Heb macro lens gebruikt, en handmatige focus, dus idd groot diafragma, zou eigenlijk niet weten hoe ik de achtergrond onscherper zou krijgen, donkerder zou kunnen door te flitsen lijkt me, maar er was net een periode van geen wolken in de lucht, dus erg veel zonlicht.quote:Op woensdag 16 maart 2005 08:53 schreef Minos111 het volgende:
@flippie_flink: de tweede foto vind ik ietwat standaard eigenlijk. Op zich een mooi gebouw, prima compo, maar niet zo bijzonder. De eerste foto vind ik wat dat betreft beter, vooral de kleuren zijn erg mooi. Heb je daarbij de minimale scherptediepte (groot diafragma) gebruikt? Zo nee, dan zou je dit nog een keer kunnen proberen, want als de achtergrond nog net iets onscherper zou zijn (of iets donkerder) dan zou de voorgrond veel beter uitkomen.
Ik vind die met die takken ervoor wel wat hebben. Zulke foto's heb ik zondag en gisteren gemaakt.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 02:53 schreef Calella het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanochtend vol in de zon met een 80 euro cameraatje.![]()
niet rot bedoeld, maar ze doen gewoon zeer aan je ogen....quote:Op woensdag 16 maart 2005 22:27 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Ik vind die met die takken ervoor wel wat hebben. Zulke foto's heb ik zondag en gisteren gemaakt.
zondag
[afbeelding]
gisteren
[afbeelding]
Succes met je examen, enne zon kever is vet coolquote:Op donderdag 17 maart 2005 08:07 schreef Puckzzz het volgende:
Die is liefIk ben gek op Lieveheersbeestjes, ik heb zelf een rode kever en wanneer ik hopelijk dinsdag mijn rijbewijs heb gaan we mijn Kevertje helemaal opknappen en mijn thema wordt dan....juist Lieveheersbeestje
![]()
Zou je de kleur-versie ook willen plaatsen? Ben daar wel benieuwd naarquote:Op donderdag 17 maart 2005 14:26 schreef An24 het volgende:
haha bedankt, ja origineel is idd in kleur....maar wilde hem in huis ophangen en in mijn geval is zwart wit dan mooier...maar bedankt voor de tips...
nou....okay dan maar, bij dezequote:Op donderdag 17 maart 2005 16:59 schreef Impry het volgende:
[..]
Zou je de kleur-versie ook willen plaatsen? Ben daar wel benieuwd naar
Vind hem wel netjes genomen, doet me op 1 of andere manier denken aan die TV reclame van Ter Stalquote:Op donderdag 17 maart 2005 21:37 schreef Lisariya het volgende:
Wat vinden jullie van deze?!
Is een leerling uit mijn klas
[afbeelding]
Deze vind ik ook mooier, vooral omdat je de weerspiegeling van het tongetje nog in het water ziet. Erg leuke fotoquote:Op donderdag 17 maart 2005 17:07 schreef An24 het volgende:
[..]
nou....okay dan maar, bij deze
[afbeelding]
ga vooral je gang, wel vertellen wat je uitgespookt hebt....wellicht pik ik er nog wat van opquote:Op vrijdag 18 maart 2005 06:23 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Deze vind ik ook mooier, vooral omdat je de weerspiegeling van het tongetje nog in het water ziet. Erg leuke fotoIk ben ook erg geneigd om de foto's die ik in huis ophang in het ZW af te laten drukken. wanneer je een kleuren foto omzet naar ZW is het bijna altijd noodzakelijk om het contrast wat op te krikken, maar in het geval van deze foto zul je dan een behoorlijk donkere linkerkant krijgen wat weer niet wenselijk is. Het is wel te doen om die kant lichter te krijgen en toch het contrast te verhogen maar ik weet niet tot hoever jouw PS kwaliteiten reiken (nofi) om dat te doen. Als je wilt, kan ik er wel eens mee spelen, je zegt het maar (ik vind dat altijd leuk om te doen
)
Hijs iets te hoog genomen denk ik, was mooier geweest als je precies de hele duikplank ziet, nu is net dat onderste stukje er niet op.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 17:50 schreef Schanulleke het volgende:
Vandaag in het sloterparkbad even geweest.
De hoge duiktoren:
[afbeelding]
Gecropped, maar verder onbewerkt.
Benieuwd wat jullie mening is.
Of iets hoger, zodat de hoek linksonder wegvalt; ik denk óf beide hoeken onderaan de plank óf geen. Egaal gekleurde linkerkant kan je denk ik ook zondermeer wegknippen maar verder vind ik het een erg goede foto; mooi onderwerp.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/674607/2/50#25596980]Hijs iets te hoog genomen denk ik, was mooier geweest als je precies de hele duikplank ziet, nu is net dat onderste stukje er niet op.
Glas stond op een kruk (met vel A1 papier ertussen). Digicam op 10 seconde zelfontspanner en dan maar aan de poten van de kruk schudden. Als je het schudden (cirkelbeweging) een beetje goed timed krijg je wat hogere "golven". Wel een langdradige cyclus van glas afdrogen, papier afdrogen, glas bijvullen, zelfontspanner starten en kruk schuddenquote:Op donderdag 24 maart 2005 23:46 schreef Xilantof het volgende:hoe liet je de drank in het glas bewegen?
bewoog je het glas? en zoja. hoe maakte je de foto dan![]()
Beetje vaal en de witte achtergrond is nogal uitgebeten. De tas springt niet echt naar voren en dat is toch wel vrij essentieel aan een productfoto. Opstelling is prima (Lastpakquote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:08 schreef MaRySe het volgende:
Met een Sony Dsc-P93 gemaakt, maar wel op VGA(e-mail) formaat. Eerste foto van mij die ik er wel koel uit vind zien.
[afbeelding]
Tsja, ik weet het niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |