abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25337155
Terug naar deel 16

Natuurlijk moet dit topic voortgezet worden. De regels zijn waarschijnlijk bekend en zoals ook in het vorige deel werd vermeld: let erop dat je de foto's niet te groot plaatst (Plaatjes-resizer).

Er is trouwens nog 1 of er zijn zelfs twee onbeoordeelde foto's in het vorige deel, maar ik wou eigenlijk de volgende foto's (tijdje terug gemaakt) nog ff posten:

Ik vind ze zelf qua compositie enzo niet boeiend, maar het spelen met licht was leuk.

Oeps, volgens mij heb ik de titel van het topic vern**kt.. Misschien kan een voorbijlopende mod "/deze" weghalen? Bedankt.

[ Bericht 8% gewijzigd door killko op 02-03-2005 21:35:50 ]
  woensdag 2 maart 2005 @ 21:53:09 #2
34335 radiating
kapitein bromsnor :)
pi_25337545
hm.. mooie foto's, maar was het niet mooier geweest (bij foto 1) als je het licht van voren laat komen? (zodat het als het ware een beetje over het glas gaat)
Is op weg naar sint juttemes
pi_25338998
Nogmaals mijn post, aangezien ik de vorige keer het topic dichtgooide. Dan komt er vrij weinig feedback, doorgaans.

Goed, ik ben dus net begonnen met serieuzer proberen te fotograferen met mijn Canon Powershot A95, en dit is het resultaat. En, zoals te verwachten, ben ik natuurlijk erg benieuwd naar reacties van ervaren fotografen.

It's my party and I'll cry if I want to.
pi_25342464

ook in ander topic te zien maar wil toch een oordeel! ;-)
is niet heel erg scherp maar had alleen ene fiets als statief ter beschikking.....;-)
And God created BB.
  donderdag 3 maart 2005 @ 10:06:11 #5
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_25343321

De eerste foto's uit m'n 300D
  donderdag 3 maart 2005 @ 12:53:34 #6
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_25345852
@ jerney... dat model !!!

Maar verder zijn het ook mooie plaatjes hoor. die in kleur vind ik de minste, de eerste de beste
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
pi_25347914
@Killko :
die foto met dat horloge is wel mooi. jammer dat de beweging van de secondenwijzer minder goed te zien is.

hier is mijn fotootje van daffy :

vrijdag 4 maart 2005 @ 10:22:22 #8
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_25360496
@audreyhepburn: Vooral blijven proberen!!! Nu zij het nogal vlakke plaatjes. Er zit bijna geen contrast in voor mijn gevoel. Geen kleur en weinig schaduw. Model voor een zwarte muur, lamp van 1 kant, model andere kleur shirt aan, misschien helpt dat?? ik weet er ook niet veel van, zeg alleen wat ik zie/vind. Succes!

@bees: Stond er een gele straatlantaarn bij in de buurt? qua compostie wel oke, maar vind zelf de kleuren niet zo oke. Volgende keer een statief mee, andere sluitertijden proberen? Succes!

@jerney: echt mooie foto's (al helpt het model natuurlijk ook )
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  vrijdag 4 maart 2005 @ 14:23:06 #9
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_25363627
beetje wezen spelen met mijn vaders nieuwe digicam
klik op de thumb voor een geheel..

vogels doen het altijd goed

ik had hier de cam op de tafel gezet (bij gebrek aan statief) met een sluitertijd van 3 sec ongeveer. het was donker buiten en ik wilde een nachtshot maken.. uiteraard zie je jezelf dan met dubbelglas 2 keer terug gaf wel een leuk effect met dat oranje en blauw door elkaar.

nog geen wereldfotografie.. maar dat komt later wel

nog een iets oudere foto, met een gewone camera:

Deze foto is genomen nadat het kapsel ontdaan was van een heleboel vlechtjes, vandaar de coupe Ik vind het licht hier heel erg mooi geworden, een een mooie scherpte/ diepte verhouding enzo.. hij ziet er erg zacht uit, de foto

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_25364344
Hallo, dacht laat ik ook maar eens zien wat ik laatste tijd heb gemaakt. Stelt niet veel voor, maar ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden

In tanzania heb ik deze gemaakt:

En deze toen ik thuis was

brand maar los/af!
  FOK!fotograaf vrijdag 4 maart 2005 @ 18:13:22 #11
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_25366767
ik ben in een k*tbui, dus ik ga ff kritisch kijken naar de foto's

nee, geintje, maar wel ff mijn ideetjes.

@Kilko:
tis idd zoals je zelf ook zegt: spelen met licht. vind het bij de eerste jammer dat er aan de onderkant zo erg weinig ruimte is. bij de 2de ben ik beetje het idee van een foto kwijt

@AudreyHepburn:
bij de eerste vind ik dat erg weinig ruimte aan de onderkant zit, zo weinig zelfs dat ze een stukje kin mist.
de 2de foto lijkt niet helemaal scherp.
probeer de foto's de volgende keer misschien wat warmer te krijgen, ze zijn nu een beetje kil. ook de uitdrukking van je model vind ik niet helemaal geweldig. ze drukt niet echt een duidelijke emotie uit. en dat is erg belangrijk bij dit soort foto's vind ik. en misschien had ik bij foto 2 ook een iets ruimere uitsnede genomen naar beneden.

@bees:
ben benieuwd hoe deze was geworden als witbalans zo was ingesteld dat de sneeuw echt wit was. ik heb echt geen idee, misschien was ie dan te grauw, ik weet het niet.
het geeft opzich wel een leuk effect. en het lijkt me ook wel een goede foto lokatie.
stoor me een beetje aan de felle lamp die je nog ziet (links achter het gebouw)
probeer een keertje een ander standpunt (misschien iets hoger)

@jerney:
tja, wat moet ik zeggen, vind het erg nette foto's... belichting is goed, de toning is lekker.
bij sommige mis in net wat scherpte, maar daar stoor ik me eigenlijk niet echt aan.
Het zijn (mijninziens) echt modellen foto's, voor die persoon zelf. ik weet niet of dat je bedoeling was, of dat je echt duidelijk een emotie o.i.d. wilde laten zien... en dat ik die nu dan gruwelijk over het hoofd zie...
maar nette foto's

@bluebit:
ik vind hem een beetje grauw.... niet echt veel te zien op de eend, geen oogjes...
waarschijnlijk beetje foute omstandigheden..

@timbob:
dat vogeltje doet het idd lekker, maar vind je uitsnede uit in het topic leuker dan de originele foto...
de kleur tussen de vogel en de takken doet het lekker...
in de nachtfoto kan ik me niet vinden iig... wat wil je zeggen? wat wil je laten zien? misschien de "dubbele mogelijkheid" van buiten én binnen? ik vind hem niet zo lekker.
die laatste is wel apart. van de originele zou ik misschien een stukje croppen (van de bovenkant) op zich is de toning wel te verdragen

@ary_:
bij de eerste 3 vind ik het hoofd van de persoon steeds erg in het midden van de foto zitten (verticaal gezien). ook mis ik een beetje een bepaalde sfeer in de foto.. vind ze wat "simpel" even grof gezegt..volgens mij kan je de brede lach van de 3de foto wel leuker op de foto krijgen.
en je olifanten zijn onscherp en op welke van de 3 wilde je eigenlijk in beeld?
van de 2 van de thuis vind ik de 1ste het leukst, valt me mee dat je nog zo'n goed ook groen ziet. maar volgens mij staat je horizon een beetje scheef
de laatste is een leuk doorkijkje, maar een beetje van te ver genomen lijkt het.

zow, dat was het dan...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf zaterdag 5 maart 2005 @ 08:48:25 #13
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_25376561
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 20:18 schreef Dropkick het volgende:
[afbeelding]
netjes!

denk dat deze helemaal "af" zou zijn, als er 1 eenzame schaatser op het ijs zou staan
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_25385355
AudreyHepburn
Die 2e, die is helemaal goed. Juist de neutrale uitdrukking en de zachte verlichting maken hem af. En dat je deze met zo'n powershot gemaakt hebt, geweldig.

Jerney gefeliciteerd met die 300d. De eerste is erg goed geworden.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 22:44:27 #15
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_25387868
quote:
[b]Op vrijdag 4 maart 2005 18:13

@timbob:
dat vogeltje doet het idd lekker, maar vind je uitsnede uit in het topic leuker dan de originele foto...
de kleur tussen de vogel en de takken doet het lekker...
in de nachtfoto kan ik me niet vinden iig... wat wil je zeggen? wat wil je laten zien? misschien de "dubbele mogelijkheid" van buiten én binnen? ik vind hem niet zo lekker.
die laatste is wel apart. van de originele zou ik misschien een stukje croppen (van de bovenkant) op zich is de toning wel te verdragen
ik vind het vogeltje lief ik had opzich wel een deel van die schutting rechts weg kunnen knippen.. zodat de foto wat meer spanning krijgt..
die nachtfoto was eigenlijk meer een experimentje.. kijken wat die camera kon.. onder de noemer creatief lucky shot zelfportret...
die laatste heb ik nog een stuk van de bovenkant afgeknipt.. hij was nog hoger.. ik zat er eerst ook aan te denken om 'm zo hoog te laten en nog iets smaller te maken dat je een totaal andere verhouding krijgt en het meer om de sfeer / kleur gaat dan het model..

maar ach.. we beginnen net met fotograferen.. we leren nog

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 7 maart 2005 @ 14:26:09 #16
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_25412176
Eerste keer dat ik in 't fototopic post dus laat ik ff een snelle introductie doen; 28 jarige man die na een jaar lang met een trust-je te hebben aangemodderd, nu een wat flexibelere Konica Minolta Z3 heeft aangeschaft en er de grootste lol mee heeft. Momenteel is het vooral een beetje aanklooien en oefenen maar ik heb er dusdanig veel lol in dat ik erover denk er wat serieuzer mee bezig te gaan.

Enfin, hieronder een drietal plaatjes van hetzelfde onderwerp vanuit verschillende hoeken en met verschillende belichting, aan jullie de vraag om ze eens grondig te bekritiseren! Ik ben me er van bewust dat er aardig wat dingen mis zijn zoals dat de camera overal een tikje schuin staat en dat het witbalans niet bepaald wit is maar ben vooral benieuwd naar de dingen die ik nu (nog) over het hoofd zie.

Klik hier voor de grote versie.

pi_25412550
De eerste en de derde vind ik de mooiste. De middelste is te rood. De glaasjes staan wel in alle gevallen scheef en dat mag je wel corrigeren.

De eerste is het beste overigens.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  maandag 7 maart 2005 @ 15:03:31 #18
11783 _Abu_
Domum eamus
pi_25412674

1e foto van Jerney (hee, das lang geleden dat ik jou hier tegen kwam!) super! Mooi dat de kleur van zijn ogen terugkomt in de achtergrond.
Insanus sum
  vrijdag 11 maart 2005 @ 00:47:53 #19
39190 bbstreams
011010101101
pi_25467062
voel de roltrap ... als je hoogtevrees hebt moetje deze foto niet bekijken,

ik zet hier de link neer, ik kan de foto natuurlijk ook hier plaatsen, maar ten eerste is hij niet van mij en bodendien, voor het effect moet je heb zien op een zwarte achtergrond.

hij is echt steengoed. zelden zo'n goede foto gezien, als je er naar kijkt ga je meteen voelen dat jezelf bij die roltrap staat.

http://www.overshadowed.com/mt/archives/000270.html

kijk en beoordeel
pi_25468227

Vanochtend vol in de zon met een 80 euro cameraatje.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_25468316
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 08:48 schreef Xilantof het volgende:

[..]

netjes!

denk dat deze helemaal "af" zou zijn, als er 1 eenzame schaatser op het ijs zou staan
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
  FOK!fotograaf vrijdag 11 maart 2005 @ 05:30:32 #22
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_25468571
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 03:11 schreef Calella het volgende:

[..]

[afbeelding]
ik kan het niet helemaal plaatsen... maar volgens mij is de schaatser een beetje klein?
maar iig wel grappig ja
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:52:03 #23
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_25472314
't is net of er gewoon iemand op het ijs staat

Ultra-Ivo heeft wel leuke schaatsfoto's misschien daar eentje uitknippen?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_25477651
En nou een ijshockeyer!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_25495549
Tja erg leuk.Niet dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')