quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:49 schreef Dropkick het volgende:
Tja erg leuk.Niet dus.
quote:Op maandag 7 maart 2005 15:03 schreef _Abu_ het volgende:
[afbeelding]
1e foto van Jerney (hee, das lang geleden dat ik jou hier tegen kwam!) super! Mooi dat de kleur van zijn ogen terugkomt in de achtergrond.
mooie sfeer, maar echt een foto is het niet meer.quote:Op zondag 13 maart 2005 01:46 schreef Gizz het volgende:
Een fotootje van mij. Kom bijna nooit op fok, maar ben toch benieuwd hoe fokkers tegen mijn stijl aankijken.
Afgelopen zomer:
[[url=http://www.gizzah.net/got/div/IMG_10082.jpg]afbeelding][/url]
Klik voor grotere versie.
quote:Zo te zien is er aardig wat photoshop in gedaan, het effect is erg dreigend zo die wolken.
de kleuren komen erg mooi uit nu, het gras, en de kleur blauw van de auto. Misschien was het iets leuker geweest als de auto net anders stond (voor mij is dat toch het onderwerp op de foto).
Care to tell why?quote:Op zondag 13 maart 2005 10:15 schreef db70 het volgende:
[..]
mooie sfeer, maar echt een foto is het niet meer.
Te veel photoshop.quote:
Uiteraard is hij gephotoshopt. Foto's uit een dslr zijn nogal contrastloos/kleurloos, zodat je achteraf nog alle controle hebt bij het bewerken. Dat integenstelling tot digicompacts, die zelf een hele sloot bewerkingen eroverheen gooien (sharpening, contrast verhogen, kleuren verzadigen) zodat de gebruiker zelf minder hoeft te veranderen, handig voor kiekjes van de visitequote:Op zondag 13 maart 2005 10:53 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik vind het een verdomd mooie foto Gizz.... maar issie gephotoshopped?
Het is waar dat er mensen bij zitten die PS bewerkte foto's minder kunnen waarderen dan het 'origineel' Ik bewerk elke foto in PS op zijn minst met wat levels, maar ik poets ook rustig een storend element weg of iets dergelijks.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:05 schreef Gizz het volgende:
[..]
Uiteraard is hij gephotoshopt. Foto's uit een dslr zijn nogal contrastloos/kleurloos, zodat je achteraf nog alle controle hebt bij het bewerken. Dat integenstelling tot digicompacts, die zelf een hele sloot bewerkingen eroverheen gooien (sharpening, contrast verhogen, kleuren verzadigen) zodat de gebruiker zelf minder hoeft te veranderen, handig voor kiekjes van de visite
Heb ik het juist als ik zeg dat men hier nogal argwanend is tegenover photoshop? Foto's die uit je camera rollen moet je eigenlijk zonder aanpassingen (misschien een resize) zomaar op internet gooien, anders is het geen echte photo..
Foto's achteraf bewerken is echter helemaal niet nieuw, dat werd 100 jaar geleden ook al gedaan in de donkere kamer.
quote:
Nice!quote:Op dinsdag 15 maart 2005 09:58 schreef Tweek het volgende:
Voor het eerst eens gekeken of ik vogels kon vast leggen en dit kwam eruit.
[afbeelding]
Grotere versie: http://img.photobucket.com/albums/v334/CloseMinded/meeuwgroot.jpg
Heb macro lens gebruikt, en handmatige focus, dus idd groot diafragma, zou eigenlijk niet weten hoe ik de achtergrond onscherper zou krijgen, donkerder zou kunnen door te flitsen lijkt me, maar er was net een periode van geen wolken in de lucht, dus erg veel zonlicht.quote:Op woensdag 16 maart 2005 08:53 schreef Minos111 het volgende:
@flippie_flink: de tweede foto vind ik ietwat standaard eigenlijk. Op zich een mooi gebouw, prima compo, maar niet zo bijzonder. De eerste foto vind ik wat dat betreft beter, vooral de kleuren zijn erg mooi. Heb je daarbij de minimale scherptediepte (groot diafragma) gebruikt? Zo nee, dan zou je dit nog een keer kunnen proberen, want als de achtergrond nog net iets onscherper zou zijn (of iets donkerder) dan zou de voorgrond veel beter uitkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |