quote:Na aanleiding van bovenstaand bericht een centraal topic waarin je (je betere) foto's kan posten om zo de andere fok!kers de mogelijkheid te bieden deze te beoordelen.
Op woensdag 18 juni 2003 00:06 schreef Powerrrr het volgende:
En een "Beoordeel mijn foto"-topic? Altijd leuk en vooral leerzaam, toch?:)
In mijn ogen is het niet de bedoeling dat deze draad iedere dag door dezelfde mensen wordt volgepompt met foto's, dus hou het een beetje leuk, ok?
JeroenH, als je 't geen goed idee vindt moet je 'm maar gewoon weer dicht gooien! .
Goed, topic starter trapt af natuurlijk, dus bij deze:
De tuin is sinds kort weer piekfijn in orde, nu inclusief vijver, en dat lokt natuurlijk kikkers! ...resizen heeft het kader niet helemaal goed gedaan, maar dat terzijde...
1e: had iet scherper ingesteld kunnen worden op de kikker zelf bijv.
2e: hij is scheef genomen, het heeft iets vervelends hierdoor, dat je de neiging hebt om je hoofd te draaien.
3e: je had iets meer met licht kunnen spelen, want die verste hoek is donker, midden fel licht en dan linker hoek is weer wat met schaduw.
Zeer goede fotos en ik zou dit zelf maybe niet eens kunnen. Heb me er nog niet met mijn eigen in verdiept. Voor de rest subtiel kader, ziet er netjes uit.
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 11:22 schreef dagizmo het volgende:
geen negatief commentaar in de zin van afkraken (ik moet het zelf eerst maar eens zo zien te krijgen hoor).1e: had iet scherper ingesteld kunnen worden op de kikker zelf bijv.
2e: hij is scheef genomen, het heeft iets vervelends hierdoor, dat je de neiging hebt om je hoofd te draaien.
3e: je had iets meer met licht kunnen spelen, want die verste hoek is donker, midden fel licht en dan linker hoek is weer wat met schaduw.Zeer goede fotos en ik zou dit zelf maybe niet eens kunnen. Heb me er nog niet met mijn eigen in verdiept. Voor de rest subtiel kader, ziet er netjes uit.
quote:Kijk, dit is dus precies de bedoeling!
Op woensdag 18 juni 2003 11:24 schreef BigBlueScreenOfDeath het volgende:
Ben het helemaal met dagizmo eens... goeie foto's, maar het zijn ook goeie tips om ze nog beter te maken!
Ik bedoel, ik ben ook maar een amateurtje, en kan alle tips goed gebruiken. Denk dat als een ieder gewoon zijn persoonlijke mening geeft over geplaatste foto's dit een heel handig topic kan worden, mét mooie foto's erin!
edit: het is opeens een banner ipv mijn foto!! Ik heb de foto op eem andere site geplaatst!
[Dit bericht is gewijzigd door Cyberjunkie op 18-06-2003 16:29]
quote:Ik vind het niet echt op een sfeervol huis lijken
Op woensdag 18 juni 2003 11:34 schreef Cyberjunkie het volgende:
De mooiste foto die ik van m'n huis heb gemaakt:
[afbeelding]
En hij is niet bijzonder artistiek of zo, maar toch, het lijkt nu echt een sfeervol huis, of niet dan?
je "huis" is een banner van "club photo" geworden
[Centraal]Fotos met conventionele cameras
en deze
[Centraal]Fotos met digitale cameras voor? Of is dat alleen maar om je foto neer te zetten zonder te laten beoordelen?
En weer ontopic : De eerste vind ik leuk, mooie kleuren, maar van de tweede word ik een beetje duizelig. Iets te scheef geloof ik
Die derde is ook best grappig, maar pompoenen raken me niet zo
[Dit bericht is gewijzigd door Offy op 18-06-2003 11:50]
quote:Coole foto's hoor. Ik zou het je niet na kunnen doen denk ik.
Op woensdag 18 juni 2003 11:17 schreef Gerdo het volgende:[..]
Goed, topic starter trapt af natuurlijk, dus bij deze:De tuin is sinds kort weer piekfijn in orde, nu inclusief vijver, en dat lokt natuurlijk kikkers!
...resizen heeft het kader niet helemaal goed gedaan, maar dat terzijde...
Hoe heb je trouwens die kaders erom heen gemaakt? Gewoon stuk voor stuk bewerkt met Photoshop ofzo? Of is daar een programma voor die dat automatisch doet?
quote:Ik heb het gedaan met het programmaatje PhotoCleaner, maar vind dat eerlijk gezegd niet echt ideaal, o.a omdat het je 4:3 formaat overhoop gooit. Het kan ook in Photoshop m.b.v actions, maar daar heb ik me nog niet in verdiept. En je kunt ook PaintShopPro gebruiken waarin het heel erg makkelijk is kaders toe te voegen (als ik mijn broer moet geloven iig!
Op woensdag 18 juni 2003 11:49 schreef schwa78 het volgende:[..]
Hoe heb je trouwens die kaders erom heen gemaakt? Gewoon stuk voor stuk bewerkt met Photoshop ofzo? Of is daar een programma voor die dat automatisch doet?
quote:geloof hem maar....in PSP is dat echt heel simpel...
Op woensdag 18 juni 2003 11:56 schreef Gerdo het volgende:[..]
Ik heb het gedaan met het programmaatje PhotoCleaner, maar vind dat eerlijk gezegd niet echt ideaal, o.a omdat het je 4:3 formaat overhoop gooit. Het kan ook in Photoshop m.b.v actions, maar daar heb ik me nog niet in verdiept. En je kunt ook PaintShopPro gebruiken waarin het heel erg makkelijk is kaders toe te voegen (als ik mijn broer moet geloven iig!
)...
*Abbadon gaat ook maar eens een digitaal cameraatje bestellen.....
Of wil ik te veel op dit uur van de dag? .
maar ik ben nu al onder de indruk....kan je vertellen wat voor camera je gebruikt?
quote:Zou er haast verlegen van worden, haast wel...
Op woensdag 18 juni 2003 14:32 schreef David Letterman het volgende:
ben het met vorige posters eens, op zich goede foto's, maar idd misschien iets meer gaan spelen met licht en focus, dan kan je nog een heel eind komen....maar ik ben nu al onder de indruk....kan je vertellen wat voor camera je gebruikt?
Iig bedankt voor de tips en opmerkingen, vind het erg handig! .
Ik gebruik btw een Fuji A303, 3.24Mp. Heb hem nu een paar maandjes, maar ben de laatste tijd eigenlijk pas wat meer aan het fotograferen geslagen ivm tijd enzo!
quote:vind dat je als je het leuk vindt zeker door moet gaan, door te proberen leer je veel, en kan je je verbeteren, ik merk het zelf ook nog steeds, alleen gebruik ik nog gewoon een conventionele camera, speel gewoon met wat licht, focus, kleur....succes!!!
Op woensdag 18 juni 2003 14:37 schreef Gerdo het volgende:[..]
Zou er haast verlegen van worden, haast wel...
.
Iig bedankt voor de tips en opmerkingen, vind het erg handig!
.
Ik gebruik btw een Fuji A303, 3.24Mp. Heb hem nu een paar maandjes, maar ben de laatste tijd eigenlijk pas wat meer aan het fotograferen geslagen ivm tijd enzo!
quote:ik vind het zeker leuk wat te prutsen en te proberen, en zal dus ook zeker doorgaan! vrijdag nog even m'n laatste tentamen maken, en dan heb ik iedere week op donderdag en vrijdag vrij en dus tijd om eens wat anders te fotograferen dan de tuin, het huis en mun collega's!
Op woensdag 18 juni 2003 14:42 schreef David Letterman het volgende:[..]
vind dat je als je het leuk vindt zeker door moet gaan, door te proberen leer je veel, en kan je je verbeteren, ik merk het zelf ook nog steeds, alleen gebruik ik nog gewoon een conventionele camera, speel gewoon met wat licht, focus, kleur....succes!!!
quote:Zou ik op zich wel willen, ware het niet dat de max. size op picserver 150k is en de originele foto ruim 1,2Mb....
Op woensdag 18 juni 2003 16:26 schreef Cavallino het volgende:
Vooral de kleuren in de derde foto spreken me erg aan, maar kun je misschien even het origineel ergens plaatsen (al dan niet met rand), want het progje dat je gebruikt voor de rand vernaggelt een beetje de tekst (pixelig), wat mij doet vermoeden dat hetzelfde ook bij je foto's gebeurt. Vandaar mijn vraag. Op het eerste gezicht ziet 't er in elk geval zeer goed uit.
quote:zonder rand less impressive...
Op woensdag 18 juni 2003 17:41 schreef Gerdo het volgende:[..]
Zou ik op zich wel willen, ware het niet dat de max. size op picserver 150k is en de originele foto ruim 1,2Mb....
. Hier nog wel ff een resized zonder rand, het origineel kan ik als je wilt wel mailen o.i.d....
quote:Inderdaad .. waar komt dat door? Voegt re rand extra contrast toe ofzo? Zonder rand staat ie op een witte achtergrond in ieder geval..
Op woensdag 18 juni 2003 18:19 schreef Kimmie het volgende:[..]
zonder rand less impressive...
quote:Het zwarte van de rand, lijkt het zwart uit de foto op te halen waardoor de overige kleuren meer tot hun recht komen ofzo. Is heel vaak hoor met die randen valt mij op.
Op woensdag 18 juni 2003 18:24 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Inderdaad .. waar komt dat door? Voegt re rand extra contrast toe ofzo? Zonder rand staat ie op een witte achtergrond in ieder geval..
quote:Ik ook
*Abbadon gaat ook maar eens een digitaal cameraatje bestellen.....
quote:Ben ik het niet mee eens. Ik vind de derde foto zonder rand veel sterker dan diezelfde met rand. Met rand "lijkt" ie meer af te zijn, maar op de een of andere manier vind ik de foto zonder rand kleurvoller.
Op woensdag 18 juni 2003 18:31 schreef Kimmie het volgende:[..]
Het zwarte van de rand, lijkt het zwart uit de foto op te halen waardoor de overige kleuren meer tot hun recht komen ofzo. Is heel vaak hoor met die randen valt mij op.
Zeer subjectief dus allemaal.
quote:Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 4
Op woensdag 18 juni 2003 18:33 schreef fantesstic het volgende:[..]
Ik ook
Hebben jullie nog tips welke ik het beste kan nemen? Ik heb meer verstand van videocamera's dan van gewone camera's. Ik wil een niet te dure, maar wel een beetje een goede natuurlijk.
(beetje offtopic, maar nu er toch geen foto's zijn geplaatst om het over te hebben kan het wel ff dacht ik)
Met linkjes naar deel 1 t/ 3, kan me haast niet voorstellen dat er niets naar je wens tussen staat! Succes! .
Maar ik vind de 1ste foto mooi, de kleuren zijn goed en vind het wel leuk dat het niet alleen maar om die kikker gaat maar om het geheel.
De 2de vind ik niet mooi, dat scheven maakt er iets weirds van. Ik hou zoiezo niet van scheef.
De 3de is leuk, helaas dat de middelste zo fel is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |