Ik hoop dat het ok is dat ik deel 3 start.
Heb zelf op dit moment geen platen.
quote:Nou, vooruit
Op vrijdag 19 september 2003 19:53 schreef tonja het volgende:
Ik hoop dat het ok is dat ik deel 3 start.
Even twee plaatjes van mij (geen optimale foto's en kwaliteitsverlies door het scannen):
1.
2.
quote:die eerste vind ik wel mooi. Die 2e is een beetje nietszeggend
Op vrijdag 19 september 2003 19:59 schreef portier het volgende:
1.
[afbeelding]
quote:Ik vind de eerst mooi qua compositie, alleen vind ik de scherptediepte wat te krap, hoewel dat vermolmde stukje van die leuning er wel mooi uitkomt. Ik vind die onscherpe voorgrond niet 'lekker'
Op vrijdag 19 september 2003 19:59 schreef portier het volgende:[..]
Nou, vooruit
.
Even twee plaatjes van mij (geen optimale foto's en kwaliteitsverlies door het scannen):
2 vind ik een mooie foto, mooi lijnenspel en compositie.
[Dit bericht is gewijzigd door tonja op 19-09-2003 20:22]
quote:Leuke timing
Op vrijdag 19 september 2003 20:08 schreef Lucske het volgende:
[afbeelding]
quote:Leuk kikkerperspectief, maar je had eigenleuk een stuk meer rails mee moeten nemen dat dan weg zou moeten lopen ipv een nietszeggende fabriek. Had de foto een stuk spannender gemaakt om naar te kijken.
[afbeelding]
Keep it up! .
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 20:22 schreef portier het volgende:[..]
Leuke timing
. Jammer dat de horizon zo in het midden staat. Krop een stuk van dat loze water af zodat je een 1/3 - 2/3 verhouding krijgt, zal je foto een stuk beter maken denk ik.
[..]Leuk kikkerperspectief, maar je had eigenleuk een stuk meer rails mee moeten nemen dat dan weg zou moeten lopen ipv een nietszeggende fabriek. Had de foto een stuk spannender gemaakt om naar te kijken.
Keep it up!
.
quote:niets zeggende foto's. Ook kwa compositie of kleurgebruik.
Op vrijdag 19 september 2003 20:08 schreef Lucske het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]Het gaat even niet om wat er op staat, maar om hoe dat er op staat.
quote:Onderbouwing is okeej
Op vrijdag 19 september 2003 21:15 schreef Echoes het volgende:[..]
niets zeggende foto's. Ook kwa compositie of kleurgebruik.
quote:onderbouwing? D'r is gewoon niets speciaals aan die foto als enige andere foto. Er zit geen spanning in, en het wekt geen gevoel op.
Op vrijdag 19 september 2003 21:22 schreef portier het volgende:[..]
Onderbouwing is okeej.
Uitleg ook trouwens!
quote:Misschien zou de boel nog een tikkie beter onderbouwd kunnen worden.
Op zaterdag 20 september 2003 10:53 schreef Echoes het volgende:[..]
onderbouwing? D'r is gewoon niets speciaals aan die foto als enige andere foto. Er zit geen spanning in, en het wekt geen gevoel op.
Verder dan het afbranden van andermans foto's ben je in dit topic nog niet gekomen, elke vorm van onderbouwing ontbreekt (terwijl je misschien in een aantal gevallen 'op grote lijnen' gelijk hebt), alleen maar gekraak , en daar heeft in mijn beleving nog nooit iemand iets van geleerd...
en...
quote:Ik vind deze heel leuk gekozen.
Op vrijdag 19 september 2003 19:59 schreef portier het volgende:[..]
Als je de foto nog iets anders had genomen was de weerspiegeling van de bomen nog duidelijker geweest.
Juist dát aspect vind ik het hem doen.
quote:1: Raam is overbelicht, maar dat kon ook bijna niet anders
Op zaterdag 20 september 2003 11:22 schreef Re het volgende:
even ter beoordeling. Twee foto's van de binnenkant van de Mesquita in Cordoba, erg donker daarbinnen en er moch geen tripod meegenomen worden noch flitser worden gebruikt, vandaar een wat hoge ISO (1600). Nikon D100en...
2: Als ik eerlijk ben, zonde! Dat stuk rechts voegt niets toe. Wegkroppen of niet op de foto zetten! En ik denk dat je de foto iets lager had moeten nemen zodat er meer pilaren op hadden gestaan en wat minder plafond. Dan had je dat abstracte lekker laten zien.
Keep it up .
quote:is er nog een manier om die grene fare weg te soepen, polarizing filter had ik eraf gehald vanwege het toch al zo donker zijn. Gebouw is binnenkant van een van de grootste ancient moskeen in Europa (Cordoba Spanje... rond 1400)
Op zaterdag 20 september 2003 12:21 schreef portier het volgende:[..]
1: Raam is overbelicht, maar dat kon ook bijna niet anders
, polarizer erop misschien? Anders weet ik het ook niet. Zonde van die lens flare bovenin je foto... Wel mooi kerkje? Gebouwtje? Mooi iig
.
quote:thanks... probleem was natuurlijk die k*ttoeristen
2: Als ik eerlijk ben, zonde! Dat stuk rechts voegt niets toe. Wegkroppen of niet op de foto zetten! En ik denk dat je de foto iets lager had moeten nemen zodat er meer pilaren op hadden gestaan en wat minder plafond. Dan had je dat abstracte lekker laten zien.Keep it up
.
quote:Als je een beetje met PS om kan gaan dan is er nog hoop
Op zaterdag 20 september 2003 12:28 schreef Re het volgende:[..]
is er nog een manier om die grene fare weg te soepen, polarizing filter had ik eraf gehald vanwege het toch al zo donker zijn. Gebouw is binnenkant van een van de grootste ancient moskeen in Europa (Cordoba Spanje... rond 1400)
quote:Abstractie is ook okeej
[..]thanks... probleem was natuurlijk die k*ttoeristen
dus moest ik hem wel wat hoger nemen, het stuk rechts was misschien een wat mindere poging om wat meer diepte te geven
quote:errug mooi
Op zaterdag 20 september 2003 11:22 schreef Re het volgende:
even ter beoordeling. Twee foto's van de binnenkant van de Mesquita in Cordoba, erg donker daarbinnen en er moch geen tripod meegenomen worden noch flitser worden gebruikt, vandaar een wat hoge ISO (1600). Nikon D100
quote:Tjah, ik ga niet bij elke foto voor hun verzinnen hoe je een betere compositie had kunnen maken als dat al mogelijk is. Ze moeten zelf bedenken WAT wil ik overbrengen met die foto. WAT wil ik laten zien.
Op zaterdag 20 september 2003 11:14 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Misschien zou de boel nog een tikkie beter onderbouwd kunnen worden.
Verder dan het afbranden van andermans foto's ben je in dit topic nog niet gekomen, elke vorm van onderbouwing ontbreekt (terwijl je misschien in een aantal gevallen 'op grote lijnen' gelijk hebt), alleen maar gekraak
, en daar heeft in mijn beleving nog nooit iemand iets van geleerd...
Alleen de foto's van mensen die echt iets serieus geprobeerd hebben en op de goede weg zijn kan ik tips geven. Maar voor de rest, de overige foto's, ga ik echt niet alle 101 mogelijkheden opnoemen om de foto misschien boeiender te maken. Zoals bijvoorbeeld die foto van die brug met die trein erop (is dat de Waalbrug bij Nijmegen?). Dat slaat nergens op als het gaat om een goede mooie foto. Ik zou echt niet weten wat voor tip ik kan geven om daar wel een goede foto van te maken die je kan beoordelen. Misschien savonds of smorgens fotograferen zodat je mooiere luchten en licht hebt.
Maar goed, ik zal proberen iets meer onderbouwing te geven dan, waar mogelijk.
quote:Als je dan toch niets nuttigs te melden hebt kan je het misschien beter achterwege laten nietwaar? De mensen posten hun foto hier om er onderbouwde kritiek over te krijgen, zodat ze de volgende keer een betere foto kunnen maken. Alleen maar zeggen dat een foto slecht is ontmoedigt en helpt niemand.
Op zaterdag 20 september 2003 13:27 schreef Echoes het volgende:
-knip-
quote:nou ben ik niet zo thuis in dit forum, maar het lijkt me júist de bedoeling dat ook mensen die niet zo geweldig zijn in foto's maken wat leren. als hier alleen hoogstaande kunstwerkjes worden geplaatst is het alleen een kijk-forum, en verder niks aan. het lijkt me de bedoeling dat ook minder goede of beginnende fotografen een kans krijgen, en onderbouwende kritiek leveren is daar zeer zeker een onderdeel van
Op zaterdag 20 september 2003 13:27 schreef Echoes het volgende:[..]
quote:Uhh, tja... vissen. Wat wilde je hier nu vastleggen en op welke manier, heb je daar zelf wel bij nagedacht?
Op zaterdag 20 september 2003 14:35 schreef Knoekie het volgende:
[afbeelding]
quote:Flitsen met een object in de voorgrond werkt (vaak) niet. Het object op de voorgrond raakt misschien wel goed uitgelicht (ook al vind ik flitslicht over het algemeen vreselijk), maar de achtergrond wordt helemaal donker. Verder hier ook weer geen idéé wat je nou precies vast wil leggen.
[afbeelding]
quote:wat ik bedoelde, is dat ik wel iets moet hebben om kritiek op te geven. Een nutteloze vakantie foto is toch het beoordelen niet waard. Waar moet ik beginnen? Wat wil je horen over die foto? Er moet in eerste instantie wel wat gedaan worden met die foto, vind ik, voor je hem goed kan beoordelen.
Op zaterdag 20 september 2003 14:05 schreef Tweater het volgende:
nou ben ik niet zo thuis in dit forum, maar het lijkt me júist de bedoeling dat ook mensen die niet zo geweldig zijn in foto's maken wat leren. als hier alleen hoogstaande kunstwerkjes worden geplaatst is het alleen een kijk-forum, en verder niks aan. het lijkt me de bedoeling dat ook minder goede of beginnende fotografen een kans krijgen, en onderbouwende kritiek leveren is daar zeer zeker een onderdeel van
Maar goed, ik leg de lat misschien te hoog. Maar tis mijn mening. Laten we er maar over op houden en foto's gaan beoordelen
quote:Die vissen uhm ja, ik heb ze heel vaak gefotografeerd, maar echte beter dan dit kreeg ik ze niet (was wel donker toen)
Op zaterdag 20 september 2003 15:04 schreef Lithion het volgende:[..]
Uhh, tja... vissen. Wat wilde je hier nu vastleggen en op welke manier, heb je daar zelf wel bij nagedacht?
[..]Flitsen met een object in de voorgrond werkt (vaak) niet. Het object op de voorgrond raakt misschien wel goed uitgelicht (ook al vind ik flitslicht over het algemeen vreselijk), maar de achtergrond wordt helemaal donker. Verder hier ook weer geen idéé wat je nou precies vast wil leggen.
En van die tweede foto geef ik je helemaal gelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |