Ja idd, vandaag ook al weer meegamaakt. Deed Endurence race op de Infinieon Raceway. Na 2 pitstops ver op kop dus laat ik B-spec rijden.quote:
Het valt me op dat AI spelers altijd héél laat de pits in rijden. Echt pas als hun banden al helemaal rood zijn.quote:Op woensdag 27 april 2005 01:18 schreef Xtr3mE het volgende:
Hmm niets mis mee leek het maar heeft ie zijn banden eenmaal opgemaakt (dieprood) gaat ie vrolijk de volgende ronde in en slipt ie elke bocht eruit. Dan pas heeft de slimmerik door dat ie naar binnen moet en gaat het oranje P aan![]()
Klopt, de AI-spelers en de B-spec rijder gaan pas pitten op het moment dat hun banden echt op zijn. In de B-spec mode kun je dit mooi volgen, pas als alle banden op oranje of rood staan maken ze aanstalten om te gaan pitten. Hun voordeel is dat ze misschien minder pitstops maken tijdens een lange race dus een seconde of 30 per gemiste pitstop besparen, maar als je in A-spec mode raced en je pit wat eerder kun je enorm veel tijd winnen doordat hun rondetijden echt veel slechter worden die laatste twee rondjes voor ze de pit induiken. In een korte race hoeft het weinig uit te maken, maar tijdens een lange race kun je hier een beetje tactisch mee omgaan (zelfde met al dan niet voltanken, wat ik ook al eens heb aangehaald).quote:Op woensdag 27 april 2005 01:46 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het valt me op dat AI spelers altijd héél laat de pits in rijden. Echt pas als hun banden al helemaal rood zijn.
in de Formule GT races pit ik in de eerste 2 races (heb de rest nog niet gedaan) zelfs minder vaak dan de AI... ondanks dat ik ruim sneller ben, dat had ik nooit verwacht, maar normaal pit je idd vaker als A-spec dan als B-specquote:Op woensdag 27 april 2005 10:18 schreef Slotter het volgende:
[..]
Klopt, de AI-spelers en de B-spec rijder gaan pas pitten op het moment dat hun banden echt op zijn. In de B-spec mode kun je dit mooi volgen, pas als alle banden op oranje of rood staan maken ze aanstalten om te gaan pitten. Hun voordeel is dat ze misschien minder pitstops maken tijdens een lange race dus een seconde of 30 per gemiste pitstop besparen, maar als je in A-spec mode raced en je pit wat eerder kun je enorm veel tijd winnen doordat hun rondetijden echt veel slechter worden die laatste twee rondjes voor ze de pit induiken. In een korte race hoeft het weinig uit te maken, maar tijdens een lange race kun je hier een beetje tactisch mee omgaan (zelfde met al dan niet voltanken, wat ik ook al eens heb aangehaald).
Ben zelf even gestopt met spelen omdat ik eerst mijn race-cockpit (gisteren ontvangen) wil af hebben EN de DFP wil hebben, maar in de FGT-races pit ik altijd minimaal 1 keer vaker dan de tegenstand maar weet elke race toch nog te winnen.
Hmmm, vaag. Misschien ga ik iets te ruig met m'n auto om dan?quote:Op woensdag 27 april 2005 10:37 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
in de Formule GT races pit ik in de eerste 2 races (heb de rest nog niet gedaan) zelfs minder vaak dan de AI... ondanks dat ik ruim sneller ben, dat had ik nooit verwacht, maar normaal pit je idd vaker als A-spec dan als B-spec
Ewwww, bestaan daar pilletjes tegen?!?!?quote:Op woensdag 27 april 2005 14:10 schreef Alfa_Boy het volgende:
P-style kan ook zo ontzetteng geil worden van de DFP, dus luister maar naar hem![]()
Ja... wat hij zegt!quote:Op woensdag 27 april 2005 14:10 schreef Alfa_Boy het volgende:
Als ik snel iets op google in tik, kom ik hier op uit: http://hardware.gamespot.com/Story-ST--1543-x-x-x
Daar staat alleen de Enzo van Thrustmaster.
Maar ga AUB gewoon voor de DFP, als je het geld hebt, doe het dan nou maar. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal op de PS2, maar aangezien je het stuur 900 graden kunt draaien is het niet zo dat als je een kwartslag draait je al achterstevoren op de baan staat.
P-style kan ook zo ontzetteng geil worden van de DFP, dus luister maar naar hem![]()
Ja meneer, goed meneer (of mevrouw trouwens). Begon me alleen even zorgen te maken mbt die laatste opmerking....quote:Op woensdag 27 april 2005 18:19 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ja... wat hij zegt!Vergeet die Thrustmaster!
En toch lijkt het me een hele toevoeging aan het spel. Als je in GT speelt met gewone straat-auto's, dan moet je gebruik maken van de koppeling. Is het een automaat, dan schakelt ie zelf, is de automaat te bedienen met flippers, dan moet je de flippers achter het stuur gebruiken. Mij lijkt het geweldig. Dan is het pas een driving simulationquote:Op donderdag 28 april 2005 09:03 schreef Slotter het volgende:
Waarom zou je een koppeling willen? Dat word volgens mij ook niet gebruikt in ECHTE race-auto's.
Natuurlijk in de "legale" sportauto's (dus die de weg op mogen) is dat net even anders. Van mij hoeft het niet echt, maar ik kan denk ik wel begrijpen waar je heen wilt.
Wat bedoel je trouwens met een stuur met grotere straal? Een groter wiel (ben niet zo'n techneut)?
Meeste echte sportwagens hebben ook relatief kleine stuurtjes ivm sneller sturen.
Sja, wellicht. Weet het niet, weer iets extra waar je rekening mee moet houden en wat wat extra tijd kost. Als het goed uitgewerkt is (AI!!! Niet dat die dan opeens veel eerder/later kunnen op/afschakelen omdat ze geen gebruik maken van koppeling), is het misschien wel gaaf. Ben alleen bang dat dat best lastig is. Het is Polyphony nog niet gelukt om in deel 4 de AI jou op de baan te "zien", vraag me af hoe zoiets dan uitgewerkt moet worden.quote:Op donderdag 28 april 2005 10:42 schreef Alfa_Boy het volgende:
[..]
En toch lijkt het me een hele toevoeging aan het spel. Als je in GT speelt met gewone straat-auto's, dan moet je gebruik maken van de koppeling. Is het een automaat, dan schakelt ie zelf, is de automaat te bedienen met flippers, dan moet je de flippers achter het stuur gebruiken. Mij lijkt het geweldig. Dan is het pas een driving simulation
Met het ACT-labs racestuur lijkt Grand Prix Legends op de pc mij supermooi om te spelen.
Ik vind het best, zolang ze:quote:Op donderdag 28 april 2005 13:43 schreef Alfa_Boy het volgende:
De ps3 heeft uiteraard meer kracht. Met een beetje goed programmeren moet het wel lukken.
c. realistische schadequote:Op donderdag 28 april 2005 14:48 schreef Slotter het volgende:
[..]
Ik vind het best, zolang ze:
a. een mogelijkheid meeprogrammeren dat je het ook uit kunt zetten,
b. ze het deelnemersveld uitbreiden tot min. 16 auto's![]()
Da's trouwens ook een goeie. Je kunt wel sprongetjes maken, maar niet over de kop vliegen.quote:Op donderdag 28 april 2005 14:57 schreef Xtr3mE het volgende:
d. Interactie op de baan (stenen bijv op rally parcours zodat de auto daadwerkelijk kan kantelen en dus ook een onderkant heeft) De huidige situatie is zo dat de auto als magneten aan de weg worden getrokken en dus nooit kunnen kantelen oid.
c hoeft van mij niet zo nodig eigenlijk. Heb we het al eens over gehad. Zoals P-style ook al eens aangaf, dan kun je de endurance events wel op je buik schrijven.quote:Op donderdag 28 april 2005 15:07 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
[..]
Da's trouwens ook een goeie. Je kunt wel sprongetjes maken, maar niet over de kop vliegen.
e. De race-modificatie moet weer terug. Dit was geweldig in GT1 en GT2.
Nou ja.. het is eigenlijk al uitgelegd door anderen.quote:Op donderdag 28 april 2005 09:03 schreef Slotter het volgende:
Waarom zou je een koppeling willen? Dat word volgens mij ook niet gebruikt in ECHTE race-auto's.
Natuurlijk in de "legale" sportauto's (dus die de weg op mogen) is dat net even anders. Van mij hoeft het niet echt, maar ik kan denk ik wel begrijpen waar je heen wilt.
Wat bedoel je trouwens met een stuur met grotere straal? Een groter wiel (ben niet zo'n techneut)?
Meeste echte sportwagens hebben ook relatief kleine stuurtjes ivm sneller sturen.
Inderdaad. Dat was geniaal! Zo kon je van de lompste tweedehandsbak nog een stoere racewagen maken!quote:Op donderdag 28 april 2005 15:07 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
e. De race-modificatie moet weer terug. Dit was geweldig in GT1 en GT2.
Nou... zo'n dramatische invloed heeft die racingmodification gelukkig niet hoor. Je auto gaat er vooral cool uitzien!quote:Op donderdag 28 april 2005 16:36 schreef Slotter het volgende:
Okay, dat klinkt idd wel cool!! Bedankt voor de uitleg!
Aan de andere kant heeft het zo op het eerste gezicht ook wel een downside; je kunt namelijk van alle auto's een echte race-wagen maken. Hoe werkte dat dan in races tegen straatversies van andere auto's?
Klinkt een beetje als in GT3 de Formula Polyphony racewagen gebruiken in elke race waar deze werd toegelaten, moest je echt je best doen of je rondjes in de verkeerde richting op rijden om te verliezen. Dat vergrootte nou niet echt de gameplay van het spel.
Cool. Heb je ookal de multiscreen optie gebruikt?quote:Op donderdag 28 april 2005 09:09 schreef Shade1981 het volgende:
Hier drie ps2's, allemaal met harde schijf en GT4 erop. En netwerkverbinding via router. Lekker tegen elkaar racen, werkt super goed. Je kunt alle banen en auto`s gebruiken in lan play.
Okay, op die manier. Dacht je op deze manier misschien zo'n beetje elke auto kon omturnen tot een volwaardige volbloed racebak. Maar ikke snap nu. In dat geval....bring it on.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:00 schreef P-Style het volgende:
Nou... zo'n dramatische invloed heeft die racingmodification gelukkig niet hoor. Je auto gaat er vooral cool uitzien!Hij's misschien iètsje sneller en je kan, zoals al gezegd, de downforce instellen. Maar dat kan nu ook met de spoilers.
4, 8, 12, 18, 22. Dus je kan voor 18 gaan en dan eventueel flink gaan schafen.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:33 schreef Slotter het volgende:
[..]
Okay, op die manier. Dacht je op deze manier misschien zo'n beetje elke auto kon omturnen tot een volwaardige volbloed racebak. Maar ikke snap nu. In dat geval....bring it on.
Zo, zojuist bij de bouwmarkt vandaan om eerste materialen voor m'n racecockpit te halen. Waarom verkoopt de Gamma nou weer geen 16mm MDF............![]()
Sja, dat schaven heb ik ook al aangedacht, maar of je het dan mooi egaal krijgt. Of ik verlijm 2 stukken van 8mm of ik ga simpelweg voor 18mm en pas de bouwtekening wat aan.quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:12 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
4, 8, 12, 18, 22. Dus je kan voor 18 gaan en dan eventueel flink gaan schafen.
btw, er zijn ook wel vensterbanken te koop van 16 mm MDF, (uit mijn hoofd, reken me er niet op aan)
dat zijn geen volledige platen maar wel 390 (ofzo) bij max 40 cm...
pak maar gewoon 18...quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:08 schreef Slotter het volgende:
[..]
Sja, dat schaven heb ik ook al aangedacht, maar of je het dan mooi egaal krijgt. Of ik verlijm 2 stukken van 8mm of ik ga simpelweg voor 18mm en pas de bouwtekening wat aan.
De delen volgens de bouwtekening 16mm moeten zijn, zijn de tussendelen (zit, rugleuning en steunen voor stuur, pedalen en soort voetenplank). Ik gok dus dat het niet veel uitmaakt of die delen 16 of 18mm dik zijn.
2 delen van 8mm verlijmen geeft misschien weer problemen, omdat er in de zijkanten 5cm diepe gaten moeten worden geboord voor de bevestiging aan de zijplaten. Prachtig punt waar de platen weer kunnen gaan scheuren oid.
Wel het simpelst iig. En dan kan ik dit weekend gewoon doorakkeren, dan hopelijk volgende week in gebruik nemen.....Schaven of verlijmen eigenlijk geen optie....quote:
dat zeg ik...quote:Op vrijdag 29 april 2005 12:10 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Het begint hier onderhand meer te lijken op een Gamma topic
ik stop al, ik stop al!!!!!quote:Op vrijdag 29 april 2005 13:13 schreef Dacide het volgende:
ik heb er drie keer gewerkt (drie keer een half jaar). Ben blij dat ik er weg ben. dus hou maar weer op over de gamma:
ok, ik stop ook, we gaan weer verder over GT4quote:Op vrijdag 29 april 2005 13:13 schreef Dacide het volgende:
ik heb er drie keer gewerkt (drie keer een half jaar). Ben blij dat ik er weg ben. dus hou maar weer op over de gamma:
Niet veel geloof ik... Ik heb die B-spec debiel ook wat rondjes laten rijden bij free-run, maar volgens mij krijg je daar amper B-spec punten voor.quote:Op vrijdag 29 april 2005 19:00 schreef Alfa_Boy het volgende:
Heeft het nu veel zin om je B-spec aap te laten rijden in een Free Run op bijvoorbeeld de Nordschleife?? Dus zeg maar, een uurtje of 4? Hij heeft pas 3000 punten ofzo. (ben overnieuw begonnen op 2e mem-card)
Dat probleem had ik dus ook. Maar als je op 50% zit, dan krijg je een leuke Jaguar (zie ook rest van deze topic) waarmee de deze championship wel kunt winnen!quote:Op zondag 1 mei 2005 13:27 schreef Dacide het volgende:
Hmm, ben nu aanbeland bij de GT World Championship (professional event)
Met de mercedes CLK GTR red ik het net niet. Maar helaas kosten alle auto's die ik wil hebben zo'n 4,5 miljoen.
Dus iemand een tip om snel aan geld te komen. Of kan ik ergens een dikke race car winnen? (ik zag al dat je met endurance races een bentley of audi R8 kan winnen)
Je moet bij Endurance de El Capitan (of zoiets) rijden. Duurt niet zo lang en je krijgt een race car waarmee je makkelijk het GT World Championship wint.quote:Op zondag 1 mei 2005 13:27 schreef Dacide het volgende:
Hmm, ben nu aanbeland bij de GT World Championship (professional event)
Met de mercedes CLK GTR red ik het net niet. Maar helaas kosten alle auto's die ik wil hebben zo'n 4,5 miljoen.
Dus iemand een tip om snel aan geld te komen. Of kan ik ergens een dikke race car winnen? (ik zag al dat je met endurance races een bentley of audi R8 kan winnen)
Tuurlijk doen ze dat niet. Je wil niet weten hoeveel mensen alleen voor GT4 een PS2 gekocht hebben. Exclusiviteit verkoopt en dat is nou net wat Sony wilquote:Op maandag 2 mei 2005 14:01 schreef rwbrink het volgende:
Ik vind dat zulke games ook voor de pc moeten uikomen dat zou echt supergoed verkopen man!!! ik snap niet waarom ze het niet doen
PC markt is qua verkopen lang niet zo groot als de console markt en of mensen speciaal voor een spel een PS2 + spel kopen of dat mensen hem kopen of illegaal verkrijgen voor de pcquote:Op maandag 2 mei 2005 14:33 schreef rwbrink het volgende:
maar ga eens na hoeveel mensen games op alle consoles willen hebben. omdat de gameplay net anders is, en hoeveel mensen willen er nou niet dat spel op de pc.
En velen met jou (ik niet overigens). Maar zoals al aangegeven door Tain is de pc-markt niet zo lucratief voor developers als de console-markt is. Daarnaast is Polyphony (de developer van GT) van Sony. Verder is het natuurlijk erg relaxt om een spel als GT4 op een grote breedbeeld-tv te kunnen spelen. En zéker als je in Amerika of Japan woont, want daar kunnen ze GT4 op 1080i HDTV's spelen!quote:Op maandag 2 mei 2005 14:37 schreef rwbrink het volgende:
maar oke dan hebben ze misschien een reden, maar dan wil ik nog wel graag dat ze het wel doen
Ja eigenlijk wel.quote:Op maandag 2 mei 2005 21:24 schreef Alfa_Boy het volgende:
P-style, de peeps van Logitech moeten jouw gaan betalen voor de reclame die je hier maakt op Fok voor de DFP
Bedoel je met "deze" GT4?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:12 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb weer geld, dus deze ga ik morgen maar eens aanschaffen. Ik heb er echt zin in!
Goedzo!quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:21 schreef Evil_Jur het volgende:
Jup, stuurtje komt later nog.
Wat heeft het nut van verschillende consoles, als je nooit exclusieve games hebt? Ik vind het de laatste tijd al een stuk minder leuk dan tijdens psx - N64. Toen wist je nog wat je moest kiezen; toffe spellen: psx. Kinderspellen en soms een tof spel: N64.quote:Op maandag 2 mei 2005 14:33 schreef rwbrink het volgende:
maar ga eens na hoeveel mensen games op alle consoles willen hebben. omdat de gameplay net anders is, en hoeveel mensen willen er nou niet dat spel op de pc.
El Capitan heeft probleem dat er nogal flinke kuilen en oneffenheden in de baan zitten. Laat me raden, je hebt vooral problemen in die bochten direct na de tunnel? Het kan helpen om je auto iets hoger te zetten, maar ik heb in de Formula Gran Turismo gemerkt dat het beter is om NIET de ideale lijn aan te houden in een aantal bochten op deze baan. Probeer eens zover mogelijk van die rotswand af te rijden in de bovengenoemde bochten (achter gekomen door een aantal rondjes achter de AI-wagens aan te rijden om te zien hoe zij met deze bochten omgaan).quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:36 schreef P-Style het volgende:
[..]
Bedoel je met "deze" GT4?
En nu even iets anders... Ik ben nu een eindje verder met GTWC, maar toch schiet het nog niet echt op. Heb alles goud, behalve Hong KongDie heb ik door m'n B-spec debiel laten doen (hij's 4de geworden). Ben nu bij El Capitan, maar hoe moet je je wagen goed afstellen dat 'ie niet zo stuitert? Ik word er helemaal gestoord van! Downforce omhoog, of juist een beetje omlaag? Ride Height hoger zetten? Dampers omlaag zetten? Spring rate verminderen? Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik heb nog geen ideale tuning voor elkaar kunnen krijgen!
Ik word ook gek van die AI-auto's die lomp tegen je aan gaan lopen beuken, waardoor je perfecte rondje om zeep geholpen wordt!
Ik vond El Capitan een leuke baan, maar met zo'n vermogens-monster is 'ie opeens niet zo leuk meer!
Gelukkig heeft de PS2 nog genoeg exclusieve games die daar ook blijven! Zoals de prachtige game waar deze topic over gaat!quote:Op woensdag 4 mei 2005 08:48 schreef Markster het volgende:
Wat heeft het nut van verschillende consoles, als je nooit exclusieve games hebt? Ik vind het de laatste tijd al een stuk minder leuk dan tijdens psx - N64. Toen wist je nog wat je moest kiezen; toffe spellen: psx. Kinderspellen en soms een tof spel: N64.
Nu komen extreem veel spellen uit op alle consoles, en dan ook nog eens naar de PC. (bia, sc:choas theory,fifa, noem maar op)
Het world championship heb ik in een keer kunnen afwerken (dus het volledige toernooi). Dit moet volgens mij ook om verder te kunnen bij extreme (maar pin me er niet op vas).quote:Op woensdag 4 mei 2005 09:37 schreef Slotter het volgende:
[..]
El Capitan heeft probleem dat er nogal flinke kuilen en oneffenheden in de baan zitten. Laat me raden, je hebt vooral problemen in die bochten direct na de tunnel? Het kan helpen om je auto iets hoger te zetten, maar ik heb in de Formula Gran Turismo gemerkt dat het beter is om NIET de ideale lijn aan te houden in een aantal bochten op deze baan. Probeer eens zover mogelijk van die rotswand af te rijden in de bovengenoemde bochten (achter gekomen door een aantal rondjes achter de AI-wagens aan te rijden om te zien hoe zij met deze bochten omgaan).
Blijf het een leuke baan vinden, ook met LM-type auto's, alleen je moet je lijnen effe anders afstemmen dan normaal. Met een "normale" getunede auto zul je het probleem niet zo hebben, omdat deze vaak toch hoger zullen liggen dan zo'n racemonster.
Klopt, om door te kunnen gaan in de extreme events moet je de beginner en professionel events hebben afgerond.quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:44 schreef Dacide het volgende:
[..]
Het world championship heb ik in een keer kunnen afwerken (dus het volledige toernooi). Dit moet volgens mij ook om verder te kunnen bij extreme (maar pin me er niet op vas).
Weet niet wat dat met de CLK GTR is, volgens mij was het in de echte races een beduchte auto maar in het spel is ie knap waardeloos.quote:Eerst geprobeerd met de mercedes CLK GTR. Dit lukte niet. Al onze andere wagens waren ook toch nog te langzaam.
Zelf de Endurance op El Capitan (geloof ik) gedaan, dan win je die Toyota '88 Le Mans wagen, Turbo 4 erop en daar heb ik de meeste races wel mee gewonnen. Alleen de kleinere bochtige circuits (Hong Kong) gingen niet helemaal lekker.quote:Dus toen maar die makkelijke easy rally 16!!!! keer gespeeld en 16 x die toyota RSC bak verkocht.
Van de 5 miljoen credits die we toen hadden, hebben we die playstation persacola gekocht. Turbo level 4 erop en voila.
Gassen maaer
bijna alles 1e geworden![]()
Ik weet niet hoe de Force Feedback in GTR is, maar in GT4 is 'ie in ieder geval subliem! Als vergelijkingsmateriaal heb ik GT3 en talloze demo's van andere racegames op de PS2 en in GT4 is de FF véél beter dan in die andere games (ook een stuk beter dan bij GT3). Voordeel is dat als je straks de DFP koopt voor GT4, dat je'm dan ook voor GTR kunt gebruiken op je pc!quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:46 schreef Dacide het volgende:
laat ons weten hoe het stuurtje bevalt.
Ik peins er ook over om dit stuur te kopen. Echter ik ben op dit moment GTR gewend. En ik denk zelf niet dat er een racegame bestaat welke de Force feedback beter uitbuidt dan deze game.
Ben bang dat GT4 dan een tegenvaller wordt.
quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:14 schreef Dacide het volgende:
P-Style, Heb je een pc toevallig?
Ja...quote:
Het leuke aan Gran Turismo games vind ik dat je er letterlijk járen van kunt genieten. Gran Turismo 3 heeft me immers ook bijna 4 jaar bezig gehouden. Als je er even op uitgekeken bent, kun je het een paar maanden later zo weer oppakken en er helemaal opnieuw verslaafd aan raken! GT3 heb ik nooit op 100% rondgespeeld (zit op 85 ofzo), maar het heeft me wel jaren vermaakt. Hetzelfde geldt denk ik voor GT4. Als ik er even geen zin meer in heb (wat tot nu toe nog niet is voorgekomen), dan speel ik gewoon een ander leuk spel en als ik dáár dan mee klaar ben, ga ik gewoon weer verder met GT4!quote:Op zondag 8 mei 2005 23:58 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb hem dus gekocht en ik heb nog niet zo heel veel tijd ervoor gehad, maar mijn eerste indruk: Ouderwets genieten! Ben nu nog een beetje lui geld aan het sparen met de B spec, en heb al een paar leuke auto's (gehad).
Hier ben ik nog wel heel wat uren zoet mee.
DFP-stuurtje is in een woord: geweldig!!! Na een paar rondjes oefenen (met bak op automatisch) merk je al dat je bochtenwerk verbeterd. Controle is vele malen preciezer dan een DS2-controller.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:46 schreef Dacide het volgende:
laat ons weten hoe het stuurtje bevalt.
Ik peins er ook over om dit stuur te kopen. Echter ik ben op dit moment GTR gewend. En ik denk zelf niet dat er een racegame bestaat welke de Force feedback beter uitbuidt dan deze game.
Ben bang dat GT4 dan een tegenvaller wordt.
dat is alleen voor GT dus, voor andere spellen kan dat weer heel anders liggen tochquote:Op maandag 9 mei 2005 11:43 schreef P-Style het volgende:
Gran Turismo Serie (dus alle delen bij elkaar) 43 miljoen keer verscheept!!!
Goedzo Polyphony!Wat opvallend is, is het hoge aantal GT-verkopen in Europa (staat een tabelletje in 't persbericht)! Laat maar weer zien hoe belangrijk de Europese markt is!
Dit is alleen voor de GT's ja. Maar bij wel meer spellen zie je de verhoudingen ongeveer zo liggen.quote:Op maandag 9 mei 2005 13:31 schreef djmurcielago het volgende:
dat is alleen voor GT dus, voor andere spellen kan dat weer heel anders liggen toch
Heb foto's maar weet heel eerlijk gezegd niet hoe ik ze moet plaatsen. Hij is bijna klaar, gisteravond (hopelijk) laatste verflaag aangebracht, nu nog afwerken en aflakken voor extra bescherming.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 08:11 schreef pmponer het volgende:
Hey slotter hoe gaat het met je cockpit, heb je er al foto's van?
Was het bouwen tot nu toe makkelijk?
Làkken... verschrikkelijk!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:45 schreef Slotter het volgende:
Heb foto's maar weet heel eerlijk gezegd niet hoe ik ze moet plaatsen. Hij is bijna klaar, gisteravond (hopelijk) laatste verflaag aangebracht, nu nog afwerken en aflakken voor extra bescherming.
Bouw was redelijk eenvoudig, al is het wel een hoop werk (inmiddels 1,5 week bezig al dan niet fulltime). Grootste probleem is het netjes aftekenen en uitzagen van de MDF-delen en de gaten precies op de juiste plek boren. Tekeningen zijn nog intact, dus....
Overigens zijn echt alle onderdelen van hout, geen metalen platen. Enige punt is misschien dat het "beslag" (moeren, bouten etc) wat prijzig kan worden en/of lastig aan te komen.
Ziet er wel erg cool uit iig, hoop aan het eind van de week te kunnen melden hoe het raced.
Waardeloos idd. Vooral ook omdat ik eerst 2 kleuren verf gebruik (en een dikke zwarte viltstift om de scheiding tussen de 2 te maken) en dan nog eens 1 of 2 laklagen wil aanbrengen voor extra bescherming (aantal bewegende delen EN je zit erin). Dus per verf- of laklaag 12-24 uur wachten! AAARGH. Ben het nu echt zat aan het worden: ik wil racen!!!!!!!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Làkken... verschrikkelijk!Wat duurt dat inderdaad lang zeg, als je het een beetje netjes wilt doen! En dan heb jij nog een stuk meer hout gebruikt dan ik.
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:00 schreef Alfa_Boy het volgende:
Ik heb geen zin om het op te zoeken, met welke race kan ik de Sauber Mercedes winnen? Volgens mij is het bij de US-versie als je endurance laguna seca wint ofzo, maar daar kreeg ik gister een oude audi
Hé, niet vloeken hè?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:38 schreef Alfa_Boy het volgende:
...forza binnen...
Sorry schatquote:
Goedzo!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:09 schreef Alfa_Boy het volgende:
Sorry schatHeb de demo van Forza, en die kan toch echt niet tippen aan gt4. Maar hopen dat geen xbox-geile beer dit leest, want dan krijg je weer die hele kleffe bende over je heen.
Weet je? Ik besef me ineens dat er nog zó veel auto's in het spel zitten die ik nog wil uitproberen!quote:Op woensdag 11 mei 2005 22:56 schreef Alfa_Boy het volgende:
Ik vind de Opera Performance S2000 geweldig. Helemaal gefinetuned, rond de 330 pk, 500 pk monsters verslindt ie gewoon op de nurnburgring ofzo. Ook laguna seca wil nog lukken. Lekker veel a-spec punten
Je kunt de auto tot een 470 pk tunen als ik me niet vergis.
Hij heeft een heerlijk bochtengedrag, en met de tcs op 2 ook een klein beetje overstuur om lekker de sliden door de bochten. zaaaalig
Met een DFP kun je heel gemakkelijk gedoseerd gas geven, en dan heb je geen TC nodig. Het is zo heerlijk om over de Ring te scheuren, al driftend door de bochten, en razen over het ongelijke wegdek zodat heel je wagen stuitert.quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:34 schreef Alfa_Boy het volgende:
Met tcs op 0 is ie te listig op de ring. ASM heb ik altijd op 0, je moet de auto wel kunnen laten glijden door de bocht he
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |