Ik zal het linkje erbij zetten...quote:Op donderdag 21 april 2005 00:01 schreef Xtr3mE het volgende:
(Misschien ook iets voor de Openings post next time ?)
Dit is orgineel uit GT3, en daar zat geen turbo charger inquote:Op donderdag 21 april 2005 01:27 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Zekers, echter ik mis zo op het eerste gezicht 1 ding onder het kopje Turbo namelijk de supercharger
wise guy..quote:Op woensdag 20 april 2005 23:13 schreef Yngwie het volgende:
Nee hoor, de Koreaanse versie heeft de meeste auto's
[..]
Inderdaad. 700 is ook niet zo indrukwekkend als je nagaat dat er 10 skylines, 10 impreza's etc. inzitten,quote:Op donderdag 21 april 2005 09:04 schreef Markster het volgende:
Liever een online functie dan veel auto's. Wat boeit het nou of je 100 auto's hebt, of 700 auto's. Allemaal getalletjes waar ze al sinds deel 1 tof mee doen.
Forza Motorsportquote:Op donderdag 21 april 2005 08:49 schreef Markster het volgende:
ik vind de onlinemode toch wel een flink gemis, de rest is zwaar okay. (behalve de schademodellen die niet aanwezig zijn, maarja welk spel heeft dat wel, met echt bestaande auto's)
Als je een turbo installeert, en je kijkt dan bij de eigenschappen, dan zal er staan iets in de trend van: 300 PK @ 8200 rpm en 350 NM @ 5500 RPM, je moet om snel te zijn je auto proberen zoveel mogelijk tussen die 2 toerentallen houdenquote:Op donderdag 21 april 2005 09:23 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Handig die tuning guide trouwens, maar ik mis veel informatie over de invloed van bijvoorbeeld turbo's op de torque van de motor. Dit is net zo belangrijk als het gewin in PK's.
Het was iig een koude douche. Had me er wel op verheugd om online tegen vrienden te racen. Maar goed, het is nog steeds een cool spel en moet zeggen dat ik op de pc toch ook niet echt online speel. Neemt niet weg dat het een mooie optie had KUNNEN zijn.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:42 schreef P-Style het volgende:
En het gebrek aan online mode... tja ik heb het Polyphony nog steeds niet vergeven.Aan de andere kant denk ik niet dat de single player mode, die zéér uitgebreid is en vreemdgenoeg nog steeds een verslavende werking heeft niet zoveel aandacht van mij had gehad als GT online playable was.
Ik zou het prima zonder kapotte versnellingsbak of afgebroken wielmoer kunnen stellen als ik vaker dan 1 keer per half uur iemand in kan halen of uberhaupt tegenkom.....Als ik moet kiezen dan toch echt gewoon een vol veld. Zeg nou zelf, hoe realistisch komt het over als je weet ik hoe lang je rondjes draait op de Nordschleife zonder dat je iemand tegenkomt of in je spiegels ziet? Gebeurt me ZEER regelmatig dat die andere auto's net zo goed NIET mee hoefden te rijden want je ziet ze na een paar rondjes na de start toch nauwelijks meer (niet dat ik zo goed ben, meer dat de competitie in sommige races zo slecht is....) behalve als blauwe stipjes ergens ver achter je op de kaart.quote:Op donderdag 21 april 2005 16:06 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Ik vind een schademodel toch veel beter bij een realistische race-ervaring passen dan meer auto's tijdens een race. Maar hopelijk passen ze gewoon alletwee die facetten aan
Daarom hoeft het van mij niet zo nodig idd. Vind een endurance event best gaaf, maar als ik tien minuten voor de vlag valt een muur raak of van de weg geramd word (zie de huidige AI van de computertegenstanders) dan gok ik dat ik een kampioenschapje PS2-werpen ga proberen.....quote:Op donderdag 21 april 2005 16:52 schreef P-Style het volgende:
Stel nou dat er in GT5 een echt... ècht realistisch schadesysteem zou zijn. Dan kun je endurance events wel vergeten!Stel je bent 2 uur bezig of nog erger... 23½ uur bezig en in je laatste rondje knal je tegen de muur! Toch zonde van je tijd!
Het is haast niet te voorkomen dat je vroeg of laat eens een muur of een tegenstander raakt. Met snelheden van 200 tot 300Km/u kun je het dus wel vergeten hè als je een echt realistisch schadesysteem in je spel wilt.
Ben ik niet helemaal met je eens, wederom kijkend naar de AI-kwaliteiten van de computergestuurde auto's. Stel dat je een auto voor de 13de keer binnen een race lapt (rij je dus best goed), maar de huidige AI blijft merendeels de bijna ideaale lijn rijden....tijdens je inhaalmanouvre zit jij daar wellicht en de computer zal dan rucksichtloss naar binnen rammen. (nog een minpuntje van GT3 wat doorgeslopen is naar dit deel). Door de soms lompe AI kun je dus de verdere de race c.q. overwinning op je buik schrijven, ook al rijd je dan nog zo fantastisch.quote:En aan de andere kant. Als je ècht goed bent in GT, dan krijg je sowieso niets met 't schadesysteem te maken!Dus dat gezeur om schademodellen vind ik ook maar een beetje aanstellerij.
Yup, ben ik 100% met je eens. Ik mis het schademodel eerlijk gezegd niet, maar weersveranderingen en dag/nacht wisselingen in de 24 uurs races en dergelijke vind ik wel erg jammer dat dat er niet in zit.quote:Op donderdag 21 april 2005 17:12 schreef Slotter het volgende:
Maw....MEER AUTO'S OP DE BAAN!!!!!!!En misschien realistisch weermodel of zo. Lijkt me leuker als het opeens keihard gaat regenen of zo. Moet je je rijstijl opeens drastisch aanpassen....
Is zo, 't ziet er wat typisch uit als je 24 uur lang een mooi middagzonnetje hebt. Prima, maar ik heb het nog nooit meegemaakt. Het is niet echt storend, maar zoals je zegt....jammer.quote:Op donderdag 21 april 2005 17:31 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Yup, ben ik 100% met je eens. Ik mis het schademodel eerlijk gezegd niet, maar weersveranderingen en dag/nacht wisselingen in de 24 uurs races en dergelijke vind ik wel erg jammer dat dat er niet in zit.
duidelijke taalquote:Op donderdag 21 april 2005 19:08 schreef Alfa_Boy het volgende:
Ieder zijn ding natuurlijk. Als je het niet gespeeld hebt, mag je er niet over praten
Omdat dat (wat mij betreft en blijkbaar voor een hoop anderen ook) maar bijzaken zijn. Waar het om gaat is het daadwerkelijke racegedeelte en dat zit meer dan snor. Daarnaast grafisch is het dik voor elkaar, carrieremode is lekker uitgebreid en er zit een shitload aan auto's en circuits in/quote:Op donderdag 21 april 2005 18:33 schreef Markster het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom dit spel zo enorm de hemel ingeprijst wordt. Geen schademodellen, geen weersveranderingen, geen online etc.!
Ik heb hem gister gekocht, en vandaag weer terug gebracht.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:08 schreef Alfa_Boy het volgende:
Ieder zijn ding natuurlijk. Als je het niet gespeeld hebt, mag je er niet over praten
Dat was bij gt1 ook al het geval. Uitmelken noemen ze dat.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:23 schreef Slotter het volgende:
[..]
Omdat dat (wat mij betreft en blijkbaar voor een hoop anderen ook) maar bijzaken zijn. Waar het om gaat is het daadwerkelijke racegedeelte en dat zit meer dan snor. Daarnaast grafisch is het dik voor elkaar, carrieremode is lekker uitgebreid en er zit een shitload aan auto's en circuits in/
Misschien een paar redenen.
Forza fanboy genoeg GT afgekraakt vandaag ? ja ? mooi nu opzouten naar je forza topic.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:40 schreef Markster het volgende:
[..]
Dat was bij gt1 ook al het geval. Uitmelken noemen ze dat.
Wat hij zegt, plus de Driving Force Pro.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:23 schreef Slotter het volgende:
Omdat dat (wat mij betreft en blijkbaar voor een hoop anderen ook) maar bijzaken zijn. Waar het om gaat is het daadwerkelijke racegedeelte en dat zit meer dan snor. Daarnaast grafisch is het dik voor elkaar, carrieremode is lekker uitgebreid en er zit een shitload aan auto's en circuits in/
Misschien een paar redenen.
Uitmelken is een groot woord. Gran Turismo is een reeks die streeft naar perfectie. Ieder deel komt dichterbij. Elk deel wordt ook ècht veel beter en GT4 is in alle opzichten de beste in de serie. Het is geen EA-game, waarbij er ieder jaar een nieuw deel van uitkomt, zonder dat er ook maar iets veranderd is.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:40 schreef Markster het volgende:
Dat was bij gt1 ook al het geval. Uitmelken noemen ze dat.
F1 win ja na de 24 uur op de Nur'Ring, de zwarte versie krijg je als je aan de 100% zitquote:Op donderdag 21 april 2005 21:31 schreef tommiedog het volgende:
waar kan je eigenlijk die formule 1 wagen kopen winnen (of zit hij er gewoon helemaal niet in )
Duidelijk!quote:Op donderdag 21 april 2005 22:25 schreef Markster het volgende:
...maar dat zal meer aan mijn arcade-voorkeuren liggen
die auto is echtquote:Op maandag 18 april 2005 21:39 schreef Ultimora het volgende:
Voor het eerst ben ik ook eens met de foto's wezen prutsennatuurlijk op de ring, met een passende Ring-auto, een beetje dwarsgehen
[[url=http://img53.echo.cx/img53/7625/img00045hs.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img53.echo.cx/img53/8638/img00054hz.th.jpg]afbeelding][/URL]
De meeste Group B bakken zijn erg goed (Lancia S4, Ford RS200 enz enz) maar een 'gewone' Impreza WRC of 206 WRC is ook wel ok voor de eerste paar rally races, als je 1.250.000 credits over hebt kan je de Lancer EVO 8 WRC kopenquote:Op donderdag 21 april 2005 22:42 schreef Pharell het volgende:
[..]
die auto is echt
alleen jammer dat t een opel is/was![]()
(ik heb t over de echte he niet over die in gt4)
en wat vinden jullie nou de ultieme rally wagen?
ik heb nou een evo 6 (straat versie) helemaal getuned maar hij rijdt echt bagger met de rallys
In dat geval kunnen ze alle nieuwe spellen wel cancellen en nooit meer iets nieuws ontwikkelen want er zijn eigenlijk bijna geen echte vernieuwende dingen meer in de gameplay van welk spel dan ook.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:40 schreef Markster het volgende:
[..]
Dat was bij gt1 ook al het geval. Uitmelken noemen ze dat.
Wellicht een hele stomme vraag, maar waar koop je dat ding? Heb al bij een paar Bartjes, Toys R Us, Makro, MediaMarkt etc gekeken maar zie hem nergens staan.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:03 schreef P-Style het volgende:
[..]
Wat hij zegt, plus de Driving Force Pro.Goed... het ding kost bijna net zoveel als de PS2 zelf, maar als je het geld heb, dan is GT4 een compleet ander spel (in positieve zin uiteraard)!
[..]
Is zo, maar zoals ik al zei; in welk spel wat in 2004 of 2005 is uitgekomen zit nu echt iets vernieuwends? Het is allemaal voortborduren op een bepaalde thema.quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:47 schreef Alfa_Boy het volgende:
Het is dan wel uitmelken waar progressie in zit. Elk deel doet toch weer een flinke schep bovenop het vorige
Die EA-games, dat is vaker van dat uitmelk-gedoe. Bij polyphony doen ze tenminste nog moeite om een spel te finetunen(ff niet de AI meerekenen, want die is zwaar bagger).
Yep, heb hem ergens gewonnen en getuned. Mooie bak, maar ik vind hem erg lastig te besturen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:30 schreef Dacide het volgende:
Heft iemand de TVR Cerbere Speed 12 in zijn garage staan? Hoe rijdt deze? En hoe is ie max tuned? Kan je er dan nog in rijde
Ikzelf ben erg gecharmeerd van die BMW M3 GTR en de Chevrolet Camara LM
Ik ben ook heel wat winkels langsgelopen voor dat kreng. Zonder resultaat. Toen heb ik hem maar online besteld.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:25 schreef Slotter het volgende:
[..]
Wellicht een hele stomme vraag, maar waar koop je dat ding? Heb al bij een paar Bartjes, Toys R Us, Makro, MediaMarkt etc gekeken maar zie hem nergens staan.
[..]
Is zo, maar zoals ik al zei; in welk spel wat in 2004 of 2005 is uitgekomen zit nu echt iets vernieuwends? Het is allemaal voortborduren op een bepaalde thema.
Mbt de AI, die is bij tijd en wijle soms echt klote en dan weer best sterk. Heb al even niet gespeeld, maar in de Formula Gran Turismo serie vind ik hem best goed. Heb regelmatig moeite om een race te winnen (maar van de 14 tot nu toe maar 1 keer brons, dus best goed gedaan al zeg ik het zelf). En toch is ook hier weer die AI te dom om je in zijn geheel op te merken....Imho toch de meest grote irritatie aan het hele spel.
Okay thanks!!!! Prijs valt me overigens nog mee, geloof dat ie bij Logitech zelf voor een ¤ 150 op de site geprijsd is.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:35 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
[..]
Ik ben ook heel wat winkels langsgelopen voor dat kreng. Zonder resultaat. Toen heb ik hem maar online besteld.
http://www.tweakers.net/pricewatch/116153
ja dat weet ik.. en daarom waardeer ik em ook zoquote:Op donderdag 21 april 2005 22:56 schreef Xtr3mE het volgende:
Het is geen Opel maar een Lotus, En hij was verre van een standaard Opel.
'Fastest saloon' in die tijd
http://www.lotus-carlton.co.uk/quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:30 schreef CybPraetorian het volgende:
tis toch zo dat die opel lotus, in principe een opel was. Maar de onderdelen werden naar Lotus gestuurd, die zetten het inelkaar, zetten er een bak van een motor in en voerden hem en stuurden hem weer terug.
stond laatst een te koop in de autovisie, een Opel Lotus Omega...
een heel topic over jouw probleem: http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=56883quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:51 schreef P-Style het volgende:
Voor degene die de Gran Turismo World Challenge (de laatste event van de Professional Events) hebben gehaald... Welke auto hebben jullie daarvoor gebruikt?
Want die mafkezen daar hebben best wel snelle auto's en ik denk niet dat ik een auto heb die snel genoeg is om ze bij te houden.
Die was best simpel.. andere mensen op die gtplanet forum zitten te zeiken dat ze het niet halen met hun CLK-GTR maar het is niks aan.quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:51 schreef P-Style het volgende:
Voor degene die de Gran Turismo World Challenge (de laatste event van de Professional Events) hebben gehaald... Welke auto hebben jullie daarvoor gebruikt?
Want die mafkezen daar hebben best wel snelle auto's en ik denk niet dat ik een auto heb die snel genoeg is om ze bij te houden.
Echt waar? Oh... dat komt mooi uit! Want volgens mij zit ikzelf nu op 49,5%quote:Op zondag 24 april 2005 21:36 schreef A.l.e.x het volgende:
Denk dat de XJR9 die ik gekregen heb voor 50% complete wel snel genoeg is voor het GTWC, stock 928 PK/999 NM na nieuwe olie 978 PK en hij weegt maar 894 kilo, got to love Group C![]()
Yep, bij 25% krijg je de Audi Nuvolari (oid) bij 50% bovengenoemde bij 75% helaas niks en bij 100% <spoiler> een zwarte F1 bakquote:Op zondag 24 april 2005 22:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Echt waar? Oh... dat komt mooi uit! Want volgens mij zit ikzelf nu op 49,5%Dan ga ik nog wel effe een paar dealer-events doen (die vind ik eigenlijk best leuk!
) en de 50% halen.
Opzich had ik wel een idee van wat voor auto's ik moest gebruiken, maar die auto's moest je òf winnen (en ik wist niet uit m'n hoofd waar) òf ze waren minstens 3.500.000 credits duur!
Maar in ieder geval bedankt voor de tips allemaal!
Dat is niet de auto die in het spel zitquote:Op zondag 24 april 2005 21:36 schreef A.l.e.x het volgende:
Denk dat de XJR9 die ik gekregen heb voor 50% complete wel snel genoeg is voor het GTWC, stock 928 PK/999 NM na nieuwe olie 978 PK en hij weegt maar 894 kilo, got to love Group C![]()
[afbeelding]
Jan Lammers heeft is Le Mans gereden in 1 van deze bakken en volgens mij ook gewonnen
[offtopic]quote:Op zondag 24 april 2005 19:43 schreef Dacide het volgende:
HOOAH
voor 5000 dollar is dat geen hebbedingetje meer...quote:Op maandag 25 april 2005 00:02 schreef Xtr3mE het volgende:
Met de auto zelf kan je geen ruk in het spel (idd niet boeiend)
Maar zo'n schaalmodel is wel een hebbedingetje
quote:Op maandag 25 april 2005 09:00 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
[..]
[offtopic]
Je speelt ook al America's Army ?
Hooah soldier!![]()
[/offtopic]
De Minolta Toyota heb ik ook gebruikt, deze kun je winnen in de Endurance race van El Capitan.quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:51 schreef P-Style het volgende:
Voor degene die de Gran Turismo World Challenge (de laatste event van de Professional Events) hebben gehaald... Welke auto hebben jullie daarvoor gebruikt?
Want die mafkezen daar hebben best wel snelle auto's en ik denk niet dat ik een auto heb die snel genoeg is om ze bij te houden.
Dan moet ik die endurance maar effe doen. Gelukkig vind ik El Capitan een leuke baan, hoef ik 'm niet te laten doen door m'n B-spec aap. Ik wil eigenlijk alle races minstens 1x op A-spec gedaan hebben.quote:Op maandag 25 april 2005 19:17 schreef Flat-Eric het volgende:
De Minolta Toyota heb ik ook gebruikt, deze kun je winnen in de Endurance race van El Capitan.
je kan er een turbo opgooien en dan heb je 1168 PKquote:Op maandag 25 april 2005 19:43 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dan moet ik die endurance maar effe doen. Gelukkig vind ik El Capitan een leuke baan, hoef ik 'm niet te laten doen door m'n B-spec aap. Ik wil eigenlijk alle races minstens 1x op A-spec gedaan hebben.
Ik heb die Jaguar inmiddels ook gewonnen, alleen zelfs daarmee wilde de GTWC nog niet echt lukken, want iedere keer als ik het probeerde deed er nog zo'n zelfde Jaguar mee en die was veel sneller!Zal wel een kwestie van goed tunen zijn, maar daar had ik toen effe geen zin in.
Ja... die had ik er al ingegooid.quote:Op maandag 25 april 2005 20:06 schreef A.l.e.x het volgende:
je kan er een turbo opgooien en dan heb je 1168 PK
Nou, zoals het nu gaat kan ik 'm wel prima op de weg houden (eerste race is Tokyo en die baan ken ik door en door), maar toch speert die andere Jaguar er steeds vandoor.quote:Op dinsdag 26 april 2005 01:46 schreef A.l.e.x het volgende:
misschien de traction controle wat verhogen? of kan je um gewoon niet meer op de weg houden?
ik bespeur hier sarcasmequote:
Vergeet geen RGB-kabel aan te schaffen!quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:57 schreef Ultimora het volgende:
zo gisteren ook een PS2 voor dit spel gekochtdie wordt donderdag gebracht. nu moet ik nog even een flapper vinden op marktplaats die een beetje rap GT4 voor 40 euro ofzo kan leveren. eerst maar eens donderdag mijn nieuwe Loewe Mimo ophalen
waarom heb je niet meteen het combopack gekocht. Dan was je voor een PS2 + GT4 179.95 kwijtquote:Op dinsdag 26 april 2005 13:57 schreef Ultimora het volgende:
zo gisteren ook een PS2 voor dit spel gekochtdie wordt donderdag gebracht. nu moet ik nog even een flapper vinden op marktplaats die een beetje rap GT4 voor 40 euro ofzo kan leveren. eerst maar eens donderdag mijn nieuwe Loewe Mimo ophalen
Lees de OP van de centrale PS2 topic maar even... daar heb ik het even kort uitgelegd.quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:26 schreef CybPraetorian het volgende:
btw, waarom een RGB kabel erbij kopen? je bedoelt daarmee de scartkabel? die zit er toch wel bij..?
wtf!! er zit dus standaard geen SCART kabel bij een PS2 wanneer je deze nieuw koopt? AV kabel sucks dat snap ik, maar zelfs mn oude SNES had een eigen aansluiting met aan de andere kant een scart aansluiting...quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:34 schreef P-Style het volgende:
[..]
Lees de OP van de centrale PS2 topic maar even... daar heb ik het even kort uitgelegd.
Geen enkele console komt tegenwoordig meer geleverd met een standaard Scartkabel. Allemaal met zo'n vies lelijk geel tulpje. Het is een trieste waarheid, die de fabrikanten alleen maar extra geld oplevert, omdat mensen dan nog los een (dure) RGB-kabel moeten kopen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:50 schreef CybPraetorian het volgende:
wtf!! er zit dus standaard geen SCART kabel bij een PS2 wanneer je deze nieuw koopt? AV kabel sucks dat snap ik, maar zelfs mn oude SNES had een eigen aansluiting met aan de andere kant een scart aansluiting...
een normale scart kabel is nog niet zo duur, en makkelijk te vinden (werk bij een bouwmarkt dus kost haast niks) maar zo'n PS2 stekker aan een kant kost nog wel wat.. kvind het belachelijk. eerst al geen geheugen bij, en dan ook nog een extra scartkabel kopen...quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
Geen enkele console komt tegenwoordig meer geleverd met een standaard Scartkabel. Allemaal met zo'n vies lelijk geel tulpje. Het is een trieste waarheid, die de fabrikanten alleen maar extra geld oplevert, omdat mensen dan nog los een (dure) RGB-kabel moeten kopen.
Vandaar dat je wonquote:Op dinsdag 26 april 2005 16:30 schreef P-Style het volgende:
Verder deed er dit keer ook geen andere Jaguar mee.
uit deze erg uitgebreide en interessante test blijkt trouwens dat de Pescarolo C60 '04 de snelste Le Mans bak in het spel isquote:Op dinsdag 26 april 2005 16:41 schreef Xtr3mE het volgende:
Ik denk dat ik mijn woorden terug moet nemen over het feit dat ik zei dat de Nissan R89C mijn snelste Le Mans auto was en dus de Jaguar XJR-9 langzamer was......totdat ik net even op Le Sarthe (toepasselijk) even met beide auto's 1 ronde deed.
Resultaat :
[afbeelding]
![]()
Wat wel ironisch is dat als je een race rijdt met alleen Le Mans auto's en die Pescarolo C60 '04 doet mee. dan rijdt ie ergens achteraan.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:23 schreef A.l.e.x het volgende:
[..]
uit deze erg uitgebreide en interessante test blijkt trouwens dat de Pescarolo C60 '04 de snelste Le Mans bak in het spel is
(niet helemaal officieel natuurlijk)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |