tis opzich wel gaaf hoe de lijnen van de kolom weglopen in het dak.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:20 schreef helvo het volgende:
[afbeelding]
Foto station Amersfoort.
Niet heel origineel maar ik vind hem wel mooi. En jullie?![]()
ja die buis was een foutje dat die erop kwam. stomquote:Op woensdag 10 november 2004 12:03 schreef Robertje het volgende:
Hij is ook een beetje donker en rechtsonder in het ik weggehaald. Misschien een ander standpunt zodat je die buis (ofzoiets) niet meer kan zien.
Een dunner plakje kan ik proberen, maar scherper krijg ik hem niet...een tomaat is gewoon wazig. Snij er maar eens 1 door en kijk maar.quote:Op woensdag 10 november 2004 18:45 schreef Xilantof het volgende:
de 3de vind ik het leukste. omdat daar nog wat "orde" in zit...
volgende keer dunnerplakje, en fellere lamp proberen. misschien kan ie nog iets scherper.
ah,quote:Op woensdag 10 november 2004 19:56 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Een dunner plakje kan ik proberen, maar scherper krijg ik hem niet...een tomaat is gewoon wazig. Snij er maar eens 1 door en kijk maar.
Probeer zelfquote:Op woensdag 10 november 2004 20:24 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ah,
probeer het iig!
moet wel iets leuks uit komen
Leuk idee, ik vind 3 het beste, maar het kan beter (zie commentaar xilantof), Ben benieuwdquote:Op woensdag 10 november 2004 17:05 schreef pea4fun het volgende:
Ik ben nog steeds bezig een goede abstracte foto te maken...Hoe zijn deze?
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
wat voor'n scanner heb jij?quote:Op donderdag 11 november 2004 09:22 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb wat lopen spelen met zwartwit-rolletjes, een diafragma-opening van 1.8 en de twee huisdieren van mijn zusje:
[afbeelding]
[afbeelding]
hmm..quote:Op vrijdag 12 november 2004 03:06 schreef American_Nightmare het volgende:
Vanmiddag m'n broer opgehaald op schiphol en daar wat foto's geschoten. Deze vind ik mooi. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar jullie commentaar / suggesties voor verbetering etc..
[afbeelding]
Als ik dan mag gaan zeiken beoordelen. Ik vind het gezicht wel goed maar de oren en hals vind ik wel wazig. Verder vind ik hem iets te veel in het midden staan. Dat was mijn gezeik beoordeling.quote:Op vrijdag 12 november 2004 03:06 schreef American_Nightmare het volgende:
Vanmiddag m'n broer opgehaald op schiphol en daar wat foto's geschoten. Deze vind ik mooi. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar jullie commentaar / suggesties voor verbetering etc..
[afbeelding]
Een flatbed-scanner met negatievending erboven. Dat werkt echter niet, dus ik heb maar gewoon een foto ingescanned op hoogste resolutie (1200 dpi, 4000x7000pixels).quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:40 schreef super-muffin het volgende:
[..]
wat voor'n scanner heb jij?
een negatieven scanner?
Het is een twijfelgevalletje. De gehele kat iets scherper zou mooier zijn. Het waren alleen verschrikkelijke lichtomstandigheden. Daarom ben ik op diafragma 1.8 gaan schieten en eigenlijk vind ik ze zo best mooi. Ze zijn iig scherp waar ik ze voor mijn gevoel scherp wilde hebben.quote:Op donderdag 11 november 2004 17:37 schreef Xilantof het volgende:
hm.. ik vind bij beide de scherptediepte té klein...
Hm ik dacht dat dat juist niet erg was bij portretfoto's (oren onscherp). Dan ga ik daar in het vervolg eens beter op letten. Bedankt!quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:43 schreef Xilantof het volgende:
[..]
hmm..
ook hier is de scherpte diepte wel erg klein.
kijk bijv. naar z'n oren....
dat vind ik wel jammer.. het plaatje wordt weer een beetje plat.
als het hele hoofd scherp zou zijn, dan zou ie echt los komen van de achtergrond, dat idee heb ik nu minder.
stukken beter!quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:57 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Hm ik dacht dat dat juist niet erg was bij portretfoto's (oren onscherp). Dan ga ik daar in het vervolg eens beter op letten. Bedankt!
Edit: Ik heb er nog een, en die is iets beter op dat vlak; wat vind je daarvan;
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |