Ja idd, vandaag ook al weer meegamaakt. Deed Endurence race op de Infinieon Raceway. Na 2 pitstops ver op kop dus laat ik B-spec rijden.quote:
Het valt me op dat AI spelers altijd héél laat de pits in rijden. Echt pas als hun banden al helemaal rood zijn.quote:Op woensdag 27 april 2005 01:18 schreef Xtr3mE het volgende:
Hmm niets mis mee leek het maar heeft ie zijn banden eenmaal opgemaakt (dieprood) gaat ie vrolijk de volgende ronde in en slipt ie elke bocht eruit. Dan pas heeft de slimmerik door dat ie naar binnen moet en gaat het oranje P aan![]()
Klopt, de AI-spelers en de B-spec rijder gaan pas pitten op het moment dat hun banden echt op zijn. In de B-spec mode kun je dit mooi volgen, pas als alle banden op oranje of rood staan maken ze aanstalten om te gaan pitten. Hun voordeel is dat ze misschien minder pitstops maken tijdens een lange race dus een seconde of 30 per gemiste pitstop besparen, maar als je in A-spec mode raced en je pit wat eerder kun je enorm veel tijd winnen doordat hun rondetijden echt veel slechter worden die laatste twee rondjes voor ze de pit induiken. In een korte race hoeft het weinig uit te maken, maar tijdens een lange race kun je hier een beetje tactisch mee omgaan (zelfde met al dan niet voltanken, wat ik ook al eens heb aangehaald).quote:Op woensdag 27 april 2005 01:46 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het valt me op dat AI spelers altijd héél laat de pits in rijden. Echt pas als hun banden al helemaal rood zijn.
in de Formule GT races pit ik in de eerste 2 races (heb de rest nog niet gedaan) zelfs minder vaak dan de AI... ondanks dat ik ruim sneller ben, dat had ik nooit verwacht, maar normaal pit je idd vaker als A-spec dan als B-specquote:Op woensdag 27 april 2005 10:18 schreef Slotter het volgende:
[..]
Klopt, de AI-spelers en de B-spec rijder gaan pas pitten op het moment dat hun banden echt op zijn. In de B-spec mode kun je dit mooi volgen, pas als alle banden op oranje of rood staan maken ze aanstalten om te gaan pitten. Hun voordeel is dat ze misschien minder pitstops maken tijdens een lange race dus een seconde of 30 per gemiste pitstop besparen, maar als je in A-spec mode raced en je pit wat eerder kun je enorm veel tijd winnen doordat hun rondetijden echt veel slechter worden die laatste twee rondjes voor ze de pit induiken. In een korte race hoeft het weinig uit te maken, maar tijdens een lange race kun je hier een beetje tactisch mee omgaan (zelfde met al dan niet voltanken, wat ik ook al eens heb aangehaald).
Ben zelf even gestopt met spelen omdat ik eerst mijn race-cockpit (gisteren ontvangen) wil af hebben EN de DFP wil hebben, maar in de FGT-races pit ik altijd minimaal 1 keer vaker dan de tegenstand maar weet elke race toch nog te winnen.
Hmmm, vaag. Misschien ga ik iets te ruig met m'n auto om dan?quote:Op woensdag 27 april 2005 10:37 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
in de Formule GT races pit ik in de eerste 2 races (heb de rest nog niet gedaan) zelfs minder vaak dan de AI... ondanks dat ik ruim sneller ben, dat had ik nooit verwacht, maar normaal pit je idd vaker als A-spec dan als B-spec
Ewwww, bestaan daar pilletjes tegen?!?!?quote:Op woensdag 27 april 2005 14:10 schreef Alfa_Boy het volgende:
P-style kan ook zo ontzetteng geil worden van de DFP, dus luister maar naar hem![]()
Ja... wat hij zegt!quote:Op woensdag 27 april 2005 14:10 schreef Alfa_Boy het volgende:
Als ik snel iets op google in tik, kom ik hier op uit: http://hardware.gamespot.com/Story-ST--1543-x-x-x
Daar staat alleen de Enzo van Thrustmaster.
Maar ga AUB gewoon voor de DFP, als je het geld hebt, doe het dan nou maar. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal op de PS2, maar aangezien je het stuur 900 graden kunt draaien is het niet zo dat als je een kwartslag draait je al achterstevoren op de baan staat.
P-style kan ook zo ontzetteng geil worden van de DFP, dus luister maar naar hem![]()
Ja meneer, goed meneer (of mevrouw trouwens). Begon me alleen even zorgen te maken mbt die laatste opmerking....quote:Op woensdag 27 april 2005 18:19 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ja... wat hij zegt!Vergeet die Thrustmaster!
En toch lijkt het me een hele toevoeging aan het spel. Als je in GT speelt met gewone straat-auto's, dan moet je gebruik maken van de koppeling. Is het een automaat, dan schakelt ie zelf, is de automaat te bedienen met flippers, dan moet je de flippers achter het stuur gebruiken. Mij lijkt het geweldig. Dan is het pas een driving simulationquote:Op donderdag 28 april 2005 09:03 schreef Slotter het volgende:
Waarom zou je een koppeling willen? Dat word volgens mij ook niet gebruikt in ECHTE race-auto's.
Natuurlijk in de "legale" sportauto's (dus die de weg op mogen) is dat net even anders. Van mij hoeft het niet echt, maar ik kan denk ik wel begrijpen waar je heen wilt.
Wat bedoel je trouwens met een stuur met grotere straal? Een groter wiel (ben niet zo'n techneut)?
Meeste echte sportwagens hebben ook relatief kleine stuurtjes ivm sneller sturen.
Sja, wellicht. Weet het niet, weer iets extra waar je rekening mee moet houden en wat wat extra tijd kost. Als het goed uitgewerkt is (AI!!! Niet dat die dan opeens veel eerder/later kunnen op/afschakelen omdat ze geen gebruik maken van koppeling), is het misschien wel gaaf. Ben alleen bang dat dat best lastig is. Het is Polyphony nog niet gelukt om in deel 4 de AI jou op de baan te "zien", vraag me af hoe zoiets dan uitgewerkt moet worden.quote:Op donderdag 28 april 2005 10:42 schreef Alfa_Boy het volgende:
[..]
En toch lijkt het me een hele toevoeging aan het spel. Als je in GT speelt met gewone straat-auto's, dan moet je gebruik maken van de koppeling. Is het een automaat, dan schakelt ie zelf, is de automaat te bedienen met flippers, dan moet je de flippers achter het stuur gebruiken. Mij lijkt het geweldig. Dan is het pas een driving simulation
Met het ACT-labs racestuur lijkt Grand Prix Legends op de pc mij supermooi om te spelen.
Ik vind het best, zolang ze:quote:Op donderdag 28 april 2005 13:43 schreef Alfa_Boy het volgende:
De ps3 heeft uiteraard meer kracht. Met een beetje goed programmeren moet het wel lukken.
c. realistische schadequote:Op donderdag 28 april 2005 14:48 schreef Slotter het volgende:
[..]
Ik vind het best, zolang ze:
a. een mogelijkheid meeprogrammeren dat je het ook uit kunt zetten,
b. ze het deelnemersveld uitbreiden tot min. 16 auto's![]()
Da's trouwens ook een goeie. Je kunt wel sprongetjes maken, maar niet over de kop vliegen.quote:Op donderdag 28 april 2005 14:57 schreef Xtr3mE het volgende:
d. Interactie op de baan (stenen bijv op rally parcours zodat de auto daadwerkelijk kan kantelen en dus ook een onderkant heeft) De huidige situatie is zo dat de auto als magneten aan de weg worden getrokken en dus nooit kunnen kantelen oid.
c hoeft van mij niet zo nodig eigenlijk. Heb we het al eens over gehad. Zoals P-style ook al eens aangaf, dan kun je de endurance events wel op je buik schrijven.quote:Op donderdag 28 april 2005 15:07 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
[..]
Da's trouwens ook een goeie. Je kunt wel sprongetjes maken, maar niet over de kop vliegen.
e. De race-modificatie moet weer terug. Dit was geweldig in GT1 en GT2.
Nou ja.. het is eigenlijk al uitgelegd door anderen.quote:Op donderdag 28 april 2005 09:03 schreef Slotter het volgende:
Waarom zou je een koppeling willen? Dat word volgens mij ook niet gebruikt in ECHTE race-auto's.
Natuurlijk in de "legale" sportauto's (dus die de weg op mogen) is dat net even anders. Van mij hoeft het niet echt, maar ik kan denk ik wel begrijpen waar je heen wilt.
Wat bedoel je trouwens met een stuur met grotere straal? Een groter wiel (ben niet zo'n techneut)?
Meeste echte sportwagens hebben ook relatief kleine stuurtjes ivm sneller sturen.
Inderdaad. Dat was geniaal! Zo kon je van de lompste tweedehandsbak nog een stoere racewagen maken!quote:Op donderdag 28 april 2005 15:07 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
e. De race-modificatie moet weer terug. Dit was geweldig in GT1 en GT2.
Nou... zo'n dramatische invloed heeft die racingmodification gelukkig niet hoor. Je auto gaat er vooral cool uitzien!quote:Op donderdag 28 april 2005 16:36 schreef Slotter het volgende:
Okay, dat klinkt idd wel cool!! Bedankt voor de uitleg!
Aan de andere kant heeft het zo op het eerste gezicht ook wel een downside; je kunt namelijk van alle auto's een echte race-wagen maken. Hoe werkte dat dan in races tegen straatversies van andere auto's?
Klinkt een beetje als in GT3 de Formula Polyphony racewagen gebruiken in elke race waar deze werd toegelaten, moest je echt je best doen of je rondjes in de verkeerde richting op rijden om te verliezen. Dat vergrootte nou niet echt de gameplay van het spel.
Cool. Heb je ookal de multiscreen optie gebruikt?quote:Op donderdag 28 april 2005 09:09 schreef Shade1981 het volgende:
Hier drie ps2's, allemaal met harde schijf en GT4 erop. En netwerkverbinding via router. Lekker tegen elkaar racen, werkt super goed. Je kunt alle banen en auto`s gebruiken in lan play.
Okay, op die manier. Dacht je op deze manier misschien zo'n beetje elke auto kon omturnen tot een volwaardige volbloed racebak. Maar ikke snap nu. In dat geval....bring it on.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:00 schreef P-Style het volgende:
Nou... zo'n dramatische invloed heeft die racingmodification gelukkig niet hoor. Je auto gaat er vooral cool uitzien!Hij's misschien iètsje sneller en je kan, zoals al gezegd, de downforce instellen. Maar dat kan nu ook met de spoilers.
4, 8, 12, 18, 22. Dus je kan voor 18 gaan en dan eventueel flink gaan schafen.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:33 schreef Slotter het volgende:
[..]
Okay, op die manier. Dacht je op deze manier misschien zo'n beetje elke auto kon omturnen tot een volwaardige volbloed racebak. Maar ikke snap nu. In dat geval....bring it on.
Zo, zojuist bij de bouwmarkt vandaan om eerste materialen voor m'n racecockpit te halen. Waarom verkoopt de Gamma nou weer geen 16mm MDF............![]()
Sja, dat schaven heb ik ook al aangedacht, maar of je het dan mooi egaal krijgt. Of ik verlijm 2 stukken van 8mm of ik ga simpelweg voor 18mm en pas de bouwtekening wat aan.quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:12 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
4, 8, 12, 18, 22. Dus je kan voor 18 gaan en dan eventueel flink gaan schafen.
btw, er zijn ook wel vensterbanken te koop van 16 mm MDF, (uit mijn hoofd, reken me er niet op aan)
dat zijn geen volledige platen maar wel 390 (ofzo) bij max 40 cm...
pak maar gewoon 18...quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:08 schreef Slotter het volgende:
[..]
Sja, dat schaven heb ik ook al aangedacht, maar of je het dan mooi egaal krijgt. Of ik verlijm 2 stukken van 8mm of ik ga simpelweg voor 18mm en pas de bouwtekening wat aan.
De delen volgens de bouwtekening 16mm moeten zijn, zijn de tussendelen (zit, rugleuning en steunen voor stuur, pedalen en soort voetenplank). Ik gok dus dat het niet veel uitmaakt of die delen 16 of 18mm dik zijn.
2 delen van 8mm verlijmen geeft misschien weer problemen, omdat er in de zijkanten 5cm diepe gaten moeten worden geboord voor de bevestiging aan de zijplaten. Prachtig punt waar de platen weer kunnen gaan scheuren oid.
Wel het simpelst iig. En dan kan ik dit weekend gewoon doorakkeren, dan hopelijk volgende week in gebruik nemen.....Schaven of verlijmen eigenlijk geen optie....quote:
dat zeg ik...quote:Op vrijdag 29 april 2005 12:10 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Het begint hier onderhand meer te lijken op een Gamma topic
ik stop al, ik stop al!!!!!quote:Op vrijdag 29 april 2005 13:13 schreef Dacide het volgende:
ik heb er drie keer gewerkt (drie keer een half jaar). Ben blij dat ik er weg ben. dus hou maar weer op over de gamma:
ok, ik stop ook, we gaan weer verder over GT4quote:Op vrijdag 29 april 2005 13:13 schreef Dacide het volgende:
ik heb er drie keer gewerkt (drie keer een half jaar). Ben blij dat ik er weg ben. dus hou maar weer op over de gamma:
Niet veel geloof ik... Ik heb die B-spec debiel ook wat rondjes laten rijden bij free-run, maar volgens mij krijg je daar amper B-spec punten voor.quote:Op vrijdag 29 april 2005 19:00 schreef Alfa_Boy het volgende:
Heeft het nu veel zin om je B-spec aap te laten rijden in een Free Run op bijvoorbeeld de Nordschleife?? Dus zeg maar, een uurtje of 4? Hij heeft pas 3000 punten ofzo. (ben overnieuw begonnen op 2e mem-card)
Dat probleem had ik dus ook. Maar als je op 50% zit, dan krijg je een leuke Jaguar (zie ook rest van deze topic) waarmee de deze championship wel kunt winnen!quote:Op zondag 1 mei 2005 13:27 schreef Dacide het volgende:
Hmm, ben nu aanbeland bij de GT World Championship (professional event)
Met de mercedes CLK GTR red ik het net niet. Maar helaas kosten alle auto's die ik wil hebben zo'n 4,5 miljoen.
Dus iemand een tip om snel aan geld te komen. Of kan ik ergens een dikke race car winnen? (ik zag al dat je met endurance races een bentley of audi R8 kan winnen)
Je moet bij Endurance de El Capitan (of zoiets) rijden. Duurt niet zo lang en je krijgt een race car waarmee je makkelijk het GT World Championship wint.quote:Op zondag 1 mei 2005 13:27 schreef Dacide het volgende:
Hmm, ben nu aanbeland bij de GT World Championship (professional event)
Met de mercedes CLK GTR red ik het net niet. Maar helaas kosten alle auto's die ik wil hebben zo'n 4,5 miljoen.
Dus iemand een tip om snel aan geld te komen. Of kan ik ergens een dikke race car winnen? (ik zag al dat je met endurance races een bentley of audi R8 kan winnen)
Tuurlijk doen ze dat niet. Je wil niet weten hoeveel mensen alleen voor GT4 een PS2 gekocht hebben. Exclusiviteit verkoopt en dat is nou net wat Sony wilquote:Op maandag 2 mei 2005 14:01 schreef rwbrink het volgende:
Ik vind dat zulke games ook voor de pc moeten uikomen dat zou echt supergoed verkopen man!!! ik snap niet waarom ze het niet doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |