abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25701025
tvp.

Ideale opstelling dan ook maar!

----------------Stekelenburg----------

------------------Escude-----------------------
Trabelsi-----------------------Maxwell ----> er vanuit gaande dat Trabelsi vertrekt: de Jong
----------------Heitinga---------------------- Als Maxwell vertrekt, versterking (eventueel Grygera)
----------------------------------------------------
----------------Galasek-------------------------
Sneijder-----------------van der Vaart -----> er vanuit gaande dat van der vaart vertekt: Davids
--------------Landzaat----------------- -------- Sneijder er eventueel uit voor Pienaar.
----------------------------------------------------
------Babel--------------Harry------------------

En om het middenveld aanvallender te maken Rosales achter de hand!

[ Bericht 11% gewijzigd door Robar op 24-03-2005 08:53:15 ]
  donderdag 24 maart 2005 @ 08:33:12 #52
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_25701079
Zeg Robar, zo verliezen we natuurlijk een aantal wedstrijdjes

elke wedstrijd met 10 man beginnen lijkt me geen pretje
pi_25701267
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 08:33 schreef TimmyAsd het volgende:
Zeg Robar, zo verliezen we natuurlijk een aantal wedstrijdjes

elke wedstrijd met 10 man beginnen lijkt me geen pretje
Das al de tweede keer dat ik dat doe
Ik val in de herhaling!
pi_25702053
Ik wil Chivu terug.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 24 maart 2005 @ 10:12:57 #55
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_25702090
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 08:12 schreef tha_dark het volgende:
Vd Eijden eruit!
En Kiwoe terug
En Patje mag ook wel terug komen hoor om dan samen met Babel de voorhoede te vormen in de 4-4-2 die ons naar grote hoogte gaat brengen
niet eens zo slecht
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  donderdag 24 maart 2005 @ 10:17:57 #56
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_25702150
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 10:10 schreef StarGazer het volgende:
Ik wil Chivu terug.
Chivu wil Ajax alleen niet terug.
The Most Incredible, Baby
pi_25702254
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 10:10 schreef StarGazer het volgende:
Ik wil Chivu terug.
Die komt niet terug
pi_25702387
Ik wil:

Chivu
Ibrahimovic
Mido
Davids
Kluivert
Seedorf
Landzaat
van der Meyde
Bergkamp
Dani

en nog veel meer terug!
pi_25702414
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 10:35 schreef Robar het volgende:
Ik wil:

Chivu
Ibrahimovic
Mido
Davids
Kluivert
Seedorf
Landzaat
van der Meyde
Bergkamp
Dani

en nog veel meer terug!
Dani? Die voetbalt niet eens meer Is presentator geworden volgens mij.
pi_25702501
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 10:37 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Dani? Die voetbalt niet eens meer Is presentator geworden volgens mij.
Ja?

En?

Ik geef alleen aan dat hij in zijn periode bij ajax hele mooie dingen heeft gedaan en dat ik dat graag weer terug zou willen zien, maar dat het daarbij in veel gevallen erg moeilijk wordt.

(ik wilde eerst het hele rijtje neerzetten van 94/95, maar dat was wel erg overdreven )
pi_25703925
Ajax .
slettebak [@] gmail.com
pi_25704064
quote:
Ik wil:
Dani

Past niet in het rijtje. Geen talent die tot bloei is gekomen na zijn Ajax periode, noch veel mooie dingen gedaan tijdens zijn Ajax periode.
De rest mag van mij ook weer komen..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_25704281
Van der Meyde mag ook wegblijven van mij. Chivu moet wel terug ja, absoluut. En Kluivert. Maar die gaan echt niet weg bij respectievelijk Roma en Newcastle
pi_25704606
He ppl, het was meer een rijtje van: JE KAN ZO VEEL WILLEN, MAAR HET MOET WEL REALISTISCH ZIJN!

Niet te serieus nemen dus.
We kunnen denk ik beter speculeren over serieuze opties.
Davids is op dit moment erg ontevreden bij Inter las ik net in de VI.
De kans is erg groot dat hij weg wil.
Tijd voor Ajax om in te grijpen?
pi_25704781
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:53 schreef Robar het volgende:
He ppl, het was meer een rijtje van: JE KAN ZO VEEL WILLEN, MAAR HET MOET WEL REALISTISCH ZIJN!

Niet te serieus nemen dus.
We kunnen denk ik beter speculeren over serieuze opties.
Davids is op dit moment erg ontevreden bij Inter las ik net in de VI.
De kans is erg groot dat hij weg wil.
Tijd voor Ajax om in te grijpen?
ze moeten het in ieder geval proberen.
Landzaat halen als het kan, en eigenlijk hebben we een echte ijzervreter nodig op het middenveld, misschien Yakubu terug halen?
pi_25704788
Davids zou leuk zijn, maar het lijkt me vrij kansloos.
That's all folks!
  donderdag 24 maart 2005 @ 14:13:54 #67
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_25706502
quote:
Julien Escudé debuteert in selectie Frankrijk

Na vele voorselecties is het voor het eerst dat de Franse Ajacied Julien Escudé opgeroepen om zich per direct bij het Franse voetbalelftal te voegen, de Fransen spelen zaterdag thuis tegen Zwitserland en woensdag tegen Israël, dit meldt Ajax.nl.

De centrale verdediger reageert verheugd: "Ik ben heel erg blij, ik realiseer me het nog niet helemaal maar dat zal straks wel komen als ik daar ben. De droom kan nu beginnen. Dit is geweldig. Een speler was niet honderd procent en daarom belde de bondscoach mij. Hij wilde het risico niet nemen."

Dat Julien Escudé is opgeroepen voor de nationale ploeg van Frankrijk is érg verrassend, de verdediger lijkst zich steeds beter thuis te voelen in Amsterdam, maar opgeroepen worden voor het Franse voetbalelftal had niemand verwacht! Zo zie je, de weg naar de Amsterdam ArenA kan iedere bondscoach vinden...

Bron: http://ArieAFCA.web-log.nl
Waarom heeft Noach die twee kakkerlakken niet doodgetrapt???
pi_25706518
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_25706950
quote:
Ik wil:

Chivu
Ibrahimovic
Mido
Davids
Kluivert
Seedorf
Landzaat
van der Meyde
Bergkamp
Dani

en nog veel meer terug!
Dani 's doelpunt uit bij Atlético

Maar dan houdt het ook gauw op....
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 24 maart 2005 @ 14:38:57 #70
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_25707090
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 22:24 schreef JeroenV het volgende:

Van het doorgaans zeer goed geinformeerde ajaxjeugd.nl, dat tevens meldt dat Vayrinen naar PSV zal gaan, Heerenveen daarvoor gratis Lindren uit Amsterdam haalt en Esajas in de belangstelling gaat.
Anders zouden we moeten proberen om Lindgren te ruilen voor Vayrynen.
pi_25707205
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 14:33 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Dani 's doelpunt uit bij Atlético

Maar dat doelpunt was o zo mooi en o zo belangrijk, maar hij heeft wel meer leuke dingen gedan hoor. Het was echt een leuke voetballer om naar te kijken. Ik vond hem wel wat hebben!

Maar goed zoals al eerder gezegd, het ging me om de haalbaarheid van dat soort spelers, errug moeilijk dus!!!!
pi_25708412
Ik wil Davids terug .
slettebak [@] gmail.com
pi_25708731
<-----

Steek (Lobont, Vermeer),
Trabelsi (De Jong), Heitinga (Grygera), Escudé, Maxwell (Emanuelson)
Landzaat (Pienaar), Maduro (Galásek), Davids (Sneijder), Vd Vaart (Lindgren)
Rosales (Charisteas), Babel

[ Bericht 30% gewijzigd door Nashje op 24-03-2005 16:07:20 ]
pi_25709207
Trabelsi zie ik niet blijven.
slettebak [@] gmail.com
pi_25711118
Ajax verkoopt weer *slechtzicht* kaarten voor Ajax - AZ
Iemand al 's in zo een vak gezeten?
  donderdag 24 maart 2005 @ 17:39:25 #76
67174 Dos37
Come on Twente
pi_25711524
Galasek moet er zeker in
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_25712159
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 14:33 schreef StarGazer het volgende:

[..]
Die actie op Lodewijks
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_25712476
ik las gister dat Lindgren een beter contract had gekregen maar ook dat Lindgren naar Heerenveen gaat volgend seizoen. zijn dit dezelfde Lindgrens?
pi_25712581
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 18:16 schreef jimjim1983 het volgende:
ik las gister dat Lindgren een beter contract had gekregen maar ook dat Lindgren naar Heerenveen gaat volgend seizoen. zijn dit dezelfde Lindgrens?
Ja, ik neem aan dat het zo is als Lidgren het contract niet aanneemt, dat hij dan transfervrij is en dan naar Heerenveen kan.
Heerenveen heeft er nog al een handje van om Ajax jeugdspelers weg te kapen.
  donderdag 24 maart 2005 @ 18:22:32 #80
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_25712596
quote:
3/3/2005 - "Ajax biedt Lindgren driejarig contract aan"
(Gepost door P.)

BRON: Aftonbladet

De Zweedse krant Aftonbladet meldt dat Ajax de twintigjarige middenvelder Rasmus Lindgren een contract heeft aangeboden met een duur van drie jaar. Lindgren speelt al enkele jaren bij Ajax en wil graag blijven, volgens de krant. De in Landskrona geboren Lindgren debuteerde op 13 februari 2005 (NAC - Ajax (1-2)), onder Ronald Koeman en maakt sindsdien deel uit van de selectie van het eerste.

Het contract van Lindgren loopt binnenkort af, maar de Zweed heeft eerder te kennen gegeven graag bij Ajax te willen blijven als hij bij het eerste elftal betrokken zou blijven. Lindgren gaat met zijn manager praten over het voorstel.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_25714505
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 18:04 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Die actie op Lodewijks
Bijvoorbeeld
Porcupine Tee - Normal
pi_25717280
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:42 schreef jimjim1983 het volgende:
Escude geselecteerd voor Frankrijk
. Laatste tijd speelt ie aardig bij Ajax.
pi_25717378
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:44 schreef Nashje het volgende:

[..]

. Laatste tijd speelt ie aardig bij Ajax.
aardig ja.
tegen psv was ie trouwens wel weer erg slecht.
  donderdag 24 maart 2005 @ 23:13:14 #85
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_25719970
Ik zit net naar B & vD te kijken en ik krijg me toch een lumineus idee!!

Ajax moet Davids kopen. Die kan het werk verzetten wat v.d. Vaart nu op zich neemt en wat ie eigenlijk niet zou moeten doen! Ik vind het eigenlijk best een logische goeie zet voor het herstel van Ajax...
"Is that what happens to us? A life of conflict with no time for friends...
...so that when it is done, only our enemies leave roses."
pi_25720165
Danny is wel pro PSV zeg
pi_25720192
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:13 schreef xJapser het volgende:
Ik zit net naar B & vD te kijken en ik krijg me toch een lumineus idee!!

Ajax moet Davids kopen. Die kan het werk verzetten wat v.d. Vaart nu op zich neemt en wat ie eigenlijk niet zou moeten doen! Ik vind het eigenlijk best een logische goeie zet voor het herstel van Ajax...
ik denk alleen dat Davids niet zoveel salaris wil inleveren
  donderdag 24 maart 2005 @ 23:25:19 #88
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_25720287
Wat verdient die gast dan bij Inter voor het warmhouden van de bank??? Miljoentje of 3??
pi_25720499
Fijn, de discussie Davids weer.
slettebak [@] gmail.com
  donderdag 24 maart 2005 @ 23:33:57 #90
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_25720547
Mja...hij is wel wat Ajax nodig heeft nu. Ikvind nog streeds dat hij credit is aan de wederopstanding van FC Barcelona. En dat zou hij ook bij Ajax kunnen doen. Sorry als ik ouwe koeien uit de sloot haal...
pi_25720591
Het salaris inleveren zal niet zo'n enorm probleem zijn. Al heeft Davids nog een aanbod van Everton afgewezen (120.000 per week ). In mijn ogen zou Davids, met Landzaat een perfecte aanvulling zijn voor Ajax.

Edje heeft laatst wel 2 appartementen gekocht in Amsterdam .
slettebak [@] gmail.com
pi_25720659
Het zijn geen oude koeien, het blijft een interessante discussie. Persoonlijk zie ik hem wel komen van de zomer. Zal misschien ten koste gaan van een ruil met Maxwell.

Los van het salaris lijkt zijn ruzie met Blind van het EK '96 me een groter probleem.
slettebak [@] gmail.com
  donderdag 24 maart 2005 @ 23:38:38 #93
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_25720710
Dan moeten ze die ego's maar keer aan de kant zetten en hun liefde voor Ajax tonen door als volwassen kerels professioneel met elkaar om te gaan. Maarja...ik weet dat al die ego's nogal gevoelig zijn natuurlijk. Maar toch...ze zijn beide groot geworden bij die club.
pi_25720763
quote:
Op 13 maart 1973 komt Edgar Steven Davids ter wereld in Paramaribo, Suriname. Nadat hij verhuisd is naar Nederland, begint hij op de Amsterdamse straten zijn voetballoopbaan en Schellingwoude is zijn eerste voetbalclub. Bij het Amsterdamse Schellingwoude ontwikkelt de kleine doorzetter zich goed, Driemaal meldt de jonge aanvaller zich bij een Open Dag van Ajax, in de hoop ontdekt te worden, maar tot driemaal toe wordt hij afgewezen, nadat hij in een duel met Schellingwoude tegen een jeugdteam van Ajax de hele defensie tot wanhoop dreef, werd hij uitgenodigd om in de vermaarde jeugdopleiding van de club te komen spelen. Onder leiding van Leo Beenhakker maakt Edgar Davids in de thuiswedstrijd tegen RKC op 8 september 1991 zijn debuut, deze wedstrijd eindigt in een 5 – 1 overwinning voor de Amsterdammers, door vier treffers van Dennis Bergkamp en één van deze treffers werd voorbereid door de debutant. Zijn eerste prijs wint hij in seizoen 1991 – 1992 in de vorm van de UEFA Cup en al snel speelt de van nature linksbuiten zich in de basis bij Ajax, in zijn eerste seizoen komt hij al tot 13 wedstrijden en weet daarin tweemaal het net te vinden, maar onder leiding van Louis van Gaal komt hij het seizoen daarop tot vier treffers in 28 wedstrijden en is hij écht basisspeler. Ook in zijn tweede seizoen wint Edgar Davids een prijs met Ajax, ten koste van sc Heerenveen wordt de KNVB-beker gewonnen. Edgar Davids is samen met generatiegenoten als Michael Reiziger, Patrick Kluivert en Clarence Seedorf al snel bepalend voor Ajax, onder leiding van Louis van Gaal wordt er in de jaren ’90 een aanvallend elftal gesmeed, dat grote successen moet gaan behalen.

Seizoen 1993 – 1994 wordt aangevangen met het winnen van de Nederlandse Super Cup, door Feyenoord met maar liefst 4 – 0 te verslaan en dat seizoen wordt alleen nog maar mooier. Ajax wordt dat jaar kampioen, met de van AC Milan teruggekeerde Frank Rijkaard als grote man, de jonge spelers van Ajax in combinatie met deze ervaren routinier, blijkt de perfecte combinatie. Door blessures komt Edgar Davids dit seizoen echter tot slechts vijftien wedstrijden en twee treffers, maar het seizoen daarop is hij weer fit. Wederom wordt de Nederlandse Super Cup gewonnen na een overwinning op Feyenoord, ditmaal zijn de Amsterdammers met 3 – 0 te sterk voor hun grote rivaal en opnieuw blijft het niet bij deze ene prijs. Door het landskampioenschap, mag Ajax voor het eerst in haar historie deelnemen aan de lucratieve Champions League: in Groep D komt Ajax uit tegen het Italiaanse AC Milan, het Oostenrijkse Austria Salzburg en AEK Athene uit Griekenland. Ajax plaatst zich verrassend eenvoudig voor de kwartfinale en in de kwartfinale is de nummer twee uit Groep C, het Kroatische Hajduk Split de tegenstander en wordt ook professioneel uitgeschakeld. In de halve finale wacht het Duitse Bayern München, in de return deklasseert Ajax de Oosterburen met 5 – 2 en zodoende wordt de finale bereikt. Ajax staat na 22 jaar weer in de finale van de vroegere Europa Cup I, opnieuw AC Milan is hierin de tegenstander en wordt nipt met 1 – 0 verslagen. Ook het landskampioenschap is dat jaar weer een prooi voor de Amsterdammers en Edgar Davids komt uit in 22 competitiewedstrijden, waarin hij vijfmaal weet te scoren.

Op 20 april 1994 in de vriendschappelijke thuiswedstrijd tegen Ierland, heeft de op dat moment nog maar net 21-jarige Edgar Davids zijn debuut al gemaakt voor het Nederlands elftal, de middenvelder speelt de volle 90 minuten, desondanks verliest Oranje deze wedstrijd met 1 – 0. Ajax is midden jaren ’90 toonaangevend in Europa, ook in seizoen 1995 – 1996 is het avontuur in de Champions League erg succesvol: pas in de finale tegen het Italiaanse Juventus vinden de Amsterdammers hun Waterloo, maar de winst van de derde Nederlandse Super Cup op rij, de derde landstitel én de Wereldbeker voor clubteams (het Braziliaanse Grêmio wordt na het nemen van strafschoppen verslagen) maken dit verlies nog enigszins goed. Na dit seizoen staat in Engeland het EK op het programma, dat voor Oranje teleurstellend verloopt, in de kwartfinale wordt na strafschoppen, verloren van Frankrijk. Voor Edgar Davids verloopt dit toernooi nog dramatischer, nadat de middenvelder door Guus Hiddink wordt gepasseerd uit hij in de media harde kritiek op de bondscoach en deze besluit hem uit de selectie te zetten. Het Nederlands elftal is voor Edgar Davids al na negen wedstrijden een afgesloten hoofdstuk en hij kan zich vanaf dat moment voor honderd procent richten op zijn club, Ajax. De jaren daarop treedt daar echter het onvermijdelijke verval in, in seizoen 1996 – 1997 wordt nog wel de halve finale van de Champions League bereikt, waarin Ajax wordt uitgeschakeld door opnieuw Juventus, maar er wordt geen prijs meer gewonnen. De jonge, ambitieuze spelersgroep van Ajax zoekt haar heil veelal in Zuid-Europa en ook Edgar Davids vertrekt in de zomer van 1996 transfervrij naar AC Milan, voor Ajax speelde hij 96 competitiewedstrijden en scoorde daarin twintig maal.

Samen met Michael Reiziger meldt Edgar Davids zich vanaf seizoen 1996 – 1997 bij de Italiaanse topclub, maar hier weet hij zijn imponerende, bevlogen spel uit zijn periode bij Ajax niet door te zetten. In zijn eerste seizoen speelt hij slechts vijftien competitiewedstrijden, waarin hij niet tot scoren weet te komen en als hij het seizoen daarop wederom niet als basisspeler wordt gebruikt, trekt hij zijn conclusies. Niet het Spaanse FC Barcelona, geleid door zijn oud-trainer Louis van Gaal waar ook zijn ploeggenoten Michael Reiziger, Winston Bogarde en Patrick Kluivert heentrekken, wordt zijn nieuwe club, maar het eveneens in de Serie A uitkomende Juventus. Bij de club uit Turijn wordt Edgar Davids opgesteld als verdedigende middenvelder, in een middenveld met ruit, waarin de Fransman Zinedine Zidane de meest vooruitgeschoven pion is. Deze positie ligt hem perfect, zijn opportunistische, bevlogen spel levert hem dan ook de bijnamen “Pitbull” en “Piranha” op, achter de technische Zinedine Zidane is het Edgar Davids die de show steelt door zijn indrukwekkende soberheid. Meteen in zijn eerste seizoen verovert Edgar Davids een basisplek bij de Bianconeri en komt hij uit op negentien competitiewedstrijden en weet eenmaal het net te vinden, het seizoen daarop is Edgar Davids één van de belangrijkste spelers tijdens het behalen van de scudetto met Juventus en in de Champions League wordt er pas in de finale verloren van het Spaanse Real Madrid, met oud-ploeggenoot Clarence Seedorf op het middenveld. Niet alleen in Italië valt zijn spel op: ook in Nederland wordt de roep om de terugkeer van Edgar Davids bij Oranje steeds groter. Guus Hiddink wordt door de media haast verplicht de middenvelder weer te benaderen voor een verzoening en uiteindelijk gebeurt dit dan ook, Edgar Davids keert in de aanloop naar het WK van 1998 in Frankrijk weer terug in het Nederlands elftal.

Het toernooi in de zomer van 1998 verloopt voor Nederland én Edgar Davids uitstekend: Oranje speelt de sterren van de hemel en Edgar Davids is één van de grote smaakmakers van dit toernooi, in de wedstrijd tegen Joegoslavië schiet hij Oranje hoogstpersoonlijk naar de kwartfinale tegen Argentinië en ook deze wedstrijd wordt gewonnen, waardoor de halve finale wordt bereikt. In deze halve finale speelt Oranje tegen Brazilië, na een gelijkopgaande wedstrijd moet de wedstrijd worden beslist door strafschoppen, Brazilië neemt deze beter en Nederland wordt hierdoor uitgeschakeld. In de seizoenen die hierop volgen blijft Edgar Davids met zijn club Juventus vechten voor de grootste prijzen, naast de Italiaanse titel wil hij ook de Champions League winnen en ook met Oranje wil hij voor de prijzen gaan. Ook al speelt Juventus elk seizoen een rol van betekenis in de top van Italië én Europa, er worden geen prijzen meer gewonnen met de club, waardoor Euro 2000 in Nederland en België de uitgelezen mogelijkheid is om de palmares uit te breiden. Dit toernooi wordt door Nederland moeizaam begonnen, Tsjechië wordt door een omstreden strafschop slechts met 1 – 0 verslagen, maar na overwinningen op Denemarken en Frankrijk eindigt Nederland als eerste in de groep en komt het in de kwartfinale uit tegen Joegoslavië. Deze wedstrijd wordt overtuigend met 6 – 1 gewonnen en in Nederland wordt al openlijk gesproken over de naderende Europese titel, in de halve finale is het echter Italië dat deze droom verstoord, het strafschoppentrauma krijgt een vervolg en Nederland druipt met de staart tussen de benen af. De jaren die op deze teleurstelling volgen, zijn buiten de sportieve prestaties bij Juventus, persoonlijk teleurstellend voor Edgar Davids, meerdere malen zal hij om uiteenlopende redenen in opspraak raken.

Zo wordt Edgar Davids positief getest op het gebruik van Nandrolon, een bloeddoping, maar hij bestrijdt dit te hebben gebruikt. Daarnaast dient zijn ex-vriendin Sarah Hagens een aanklacht in wegens geweldpleging en is er een vermeend sex-schandaal tijdens een erotisch getint feest met onder anderen het fotomodel Kira Eggers, deze beschuldigen worden echter nooit bewezen en zullen altijd maar geruchten blijven. Door de Nandrolon-affaire wordt Edgar Davids (net als onder andere Frank de Boer, Jaap Stam en Fernando Couto) geschorst en mist hij vele wedstrijden van Juventus en het Nederlands elftal, als zijn schorsing eropzit, wil hij zijn naam zuiveren en wil hij verder gaan met het winnen van prijzen. Met Oranje weet Edgar Davids zich echter niet te plaatsen voor het WK van 2002 in Zuid-Korea en Japan, dit toernooi zou voor de gouden generatie waar hij toebehoort, weleens één van de laatste mogelijkheden zijn om een aansprekende prijs te winnen met het Nederlands elftal. Tussen Euro 2000 en Euro 2004 kan Edgar Davids zich dus helemaal focussen op zijn prestaties met Juventus en dit betaalt zich uit door twee scudettos in seizoen 2001 – 2002 en 2002 – 2003, daarnaast wordt seizoen 2002 – 2003 de finale van de Champions League bereikt, deze wedstrijd wordt echter door AC Milan gewonnen, na het nemen van strafschoppen. Als contractonderhandelingen met Juventus in een impasse raken, wordt Edgar Davids de tweede helft van seizoen 2003 – 2004 verhuurd aan FC Barcelona, aangezien hij moet blijven spelen in de aanloop naar Euro 2004 in Portugal, waarvoor Oranje zich geplaatst heeft. Het kwakkelende Barça beleeft vanaf de komst van Edgar Davids een geweldige opleving, de club plaatst zichzelf alsnog voor de Champions League en Edgar Davids wordt in Catalonie gezien als de man achter dit succes. Tijdens Euro 2004 was hij in Oranje één van de uitblinkers, Oranje haalt opnieuw de halve finale, waarin het wordt uitgeschakeld door gastland Portugal en Edgar Davids laat zien dat hij op zijn positie één van de beste spelers ter wereld is.

In de zomer van 2004 loopt het contract van Edgar Davids bij Juventus af, hij heeft de keuze uit verschillende topclubs en lijkt voor een langer verblijf bij FC Barcelona te kiezen, verrassend is echter zijn keuze voor het Italiaanse Internazionale. De Nerazzurri hebben al sinds 1988 – 1989 geen scudetto meer gewonnen en Edgar Davids moet hier samen met andere ambitieuze versterkingen als Juan Sebastian Veron voor gaan zorgen, maar de middenvelder blijkt echter opnieuw voor niets in Milaan getekend te hebben. Bij Internazionale houdt Edgar Davids vooral de bank warm, een basisplaats zit er niet in en zodoende raakt hij zelfs zijn plaats in Oranje kwijt, waar hij tót zijn transfer naar de Italiaanse club zelfs aanvoerder was. Zeker is dat Edgar Davids op dit moment voor bijna alles clubs nog een versterking is, zijn voetballoopbaan is door vele verschillende incidenten nogal eens onderbroken, maar een overgang naar een andere club zal ervoor kunnen zorgen dat de 32-jarige middenvelder zijn voetballoopbaan nog op een waardige manier kan afsluiten. Zijn voormalige werkgever Ajax schreeuwt op een speler van het type Edgar Davids, een speler met aanzien, die zijn mouwen opstroopt en geen blad voor de mond neemt. Hij heeft vele lucratieve contracten getekend, dus voor het geld hoeft Edgar Davids niet meer te voetballen, wellicht kan hij een voorbeeld nemen aan Frank Rijkaard. Die verhuisde in 1993 van AC Milan naar Ajax, om die club te leiden naar grote successen, daarnaast zal Edgar Davids met speeltijd bij de Amsterdammers zijn plek in Oranje zo weer terugverdienen...
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?id=18212

.
slettebak [@] gmail.com
  donderdag 24 maart 2005 @ 23:46:46 #95
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_25720949
Hmmm...dus zo lumineus was mn idee ook weer niet Nahjah laten we t dr op houden dat ik me nooit zo in Ajax heb verdiept ... t kwam vanavond ineens bij me op.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 00:41:59 #96
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_25722130
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 17:24 schreef Max-Westerman het volgende:
Is dat voor die lage vakken die ze er voor het EK neergezet hebben?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 25 maart 2005 @ 01:39:06 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_25722960
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 17:24 schreef Max-Westerman het volgende:
Ja!

Kreeg er gratis een leesbril bij.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 25 maart 2005 @ 01:44:03 #98
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_25723030
Ik kreeg er een lasbril bij.

Onmogelijk om het spel te volgen, je ziet werkelijk niets !
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 01:44:57 #99
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_25723046
Ja, een vaag lichtje als er weer zo'n patjakker zo'n romeinse kaars aanstak.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_25724244
quote:
Chivu wil ooit terugkeren bij Ajax
In een interview met De Telegraaf laat Chivu weten dat Ajax hem nog niet loslaat. Via Lobont ontgaat hem niets. "Hij houdt me bijna dagelijks op de hoogte. Ik weet alles." De Roemeen mist het leven dat hij had bij Ajax. "Vooral de cultuur en het karakter van de mensen. Ajax zit in mijn hart. Ik hoop er ooit terug te komen."
Chivu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')