abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17642763
Herhaling van laatste reply ...
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 01:06 schreef beertje_ het volgende:
[...]
Wat te zeggen van deze foto?
Eindelijk een foto kunnen maken met een vage achtergrond(vind het zelf al heel wat)

[afbeelding]

Mooie foto van die Schotse hooglander The_Frog
Helaas is die roos rechts half in beeld. Ik had die liever helemaal niet gezien zodat je je kunt concentreren op die ene in het midden. Een andere mogelijkheid was natuurlijk om je op het stuk in z'n geheel te concentreren, dan had de roos rechts er dus helemaal (en scherp) op moeten staan.
Ik zag liever de mooie roos in het midden iets groter zodat die rechts uit beeld valt.
Verder: erg mooie kleuren en dat bruin vind ik niet erg omdat het door de bladeren wordt gefilterd. (Je kunt hooguit zeggen dat daardoor het roze niet mooi uitkomt)

edit: gelijk een eigen foto erbijgezet om te beoordelen ...
Dit is mijn eerste foto van dit soort.
Op te lossen problemen:
- achtergrond verder van object af
- ik mis een (zwak) lichtpunt links van de camera
- te weinig licht, waardoor een te lange sluitertijd nodig was
- achtergrond had gestreken moeten worden

donderdag 11 maart 2004 @ 13:34:34 #3
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_17642928
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 13:24 schreef Bright het volgende:
[afbeelding]
Ik vind je puntjes niet echt nodig hoor. Enige wat je wel weg moet halen is die dubbele slagschaduw links (een lichtbron daar oid), verder hoogstens iets meer licht.
Leuke/schattige foto verder .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_17643113
Nou ik ben op wintersport geweest .. veel meer gesnowboard en weinig echt foto's zitten maken(meer lol-foto's).. heb er ff 2 uitgeplukt, kan best dat ik meer goed spul heb, maar nog niet echt gekeken.

1. Vind het snowboard echt heeeeeel irritant, maar vind het ook weer bij de foto horen. Vanuit gondel genomen.

2. Maat van me.(mooie foto dacht ik zo)

3.met pol. filter

Zo , die zijn van de winterport... In het vorige topic zijn ze maar erg weinig beoordeeld dus hopelijk hier beter.

Ze zijn trouwens allemaal met pola filter

[ Bericht 3% gewijzigd door thiamat op 11-03-2004 14:22:13 ]
Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
  donderdag 11 maart 2004 @ 13:52:31 #5
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_17643281
Wow, die tweede van Thiamat is da bomb! Echt mooi, dat blauw springt er echt uit, en het contrast met de witte sneeuw is super!
De onderste foto laat het contrast mooi zien, maar voor de rest vind ik deze foto niet zo spannend, er is niet veel te zien zeg maar...
De bovenste foto vind ik ook mooi, maar ik vind dat er net iets te veel sneeuw op de foto in beeld is gebracht.
Die tweede foto staat defenitely op nummer 1!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_17644139
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 13:52 schreef miki het volgende:
Wow, die tweede van Thiamat is da bomb! Echt mooi, dat blauw springt er echt uit, en het contrast met de witte sneeuw is super!
De onderste foto laat het contrast mooi zien, maar voor de rest vind ik deze foto niet zo spannend, er is niet veel te zien zeg maar...
De bovenste foto vind ik ook mooi, maar ik vind dat er net iets te veel sneeuw op de foto in beeld is gebracht.
Die tweede foto staat defenitely op nummer 1!
Bedankt voor de nogal positieve reactie!! tis jammer dat ik de laatste niet groter kan posten. Er is namelijk heel wat detail in te zien. Op groot formaat daat ding laten afdrukken lijkt me dan ook super .
Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
pi_17645667

Gemaakt met een fuji S7000
pi_17653215
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 15:38 schreef ploepkonijn het volgende:
[afbeelding]

Mooie foto!
pi_17653865
Ik had gister nog een bloempje gefotografeerd

Commentaar/Opmerkingen?

De originele resolutie is 'bij de weg' 2048x1536, dus als je nog een grote foto van bloem nodig hebt moet je maar ff mailen.
pi_17654616
tja, het is een bloem, van mij apart mocht je de blaadjes van de bloem wel even strijken.
pi_17656884
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:16 schreef Impry het volgende:
Ik had gister nog een bloempje gefotografeerd

[afbeelding]

Commentaar/Opmerkingen?

De originele resolutie is 'bij de weg' 2048x1536, dus als je nog een grote foto van bloem nodig hebt moet je maar ff mailen.
Is een prettige foto om naar te kijken. Maar daar blijft het voor mij ook bij. De meeldraden keurig in het midden. Die hadden wel iets buiten het midden mogen liggen. En hij had wel iets kleiner gemogen. Nu vult ie het hele kader.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 18:55:47 #12
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_17673103
Sluit me aan bij The_Trog.. de bloem is iets te veel aanwezig, er had wel iets meer omgeving zeg maar opgemogen..maar verder ist een hele mooie close-up van een mooie bloem!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  vrijdag 12 maart 2004 @ 20:48:06 #13
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_17675697
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 15:38 schreef ploepkonijn het volgende:
[afbeelding]

Uhmm net iets te veel contrast???
pi_17699374

graag u oordeel

[ Bericht 35% gewijzigd door stil op 14-03-2004 09:59:11 ]
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 14 maart 2004 @ 01:10:55 #15
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17700764
quote:
Op zondag 14 maart 2004 00:09 schreef stil het volgende:
[afbeelding]
graag u oordeel
Het was kansrijker geweest wanneer de bloem gestoken scherp was geweest en dat is ie volgens mij nu helaas niet .
Was de bloem nou wel scherp geweest dan had die fel gekleurde achtergrond nog voor een aangename verrassing kunnen zorgen.

Mocht je hem over kunnen doen, blijf dan net zo lang doorklieren tot het hartje van de bloem zo ongeveer je beeld uit komt prikken. ga vervolgens eens wat met de verlichting en de belichting spelen voor verschillende maten van overstraling.
Vervolgens zou je met een bewerkingsprogramma nog kunnen gaan spelen met de kleuren en met het contrast.

Mogelijkheden te over dus , maar dan moet ie wel mooi scherrup zijn
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_17701164
dank u, eerst weer nieuwe bloemen halen en dan maar weer aan de slag.

http://img22.photobucket.com/albums/v67/stille/DSCF0169.jpg

[ Bericht 53% gewijzigd door stil op 14-03-2004 09:59:51 (linkje) ]
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
pi_17706101

Kwam net zo'n bloem tegen bij mijn ouders thuis. Wilde hem even fotograferen omdat ik wilde zien hoe de kleuren zijn met mijn nieuwe A70, vandaar dat ie door een glazen vaas is gefotografeert en je die spiegeling ziet. Maar ik was gewoon heel erg verbaasd over de heldere kleuren. Nu ga ik zeker wat vaker bloemetjes fotograferen
  zondag 14 maart 2004 @ 13:26:45 #18
25891 Black_Jack
Sweet dreams........
pi_17706571
quote:
Op zondag 14 maart 2004 13:06 schreef Silent_Lucidity het volgende:
[afbeelding]

Kwam net zo'n bloem tegen bij mijn ouders thuis. Wilde hem even fotograferen omdat ik wilde zien hoe de kleuren zijn met mijn nieuwe A70, vandaar dat ie door een glazen vaas is gefotografeert en je die spiegeling ziet. Maar ik was gewoon heel erg verbaasd over de heldere kleuren. Nu ga ik zeker wat vaker bloemetjes fotograferen
Inderdaad hele mooie kleuren. Die reflectie van het glas is wat minder...

Mijn bloemenfoto:

En eenden rustende op het ijs (niet echt spannend, maar goed):

pi_17706902
quote:
Op zondag 14 maart 2004 13:26 schreef Black_Jack het volgende:

[..]

Inderdaad hele mooie kleuren. Die reflectie van het glas is wat minder...
Ja ik weet het was ook verder alleen een proeffotootje terwijl ik met mijn tassen in de hand stond om weg te gaan heheheh
Ga er wel eens mee aan de slag als ik tijd heb

Mooie foto's alleen vind ik het jammer dat je bij die bloem kunt zien dat er een spotje op gestaan heeft ofzo..die overgang met het zwart.
  zondag 14 maart 2004 @ 14:22:26 #20
25891 Black_Jack
Sweet dreams........
pi_17707742
quote:
Op zondag 14 maart 2004 13:41 schreef Silent_Lucidity het volgende:

Mooie foto's alleen vind ik het jammer dat je bij die bloem kunt zien dat er een spotje op gestaan heeft ofzo..die overgang met het zwart.
Een beperkte straal ochtendlicht in dit geval...
pi_17708429
Een van de m.i. beter gelukte foto's van mijn eerste staaltje concertfotografie. Gisteren gemaakt met mijn A60 tijdens het optreden van een bluesband.

Wat vinden jullie ervan?

[ Bericht 4% gewijzigd door American_Nightmare op 14-03-2004 15:07:59 ]
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_17708759
En hier nog een paar:

-edit: foto's zijn overigens volkomen onbewerkt (op resizen na dan). Ze kunnen eventueel nog geknipt worden ofzo. Als jullie nuttige tips hebben om ze te verbeteren... graag! -

[ Bericht 26% gewijzigd door American_Nightmare op 14-03-2004 15:28:14 ]
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  zondag 14 maart 2004 @ 15:24:00 #23
20641 portier
pi_17708924
quote:
Op zondag 14 maart 2004 15:00 schreef American_Nightmare het volgende:
Een van de m.i. beter gelukte foto's van mijn eerste staaltje concertfotografie. Gisteren gemaakt met mijn A60 tijdens het optreden van een bluesband.

Wat vinden jullie ervan?

[afbeelding]
Erg lekker plaatje. Goed gefotografeert. Enige puntje dat ik heb is dat het op mij overkomt alsof hij gewoon in een studio staat, het hele concertgevoel dat mist een beetje.
GEILE VROUWPERSONEN!
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  zondag 14 maart 2004 @ 15:28:31 #24
20641 portier
pi_17709010
quote:
Op zondag 14 maart 2004 15:15 schreef American_Nightmare het volgende:
En hier nog een paar:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Stuk voor stuk behoorlijk nette concertfoto's, maar ik mis de sfeer... Het lijkt er wel een beetje op dat de sfeer daar uberhaupt niet te vinden was .
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_17709151
Nou ja ik vind het licht enzo er dus wel mooi inzitten en dat is voor mij wel de sfeer. Maar ik vind het geen hoogstaande foto's ofzo. Niet scherp. Als ik ze zelf gemaakt had waren ze zo de prullenbak ik verdwenen ben ik bang.
Maar ja ik fotografeer dan ook niet met een digitaal compactcameraatje en weet niet wat daar het resultaat mee geworden was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')