quote:In dit topic kan je je foto laten beoordelen door semi-deskundige mede-FOTters. Verklein voor je de foto post de foto even tot 550 breed zodat de layout niet in het gedrang komt. Verder zijn reacties als "mooie foto!", "tof!" en "wow!" wel goed voor [desbetreffende ego], maar voegen ze verder niet zoveel leerzaams toe. Probeer de slowchat te vermijden enzo en game on!
Het vorige deel; Deel 17
De laatste (onbeoordeelde) foto's;
[Centraal] Beoordeel mijn/deze foto deeltje 17
[Centraal] Beoordeel mijn/deze foto deeltje 17 (imageshack heeft FOK! weer gebanned, try something else).
Ah, een beginnend fotograaf. Net een cam gekocht?quote:
zal alles idd even doorlezenquote:Op dinsdag 12 april 2005 22:25 schreef portier het volgende:
[..]
Ah, een beginnend fotograaf. Net een cam gekocht?. Lees dit topic eens; Het grote kleine opstaptopic van portier voor starters
Melk in een Amstelglas!! You filthy creature!
Ik kom later vanavond nog wel op de foto's terug.
hmz, hier ga ik me niet eens aan wagen, het zijn imho gewoon wat kiekjes van pa & ma en de lamp en andere dingen die ik niet erg intressant vind.quote:Op dinsdag 12 april 2005 22:12 schreef HOPit het volgende:
En nog een keer mijn post:
En hier wat fotos van mij, compleet analoog (minolta dynax 3l) en compleet onbewerkt (behalve verkleinen in PS) en ingescanned met mn canon LIDE 35![]()
p.s. DIt is mn eerste SLR camera, en ook meteen de kickoff met een paar van de eerste fotos diek gemaakt had(is nog maar 1 maandje dus
)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Comment + crits plz:
:| ok, bedankt voor positief puntjequote:Op dinsdag 12 april 2005 22:32 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
hmz, hier ga ik me niet eens aan wagen, het zijn imho gewoon wat kiekjes van pa & ma en de lamp en andere dingen die ik niet erg intressant vind.
1 positief puntje, ik vind foto#1 wel een aardige portretfoto maar dan zondar al die storende elementen op de achtergrond.
Nou, whoppa, hieronder mijn kritiek.quote:
ok, tx voor critquote:Op dinsdag 12 april 2005 23:55 schreef portier het volgende:
[..]
Nou, whoppa, hieronder mijn kritiek.
Eensch met puckz, het zijn kiekjes. Wat ik al zei in mn topic, een beetje typisch 'ik-heb-net-een-camera-en-fotografeer-alles-wat-los-en-vast-zit'.
*knip*
Als je nou zo'n symetrisch onderwerp in het midden van je foto positioneert, leg het dan ook in het midden van je lichtbronquote:
Hi-key is niet zomaar het onderwerp overbelichten en schieten maar. Je foto is niet lekker scherp waardoor het er niet lekker uitkomt. Dit en dit vind ik goede hi-key's.quote:Venus:
[afbeelding]
Inderdaad. Het is niet van richten-schieten-klaar. Je kan ook gewoon 1 uur voorbereiden voor een foto.quote:Op woensdag 13 april 2005 09:07 schreef Puckzzz het volgende:
Voor foto's moet je sowiezo tijd maken. Wanneer je maar 5 minuutjes hebt om een foto te schieten kun je er donder op zeggen dat het niet is wat je in gedachten had. Neem vooral je tijd, besteed aandacht aan dat wat je wilt fotograferen.
En ik heb geen slecht beeld van je hoor
De techniek die ik daarvan heb geleerd pas ik ook toe. Het ging mijvooral om de macro's. Ik denk dat dat inmiddels wel wat verbeterd is:quote:Op woensdag 13 april 2005 11:20 schreef portier het volgende:
Dit zijn probeerseltjes, maar waarom zou je deze niet voor jezelf houden en deze techniek toepassen op foto's die er daadwerkelijk toe doen? Een probeerseltje komt er imho nooit lekker uit omdat je het er vanaf ziet (tenzij het een lucky shot is natuurlijk).
Tsja, bloemenmacro's kan imho ook niet zoveel fout aan gaan. Het zijn, mits je een goeie macrolens/functie hebt de makkelijkste onderwerpen. Die hommel is trouwens dood right? Wel erg onnatuurlijke houdingquote:Op woensdag 13 april 2005 12:45 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
De techniek die ik daarvan heb geleerd pas ik ook toe. Het ging mijvooral om de macro's. Ik denk dat dat inmiddels wel wat verbeterd is:
Die hommel was springlevend. Hij was alleen erg boos omdat ik hem op een A4tje had gezet en met zo'n enorm zwart gevaarte op 'm afkwam.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:40 schreef portier het volgende:
[..]
Tsja, bloemenmacro's kan imho ook niet zoveel fout aan gaan. Het zijn, mits je een goeie macrolens/functie hebt de makkelijkste onderwerpen. Die hommel is trouwens dood right? Wel erg onnatuurlijke houding.
Het hoeft geen uur te duren. In het begin is het leren van je foto's belangrijk en als je dan op verbeteringspunten gaat letten bij het maken van foto's kan je setup lang duren. Hoe meer foto's je maakt, hoe minder tijd er in het bepalen van kader, soort lens, diafragma/sluitertijd en moment gaat zitten.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:15 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is niet van richten-schieten-klaar. Je kan ook gewoon 1 uur voorbereiden voor een foto.
Hoe je hem neemt (hor/vert), wat je allemaal erop wilt hebben (close-up/veraf) en ga maar zo door!
Je mag altijd eens m'n mpe lens lenen en bij een zacht briesje een bloem proberen fotograferenquote:Op woensdag 13 april 2005 13:40 schreef portier het volgende:
[..]
Tsja, bloemenmacro's kan imho ook niet zoveel fout aan gaan. Het zijn, mits je een goeie macrolens/functie hebt de makkelijkste onderwerpen. Die hommel is trouwens dood right? Wel erg onnatuurlijke houding.
Vroegah, toen 20 rolletjes laten ontwikkelen nog 200 gulden kostte was ik het met je eens geweest.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:53 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Je mag altijd eens m'n mpe lens lenen en bij een zacht briesje een bloem proberen fotograferen
Even blond doen hoor, maar je bedoeld dus dat met een digitale camera je altijd wel een goede tussen hebt zitten? En dat je de rest gewoon wist?quote:Op woensdag 13 april 2005 14:06 schreef portier het volgende:
[..]
Vroegah, toen 20 rolletjes laten ontwikkelen nog 200 gulden kostte was ik het met je eens geweest.
Ja, dat vermoed ik wel.quote:Op woensdag 13 april 2005 19:37 schreef lotje11 het volgende:
[..]
Even blond doen hoor, maar je bedoeld dus dat met een digitale camera je altijd wel een goede tussen hebt zitten? En dat je de rest gewoon wist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |