Thanks.quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:07 schreef obs het volgende:
tvp
quote:
Ik kan haast niet geloven dat je nog maar 13 bent. Deze foto is knap gekozen van kader, die rode bloemen maken het echt af vind'k. Hoelang ben je al met fotografie bezig?quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:55 schreef Bhuddy het volgende:
Foto afgelopen zomer in Kuala Lumpur gemaakt met Canon A60:
[afbeelding]
Helemaal mee eens, bloemetjes zitten er prima bij, goeie plaat en een bewijs dat je prima foot's kunt maken met een eenvoudige camera. Doorgaan, meer !quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:47 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ik kan haast niet geloven dat je nog maar 13 bent. Deze foto is knap gekozen van kader, die rode bloemen maken het echt af vind'k. Hoelang ben je al met fotografie bezig?
13 nog maar? Ik ben al bijna 36 en moet nog maar eens zo'n foto zien te makenquote:Op vrijdag 1 april 2005 00:47 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik kan haast niet geloven dat je nog maar 13 bent. Deze foto is knap gekozen van kader, die rode bloemen maken het echt af vind'k. Hoelang ben je al met fotografie bezig?
begin dan maar met sparen voor een reis naar kuala lumpurquote:Op vrijdag 1 april 2005 10:51 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
13 nog maar? Ik ben al bijna 36 en moet nog maar eens zo'n foto zien te maken
Ik heb het geprobeerd, maar ik snap er niks van! Als ik rechter muisknop op de layer doe krijg ik alles behalve blending options. ik heb nederlandse versie en heb geprobeerd te vertalen, maar kan een dergelijke optie niet vinden hoor. Ik heb PS 5.0 wie kan mij helpen!quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:09 schreef Impry het volgende:
Bij Photoshop moet je een nieuwe layer aanmaken. Deze helemaal vullen door de gradient Tool te gebruiken (of iets anders waarmee je heel het vlak inkleurt)
Daarna ga je naar de Blending Options van die layer (rechtermuisknop op de layer in het layerrijtje) en maak je een Stroke die je instelt op 'Inside' Pas hem verder zelf aan qua kleur enzo.
Zet dan de Fill (onder Opacity) van de layer op 0%, et voila
quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:56 schreef PieterPost het volgende:
Een Gibbon-appje als ik het goed heb:
[afbeelding]
Danku danku.. Ik ben nu nog geen jaar bezig met fotografie, aangestoken door m'n vader...quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:47 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Het heeft wel wat duisters idd, maar toch is het ook een heel nietszeggende foto. Ik zou eigenlijk niet weten wat je eraan zou moeten doen.quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:53 schreef timbob het volgende:
[afbeelding]
nachtfoto gemaakt met een brakke Trust camera in hongarije.
heeft wel wat scary's
Leuke foto!quote:Op vrijdag 1 april 2005 17:32 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Danku danku.. Ik ben nu nog geen jaar bezig met fotografie, aangestoken door m'n vader...
Dit zijn trouwens dezelfde bloemetjes met m'n vader erbij
[afbeelding]
Wat puntjes. Ze kijkt nogal geforceerd, dat is erg jammer. Het is de kunst om iemand op het gemak te stellen en als diegene het niet zo heel erg verwacht dan de foto maken. Dan krijg je vaak hele leuke en spontane foto's. Daarnaast vraag ik me af waarom je voor z/w gekozen hebt. Het zorgt ervoor dat je onderwerp makkelijker wegvalt tegen de achtergrond en maakt de plaat zo grauw terwijl er best wat kleur in de foto zit zo te zien. Ik denk dat het zonde is om het z/w te doen.quote:
Prima hoor, had ook nog wel wat ruimer gemogen zodat er in het groen wat meer kleurverschil zit (als dat überhaupt mogelijk wasquote:Op vrijdag 1 april 2005 17:43 schreef redarrowsfan het volgende:
deze foto's heb ik vanochten gemaakt
[afbeelding]
Je staat in de schaduw, dus denkt je camera dat het donkerder is dan het daadwerkelijk is. Pas daarmee op, de hemel is nogal overbelicht. Als het tot de mogelijkheden behoort op je camera even de belichting aanpassen.quote:
Jammer van de lens flare net boven de zon. De zon was net iets te fel voor deze foto denk ik.quote:
Het lijkt een beetje wazig alsof je camera niet lekker scherpstelt op de weerspiegeling. Ik vind trouwens die kleuren rechtsboven veel boeiender, daar had je wel een mooie foto van kunnen maken denk ikquote:
quote:![]()
Ah, ik dacht dat het een sessie was. In dat geval is het een leuk kiekjequote:Op vrijdag 1 april 2005 18:18 schreef obs het volgende:
het is er 1 uit de vakantie foto's. Ik denk laat ik is wat leuks proberen, daarom z/w. Het witte is een steen, niet bij nagedacht
De overbelichting is niet echt geweldig. Het trekt teveel aandacht en er is niets te zien aan de bovenkant. Het stuk waar wel iets te zien is; de onderkant dus, is niet helemaal scherp.quote:Op zaterdag 2 april 2005 18:46 schreef Bhuddy het volgende:
Bedankt! Die spriet was niet te bedoeling, maar ja.. M'n batterij was bijna op, dus een beetje te gehaast. Ik zal er de volgende keer op letten
Foto 4 heb ik expres te fel belicht, blijkbaar vind jij 't niet echt geweldig.
Een leuke sfeer op de foto, jammer dat er een lamp recht in de camera schijnt en daardoor de aandacht naar zich toetrekt. Je kan daar natuurlijk niets aan doen want dit standpunt is wel goed. Iets langere sluitertijd, en de weerspiegeling in het water fotograferen zou ook mooi zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2005 18:47 schreef Jerruh het volgende:
[afbeelding]
ik ben absoluut geen fotograaf, maar deze foto, gemaakt tijdens de studiereis naar athene en istanbul van basilica cisterne vond ik persoonlijk best mooi. wat is jullie mening/advies!?
nee, ik ben super zeeziek... ik fotografeer wel lekker vanaf de walquote:Op zaterdag 2 april 2005 21:10 schreef Ymke het volgende:
Lekkere kleurtjes Astrid, foto 2 oogt inderdaad het beste , ik heb nog nooit water / havens gefotografeerd dus heb helaas geen tips voor je .
je had wel lekker weer , ook nog wezen varen?
Mooie foto, maar lijkt wat dof. Gooi de kleuren even flink omhoog in PS oid dan is het echt een prachtige lenteplaat.quote:
Mooiquote:Op zondag 3 april 2005 11:43 schreef Re het volgende:
2000 foto's aan het doorspitten![]()
Zonsopgang Uluru (met roodfilter)
[afbeelding]
Nice! Gezicht wel een beetje geel (ik snap dat je met de kleurtjes hebt gespeeldquote:
zolang ik maar niet hoef te varen. haha en nee paps niet gezien, dacht dat jullie boot ook in andere haven lag? foto maken is altijd goedquote:Op maandag 4 april 2005 08:54 schreef 2ane het volgende:
Astridj0h, heb je mn vader nog gezien in de haven? ;-) Verder vind ik #2 idd erg leuk, misschien een keer foto's maken van onze boot?
Is dat zijn tong of iets wat ie aan het eten is? wat een walgelijk gezicht, maar wel goede foto om net op dat moment te schietenquote:Op maandag 4 april 2005 10:31 schreef VeerMans het volgende:
[afbeelding]
Ik had eigenlijk te weinig licht, daarom heb ik in PS het contrast een klein beetje hoger gezet.
Die foto met die zwarte lammetjes staat links op de foto nog net een stuk van een paar bloemen, had mooi geweest als je dat onderwerp met de lammetjes bijeen had kunnen brengen denk ik; zwart lammetje die er aan ruikt of ernaast ligt ofzoiets; had een goed lentegevoel geweest.quote:Op dinsdag 5 april 2005 12:49 schreef Cinnamoron het volgende:
Zondagmiddag:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |