Leuk bezig geweestquote:Op dinsdag 5 april 2005 15:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mag ik?? Alstublieft?? Ja??? Oke!!!!!!!
Nou this alweer lang geleden dat ik hier wat gepost heb dus ja
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
3:
[afbeelding]
4:
[afbeelding]
5:
[afbeelding]
6:
[afbeelding]
7:
[afbeelding]
8:
[afbeelding]
9:
[afbeelding]
10:
[afbeelding]
Zo dat waren er weer 10 stuks
Succes ermee
Bedoel je zoiets?quote:Op woensdag 6 april 2005 13:02 schreef mwvdlee het volgende:
[..]
Die foto met die zwarte lammetjes staat links op de foto nog net een stuk van een paar bloemen, had mooi geweest als je dat onderwerp met de lammetjes bijeen had kunnen brengen denk ik; zwart lammetje die er aan ruikt of ernaast ligt ofzoiets; had een goed lentegevoel geweest.
Jah idd dat is ook jammer maar wtf wat doe je eraan??quote:Op woensdag 6 april 2005 15:00 schreef Elefes het volgende:
[..]
Leuk bezig geweest
Over het algemeen vind ik het jammer van de schaduwen op je foto's. Vooral bij de foto's van de kat is dit erg jammer; het loopt recht over zijn koppie en bijvoorbeeld foto 3 zou denk ik mooier zijn als je minder schaduwen had op de bloem zelf.
Misschien ook hier en daar wat croppen (bijvoorbeeld foto 1; veel ruimte aan de bovenkant over, foto 10; veel ruimte links).
Foto 2 en foto 10 zijn mijn favorieten (ik ben gek op macro's en bloemen)
Die lammetjesquote:Op woensdag 6 april 2005 18:12 schreef Cinnamoron het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets?
Zoiets?
Deze 2 hadden waren trouwens flink aan het stoeien![]()
En wat vinden jullie van deze:
Wachten tot de zon goed staatquote:Op woensdag 6 april 2005 18:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Jah idd dat is ook jammer maar wtf wat doe je eraan??
Het was een kat van iemand anders die ik zelf niet ken dus ja
Daarnaast, croppen ja is leuk maar ik hou ze toch liever orgineel
Ook het kleurbehoud hou ik orgineel anders is het geen foto meer
Thanks voor de tips! Ik ga morgen maar een statief kopen (trilhandige beginnerquote:Op woensdag 6 april 2005 18:22 schreef Elefes het volgende:
[..]
Die lammetjes
Ik zou over het algemeen willen zeggen; probeer iets meer compositie in je foto's te krijgen. Dus bijvoorbeeld niet de lammetjes midden op de foto, maar de lammetjes op de voorgrond en nog een stuk landschap erbij. Of op je knieen/ellebogen gaan (lekker in de modder) om op de hoogte van de dieren te fotograferen. Genoeg voorbeelden te vinden hier in FOT
Probeer ook op scherpte te letten, sommige foto's lijken niet helemaal scherp. Die met de roze bloem lijkt iig wel goed scherp![]()
Iets overbelicht, maar dat is met photoshop op te lossen.quote:
Ja dat zou kunnenquote:Op woensdag 6 april 2005 18:24 schreef Elefes het volgende:
[..]
Wachten tot de zon goed staatOf net een andere bloem kiezen? Ligt natuurlijk een beetje aan de mogelijkheden..
De kat heb je wel knap in positie gekregen. Als ik hier een vreemde kat op de foto probeer te zetten loopt hij al weg als hij me ziet, en onze eigen kat vindt mij dan veel te interessant waardoor er geen foto meer van te maken is...
Hé mooi toeval!quote:Op woensdag 6 april 2005 20:08 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Iets overbelicht, maar dat is met photoshop op te lossen.
en al meteen geschikt voor de wedstrijd deze maand met 'drie' als onderwerp
Da's een hoop werk HGT, overbelicht is in principe gewoon info kwijt, wel op te lossen, maar beter is onderbelichten, lichter maken kan makkelijker.quote:Op woensdag 6 april 2005 20:08 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Iets overbelicht, maar dat is met photoshop op te lossen.
en al meteen geschikt voor de wedstrijd deze maand met 'drie' als onderwerp
Ik weet niet hoeveel werk het is in photoshop eerlijk gezegd, in paintshop is het wel makkelijk.quote:Op woensdag 6 april 2005 23:05 schreef elcastel het volgende:
[..]
Da's een hoop werk HGT, overbelicht is in principe gewoon info kwijt, wel op te lossen, maar beter is onderbelichten, lichter maken kan makkelijker.
Geen probleem!quote:Op woensdag 6 april 2005 23:32 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel werk het is in photoshop eerlijk gezegd, in paintshop is het wel makkelijk.
[afbeelding]
is al een stuk beter.
Cataclysm_Child, als je liever niet hebt dat ik je foto online zet laat je maar iets weten
Ik had nog maar alleen Brightness/contrast aangepast, je moet natuurlijk de achtergrond nog selecteren en die dan afzonderlijk nog donkerder maken. Het zou nooit zo goed zijn als met de camera een paar stops lager belichten, maar het maakt de foto wel mooier.quote:Op woensdag 6 april 2005 23:36 schreef elcastel het volgende:
Ik vind de achtergrond gewoon te licht, die lucht is te licht, te wit, als je hem op de camera had onderbelicht had je misschien tot een wat (dreigende) donkerdere achtergrond kunnen komen, en dan de voorgrond naar voren trekken met wat licht.
Dat vind ik echt een minpuntje, het onderwerp an sich is leuk, ik twijfel of je de hoek anders had moeten kiezen, maar dat stoort verder niet.
Dat dus.quote:Op woensdag 6 april 2005 23:46 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ik had nog maar alleen Brightness/contrast aangepast, je moet natuurlijk de achtergrond nog selecteren en die dan afzonderlijk nog donkerder maken. Het zou nooit zo goed zijn als met de camera een paar stops lager belichten, maar het maakt de foto wel mooier.
Klopt! Doe ik ook nagenoeg altijd, behalve natuurlijk net bij deze.quote:Op woensdag 6 april 2005 23:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hmmz calaclysm?? (Wat een naam)
Kan je die foto niet eens opnieuw maken??
Ik denk dat je zeker mooiere plaat uit kunt halen.
Tip: Maak meerdere foto's. Gewoon bij elke stop een foto schieten![]()
Op de pc kun je dan bekijken welke het beste uit komt.
Het kost je toch geen fotorolletje
Oke danquote:Op donderdag 7 april 2005 09:42 schreef Cataclysm_Child het volgende:
[..]
Klopt! Doe ik ook nagenoeg altijd, behalve natuurlijk net bij deze.
Ik zal eens kijken of ik die boom nog weet te vinden.
Deze vind'k mooi. Dat groene gras en dat bruine, de kleuren zijn wel lekker. Ook de compositie spreekt me wel aan.quote:Op dinsdag 5 april 2005 07:48 schreef mwvdlee het volgende:
Zondagmiddag in Westzaan.
De wachttijd voor een filteradapter voor de Z3 is inmiddels gestegen tot over de 3 maanden dus nogsteeds alles noodgedwongen geschoten met het kale toestel.
Hoe heet zo'n ding ook al weer?
[afbeelding]
Klik hier voor grote versie
Dat je orizon niet recht is, gaf je zelf al aan, en dat is best jammer. Recht zetten met PS en een beetje met cuves of levels spelen om je kleur iets beter te krijgen zou een oplossing zijn. Het donkere van de brug met persoon vind'k wel ok.quote:
Beetje rommelige compositie, maar niet onaardig. Jammer dat hij onderbelicht is.quote:Ze stond er ineens. Kreeg maar één kans op de foto voor ze weer weg was en dit is 't resultaat.
[afbeelding]
Iets minder lucht in beeld, je horizon zo leggen dat de wieken de bovenkant van het beeld raken, en je had een andere sluitertijd gehad waardoor je met een klein diafragma wel een langere sluitertijd kon nemen.quote:Het contrast tussen oude en moderne "energie" vind ik leuk. Beetje wazig, maar staan ook nieuwerwetse windmolens op de achtergrond. Had de wieken eigenlijk in beweging willen fotograferen maar er was gewoon té veel licht voor een hogere sluitertijd.
[afbeelding]
Misschien was deze vanuit een standpunt iets meer naar rechts beter geweest. Het halve dier op de achtergrond neemt de aandacht een beetje weg van je onderwerp.quote:Toevalstreffer, jammer dan als de compositie zuigt... dit lammetje is een topmodel![]()
![]()
[afbeelding]
Van mij had de boom helemaal mogen wegvallen, en zelfs niet op de foto moeten staan. Je krijgt zonder filter zo'n contrast niet goed, en ik betwijfel of het met een grijsfilter wel zou meevallen. Een polarisatiefilter kan weinig aan je contrast verschil verhelpen. Nam je de foto zonder lucht zou je belichting iig goed geweest zijn. Nu is hij eigenlijk onderbelicht.quote:Beetje moeilijk om alles in goede kleur op de foto te krijgen. Had het schuurtje het liefst wat lichter gehad maar dan viel de boom compleet weg tegen de lucht. Met een polarisatiefilter had dit een stuk beter moeten kunnen, maarja.
[afbeelding]
Een beetje onduidelijk en donker. Hoe ziet ie er uit zonder bewerking?quote:Op vrijdag 8 april 2005 20:47 schreef idiotforaliving het volgende:
[afbeelding]
Deze is van de zonsondergang een uurtje geleden, heb er een gradient overheen gegooid.
Zo:quote:Op zondag 10 april 2005 11:57 schreef Elefes het volgende:
[..]
Een beetje onduidelijk en donker. Hoe ziet ie er uit zonder bewerking?
Grote plaatje werkt niet bij mij maar wat ik van het kleine plaatje zie lijkt het beter dan de uitsnede; het is wat "imposanter".quote:
Hard,maar gaaf,Pepijnquote:Op zondag 10 april 2005 22:24 schreef elcastel het volgende:
Mijn Protea reeks. Gefotografeerd met een Canon 100mm macro f/2.8. De foto's zijn nogal hard vind ik zelf, dat komt omdat ik bij wijze van test de lentezon flink zijn werk heb laten doen. Omdat de achtergrond vrij licht is/was, kon ik die zo meer naar achteren krijgen.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
Mooie foto's hoorquote:Op zondag 10 april 2005 22:24 schreef elcastel het volgende:
Mijn Protea reeks. Gefotografeerd met een Canon 100mm macro f/2.8. De foto's zijn nogal hard vind ik zelf, dat komt omdat ik bij wijze van test de lentezon flink zijn werk heb laten doen. Omdat de achtergrond vrij licht is/was, kon ik die zo meer naar achteren krijgen.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
Ik ben het hier ook voorledig mee eens.quote:Op zondag 10 april 2005 22:30 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Prachtig die bloem, je 3de foto vind ik het mooist.
De iets rodere kleur van de buitenkant van de blaren komt dan beter tot z'n recht.
Een houten wand met grijze verf.quote:Op maandag 11 april 2005 00:05 schreef mwvdlee het volgende:
Wat heb je eigenlijk als achtergrond gebruikt?
Die eerstequote:Op maandag 11 april 2005 00:49 schreef The_Terminator het volgende:
Deze heb ik gemaakt met mijn Canon PowerShot A20 in macro mode, ben benieuwd wat jullie er van vinden
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij is iets te grootquote:Op maandag 11 april 2005 00:52 schreef Shirley het volgende:
Ik ben een super amateur, maar dit vind ik zelf wel enigzins een mooie foto. Jullie?
[afbeelding]
Oeps, het is nog net geen layout verneuker, dus het valt mee. En ik vond idd de combi met die wolk ook mooi.quote:Op maandag 11 april 2005 00:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hij is iets te groot
Max toegestaan is 550 breed
Voor de rest wel een aardige foto, die wolk boven doet wel wat vind ik personlijk dan weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |