Ja, dus.quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:57 schreef methodmich het volgende:
Dus gras wil wel 4-3-3?
Ja. Laat ze maar eens investeren in plaats van de financiele situatie te propaganderen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:03 schreef methodmich het volgende:
Ondanks alle ellende joh!
Landzaat mag best komen van mij, net als Joris Mathijsen trouwens..quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:01 schreef gras het volgende:
M'n opstelling voor volgend seizoen zou als volgt zijn.
Stekelenburg
De Jong, Heitinga, Maduro, Emanuelson
Sneijder, Pienaar, aankoop
Rosales, Babel, aankoop
Als aankopen zou ik graag Davids, van der Meijde en Kluivert zien. AZ'ers mogen wegblijven.
Landzaar is geen 10 miljoen waard. Mathijsen is niks beter dan Heitinga, laat staan Grygera. Nooit aantrekken dus.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:11 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Landzaat mag best komen van mij, net als Joris Mathijsen trouwens..
Alttijd proberen, blijft AZ bij die 10 miljoen niet doen idd.. En op dit moment vind ik Mathijsen nu beter dan Heitinga.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:13 schreef gras het volgende:
[..]
Landzaar is geen 10 miljoen waard. Mathijsen is niks beter dan Heitinga, laat staan Grygera. Nooit aantrekken dus.
Momenteel misschien beter, maar qua potentie zeker niet. Mathijsen zit aan z'n top, dat kunnen we van John niet zeggen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:16 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Alttijd proberen, blijft AZ bij die 10 miljoen niet doen idd.. En op dit moment vind ik Mathijsen nu beter dan Heitinga.
Nee hoor, Stevie Wonder is ook een groot fan van hem.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:18 schreef HansvanOchten het volgende:
Ben ik dan de enige ondertussen die nog wat in mitea ziet?
Klein iel mannatje dat weliswaar hard kan rennen. Ik heb betere linksbuitens gezien..quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:18 schreef HansvanOchten het volgende:
Nee hoor, ik vind hem ook oké. Beetje een blinde draver af en toe, maargoed.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:18 schreef HansvanOchten het volgende:
Ik verkoop ook geen onzin.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:22 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Klein iel mannatje dat weliswaar hard kan rennen. Ik heb betere linksbuitens gezien..
Voorlopig toch wel houden trouwens, van Boukhari wordt ik niet warm van..
En Gras, je hebt een goed punt.
Maar het is wel een versterking ten op zichte van wat er nu voorhanden is.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:42 schreef S-Two het volgende:
Ik denk dat VD Meyde ook niet echt de redding zal zijn. Hij balt lekker mee in een goed draaiend team, maar dat is Ajax op dit moment niet en ik denk niet dat hij het team dan wel aan de gang krijgt...
Ja okay, dat snap ik ook wel... Maar ik denk dat je dan beter kan investeren in een andere speler. Ben nooit zo'n heel groot fan geweest van Van der Meyde. Voordeel is wel dat hij het systeem kent en dus geen aanpassingsproblemen heeft. Maar ik zie liever Patrick of Edgar terug komenquote:Op woensdag 23 maart 2005 20:48 schreef gras het volgende:
[..]
Maar het is wel een versterking ten op zichte van wat er nu voorhanden is.
En de eerste speler die in z'n eentje een slecht team aan het draaien krijgt moet ik nog vinden.
We hebben Harry en Maduro al, Patje en Edgar hebben we helemaal niet nodig!quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:55 schreef S-Two het volgende:
[..]
Maar ik zie liever Patrick of Edgar terug komen.
Harryquote:Op woensdag 23 maart 2005 20:57 schreef VoreG het volgende:
[..]
We hebben Harry en Maduro al, Patje en Edgar hebben we helemaal niet nodig!
Chivu!!
Volgens mij heeft hij een contract voor onbepaalde tijd. Heeft wel een evaluatiemoment ergens volgend seizoen. Onder druk van supporters en media zou hij wel opstappen. Heeft dat ook nog bevestigd.quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:28 schreef S-Two het volgende:
Hoe kan die man nou weg dan? Alleen door de RvC? En hij heeft gewoon een contract voor onbepaalde tijd ofso en hij blijft tot dat ie overlijdt, zelf opstapt of de RvC hem wipt?
quote:Grim tekent bij in Amsterdam
Fred Grim heeft tot 2008 bijgetekend als keepertrainer bij Ajax. De 39-jarige oud-doelman maakt sinds het einde van zijn actieve loopbaan in 2002 deel uit van de technische staf in Amsterdam, eerst in de jeugdopleiding en later als keeperstrainer van Jong Ajax. Op 16 maart jongstleden werd Grim aangesteld als keeperstrainer van het eerste elftal.
Grim stond zelf 101 maal bij Ajax onder de lat in competitieverband. Daarnaast keepte de geboren Amsterdammer lange tijd voor Cambuur Leeuwarden.
Leuk dat hij dat doet, maar van mij had hij zich wel in Kinshasa mogen melden voor een wedstrijdjequote:Obodai verkiest Ajax boven Ghana
Ajax is voor Anthony Obodai belangrijker dan de nationale ploeg van Ghana. De 22-jarige Ghanees zegde bij de teammanager van de nationale ploeg af voor de WK-kwalificatiewedstrijd van 27 maart tegen Congo, omdat hij eerst een basisplaats wil afdwingen bij zijn club. Woensdag trainde de middenvelder derhalve niet in Kinshasa, maar in Amsterdam.
"Als ik bij Ajax elke week zou spelen, kan ik ook voor Ghana uitkomen", laat Obodai weten op ajax.nl. "Ik speel echter niet en dan vind ik dat er genoeg andere voetballers zijn die in het nationale team op mijn positie kunnen spelen."
lijkt me onbetaalbaarquote:Op woensdag 23 maart 2005 21:44 schreef RobinhoX het volgende:
stekelenburg
aankoop-sqd-grygera-maxwell
sneijder-davids-landzaat-vdv
babel-kluivert
als dit nou is mogelijk was....![]()
quote:Op donderdag 24 maart 2005 00:53 schreef golfer het volgende:
Trouwens wat klopt er van het gerucht dat als opvolger van Ananas een Armeniër gehaald wordt:
ene Edgar Manucharyan ?
Zoals TWI al zegt, hij is al een aardig poosje op stage bij Ajax, de vraag is alleen of hij een contract krijgt.quote:Op donderdag 24 maart 2005 00:53 schreef golfer het volgende:
Trouwens wat klopt er van het gerucht dat als opvolger van Ananas een Armeniër gehaald wordt:
ene Edgar Manucharyan ?
Das al de tweede keer dat ik dat doequote:Op donderdag 24 maart 2005 08:33 schreef TimmyAsd het volgende:
Zeg Robar, zo verliezen we natuurlijk een aantal wedstrijdjes
elke wedstrijd met 10 man beginnen lijkt me geen pretje
niet eens zo slechtquote:Op donderdag 24 maart 2005 08:12 schreef tha_dark het volgende:
Vd Eijden eruit!
En Kiwoe terug![]()
En Patje mag ook wel terug komen hoor om dan samen met Babel de voorhoede te vormen in de 4-4-2 die ons naar grote hoogte gaat brengen![]()
Dani? Die voetbalt niet eens meerquote:Op donderdag 24 maart 2005 10:35 schreef Robar het volgende:
Ik wil:
Chivu
Ibrahimovic
Mido
Davids
Kluivert
Seedorf
Landzaat
van der Meyde
Bergkamp
Dani
en nog veel meer terug!
Ja?quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:37 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Dani? Die voetbalt niet eens meerIs presentator geworden volgens mij.
quote:
ze moeten het in ieder geval proberen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 12:53 schreef Robar het volgende:
He ppl, het was meer een rijtje van: JE KAN ZO VEEL WILLEN, MAAR HET MOET WEL REALISTISCH ZIJN!
Niet te serieus nemen dus.
We kunnen denk ik beter speculeren over serieuze opties.
Davids is op dit moment erg ontevreden bij Inter las ik net in de VI.
De kans is erg groot dat hij weg wil.
Tijd voor Ajax om in te grijpen?
quote:Julien Escudé debuteert in selectie Frankrijk
Na vele voorselecties is het voor het eerst dat de Franse Ajacied Julien Escudé opgeroepen om zich per direct bij het Franse voetbalelftal te voegen, de Fransen spelen zaterdag thuis tegen Zwitserland en woensdag tegen Israël, dit meldt Ajax.nl.
De centrale verdediger reageert verheugd: "Ik ben heel erg blij, ik realiseer me het nog niet helemaal maar dat zal straks wel komen als ik daar ben. De droom kan nu beginnen. Dit is geweldig. Een speler was niet honderd procent en daarom belde de bondscoach mij. Hij wilde het risico niet nemen."
Dat Julien Escudé is opgeroepen voor de nationale ploeg van Frankrijk is érg verrassend, de verdediger lijkst zich steeds beter thuis te voelen in Amsterdam, maar opgeroepen worden voor het Franse voetbalelftal had niemand verwacht! Zo zie je, de weg naar de Amsterdam ArenA kan iedere bondscoach vinden...
Bron: http://ArieAFCA.web-log.nl
Dani 's doelpunt uit bij Atléticoquote:Op donderdag 24 maart 2005 10:35 schreef Robar het volgende:
Ik wil:
Chivu
Ibrahimovic
Mido
Davids
Kluivert
Seedorf
Landzaat
van der Meyde
Bergkamp
Dani
en nog veel meer terug!
Anders zouden we moeten proberen om Lindgren te ruilen voor Vayrynen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:24 schreef JeroenV het volgende:
Van het doorgaans zeer goed geinformeerde ajaxjeugd.nl, dat tevens meldt dat Vayrinen naar PSV zal gaan, Heerenveen daarvoor gratis Lindren uit Amsterdam haalt en Esajas in de belangstelling gaat.
Maar dat doelpunt was o zo mooi en o zo belangrijk, maar hij heeft wel meer leuke dingen gedan hoor. Het was echt een leuke voetballer om naar te kijken. Ik vond hem wel wat hebben!quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:33 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Dani 's doelpunt uit bij Atlético![]()
Maar dan houdt het ook gauw op....
Die actie op Lodewijksquote:Op donderdag 24 maart 2005 14:33 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Maar dan houdt het ook gauw op....
Ja, ik neem aan dat het zo is als Lidgren het contract niet aanneemt, dat hij dan transfervrij is en dan naar Heerenveen kan.quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:16 schreef jimjim1983 het volgende:
ik las gister dat Lindgren een beter contract had gekregen maar ook dat Lindgren naar Heerenveen gaat volgend seizoen. zijn dit dezelfde Lindgrens?
quote:3/3/2005 - "Ajax biedt Lindgren driejarig contract aan"
(Gepost door P.)
BRON: Aftonbladet
De Zweedse krant Aftonbladet meldt dat Ajax de twintigjarige middenvelder Rasmus Lindgren een contract heeft aangeboden met een duur van drie jaar. Lindgren speelt al enkele jaren bij Ajax en wil graag blijven, volgens de krant. De in Landskrona geboren Lindgren debuteerde op 13 februari 2005 (NAC - Ajax (1-2)), onder Ronald Koeman en maakt sindsdien deel uit van de selectie van het eerste.
Het contract van Lindgren loopt binnenkort af, maar de Zweed heeft eerder te kennen gegeven graag bij Ajax te willen blijven als hij bij het eerste elftal betrokken zou blijven. Lindgren gaat met zijn manager praten over het voorstel.
aardig ja.quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:44 schreef Nashje het volgende:
[..]. Laatste tijd speelt ie aardig bij Ajax.
ik denk alleen dat Davids niet zoveel salaris wil inleverenquote:Op donderdag 24 maart 2005 23:13 schreef xJapser het volgende:
Ik zit net naar B & vD te kijken en ik krijg me toch een lumineus idee!!
Ajax moet Davids kopen. Die kan het werk verzetten wat v.d. Vaart nu op zich neemt en wat ie eigenlijk niet zou moeten doen! Ik vind het eigenlijk best een logische goeie zet voor het herstel van Ajax...
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?id=18212quote:Op 13 maart 1973 komt Edgar Steven Davids ter wereld in Paramaribo, Suriname. Nadat hij verhuisd is naar Nederland, begint hij op de Amsterdamse straten zijn voetballoopbaan en Schellingwoude is zijn eerste voetbalclub. Bij het Amsterdamse Schellingwoude ontwikkelt de kleine doorzetter zich goed, Driemaal meldt de jonge aanvaller zich bij een Open Dag van Ajax, in de hoop ontdekt te worden, maar tot driemaal toe wordt hij afgewezen, nadat hij in een duel met Schellingwoude tegen een jeugdteam van Ajax de hele defensie tot wanhoop dreef, werd hij uitgenodigd om in de vermaarde jeugdopleiding van de club te komen spelen. Onder leiding van Leo Beenhakker maakt Edgar Davids in de thuiswedstrijd tegen RKC op 8 september 1991 zijn debuut, deze wedstrijd eindigt in een 5 – 1 overwinning voor de Amsterdammers, door vier treffers van Dennis Bergkamp en één van deze treffers werd voorbereid door de debutant. Zijn eerste prijs wint hij in seizoen 1991 – 1992 in de vorm van de UEFA Cup en al snel speelt de van nature linksbuiten zich in de basis bij Ajax, in zijn eerste seizoen komt hij al tot 13 wedstrijden en weet daarin tweemaal het net te vinden, maar onder leiding van Louis van Gaal komt hij het seizoen daarop tot vier treffers in 28 wedstrijden en is hij écht basisspeler. Ook in zijn tweede seizoen wint Edgar Davids een prijs met Ajax, ten koste van sc Heerenveen wordt de KNVB-beker gewonnen. Edgar Davids is samen met generatiegenoten als Michael Reiziger, Patrick Kluivert en Clarence Seedorf al snel bepalend voor Ajax, onder leiding van Louis van Gaal wordt er in de jaren ’90 een aanvallend elftal gesmeed, dat grote successen moet gaan behalen.
Seizoen 1993 – 1994 wordt aangevangen met het winnen van de Nederlandse Super Cup, door Feyenoord met maar liefst 4 – 0 te verslaan en dat seizoen wordt alleen nog maar mooier. Ajax wordt dat jaar kampioen, met de van AC Milan teruggekeerde Frank Rijkaard als grote man, de jonge spelers van Ajax in combinatie met deze ervaren routinier, blijkt de perfecte combinatie. Door blessures komt Edgar Davids dit seizoen echter tot slechts vijftien wedstrijden en twee treffers, maar het seizoen daarop is hij weer fit. Wederom wordt de Nederlandse Super Cup gewonnen na een overwinning op Feyenoord, ditmaal zijn de Amsterdammers met 3 – 0 te sterk voor hun grote rivaal en opnieuw blijft het niet bij deze ene prijs. Door het landskampioenschap, mag Ajax voor het eerst in haar historie deelnemen aan de lucratieve Champions League: in Groep D komt Ajax uit tegen het Italiaanse AC Milan, het Oostenrijkse Austria Salzburg en AEK Athene uit Griekenland. Ajax plaatst zich verrassend eenvoudig voor de kwartfinale en in de kwartfinale is de nummer twee uit Groep C, het Kroatische Hajduk Split de tegenstander en wordt ook professioneel uitgeschakeld. In de halve finale wacht het Duitse Bayern München, in de return deklasseert Ajax de Oosterburen met 5 – 2 en zodoende wordt de finale bereikt. Ajax staat na 22 jaar weer in de finale van de vroegere Europa Cup I, opnieuw AC Milan is hierin de tegenstander en wordt nipt met 1 – 0 verslagen. Ook het landskampioenschap is dat jaar weer een prooi voor de Amsterdammers en Edgar Davids komt uit in 22 competitiewedstrijden, waarin hij vijfmaal weet te scoren.
Op 20 april 1994 in de vriendschappelijke thuiswedstrijd tegen Ierland, heeft de op dat moment nog maar net 21-jarige Edgar Davids zijn debuut al gemaakt voor het Nederlands elftal, de middenvelder speelt de volle 90 minuten, desondanks verliest Oranje deze wedstrijd met 1 – 0. Ajax is midden jaren ’90 toonaangevend in Europa, ook in seizoen 1995 – 1996 is het avontuur in de Champions League erg succesvol: pas in de finale tegen het Italiaanse Juventus vinden de Amsterdammers hun Waterloo, maar de winst van de derde Nederlandse Super Cup op rij, de derde landstitel én de Wereldbeker voor clubteams (het Braziliaanse Gręmio wordt na het nemen van strafschoppen verslagen) maken dit verlies nog enigszins goed. Na dit seizoen staat in Engeland het EK op het programma, dat voor Oranje teleurstellend verloopt, in de kwartfinale wordt na strafschoppen, verloren van Frankrijk. Voor Edgar Davids verloopt dit toernooi nog dramatischer, nadat de middenvelder door Guus Hiddink wordt gepasseerd uit hij in de media harde kritiek op de bondscoach en deze besluit hem uit de selectie te zetten. Het Nederlands elftal is voor Edgar Davids al na negen wedstrijden een afgesloten hoofdstuk en hij kan zich vanaf dat moment voor honderd procent richten op zijn club, Ajax. De jaren daarop treedt daar echter het onvermijdelijke verval in, in seizoen 1996 – 1997 wordt nog wel de halve finale van de Champions League bereikt, waarin Ajax wordt uitgeschakeld door opnieuw Juventus, maar er wordt geen prijs meer gewonnen. De jonge, ambitieuze spelersgroep van Ajax zoekt haar heil veelal in Zuid-Europa en ook Edgar Davids vertrekt in de zomer van 1996 transfervrij naar AC Milan, voor Ajax speelde hij 96 competitiewedstrijden en scoorde daarin twintig maal.
Samen met Michael Reiziger meldt Edgar Davids zich vanaf seizoen 1996 – 1997 bij de Italiaanse topclub, maar hier weet hij zijn imponerende, bevlogen spel uit zijn periode bij Ajax niet door te zetten. In zijn eerste seizoen speelt hij slechts vijftien competitiewedstrijden, waarin hij niet tot scoren weet te komen en als hij het seizoen daarop wederom niet als basisspeler wordt gebruikt, trekt hij zijn conclusies. Niet het Spaanse FC Barcelona, geleid door zijn oud-trainer Louis van Gaal waar ook zijn ploeggenoten Michael Reiziger, Winston Bogarde en Patrick Kluivert heentrekken, wordt zijn nieuwe club, maar het eveneens in de Serie A uitkomende Juventus. Bij de club uit Turijn wordt Edgar Davids opgesteld als verdedigende middenvelder, in een middenveld met ruit, waarin de Fransman Zinedine Zidane de meest vooruitgeschoven pion is. Deze positie ligt hem perfect, zijn opportunistische, bevlogen spel levert hem dan ook de bijnamen “Pitbull” en “Piranha” op, achter de technische Zinedine Zidane is het Edgar Davids die de show steelt door zijn indrukwekkende soberheid. Meteen in zijn eerste seizoen verovert Edgar Davids een basisplek bij de Bianconeri en komt hij uit op negentien competitiewedstrijden en weet eenmaal het net te vinden, het seizoen daarop is Edgar Davids één van de belangrijkste spelers tijdens het behalen van de scudetto met Juventus en in de Champions League wordt er pas in de finale verloren van het Spaanse Real Madrid, met oud-ploeggenoot Clarence Seedorf op het middenveld. Niet alleen in Italië valt zijn spel op: ook in Nederland wordt de roep om de terugkeer van Edgar Davids bij Oranje steeds groter. Guus Hiddink wordt door de media haast verplicht de middenvelder weer te benaderen voor een verzoening en uiteindelijk gebeurt dit dan ook, Edgar Davids keert in de aanloop naar het WK van 1998 in Frankrijk weer terug in het Nederlands elftal.
Het toernooi in de zomer van 1998 verloopt voor Nederland én Edgar Davids uitstekend: Oranje speelt de sterren van de hemel en Edgar Davids is één van de grote smaakmakers van dit toernooi, in de wedstrijd tegen Joegoslavië schiet hij Oranje hoogstpersoonlijk naar de kwartfinale tegen Argentinië en ook deze wedstrijd wordt gewonnen, waardoor de halve finale wordt bereikt. In deze halve finale speelt Oranje tegen Brazilië, na een gelijkopgaande wedstrijd moet de wedstrijd worden beslist door strafschoppen, Brazilië neemt deze beter en Nederland wordt hierdoor uitgeschakeld. In de seizoenen die hierop volgen blijft Edgar Davids met zijn club Juventus vechten voor de grootste prijzen, naast de Italiaanse titel wil hij ook de Champions League winnen en ook met Oranje wil hij voor de prijzen gaan. Ook al speelt Juventus elk seizoen een rol van betekenis in de top van Italië én Europa, er worden geen prijzen meer gewonnen met de club, waardoor Euro 2000 in Nederland en België de uitgelezen mogelijkheid is om de palmares uit te breiden. Dit toernooi wordt door Nederland moeizaam begonnen, Tsjechië wordt door een omstreden strafschop slechts met 1 – 0 verslagen, maar na overwinningen op Denemarken en Frankrijk eindigt Nederland als eerste in de groep en komt het in de kwartfinale uit tegen Joegoslavië. Deze wedstrijd wordt overtuigend met 6 – 1 gewonnen en in Nederland wordt al openlijk gesproken over de naderende Europese titel, in de halve finale is het echter Italië dat deze droom verstoord, het strafschoppentrauma krijgt een vervolg en Nederland druipt met de staart tussen de benen af. De jaren die op deze teleurstelling volgen, zijn buiten de sportieve prestaties bij Juventus, persoonlijk teleurstellend voor Edgar Davids, meerdere malen zal hij om uiteenlopende redenen in opspraak raken.
Zo wordt Edgar Davids positief getest op het gebruik van Nandrolon, een bloeddoping, maar hij bestrijdt dit te hebben gebruikt. Daarnaast dient zijn ex-vriendin Sarah Hagens een aanklacht in wegens geweldpleging en is er een vermeend sex-schandaal tijdens een erotisch getint feest met onder anderen het fotomodel Kira Eggers, deze beschuldigen worden echter nooit bewezen en zullen altijd maar geruchten blijven. Door de Nandrolon-affaire wordt Edgar Davids (net als onder andere Frank de Boer, Jaap Stam en Fernando Couto) geschorst en mist hij vele wedstrijden van Juventus en het Nederlands elftal, als zijn schorsing eropzit, wil hij zijn naam zuiveren en wil hij verder gaan met het winnen van prijzen. Met Oranje weet Edgar Davids zich echter niet te plaatsen voor het WK van 2002 in Zuid-Korea en Japan, dit toernooi zou voor de gouden generatie waar hij toebehoort, weleens één van de laatste mogelijkheden zijn om een aansprekende prijs te winnen met het Nederlands elftal. Tussen Euro 2000 en Euro 2004 kan Edgar Davids zich dus helemaal focussen op zijn prestaties met Juventus en dit betaalt zich uit door twee scudettos in seizoen 2001 – 2002 en 2002 – 2003, daarnaast wordt seizoen 2002 – 2003 de finale van de Champions League bereikt, deze wedstrijd wordt echter door AC Milan gewonnen, na het nemen van strafschoppen. Als contractonderhandelingen met Juventus in een impasse raken, wordt Edgar Davids de tweede helft van seizoen 2003 – 2004 verhuurd aan FC Barcelona, aangezien hij moet blijven spelen in de aanloop naar Euro 2004 in Portugal, waarvoor Oranje zich geplaatst heeft. Het kwakkelende Barça beleeft vanaf de komst van Edgar Davids een geweldige opleving, de club plaatst zichzelf alsnog voor de Champions League en Edgar Davids wordt in Catalonie gezien als de man achter dit succes. Tijdens Euro 2004 was hij in Oranje één van de uitblinkers, Oranje haalt opnieuw de halve finale, waarin het wordt uitgeschakeld door gastland Portugal en Edgar Davids laat zien dat hij op zijn positie één van de beste spelers ter wereld is.
In de zomer van 2004 loopt het contract van Edgar Davids bij Juventus af, hij heeft de keuze uit verschillende topclubs en lijkt voor een langer verblijf bij FC Barcelona te kiezen, verrassend is echter zijn keuze voor het Italiaanse Internazionale. De Nerazzurri hebben al sinds 1988 – 1989 geen scudetto meer gewonnen en Edgar Davids moet hier samen met andere ambitieuze versterkingen als Juan Sebastian Veron voor gaan zorgen, maar de middenvelder blijkt echter opnieuw voor niets in Milaan getekend te hebben. Bij Internazionale houdt Edgar Davids vooral de bank warm, een basisplaats zit er niet in en zodoende raakt hij zelfs zijn plaats in Oranje kwijt, waar hij tót zijn transfer naar de Italiaanse club zelfs aanvoerder was. Zeker is dat Edgar Davids op dit moment voor bijna alles clubs nog een versterking is, zijn voetballoopbaan is door vele verschillende incidenten nogal eens onderbroken, maar een overgang naar een andere club zal ervoor kunnen zorgen dat de 32-jarige middenvelder zijn voetballoopbaan nog op een waardige manier kan afsluiten. Zijn voormalige werkgever Ajax schreeuwt op een speler van het type Edgar Davids, een speler met aanzien, die zijn mouwen opstroopt en geen blad voor de mond neemt. Hij heeft vele lucratieve contracten getekend, dus voor het geld hoeft Edgar Davids niet meer te voetballen, wellicht kan hij een voorbeeld nemen aan Frank Rijkaard. Die verhuisde in 1993 van AC Milan naar Ajax, om die club te leiden naar grote successen, daarnaast zal Edgar Davids met speeltijd bij de Amsterdammers zijn plek in Oranje zo weer terugverdienen...
Is dat voor die lage vakken die ze er voor het EK neergezet hebben?quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:24 schreef Max-Westerman het volgende:
Ajax verkoopt weer *slechtzicht* kaarten voor Ajax - AZ
Iemand al 's in zo een vak gezeten?
Ja!quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:24 schreef Max-Westerman het volgende:
Chivuquote:Chivu wil ooit terugkeren bij Ajax
In een interview met De Telegraaf laat Chivu weten dat Ajax hem nog niet loslaat. Via Lobont ontgaat hem niets. "Hij houdt me bijna dagelijks op de hoogte. Ik weet alles." De Roemeen mist het leven dat hij had bij Ajax. "Vooral de cultuur en het karakter van de mensen. Ajax zit in mijn hart. Ik hoop er ooit terug te komen."
Te duur of niet goed genoeg..quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:27 schreef pfaf het volgende:
[..]
Overigens wil ik Landzaat niet terug hebben.
Kapitaalvernietiging.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:28 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Te duur of niet goed genoeg..
Altijd proberen, maar zeker niet ten koste van te veel geld.
Dan zal er structueel iets moeten veranderen bij ajax.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:31 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Niet als het helpt om de stap richting absolute top weer te gaan maken.
True, maar of Landzaat zó'n meerwaarde voor het elftal zal hebben betwijfel ik. Dan zie ik liever v Bommel of Davids.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:31 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Niet als het helpt om de stap richting absolute top weer te gaan maken.
Het is iig een deel van de oplossing..quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:36 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dan zal er structueel iets moeten veranderen bij ajax.
Een paar nieuwe spelers kopen is niet de oplossing lijkt me.
ja ik ook.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:11 schreef Suijk het volgende:
Vind het ook wel leuk om Chivu weer eens in actie te zien morgen.
Het staat ook gewoon zo op de site hč.quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:24 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik denk dat je momenteel beter slecht-zichtplaatsen kunt hebben dan goede plaatsen. Kun je altijd zeggen: "Sorry maar ik heb het niet gezien"quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:32 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Het staat ook gewoon zo op de site hč.
Ongelofelijk dat die vakken dan uberhaupt zijn aangebouwd.
Zit ze nou eens niet zo te pesten hier DD!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:45 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Ik denk dat je momenteel beter slecht-zichtplaatsen kunt hebben dan goede plaatsen. Kun je altijd zeggen: "Sorry maar ik heb het niet gezien"
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:45 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik denk dat je momenteel beter slecht-zichtplaatsen kunt hebben dan goede plaatsen. Kun je altijd zeggen: "Sorry maar ik heb het niet gezien"
Een wand neemt geloof ik de helft van het veld uit het zicht.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:49 schreef keeper het volgende:
[..].
Maar ik vraag me echt af wat ze met die plekken bedoelen. Er zijn toch geen obstakels als lichtmasten waar je achter kan zitten? Of bedoelen ze het buffervak(je) rechts van het uitvak?
quote:Chivu wil ooit terugkeren bij Ajax
In een interview met De Telegraaf laat Chivu weten dat Ajax hem nog niet loslaat. Via Lobont ontgaat hem niets. "Hij houdt me bijna dagelijks op de hoogte. Ik weet alles." De Roemeen mist het leven dat hij had bij Ajax. "Vooral de cultuur en het karakter van de mensen. Ajax zit in mijn hart. Ik hoop er ooit terug te komen."
Die mag opnieuw op proef komen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 00:53 schreef golfer het volgende:
ene Edgar Manucharyan ?
En Rydell Poepon als supersub?quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:04 schreef gras het volgende:
Er mag best flink geinvesteerd worden. Vergeet niet dat er veel spelers gaan vertrekken!
Zullen we zien dat we volgend jaar Sahadewsing en Esajas op de vleugels hebben staan en moeten knokken voor de volgende UEFA-Cup ronde tegen het altijd lastige FC Midtjylland.
Zat voor het EK al in de voorselectie, dus zo gek is het niet.quote:
Ik denk dat dat onze backs ook meer lucht geeft. Een gedegen centrum is gewenst als je 1 op 1 achterin wil spelen en je backs op wil laten komen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:54 schreef methodmich het volgende:
Ik wil gewoon een nieuwe centrumverdediger met ervaring bij Ajax zien.
voeg je eindelijk eens iets toequote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:14 schreef cultheld het volgende:
Voor de verandering zal ik eens iets toevoegen aan dit topic![]()
Er is een nieuw filmpje van Ibrahimovic gemaakt; Het is toch wel een stylist hoor
Erg mooi filmpje toch wel, voor meer delen, zie: www.zlatanmovie.tk
http://zlatanmovies.footb(...)orza_Grande_Ibra.avi
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:57 schreef JaWi het volgende:
Nieuwe Zlatan-movie.
Zie post hier: http://forum.fok.nl/topic/594684/5/50#25726796
Hopelijk pas op z'n 35equote:In een interview met De Telegraaf heeft oud Ajacied Cristian Chivu aangegeven ooit nog een keer terug te willen keren bij Ajax. De Roemeense verdediger komt momenteel uit voor het Italiaanse AS Roma en staat in de belangstelling van diverse topclubs uit heel Europa.
De linkspoot heeft het in Italië naar zijn zin, maar mist het leven dat hij leidde als speler van de Amsterdammers. "Ajax zit in mijn hart. Ik hoop er ooit terug te kunnen komen," aldus Chivu tegenover De Telegraaf.
Aankomende zaterdag wordt De Roemeense verdediger voor even herenigd met een aantal oude teamgenoten. Het Nederlands elftal, met de oud ploeggenoten Sneijder, van der Vaart en Heitinga, neemt het in Roemenië op tegen de Roemenen
Heeft Juventus Igor Tudor aan Siena verkocht? Of is het een huurovereenkomst?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:54 schreef methodmich het volgende:
Ik wil gewoon een nieuwe centrumverdediger met ervaring bij Ajax zien.
Dat denk ik wel.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:17 schreef Radegast het volgende:
[..]
Betaalt Siena nu zelfs al beter dan Ajax?
Chivu wist dan ook de meeste spelers (op Mido na) die de fout ingingen tot de orde te roepen, dus hoefde Koeman dat niet te doen. En blikbaar was Chivu daar veel beter in dan Koeman. Daarnaast was Chivu ook een echte leider die de groep bij elkaar hield en ook veel humor in de groep bracht en dus voor een relaxte sfeer zorgde.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:59 schreef methodmich het volgende:
Zijn vertrek was de eerste stap in het afbrokkelen van het succes onder Koeman.
020-elftal!quote:Vermoedelijke opstelling Nederland
Van der Sar; Kromkamp, Boulahrouz, Mathijsen en Van Bronckhorst; Van Bommel, Landzaat en Cocu; Kuijt, Van Nistelrooij en Robben.
Er is een hoop: de keeper is goed.quote:
en volgend jaar is ie van Standardquote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:21 schreef methodmich het volgende:
Tudor is verhuurd.
En tevens een heel erg onhaalbare.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:39 schreef methodmich het volgende:
Nee, ik hoef ook geen Tudor of Biscan. André Ooijer zou de beste aankoop zijn.
de beste Amsterdamse verdediger die er rondloopt in Nederland.... maar dat is geen haalbar kaart natuurlijk, hij zou wel gek zijn!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:39 schreef methodmich het volgende:
André Ooijer zou de beste aankoop zijn.
Die staat ook in de belangstelling van PSV.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:57 schreef zjroentje het volgende:
Wat zouden we van Filipovic vinden als eventuele opvolger van Maxwell?
Als je moet kiezen tussen Ajax of psv dan is het een makkelijke keuze natuurlijkquote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:59 schreef cultheld het volgende:
[..]
Die staat ook in de belangstelling van PSV.
Klopt, eigen jeugd heeft een streepje voor, denk ook dat Danny dat vindt.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:59 schreef gras het volgende:
Urby Emanuelson moet de linksback worden. Niet weer zo'n achterlijke buitenlander zonder mentaliteit.
eensquote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:59 schreef gras het volgende:
Urby Emanuelson moet de linksback worden. Niet weer zo'n achterlijke buitenlander zonder mentaliteit.
Gaat alleen weg als er een echte topclub komt, aldus Maxwell zelf..quote:
Die is er klaar voor.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:37 schreef TimmyAsd het volgende:
Mits Urby er klaar voor is, zeg ik Urby linksback
Je kunt een speler moeilijk verkopen, wanneer deze zelf niet wilquote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:24 schreef gras het volgende:
Maxwell heeft niet zoveel te vertellen. Het is bijtekenen of vertrekken. Transfervrij vertrekken is er niet meer bij onder Arie van E.
De beste man zal dan wel snel in de smiezen krijgen dat het beter is om te vertrekken. Trainen met de gebroeders Moisanders is ook niet alles.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:35 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je kunt een speler moeilijk verkopen, wanneer deze zelf niet wil
Maxwell is GEEN verdediger.quote:Op zondag 27 maart 2005 03:01 schreef Nashje het volgende:
Chivu is een geweldige kerel. Hopelijk keert ie snel terug zodat we de beste verdediging van de wereld hebben. Trabelsi - Heitinga - Chivu - Maxwell. Schitterend.
Ik ben trouwens erg benieuwd naar Urby Emanuelson.
Nee daarom speelt ie al seizoenen op die positie zekerquote:
Zit bij Oranje onder de 20.quote:Op zondag 27 maart 2005 10:22 schreef gras het volgende:
Winter? Wat doet hij nu eigenlijk?
En waarom van den Brom weg bij Jong Ajax? Haalt uitstekende resultaten.
Ik bedoel eigenlijk ook meer Winter en Van den Brom samen.quote:Op zondag 27 maart 2005 10:22 schreef gras het volgende:
Winter? Wat doet hij nu eigenlijk?
En waarom van den Brom weg bij Jong Ajax? Haalt uitstekende resultaten.
Tim de Cler...quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:37 schreef TimmyAsd het volgende:
Persoonlijk voel ik liever voor een meer ervaren jongen op die plaats, weet alleen niet zo 1 2 3 wie dat zou moeten zijn..
Laat Winter maar onderaan de ladder beginnen. Zoals Silooy, Roy en anderen ook doen.quote:Op zondag 27 maart 2005 13:02 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk ook meer Winter en Van den Brom samen.
Hij keepte goed bij onder 20quote:Op maandag 28 maart 2005 11:56 schreef gras het volgende:
Best wel vervelend, zo'n Ajax-loos weekje.
Overigens is Vermeer opgeroepen voor Jong Oranje.
zelfs de NY times besteed er aandacht aan...quote:A Dutch Soccer Riddle: Jewish Regalia Without Jews
By CRAIG S. SMITH
Published: March 28, 2005
AMSTERDAM - Just minutes before a high-stakes soccer game not long ago between this city's home team, Ajax, and their rivals from the southern city of Eindhoven, a chant built to a roar in the hall packed with supporters where they were serving plastic pint cups of Dutch beer.
"Jews, Jews, Jews!" thousands of voices cried.
Outside, souvenir stalls sold Israeli flags or flags with the Ajax logo, the head of the fabled Greek warrior, emblazoned inside the star of David. Fans arrived with hats, jackets and scarves embroidered with Hebrew writing. Until recently, the team's official Web site even featured the ringing tones of Hava Nagila and other Jewish songs that could be downloaded into fans' mobile phones.
Few, if any, of these people are Jewish.
"About thirty years ago, the other teams' supporters started calling us Jews because there was a history of Jews in Ajax," explained Fred Harris, a stocky man with brush-cut hair and a thick gold chain around his neck, "so we took it up as a point of pride and now it has become our identity."
For years, the team's management supported that unique identity. But over time what seemed to many people like a harmless - if peculiar - custom has taken on a more sinister tone. Fans of Ajax's biggest rivals began giving the Nazis' signature straight-arm salute or chanting "Hamas, Hamas!" to provoke Ajax supporters. Ajax games have been marred by shouts of "Jews to the gas!" or simply hissing to simulate the sound of gas escaping.
The most disturbing displays have come during games against teams from The Hague or Amsterdam's greatest rival, Rotterdam. But even Eindhoven fans get into the act: not long after the game started, a chant arose from the corner section of the city's stadium reserved for fans of the opposing team.
"Everyone who's not jumping is a Jew!" the crowd cried over and over again as thousands of people in the section jumped up and down.
Ajax games have become so charged with such anti-Semitic displays that many of the team's Jewish fans now avoid the games altogether. The offensive behavior is not one-sided: during a game against a German team late last year, a group of Ajax supporters displayed a banner that read "Jews take revenge for '40-'45," a reference to the Holocaust.
"We were probably too tolerant," said Uri Coronel, a Jew who was a member of Ajax's board in the 1990's, speaking about the management's past attitude.
Since then, the atmosphere at the games has become "unbearable," he said, adding that the fans' adoption of a Jewish identity is widely misunderstood as something positive.
"A lot of Jews all over the world believe that Ajax fans are proud to call themselves Jews, but it's a kind of hooliganism," he said.
There is no clear reason why Ajax, founded in 1900, became known as a Jewish club. Amsterdam has always had the largest Jewish population in the Netherlands and the club had two Jewish presidents in the 1960's and 1970's. It has had Jewish players at various times. The club, which owns 73 percent of the listed company that owns the team, also has some Jews among its 400 members, but no greater a percentage than their representation in the city's general population. There are no Jews on the club's current board.
"The club has no real Jewish origins," said John C. Jaakke, the club's dapper president, speaking before the Eindhoven game.
Nonetheless, the club became identified in the public mind with Jews in the 1950's, and by the 1970's, opposing fans began to call Ajax supporters Jews. The supporters adopted the identity in a spirit of defiance.
Mr. Jaakke said the trend had bothered the club's management for the past 10 years, and many Jewish supporters have complained that it makes them uncomfortable. Finally, last year, during a period of national debate about the language being used in soccer stadiums, the board decided to take the opportunity to address the issue. One of the main catalysts for that debate was not anti-Semitic chants, but chants calling the well-known girlfriend of an Ajax player a prostitute.
Mr. Jaakke called a meeting with representatives of the club's two main supporters' associations last year to communicate the management's concerns. Mr. Coronel, the son of Holocaust survivors, spoke to them about how hurtful the language was to Jews. Finally, in his New Year's speech, Mr. Jaakke expressed the management's desire that fans drop their pretended Jewish identity.
"Not only Jews are bothered by this," said Mr. Jaakke, "I'm not Jewish and I hate it, too."
The club has asked an independent committee, headed by the Dutch foreign minister, to discuss the issue and try to come up with a strategy for ending the practice. Mr. Jaakke said there had been some suggestion that fans substitute the word "Goden," or gods, for "Joden," or Jews, and call themselves "sons of gods," on the logic that Ajax was a sort of god.
Mr. Jaakke conceded that forcing the fans to change their behavior was a daunting task. "It's difficult for the supporters because it has become part of their identity," he said. "Many people are walking around with Jewish stars tattooed on their bodies and they're not Jewish at all."
Standing in a section behind the goal reserved for hard-core Ajax fans, the leader of the more fanatical of the teams' two supporter associations said he understood that it hurt Jews who lost family members during the war, but complained that it was the fault of other teams' fans.
"We don't say anything that hurts anyone," said the tall, sharp-featured man who would give only his first name, Henk. "Even if we stopped, they'd still call us Jews."
A cheer of "Let's go, Jews, let's go!" started up among the fans around him.
"It'll never change," he said. "It's been our identity for almost 30 years - you can't erase it." He tugged down the neck of his shirt to reveal a large light-blue star of David tattooed on his chest with the word AJAX emblazoned above it in black gothic letters.
quote:Derksen: Van Eijden overeind gebleven bij ledenvergadering
Johan Derksen meldde in het programma Voetbal Insite dat Arie van Eijden in de ledenvergadering van Ajax zonder problemen overeind is gebleven. De hoofdredacteur van VI had uit lekken vernomen dat de critici over het beleid van Van Eijden na diens verantwoording bij de ledenvergadering geen poot aan de grond kregen.
wacht ff, ik zie dat ik de foto ben vergeten. Die kan hier natuurlijk niet ontbrekenquote:Op maandag 28 maart 2005 18:01 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
zelfs de NY times besteed er aandacht aan...
En nu denken ze zeker in de VS dat alle Ajax-supporters er zo uitzien..quote:Op maandag 28 maart 2005 22:52 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
wacht ff, ik zie dat ik de foto ben vergeten. Die kan hier natuurlijk niet ontbreken
[afbeelding]
Is hij geen middenvelder? Wel mooi voor die jongen.quote:Muller van Moppes krijgt herkansing
Robin Muller van Moppes krijgt van Ajax een nieuwe kans zich te bewijzen. De spits van Jong Ajax raakte vorig jaar zwaar geblesseerd aan zijn knie. Zijn contract loopt aan het eind van dit seizoen af, maar Ajax biedt hem verlenging aan voor de duur van een jaar.
Dat vertelde Muller van Moppes maandag in FC Godenzonen. Momenteel revalideert hij en hij streeft ernaar om vroeg in het nieuwe seizoen speelklaar te zijn.
Linksbuiten Etienne Esajas zou voor 1 april iets van Ajax moeten horen over contractverlenging, maar tot op heden is het stil. Een aanbieding om bij Jong FC Utrecht te spelen, laat hij lopen.
Muller van Moppes is dus geen spits... een middenvelder idd..quote:Op maandag 28 maart 2005 23:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Is hij geen middenvelder? Wel mooi voor die jongen.
Hij zou een nuttige kracht voor FC Den Bosch zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Muller van Moppes is wel een goede speler toch?
jaquote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat is iedereen uit Jong Ajax waarschijnlijk wel.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:25 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hij zou een nuttige kracht voor FC Den Bosch zijn.
Das al heel wat hoger dan het gros van de PSV-jeugdquote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:25 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hij zou een nuttige kracht voor FC Den Bosch zijn.
Paul Verhaegh doet het prima hier.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:28 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Das al heel wat hoger dan het gros van de PSV-jeugd
Afgezien het feit dat hij geblesseerd is natuurlijkquote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:30 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik zie hem persoonlijk nog niet in Ajax 1 trouwens..
Kan er wel komen, maar dan moet hij eerst op zijn oude niveau komen en zal nog wat extra's moeten geven
Weer een vacaturequote:Ton Pronk verlaat Ajax
Johan Derksen wist gisteren in het tv-programma Voetbal Insite te melden dat hoofdscout Ton Pronk heeft besloten Ajax te gaan verlaten. Ajax heeft daarmee weer een extra vacature in te vullen. Pronk verlaat de club omdat hij de pensioensgerechtigde leeftijd van 65 jaar heeft bereikt.
Hij heeft als linksbuiten nog steeds geen kans gehad. Dat wordt niets meer. Hij kan beter naar FC Utrecht gaan...quote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:45 schreef jimjim1983 het volgende:
ik zie Etienne Esajas eerder in het eerste komen eigenlijk.
hij kon naar Jong Utrecht maar wilde zijn kans afwachten in het eerste van Ajaxquote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Hij heeft als linksbuiten nog steeds geen kans gehad. Dat wordt niets meer. Hij kan beter naar FC Utrecht gaan...
Niet echt van het kaliber Sneijder/Vd Vaart in Jong Ajax.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik betwijfel of die doorbraak gaat komen. Zijn positie is in Ajax 1 nu niet geweldig bezet en het zegt genoeg dat de al afgedankte Boukhari weer mocht spelen in plaats van degene die in Jong Ajax op die positie speelt.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:02 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hij kon naar Jong Utrecht maar wilde zijn kans afwachten in het eerste van Ajax![]()
ik hoop dat ie er komt want hij is echt ongelovelijk technisch!
Dat lijkt me logisch.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 17:34 schreef Nashje het volgende:
[..]
Niet echt van het kaliber Sneijder/Vd Vaart in Jong Ajax.
enquote:Rafael van der Vaart staat in de belangstelling van FC Barcelona, zo meldt de Spaanse sportkrant El Mundo Deportivo. De 22-jarige Ajacied zou de afgelopen periode door scouts van de Catalaanse club zijn gevolgd.
Zo!quote:Theo van Duivenbode staat bij Ajax op de kandidatenlijst om als technisch directeur of als hoofd jeugdopleidingen aan de slag te gaan.
Van Duivenbode (61) kwam tussen 1964 en 1969 als speler voor Ajax uit.
De oud-verdediger, die na zijn periode in Amsterdam naar aartsrivaal Feyenoord vertrok, speelde 170 officiële wedstrijden voor Ajax. Van Duivenbode was eerder werkzaam als bestuurslid technische zaken bij de KNVB.
Als Vaart toch de transfer van Van Bommel tegenhoudt...quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:37 schreef Radegast het volgende:
Even twee berichtjes posten:
hij wil sowieso niet naar jong utrecht of een andere 2e team. Hij wil alleen naar een club waar hij met de eerste selectie meedoet.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:02 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hij kon naar Jong Utrecht maar wilde zijn kans afwachten in het eerste van Ajax![]()
ik hoop dat ie er komt want hij is echt ongelovelijk technisch!
Spelen op totaal anders en hebben voor een coach een heel ander tactische doelstelling. Het is zeg maar ander gereedschap. En Barcelona kan het zich makkelijk veroorloven om 1 van de 2 op de bank te zetten of tribune en per wedstrijd te bekijken wie ze laten spelen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 01:17 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als Vaart toch de transfer van Van Bommel tegenhoudt...
Uit het Vitesse topic geplukt..quote:Arnhem, 24-03-2005
Beste Vitesse-supporters,
Zoals jullie allemaal weten, loopt het huurcontract van Abubakari Yakubu deze zomer af. Wij vinden, dat Yakubu in Arnhem moet blijven. Hij is ontzettend belangrijk voor het elftal en daarom willen we hem absoluut niet kwijt. Zeker, als we weer Europa ingaan hebben we zijn kwaliteiten heel hard nodig!
Een aantal supporters heeft daarom in overleg met Vitesse een actie op touw gezet om Yakubu te behouden. Op de één of andere manier moeten we met z’n allen het transferbedrag bij elkaar zien te krijgen. De Business Club Vitesse Gelredome wordt benaderd voor donaties, maar ook wij kunnen een steentje bijdragen als supporters. Tijdens de wedstrijd
Vitesse - FC Twente zal er gecollecteerd worden voor de aankoop van Yakubu. Ook het bankrekeningnummer ABN Amro Arnhem: 53.26.06.876 van Vitesse is geopend voor donaties. Wij, supporters, als externe financiers van Yakubu!!!
Wij denken dat, als we met z’n allen samenwerken, we het voor elkaar krijgen om Yakubu voor langere tijd aan Vitesse te binden. Business Club, supporters en Vitesse staan zij aan zij achter deze actie. Als iedereen een steentje bijdraagt, gaan we het redden.
Vitesse-supporters: jullie kunnen het verschil maken! Doe mee en help Vitesse een reuzesprong voorwaarts!!!
Mocht het aantrekken van Yakubu ondanks al onze gezamenlijke inspanningen geen doorgang kunnen vinden, dan besteedt Vitesse de donaties aan het in stand houden van de huidige selectie en/of het verder versterken van de selectie.
Actiegroep Yakubu moet blijven
begrijpelijk.quote:
En Sonck komt misschien ook nog terugquote:Op woensdag 30 maart 2005 12:47 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
en Heerenveen weet nog niet zeker of ze Sikora zullen houden
Moet die doen, we zullen een hartelijke ontvangst voorbereidenquote:Op woensdag 30 maart 2005 13:38 schreef VoreG het volgende:
[..]
En Sonck komt misschien ook nog terug
quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:38 schreef VoreG het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:38 schreef VoreG het volgende:
[..]
Weet ik. Maar het idee is leuk.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:08 schreef Chadi het volgende:
Spelen op totaal anders en hebben voor een coach een heel ander tactische doelstelling. Het is zeg maar ander gereedschap. En Barcelona kan het zich makkelijk veroorloven om 1 van de 2 op de bank te zetten of tribune en per wedstrijd te bekijken wie ze laten spelen.
Wordt dat toevallig komende vrijdag gedaan, die collecte?quote:
Van zulk soort implicerende opmerkingen hou ik idd niet.quote:
Ik zou Lindgren niet wegdoen...volgens mij een groot talent. Misschien een jaartje verhuren maar ik zou hem toch bij ajax hoduen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:05 schreef Kang-He het volgende:
We moeten Lindgren betrekken in de koop van Vayrynen.
quote:30/3/2005 - De Jong wacht met beslissing over contractverlenging
(Gepost door RvN)
In voetbalweekblad VI laat Nigel de Jong weten te wachten met de beslissing of hij zijn nog een jaar doorlopende contract wil verlengen. Uit een gesprek met Blind kwam dat de nieuwe Ajax coach hem ziet als speler voor rechtshalf, verdedigende middenvelder of rechter centrale verdediger en niet voor een backpositie. Op die drie posities krijgen andere spelers voorlopig de voorkeur. Om die reden wil hij pas aan het einde van het seizoen een beslissing nemen, zo laat hij weten in VI.
ik post het net hierquote:
Idd, zou doodzonde zijn als hij weg gaat.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:22 schreef VoreG het volgende:
Zou zonde zijn om hem te laten vertrekken. Trabelsi wil toch weg, kan de Jong weer spelen.
Hij wil slechts spelen...quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Hij wil niet meer backen geloof ik...
Ook een goede speler om erbij te hebbenquote:Aliadiere's plea to Wenger
30 March 2005
Jeremie Aliadiere has issued a 'play me or sell me' plea to Arsene Wenger.
According to reports in France, the 22-year-old striker is ready to leave Arsenal if he does not break into the side before the end of the season.
Aliadiere, who joined the club in 1999, has featured only once this term after sustaining a cruciate ligament injury in August. He has been linked with moves to Paris Saint Germain, PSV and Ajax but recently turned down a loan switch to West Ham because he was not fully fit.
Aliadiere said: "If Wenger plays me, I can stay. If he doesn't, I would tell him I want to leave. But I can make a name for myself at Arsenal.
Omdat het een wisselspeler van Arsenal is?quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:34 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ook een goede speler om erbij te hebben
Hij komt terug van een lange blessure. Maar toen hij speelde bij Arsenal maakte hij een goede indruk.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:36 schreef mitt het volgende:
[..]
Omdat het een wisselspeler van Arsenal is?
Nou dan ga ik alvast beginnen met de volgende.quote:Op woensdag 30 maart 2005 20:02 schreef methodmich het volgende:
Precies. Urby kreeg lovende woorden in VI, dus binnenkort wil iedereen hem in de basis volgend jaar.
Ja joh, laten we zonder een routinier gaan spelen. Dat gaat nu al zo goedquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:01 schreef Nashje het volgende:
Pienaar - De Jong - Maduro - Vd Vaart.
Ik zie op dit moment liever Maduro.quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:03 schreef Dos37 het volgende:
Als Galasek fit is en niet weg gaat moet die zeker spelen
Dan gewoon Davids halen. Ik kan niet echt zeggen dat Galásek de laatste wedstrijden van hem zo goed zijn geweest (ook nog voor zijn blessure).quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:05 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ja joh, laten we zonder een routinier gaan spelen. Dat gaat nu al zo goed
Graag. Hij en Sneijder zijn gemaakt om samen in 1 team te spelen. Als Ajax dan ook nog Landzaat weet te halen ben ik zeer tevredenquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:06 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dan gewoon Davids halen. Ik kan niet echt zeggen dat Galásek de laatste wedstrijden van hem zo goed zijn geweest (ook nog voor zijn blessure).
Davids en Landzaat zou fantastisch zijn. Ook nog eens Nederlands. Past goed bij elkaar.quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:10 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Graag. Hij en Sneijder zijn gemaakt om samen in 1 team te spelen. Als Ajax dan ook nog Landzaat weet te halen ben ik zeer tevreden
Ik vrees echter dat dit niet echt haalbaar is.quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:12 schreef Nashje het volgende:
[..]
Davids en Landzaat zou fantastisch zijn. Ook nog eens Nederlands. Past goed bij elkaar.
Utopiequote:Op woensdag 30 maart 2005 22:10 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Graag. Hij en Sneijder zijn gemaakt om samen in 1 team te spelen. Als Ajax dan ook nog Landzaat weet te halen ben ik zeer tevreden
zegt de grootste dromer van VBLquote:
Ik krijg het er niet echt warm van.. Ik zoek een echte bikkel en een zeer goeie opbouwer..quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:14 schreef Nashje het volgende:
Grygera - Escude is niet verkeerd, zoals ze dit seizoen al eens lieten zien.
Tevéz en Robinho wilden ook best wel bij PSV spelen. Davids is qua salaris niet haalbaar en Landzaat is qua transfersom niet haalbaarquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:36 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Hoezo? Beiden geven aan best bij Ajax te willen spelen
quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Tevéz en Robinho wilden ook best wel bij PSV spelen.
Davids is best bereid wat water bij de wijn te doen. Net als bijv. Cocu om maar ff bij jouw clubje te blijven. En Landzaat is best te betalen, het is de vraag of Ajax dat wil betalen, wellicht een speler van Amsterdam naar Alkmaar..quote:Davids is qua salaris niet haalbaar en Landzaat is qua transfersom niet haalbaar
Dat houdt niet anders in dan dat hij bereid is water bij de wijn te doenquote:Volgens het Italiaanse boulevardblad zou Edgar Davids een terugkeer naar Ajax wel zien zitten. Alles zou zelfs al zo ver zijn gevorderd, dat Davids op zoek zou zijn naar een appartement in Amsterdam.
We zullen zienquote:Op woensdag 30 maart 2005 23:07 schreef cultheld het volgende:
Davids gaat misschien een pandje kopen voor na z'n carriereWaarom denk je dat hij naar Inter ging i.p.v. naar Barca? Meer doekoe mang!!!!!
Welke positie?quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:17 schreef cultheld het volgende:
Zegt de naam Milevskyy jullie eigenlijk iets? Ik heb gehoord dat Ajax ook achter hem aan zit; Hij speelt nu bij Dynamo Kiev en is het grootste talent van de Oekraďne. Hopelijk komt ie niet, want dit wordt één van de sensaties op het WK in Nederland
spitsquote:
quote:Op donderdag 31 maart 2005 00:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ricksen heeft ook een pand in Amsterdam, Bogarde ook, Gullit ook....
Relevantie?quote:Op donderdag 31 maart 2005 00:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Niet triest, genoemde mensen hebben 'n pand in Amsterdam.
Nee, maar het was ook een wat groter verhaal.. Hij staat niet onwelwillend tegen een terugkeer, laten we het daarop houdenquote:Op donderdag 31 maart 2005 00:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De relevantie is dat "kijken voor een appartementje of huis in A'dam" niet persé wil zeggen dat hij naar Ajax komt.
Ja, tis natuurlijk maar afwachten natuurlijk.. Ajax mag wat dat betreft best wat slagvaardiger wordenquote:Op donderdag 31 maart 2005 00:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik moet het nog eens zien. Ik geloof je best hoor, maar als straks de transfermolen op gang komt en wat Engelse of Spaanse subtoppers komen er doorheen fietsen met een zak geld....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |