netjes!quote:
ik vind het vogeltje liefquote:[b]Op vrijdag 4 maart 2005 18:13
@timbob:
dat vogeltje doet het idd lekker, maar vind je uitsnede uit in het topic leuker dan de originele foto...
de kleur tussen de vogel en de takken doet het lekker...
in de nachtfoto kan ik me niet vinden iig... wat wil je zeggen? wat wil je laten zien? misschien de "dubbele mogelijkheid" van buiten én binnen? ik vind hem niet zo lekker.
die laatste is wel apart. van de originele zou ik misschien een stukje croppen (van de bovenkant) op zich is de toning wel te verdragen
quote:Op zaterdag 5 maart 2005 08:48 schreef Xilantof het volgende:
[..]
netjes!
denk dat deze helemaal "af" zou zijn, als er 1 eenzame schaatser op het ijs zou staan
ik kan het niet helemaal plaatsen... maar volgens mij is de schaatser een beetje klein?quote:
quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:49 schreef Dropkick het volgende:
Tja erg leuk.Niet dus.
quote:Op maandag 7 maart 2005 15:03 schreef _Abu_ het volgende:
[afbeelding]
1e foto van Jerney (hee, das lang geleden dat ik jou hier tegen kwam!) super! Mooi dat de kleur van zijn ogen terugkomt in de achtergrond.
mooie sfeer, maar echt een foto is het niet meer.quote:Op zondag 13 maart 2005 01:46 schreef Gizz het volgende:
Een fotootje van mij. Kom bijna nooit op fok, maar ben toch benieuwd hoe fokkers tegen mijn stijl aankijken.
Afgelopen zomer:
[[url=http://www.gizzah.net/got/div/IMG_10082.jpg]afbeelding][/url]
Klik voor grotere versie.
quote:Zo te zien is er aardig wat photoshop in gedaan, het effect is erg dreigend zo die wolken.
de kleuren komen erg mooi uit nu, het gras, en de kleur blauw van de auto. Misschien was het iets leuker geweest als de auto net anders stond (voor mij is dat toch het onderwerp op de foto).
Care to tell why?quote:Op zondag 13 maart 2005 10:15 schreef db70 het volgende:
[..]
mooie sfeer, maar echt een foto is het niet meer.
Te veel photoshop.quote:
Uiteraard is hij gephotoshopt. Foto's uit een dslr zijn nogal contrastloos/kleurloos, zodat je achteraf nog alle controle hebt bij het bewerken. Dat integenstelling tot digicompacts, die zelf een hele sloot bewerkingen eroverheen gooien (sharpening, contrast verhogen, kleuren verzadigen) zodat de gebruiker zelf minder hoeft te veranderen, handig voor kiekjes van de visitequote:Op zondag 13 maart 2005 10:53 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik vind het een verdomd mooie foto Gizz.... maar issie gephotoshopped?
Het is waar dat er mensen bij zitten die PS bewerkte foto's minder kunnen waarderen dan het 'origineel' Ik bewerk elke foto in PS op zijn minst met wat levels, maar ik poets ook rustig een storend element weg of iets dergelijks.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:05 schreef Gizz het volgende:
[..]
Uiteraard is hij gephotoshopt. Foto's uit een dslr zijn nogal contrastloos/kleurloos, zodat je achteraf nog alle controle hebt bij het bewerken. Dat integenstelling tot digicompacts, die zelf een hele sloot bewerkingen eroverheen gooien (sharpening, contrast verhogen, kleuren verzadigen) zodat de gebruiker zelf minder hoeft te veranderen, handig voor kiekjes van de visite
Heb ik het juist als ik zeg dat men hier nogal argwanend is tegenover photoshop? Foto's die uit je camera rollen moet je eigenlijk zonder aanpassingen (misschien een resize) zomaar op internet gooien, anders is het geen echte photo..
Foto's achteraf bewerken is echter helemaal niet nieuw, dat werd 100 jaar geleden ook al gedaan in de donkere kamer.
quote:
Nice!quote:Op dinsdag 15 maart 2005 09:58 schreef Tweek het volgende:
Voor het eerst eens gekeken of ik vogels kon vast leggen en dit kwam eruit.
[afbeelding]
Grotere versie: http://img.photobucket.com/albums/v334/CloseMinded/meeuwgroot.jpg
Heb macro lens gebruikt, en handmatige focus, dus idd groot diafragma, zou eigenlijk niet weten hoe ik de achtergrond onscherper zou krijgen, donkerder zou kunnen door te flitsen lijkt me, maar er was net een periode van geen wolken in de lucht, dus erg veel zonlicht.quote:Op woensdag 16 maart 2005 08:53 schreef Minos111 het volgende:
@flippie_flink: de tweede foto vind ik ietwat standaard eigenlijk. Op zich een mooi gebouw, prima compo, maar niet zo bijzonder. De eerste foto vind ik wat dat betreft beter, vooral de kleuren zijn erg mooi. Heb je daarbij de minimale scherptediepte (groot diafragma) gebruikt? Zo nee, dan zou je dit nog een keer kunnen proberen, want als de achtergrond nog net iets onscherper zou zijn (of iets donkerder) dan zou de voorgrond veel beter uitkomen.
Heb macro lens gebruikt, en handmatige focus, dus idd groot diafragma, zou eigenlijk niet weten hoe ik de achtergrond onscherper zou krijgen, donkerder zou kunnen door te flitsen lijkt me, maar er was net een periode van geen wolken in de lucht, dus erg veel zonlicht.quote:Op woensdag 16 maart 2005 08:53 schreef Minos111 het volgende:
@flippie_flink: de tweede foto vind ik ietwat standaard eigenlijk. Op zich een mooi gebouw, prima compo, maar niet zo bijzonder. De eerste foto vind ik wat dat betreft beter, vooral de kleuren zijn erg mooi. Heb je daarbij de minimale scherptediepte (groot diafragma) gebruikt? Zo nee, dan zou je dit nog een keer kunnen proberen, want als de achtergrond nog net iets onscherper zou zijn (of iets donkerder) dan zou de voorgrond veel beter uitkomen.
Ik vind die met die takken ervoor wel wat hebben. Zulke foto's heb ik zondag en gisteren gemaakt.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 02:53 schreef Calella het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanochtend vol in de zon met een 80 euro cameraatje.![]()
niet rot bedoeld, maar ze doen gewoon zeer aan je ogen....quote:Op woensdag 16 maart 2005 22:27 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Ik vind die met die takken ervoor wel wat hebben. Zulke foto's heb ik zondag en gisteren gemaakt.
zondag
[afbeelding]
gisteren
[afbeelding]
Succes met je examen, enne zon kever is vet coolquote:Op donderdag 17 maart 2005 08:07 schreef Puckzzz het volgende:
Die is liefIk ben gek op Lieveheersbeestjes, ik heb zelf een rode kever en wanneer ik hopelijk dinsdag mijn rijbewijs heb gaan we mijn Kevertje helemaal opknappen en mijn thema wordt dan....juist Lieveheersbeestje
![]()
Zou je de kleur-versie ook willen plaatsen? Ben daar wel benieuwd naarquote:Op donderdag 17 maart 2005 14:26 schreef An24 het volgende:
haha bedankt, ja origineel is idd in kleur....maar wilde hem in huis ophangen en in mijn geval is zwart wit dan mooier...maar bedankt voor de tips...
nou....okay dan maar, bij dezequote:Op donderdag 17 maart 2005 16:59 schreef Impry het volgende:
[..]
Zou je de kleur-versie ook willen plaatsen? Ben daar wel benieuwd naar
Vind hem wel netjes genomen, doet me op 1 of andere manier denken aan die TV reclame van Ter Stalquote:Op donderdag 17 maart 2005 21:37 schreef Lisariya het volgende:
Wat vinden jullie van deze?!
Is een leerling uit mijn klas
[afbeelding]
Deze vind ik ook mooier, vooral omdat je de weerspiegeling van het tongetje nog in het water ziet. Erg leuke fotoquote:Op donderdag 17 maart 2005 17:07 schreef An24 het volgende:
[..]
nou....okay dan maar, bij deze
[afbeelding]
ga vooral je gang, wel vertellen wat je uitgespookt hebt....wellicht pik ik er nog wat van opquote:Op vrijdag 18 maart 2005 06:23 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Deze vind ik ook mooier, vooral omdat je de weerspiegeling van het tongetje nog in het water ziet. Erg leuke fotoIk ben ook erg geneigd om de foto's die ik in huis ophang in het ZW af te laten drukken. wanneer je een kleuren foto omzet naar ZW is het bijna altijd noodzakelijk om het contrast wat op te krikken, maar in het geval van deze foto zul je dan een behoorlijk donkere linkerkant krijgen wat weer niet wenselijk is. Het is wel te doen om die kant lichter te krijgen en toch het contrast te verhogen maar ik weet niet tot hoever jouw PS kwaliteiten reiken (nofi) om dat te doen. Als je wilt, kan ik er wel eens mee spelen, je zegt het maar (ik vind dat altijd leuk om te doen
)
Hijs iets te hoog genomen denk ik, was mooier geweest als je precies de hele duikplank ziet, nu is net dat onderste stukje er niet op.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 17:50 schreef Schanulleke het volgende:
Vandaag in het sloterparkbad even geweest.
De hoge duiktoren:
[afbeelding]
Gecropped, maar verder onbewerkt.
Benieuwd wat jullie mening is.
Of iets hoger, zodat de hoek linksonder wegvalt; ik denk óf beide hoeken onderaan de plank óf geen. Egaal gekleurde linkerkant kan je denk ik ook zondermeer wegknippen maar verder vind ik het een erg goede foto; mooi onderwerp.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/674607/2/50#25596980]Hijs iets te hoog genomen denk ik, was mooier geweest als je precies de hele duikplank ziet, nu is net dat onderste stukje er niet op.
Glas stond op een kruk (met vel A1 papier ertussen). Digicam op 10 seconde zelfontspanner en dan maar aan de poten van de kruk schudden. Als je het schudden (cirkelbeweging) een beetje goed timed krijg je wat hogere "golven". Wel een langdradige cyclus van glas afdrogen, papier afdrogen, glas bijvullen, zelfontspanner starten en kruk schuddenquote:Op donderdag 24 maart 2005 23:46 schreef Xilantof het volgende:hoe liet je de drank in het glas bewegen?
bewoog je het glas? en zoja. hoe maakte je de foto dan![]()
Beetje vaal en de witte achtergrond is nogal uitgebeten. De tas springt niet echt naar voren en dat is toch wel vrij essentieel aan een productfoto. Opstelling is prima (Lastpakquote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:08 schreef MaRySe het volgende:
Met een Sony Dsc-P93 gemaakt, maar wel op VGA(e-mail) formaat. Eerste foto van mij die ik er wel koel uit vind zien.
[afbeelding]
Tsja, ik weet het niet.quote:
Beetje dezelfde opmerkingen als portier. Je lucht is wel aardig, maar ja aandacht gaat meer naar de mensen, je vraagt je een beetje af wat je wil laten zien. Als de mensen het onderwerp zijn, is je lucht te veel aanwezig om de personen centraal te stellen. Zonder de personen en iets meer naar rechts zou het een mooie landschapsfoto zijn.quote:
Leuke foto maar kan je hem verkleinen naar 550 breed? van een sfeervol gebouw in een fijne stad. Het nadeel van gebouwen op deze afstand is dat je de vervorming krijgt waardoor je toren schuin komt te staan. Zonder bewerking (of een andere lens) kan je hier helaas niets aan doen. Je compositie is wel leuk gedaan met het lijnenspel van die takken bovenaan.quote:Op zondag 27 maart 2005 13:52 schreef airwolf_ het volgende:
ach.....laat ik ook eens wat proberen.......foto genomen s'avonds in maastricht...![]()
[afbeelding]![]()
Je hebt geflitst (denk ikquote:Op zondag 27 maart 2005 13:52 schreef airwolf_ het volgende:
ach.....laat ik ook eens wat proberen.......foto genomen s'avonds in maastricht...![]()
[afbeelding]![]()
De takken vind'k juist wel iets hebben, alleen jammer dat je daar de flits volgens mij opzeit, waardoor ze er nogal wit uitzienquote:Op zondag 27 maart 2005 18:25 schreef portier het volgende:
[..]
Je hebt geflitst (denk ik, anders hebben ze daar lelijke lampen), foei! De takken staan er niet echt lekker op. Ze zitten zowiezo een beetje in de weg. Het idee is prima, maar nu trekken ze meer aandacht dan het gebouw. Het gebouw is wel prima. Ik weet niet hoe bewolkt het was, maar het zou pas echt mooi zijn als je een paar sterren (en evt een maan, maar dat is weer lastig bij lange sluitertijd) erbij zou nemen. Daar heb je niet zo'n schrikbarend lange sluitertijd voor nodig. Verder wel een donder sfeertje, prima.
"Het idee is prima, maar nu trekken ze meer aandacht dan het gebouw."quote:Op zondag 27 maart 2005 18:30 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
De takken vind'k juist wel iets hebben, alleen jammer dat je daar de flits volgens mij opzeit, waardoor ze er nogal wit uitzien
ja ik heb geflitst....... nu je het zegt......die takken is wel een beetje veel ......quote:Op zondag 27 maart 2005 18:25 schreef portier het volgende:
[..]
Je hebt geflitst (denk ik, anders hebben ze daar lelijke lampen), foei! De takken staan er niet echt lekker op. Ze zitten zowiezo een beetje in de weg. Het idee is prima, maar nu trekken ze meer aandacht dan het gebouw. Het gebouw is wel prima. Ik weet niet hoe bewolkt het was, maar het zou pas echt mooi zijn als je een paar sterren (en evt een maan, maar dat is weer lastig bij lange sluitertijd) erbij zou nemen. Daar heb je niet zo'n schrikbarend lange sluitertijd voor nodig. Verder wel een donder sfeertje, prima.
jaquote:Op maandag 28 maart 2005 20:57 schreef MacroTough het volgende:
Saai weer, saai schaap...
[afbeelding]
Ik zou deze foto een stukje croppen zodat je onderkant gelijk is met de onderkant van de witte driehoeken (zijkant dak gebouwen). Zo komt je onderbelicht vlak minder storend over en richt je de aandacht naar de lucht. Probeer er ook op te letten dat er op zo'n landschapsfoto niet iets net in het midden van je beeld staat zoals nu de (kerk)toren. Je iets meer naar links draaien zou beter zijn geweest.quote:Op maandag 28 maart 2005 20:10 schreef anrie_hezjeu het volgende:
http://www.members.lycos.nl/bertustut/edit/tmp/test_kl.JPG
Je foto heeft wel iets, alleen stond je iets te veel naar links. Uit de kont van het schaap lijkt nu een wel iets te groeienquote:Op maandag 28 maart 2005 20:57 schreef MacroTough het volgende:
Saai weer, saai schaap...
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 21:28 schreef portier het volgende:
[..]
Tsja, ik weet het niet.
Als de personen het onderwerp waren dan staan ze te klein op de foto. Als het gras het onderwerp was dan staan er mensen in beeld. Ik weet niet helemaal wat de bedoeling is van de foto, dat is wel jammer. Kan je dat misschien uitleggen? Speciale betekenis oid? Die in het blauwe shirt lijkt wel te poseren namelijk.
Ok, bedankt voor de kritiek.quote:Op zondag 27 maart 2005 17:36 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Beetje dezelfde opmerkingen als portier. Je lucht is wel aardig, maar ja aandacht gaat meer naar de mensen, je vraagt je een beetje af wat je wil laten zien. Als de mensen het onderwerp zijn, is je lucht te veel aanwezig om de personen centraal te stellen. Zonder de personen en iets meer naar rechts zou het een mooie landschapsfoto zijn.
Je twee opmerkingen waren precies de twee dingen waar ik zelf ook mee zatquote:Op maandag 28 maart 2005 21:36 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Je foto heeft wel iets, alleen stond je iets te veel naar links. Uit de kont van het schaap lijkt nu een wel iets te groeien
Ook al is de draad op de voorgrond zo goed als onscherp, hij blijft een beetje storen. De kleuren vind'k wel bij het onderwerp passen, een saai schaap in saai grijs![]()
Zoiets jah, een opdracht die je jezelf geeft.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:47 schreef Puckzzz het volgende:
School opdracht?
Ook met de goedkoopste camera die je maar kan vinden, kan je behoorlijke foto's maken. Omgekeerd kan ook, met een profesionele camera kun je echt slechte foto's maken.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:02 schreef Semiphonic het volgende:
Niet lachen a.u.b.. Ze zijn genomen met een goedkope Trust PowerCam Zoom LCD 820.
Helaas is dat het enige wat ik op dit moment binnen bereik heb (en kan betalen). Ze zijn overigens allemaal in Ierland genomen, ongeveer drie weken geleden.
De campus van de universiteit waar ik op dit moment studeer
[afbeelding]
Het uitzicht vanuit mijn kamer
[afbeelding]
En nog één vanuit mijn kamer
[afbeelding]
Connemara
[afbeelding]
Connemara
[afbeelding]
Connemara
[afbeelding]
Kylemore Abbey
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:27 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ook met de goedkoopste camera die je maar kan vinden, kan je behoorlijke foto's maken. Omgekeerd kan ook, met een profesionele camera kun je echt slechte foto's maken.
Dan de foto's.
De 1ste vind'k eigenlijk storend. Je wil wel naar dat gebouw kijken, maar die afspanning zit in de weg. Als de focus op de afsluiting had gelegd en dan achtergrond waziger had gemaakt had je een gevoel van onbereikbaarheid gegeven (niet dat dat je bedoeling was waarschijnlijk, maargoed)
De 2de leek me eerst een beetje schuin, maar als je de huizen enzo checkt valt het wel mee. Misschien dat een klein stukje minder lucht, en de voet van de 2de electriciteitspaal in beeld, je kader iets beter maakte. Het is iig een aardige foto.
De 3de zou zoals de vorige mooier met de gulden snede zijn. Je zet de horizon op 1/3de van je beeld. Als je de lucht wil benadrukken, neem je hem op 1/3de van de onderkant .... en omgekeerd.
De 4de vind'k gewoon goed.
De 5de net hetzelfde, niets op aan te merken. Je hebt de 1/3de regel hier toegepast
De 6de was misschien beter als je iets meer naar links richte. Maw die paal stoort een beetje.
De 7de is een beetje overbelicht, maar dat zou je in photoshop wel kunnen oplossen.
Bedankt voor de "opbouwende"quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:49 schreef portier het volgende:
Drie dingetjes. Zet je horizon liefst niet in het midden (tenzij je weer symmetrie wilt toepassen oid), dat geeft de foto een erg hoog kiekjesgehalte, de guldensnede wat HGT al zegt is een goede techniek om wat dimensie toe te voegen.
Tweede puntje, ik weet dat het landschap in Ierland glooiend is, maar ik kan me toch niet voorstellen dat al die horizons netjes uitgelijnd staan (dat water op de 5e en 6e foto zou zo van de foto af kunnen lopen), dat is wel zonde. Rechtzetten is met PS een eitje.
Derde puntje, wat HGT ook zegt, don't allways blame the camera. Om maar met een fameuze uitspraak te smijten, "It's not the pistol that kills, it's the man that shoots it". Dit geldt tot op zekere hoogte ook voor foto's. De kwaliteit en de kleuren van de foto kunnen misschien een beetje crappy worden, maar de techniek kan je met elke cam tevoorschijn toveren. Laat je dus niet ontmoedigen omdat je een wat mindere cam hebt.
Verder wel leuk, ik had me Ierland heel anders voorgesteld. Ik dacht meer aan Italië of Amerika ofzo.
die 1e is mooi.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:33 schreef Impry het volgende:
1.
[afbeelding]
F 6.7
S 1/750
ISO 800
2.
[afbeelding]
F 32
S 10
ISO 200
Niet voor de volle 100% tevreden. Komt denk ik mede door de kwaliteit omdat ik wat heb geprobeerd met de wat ongebruikelijkere instellingen van de camera
Hebben jullie verder nog op-/aanmerkingen over deze foto's?
1 heeft nogal veel ruis, maar ik zie dat je die op ISO 800 hebt geschoten, dus dat is dan niet zo raarquote:
Dit vind ik echt héél mooi! Top!quote:Op zondag 13 maart 2005 10:41 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Die dreigende wolken hingen vorig jaar echt in de lucht hoor...
Ik heb deze foto hieronder toen gemaakt
[afbeelding]
Hoe krijg je die zwarte rand om je foto? Adobe photoshop?!quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:33 schreef Impry het volgende:
1.
[afbeelding]
F 6.7
S 1/750
ISO 800
2.
[afbeelding]
F 32
S 10
ISO 200
Niet voor de volle 100% tevreden. Komt denk ik mede door de kwaliteit omdat ik wat heb geprobeerd met de wat ongebruikelijkere instellingen van de camera
Hebben jullie verder nog op-/aanmerkingen over deze foto's?
Met photoshop weet ik het niet, maar ik denk dat het vergelijkbaar is met psp. Je kan dan "Border" of "Image Frame" toevoegen, iets gelijkaardigs zal er bij PS ook wel inzitten.quote:Op woensdag 30 maart 2005 20:30 schreef Lisariya het volgende:
[..]
Hoe krijg je die zwarte rand om je foto? Adobe photoshop?!
wat is 'psp'? die term border ken ik wel, maar waar moet ik dan die extra waarden invullen?quote:Op woensdag 30 maart 2005 20:39 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Met photoshop weet ik het niet, maar ik denk dat het vergelijkbaar is met psp. Je kan dan "Border" of "Image Frame" toevoegen, iets gelijkaardigs zal er bij PS ook wel inzitten.
psp = paint shop proquote:Op woensdag 30 maart 2005 20:51 schreef Lisariya het volgende:
[..]
wat is 'psp'? die term border ken ik wel, maar waar moet ik dan die extra waarden invullen?
Ik vind'm wel mooi, is het een crop of alleen verkleind?quote:Op woensdag 30 maart 2005 20:37 schreef Lisariya het volgende:
Wat vinden jullie van deze? Is een leerling uit mijn klas. Ze heeft echt hele mooie ogen!
[afbeelding]
Als het een crop is dan had imho wel wat ruimer gecropt mogen worden. Beetje beschamende pose, maar ja, kinderen hèquote:Op woensdag 30 maart 2005 20:37 schreef Lisariya het volgende:
Wat vinden jullie van deze? Is een leerling uit mijn klas. Ze heeft echt hele mooie ogen!
[afbeelding]
Iets meer, tot de buitenkant van het touwwerk was iets beter geweest. Over het algemeen maak je best gebruik van een natuurlijk kader als er één is. Bij deze touwen lijkt het me dan ook beter om hiervan gebruik te maken, dan je onderwerp vanop grotere afstand nemen en door die touwen in stukken te laten verdelen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:33 schreef portier het volgende:
[..]
Als het een crop is dan had imho wel wat ruimer gecropt mogen worden. Beetje beschamende pose, maar ja, kinderen hè.
.
klinkt ook indrukwekkend... Ik doe het in ps altijd door het canvas te vergroten, kleurtje, evt. dun lijntje tekenen met gewoon lijnen (pixels zelf in te stellen rechts bovenin) et voila :s Maar ja.. ik ben dan ook maar een newbequote:Op woensdag 30 maart 2005 21:09 schreef Impry het volgende:
Bij Photoshop moet je een nieuwe layer aanmaken. Deze helemaal vullen door de gradient Tool te gebruiken (of iets anders waarmee je heel het vlak inkleurt)
Daarna ga je naar de Blending Options van die layer (rechtermuisknop op de layer in het layerrijtje) en maak je een Stroke die je instelt op 'Inside' Pas hem verder zelf aan qua kleur enzo.
Zet dan de Fill (onder Opacity) van de layer op 0%, et voila
Met die andere manier kun je het later nog eenvoudig aanpassenquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:56 schreef Astridj0h het volgende:
[..]
klinkt ook indrukwekkend... Ik doe het in ps altijd door het canvas te vergroten, kleurtje, evt. dun lijntje tekenen met gewoon lijnen (pixels zelf in te stellen rechts bovenin) et voila :s Maar ja.. ik ben dan ook maar een newbe
Iets teveel ruimte aan de bovenkant, maar dat kan je eraf croppen. Als je dat aan het doenbent kan je hem ook meteen een stukje lichter maken, de hond is iets onderbelicht. Dit doordat je toestel algemeen meet en het strand het grootste deel van je foto inneemt.quote:
1. Prima portret van je hond, mooie achtergronds onscherpte.quote:Op donderdag 31 maart 2005 20:35 schreef redarrowsfan het volgende:
Hier komen mijn eerste mooie foto's van mijn 350D op dit forum dus geef maar je oordeel...![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Sjees wat een verschil ook meteen heequote:Op donderdag 31 maart 2005 20:33 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Iets teveel ruimte aan de bovenkant, maar dat kan je eraf croppen. Als je dat aan het doenbent kan je hem ook meteen een stukje lichter maken, de hond is iets onderbelicht. Dit doordat je toestel algemeen meet en het strand het grootste deel van je foto inneemt.
Als je het niet erg vindt post ik wat ik bedoel
[afbeelding]
laat maar weten als je dit niet wil, dan haal'k 'm weer weg
Ik heb inderdaad de kitlens gebruikt (18/55 mm)quote:Op donderdag 31 maart 2005 20:45 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
1. Prima portret van je hond, mooie achtergronds onscherpte.
2. Leuke foto, misschien die berken die nu in het midden staan volgende keer op 1/3 proberen zetten. Wel knap dat je erop gelet hebt dat je eigen schaduw niet ziet
3. Ik neem aan dat je hier een beetje gecropd hebt? Ik zou aan de rechterkant misschien ook nog een stukje weghalen zodat je de weg als lijn hebt in je kader.
Heb je deze met de kitlens gemaakt vraag ik me nog af?
Nummer 2 is mooi hoorquote:Op donderdag 31 maart 2005 20:35 schreef redarrowsfan het volgende:
Hier komen mijn eerste mooie foto's van mijn 350D op dit forum dus geef maar je oordeel...![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor de studio waar je alles in de hand hebt, vind'k de schaduw aan haar linkeroog wel jammer.quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:37 schreef redarrowsfan het volgende:
deze heb ik met een analoog fototoestel gemaakt 1 in de studio en de ander in het bos. geef maar je mening er over. ook zelf afgedrukt en daarna ingescand
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, prachtigquote:Op donderdag 31 maart 2005 22:55 schreef Bhuddy het volgende:
Foto afgelopen zomer in Kuala Lumpur gemaakt met Canon A60:
[afbeelding]
Thanks.quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:07 schreef obs het volgende:
tvp
quote:
Ik kan haast niet geloven dat je nog maar 13 bent. Deze foto is knap gekozen van kader, die rode bloemen maken het echt af vind'k. Hoelang ben je al met fotografie bezig?quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:55 schreef Bhuddy het volgende:
Foto afgelopen zomer in Kuala Lumpur gemaakt met Canon A60:
[afbeelding]
Helemaal mee eens, bloemetjes zitten er prima bij, goeie plaat en een bewijs dat je prima foot's kunt maken met een eenvoudige camera. Doorgaan, meer !quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:47 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ik kan haast niet geloven dat je nog maar 13 bent. Deze foto is knap gekozen van kader, die rode bloemen maken het echt af vind'k. Hoelang ben je al met fotografie bezig?
13 nog maar? Ik ben al bijna 36 en moet nog maar eens zo'n foto zien te makenquote:Op vrijdag 1 april 2005 00:47 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik kan haast niet geloven dat je nog maar 13 bent. Deze foto is knap gekozen van kader, die rode bloemen maken het echt af vind'k. Hoelang ben je al met fotografie bezig?
begin dan maar met sparen voor een reis naar kuala lumpurquote:Op vrijdag 1 april 2005 10:51 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
13 nog maar? Ik ben al bijna 36 en moet nog maar eens zo'n foto zien te maken
Ik heb het geprobeerd, maar ik snap er niks van! Als ik rechter muisknop op de layer doe krijg ik alles behalve blending options. ik heb nederlandse versie en heb geprobeerd te vertalen, maar kan een dergelijke optie niet vinden hoor. Ik heb PS 5.0 wie kan mij helpen!quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:09 schreef Impry het volgende:
Bij Photoshop moet je een nieuwe layer aanmaken. Deze helemaal vullen door de gradient Tool te gebruiken (of iets anders waarmee je heel het vlak inkleurt)
Daarna ga je naar de Blending Options van die layer (rechtermuisknop op de layer in het layerrijtje) en maak je een Stroke die je instelt op 'Inside' Pas hem verder zelf aan qua kleur enzo.
Zet dan de Fill (onder Opacity) van de layer op 0%, et voila
quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:56 schreef PieterPost het volgende:
Een Gibbon-appje als ik het goed heb:
[afbeelding]
Danku danku.. Ik ben nu nog geen jaar bezig met fotografie, aangestoken door m'n vader...quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:47 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Het heeft wel wat duisters idd, maar toch is het ook een heel nietszeggende foto. Ik zou eigenlijk niet weten wat je eraan zou moeten doen.quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:53 schreef timbob het volgende:
[afbeelding]
nachtfoto gemaakt met een brakke Trust camera in hongarije.
heeft wel wat scary's
Leuke foto!quote:Op vrijdag 1 april 2005 17:32 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Danku danku.. Ik ben nu nog geen jaar bezig met fotografie, aangestoken door m'n vader...
Dit zijn trouwens dezelfde bloemetjes met m'n vader erbij
[afbeelding]
Wat puntjes. Ze kijkt nogal geforceerd, dat is erg jammer. Het is de kunst om iemand op het gemak te stellen en als diegene het niet zo heel erg verwacht dan de foto maken. Dan krijg je vaak hele leuke en spontane foto's. Daarnaast vraag ik me af waarom je voor z/w gekozen hebt. Het zorgt ervoor dat je onderwerp makkelijker wegvalt tegen de achtergrond en maakt de plaat zo grauw terwijl er best wat kleur in de foto zit zo te zien. Ik denk dat het zonde is om het z/w te doen.quote:
Prima hoor, had ook nog wel wat ruimer gemogen zodat er in het groen wat meer kleurverschil zit (als dat überhaupt mogelijk wasquote:Op vrijdag 1 april 2005 17:43 schreef redarrowsfan het volgende:
deze foto's heb ik vanochten gemaakt
[afbeelding]
Je staat in de schaduw, dus denkt je camera dat het donkerder is dan het daadwerkelijk is. Pas daarmee op, de hemel is nogal overbelicht. Als het tot de mogelijkheden behoort op je camera even de belichting aanpassen.quote:
Jammer van de lens flare net boven de zon. De zon was net iets te fel voor deze foto denk ik.quote:
Het lijkt een beetje wazig alsof je camera niet lekker scherpstelt op de weerspiegeling. Ik vind trouwens die kleuren rechtsboven veel boeiender, daar had je wel een mooie foto van kunnen maken denk ikquote:
quote:![]()
Ah, ik dacht dat het een sessie was. In dat geval is het een leuk kiekjequote:Op vrijdag 1 april 2005 18:18 schreef obs het volgende:
het is er 1 uit de vakantie foto's. Ik denk laat ik is wat leuks proberen, daarom z/w. Het witte is een steen, niet bij nagedacht
De overbelichting is niet echt geweldig. Het trekt teveel aandacht en er is niets te zien aan de bovenkant. Het stuk waar wel iets te zien is; de onderkant dus, is niet helemaal scherp.quote:Op zaterdag 2 april 2005 18:46 schreef Bhuddy het volgende:
Bedankt! Die spriet was niet te bedoeling, maar ja.. M'n batterij was bijna op, dus een beetje te gehaast. Ik zal er de volgende keer op letten
Foto 4 heb ik expres te fel belicht, blijkbaar vind jij 't niet echt geweldig.
Een leuke sfeer op de foto, jammer dat er een lamp recht in de camera schijnt en daardoor de aandacht naar zich toetrekt. Je kan daar natuurlijk niets aan doen want dit standpunt is wel goed. Iets langere sluitertijd, en de weerspiegeling in het water fotograferen zou ook mooi zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2005 18:47 schreef Jerruh het volgende:
[afbeelding]
ik ben absoluut geen fotograaf, maar deze foto, gemaakt tijdens de studiereis naar athene en istanbul van basilica cisterne vond ik persoonlijk best mooi. wat is jullie mening/advies!?
nee, ik ben super zeeziek... ik fotografeer wel lekker vanaf de walquote:Op zaterdag 2 april 2005 21:10 schreef Ymke het volgende:
Lekkere kleurtjes Astrid, foto 2 oogt inderdaad het beste , ik heb nog nooit water / havens gefotografeerd dus heb helaas geen tips voor je .
je had wel lekker weer , ook nog wezen varen?
Mooie foto, maar lijkt wat dof. Gooi de kleuren even flink omhoog in PS oid dan is het echt een prachtige lenteplaat.quote:
Mooiquote:Op zondag 3 april 2005 11:43 schreef Re het volgende:
2000 foto's aan het doorspitten![]()
Zonsopgang Uluru (met roodfilter)
[afbeelding]
Nice! Gezicht wel een beetje geel (ik snap dat je met de kleurtjes hebt gespeeldquote:
zolang ik maar niet hoef te varen. haha en nee paps niet gezien, dacht dat jullie boot ook in andere haven lag? foto maken is altijd goedquote:Op maandag 4 april 2005 08:54 schreef 2ane het volgende:
Astridj0h, heb je mn vader nog gezien in de haven? ;-) Verder vind ik #2 idd erg leuk, misschien een keer foto's maken van onze boot?
Is dat zijn tong of iets wat ie aan het eten is? wat een walgelijk gezicht, maar wel goede foto om net op dat moment te schietenquote:Op maandag 4 april 2005 10:31 schreef VeerMans het volgende:
[afbeelding]
Ik had eigenlijk te weinig licht, daarom heb ik in PS het contrast een klein beetje hoger gezet.
Die foto met die zwarte lammetjes staat links op de foto nog net een stuk van een paar bloemen, had mooi geweest als je dat onderwerp met de lammetjes bijeen had kunnen brengen denk ik; zwart lammetje die er aan ruikt of ernaast ligt ofzoiets; had een goed lentegevoel geweest.quote:Op dinsdag 5 april 2005 12:49 schreef Cinnamoron het volgende:
Zondagmiddag:
Leuk bezig geweestquote:Op dinsdag 5 april 2005 15:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mag ik?? Alstublieft?? Ja??? Oke!!!!!!!
Nou this alweer lang geleden dat ik hier wat gepost heb dus ja
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
3:
[afbeelding]
4:
[afbeelding]
5:
[afbeelding]
6:
[afbeelding]
7:
[afbeelding]
8:
[afbeelding]
9:
[afbeelding]
10:
[afbeelding]
Zo dat waren er weer 10 stuks
Succes ermee
Bedoel je zoiets?quote:Op woensdag 6 april 2005 13:02 schreef mwvdlee het volgende:
[..]
Die foto met die zwarte lammetjes staat links op de foto nog net een stuk van een paar bloemen, had mooi geweest als je dat onderwerp met de lammetjes bijeen had kunnen brengen denk ik; zwart lammetje die er aan ruikt of ernaast ligt ofzoiets; had een goed lentegevoel geweest.
Jah idd dat is ook jammer maar wtf wat doe je eraan??quote:Op woensdag 6 april 2005 15:00 schreef Elefes het volgende:
[..]
Leuk bezig geweest
Over het algemeen vind ik het jammer van de schaduwen op je foto's. Vooral bij de foto's van de kat is dit erg jammer; het loopt recht over zijn koppie en bijvoorbeeld foto 3 zou denk ik mooier zijn als je minder schaduwen had op de bloem zelf.
Misschien ook hier en daar wat croppen (bijvoorbeeld foto 1; veel ruimte aan de bovenkant over, foto 10; veel ruimte links).
Foto 2 en foto 10 zijn mijn favorieten (ik ben gek op macro's en bloemen)
Die lammetjesquote:Op woensdag 6 april 2005 18:12 schreef Cinnamoron het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets?
Zoiets?
Deze 2 hadden waren trouwens flink aan het stoeien![]()
En wat vinden jullie van deze:
Wachten tot de zon goed staatquote:Op woensdag 6 april 2005 18:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Jah idd dat is ook jammer maar wtf wat doe je eraan??
Het was een kat van iemand anders die ik zelf niet ken dus ja
Daarnaast, croppen ja is leuk maar ik hou ze toch liever orgineel
Ook het kleurbehoud hou ik orgineel anders is het geen foto meer
Thanks voor de tips! Ik ga morgen maar een statief kopen (trilhandige beginnerquote:Op woensdag 6 april 2005 18:22 schreef Elefes het volgende:
[..]
Die lammetjes
Ik zou over het algemeen willen zeggen; probeer iets meer compositie in je foto's te krijgen. Dus bijvoorbeeld niet de lammetjes midden op de foto, maar de lammetjes op de voorgrond en nog een stuk landschap erbij. Of op je knieen/ellebogen gaan (lekker in de modder) om op de hoogte van de dieren te fotograferen. Genoeg voorbeelden te vinden hier in FOT
Probeer ook op scherpte te letten, sommige foto's lijken niet helemaal scherp. Die met de roze bloem lijkt iig wel goed scherp![]()
Iets overbelicht, maar dat is met photoshop op te lossen.quote:
Ja dat zou kunnenquote:Op woensdag 6 april 2005 18:24 schreef Elefes het volgende:
[..]
Wachten tot de zon goed staatOf net een andere bloem kiezen? Ligt natuurlijk een beetje aan de mogelijkheden..
De kat heb je wel knap in positie gekregen. Als ik hier een vreemde kat op de foto probeer te zetten loopt hij al weg als hij me ziet, en onze eigen kat vindt mij dan veel te interessant waardoor er geen foto meer van te maken is...
Hé mooi toeval!quote:Op woensdag 6 april 2005 20:08 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Iets overbelicht, maar dat is met photoshop op te lossen.
en al meteen geschikt voor de wedstrijd deze maand met 'drie' als onderwerp
Da's een hoop werk HGT, overbelicht is in principe gewoon info kwijt, wel op te lossen, maar beter is onderbelichten, lichter maken kan makkelijker.quote:Op woensdag 6 april 2005 20:08 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Iets overbelicht, maar dat is met photoshop op te lossen.
en al meteen geschikt voor de wedstrijd deze maand met 'drie' als onderwerp
Ik weet niet hoeveel werk het is in photoshop eerlijk gezegd, in paintshop is het wel makkelijk.quote:Op woensdag 6 april 2005 23:05 schreef elcastel het volgende:
[..]
Da's een hoop werk HGT, overbelicht is in principe gewoon info kwijt, wel op te lossen, maar beter is onderbelichten, lichter maken kan makkelijker.
Geen probleem!quote:Op woensdag 6 april 2005 23:32 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel werk het is in photoshop eerlijk gezegd, in paintshop is het wel makkelijk.
[afbeelding]
is al een stuk beter.
Cataclysm_Child, als je liever niet hebt dat ik je foto online zet laat je maar iets weten
Ik had nog maar alleen Brightness/contrast aangepast, je moet natuurlijk de achtergrond nog selecteren en die dan afzonderlijk nog donkerder maken. Het zou nooit zo goed zijn als met de camera een paar stops lager belichten, maar het maakt de foto wel mooier.quote:Op woensdag 6 april 2005 23:36 schreef elcastel het volgende:
Ik vind de achtergrond gewoon te licht, die lucht is te licht, te wit, als je hem op de camera had onderbelicht had je misschien tot een wat (dreigende) donkerdere achtergrond kunnen komen, en dan de voorgrond naar voren trekken met wat licht.
Dat vind ik echt een minpuntje, het onderwerp an sich is leuk, ik twijfel of je de hoek anders had moeten kiezen, maar dat stoort verder niet.
Dat dus.quote:Op woensdag 6 april 2005 23:46 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ik had nog maar alleen Brightness/contrast aangepast, je moet natuurlijk de achtergrond nog selecteren en die dan afzonderlijk nog donkerder maken. Het zou nooit zo goed zijn als met de camera een paar stops lager belichten, maar het maakt de foto wel mooier.
Klopt! Doe ik ook nagenoeg altijd, behalve natuurlijk net bij deze.quote:Op woensdag 6 april 2005 23:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hmmz calaclysm?? (Wat een naam)
Kan je die foto niet eens opnieuw maken??
Ik denk dat je zeker mooiere plaat uit kunt halen.
Tip: Maak meerdere foto's. Gewoon bij elke stop een foto schieten![]()
Op de pc kun je dan bekijken welke het beste uit komt.
Het kost je toch geen fotorolletje
Oke danquote:Op donderdag 7 april 2005 09:42 schreef Cataclysm_Child het volgende:
[..]
Klopt! Doe ik ook nagenoeg altijd, behalve natuurlijk net bij deze.
Ik zal eens kijken of ik die boom nog weet te vinden.
Deze vind'k mooi. Dat groene gras en dat bruine, de kleuren zijn wel lekker. Ook de compositie spreekt me wel aan.quote:Op dinsdag 5 april 2005 07:48 schreef mwvdlee het volgende:
Zondagmiddag in Westzaan.
De wachttijd voor een filteradapter voor de Z3 is inmiddels gestegen tot over de 3 maanden dus nogsteeds alles noodgedwongen geschoten met het kale toestel.
Hoe heet zo'n ding ook al weer?
[afbeelding]
Klik hier voor grote versie
Dat je orizon niet recht is, gaf je zelf al aan, en dat is best jammer. Recht zetten met PS en een beetje met cuves of levels spelen om je kleur iets beter te krijgen zou een oplossing zijn. Het donkere van de brug met persoon vind'k wel ok.quote:
Beetje rommelige compositie, maar niet onaardig. Jammer dat hij onderbelicht is.quote:Ze stond er ineens. Kreeg maar één kans op de foto voor ze weer weg was en dit is 't resultaat.
[afbeelding]
Iets minder lucht in beeld, je horizon zo leggen dat de wieken de bovenkant van het beeld raken, en je had een andere sluitertijd gehad waardoor je met een klein diafragma wel een langere sluitertijd kon nemen.quote:Het contrast tussen oude en moderne "energie" vind ik leuk. Beetje wazig, maar staan ook nieuwerwetse windmolens op de achtergrond. Had de wieken eigenlijk in beweging willen fotograferen maar er was gewoon té veel licht voor een hogere sluitertijd.
[afbeelding]
Misschien was deze vanuit een standpunt iets meer naar rechts beter geweest. Het halve dier op de achtergrond neemt de aandacht een beetje weg van je onderwerp.quote:Toevalstreffer, jammer dan als de compositie zuigt... dit lammetje is een topmodel![]()
![]()
[afbeelding]
Van mij had de boom helemaal mogen wegvallen, en zelfs niet op de foto moeten staan. Je krijgt zonder filter zo'n contrast niet goed, en ik betwijfel of het met een grijsfilter wel zou meevallen. Een polarisatiefilter kan weinig aan je contrast verschil verhelpen. Nam je de foto zonder lucht zou je belichting iig goed geweest zijn. Nu is hij eigenlijk onderbelicht.quote:Beetje moeilijk om alles in goede kleur op de foto te krijgen. Had het schuurtje het liefst wat lichter gehad maar dan viel de boom compleet weg tegen de lucht. Met een polarisatiefilter had dit een stuk beter moeten kunnen, maarja.
[afbeelding]
Een beetje onduidelijk en donker. Hoe ziet ie er uit zonder bewerking?quote:Op vrijdag 8 april 2005 20:47 schreef idiotforaliving het volgende:
[afbeelding]
Deze is van de zonsondergang een uurtje geleden, heb er een gradient overheen gegooid.
Zo:quote:Op zondag 10 april 2005 11:57 schreef Elefes het volgende:
[..]
Een beetje onduidelijk en donker. Hoe ziet ie er uit zonder bewerking?
Grote plaatje werkt niet bij mij maar wat ik van het kleine plaatje zie lijkt het beter dan de uitsnede; het is wat "imposanter".quote:
Hard,maar gaaf,Pepijnquote:Op zondag 10 april 2005 22:24 schreef elcastel het volgende:
Mijn Protea reeks. Gefotografeerd met een Canon 100mm macro f/2.8. De foto's zijn nogal hard vind ik zelf, dat komt omdat ik bij wijze van test de lentezon flink zijn werk heb laten doen. Omdat de achtergrond vrij licht is/was, kon ik die zo meer naar achteren krijgen.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
Mooie foto's hoorquote:Op zondag 10 april 2005 22:24 schreef elcastel het volgende:
Mijn Protea reeks. Gefotografeerd met een Canon 100mm macro f/2.8. De foto's zijn nogal hard vind ik zelf, dat komt omdat ik bij wijze van test de lentezon flink zijn werk heb laten doen. Omdat de achtergrond vrij licht is/was, kon ik die zo meer naar achteren krijgen.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
Ik ben het hier ook voorledig mee eens.quote:Op zondag 10 april 2005 22:30 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Prachtig die bloem, je 3de foto vind ik het mooist.
De iets rodere kleur van de buitenkant van de blaren komt dan beter tot z'n recht.
Een houten wand met grijze verf.quote:Op maandag 11 april 2005 00:05 schreef mwvdlee het volgende:
Wat heb je eigenlijk als achtergrond gebruikt?
Die eerstequote:Op maandag 11 april 2005 00:49 schreef The_Terminator het volgende:
Deze heb ik gemaakt met mijn Canon PowerShot A20 in macro mode, ben benieuwd wat jullie er van vinden
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij is iets te grootquote:Op maandag 11 april 2005 00:52 schreef Shirley het volgende:
Ik ben een super amateur, maar dit vind ik zelf wel enigzins een mooie foto. Jullie?
[afbeelding]
Oeps, het is nog net geen layout verneuker, dus het valt mee. En ik vond idd de combi met die wolk ook mooi.quote:Op maandag 11 april 2005 00:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hij is iets te groot
Max toegestaan is 550 breed
Voor de rest wel een aardige foto, die wolk boven doet wel wat vind ik personlijk dan weer
Ik wil je even voor waarschuwen dat ze hier snel een probleem van makenquote:Op maandag 11 april 2005 00:56 schreef Shirley het volgende:
[..]
Oeps, het is nog net geen layout verneuker, dus het valt mee. En ik vond idd de combi met die wolk ook mooi.
Dankquote:Op maandag 11 april 2005 00:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die eerstedies mooi
De 2de had je nog wel een paar stoppen lager mogen zetten![]()
Hij is nu iets te flets
Voor de rest
Die eerste is echt mooi gelukt!quote:Op maandag 11 april 2005 01:13 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
DankDie eerste foto heb ik uit puur toeval zo goed genomen, zag later pas op mijn pc dat hij zo goed gelukt was. Die 2e foto is inderdaad een beetje overbelicht, camera stond toen op automatisch, misschien wat te snel genomen...
Die van mij heeft een preview schermpje, en ik heb de camera ook altijd op de M stand staanquote:Op maandag 11 april 2005 01:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die eerste is echt mooi gelukt!
Auto standtjah dan kun je zoiets verwachten
Ik gebruik altijd de M stand, ik stel zelf alles in ivp auto..
Heb je geen review op de camera??
Bij mij is het zo van: Als ik een foto heb gemaakt dan kan ik eerst kijken of ie mooi gelukt is zo niet dan kan ik gewoon back klikken en opnieuw maken
Dat kan al een heel hoop schelen
Aha oke danquote:Op maandag 11 april 2005 01:28 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Die van mij heeft een preview schermpje, en ik heb de camera ook altijd op de M stand staanIk heb alleen de sluitertijd en belichting op auto staan, de rest is wel vast ingesteld.
De eerste foto is mooi, van onderaf en lekker van kleur, die tweede doet me niet zo veel.quote:Op maandag 11 april 2005 00:49 schreef The_Terminator het volgende:
Deze heb ik gemaakt met mijn Canon PowerShot A20 in macro mode, ben benieuwd wat jullie er van vinden
[afbeelding]
[afbeelding]
Eerste foto is wel goed, ruimte vóór de auto gelaten en en alles vrij ver ingezoomed geeft op mij wel een indruk van "pressie". Jammer van die ene vage verticale streep van dat hek.quote:Op maandag 11 april 2005 08:27 schreef sop het volgende:
Twee Foto's van de Paasraces op Circuit Park Zandvoort, op 2e paasdag tijdens de Porsche GT3 Challenge. Het was enorm mistig en het regende behoorlijk.
Ik vind hem toch niet echt lekker scherp. Niet dat het echt onscherp is (wat best knap zou zijn met die instellingenquote:Op maandag 11 april 2005 20:17 schreef MacroTough het volgende:
Dierentuinfoto, geschoten met de *Ist DS met een oude Pentax-M 50mm/1.4 op F11, 1/350sec, ISO800.
quote:Op maandag 11 april 2005 23:49 schreef Gizz het volgende:
Niet echt boeiend, standaard snapshotje. Onderwerp staat er niet super geweldig op en ook de omgeving is niet echt mooi (putje dat er half opstaat, andere auto waar je nog iets van ziet)
En dat logo... tja
Lekker fel. Beetje ruizig maar dat zal door compressie komen. Ik zou hem iets schuiner nemen waardoor de kraan echt van linksonder naar rechtsboven loopt en je ook wat minder last hebt van dat grijze gevaarte rechtsquote:Op maandag 11 april 2005 21:04 schreef Astridj0h het volgende:
Rondje andijk (vanavond):
[afbeelding]
Prima foto, hoop ruimte over aan de bovenkant en dat ding linksonder zit een beetje in de weg, had weggekunt.quote:#2
[afbeelding]
Ik weet dat vrijwel elk huis scheef staat, maar dit huis is wel een beetje over the topquote:#3
[afbeelding]
Zie boven, plus dat groen imho niets extra's toevoegd. Hou het op een kleur die in je origineel veel voorkwam, bruin/sepia lijkt me meer toepasselijk.quote:#4
[afbeelding]
Imho komen de lichtstralen niet helemaal lekker uit doordat de lichtplek te uitgebeten is. Het contrast licht-donker zal iets te veel geweest zijn voor je cammetje, maar had het iets donkerder ingesteld. Idee is prima (bospad, toelopend en zon/schaduwen), maar de overbelichting verpest het een beetje.quote:Op maandag 11 april 2005 22:56 schreef Blasphemer het volgende:
ik dacht ach laat ik ook eens wat plaatsen hier
[afbeelding]
gemaakt in Verdun
Ik vind het een beetje een 'kijk-mam-het-vriest' foto. Bomen pontificaal in het midden en de horizon (per ongeluk denk ikquote:Op maandag 11 april 2005 22:58 schreef Blasphemer het volgende:
als ik nog zo vrij mag zijn plaats ik er ng een
[afbeelding]
Ik tel 5 weerspiegelingen van 'huis-tuin-en-keuken' auto's en achter je auto staat ook nog een auto. Je had hem wel wat meer kunnen isoleren. Je band staat er niet helemaal op, dus iets hoger & dichterbij om het tot subonderwerp te degraderen of iets lager. Dat tekentje in het midden van je velg kan je trouwens goed gebruiken als onderwerp. Je band de andere kant op draaien zodat het wat duidelijk in beeld staat en dan met PS even de kleur oppompen. Dan springt dat eruit en heb je al een lekkere foto denk ik. Verder wel aardig, toevallig gezien ergens en zelf uitgeprobeerd? Blijf proberen. Ik vind persoonlijk auto's absoluut het moeilijkst om goed op de foto te krijgen. Niet alleen lichtval en weerspiegelingen, maar ook om niet te vervallen in het bloemenmacro-syndroom, altijd maar dezelfde hoek waardoor het allemaal eenheidsworst wordt. Succes ermeequote:
Tsja misschien heeft portier een beetje gelijk wat dat felle licht betreft, maar ik vind het wel een hele mooie sfeer foto. Ik zie zo Arwen en Aragorn op een paardje eraan komen huppelenquote:Op maandag 11 april 2005 22:56 schreef Blasphemer het volgende:
ik dacht ach laat ik ook eens wat plaatsen hier
[afbeelding]
gemaakt in Verdun
De foto is ook wel heel knap, maar de opmerking van portier was wel terecht. Als je de foto iets zou croppen en het bovenste overbelichte stuk zou weghalen (en mss een klein beetje aan de onderkant) ziet hij er nog beter uit.quote:Op dinsdag 12 april 2005 09:45 schreef Blasphemer het volgende:
tja....
ik vind die bomen wel oke
maar er zijn altijd mensen die het beter kunne
Je moet hier wel tegen commentaar kunnen anders kan je beter geen foto plaatsen. Er heeft altijd wel iemand commentaar. We gaan echt niet met zijn allen bij elke geplaatste foto dit doen:quote:Op dinsdag 12 april 2005 09:45 schreef Blasphemer het volgende:
tja....
ik vind die bomen wel oke
maar er zijn altijd mensen die het beter kunne
Dat zou dit topic dan ook verdomd overbodig maken.quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:49 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Je moet hier wel tegen commentaar kunnen anders kan je beter geen foto plaatsen. Er heeft altijd wel iemand commentaar. We gaan echt niet met zijn allen bij elke geplaatste foto dit doen:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dankjewel voor je uitlegquote:Op dinsdag 12 april 2005 00:10 schreef portier het volgende:
[..]
