abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15476276
Zullen we hier maar verder gaan?
  woensdag 17 december 2003 @ 10:36:39 #2
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_15476347
Waar is je foto dan lelijke aap???
Accept you're dead and start living
pi_15476372
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 18:50 schreef thiamat het volgende:
ik had 'm al eerder gepost ergens maar zouden jullie deze eens zeer kritisch kunnen bekijken:

[afbeelding]

Deze foto uit het vorige topic...

Ik vind 'm mooi. Maar je vroeg me kritisch te zijn dus dan doe ik dat ook. De lucht is ietsjes overbelicht, het is niet veel, maar het had minder fel gemogen. Ook stoort de vuilnisbak aan de rechterkant. Zie ik hte goed, sta je zelf op de foto? Je schaduw daar net naast die prullenbak? Dat vind ik ook jammer. Maar, ondanks deze kritiek (je vroeg er immers zelf om) is en blijft het een prachtige foto!

pi_15476525
-edit: Verslijt hier je toetsenbord niet mee

[Dit bericht is gewijzigd door Ouwesok op 17-12-2003 10:46]

pi_15476558
quote:
Op woensdag 17 december 2003 10:43 schreef hanskazan het volgende:
- edit: mislukte poging tot leuk
jeetje jij bent vriendelijk!

Ik vind de foto wel mooi. Al is ie wel veels te donker, maar de compositie is mooi.

[Dit bericht is gewijzigd door Ouwesok op 17-12-2003 10:49]

pi_15476590
je moest kritisch zijn
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 17 december 2003 @ 10:49:00 #7
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_15476670
Niet op reageren........ , als er hier gegoocheld moet worden doe ik dat wel .
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf woensdag 17 december 2003 @ 11:15:13 #8
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_15477403
quote:
Op woensdag 17 december 2003 01:43 schreef dane het volgende:
Allemaal hele mooie foto's van dieren. Mooi hoe je de dieren scherp in beeld brengt terwijl de achtergrond onscherp is (bij de meeste). Bedoel ik niet alleen de scherpte-diepte maar ook de bewegende dieren, die scherp zijn, waardoor de achtergron "beweegt". Verder vinnik t wel leuke foto's maar dat komt omdat ze zo in serie staan. Los van elkaar zijn ze misschienn wel wat saai. Maar al met al top!!!
Het trucje om een wazige achtergrond te krijgen en toch (redelijk) scherpe dieren (of raceauto's, werkt het ook lekker bij) is pannen, je beweegt mee met het dier, en ondertussen druk je de sluiter in. Met een gewone digicam kan je het beste prefocussen, op een plek waar je je onderwerp verwacht. Ik gebruik een digitale SLR met snelle lenzen, dus ik zet gewoon continuous autofocus aan, en burst mode. en dan neem ik gewoon een foto of 40, en zoek thuis wel de beste uit.

quote:
Op woensdag 17 december 2003 01:49 schreef Tronica het volgende:
Práchtige dierentuinfoto's!!
Je hebt hier en daar wel mazzel gehad met het 'moment suprême'. Dat lukt mij nou nooit! Ik kan 40 foto's nemen van hetzelfde beest en dat beest doet gewoon helemaal NIETS. Zelfs al sta ik er 4 uur bij.

En die ene van die gorilla is dan inderdaad wel niet gelukt, maar wat een schitterende kop heeft dat beest!

Weet jij waarom fotografen van national geographic altijd mooie foto's hebben? 3 redenen, 1 ze nemen de tijd voor een onderwerp, 2 meters film (soms wel duizenden fotos voor een reportage), 3 ze verdiepen zich zoveel mogelijk van tevoren in het onderwerp.

Wat scheelt is als je enigzins weet wanneer dieren actief zijn. Leeuwen liggen de hele dag te slapen, op het half uurtje voor ze eten krijgen na, want dan worden ze ongedurig, In dat half uurtje moet je gewoon continu klaar staan voor actie, met een lege Compactflash kaart en een volle accu zodat je niet halverwege moet gaan wisselen, en niet letten op hoeveel je foto's je maakt. Voor die ene foto van de leeuwen zo te krijgen heb ik er +/- 150 gemaakt, waarvan er 120 weer meteen de digitale vuilnisbak zijn verdwenen.

You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_15479113
Uit het vorige topic:
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 22:34 schreef Noca het volgende:
Hallo!
Ik ben geen fotograaf oid, maar ik heb sinds kort een dig. camera en heb ff wat geprobeerd!

De foto is onbewerkt! Vinden jullie het wat?
Ik vind hem mooi

Noca

woensdag 17 december 2003 @ 12:36:45 #10
35485 rique
with Canon, I can
pi_15479519
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:22 schreef Noca het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]
Het idee vind ik leuk, de uitwerking iets minder. Er is niet echt veel op te zien. Er zitten veel donkere vlakken op de foto, de draaiknoppen zijn erg uitgebeten terwijl bijvoorbeeld de snaren weer erg moeilijk te zien zijn. Bovendien zou ik persoonlijk kiezen voor een perspectief waarbij iets meer van de hals te zien is.

Het is wel een leuk onderwerp om mee te blijven experimenteren met verschillende perspectieven, belichtingen en verlichtingen.

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  woensdag 17 december 2003 @ 13:26:59 #11
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_15481070
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:36 schreef rique het volgende:

[..]

Het idee vind ik leuk, de uitwerking iets minder. Er is niet echt veel op te zien. Er zitten veel donkere vlakken op de foto, de draaiknoppen zijn erg uitgebeten terwijl bijvoorbeeld de snaren weer erg moeilijk te zien zijn. Bovendien zou ik persoonlijk kiezen voor een perspectief waarbij iets meer van de hals te zien is.

Het is wel een leuk onderwerp om mee te blijven experimenteren met verschillende perspectieven, belichtingen en verlichtingen.

Bedankt! Hier kan ik iets mee.
pi_15484820
quote:
Op woensdag 17 december 2003 10:37 schreef Lelijke_Aap het volgende:

[..]

Deze foto uit het vorige topic...

Ik vind 'm mooi. Maar je vroeg me kritisch te zijn dus dan doe ik dat ook. De lucht is ietsjes overbelicht, het is niet veel, maar het had minder fel gemogen. Ook stoort de vuilnisbak aan de rechterkant. Zie ik hte goed, sta je zelf op de foto? Je schaduw daar net naast die prullenbak? Dat vind ik ook jammer. Maar, ondanks deze kritiek (je vroeg er immers zelf om) is en blijft het een prachtige foto!

Wat jij dacht dat de schaduw van mijzelf was is een bankje met schaduw .. misschien een beetje moeilijk in te zien

toch bedankt voor de waardevolle reactie

Ik weet alleen niet hoe de lucht mooi blauw te krijgen zonder het onderwerp te donker te maken(kromme zin).. lichtmeting staat op deelmeting misschien iemand een tip?

edit: typo

Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
  woensdag 17 december 2003 @ 16:46:17 #13
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_15486953
het was toch rond zonsondergang dus weer ff wat foto's gemaakt..

_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  woensdag 17 december 2003 @ 17:12:52 #14
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_15487611
quote:
Op woensdag 17 december 2003 16:46 schreef Kindred_Spirits het volgende:
het was toch rond zonsondergang dus weer ff wat foto's gemaakt..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Een hoop nix met een hoop lucht . Het zal er in het echt vast heel leuk uit hebben gezien, maar neem van mij aan dat dit soort lucht nooit een onderwerp van je foto kan worden. Het ziet er op de foto altijd minder mooi uit.. Zorg bij dit soort foto's altijd dat je nog een onderwerp erbij hebt (zoals bij foto 1 en 2 min of meer), dan heeft de kijker iets om echt naar te kijken. De lucht kan wel als mooie achtergrond werken.
Je eerste foto is wel okeej, misschien wat langere sluitertijd zodat de ster wat beter overkomt. Verder is die paal met ster wel een beetje leeg als enige onderwerp. Er gebeurd wat weinig op je foto .
Tweede foto is hetzelfde als de 1e, maar dan schever () en met minder kleur in de ster.
Foto 3 en 4 missen echt een onderwerp.

Keep it comming .

GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_15487631
Ik ben blij dat ik een hond heb die vaak uitgelaten moet worden. Zo kom je op prachtige dagen als deze veel moois tegen om op de foto te zetten. Hij was heel groot en door het verkleinen iets minder mooi geworden vind ik zelf, maar ja, groot mag hier niet

Dit is een of andere soort ijzeren rails die hier in het kanaal ligt, de rest is gewoon spiegeling in het water.

Ik vond ze zelf wel aardig

-edit- Nog eentje toegevoegd. Dak van een kas in aanbouw, heb even zitten twijfelen of ik die wel zou plaatsen want door het verkleinen vallen dus de leuke details minder op, zoals de voorgeboorde gaten in de daklijsten waar je de blauwe lucht doorheen ziet. Toch vind ik hem nog wel aardig genoeg om er ook maar bij te zetten, vooral qua kleur en de zon die erop schijnt zeg maar

[Dit bericht is gewijzigd door Tronica op 17-12-2003 17:51]

pi_15487769
quote:
Op woensdag 17 december 2003 17:13 schreef Tronica het volgende:
Ik ben blij dat ik een hond heb die vaak uitgelaten moet worden. Zo kom je op prachtige dagen als deze veel moois tegen om op de foto te zetten. Hij was heel groot en door het verkleinen iets minder mooi geworden vind ik zelf, maar ja, groot mag hier niet

Dit is een of andere soort ijzeren rails die hier in het kanaal ligt, de rest is gewoon spiegeling in het water.

Ik vond ze zelf wel aardig

Je tweede is zeker een leuke compositie! Je moet ff denken wat het is
De eerste vind ik niet echt bijzonder mooi leuk origineel.. je tweede is gewoon origineel
Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
pi_15491022
quote:
Op woensdag 17 december 2003 15:32 schreef thiamat het volgende:

Wat jij dacht dat de schaduw van mijzelf was is een bankje met schaduw .. misschien een beetje moeilijk in te zien

toch bedankt voor de waardevolle reactie

Ik weet alleen niet hoe de lucht mooi blauw te krijgen zonder het onderwerp te donker te maken(kromme zin).. lichtmeting staat op deelmeting misschien iemand een tip?

Oh een bankje, nee dat had ik er neit in gezien
Ik herken je probleem met de lichtmeting in dit soort foto's. De oplossing heb ik alleen zelf ook nog niet gevonden (ben een beginner).
pi_15501054
Ik ben nóg een keertje naar de kinderboerderij geweest en dit keer wilde het schaap uitermate goed poseren

pi_15501310
quote:
Op woensdag 17 december 2003 17:19 schreef thiamat het volgende:

[..]

Je tweede is zeker een leuke compositie! Je moet ff denken wat het is
De eerste vind ik niet echt bijzonder mooi leuk origineel.. je tweede is gewoon origineel

De eerste vond ik gewoon een mooi plaatje. Dattie eventueel niet bijzonder is, oke Het gaat er mij meer om dat ik hem, fototechnisch zeg maar, goed heb genomen?

Ik weet van de tweede ook niet wat die rails eigenlijk in het water doet, maar het is wel een gaaf gezicht zo, met die spiegeling.

donderdag 18 december 2003 @ 00:46:41 #20
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_15501363
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:33 schreef Tronica het volgende:
Ik ben nóg een keertje naar de kinderboerderij geweest en dit keer wilde het schaap uitermate goed poseren

[afbeelding]

damn, that's a wicked sheep dude, heb je m coke gegeven ofzo

mooie foto, alleen jammer dat dat beest een beetje blauwig overkomt.. of is dat de weed smoke?

_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
pi_15501567
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:46 schreef Kindred_Spirits het volgende:

[..]

damn, that's a wicked sheep dude, heb je m coke gegeven ofzo

mooie foto, alleen jammer dat dat beest een beetje blauwig overkomt.. of is dat de weed smoke?

Dat was de kleur van het beest. De zon scheen erg hevig en het schaapke stond een beetje in de schaduw.
pi_15506786
Gadsie, wat een viezig schaap
  donderdag 18 december 2003 @ 11:34:32 #23
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_15507702
Een van mn eerste foto's met mijn Z1.

Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
pi_15508066
schaap is leuk! mooie compositie, echt een portret. de rest, afgezien van water doorsnijdend staal, is leuk, maar wel 13 in een dozijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_15508489
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:44 schreef Tronica het volgende:

[..]

De eerste vond ik gewoon een mooi plaatje. Dattie eventueel niet bijzonder is, oke Het gaat er mij meer om dat ik hem, fototechnisch zeg maar, goed heb genomen?

Ik weet van de tweede ook niet wat die rails eigenlijk in het water doet, maar het is wel een gaaf gezicht zo, met die spiegeling.

Die "rail" houdt ,volgens mij, de golfslag tegen als een schip passeert.
Mooie foto, ook door de tegestelling in de rimpeling van het water voor en achter rails
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')