. Deed Endurence race op de Infinieon Raceway. Na 2 pitstops ver op kop dus laat ik B-spec rijden.quote:
Het valt me op dat AI spelers altijd héél laat de pits in rijden. Echt pas als hun banden al helemaal rood zijn.quote:Op woensdag 27 april 2005 01:18 schreef Xtr3mE het volgende:
Hmm niets mis mee leek het maar heeft ie zijn banden eenmaal opgemaakt (dieprood) gaat ie vrolijk de volgende ronde in en slipt ie elke bocht eruit. Dan pas heeft de slimmerik door dat ie naar binnen moet en gaat het oranje P aan![]()
Klopt, de AI-spelers en de B-spec rijder gaan pas pitten op het moment dat hun banden echt op zijn. In de B-spec mode kun je dit mooi volgen, pas als alle banden op oranje of rood staan maken ze aanstalten om te gaan pitten. Hun voordeel is dat ze misschien minder pitstops maken tijdens een lange race dus een seconde of 30 per gemiste pitstop besparen, maar als je in A-spec mode raced en je pit wat eerder kun je enorm veel tijd winnen doordat hun rondetijden echt veel slechter worden die laatste twee rondjes voor ze de pit induiken. In een korte race hoeft het weinig uit te maken, maar tijdens een lange race kun je hier een beetje tactisch mee omgaan (zelfde met al dan niet voltanken, wat ik ook al eens heb aangehaald).quote:Op woensdag 27 april 2005 01:46 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het valt me op dat AI spelers altijd héél laat de pits in rijden. Echt pas als hun banden al helemaal rood zijn.
in de Formule GT races pit ik in de eerste 2 races (heb de rest nog niet gedaan) zelfs minder vaak dan de AI... ondanks dat ik ruim sneller ben, dat had ik nooit verwacht, maar normaal pit je idd vaker als A-spec dan als B-specquote:Op woensdag 27 april 2005 10:18 schreef Slotter het volgende:
[..]
Klopt, de AI-spelers en de B-spec rijder gaan pas pitten op het moment dat hun banden echt op zijn. In de B-spec mode kun je dit mooi volgen, pas als alle banden op oranje of rood staan maken ze aanstalten om te gaan pitten. Hun voordeel is dat ze misschien minder pitstops maken tijdens een lange race dus een seconde of 30 per gemiste pitstop besparen, maar als je in A-spec mode raced en je pit wat eerder kun je enorm veel tijd winnen doordat hun rondetijden echt veel slechter worden die laatste twee rondjes voor ze de pit induiken. In een korte race hoeft het weinig uit te maken, maar tijdens een lange race kun je hier een beetje tactisch mee omgaan (zelfde met al dan niet voltanken, wat ik ook al eens heb aangehaald).
Ben zelf even gestopt met spelen omdat ik eerst mijn race-cockpit (gisteren ontvangen) wil af hebben EN de DFP wil hebben, maar in de FGT-races pit ik altijd minimaal 1 keer vaker dan de tegenstand maar weet elke race toch nog te winnen.
Hmmm, vaag. Misschien ga ik iets te ruig met m'n auto om dan?quote:Op woensdag 27 april 2005 10:37 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
in de Formule GT races pit ik in de eerste 2 races (heb de rest nog niet gedaan) zelfs minder vaak dan de AI... ondanks dat ik ruim sneller ben, dat had ik nooit verwacht, maar normaal pit je idd vaker als A-spec dan als B-spec
Ewwww, bestaan daar pilletjes tegen?!?!?quote:Op woensdag 27 april 2005 14:10 schreef Alfa_Boy het volgende:
P-style kan ook zo ontzetteng geil worden van de DFP, dus luister maar naar hem![]()
Ja... wat hij zegt!quote:Op woensdag 27 april 2005 14:10 schreef Alfa_Boy het volgende:
Als ik snel iets op google in tik, kom ik hier op uit: http://hardware.gamespot.com/Story-ST--1543-x-x-x
Daar staat alleen de Enzo van Thrustmaster.
Maar ga AUB gewoon voor de DFP, als je het geld hebt, doe het dan nou maar. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal op de PS2, maar aangezien je het stuur 900 graden kunt draaien is het niet zo dat als je een kwartslag draait je al achterstevoren op de baan staat.
P-style kan ook zo ontzetteng geil worden van de DFP, dus luister maar naar hem![]()
Ja meneer, goed meneer (of mevrouw trouwens). Begon me alleen even zorgen te maken mbt die laatste opmerking....quote:Op woensdag 27 april 2005 18:19 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ja... wat hij zegt!Vergeet die Thrustmaster!
En toch lijkt het me een hele toevoeging aan het spel. Als je in GT speelt met gewone straat-auto's, dan moet je gebruik maken van de koppeling. Is het een automaat, dan schakelt ie zelf, is de automaat te bedienen met flippers, dan moet je de flippers achter het stuur gebruiken. Mij lijkt het geweldig. Dan is het pas een driving simulationquote:Op donderdag 28 april 2005 09:03 schreef Slotter het volgende:
Waarom zou je een koppeling willen? Dat word volgens mij ook niet gebruikt in ECHTE race-auto's.
Natuurlijk in de "legale" sportauto's (dus die de weg op mogen) is dat net even anders. Van mij hoeft het niet echt, maar ik kan denk ik wel begrijpen waar je heen wilt.
Wat bedoel je trouwens met een stuur met grotere straal? Een groter wiel (ben niet zo'n techneut)?
Meeste echte sportwagens hebben ook relatief kleine stuurtjes ivm sneller sturen.
Sja, wellicht. Weet het niet, weer iets extra waar je rekening mee moet houden en wat wat extra tijd kost. Als het goed uitgewerkt is (AI!!! Niet dat die dan opeens veel eerder/later kunnen op/afschakelen omdat ze geen gebruik maken van koppeling), is het misschien wel gaaf. Ben alleen bang dat dat best lastig is. Het is Polyphony nog niet gelukt om in deel 4 de AI jou op de baan te "zien", vraag me af hoe zoiets dan uitgewerkt moet worden.quote:Op donderdag 28 april 2005 10:42 schreef Alfa_Boy het volgende:
[..]
En toch lijkt het me een hele toevoeging aan het spel. Als je in GT speelt met gewone straat-auto's, dan moet je gebruik maken van de koppeling. Is het een automaat, dan schakelt ie zelf, is de automaat te bedienen met flippers, dan moet je de flippers achter het stuur gebruiken. Mij lijkt het geweldig. Dan is het pas een driving simulation
Met het ACT-labs racestuur lijkt Grand Prix Legends op de pc mij supermooi om te spelen.
Ik vind het best, zolang ze:quote:Op donderdag 28 april 2005 13:43 schreef Alfa_Boy het volgende:
De ps3 heeft uiteraard meer kracht. Met een beetje goed programmeren moet het wel lukken.
c. realistische schadequote:Op donderdag 28 april 2005 14:48 schreef Slotter het volgende:
[..]
Ik vind het best, zolang ze:
a. een mogelijkheid meeprogrammeren dat je het ook uit kunt zetten,
b. ze het deelnemersveld uitbreiden tot min. 16 auto's![]()
Da's trouwens ook een goeie. Je kunt wel sprongetjes maken, maar niet over de kop vliegen.quote:Op donderdag 28 april 2005 14:57 schreef Xtr3mE het volgende:
d. Interactie op de baan (stenen bijv op rally parcours zodat de auto daadwerkelijk kan kantelen en dus ook een onderkant heeft) De huidige situatie is zo dat de auto als magneten aan de weg worden getrokken en dus nooit kunnen kantelen oid.
c hoeft van mij niet zo nodig eigenlijk. Heb we het al eens over gehad. Zoals P-style ook al eens aangaf, dan kun je de endurance events wel op je buik schrijven.quote:Op donderdag 28 april 2005 15:07 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
[..]
Da's trouwens ook een goeie. Je kunt wel sprongetjes maken, maar niet over de kop vliegen.
e. De race-modificatie moet weer terug. Dit was geweldig in GT1 en GT2.
Nou ja.. het is eigenlijk al uitgelegd door anderen.quote:Op donderdag 28 april 2005 09:03 schreef Slotter het volgende:
Waarom zou je een koppeling willen? Dat word volgens mij ook niet gebruikt in ECHTE race-auto's.
Natuurlijk in de "legale" sportauto's (dus die de weg op mogen) is dat net even anders. Van mij hoeft het niet echt, maar ik kan denk ik wel begrijpen waar je heen wilt.
Wat bedoel je trouwens met een stuur met grotere straal? Een groter wiel (ben niet zo'n techneut)?
Meeste echte sportwagens hebben ook relatief kleine stuurtjes ivm sneller sturen.
Inderdaad. Dat was geniaal! Zo kon je van de lompste tweedehandsbak nog een stoere racewagen maken!quote:Op donderdag 28 april 2005 15:07 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
e. De race-modificatie moet weer terug. Dit was geweldig in GT1 en GT2.
Nou... zo'n dramatische invloed heeft die racingmodification gelukkig niet hoor. Je auto gaat er vooral cool uitzien!quote:Op donderdag 28 april 2005 16:36 schreef Slotter het volgende:
Okay, dat klinkt idd wel cool!! Bedankt voor de uitleg!
Aan de andere kant heeft het zo op het eerste gezicht ook wel een downside; je kunt namelijk van alle auto's een echte race-wagen maken. Hoe werkte dat dan in races tegen straatversies van andere auto's?
Klinkt een beetje als in GT3 de Formula Polyphony racewagen gebruiken in elke race waar deze werd toegelaten, moest je echt je best doen of je rondjes in de verkeerde richting op rijden om te verliezen. Dat vergrootte nou niet echt de gameplay van het spel.
Cool. Heb je ookal de multiscreen optie gebruikt?quote:Op donderdag 28 april 2005 09:09 schreef Shade1981 het volgende:
Hier drie ps2's, allemaal met harde schijf en GT4 erop. En netwerkverbinding via router. Lekker tegen elkaar racen, werkt super goed. Je kunt alle banen en auto`s gebruiken in lan play.
Okay, op die manier. Dacht je op deze manier misschien zo'n beetje elke auto kon omturnen tot een volwaardige volbloed racebak. Maar ikke snap nu. In dat geval....bring it on.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:00 schreef P-Style het volgende:
Nou... zo'n dramatische invloed heeft die racingmodification gelukkig niet hoor. Je auto gaat er vooral cool uitzien!Hij's misschien iètsje sneller en je kan, zoals al gezegd, de downforce instellen. Maar dat kan nu ook met de spoilers.
4, 8, 12, 18, 22. Dus je kan voor 18 gaan en dan eventueel flink gaan schafen.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:33 schreef Slotter het volgende:
[..]
Okay, op die manier. Dacht je op deze manier misschien zo'n beetje elke auto kon omturnen tot een volwaardige volbloed racebak. Maar ikke snap nu. In dat geval....bring it on.
Zo, zojuist bij de bouwmarkt vandaan om eerste materialen voor m'n racecockpit te halen. Waarom verkoopt de Gamma nou weer geen 16mm MDF............![]()
Sja, dat schaven heb ik ook al aangedacht, maar of je het dan mooi egaal krijgt. Of ik verlijm 2 stukken van 8mm of ik ga simpelweg voor 18mm en pas de bouwtekening wat aan.quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:12 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
4, 8, 12, 18, 22. Dus je kan voor 18 gaan en dan eventueel flink gaan schafen.
btw, er zijn ook wel vensterbanken te koop van 16 mm MDF, (uit mijn hoofd, reken me er niet op aan)
dat zijn geen volledige platen maar wel 390 (ofzo) bij max 40 cm...
pak maar gewoon 18...quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:08 schreef Slotter het volgende:
[..]
Sja, dat schaven heb ik ook al aangedacht, maar of je het dan mooi egaal krijgt. Of ik verlijm 2 stukken van 8mm of ik ga simpelweg voor 18mm en pas de bouwtekening wat aan.
De delen volgens de bouwtekening 16mm moeten zijn, zijn de tussendelen (zit, rugleuning en steunen voor stuur, pedalen en soort voetenplank). Ik gok dus dat het niet veel uitmaakt of die delen 16 of 18mm dik zijn.
2 delen van 8mm verlijmen geeft misschien weer problemen, omdat er in de zijkanten 5cm diepe gaten moeten worden geboord voor de bevestiging aan de zijplaten. Prachtig punt waar de platen weer kunnen gaan scheuren oid.
Wel het simpelst iig. En dan kan ik dit weekend gewoon doorakkeren, dan hopelijk volgende week in gebruik nemen.....Schaven of verlijmen eigenlijk geen optie....quote:
dat zeg ik...quote:Op vrijdag 29 april 2005 12:10 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Het begint hier onderhand meer te lijken op een Gamma topic
ik stop al, ik stop al!!!!!quote:Op vrijdag 29 april 2005 13:13 schreef Dacide het volgende:
ik heb er drie keer gewerkt (drie keer een half jaar). Ben blij dat ik er weg ben. dus hou maar weer op over de gamma:
ok, ik stop ook, we gaan weer verder over GT4quote:Op vrijdag 29 april 2005 13:13 schreef Dacide het volgende:
ik heb er drie keer gewerkt (drie keer een half jaar). Ben blij dat ik er weg ben. dus hou maar weer op over de gamma:
Niet veel geloof ik... Ik heb die B-spec debiel ook wat rondjes laten rijden bij free-run, maar volgens mij krijg je daar amper B-spec punten voor.quote:Op vrijdag 29 april 2005 19:00 schreef Alfa_Boy het volgende:
Heeft het nu veel zin om je B-spec aap te laten rijden in een Free Run op bijvoorbeeld de Nordschleife?? Dus zeg maar, een uurtje of 4? Hij heeft pas 3000 punten ofzo. (ben overnieuw begonnen op 2e mem-card)
Dat probleem had ik dus ook. Maar als je op 50% zit, dan krijg je een leuke Jaguar (zie ook rest van deze topic) waarmee de deze championship wel kunt winnen!quote:Op zondag 1 mei 2005 13:27 schreef Dacide het volgende:
Hmm, ben nu aanbeland bij de GT World Championship (professional event)
Met de mercedes CLK GTR red ik het net niet. Maar helaas kosten alle auto's die ik wil hebben zo'n 4,5 miljoen.
Dus iemand een tip om snel aan geld te komen. Of kan ik ergens een dikke race car winnen? (ik zag al dat je met endurance races een bentley of audi R8 kan winnen)
Je moet bij Endurance de El Capitan (of zoiets) rijden. Duurt niet zo lang en je krijgt een race car waarmee je makkelijk het GT World Championship wint.quote:Op zondag 1 mei 2005 13:27 schreef Dacide het volgende:
Hmm, ben nu aanbeland bij de GT World Championship (professional event)
Met de mercedes CLK GTR red ik het net niet. Maar helaas kosten alle auto's die ik wil hebben zo'n 4,5 miljoen.
Dus iemand een tip om snel aan geld te komen. Of kan ik ergens een dikke race car winnen? (ik zag al dat je met endurance races een bentley of audi R8 kan winnen)
Tuurlijk doen ze dat niet. Je wil niet weten hoeveel mensen alleen voor GT4 een PS2 gekocht hebben. Exclusiviteit verkoopt en dat is nou net wat Sony wilquote:Op maandag 2 mei 2005 14:01 schreef rwbrink het volgende:
Ik vind dat zulke games ook voor de pc moeten uikomen dat zou echt supergoed verkopen man!!! ik snap niet waarom ze het niet doen
PC markt is qua verkopen lang niet zo groot als de console markt en of mensen speciaal voor een spel een PS2 + spel kopen of dat mensen hem kopen of illegaal verkrijgen voor de pcquote:Op maandag 2 mei 2005 14:33 schreef rwbrink het volgende:
maar ga eens na hoeveel mensen games op alle consoles willen hebben. omdat de gameplay net anders is, en hoeveel mensen willen er nou niet dat spel op de pc.
En velen met jou (ik niet overigens). Maar zoals al aangegeven door Tain is de pc-markt niet zo lucratief voor developers als de console-markt is. Daarnaast is Polyphony (de developer van GT) van Sony. Verder is het natuurlijk erg relaxt om een spel als GT4 op een grote breedbeeld-tv te kunnen spelen. En zéker als je in Amerika of Japan woont, want daar kunnen ze GT4 op 1080i HDTV's spelen!quote:Op maandag 2 mei 2005 14:37 schreef rwbrink het volgende:
maar oke dan hebben ze misschien een reden, maar dan wil ik nog wel graag dat ze het wel doen
Ja eigenlijk wel.quote:Op maandag 2 mei 2005 21:24 schreef Alfa_Boy het volgende:
P-style, de peeps van Logitech moeten jouw gaan betalen voor de reclame die je hier maakt op Fok voor de DFP
Bedoel je met "deze" GT4?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:12 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb weer geld, dus deze ga ik morgen maar eens aanschaffen. Ik heb er echt zin in!
Goedzo!quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:21 schreef Evil_Jur het volgende:
Jup, stuurtje komt later nog.
Wat heeft het nut van verschillende consoles, als je nooit exclusieve games hebt? Ik vind het de laatste tijd al een stuk minder leuk dan tijdens psx - N64. Toen wist je nog wat je moest kiezen; toffe spellen: psx. Kinderspellen en soms een tof spel: N64.quote:Op maandag 2 mei 2005 14:33 schreef rwbrink het volgende:
maar ga eens na hoeveel mensen games op alle consoles willen hebben. omdat de gameplay net anders is, en hoeveel mensen willen er nou niet dat spel op de pc.
El Capitan heeft probleem dat er nogal flinke kuilen en oneffenheden in de baan zitten. Laat me raden, je hebt vooral problemen in die bochten direct na de tunnel? Het kan helpen om je auto iets hoger te zetten, maar ik heb in de Formula Gran Turismo gemerkt dat het beter is om NIET de ideale lijn aan te houden in een aantal bochten op deze baan. Probeer eens zover mogelijk van die rotswand af te rijden in de bovengenoemde bochten (achter gekomen door een aantal rondjes achter de AI-wagens aan te rijden om te zien hoe zij met deze bochten omgaan).quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:36 schreef P-Style het volgende:
[..]
Bedoel je met "deze" GT4?
En nu even iets anders... Ik ben nu een eindje verder met GTWC, maar toch schiet het nog niet echt op. Heb alles goud, behalve Hong KongDie heb ik door m'n B-spec debiel laten doen (hij's 4de geworden). Ben nu bij El Capitan, maar hoe moet je je wagen goed afstellen dat 'ie niet zo stuitert? Ik word er helemaal gestoord van! Downforce omhoog, of juist een beetje omlaag? Ride Height hoger zetten? Dampers omlaag zetten? Spring rate verminderen? Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik heb nog geen ideale tuning voor elkaar kunnen krijgen!
Ik word ook gek van die AI-auto's die lomp tegen je aan gaan lopen beuken, waardoor je perfecte rondje om zeep geholpen wordt!
Ik vond El Capitan een leuke baan, maar met zo'n vermogens-monster is 'ie opeens niet zo leuk meer!
Gelukkig heeft de PS2 nog genoeg exclusieve games die daar ook blijven! Zoals de prachtige game waar deze topic over gaat!quote:Op woensdag 4 mei 2005 08:48 schreef Markster het volgende:
Wat heeft het nut van verschillende consoles, als je nooit exclusieve games hebt? Ik vind het de laatste tijd al een stuk minder leuk dan tijdens psx - N64. Toen wist je nog wat je moest kiezen; toffe spellen: psx. Kinderspellen en soms een tof spel: N64.
Nu komen extreem veel spellen uit op alle consoles, en dan ook nog eens naar de PC. (bia, sc:choas theory,fifa, noem maar op)
Het world championship heb ik in een keer kunnen afwerken (dus het volledige toernooi). Dit moet volgens mij ook om verder te kunnen bij extreme (maar pin me er niet op vas).quote:Op woensdag 4 mei 2005 09:37 schreef Slotter het volgende:
[..]
El Capitan heeft probleem dat er nogal flinke kuilen en oneffenheden in de baan zitten. Laat me raden, je hebt vooral problemen in die bochten direct na de tunnel? Het kan helpen om je auto iets hoger te zetten, maar ik heb in de Formula Gran Turismo gemerkt dat het beter is om NIET de ideale lijn aan te houden in een aantal bochten op deze baan. Probeer eens zover mogelijk van die rotswand af te rijden in de bovengenoemde bochten (achter gekomen door een aantal rondjes achter de AI-wagens aan te rijden om te zien hoe zij met deze bochten omgaan).
Blijf het een leuke baan vinden, ook met LM-type auto's, alleen je moet je lijnen effe anders afstemmen dan normaal. Met een "normale" getunede auto zul je het probleem niet zo hebben, omdat deze vaak toch hoger zullen liggen dan zo'n racemonster.
Klopt, om door te kunnen gaan in de extreme events moet je de beginner en professionel events hebben afgerond.quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:44 schreef Dacide het volgende:
[..]
Het world championship heb ik in een keer kunnen afwerken (dus het volledige toernooi). Dit moet volgens mij ook om verder te kunnen bij extreme (maar pin me er niet op vas).
Weet niet wat dat met de CLK GTR is, volgens mij was het in de echte races een beduchte auto maar in het spel is ie knap waardeloos.quote:Eerst geprobeerd met de mercedes CLK GTR. Dit lukte niet. Al onze andere wagens waren ook toch nog te langzaam.
Zelf de Endurance op El Capitan (geloof ik) gedaan, dan win je die Toyota '88 Le Mans wagen, Turbo 4 erop en daar heb ik de meeste races wel mee gewonnen. Alleen de kleinere bochtige circuits (Hong Kong) gingen niet helemaal lekker.quote:Dus toen maar die makkelijke easy rally 16!!!! keer gespeeld en 16 x die toyota RSC bak verkocht.
Van de 5 miljoen credits die we toen hadden, hebben we die playstation persacola gekocht. Turbo level 4 erop en voila.
Gassen maaer
bijna alles 1e geworden![]()
Ik weet niet hoe de Force Feedback in GTR is, maar in GT4 is 'ie in ieder geval subliem! Als vergelijkingsmateriaal heb ik GT3 en talloze demo's van andere racegames op de PS2 en in GT4 is de FF véél beter dan in die andere games (ook een stuk beter dan bij GT3). Voordeel is dat als je straks de DFP koopt voor GT4, dat je'm dan ook voor GTR kunt gebruiken op je pc!quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:46 schreef Dacide het volgende:
laat ons weten hoe het stuurtje bevalt.
Ik peins er ook over om dit stuur te kopen. Echter ik ben op dit moment GTR gewend. En ik denk zelf niet dat er een racegame bestaat welke de Force feedback beter uitbuidt dan deze game.
Ben bang dat GT4 dan een tegenvaller wordt.
quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:14 schreef Dacide het volgende:
P-Style, Heb je een pc toevallig?
Ja...quote:
Het leuke aan Gran Turismo games vind ik dat je er letterlijk járen van kunt genieten. Gran Turismo 3 heeft me immers ook bijna 4 jaar bezig gehouden. Als je er even op uitgekeken bent, kun je het een paar maanden later zo weer oppakken en er helemaal opnieuw verslaafd aan raken! GT3 heb ik nooit op 100% rondgespeeld (zit op 85 ofzo), maar het heeft me wel jaren vermaakt. Hetzelfde geldt denk ik voor GT4. Als ik er even geen zin meer in heb (wat tot nu toe nog niet is voorgekomen), dan speel ik gewoon een ander leuk spel en als ik dáár dan mee klaar ben, ga ik gewoon weer verder met GT4!quote:Op zondag 8 mei 2005 23:58 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb hem dus gekocht en ik heb nog niet zo heel veel tijd ervoor gehad, maar mijn eerste indruk: Ouderwets genieten! Ben nu nog een beetje lui geld aan het sparen met de B spec, en heb al een paar leuke auto's (gehad).
Hier ben ik nog wel heel wat uren zoet mee.
DFP-stuurtje is in een woord: geweldig!!! Na een paar rondjes oefenen (met bak op automatisch) merk je al dat je bochtenwerk verbeterd. Controle is vele malen preciezer dan een DS2-controller.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:46 schreef Dacide het volgende:
laat ons weten hoe het stuurtje bevalt.
Ik peins er ook over om dit stuur te kopen. Echter ik ben op dit moment GTR gewend. En ik denk zelf niet dat er een racegame bestaat welke de Force feedback beter uitbuidt dan deze game.
Ben bang dat GT4 dan een tegenvaller wordt.
dat is alleen voor GT dus, voor andere spellen kan dat weer heel anders liggen tochquote:Op maandag 9 mei 2005 11:43 schreef P-Style het volgende:
Gran Turismo Serie (dus alle delen bij elkaar) 43 miljoen keer verscheept!!!
Goedzo Polyphony!Wat opvallend is, is het hoge aantal GT-verkopen in Europa (staat een tabelletje in 't persbericht)! Laat maar weer zien hoe belangrijk de Europese markt is!
Dit is alleen voor de GT's ja. Maar bij wel meer spellen zie je de verhoudingen ongeveer zo liggen.quote:Op maandag 9 mei 2005 13:31 schreef djmurcielago het volgende:
dat is alleen voor GT dus, voor andere spellen kan dat weer heel anders liggen toch
Heb foto's maar weet heel eerlijk gezegd niet hoe ik ze moet plaatsen. Hij is bijna klaar, gisteravond (hopelijk) laatste verflaag aangebracht, nu nog afwerken en aflakken voor extra bescherming.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 08:11 schreef pmponer het volgende:
Hey slotter hoe gaat het met je cockpit, heb je er al foto's van?
Was het bouwen tot nu toe makkelijk?
Làkken... verschrikkelijk!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:45 schreef Slotter het volgende:
Heb foto's maar weet heel eerlijk gezegd niet hoe ik ze moet plaatsen. Hij is bijna klaar, gisteravond (hopelijk) laatste verflaag aangebracht, nu nog afwerken en aflakken voor extra bescherming.
Bouw was redelijk eenvoudig, al is het wel een hoop werk (inmiddels 1,5 week bezig al dan niet fulltime). Grootste probleem is het netjes aftekenen en uitzagen van de MDF-delen en de gaten precies op de juiste plek boren. Tekeningen zijn nog intact, dus....
Overigens zijn echt alle onderdelen van hout, geen metalen platen. Enige punt is misschien dat het "beslag" (moeren, bouten etc) wat prijzig kan worden en/of lastig aan te komen.
Ziet er wel erg cool uit iig, hoop aan het eind van de week te kunnen melden hoe het raced.
Waardeloos idd. Vooral ook omdat ik eerst 2 kleuren verf gebruik (en een dikke zwarte viltstift om de scheiding tussen de 2 te maken) en dan nog eens 1 of 2 laklagen wil aanbrengen voor extra bescherming (aantal bewegende delen EN je zit erin). Dus per verf- of laklaag 12-24 uur wachten! AAARGH. Ben het nu echt zat aan het worden: ik wil racen!!!!!!!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Làkken... verschrikkelijk!Wat duurt dat inderdaad lang zeg, als je het een beetje netjes wilt doen! En dan heb jij nog een stuk meer hout gebruikt dan ik.
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:00 schreef Alfa_Boy het volgende:
Ik heb geen zin om het op te zoeken, met welke race kan ik de Sauber Mercedes winnen? Volgens mij is het bij de US-versie als je endurance laguna seca wint ofzo, maar daar kreeg ik gister een oude audi
Hé, niet vloeken hè?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:38 schreef Alfa_Boy het volgende:
...forza binnen...
Sorry schatquote:
Goedzo!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:09 schreef Alfa_Boy het volgende:
Sorry schatHeb de demo van Forza, en die kan toch echt niet tippen aan gt4. Maar hopen dat geen xbox-geile beer dit leest, want dan krijg je weer die hele kleffe bende over je heen.
Weet je? Ik besef me ineens dat er nog zó veel auto's in het spel zitten die ik nog wil uitproberen!quote:Op woensdag 11 mei 2005 22:56 schreef Alfa_Boy het volgende:
Ik vind de Opera Performance S2000 geweldig. Helemaal gefinetuned, rond de 330 pk, 500 pk monsters verslindt ie gewoon op de nurnburgring ofzo. Ook laguna seca wil nog lukken. Lekker veel a-spec punten
Je kunt de auto tot een 470 pk tunen als ik me niet vergis.
Hij heeft een heerlijk bochtengedrag, en met de tcs op 2 ook een klein beetje overstuur om lekker de sliden door de bochten. zaaaalig
Met een DFP kun je heel gemakkelijk gedoseerd gas geven, en dan heb je geen TC nodig. Het is zo heerlijk om over de Ring te scheuren, al driftend door de bochten, en razen over het ongelijke wegdek zodat heel je wagen stuitert.quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:34 schreef Alfa_Boy het volgende:
Met tcs op 0 is ie te listig op de ring. ASM heb ik altijd op 0, je moet de auto wel kunnen laten glijden door de bocht he
Ik zal eens kijken!quote:Op donderdag 12 mei 2005 13:29 schreef Alfa_Boy het volgende:
Ik geef met de dfp altijd gedoseerd gasMaar ik vind um dan TE lisitg om onder controle te houden.
P-style, je moet de Opera Performance eens proberen, met een beetje goochelen in de set-up heb je een van de beste auto's onder je kont. Ook ideaal voor endu's, want de banden gaan 5 ronden mee op de ring, en iets van 28-29 op laguna seca![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |