abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18295325
Vervolg op:
[Centraal] Beoordeel mijn/deze foto deel VIII

japis schreef vanmorgen o.a. het volgende:
quote:
De foto is genomen in een onderzeeer. Volgens mij was dit op 50 meter diepte. Het was de vraag of de foto zou lukken. Op 50 meter is er weinig licht en flitsen is ook geen optie.

Die man in het midden is de gezagvoorder. Ik vind het juist wel mooi dat hij er op staat. Anders zou je een leeg groen vlak in het midden hebben. Normaal fotografeer ik nooit het onderwerp precies in het midden. In de onderzeer had ik helaas geen andere keus.
Ik gokte maar wat met de vraag of het een onderzeeer was. Maar goed gedaan zeg, kun je wat meer foto's plaatsen die je er gemaakt hebt?
Hoezo is flitsen geen optie trouwens?

edit: het ging om deze foto:
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_18295450
Denk dat door de omgeving een flitslicht veel te veel reflecteert en je zodoende overbelichting krijgt...?
Never argue with idiots. They drag you down to their level and then beat you with experience.
  vrijdag 9 april 2004 @ 11:36:37 #3
46360 japis
Errare humanum est
pi_18295735
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 11:23 schreef vanwel het volgende:
Denk dat door de omgeving een flitslicht veel te veel reflecteert en je zodoende overbelichting krijgt...?
Klopt, ik denk dat ik dan ruzie kreeg met de gezagvoerder...
Vanitas vanitatum et omnia vanitas
pi_18295825
Waarschijnlijk was de foto dan ook minder bijzonder geworden. Maar respect, dit is echt mooi gedaan. Had je er meer zei je?
  vrijdag 9 april 2004 @ 11:45:01 #5
46360 japis
Errare humanum est
pi_18295945
Ja, ik heb er meer. Die moet ik opzoeken. Ze staan niet op de werk PC. Deze foto is wel de mooiste en gebruik ik ook als wallpaper.
Misschien staan de andere nog op de server.

De foto is trouwens genomen tijdens mijn huwelijksreis op Aruba. Daar kun je met deze onderzeeer mee.
  vrijdag 9 april 2004 @ 11:47:09 #6
45227 cramus
Aapjes kijkuh..
pi_18296002
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 11:17 schreef the-O het volgende:
Vervolg op:
[Centraal] Beoordeel mijn/deze foto deel VIII

japis schreef vanmorgen o.a. het volgende:
[..]

Ik gokte maar wat met de vraag of het een onderzeeer was. Maar goed gedaan zeg, kun je wat meer foto's plaatsen die je er gemaakt hebt?
Hoezo is flitsen geen optie trouwens?

edit: het ging om deze foto:
[afbeelding]
Erg mooie foto, alleen jammer dat hij een beetje onscherp is?
  vrijdag 9 april 2004 @ 11:49:16 #7
46360 japis
Errare humanum est
pi_18296050
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 11:47 schreef cramus het volgende:

[..]

Erg mooie foto, alleen jammer dat hij een beetje onscherp is?
Dat ligt aan de scan, de foto is niet genomen met een dig camera, maar met een APS.
  vrijdag 9 april 2004 @ 12:01:27 #8
45227 cramus
Aapjes kijkuh..
pi_18296348
Week of 3 geleden gemaakt op de dijk tussen Lelystad en Enkhuizen, Het was nogal aan het stormen en recht voor me kwam de zon een beetje door. Ik heb de auto aan de kant gezet en me even omgedraaid naar de storm toe, en deze foto gemaakt. Heb er eerlijkheidshalve wel wat aan gesleuteld in Photosoep (kleur aanpassingen, tegenliggers weggegumt, kadertje eromheen), maar ik vind het een erg mooie plaat geworden:

zijn julie het met mij eens?
pi_18296587
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 12:01 schreef cramus het volgende:

japis ze staan niet op je server helaas.
Enneh, Laura
pi_18296630
quote:
Week of 3 geleden gemaakt op de dijk tussen Lelystad en Enkhuizen, Het was nogal aan het stormen en recht voor me kwam de zon een beetje door. Ik heb de auto aan de kant gezet en me even omgedraaid naar de storm toe, en deze foto gemaakt. Heb er eerlijkheidshalve wel wat aan gesleuteld in Photosoep (kleur aanpassingen, tegenliggers weggegumt, kadertje eromheen), maar ik vind het een erg mooie plaat geworden:

[afbeelding]

Leuke foto, maar plaats es effe ook het orgineel, want volgens mij is het met tegenliggers leuker...

Je had bijvorbeeld een soort gestreepte auto erin proberen te kunnen krijgen...nu vind ik em een beetje saai..wel mooi, maar saai.

En als die auto die voorbij zou gaan ook nog eens lekker fel gekleurd was, dan is het helemaal een mooie foto geweest.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  FOK!fotograaf vrijdag 9 april 2004 @ 12:17:04 #11
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_18296692
quote:

[afbeelding]

ik vind hem mooi, mooie lucht, met erg mooie kleur. alleen zoals onze Hassan al zei, post het origineel eens?
ben nu erg benieuwd in hoeverre er aan is gesleuteld.

persoonlijk vind ik de foto niet echt saai.
en over die tegenliggers, misschien staan die wel mooi, misschien is het een storende factor.. ik weet het niet.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 9 april 2004 @ 12:18:56 #12
46360 japis
Errare humanum est
pi_18296741
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 12:11 schreef the-O het volgende:

[..]

japis ze staan niet op je server helaas.
Enneh, Laura
Oke dan heb ik ze thuis op het appeltje. Eens kijken of ik ze vanmiddag nog hier kan krijgen.

laura
  vrijdag 9 april 2004 @ 12:24:46 #13
45227 cramus
Aapjes kijkuh..
pi_18296951
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 12:14 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Leuke foto, maar plaats es effe ook het orgineel, want volgens mij is het met tegenliggers leuker...

Je had bijvorbeeld een soort gestreepte auto erin proberen te kunnen krijgen...nu vind ik em een beetje saai..wel mooi, maar saai.

En als die auto die voorbij zou gaan ook nog eens lekker fel gekleurd was, dan is het helemaal een mooie foto geweest.
Owkee... U asked for it:

pi_18298400
Kijk daarvoor zou zo'n photoshop topiekje dus wel handig zijn, dat iedereen uitlegt hoe en wat. Ik ben er nog niet zo handig mee, en wil graag leren. Netjes iig cramus.

Met het weer van de afgelopen dagen vrij veel foto's gemaakt. Wat vinden jullie van deze? Hij ziet er groot wat indrukwekkender uit, maar goed.
Drama met de waalbrug:

vrijdag 9 april 2004 @ 13:30:10 #15
45227 cramus
Aapjes kijkuh..
pi_18298605
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:23 schreef the-O het volgende:
Kijk daarvoor zou zo'n photoshop topiekje dus wel handig zijn, dat iedereen uitlegt hoe en wat. Ik ben er nog niet zo handig mee, en wil graag leren. Netjes iig cramus.

Met het weer van de afgelopen dagen vrij veel foto's gemaakt. Wat vinden jullie van deze? Hij ziet er groot wat indrukwekkender uit, maar goed.
Drama met de waalbrug:

[afbeelding]
Mooie foto. Drijgende wolkenmassa komt ook mooi over. VInd alleen de brug en de weg ernaar toe wat onderbelicht/donker. Misschien ook ff met photosoep soepen..
pi_18298811
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:23 schreef the-O het volgende:

Drama met de waalbrug:

[afbeelding]
Enge bewolkingen worden zowat jouw handelsmerk.. In de fotowedstrijdfoto (die net als deze erg mooi is vind ik) is dat ook zo. Ik vind het persoonlijk niet zo erg dat de brug wat donker is; legt meer nadruk op de lucht. Maar ja, wie ben ik..
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:38:52 #17
1155 Bertje
-=Enge Buur=-
pi_18298840
Hee, da's leuk! Mijn brug Ik heb voregah nog wel eens over de bogen aan de onderkant gelopen
Op donderdag 9 september 2004 14:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Bert, ik kan over jou maar een ding zeggen: ik hou nu al van je. Ik weet niet wat het is. Jij roept dat gewoon op bij mensen.
pi_18299109
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:38 schreef Bertje het volgende:
Hee, da's leuk! Mijn brug Ik heb voregah nog wel eens over de bogen aan de onderkant gelopen
Nee he. Man dat is echt levensgevaarlijk. Ik ken een malloot die over de grote boog geklommen heeft. Kwam de politie aan te pas.

Over dat onderbelichte, ik heb de foto tijdelijk als wallpaper en dan komt het toch echt wat minder onderbelicht over.
  FOK!fotograaf vrijdag 9 april 2004 @ 16:28:37 #19
73911 ultra_ivo
pi_18303178
De afgelopen weken heb ik een paar keer de camera meegehad tijdens fietstochten. Meestal word vroeg in de ochtend en groupe gestart. Even afstappen om te fotograferen is alleen mogelijk als de snelle mannen er al vandoor zijn, meestal kan ik dus alleen tijdens het fietsen fotograferen. De volgende drie zijn van 2 weken geleden, het 200km brevet in Orchies (Frankrijk):

1)

2)

3)

Deze keer heb ik de afdrukken ingescand, en niet de negatieven. Ik denk dat ik hiermee de oorzaak van de 'wollige' foto's gevonden heb.

Ivo
pi_18305986
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:47 schreef the-O het volgende:

[..]

Nee he. Man dat is echt levensgevaarlijk. Ik ken een malloot die over de grote boog geklommen heeft. Kwam de politie aan te pas.
Ik ken wel meer van die malloten Tenminste ik heb ze gezien... vooral tijdens het vuurwerk met de zomerfeesten is het erg in trek
pi_18307145
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 18:45 schreef Silent_Lucidity het volgende:

[..]

Ik ken wel meer van die malloten Tenminste ik heb ze gezien... vooral tijdens het vuurwerk met de zomerfeesten is het erg in trek
Brrr, ik vind het vanaf de brug al erg hoog, moet er niet aan denken om daar op te klimmen.

Maar goed, het was dus mooi weer de afgelopen dagen, tenminste, voor de foto's.
ik heb net een nieuwe cam, en móet het ding uitproberen, wordt vanzelf wel minder

Die bocht links zou er dus eigenlijk bij moeten staan, of niet?

vrijdag 9 april 2004 @ 20:07:50 #22
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_18307823
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 19:34 schreef the-O het volgende:

[..]

Brrr, ik vind het vanaf de brug al erg hoog, moet er niet aan denken om daar op te klimmen.

Maar goed, het was dus mooi weer de afgelopen dagen, tenminste, voor de foto's.
ik heb net een nieuwe cam, en móet het ding uitproberen, wordt vanzelf wel minder

Die bocht links zou er dus eigenlijk bij moeten staan, of niet?

[afbeelding]
Absoluut, die weg is een supermanier om de kijker door de foto heen te leiden.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_18311968
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:28 schreef ultra_ivo het volgende:
2)
[afbeelding]
Deze keer heb ik de afdrukken ingescand, en niet de negatieven. Ik denk dat ik hiermee de oorzaak van de 'wollige' foto's gevonden heb.
Sorry Ivo, maar dat ontslaat je niet van de "plicht" om even de foto's te optimaliseren.
Ik heb even de niveau's aangepast en een "unsharp mask" toegepast. De scheve horizon heb ik maar zo gelaten, omdat ik er van uit ga dat het inderdaad bergopwaarts gaat.

Persoonlijk vind ik dat de foto er al een stuk van opknapt. Een klein beetje nawerk na het scannen kan je foto aanzienlijk verbeteren. Verder vind ik het goede actiefoto's
pi_18316955
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 23:28 schreef kzin o.a. het volgende:

[..]

Ik heb even de niveau's aangepast en een "unsharp mask" toegepast.
[..] Verder vind ik het goede actiefoto's
Prima verbetering kzin!
De foto is inderdaad veel prettiger geworden om naar te kijken.
Maar je gaat ervan uit dat Ivo de kennis heeft om dit ook te doen. Als je nou aangeeft hoe je de niveau's hebt aangepast en welke waardes je in de unsharp mask hebt gebruikt, dan is het wat leerzamer voor iedereen.
pi_18317237
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 10:26 schreef the-O het volgende:

[..]

Prima verbetering kzin!
De foto is inderdaad veel prettiger geworden om naar te kijken.
Maar je gaat ervan uit dat Ivo de kennis heeft om dit ook te doen. Als je nou aangeeft hoe je de niveau's hebt aangepast en welke waardes je in de unsharp mask hebt gebruikt, dan is het wat leerzamer voor iedereen.
Lijkt me een vraag voor het centrale topic voor tips enzo
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')