ik ben in een k*tbui, dus ik ga ff kritisch kijken naar de foto's
![]()
nee, geintje, maar wel ff mijn ideetjes.
![]()
@Kilko:
tis idd zoals je zelf ook zegt: spelen met licht. vind het bij de eerste jammer dat er aan de onderkant zo erg weinig ruimte is. bij de 2de ben ik beetje het idee van een foto kwijt
@AudreyHepburn:
bij de eerste vind ik dat erg weinig ruimte aan de onderkant zit, zo weinig zelfs dat ze een stukje kin mist.
de 2de foto lijkt niet helemaal scherp.
probeer de foto's de volgende keer misschien wat warmer te krijgen, ze zijn nu een beetje kil. ook de uitdrukking van je model vind ik niet helemaal geweldig. ze drukt niet echt een duidelijke emotie uit. en dat is erg belangrijk bij dit soort foto's vind ik. en misschien had ik bij foto 2 ook een iets ruimere uitsnede genomen naar beneden.
@bees:
ben benieuwd hoe deze was geworden als witbalans zo was ingesteld dat de sneeuw echt wit was. ik heb echt geen idee, misschien was ie dan te grauw, ik weet het niet.
het geeft opzich wel een leuk effect. en het lijkt me ook wel een goede foto lokatie.
stoor me een beetje aan de felle lamp die je nog ziet (links achter het gebouw)
probeer een keertje een ander standpunt (misschien iets hoger)
@jerney:
tja, wat moet ik zeggen, vind het erg nette foto's... belichting is goed, de toning is lekker.
bij sommige mis in net wat scherpte, maar daar stoor ik me eigenlijk niet echt aan.
Het zijn (mijninziens) echt modellen foto's, voor die persoon zelf. ik weet niet of dat je bedoeling was, of dat je echt duidelijk een emotie o.i.d. wilde laten zien...
en dat ik die nu dan gruwelijk over het hoofd zie...
maar nette foto's
![]()
@bluebit:
ik vind hem een beetje grauw.... niet echt veel te zien op de eend, geen oogjes...
waarschijnlijk beetje foute omstandigheden..
@timbob:
dat vogeltje doet het idd lekker, maar vind je uitsnede uit in het topic leuker dan de originele foto...
de kleur tussen de vogel en de takken doet het lekker...
in de nachtfoto kan ik me niet vinden iig... wat wil je zeggen? wat wil je laten zien? misschien de "dubbele mogelijkheid" van buiten én binnen? ik vind hem niet zo lekker.
die laatste is wel apart. van de originele zou ik misschien een stukje croppen (van de bovenkant) op zich is de toning wel te verdragen
![]()
@ary_:
bij de eerste 3 vind ik het hoofd van de persoon steeds erg in het midden van de foto zitten (verticaal gezien). ook mis ik een beetje een bepaalde sfeer in de foto.. vind ze wat "simpel" even grof gezegt..volgens mij kan je de brede lach van de 3de foto wel leuker op de foto krijgen.
en je olifanten zijn onscherp
![]()
en op welke van de 3 wilde je eigenlijk in beeld?
![]()
van de 2 van de thuis vind ik de 1ste het leukst, valt me mee dat je nog zo'n goed ook groen ziet. maar volgens mij staat je horizon een beetje scheef
de laatste is een leuk doorkijkje, maar een beetje van te ver genomen lijkt het.
zow, dat was het dan...