Ik tel 5 weerspiegelingen van 'huis-tuin-en-keuken' auto's en achter je auto staat ook nog een auto. Je had hem wel wat meer kunnen isoleren. Je band staat er niet helemaal op, dus iets hoger & dichterbij om het tot subonderwerp te degraderen of iets lager. Dat tekentje in het midden van je velg kan je trouwens goed gebruiken als onderwerp. Je band de andere kant op draaien zodat het wat duidelijk in beeld staat en dan met PS even de kleur oppompen. Dan springt dat eruit en heb je al een lekkere foto denk ik. Verder wel aardig, toevallig gezien ergens en zelf uitgeprobeerd? Blijf proberen. Ik vind persoonlijk auto's absoluut het moeilijkst om goed op de foto te krijgen. Niet alleen lichtval en weerspiegelingen, maar ook om niet te vervallen in het bloemenmacro-syndroom, altijd maar dezelfde hoek waardoor het allemaal eenheidsworst wordt. Succes ermee.
Ik moet zeggen dat ik het meestal wel met je puntjes eens ben, en nu alweerquote:Op dinsdag 12 april 2005 11:56 schreef portier het volgende:
[..]
Dat zou dit topic dan ook verdomd overbodig maken.
Don't flatter me.quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:59 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het meestal wel met je puntjes eens ben, en nu alweer
eerst moet imageshack terug voor ik weer nieuwe foto's hebquote:Op dinsdag 12 april 2005 12:01 schreef portier het volgende:
[..]
Don't flatter me.
En op naar nieuwe foto's!
eerst moet ik naar huis voor ik weer nieuwe foto's heb. Ik vanochtend op weg naar mijn werk eindelijk foto's van een nestelend zwanenpaar gemaakt. Mijn toestel ligt hier achter me maar ik kan ze er hier niet aftrekkenquote:Op dinsdag 12 april 2005 12:11 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
eerst moet imageshack terug voor ik weer nieuwe foto's heb
ja okequote:Op dinsdag 12 april 2005 11:41 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
De foto is ook wel heel knap, maar de opmerking van portier was wel terecht. Als je de foto iets zou croppen en het bovenste overbelichte stuk zou weghalen (en mss een klein beetje aan de onderkant) ziet hij er nog beter uit.
Foto 1, had ik geprobeerd ja, maar ik kon gewoon niet verder terug zoomen zeg maar en zelfs bijna liggend op de grond paste het net niet helemaalquote:Op dinsdag 12 april 2005 00:02 schreef portier het volgende:
[..]
Lekker fel. Beetje ruizig maar dat zal door compressie komen. Ik zou hem iets schuiner nemen waardoor de kraan echt van linksonder naar rechtsboven loopt en je ook wat minder last hebt van dat grijze gevaarte rechts.
[..]
Prima foto, hoop ruimte over aan de bovenkant en dat ding linksonder zit een beetje in de weg, had weggekunt.
[..]
Ik weet dat vrijwel elk huis scheef staat, maar dit huis is wel een beetje over the top. Even rechtmonteren. En dan is je muurtje wel recht, maar je paadje scheef. Waarschijnlijk je cam een beetje scheef gehouden. Een foto z/w maken accentueert het lijnenspel aangezien kleur wegvalt en dan vallen dat soort dingen sneller op. Ik vind het geen heel spannende foto eigenlijk. In de zin dat het einde van het punt waar je met de foto op wijst nogal teleurstellend is. Een blokkendoos en een plantenbak.
[..]
Zie boven, plus dat groen imho niets extra's toevoegd. Hou het op een kleur die in je origineel veel voorkwam, bruin/sepia lijkt me meer toepasselijk.
strakke fotoquote:Op dinsdag 12 april 2005 17:26 schreef Elefes het volgende:
[afbeelding]
Wat vinden we hier van?
Er is niets aan gecropped, alleen wat met contrast gespeeld naderhand..
Tnx..quote:
Er mag nog wel een centimeter van de onderkant afgesnoept worden, verder mooie foto. Dat vliegtuig heeft wel wat. De huizen hadden evt nog als silhouet gekunt, maar dat is ook een crime om dat precies zo uit te meten. Het is prima zoquote:Op dinsdag 12 april 2005 17:26 schreef Elefes het volgende:
[afbeelding]
Wat vinden we hier van?
Er is niets aan gecropped, alleen wat met contrast gespeeld naderhand..
Voor een foto die 'goeieoudetijd' heet staat er verdomd veel modern gebeuren op. En zoals ik al vaak zeg, gebruik z/w terughoudend. Ik vind het hier persoonlijk niet zo veel bijdragen aan de foto. Ik had het wel in kleur willen zien, zeker als de kleren van de fietser flink contrasteren met de bomen en het fietspad. Verder wat meer in het midden gaan staan op het fietspad, dan loopt het vanuit alle hoeken lekker naar het middelpunt toe. Het idee is prima, maar ik ben meer benieuwd naar de kleurenversie.quote:
Niet echt spectaculair. Het is nogal grijs, en de foto zelf, de voorstelling is ronduit saai. Sorrie.quote:
4 Vliegtuigen geloof ikquote:Op dinsdag 12 april 2005 17:50 schreef portier het volgende:
[..]
Er mag nog wel een centimeter van de onderkant afgesnoept worden, verder mooie foto. Dat vliegtuig heeft wel wat. De huizen hadden evt nog als silhouet gekunt, maar dat is ook een crime om dat precies zo uit te meten. Het is prima zo.
Okequote:Op dinsdag 12 april 2005 17:50 schreef portier het volgende:
Voor een foto die 'goeieoudetijd' heet staat er verdomd veel modern gebeuren op. En zoals ik al vaak zeg, gebruik z/w terughoudend. Ik vind het hier persoonlijk niet zo veel bijdragen aan de foto. Ik had het wel in kleur willen zien, zeker als de kleren van de fietser flink contrasteren met de bomen en het fietspad. Verder wat meer in het midden gaan staan op het fietspad, dan loopt het vanuit alle hoeken lekker naar het middelpunt toe. Het idee is prima, maar ik ben meer benieuwd naar de kleurenversie.
Waarom sorry??quote:Op dinsdag 12 april 2005 17:51 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Niet echt spectaculair. Het is nogal grijs, en de foto zelf, de voorstelling is ronduit saai. Sorrie.
quote:Op dinsdag 12 april 2005 19:00 schreef lotje11 het volgende:
@idiotforaliving ik vind het idee echt heel leuk!! het lijkt net een echt car! Maar ik vind 'm persoonlijk iets, zeg maar een beetje boel te donker........had meet van de auto willen zien!
Heb em hier op mn achtergrond staan, 2000x1500 oid in elk geval beter dan de 550 hier op het forumquote:Op dinsdag 12 april 2005 21:33 schreef portier het volgende:
Ik vind de eerste beter omdat ik bij die dacht dat het een echte auto was. Alleen hoge compressie is zonde, lekker hoog opslaan dan komt de verloop van het licht lekker uit.
Ik zie niksquote:Op dinsdag 12 april 2005 21:52 schreef AMD64 het volgende:
Heb geprobeerd een macro shot van mijn Laptop te maken... Maar ik vind het niets
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |